Print side | Luk vindue

Buggy Bluesound?

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Modtagelse og distribution
Forumnavn: Streaming media
Forumbeskrivelse: TV, film, radio og musik via netværk og internet
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=121993
Udskrevet den: 10-November-2024 kl. 22:33

Emne: Buggy Bluesound?
Skrevet af: kris
Emne: Buggy Bluesound?
Skrevet den: 05-April-2013 kl. 12:04
Hifi Klubben holder sig i den grad ikke tilbage med at lovprise Bluesound.

Når man læser om erfaringerne fra Norge (også helt aktuelle erfaringer), får man indtryk af et produkt, som man skal vente med at købe. Kan det virkelig passe, at Hifi Klubben sætter sin brand ind på noget som tilsyneladende ikke er helt klar? Mystisk synes jeg.

http://www.hifisentralen.no/forumet/datahja-rnet/66486-ny-musikkstreamer-pa-trappene-bluesound.html - http://www.hifisentralen.no/forumet/datahja-rnet/66486-ny-musikkstreamer-pa-trappene-bluesound.html

Og jeg ville ellers ELSKE, hvis Sonos endelig fik lidt konkurrence. Jeg elsker mit Sonos, men ville elske endnu mere, at de blev presset af konkurrenter!

/kris

-------------
Sonos diverse, iDevices, WD My Book Live (NAS), MediaMonkey 4, Samsung QE55Q70R

Svar:
Skrevet af: Ersgaard
Skrevet den: 05-April-2013 kl. 13:51
Hej.

Jeg er helt enig.
Modtog HIFI Klubbens nyhedsmail i denne uge, og gennemlæste med stor interesse deres salgstale af Bluesound. 24 bit og ingen bridge lyder tiltalende.
Mon mit elskede Sonos nu skulle udskiftes men noget bedre, og til en relativ lille merpris??
Efter lidt søgning på nettet om Bluesound (inkl. de norske erfaringer), blev svaret på mit spørgsmål et rungende NEJ.
Jeg er lidt bange for at HIFI Klubben ikke har læst nok på lektien endnu, til at de tilsyneladende vil være forhandlere at noget, der ikke er godt nok (endnu) og ikke er gennetestet.
Bluesound skal selvfølgelig have en chance, og jeg skal da også ned og have det præsenteret, men med mindre der netop er kommet en opdatering af deres firmware, så bliver jeg ikke kunde inden for det første års tid.
Jeg værdsætter ved mit Sonos, at det er brugervenligt, har god lyd (alt er relativt, men god lyd til mit behov) og stabilitet.
Efter sigende skulle Bluesound have en bedre DAC, hvilket taler for bedre lyd, men hvis firmwaren ikke er på plads, så hjælper det ikke på de sidste punkter.
Uanset hvad, er det positivt at Sonos får konkurrence, for jeg må sige, at deres kommunikation om bl.a. nye features er elendig. De kan bl.a. endnu ikke sige hvornår der kommer en app til Windows Phone 8 og om den overhovedet er under udarbejdelse.

/Ersgaard

-------------
/Ersgaard

Skrevet af: turbonegro
Skrevet den: 05-April-2013 kl. 14:53
Har NAD ikke en finger med i produktionen, og dermed Hifiklubben selv? De fortæller da på deres homie at det er en NAD forstærker der sidder i en af modellerne.

Skrevet af: Nagash
Skrevet den: 05-April-2013 kl. 15:49
Hifiklubben har ikke noget med NAD at gøre mere. Ej heller Dali.

-------------
https://forum.recordere.dk/topic161144_post1622452.html#1622452" rel="nofollow - Min bio

http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=112448&title=nagash-stuebio-og-andet" rel="nofollow - Min GAMLE bio

Skrevet den: 06-April-2013 kl. 10:21
A hva? Siden hvornår?
Det er da min klare overbevisning at HFK ejer aktiemajoriteten i både NAD og Dali.

Skrevet den: 06-April-2013 kl. 11:38
NAD blev solgt fra helt tilbage i '99:  http://en.wikipedia.org/wiki/NAD_Electronics - http://en.wikipedia.org/wiki/NAD_Electronics

Hvornår Dali blev solgt fra, kan jeg dog ikke huske, men mener de er i Lyngdorf i dag. Dog har Hifiklubben eneret til at sælge dem, i de lande de har butikker.

-------------
https://forum.recordere.dk/topic161144_post1622452.html#1622452" rel="nofollow - Min bio

http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=112448&title=nagash-stuebio-og-andet" rel="nofollow - Min GAMLE bio

Skrevet af: Micras19
Skrevet den: 06-April-2013 kl. 12:47
Tror pt. kun bluesound vinder på hardwaren. Talte med en i HFK for et par måneder siden, og han lød ikke synderligt imponeret. Tror der går noget tid før de har noget, der funker bare halvt så godt som Sonos. Men spændende at se hvad de kommer med.

Skrevet den: 06-April-2013 kl. 13:01
Oprindeligt skrevet af Micras19 Micras19 skrev:

Tror pt. kun bluesound vinder på hardwaren. Talte med en i HFK for et par måneder siden, og han lød ikke synderligt imponeret. Tror der går noget tid før de har noget, der funker bare halvt så godt som Sonos. Men spændende at se hvad de kommer med.

I den grad mystisk at Hifi Klubben vil sætte deres brand ind på noget, som virker så halvbagt. Forstår det simpelt hen ikke.

-------------

Skrevet den: 06-April-2013 kl. 13:18
Lige for at vende tilbage til ejerskab af HFK, Dali og NAD. Ikke at der er noget forgjort i det, men der ER altså fortsat en del personsammenfald mellem AudioNord, HFK, Dali og NADs bestyrelse. AudioNord og Dali deler sågar fælles adresse. Så HFK har i den grad andel i BlueSound, som jeg på sigt håber og tror kan konkurrere med Sonos.

Skrevet den: 06-April-2013 kl. 13:31
De har i hvert fald ikke aktiemajoriteten i NAD. Det har canadiske Lenbrook Group.
Men jeg har aldrig benægtet at AudioNord stadig sidder i bestyrelsen, men det er ikke dem der styrer NAD mere.

-------------

Skrevet af: Brixen
Skrevet den: 06-April-2013 kl. 15:20
Oprindeligt skrevet af Nagash Nagash skrev:

NAD blev solgt fra helt tilbage i '99:  http://en.wikipedia.org/wiki/NAD_Electronics - http://en.wikipedia.org/wiki/NAD_Electronics

Hvornår Dali blev solgt fra, kan jeg dog ikke huske, men mener de er i Lyngdorf i dag. Dog har Hifiklubben eneret til at sælge dem, i de lande de har butikker.

De forskellige selskaber er datterselskaber under Lyngdorf Holding. Fra skat.dk:

Virksomhedsnavn:
LYNGDORF HOLDING ApS

Selskabet bliver sambeskattet med følgende datterselskaber: 
Aktieselskabet af 15.06.1979.
AKTIESELSKABET AF 24.04.2006
AUDIONORD INTERNATIONAL A/S
DALI A/S
EJENDOMSSELSKABET ULVEVEJ 28 ApS
Hi-Fi Klubben A/S
LYNGDORF FINANS A/S
NEWANI A/S
NEWANI EJENDOM ApS
SL AUDIO A/S
WARP A/S

-------------
Venlig hilsen
KB

Skrevet af: Tweaky
Skrevet den: 06-April-2013 kl. 16:11
Vi har samme forbindelse til NAD, som vi har til B&W, hvilket vil sige; en meget tæt kontakt, da vi som firmaer er afhængige af hinanden.

For at vende tilbage til Blue Sound og de rapportede bugs...det korte svar: hvor tror I Sonos var da vi startede med at sælge det i 2006 ?

Det lidt længere svar må lige vente til imorgen, da IPhone ikke det bedste til den slags :-)

Skrevet den: 06-April-2013 kl. 16:37
Oprindeligt skrevet af Brixen Brixen skrev:

De forskellige selskaber er datterselskaber under Lyngdorf Holding. Fra skat.dk:

Virksomhedsnavn:
LYNGDORF HOLDING ApS

Selskabet bliver sambeskattet med følgende datterselskaber: 
Aktieselskabet af 15.06.1979.
AKTIESELSKABET AF 24.04.2006
AUDIONORD INTERNATIONAL A/S
DALI A/S
EJENDOMSSELSKABET ULVEVEJ 28 ApS
Hi-Fi Klubben A/S
LYNGDORF FINANS A/S
NEWANI A/S
NEWANI EJENDOM ApS
SL AUDIO A/S
WARP A/S

Ja okay, så er Dali stadig under samme tag, men det er NAD altså ikke.

Oprindeligt skrevet af Tweaky Tweaky skrev:

Vi har samme forbindelse til NAD, som vi har til B&W, hvilket vil sige; en meget kontakt, da vi som firmaer er afhængige af hinanden.

For at vende tilbage til Blue Sound og de rapportede bugs...det korte svar: hvor tror I Sonos var da vi startede med at sælge det i 2006 ?

Det lidt længere må lige vente til imorgen, da IPhone ikke det bedste til den slags :-)

Egentlig, så husker jeg som om Sonos var ret velfungerende da det kun var til lokal streaming samt internetradio. Jeg kan ikke huske der var de store problemer med software dengang. De har haft nogle siden dog, da de begyndte at tilføje nogle funktioner, men dem har de efterhånden fået styr på igen.
Forskellen på dengang og så nu, er nok at hardwaren ikke var så brugervenlig da. Vel at mærke ikke selve Sonos' hardware, men mere lagringshardware. Dengang var NAS jo ikke så udbredt, og det var jo lidt upraktisk at have den stationære til at stå også brage ovre i hjørnet 24/7, for at kunne høre musik når man har lyst. Det var der sgu ikke meget WAF i.

-------------

Skrevet den: 06-April-2013 kl. 16:44

Jeg husker det som ganske brugervenligt. Jeg tror Sonos store force er at de kører eget net. WiFi er fortsat ikke særlig stabilt, uanset hvordan man vender og drejer det. Og lidt af ideen om streaming går ærlig talt i vasken hvis der skal trækkes kabler rundt alligevel. Bare mine 25 øre....

Skrevet den: 06-April-2013 kl. 16:47
Ikke forstået - er Tweaky lig med Hifi Klubben? Sonos har været uden bugs af betydning, så længe nogen kan huske. Så jeg forstår ikke sammenligningen. Og Hifi Klubben har da ikke solgt Sonos siden 2006 - det var da først nogle år senere (2008 gætter jeg på) med zp90 og zp120, som altid har fungeret ganske upåklageligt. Hvis salget startede før, må det have været holdt nærmest hemmeligt. Jeg fik min første streamer i marts 2006, en Philips Sla-5220. På det tidspunkt var Sonos 100 pct ukendt i Danmark. Alt handlede om upnp streaming med Philips, Noxon o.lign. ELLER squeezebox med Slimdevices' egen server. Det var længe før Sonos nåede Danmark. Hifi Klubben ventede med Sonos (de første Sonos-produkter blev lanceret i USA i januar 2005), vel primært fordi efterspørgslen ikke var der før. Men man skynder sig af sted med Bluesound? Hvis produktet er godt, er jeg ligeglad med ejerkredssammenfald. Men når produktet lader til at være buggy, kan man selvfølgelig mistænke, at nogen at gået lidt for hurtigt efter en streaming-gevinst i irritation over Sonos' monopol. Jeg håber virkelig produktet ER godt for som sagt: konkurrence er sundt! Held og lykke herfra.

/kris

-------------

Skrevet den: 06-April-2013 kl. 17:27
Sonos kom i 2005. Hifiklubben tog dem ind i 2006, så derfor nåede de også at forhandle både ZP80 og ZP100. ZP90 og ZP120 kom først i 2008 som du siger.
Kvitteringen på min ZP80 siger i hvert fald januar 2007 og der står Hifiklubben Aalborg på den ;)

-------------

Skrevet den: 06-April-2013 kl. 17:37
Ouch, say-no-more. Det forstår jeg sgu ikke. Markedsføringen må have været en hel del mere diskret end det man nu kaster efter Bluesound, for jeg læste alt om streaming i de år - og læste altså kun om Sonos på udenlandske sites... Men jeg noterer mig, at du skriver, at Sonos også virkede i 2007

-------------

Skrevet af: Ukke
Skrevet den: 06-April-2013 kl. 18:56
Sonos vinder klart på deres software og eget mesh netværk. Jeg har allerede en del Wifi-apparater i huset, som deles via routeren, og det trådløsenetværk kan i nogle tilfælde godt være temmeligt hårdt belastet. 
Når mine Squeezebox engang dør, så vil de blive erstattet af SONOS, ingen tvivl om det.

SONOS sidder virkelig tungt på markedet - især nu hvor Logitech har trukket stikket ud af deres Squeezebox-produkter. Deres software er tilmed gennemtestet og gennemtæsket, og kræver efterhånden kun små justeringer/opdateringer (hvis vi lige ser bortset fra WP8). Og selvom streaming er så "lige til" og logisk i denne computer tidsalder, så er SONOS stadig et niche-produkt på et niche-marked - ingen gør det bedre, og ingen har tilsynladende lyst til at konkurrere. Det bliver hårdt arbejde for BlueSound. Deres eneste force - eller i hvert fald den som de sælger produktet på - er "high-end lydkvalitet". Men hvor high-end er den så lige i forhold til en ganske almindelig ZP90? Jeg kunne altså ikke høre forskel, så hvilke andre parametre er der tilbage, som gør BlueSound tilnærmelsesvis konkurrencedygtig?

Skrevet den: 06-April-2013 kl. 18:58
Sonos har haft masser af bugs gennem tiden. Vi har bare tendens til at glemme dem efterhånden.

Blue Sounds er et firma med 1 år på bagen og rettelser sker lynhurtigt, men det vil være utopi ikke at erkende at der vil være ting der skal ordnes løbende...ganske som med Sonos.

Blue Sound kører fint trådløst, men grunden til kabel anbefales er muligheden for at streame High Rez filer. En option Sonos ikke har.

Ja, som skrevet i bunden, så arbejder jeg i HFK Randers :-)

Skrevet af: rene49
Skrevet den: 06-April-2013 kl. 22:22
Giv bluesound en chance, deres hardware er bedre end sonos, og lyder bedre.
Alle deres produkter overgår sonos på lydkvalitet. Lige pt. har sonos bare forspring på firmware siden, eftersom de har større erfaring på markedet, men bluesound er et rigtig hi-fi produkt som lyder bedre end Sonos. 
Bluesound er ligeså trådløs som sonos, og belaster ligeså lidt jeres netværk som Sonos. men hvis i vil afspille 24bit, så fungerer de bedst kablet, pga. den langt højere bitstrøm, giver jo sig selv.

Skrevet den: 07-April-2013 kl. 06:18
Oprindeligt skrevet af rene49 rene49 skrev:

Giv bluesound en chance, deres hardware er bedre end sonos, og lyder bedre.
Alle deres produkter overgår sonos på lydkvalitet. Lige pt. har sonos bare forspring på firmware siden, eftersom de har større erfaring på markedet, men bluesound er et rigtig hi-fi produkt som lyder bedre end Sonos. 
Bluesound er ligeså trådløs som sonos, og belaster ligeså lidt jeres netværk som Sonos. men hvis i vil afspille 24bit, så fungerer de bedst kablet, pga. den langt højere bitstrøm, giver jo sig selv.

...og hvor er evidensen i de her udsagn? Ved du helt konkret, at BlueSound belaster ens trådløse netværk lige så lidt som SONOS? Og hvad mener du helt præcis med " lige så trådløs som SONOS"? 

Er det bare dine personlige erfaringer eller hvad? 

Skrevet den: 07-April-2013 kl. 08:03
Jeg gentager lige: Det er SKØNT, at Sonos endelig får noget konkurrence. Pt. har de monopol, og det er rigtig usundt. Jeg undrer mig bare over, at Hifi Klubben går all-in i deres lancering og nærmest kalder Bluesound guds gave til musik-streaming. Det er altså ingen undskyldning, at Sonos var byggy i 2006 (hvilket ingen husker) - og dengang markedsførte Hifi Klubben vel at mærke heller ikke Sonos. Linksys forsøgte sig for et par år siden med et Sonos-alternativ, og det døde. Hvorfor ikke liiiige vente og se om Bluesound bliver rettet til før I går all-in? Eller hvis Hifi Klubben bare ikke kan vente: Ton lovprisningen lidt ned tll I ved, at I står på sikker grund.

-------------

Skrevet den: 07-April-2013 kl. 08:05
Jeg forstår ikke rigtig diskussionen Sonos vs. Blue Sound ?

Blue Sound er ikke mendt som en afløser til Sonos. Det skal ses som et produkt der giver lige den ekstra mulighed som Sonos ikke har. En bedre forstærker på den aktive enhed, trigger på den passive, så der kan styres effekttrin direkte, cd ripper mulighed og ikke mindst 24 bit afspilning.

Hvis man er hardcore Sonos bruger og synes det alt hvad man har brug for, så glem Blue Sound !

Har man derimod tæsket rundet i mystiske opstillinger for at afspille High Rez og synes at en Sonos AMP er lige klein nok til et par Mentor 2, så er der blot kommet en spiller mere på markedet der mener at kunne tilbyde et godt produkt.

Til dem der mener vi kører marketingsmaskinen op i højt gear.... ; vi har sendt 1 (een !) mail ud på det. Har man været mailmodtager og eventdeltager på jævnt plant, så vil man vide at vi gjort tilsvarende med Sonos noget der ligner 9-10 gange over de sidste 4-5 år.

Skrevet den: 07-April-2013 kl. 08:44
Men Tweaky... I virker bare en kende kritikløse, og så er det altså ligegyldigt, om Bluesound kan sammenlignes med Sonos eller ej. Bluesound skal også fungere, selv om det er usammenligneligt. Når man ser jeres præsentationsvideo, får man indtryk af, at Bluesound bare spiller derudad. Eneste undtagelse er lidt om brug af ethernetkabel ved streaming af 24 bit. I Norge har købere returneret deres Blusound til Hifi Klubben, fordi det ikke virker. Jeg holder virkelig meget af Hifi Klubben og HÅBER, at Bluesound hurtigt får styr på det, så vi ikke får endnu en 'Sonos killer-fiasko' (sammenligneligt eller ej - det handler om at streame musik og det skal selvfølgelig virke).

-------------

Skrevet af: Lars37
Skrevet den: 07-April-2013 kl. 13:53
Jeg har ejet en række streamere de senere år, herunder en modificeret Sonos, Linn (lånt) og M2tech EVO/Supply/JRiver for at nævne nogle. Men så kom denne nye model på markedet for få mdr. siden - og den er bare milevidt bedre end alt andet, jeg har prøvet. Modellen hedder Bluesound Note.

Som jeg forstår Hifi-Klubben, kom produktet allerede på hylderne i december, men softwaren var langt fra på plads. Det meste arbejde fra NAD ingeniørerne er åbenbart lagt i lyddelen, hvorefter softwaren efterfølgende er blevet finpudset. Da jeg købte mit eksemplar i starten af marts, kan jeg kun sige, at softwaren kører fantastisk - og hurtig. Det tog 2 min at få systemet sat op, yderligere 10 min at indexere min NAS, og samtidig har jeg valgt at lægge mine 24 bit filer på en Flash USB, som Bluesound understøtter direkte.

Når man allerede efter 30 sek kan konstatere, at her kommer musikken ud på en ny og helt ufattelig ren, støjfri og analog måde, så er der virkelig tale om et scoop til prisen. Jeg skal tilføje, at jeg ikke har prøvet de analoge udgange - de har heller ingen interesse.

Er der andre der har prøvet maskinen, kan komme med input til hemmeligheden bag den fantastiske lydkvalitet eller ved noget om kommende softwareopdateringer?

Lars

Skrevet af: LarsGeisler
Skrevet den: 07-April-2013 kl. 14:37
Til Lars, det er selvfølgelig baseret på blindtest, ikke sandt?

Skrevet den: 07-April-2013 kl. 14:39
Nej, dog ikke. Havde dog EVO'en på samme tid som Node'en - og kunne sammeligne. Men ikke som blindtest.

lars

Skrevet af: micker
Skrevet den: 07-April-2013 kl. 15:44
Tag dog ind i butikkerne og få det demonstreret. Det står inde i butikkerne på fine displays iøjeblikket. Undskyld mig engang, men hvad er det da for en holdning, at begynde at sige at det er produkter hvor softwaren ikke virker, fordi en har læst på et forum at nogle nordmænd ikke kan få det til at virke?! Jeg har både hørt og leget med bluesound på en ipad, og det bluesound lyder rigtig godt og det virker (og det kommer fra mig der har haft sonos i 4 år). Der har vidst rigtigt nok været bøvl med softwaren i starten, heldigvis er der rullet mange software versioner ud, siden november. Og android softwaren er vidst stadig beta.

Lad dog være med at kritisere noget i ikke selv har lyttet til eller leget med... Tsk

-------------
Panasonic TH42PX70

Denon / B&W 800 bio

PS3

Skrevet den: 07-April-2013 kl. 15:57
Kunne ikke være mere enig, Micker.

Jeg skal lige tilføje, at jeg kører med kablet netværk og en reference DAC. Jeg kan ikke få hænderne ned af begejstring over lyden, betjeningen og prisen.

lars

Skrevet af: JannickB
Skrevet den: 07-April-2013 kl. 16:32
Oprindeligt skrevet af micker micker skrev:

Lad dog være med at kritisere noget i ikke selv har lyttet til eller leget med... Tsk

En af de store styrker ved online hifi forums er vel netop at man kan lære af andres erfaringer??? Lige præcis når det kommer til software kan det være yderst svært at stå med forretningens setup og opdage alle begrænsninger, bugs og problemer med stabilitet man måske vil rende ind i derhjemme. 

Jeg har selv erfaringer med køb fra en "traditionel producent" der kastede sig ud i software - og i det tilfælde blev det aldrig helt godt. Er ganske muligt at Bluesound har kompetencerne til at få 100% styr på det - men jeg vil personligt vente til de faktisk når dertil.

Derudover ser produkterne spændende ud. Er ikke mere end 1,5mdr siden jeg var i HFK med et familie medlem for at kigge på en højtaler + streaming løsning - og der endte vi med at gå uden en løsning fordi Sonos ikke kunne følge med da vi nåede op i en størrelse højtalere hvor lyden var acceptabel. 

-------------
Pioneer LX5090H | Emotiva RPA-2 | Emotiva XDA-1 | Dali Helicon 300 Mk2 | Dali Silver Wave Four | Sony PS3

Skrevet af: Mr. Claude
Skrevet den: 08-April-2013 kl. 08:40
Oprindeligt skrevet af JannickB JannickB skrev:

Derudover ser produkterne spændende ud. Er ikke mere end 1,5mdr siden jeg var i HFK med et familie medlem for at kigge på en højtaler + streaming løsning - og der endte vi med at gå uden en løsning fordi Sonos ikke kunne følge med da vi nåede op i en størrelse højtalere hvor lyden var acceptabel. 

Hvorfor ikke? Du kan da købe en connect (zp90) og en passende forstærker til de højttalere!

Skrevet af: Tanaburs
Skrevet den: 08-April-2013 kl. 08:59
Jeg håber da Bluesound virker, produktet ligger klart i top prismæssigt og kunderne er sandsynligvis rimeligt kompromis løse mht alt det grej de køber så hvis det ikke sidder i skabet har de et problem mener jeg. 
Min første oplevelse med streaming var squeezebox duet trådløst og det kørte af lo** det første år men det var det billigste på markedet.
Nu har jeg købt Sonos som er dyrere og virker 100 % med rørende nem setup. 
Dette skal Bluesound toppe så det er nok vigtigt at Hfk får forventningsafstemt med de kunder der ønsker at køre trådløst fordi vi er i 2013 trods alt.

Skrevet af: htpcdude
Skrevet den: 09-April-2013 kl. 23:02
"Kablet netværk" til lyd.....
Det kommer ikke til at ske hos mig!

Men hvis hfk begynder at miste interessen for Sonos. Så får vi måske mulighed for at købe Sonos andre steder til bedre priser...

Skrevet den: 10-April-2013 kl. 06:48
Oprindeligt skrevet af Lars37 Lars37 skrev:

Jeg skal lige tilføje, at jeg kører med kablet netværk og en reference DAC. Jeg kan ikke få hænderne ned af begejstring over lyden, betjeningen og prisen.

lars

Hvis du har en "reference" DAC tilkoblet din Node, kan den gode lydkvalitet jo ikke tilskrives din Node, vel? Det kan godt være, at Node lyder bedre end Sonos, hvis man undlader at bruge en DAC i begge ender - altså tester dem "rene", men de fleste køber vel en god DAC til deres enhed... 

Skrevet den: 10-April-2013 kl. 07:19
Oprindeligt skrevet af htpcdude htpcdude skrev:

"Kablet netværk" til lyd.....
Det kommer ikke til at ske hos mig!

Men hvis hfk begynder at miste interessen for Sonos. Så får vi måske mulighed for at købe Sonos andre steder til bedre priser...

Fair nok du ikke vil have kabel. Således har du jo heller ikke behov for 24 bit streaming, for der går liiige lidt tid inden du får det til at spille maks via wifi.

At vi skulle miste interessen for Sonos blot fordi vi introducerer et nyt brand på hylderne.... ahhh...det er nok at tage munden for fuld. Vi mener nu nok at vi har rigeligt plads til begge produkter Wink

Skrevet den: 10-April-2013 kl. 07:23
Oprindeligt skrevet af Ukke Ukke skrev:

lars

Hvis du har en "reference" DAC tilkoblet din Node, kan den gode lydkvalitet jo ikke tilskrives din Node, vel? Det kan godt være, at Node lyder bedre end Sonos, hvis man undlader at bruge en DAC i begge ender - altså tester dem "rene", men de fleste køber vel en god DAC til deres enhed... 

Helt enig. Som udgangspunkt når man streamer den samme fil og benytter digital udgang, så bør der ikke være forskel. Dog er der divergerende mening om hvordan Sonos lyder på den digitale udgang. Derfor er der produkter som Cullen Mod, Gert Volk upgrades af Sonos Zp90 i omløb. 

Om det hjælper på lyden skal jeg lade være undsagt. Jeg har ikke selv stiftet bekendtskab med disse upgrades.

Skrevet den: 10-April-2013 kl. 07:44

Oprindeligt skrevet af Ukke Ukke skrev:

lars

Helt enig. Som udgangspunkt når man streamer den samme fil og benytter digital udgang, så bør der ikke være forskel. Dog er der divergerende mening om hvordan Sonos lyder på den digitale udgang. Derfor er der produkter som Cullen Mod, Gert Volk upgrades af Sonos Zp90 i omløb. 

Om det hjælper på lyden skal jeg lade være undsagt. Jeg har ikke selv stiftet bekendtskab med disse upgrades.
Jo, det kan der i allerhøjeste grad godt være. Mod. udgaven af Sonos fik netop forbedret strømforsyning og ikke mindst en meget bedre clock. Således kan en mod. Sonos levere en datastrøm til ens dac med en perfekt timing (= minimal jitter). Bluesound gør det så endnu bedre. Den minimale jitter får lyden til at opleves meget analogt, ørevenlig og detaljeret.

Lars  

Skrevet den: 10-April-2013 kl. 07:52

Jo, det kan der i allerhøjeste grad godt være. Mod. udgaven af Sonos fik netop forbedret strømforsyning og ikke mindst en meget bedre clock. Således kan en mod. Sonos levere en datastrøm til ens dac med en perfekt timing (= minimal jitter). Bluesound gør det så endnu bedre. Den minimale jitter får lyden til at opleves meget analogt, ørevenlig og detaljeret.

Lars  
[/QUOTE]

Noter: Jeg skrev "bør" der ikke være forskel.

Jeg har ikke selv haft tid til at sætte mig grundigt ned og vurderer om der er forskel på Zp90 og Note, men set i lyset af din betragtning kunne det da godt være det er et snarligt kommende projekt.

Skrevet den: 10-April-2013 kl. 07:57

Lars  

Noter: Jeg skrev "bør" der ikke være forskel.

Jeg har ikke selv haft tid til at sætte mig grundigt ned og vurderer om der er forskel på Zp90 og Note, men set i lyset af din betragtning kunne det da godt være det er et snarligt kommende projekt.
[/QUOTE]
Det må du meget gerne prøve, Tweaky. Du kan jo om nogen foretage en sådan sammenligning via dit arbejde.

Lars

Skrevet af: cej
Skrevet den: 12-April-2013 kl. 16:02
jeg havde en Bluesound Node til låns for et par uger siden. Jeg har en android tlf så spurgte om hvordan muligheden var for at remote styre den .

Ekspedienten sagde at software var lidt mangelfuldt så han anbefalede mig at bruge det software der er til NAD M50 istedet .  Det spillede uden problemer.

Satte Node'n op og fik hul igennem fra software på tlf på et par minutter. Oplevede ingen problemer i de 2 dage jeg havde den til låns. Fik hørt en masse musik på Wimp. Da jeg har solgt alle mine CD'er og er gået all-in på streaming kan jeg ikke sige hvordan den er mht flac m.m.m

Kunne kun teste analoge udgange da de ikke havde et optisk kabel jeg kunne låne og jeg har ikke lige et :(

Men jeg må indrømme den lød fantastisk. Skal helt klart have sparet sammen til en :) Kan varmt anbefales.

Skrevet af: SilverLine
Skrevet den: 12-April-2013 kl. 16:19
Jeg hørte den i klubben igår til noget demo halløj. Den spillede virkeligt godt, vi sammenlignede op mod sonos zp90 på de analoge udgange, og der lød bluesound klasser bedre end sonos. DAC kredsene i bluesound skulle være meget lig. Nads m51 DAC.

-------------
DIY pre / power amp samt DAC. Dynaudio focus 140 white. Pro-ject RPM 1.3 genie

Skrevet den: 12-April-2013 kl. 20:28
Det med at DAC kredsene er lig dem der sidder i M51 er en skrøne. Det er to vidt forskellige DAC's fra to forskellige firmaer.

Ikke for at tage den gode lyd fra Note'n, men blot for at afkræfte rygtet.

Skrevet af: SilverLine
Skrevet den: 12-April-2013 kl. 21:07
Ja det har jeg også fundet ud af. Sorry for at dele forkert info. Kunne være sjovt at høre hvilken dac chips der benyttes.

-------------
DIY pre / power amp samt DAC. Dynaudio focus 140 white. Pro-ject RPM 1.3 genie

Skrevet den: 12-April-2013 kl. 22:31
Der sidder Cirrus Logic kredse i Blue Sound Node'n

Skrevet af: zenith
Skrevet den: 25-April-2013 kl. 23:07
Lige en annekdote herfra:
Lånte et sæt Dali Fazon F5'ere med hjem i dag og en PowerNode. Sætter højtalere og PowerNode op tænder PowerNoden, og den lyser fast rødt. Jeg kan ikke finde noget i QuickSetup om det, og googler det. Det betyder enten der er en firmware update eller "Cannot Boot; Drive Error".
Deres "Factory Reset" instruktioner i QuickSetup er forkerte, man skal holde Speaker knappen nede INDEN man sætter strøm til den, men finder ud af det og har nu 2 gange factory reset den, stadig uden held....den lyser fast rødt :-S

Vil nu prøve at downloade firmware til den og flashe den selv, men tror ikke det gør en forskel desværre. Nogen der ved hvor man kan downloade sådan noget?
På denne side (http://www.bluesound.com/support/faq) under "How do I perform a factory reset" står der noget om en Download side, men den kan jeg altså ikke finde!

Print side | Luk vindue