Boxerkort i DVD eller TV?
Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Modtagelse og distribution
Forumnavn: Modtagelse og udstyr generelt
Forumbeskrivelse: Generelt om modtagelse af TV, radio og andet media
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=122212
Udskrevet den: 04-Juni-2025 kl. 17:26
Emne: Boxerkort i DVD eller TV?
Skrevet af: Kendazh
Emne: Boxerkort i DVD eller TV?
Skrevet den: 12-April-2013 kl. 20:49
Jeg har lige købt nyt Samsung fjernsyn og DVD-optager.
Jeg har kørt antennekablet gennem DVD-optageren og op til fjernsynet.
Boxerkortet har jeg sat i fjernsynet, og det fungerer fint med at se alle kanaler. Men når jeg så vil se kanalerne via DVD-optageren, så viser den "kodet signal" på de kodede kanaler.
Så har jeg prøvet at sætte boxerkortet i DVD-optageren, og nu kan jeg se alle kanaler via den. Men nu viser den så kodet signal, når jeg bare vil se dem på fjernsynet.
Det kan da ikke passe, at jeg skal have et boxerkort til både fjernsynet og DVD-optageren, for at det fungerer ordentlig. Eller hvad?
Håber I kan hjælpe mig.
PS. Fjernsynet er model 46ES6545 og DVD-optageren er model BDE8300.
------------- mvh
Thomas Lynderup
|
Svar:
Skrevet af: KlausDM
Skrevet den: 12-April-2013 kl. 21:01
Kendazh skrev:
Det kan da ikke passe, at jeg skal have et boxerkort til både fjernsynet og DVD-optageren, for at det fungerer ordentlig. Eller hvad? |
Jo, du har 2 tunere (en i tv og en i optager), Boxer kan jo ikke vide om de står lige ved siden af hinanden eller på 2 forskellige adresser.
Klaus
------------- Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk" rel="nofollow - http://modelbaneeuropa.dk Min hjemmeside, http://moppe.dk" rel="nofollow - http://moppe.dk
|
Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 12-April-2013 kl. 21:09
Tricket er at du sætter kortet i BD-optageren. Og da den har to tunere, ser du direkte TV via den ene og den anden kan så optage et program til senere.
|
Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 12-April-2013 kl. 22:07
Sæt kort i både TV og Recorder, på den måde kan der ses 1 kodet udsendelse på TVet, og der kan optages 1 kodet udsendelse på Recorder, og der kan så samtidig optages 1 udsendelse der ikke er kodet. Bruger selv 2 You See kort, på den måde.
------------- Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
Skrevet af: Mufti
Skrevet den: 13-April-2013 kl. 08:05
Ekstra kort koster 299,-
Du må have to ekstra kort, så du har ialt 3 kort.
Når du har købt et ekstra kort skal du ikke betale yderligere.
http://www.boxertv.dk/produkter/Tilvalg-og-Extra-kort/Extra-Kort/
|
Skrevet den: 13-April-2013 kl. 13:04
Problemet er bare, at vi allerede har gang i 3 kort, så det er ikke muligt at få flere...
@Kampus: BD-optager?
------------- mvh
Thomas Lynderup
|
Skrevet den: 13-April-2013 kl. 13:09
Så må du leve med den begrænsning det så giver ved kun at have kort i BD/optager og ikke i TVet, medmindre det er muligt at bruge et af de andre kort du har til TV.
------------- Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
Skrevet af: Mufti
Skrevet den: 13-April-2013 kl. 13:10
Så er der kortsplitter.
Jeg bruger Smartwi2.
Den fungerer helt fint.
Koster ca. 1000,- med to kort. Ekstra kort koster 240,-
|
Skrevet den: 13-April-2013 kl. 13:40
Ærgerligt. Må nok på jagt efter en kortsplitter. Tak for fiffet.
------------- mvh
Thomas Lynderup
|
Skrevet den: 13-April-2013 kl. 14:07
Kendazh skrev:
Problemet er bare, at vi allerede har gang i 3 kort, så det er ikke muligt at få flere...
@Kampus: BD-optager? |
Ja det hedder en BD optager. Du skriver selv det er en:
"DVD-optageren er model BDE8300."
|
Skrevet af: Ham_Der
Skrevet den: 13-April-2013 kl. 16:16
Da de to apparater er samme mærke, kan du så ikke tænde og slukke tv'et ved hjælp af optagerens fjernbetjening og bruge optageren som tuner. Altså sæt kortet i optageren og brug dennes fjernbetjening, eller alternativt tænde og slukke optageren og skifte kanal på den ved hjælp af tv'ets fjernbetjening.
|
Skrevet af: Ham_Der
Skrevet den: 13-April-2013 kl. 16:30
Hovedsagen er, det må da være nemmere at bruge optageren som kanalvælger end at flytte kortet op og ned.
Ja, da det er to uafhængige apparater skal de have hver sit kort, hvis de skal bruges hver for sig.
|
Skrevet den: 13-April-2013 kl. 16:35
Som jeg også foreslog i går ;-)
Sendt: i går kl. 21:09
Tricket er at du sætter kortet i BD-optageren. Og da den har to tunere,
ser du direkte TV via den ene og den anden kan så optage et program til
senere.
|
Skrevet den: 13-April-2013 kl. 16:58
I mener altså, at jeg godt kan se én kanal via DVDen, og så stadig optage på en anden?
Kan nemt styre det hele med fjernbetjeningen til DVDen. Det var netop derfor jeg købte samme mærke.
------------- mvh
Thomas Lynderup
|
Skrevet den: 13-April-2013 kl. 17:13
Ja den har som sagt dualtunere til både cabel og terristrisk modtagelse. Og med samme mærke er der al sandsynlighed for at du kan styre TV'et med BDoptager-remoten
|
Skrevet den: 13-April-2013 kl. 17:58
Kendazh skrev:
I mener altså, at jeg godt kan se én kanal via DVDen, og så stadig optage på en anden?
|
Den ene Tuner kan bruges til at se TV, den anden kan bruges til optagelse, eller begge kan bruges til optagelse. Det bestemmer man selv, men for fuldt udbytte af dit Setup, så du kan optage 2 udsendelser på samme tid og se endnu en på TVet, så kræver det et kort i både optager og TV.
Ved optagelse af 2 udsendelser samtidig, så SKAL den ene være ukodet.
|
Skrevet den: 13-April-2013 kl. 18:30
Radiomanden skrev:
Ved optagelse af 2 udsendelser samtidig, så SKAL den ene være ukodet. |
Hvorfor det? Der optages den rå stream, og afkodningen kan foretages ved afspilning.
|
Skrevet den: 13-April-2013 kl. 18:35
Der kan IKKE optages 2 udsendelser på samme tid der er kodet. Det kan den ikke håndtere. Der kan heller ikke optages en kodet, og ses en anden kodet samtidig.
|
|