Print side | Luk vindue

Samsung LE-40M61B VS Pana Pv60

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Visnings- og lytte-udstyr
Forumnavn: TV
Forumbeskrivelse: Fladskærme, billedrør og projections-tv
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=12240
Udskrevet den: 13-Februar-2025 kl. 20:08

Emne: Samsung LE-40M61B VS Pana Pv60
Skrevet af: DonBirger
Emne: Samsung LE-40M61B VS Pana Pv60
Skrevet den: 23-Maj-2006 kl. 23:13

Havde en hyggelig eftermiddag hos den lokale expert, lækker service de har, da de fik flyttet rundt på en del fladskærme, for at jeg kunne komme til at sammenligne, især de 2 jeg referer til i overskriften...

Var brændt varm på panasonic pv60, og må sige ved almindelig analog tv signal overgik den de fleste lcd skærme..

Jeg syntes det så mere realitisk ud i farverne og der var faktisk flere detajler at syne end ved mange af deres lcd skærme, selvom de kunne virke mere skarpe i billedet, var det alligevel som om at mange detajler som rynker i folks pande, blev tværet ud, og man slet ikke kunne se dem, som man kunne på pana pv60´ern...

Men til sidst stillede de pv60 ´ern, ved siden af samsung LE-40M61B for lige at sammenligne, der måtte jeg sige jeg kom i tvivl om hvad man skulle vælge, der er godt nok 5000 kr i prisforskel, men syntes mange af de svagheder som andre lcd skærme fra ( ex.samsung og phillips) havde, ikke øjnes derpå, billedet virkede utroligt skarpt, mere detaljeret end mange af de andre.. Var bare imponeret over så skarpt og tydeligt billede virkede derpå, og den blev ikke mindre da de satte sattelit modtager til den og viste hdkanaler...

Bare lige min mening om 2 fladskærme som virker utrolige populære herinde, og kunne godt tænke mig at evnt, høre andres mening og kvaliteten mellem de 2....

Svar:
Skrevet af: Dumbo
Skrevet den: 23-Maj-2006 kl. 23:25

Til at starte med så er det Plasma-skærme du har set på idag - synes at dit indlæg hentyder til at du tror det er LCD ? Ret mig gerne hvis dette ikke er korrekt...

Begge de to skærme er populærer i øjeblikket - nok mest pga. prisen - men tag ikke fejl - det er gode skærme...

Jeg er nu mest til Pana 60 - mest fordi jeg er til Pioneer og Pana'en har næsten "slået" 436'eren... Desuden synes jeg også Samsung'en mangler farver.... Specielt rød-farve... Men det er bare min mening....

Øjet ser jo forskelligt....

Skrevet af: megastone
Skrevet den: 23-Maj-2006 kl. 23:38

Panasonic xxPV60  =  plasma

Samsung LE-xxM61  =  LCD

/Stonie

Skrevet af: Wuffer
Skrevet den: 24-Maj-2006 kl. 12:14

Selv set de 2 skærme ved siden af hinanden og jeg er mest til Pana PV60. Bedre farvegengivelse og mere dybde i billedet. Samsungen levere dog også et godt billede.

Skrevet af: ZackGem
Skrevet den: 24-Maj-2006 kl. 13:55

Jeg har dirrekte returneret et LE-40M61B.

Jeg syntes det var markant for langsom opdaterende når jeg så sport. Men det værste var helt sikker at billedkvaliteten bare ikke var på højde med alternativerne fra plasmamodellerne. Så jeg er noget uenig i din konklution.

Der er dog ingen tvivl om at vi alle har forskellige øjne. Men jeg syntes bare det var så markant forskel.

Efterfølgende har jeg så købt et PV60 herinde på fælleskøb. Men det var ikke dirrekte det TV der gjorde jeg skiftede. Havde besluttet at sende LCDeren retur inden.

PV60eren bliver hvor den er. Billedet er fuldt på højde med mit gamle CRT-tv, og min største frygt, nemlig at mit antennesignal var for dårligt, er gjort til skamme.

Eneste jeg lige kan sætte på det, er text-tv. Der er rigtig nok 1000 siders hukkomelse. Men den loader det ikke ind så hurtigt som Samsungen gjorde. Der går nogle sekunder inden den er klar til brug.

Skrevet af: DonBirger
Skrevet den: 24-Maj-2006 kl. 15:25
Ja Panasonic pv60 syntes jeg også minder mest om mit CRT. Men det er jo vidt forskellige ting... Men det var bare den LCD, jeg syntes kom nærmest, fik den ikke set med  noget tv, med hurtige bevægelser... Hælder også mest selv til pana pv60, og prisen er jo også noget lavere, var bare ikke så fandens vils med designet... Men det kan man vel leve med, det er jo trods alt selve billedet, man skal koncentrerer sig om :-)

Print side | Luk vindue