Print side | Luk vindue

Apple TV eller alternativ?

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Modtagelse og distribution
Forumnavn: Smart TV
Forumbeskrivelse: Smart TV, Google TV, Apple TV, Microsoft TV og andre indholdstjenester til TV
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=122623
Udskrevet den: 12-Februar-2025 kl. 13:03

Emne: Apple TV eller alternativ?
Skrevet af: Master_Geek
Emne: Apple TV eller alternativ?
Skrevet den: 26-April-2013 kl. 15:18
Jeg vil gerne have en lille medieafspiller som også kan klare Netflix og andre streamingtjenester og gerne DRs tjenester også.

Har kigget på Apple TV brugt men er lidt i tvivl om hvilken udgave der er det bedste køb umiddelbart?

Og hvad med Boxee og WD TV? Der er mange til salg brugt men kender dem heller ikke, er de gode til samme formål?

Håber nogen kan hjælpe lidt :)

Svar:
Skrevet af: Skalle06
Skrevet den: 26-April-2013 kl. 15:36
Apple TV giver mest mening, hvis du har andre Apple dimser som iPhone/iPad og/eller er inde i Apples økosystem med iTunes. Der kun en udgave af Apple TV i butikkerne - nemlig 3. udgave.

Boxee Box understøttes vist ikke længere, men der er en ny på vej. WDTV kan klare en del ting, men ikke ikke særlig elegant, hurtig eller driftssikker (efter min mening).

Der findes vist ikke en boks som kan alle dine krav med at streame dine egne film/musik, streame fra Netflix og andre tjenester, DR osv.

Så skal du sætte en egentlig computer til dit TV.

Skrevet den: 26-April-2013 kl. 15:55
Hvis jeg køber en ældre udgave af Apple TV som 1 eller 2 kan de så også klare Netflix?

Skrevet af: Axlon
Skrevet den: 26-April-2013 kl. 16:09
Vi benytter selv WDTV gen3 her hjemme dagligt, og har ingen problemmer med at den er ustabil, og syntes heller ikke der er de store problemmer med hastigheden.
Om den er elegant er vel en smagssag.
Den kan afspille RSS feed fra DR, men ikke nogen af de andre tjenester.
Den er ikke fejlfri, men det er der vidst ikke niget elektronik med software der er idag.
Du kan se den i aktion her:
http://www.youtube.com/watch?v=WHu4u-ort-8&sns=em

-------------
Mvh Jesper

Skrevet den: 26-April-2013 kl. 16:17
Og WD kan også tage Netflix?

Vi har både iPhone og iPad herhjemme, er der så nogen fordele ved at vælge Apple TV?

Skrevet af: Axlon
Skrevet den: 26-April-2013 kl. 16:37
Jeps, WDTV tager også Netflix.
Fordel ved Apple TV, ja airplay helt klart.
Det mangler virkeligt på WDTV, så hvis du ikke rigtigt har brug for at afspille film fra din NAS, så ville jeg tage Apple TV.

-------------
Mvh Jesper

Skrevet af: Brixen
Skrevet den: 26-April-2013 kl. 16:41
Jeg har set i en anden tråd at Elgiganten sælger Apple tv til 699,- i denne weekend.

-------------
Venlig hilsen
KB

Skrevet den: 26-April-2013 kl. 16:46
Det er kun Apple TV3 der kan klare Netflix ikke? Gør den dette i HD billede og 5,1 lyd?

Kan den desuden afspille filmfiler fra ekstern harddisk?

Skrevet af: Bruger udmeldt 8
Skrevet den: 26-April-2013 kl. 16:56
1. Nej. ATV2 kan også
2. Ja
3. Ja via app på iPhone/iPad. ATV2 kan endvidere jailbreakes så man kan afspille NAS filer direkte fra ATV'en.

Skrevet den: 26-April-2013 kl. 16:59
Punkt 3 Aber da bei. Du kan kun afspille fra en NAS ikke en "løs" ekstern harddisk.

Skrevet den: 26-April-2013 kl. 17:01
Oprindeligt skrevet af Stenholt Stenholt skrev:

1. Nej. ATV2 kan også
2. Ja
3. Ja via app på iPhone/iPad. ATV2 kan endvidere jailbreakes så man kan afspille NAS filer direkte fra ATV'en.

1. OK, så vil jeg da se om jeg kan finde en brugt :)
2. Kan den også sende 5,1 lyd gennem HDMI eller kun som optisk?
3. Hvis jeg har en mkv eller avi fil på ekstern harddisk, hvorledes skal man så præcis afspille den gennem ATV2? Forstår ikke helt det med via app på iPad/iPhone?

Skrevet den: 26-April-2013 kl. 17:24
Hvis nogen har en de vil sælge må de gerne sige til ;)

Skrevet den: 26-April-2013 kl. 17:27
2. Via HDMI
3. Du kan kun bruge en ekstern netværkshardisk (NAS) og ikke en alm. ekstern harddisk. Man kan ikke tilslutte en ekstern harddisk direkte til en atv.

Hvis du kan få fat i en atv2 kan du ved at jailbreake den installere xbmc og derved få direkte fat i medie filer på en nas.
Hvis ikke, er der en del apps som kan installeres på en iPhone/iPad som kan afspille mediefiler direkte fra en nas hvorefter man bruger airplay til at videresende mediefilen til ATV'en

Bemærk atv2 kan kun afspille 720p ikke 1089p. Det kan atv3 derimod.

Skrevet den: 26-April-2013 kl. 17:32
Kunne se på dba at alle ATV2 er ret dyre, det er så grundet dette jailbreaking?
Det er ikke lige noget der umiddelbart lyder som noget for mig. Den skal primært bruges til Netflix.
Kan den iøvrigt klare HBO og Viaplay også?
På Apples side nævner de kun Netflix.

Jailbreaking gør ikke andet end at man kan bruge en NAS?

Skrevet af: hopgreve
Skrevet den: 26-April-2013 kl. 17:54

1. Nej. ATV2 kan også
2. Ja
Hmm , er du sikker på at ATV2 kan klare 1080p?
MVH

-------------
PANASONIC 55CX725 | Pioneer VSX832 | TP TUBE 500/200/160 | PANASONIC BD220 | ATV4K

Skrevet af: kokken32
Skrevet den: 26-April-2013 kl. 18:12
Skal du primært bruge den til netflix, ville jeg hoppe på apple tv 3.
Du skal dog være opmærksom på at den ikke kan output 24p.

Jeg har selv wd tv live gen 3 som har den fordel at den kan output 24p 
samt afspille fra nas.

Må erkende menuerne går noget trægt i forhold til hvad jeg har set apple tv kan.

Skrevet af: LeChuck
Skrevet den: 26-April-2013 kl. 18:28
Hvis du vil have HBO, Viaplay og Netflix med 5.1 lyd i samme boks, er det vidst kun Samsung der kan levere lige i øjeblikket. Der får du så også mulighed for at sætte USB enheder til. Jeg tror endda man kan få en Plex app til dem, har dog ikke fået undersøgt det nærmere.

Skrevet den: 26-April-2013 kl. 18:32
Hvad er det for en Samung box?

Gør 24p nogen stor forskel?

Skrevet af: LeChuck
Skrevet den: 26-April-2013 kl. 18:45
Det er deres BD afspillere jeg tænker på, men umiddelbart synes jeg det er jungle at finde ud af hvilke tjenester de forskellige modeller understøtter. Ifølge denne tråd:  http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=120544&title=samsung-bdes6000-netflix-hbo - http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=120544&title=samsung-bdes6000-netflix-hbo  , kan den model ihvertfald klare de tre du efterlyser.

Skrevet den: 26-April-2013 kl. 18:58
Hopgreve@ nej men det skriver jeg jo også

Skrevet den: 26-April-2013 kl. 19:01
Kort fortalt med Apple tv: den kan ikke afspille andre videoformater end man kan købe. Apple hjælper musik og film rettighedshavere mod kopiering af deres indhold.
Hvis du selv har rippet en dvd, skal den konverteres til et format Apple tv kan afspille.

Tilføjelse:
Med Apple tv får du Netflix, Podcast, YouTube, Trailere, Vimeo, Flickr og andre tjenester + du kan leje film i iTunes store. Filmene kommer der samtidig med de kommer på videoudlejning.
Desuden er der Airplay.

Så en Apple tv boks kan bruges til en del.

-------------
Venlig hilsen
KB

Skrevet af: hopgreve
Skrevet den: 26-April-2013 kl. 19:01

Hopgreve@ nej men det skriver jeg jo også
OK , jeg misforstod så indlæggetSmile....
MVH

-------------
PANASONIC 55CX725 | Pioneer VSX832 | TP TUBE 500/200/160 | PANASONIC BD220 | ATV4K

Skrevet den: 26-April-2013 kl. 19:04
Tak for alle indlæg.

Jeg vil overveje enten ATV3,SAMSUNG BD-ES6000 (som lyder ret spænde, nogen der har erfaring med den?) og så WD TV Live.

Må igang med at tjekke brugtmarkedet ;)

Skrevet af: Naiera
Skrevet den: 26-April-2013 kl. 19:21
Oprindeligt skrevet af Skalle06 Skalle06 skrev:

Apple TV giver mest mening, hvis du har andre Apple dimser som iPhone/iPad og/eller er inde i Apples økosystem med iTunes. Der kun en udgave af Apple TV i butikkerne - nemlig 3. udgave.

Jeg synes det er forkert at stille det op på den måde. Apple TV kan sagtens bruges, om det så var det eneste æbleprodukt i hele huset. Netflix, NBA, iTunes-leje, Podcasts (inkl. DR) osv. fungerer helt fint, uden noget som helst til hjælp. Jeg mener det, også uden iPad, iPhone eller Mac, er det bedste streaming-produkt på markedet.

WDTV Live har jeg også, og det er fint nok, men kun værd at bruge tid på, hvis man vil have noget billigt der kan streame indhold lokalt. Den æder alt, men er ret sløv at bruge, og, som nævnt, en smule ustabil i brug.

Skrevet af: Naiera
Skrevet den: 26-April-2013 kl. 19:24
Oprindeligt skrevet af hopgreve hopgreve skrev:

Hmm, er du sikker på at ATV2 kan klare 1080p?

Det kan den ikke. Hvis den er jailbroken kan den godt vise 1080p-piratfiler, men de skaleres ned til 720p.

Skrevet af: JordanDK
Skrevet den: 27-April-2013 kl. 16:10
Oprindeligt skrevet af Brixen Brixen skrev:

Kort fortalt med Apple tv: den kan ikke afspille andre videoformater end man kan købe. Apple hjælper musik og film rettighedshavere mod kopiering af deres indhold.
Hvis du selv har rippet en dvd, skal den konverteres til et format Apple tv kan afspille.

Så din Apple TV kan også afspille DTS-HD og True Dolby HD uden nogle former for nedskalering? 

BD-ISO? 

Og dvd.iso som du nævner den ikke kan? 

Ergo så kan vi godt blive enige om at Apple TV ikke overhovedet KAN afspille nogle af de formater man KAN købe. 

Men den kan til gengæld afspille de Apple venlige formater som DE har besluttet skulle være Apple venlige. Kan ikke se hvad det har at gøre med støtte film og rettigheds indehaverne, da den ikke kan afspille et eneste af de formater filmene kommer i anno 2013 og hvis man så selv vil ligge dem i Itunes i et format som din Apple TV kan læse, skal man spises af med ringere lyd i form af AAC eller Dolby Digital. 

Ergo støtter Apple da ingenting? 

Når det så er sagt, er det en fantastisk streaming boks bl.a pga. airplay og den giver som andre også nævner langt mere mening når man har Apple produkter i forvejen. 

-------------
65" B9 OLED, 5.2.1 Dali Lektor højtalere og Monolith df+ sub

Mess with the best, die like the rest.

Skrevet den: 27-April-2013 kl. 16:30
@JordanDK - Jeg skulle nok have skrevet "Kort fortalt med Apple tv: den kan ikke afspille andre videoformater end man kan købe i iTunes Store."

Her er de tekniske data på Hobitten, som kan købes for 169,- eller lejes for 49,-

Og det er dårligere kvalitet end BD - det kan vi ikke blive uenige om. 

Musik kan man selv rippe med iTunes i lossless kvalitet - Det kan man så ikke med film. 

Det jeg mener Apple støtter er rettigshaverne - ikke formater Tongue

-------------
Venlig hilsen
KB

Skrevet den: 27-April-2013 kl. 16:46
ATV understøtter da verdens største leverandør af online film og musik køb :-)

Skrevet den: 27-April-2013 kl. 17:10
@Brixen 

Ingen tvivl om det og kvaliteten er da på fuld højde med HD kanaler på tv, hvis ikke bedre. 

Og til streaming er det en fantastisk maskine.

-------------

Skrevet af: E. Larsen
Skrevet den: 27-April-2013 kl. 17:24
Oprindeligt skrevet af JordanDK JordanDK skrev:

Så din Apple TV kan også afspille DTS-HD og True Dolby HD uden nogle former for nedskalering? 

BD-ISO? 

Og dvd.iso som du nævner den ikke kan? 

Ergo så kan vi godt blive enige om at Apple TV ikke overhovedet KAN afspille nogle af de formater man KAN købe. 

Men den kan til gengæld afspille de Apple venlige formater som DE har besluttet skulle være Apple venlige. Kan ikke se hvad det har at gøre med støtte film og rettigheds indehaverne, da den ikke kan afspille et eneste af de formater filmene kommer i anno 2013 og hvis man så selv vil ligge dem i Itunes i et format som din Apple TV kan læse, skal man spises af med ringere lyd i form af AAC eller Dolby Digital. 

Ergo støtter Apple da ingenting? 

Når det så er sagt, er det en fantastisk streaming boks bl.a pga. airplay og den giver som andre også nævner langt mere mening når man har Apple produkter i forvejen. 

Citat:

LIGE I ØJET, det er jo sådan det forholder sig

-------------
E.L.

Skrevet af: E. Larsen
Skrevet den: 27-April-2013 kl. 17:28
Oprindeligt skrevet af Master_Geek Master_Geek skrev:

Jeg vil gerne have en lille medieafspiller som også kan klare Netflix og andre streamingtjenester og gerne DRs tjenester også.

Har kigget på Apple TV brugt men er lidt i tvivl om hvilken udgave der er det bedste køb umiddelbart?

Og hvad med Boxee og WD TV? Der er mange til salg brugt men kender dem heller ikke, er de gode til samme formål?

Håber nogen kan hjælpe lidt :)

Køb dog en Blueray afspiller
Mange af dem kan det du søger.

-------------
E.L.

Skrevet den: 27-April-2013 kl. 17:32
Oprindeligt skrevet af JordanDK JordanDK skrev:

@Brixen 

Ingen tvivl om det og kvaliteten er da på fuld højde med HD kanaler på tv, hvis ikke bedre. 

Og til streaming er det en fantastisk maskine.

Jeg bruger da også min mere og mere. Og køber færre nye film på blu-ray.
Før har jeg købt mellem 60 og 100 film om året. I år har jeg kun købt 7 film og der er snart gået 4 måneder. Og jeg lejer kun i iTunes Store nu + har Netflix abo.

-------------
Venlig hilsen
KB

Skrevet den: 27-April-2013 kl. 19:40

Jeg bruger da også min mere og mere. Og køber færre nye film på blu-ray.
Før har jeg købt mellem 60 og 100 film om året. I år har jeg kun købt 7 film og der er snart gået 4 måneder. Og jeg lejer kun i iTunes Store nu + har Netflix abo.

Vi er også derovre hvor jeg tror det ender med vi kun satser på streaming, dvs opsiger vores tv pakker. Prøvede på overtale fruen for et lille halvt år siden, der ville hun ikke være med til det. Men nu hvor hun har gået og tygget på den siden december, synes hun idéen er mere tiltrækkende. 

-------------

Print side | Luk vindue