Forskellige spørgsmål ang. Sony KDL42W653
Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Visnings- og lytte-udstyr
Forumnavn: LED TV - LCD TV
Forumbeskrivelse: Forum for LED TV - LCD TV
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=122792
Udskrevet den: 08-Maj-2025 kl. 01:40
Emne: Forskellige spørgsmål ang. Sony KDL42W653
Skrevet af: jeb1982
Emne: Forskellige spørgsmål ang. Sony KDL42W653
Skrevet den: 02-Maj-2013 kl. 16:57
Hej alle sammen !
Jeg har lige købt ovenstående tv og selvom jeg plejer at være god til det tekniske, er der lige nogle småting jeg har problemer med.
1: Når jeg vælger Facebook app, ( Under "Home" - Applikationer ) hvordan får jeg så billedet til at fylde hele skærmen? Det fylder nemlig kun ca. 1/3 del og resten af billedet er den kanal jeg er på.
2: Hvordan kan jeg komme til at skrive i adresse feltet når jeg er på nettet?
3: Når jeg har tilsluttet min mac til fladskærmen via HDMI og selvfølgelig vælger den rigtige HDMI indgang på tv'et, viser tv'et kun min skrivebordsbaggrund og ikke mapper mm. som er på computerens skrivebord. Hvordan kan det være? er det fordi jeg skal bruge "Skærmspejling" ?
På forhånd tak for hjælpen
|
Svar:
Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 02-Maj-2013 kl. 17:04
3: Hvordan er din skærmindstilling, er den sat til udvidet skrivebord, eller hvordan.
------------- Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
Skrevet den: 02-Maj-2013 kl. 18:15
Hej igen.
Det ved jeg ikke, hvordan kan jeg finde ud af det og kan du også hjælpe mig med de andre spørgsmål?
|
Skrevet den: 02-Maj-2013 kl. 18:26
Du skal i Grafikkortet ændre til at lade TVet være primær skærm når den er tilsluttet TVet. Du skal e.v.t. efterfølgnde på PCen justere højde og bredde på billedet. At skrive noget i en Webbrowser eller andet på TVet er ikke nemt med TV Remoten, mus og tastatur anbefales, hvis det understøttes, eller gør det på PCen, når den er tilsluttet.
------------- Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
Skrevet den: 02-Maj-2013 kl. 18:36
Jeg har Mac, så må lige finde ud af hvordan jeg gør det. Men det mhm at Facebook kun fylder 1/3 af skærmen, har ikke noget med computeren at gøre, fordi den har jeg slet ikke tilsluttet.
"Facebook Appen" er en funktion der er indbygget i tv'et og når jeg vælger den, fylder den som sagt kun 1/3 af skærmen og jeg vil gerne have den til at fylde hele skærmen...
|
Skrevet den: 02-Maj-2013 kl. 18:44
jeb1982 skrev:
"Facebook Appen" er en funktion der er indbygget i tv'et og når jeg vælger den, fylder den som sagt kun 1/3 af skærmen og jeg vil gerne have den til at fylde hele skærmen...
|
Det kan kun være en indstilling på TVet, andet kan jeg ikke sige, lige som man kan bruge Splitscreen når der bruges TTV.
|
Skrevet den: 02-Maj-2013 kl. 18:57
Ok, jeg prøver at rode med det. Nu er der så opstået et nyt problem, som jeg håber at du kan hjælpe med
Når jeg er på nettet på tv'et og det har indlæst en side, kommer der lige efter en boks frem hvor der står: Visning af denne side, kræver for meget hukommelse"
Hvad gør jeg ved det???
|
Skrevet den: 02-Maj-2013 kl. 19:01
Det kunne tyde på, at TVet ikke har nok hukommelse, kan der gøres noget ved det.? Tja. ?
|
Skrevet den: 02-Maj-2013 kl. 19:18
Det kan da ikke passe, det er jo ikke en særlig stor hjemmeside. Hvis tv'et ikke har nok hukommelse til det, så kan jeg ikke se ideen i, at jeg kan gå på nettet med tv'et....
|
Skrevet den: 03-Maj-2013 kl. 01:10
Så har jeg lige et nyt spørgsmål. Når jeg vælger "Facebook app' en" under "Home" - "Applikationer", fylder det kun 1/3 af skærmen og resten er tv. Kan jeg ikke få Facebook til at fylde hele skærmen ?
|
Skrevet af: SCR
Skrevet den: 03-Maj-2013 kl. 11:12
jeb1982 skrev:
Hej alle sammen !
Jeg har lige købt ovenstående tv og selvom jeg plejer at være god til det tekniske, er der lige nogle småting jeg har problemer med.
1: Når jeg vælger Facebook app, ( Under "Home" - Applikationer ) hvordan får jeg så billedet til at fylde hele skærmen? Det fylder nemlig kun ca. 1/3 del og resten af billedet er den kanal jeg er på. 2: Hvordan kan jeg komme til at skrive i adresse feltet når jeg er på nettet?3: Når jeg har tilsluttet min mac til fladskærmen via HDMI og selvfølgelig vælger den rigtige HDMI indgang på tv'et, viser tv'et kun min skrivebordsbaggrund og ikke mapper mm. som er på computerens skrivebord. Hvordan kan det være? er det fordi jeg skal bruge "Skærmspejling" ? På forhånd tak for hjælpen  |
1: Det kan du ikke, Appen er kun lavet til at fylde den 1/3 del. Men går du ind via internetbrowseren, kan du godt få den til at få fuld skærm. (Det kan godt drille, men kan sagtens lade sig gøre - vi har testet) 2: Ind i Options, så URL indtastning, tryk OK. 3: Du skal bruge skærmspejling. Velbekommen - MVH Sony Center Rødovre :)
|
Skrevet den: 03-Maj-2013 kl. 22:18
Hej !
Tak for svar !
Hvordan får jeg skærmspejling til at virke ???
|
Skrevet den: 03-Maj-2013 kl. 23:42
Jeg har et ATI Grafikkort, og når det tilsluttes med HDMI, då vises TVet i skærmvalg, der klikkes på Ikonet, og så kører det.
|
Skrevet af: SCR
Skrevet den: 06-Maj-2013 kl. 15:18
Det skal du gøre på din Mac... kan ikke huske eksakt hvordan, med du skal ind i indstillinger - skærm indstilling og vælge det dér.
|
Skrevet af: beovision_mx4000
Skrevet den: 10-Maj-2013 kl. 14:04
Hej!
Må jeg spørge dig (jer), om tv'et kan anbefales. Har det levet op til forventningerne eller overrasket, positivt eller negativt?
Og mere konkret: Er der HBBTV? Det fremgår ikke af de specifikationer, jeg har kunnet finde.
/Jens
|
Skrevet den: 12-Maj-2013 kl. 16:53
Hej Jens !
Jeg har haft tv'et lidt over en uge nu og jeg er MEGET tilfreds med det. Synes virkelig billedet er super flot og skarpt, menuerne er overskuelige og designet er super fedt.
Jeg ved ikke hvad HBBBTV er ?
Jeg kan bestemt varmt anbefale dette tv.
Spørg endelig, hvis der er andet du vil vide.
Jes
|
Skrevet af: beovision_mx4000
Skrevet den: 13-Maj-2013 kl. 11:24
Tak for status! Og tillykke med købet. I mellemtiden har jeg flottet og måske dummet mig og købt et af kompletts 2013-Samsunger med 15% rabatten, der udløb i går (46f6475)
Det var især størrelsen, der fik mig væk fra Sony, plus det forhold, at man ad omveje tilsyneladende kan få HbbTV på Samsung. Men jeg var/er enort tiltalt af dets no-nonsense karakter. Nu håber jeg, at jeg effektivt kan få slået 3d, voice-control og p*s og l*rt fra...
HbbTV kan du blandt læse om http://taenk.dk/video/video-hbbtv-naar-du-har-tid - her . Det er attraktiv for en som mig, der gerne vil se statsproduceret fjernsyn (da, sv og ty), men ikke nødvendigvis på de dikterede tidspunkter. DR har planer om at udvide tjenesten løbende.
/Jens
|
Skrevet af: radeck
Skrevet den: 13-Maj-2013 kl. 18:52
|