Print side | Luk vindue

Hjælp Denon

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Visnings- og lytte-udstyr
Forumnavn: Hi-Fi
Forumbeskrivelse: Hi-Fi stereo, grej og tilbehør
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=123144
Udskrevet den: 23-Maj-2025 kl. 14:52

Emne: Hjælp Denon
Skrevet af: BusinessBo
Emne: Hjælp Denon
Skrevet den: 17-Maj-2013 kl. 20:23
Hey

Har fået et problem med min nye indkøbte forstærker..

Kørte 3.1 lyd, men så fik jeg sat mine sidste 2 bag højtaler til, hvilket også kørte fint. Havde kun slået de 2 ekstra højtaler til som ydeligere "højtaler input", men så vil jeg kaliber det med en mikrofon. Dette har desværre givet det problem at den ikke vil afspille lyd i surroundsound.

Hvordan kan jeg slå det til igen ?

-------------
Panasonic 50" TX-P50U30 - Denon 2113 - Dali concept 6 - Dali concept 1 - Dali zensor center - Dali base 100 - PS4

Svar:
Skrevet af: Cyberguyen
Skrevet den: 18-Maj-2013 kl. 12:14
Hvis det er en 7.1 surround receiver, så laver mange den fejl at sætte de bagerste af et 5.1 system til "surround bag" terminalerne.
Man skal i stedet sætte de bagerste fra et 5.1 system til "surround" terminalerne.

Skrevet af: BusinessBo
Skrevet den: 23-Maj-2013 kl. 23:01
Oprindeligt skrevet af Cyberguyen Cyberguyen skrev:

Hvis det er en 7.1 surround receiver, så laver mange den fejl at sætte de bagerste af et 5.1 system til "surround bag" terminalerne.
Man skal i stedet sætte de bagerste fra et 5.1 system til "surround" terminalerne.

Ja okay.. Det skal jeg lige have ændret. Det er dog begyndt at virke, men der er stadig noget udsving i lyden når jeg køre et dolby lydspor. Gælder dog kun for de kanaler med 5.1 lydspor.

-------------
Panasonic 50" TX-P50U30 - Denon 2113 - Dali concept 6 - Dali concept 1 - Dali zensor center - Dali base 100 - PS4

Print side | Luk vindue