Ue55f8005 erfaringer
Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Visnings- og lytte-udstyr
Forumnavn: LED TV - LCD TV
Forumbeskrivelse: Forum for LED TV - LCD TV
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=123371
Udskrevet den: 04-Februar-2025 kl. 04:45
Emne: Ue55f8005 erfaringer
Skrevet af: jan0112
Emne: Ue55f8005 erfaringer
Skrevet den: 28-Maj-2013 kl. 06:44
Hvem har købt dette tv? Har altid været Plasma fan (Pioneer), men dette tv kunne godt få mig til at skifte til "the Dark side". Så jeg håber der er nogen der kan dele ud af deres erfaringer.
|
Svar:
Skrevet af: fltk
Skrevet den: 28-Maj-2013 kl. 09:13
Da det er et helt nyt TV er det nok begrænset hvor mange der har erfaring med det.
Flemming
------------- Samsung UE55F7005 AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix Dune HD Realbox 4K HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer Thomson THA100
|
Skrevet af: hummelmose
Skrevet den: 28-Maj-2013 kl. 09:30
Jeg har det, og er meget tilfreds. Jeg er igang med en videoanmeldelse af det.
------------- Jens E. Hummelmose, Administrator / Skribent / Udvikler - recordere.dk
|
Skrevet af: Hother
Skrevet den: 28-Maj-2013 kl. 09:50
hummelmose skrev:
Jeg har det, og er meget tilfreds. Jeg er igang med en videoanmeldelse af det. |
Vi kan bare det der med helt nye modeller af LED-TV Humle
|
Skrevet den: 28-Maj-2013 kl. 10:26
hummelmose skrev:
Jeg har det, og er meget tilfreds. Jeg er igang med en videoanmeldelse af det. |
Det lyder rigtig godt. Gider du tage med i din anmeldelse hvilke undertekstformater (txt, DVB og eksterne, f.eks. srt) som TVet understøtter ved afspilning af videofiler fra eksterne USB medier.
Det ville være rigtig godt at vide om TVet på dette punkt kan erstatte en decideret medieafspiller.
Flemming
------------- Samsung UE55F7005 AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix Dune HD Realbox 4K HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer Thomson THA100
|
Skrevet af: Ambs
Skrevet den: 28-Maj-2013 kl. 15:10
Kan du lave en lille sammenligning med UE55ES8005, da jeg godt kunne tænke mig at vide om det er blevet mærkbart bedre siden sidste år, eller om forskellen er så lille at man lige så godt kan købe UE65ES8005 som koster det samme som UE55F8005.
Mvh. André
|
Skrevet den: 31-Maj-2013 kl. 07:07
Burde de ikke snart begynde at falde lidt i pris :-(
|
Skrevet af: wezi
Skrevet den: 05-Juni-2013 kl. 17:42
Jeg er glad for mit. Men nogle gang er det som om der er spøgelser i huset når stemmestyring er slået til. Tv'et opfanger lyde når man ser tv og dette får den til at gå ind i stemmestyring. og nogle gang muter tv'et sig selv, trods lyden er skruet ned fordi jeg bruger eksterne højtalere i form af mit anlæg. Så Stemmestyring og bevægelses styring er lige nu slået fra i stuen og værelset.
Når jeg streamer videomateriale fra min computer via playstation media server (uden playstation) så mangler jeg TOOLS menuen til at ændre f.eks. indstillinger for billedet og billedstørrelsen samt sleep timer.
Måske er det bare en fejl 40 :D Men det har altså ikke kunne lykkedes mig at ændre på dette.. :) Måske software opdatering kan hjælpe, men tror jeg har den sidste nye.
------------- MvH Daniel
|
Skrevet den: 05-Juni-2013 kl. 18:08
Jeg har opgraderet til 1102.2 og det er en katastrofe.
Jeg har Sonos PLAYBAR, og nu skriver TV'et med en dialog der kræver OK tryk, hver gang at jeg justerer volumen "Dit TV er indstillet til at anvende eksterne højttalere. Juster lydstyrken direkte på de tilsluttede højttalere".
Og man kan ikke slå dialogen fra. K.A.T.A.S.T.R.O.F.E.
Det kom med den nye firmware opdatering.
------------- Jens E. Hummelmose, Administrator / Skribent / Udvikler - recordere.dk
|
Skrevet af: Lennon
Skrevet den: 05-Juni-2013 kl. 18:10
jan0112 skrev:
Hvem har købt dette tv? Har altid været Plasma fan (Pioneer), men dette tv kunne godt få mig til at skifte til "the Dark side". Så jeg håber der er nogen der kan dele ud af deres erfaringer. |
I følge de foreløbige anmeldelser er det et ganske fornuftigt TV, - men Samsungs topplasma er stadig synligt bedre på rå billedkvalitet . .
------------- Samsung PS63C7705 Samsung HDbox Pioneer LX86 Jamo D8 surround m SUB Nikon D7100 DELL 2408WFP skærm
|
Skrevet den: 05-Juni-2013 kl. 20:48
Så er det bestilt. Håber det kommer på fredag. Sælgeren prøvede at overbevise mig om, at L55dt60y ville være et bedre tv, men der var jeg absolut ikke enig.
|
Skrevet af: Skyum
Skrevet den: 05-Juni-2013 kl. 20:55
Jeg er gået fra en Pioneer LX 508 D til en Samsung , og jeg UE75-ES9005U har bestemt ikke noget at klage over.
------------- Samsung UE75-ES9005U | Pioneer SC-LX83 | OPPO 93 | Samsung 3126 | Dali Ikon 7 | Dali Vokal 2 | Dali Ikon wall | B&W PV1 Subwoofer | Harmony Touch | Apple TV3
|
Skrevet af: Sploink
Skrevet den: 05-Juni-2013 kl. 22:14
jan0112 skrev:
Så er det bestilt. Håber det kommer på fredag. Sælgeren prøvede at overbevise mig om, at L55dt60y ville være et bedre tv, men der var jeg absolut ikke enig. |
Fatter ikke han anbefaler dt60 over et F8005. DT60 kommer ikke i nærheden af det. Hvor var det henne???
|
Skrevet af: festaben
Skrevet den: 05-Juni-2013 kl. 22:37
Jeg har lige fået et 55F8000 efter at have leveret to 55es8000 tilbage. Jeg har ikke fået det indstillet ordentligt endnu (ser på det i weekenden), men selv direkte ud af kassen er det klart bedre end es modellen!!!
|
Skrevet af: kskruger
Skrevet den: 05-Juni-2013 kl. 23:49
Elgiganten har tilbud på Samsung 55F8005 til 17999,- incl en galaxy tab 2
http://www.elgiganten.dk/product/tv-radio/fladskarms-tv/UE55F8005BUN/samsung-55-led-tv-10-1-galay-tab-2-16-gb-wi-fi - http://www.elgiganten.dk/product/tv-radio/fladskarms-tv/UE55F8005BUN/samsung-55-led-tv-10-1-galay-tab-2-16-gb-wi-fi
|
Skrevet den: 06-Juni-2013 kl. 08:52
Præcis det tilbud jeg har købt:0)
|
Skrevet af: MATRIX
Skrevet den: 06-Juni-2013 kl. 12:14
Jeg købte det da Komplett.dk have 15% rabat hvilket betød 20.700 for en 55"
Jeg er meget glad for det, ingen bleeding at se overhovedet og vildt hurtigt i forhold til smart tv funktioner. Familien er allerede blevet vilde med at browse youtube videoer. Klart det bedste LED tv jeg har set endnu
|
Skrevet den: 06-Juni-2013 kl. 20:54
Det var i elgiganten i Glostrup at sælgeren prøvede at overbevise om ar DT var et bedre tv.
|
Skrevet af: Prospect
Skrevet den: 06-Juni-2013 kl. 22:27
Nyt tilbud hos Komplett.. nu med 32" TV og Kamera oven i hatten http://www.komplett.dk/k/ki.aspx?sku=782408 - http://www.komplett.dk/k/ki.aspx?sku=782408
|
Skrevet af: jvks
Skrevet den: 07-Juni-2013 kl. 08:33
Fona sælger 55F8005 +32F4005 til 17999,-, desuden -4,5pct yderligere med forbrugsforeningskort
------------- Samsung 55" UE F8005, Yamaha A1020,SamsungSMT-H3106, B&W MT-20.PS3 og Panasonic DMR730
|
Skrevet den: 09-Juni-2013 kl. 08:51
Så er det købt og sat op. Jeg har brugt disse indstillinger http://reviews.plasmatvbuyingguide.com/samsung-tv/samsung-f8000-picture-settings.html, men jeg synes at billedet bliver lidt mat. Har I andre gjort nogle erfaringer?
|
Skrevet af: ricas
Skrevet den: 09-Juni-2013 kl. 13:52
hummelmose skrev:
Jeg har opgraderet til 1102.2 og det er en katastrofe.
Jeg har Sonos PLAYBAR, og nu skriver TV'et med en dialog der kræver OK tryk, hver gang at jeg justerer volumen "Dit TV er indstillet til at anvende eksterne højttalere. Juster lydstyrken direkte på de tilsluttede højttalere".
Og man kan ikke slå dialogen fra. K.A.T.A.S.T.R.O.F.E.
Det kom med den nye firmware opdatering. |
Hej,
Har samme problem - er du kommet nærmere en løsning ?
Mvh
|
Skrevet den: 09-Juni-2013 kl. 14:44
Nej.
Jeg kodede fjernbetjeningen til at bruge andre knapper pil-op og ned, men det var ikke skide smart, for så skruer den op og ned når man arbejder med pilene.
jeg har søgt på nedgradering, men det har jeg ikke kunne finde.
|
Skrevet af: kskruger
Skrevet den: 09-Juni-2013 kl. 15:25
Har i prøvet at forhøre jer, hos Sonos eller hifi-klubben? Min erfaring med Samsung support, er at de er total ubrugelig, så det er en lukket vej. Så chancen for at få ændret noget, er helt sikkert langt bedre via Sonos.
|
Skrevet den: 09-Juni-2013 kl. 22:42
hummelmose skrev:
Nej.
Jeg kodede fjernbetjeningen til at bruge andre knapper pil-op og ned, men det var ikke skide smart, for så skruer den op og ned når man arbejder med pilene.
|
Min Logitech Harmony og den medfølgende sorte (IR) fjernbetjening styrer Sonos'en fint - ville selvfølgelig være smartere hvis den menu ikke poppede op men den forsvinder dog af sig selv.
Den lille smarte medfølgende fjernebetjening kan desværre nok ikke umiddelbart bruges da den jo er opkoblet via Bluetooth, med mindre at Samsung ændrer noget i firmware ?
|
Skrevet den: 09-Juni-2013 kl. 23:06
Samsung skal bare gøre to ting
- Gøre det valgbart om man vil have advarslen om man har eksterne højttalere på, eller helt fjerne advarslen igen. Den var der ikke på det TV jeg købte. Den kom uønsket i en firmware opdatering
- Fjerne advarslen om at kameraet er slået ned. Totalt latterligt den kommer. Jeg har slået både stemme og bevægelseskontrol fra, så hvorfor fortæller den mig så at kameraet er nede hver gang jeg tænder. Det kan den fortælle mig, når jeg starter en app der kræver kamera.
|
Skrevet af: Torben Rasmussen
Skrevet den: 10-Juni-2013 kl. 12:19
kskruger skrev:
Har i prøvet at forhøre jer, hos Sonos eller hifi-klubben? Min erfaring med Samsung support, er at de er total ubrugelig, så det er en lukket vej. Så chancen for at få ændret noget, er helt sikkert langt bedre via Sonos. |
Problemet ligger jo i at TV'et viser en dialogboks. Sonos kan kun gøre noget ved interfacaet via SPDIF og det virker jo fint. Det er Samsung der skal tage sig sammen.
Løsningen kunne være at bruge en universalbetjening og programmere nogle andre knapper (eks. fra et helt andet TV) som volumenjustering. Og så skal du blot skrue helt ned for TV'ets indbyggede volumen og undlade at slå lyden fra via menuen.
------------- FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
|
Skrevet den: 10-Juni-2013 kl. 16:05
Jeg kan ikke få PIP til at virke, ligesom at der ikke er 'billede på' når guiden vises ?
Nogen forslag ?
|
Skrevet af: Flot
Skrevet den: 10-Juni-2013 kl. 16:13
Lyder som det klassiske problem der også var på E-modellen. Det var noget med at enkelte kanaler skulle slettes - jeg husker ikke lige hvilke. Prøv at søg herinde for det er nævnt andre steder.
|
Skrevet af: wiesel
Skrevet den: 10-Juni-2013 kl. 16:28
ricas skrev:
Jeg kan ikke få PIP til at virke, ligesom at der ikke er 'billede på' når guiden vises ?
Nogen forslag ?
|
Hos YouSee skal du slette følgende kanaler, for at på billede på i guiden.
117 Event 118 EventHD 310 C Frst 311 C Hits 313 C Seri 314 C Emo 316 C C8
|
Skrevet den: 10-Juni-2013 kl. 17:50
wiesel skrev:
ricas skrev:
Nogen forslag ?
|
|
Slette dem ? Hvorfor ? Kan jeg så ikke se de kanaler længere ?
Mvh
|
Skrevet af: wiesel
Skrevet den: 10-Juni-2013 kl. 18:12
ricas skrev:
wiesel skrev:
ricas skrev:
Nogen forslag ?
|
|
Slette dem ? Hvorfor ? Kan jeg så ikke se de kanaler længere ?
Mvh
|
Kan ikke lige huske den tekniske begrundelse til hvorfor, ved bare at det virker. Kan du da se dem i forvejen? Hvis ikke, er der jo ikke nogen grund til ikke at slette dem.
|
Skrevet den: 10-Juni-2013 kl. 20:24
Hvis jeg ikke trækker gardinet for vinduet der er foran tv'er, så kan jeg se alle regnbuens farver i skærmen (når den er sort). Det problem havde jeg ikke på mit Pioneer plasma. Er der noget galt med skærmen, eller er det bare normalt med LED?
|
Skrevet af: mkirkelund
Skrevet den: 10-Juni-2013 kl. 21:04
Det har noget at gøre med coatingen. Samme problem så man på sidste års modeller. LGs lider af samme problem. Kan tydeligt ses i butikken jeg arbejder i særligt lys.
|
Skrevet den: 10-Juni-2013 kl. 22:29
Jeg kan i sollys også se regnbue-farver hvis jeg virkelig anstrænger mig. Under normalt brug ser jeg det ikke. Nogen der har prøvet at bruge en ipad i stedet for at android tab til "smart" funktioner som "swipe it", screen mirroring" og generelt bare at bruge den som tastatur til skærmen??? Fik en samsung tablet med til tv´et (havde en i forvenej, så har ikke pakket denne op), men vil egentlig gerne have en ipad da jeg syntes bedre om brugerfalden her.
|
Skrevet den: 11-Juni-2013 kl. 21:05
Sidder og ser en fantastisk landskamp (not), og jeg må sige at skærmen skuffer fælt. Det er ikke fordi der er slør efter spillerne, alle undtagen de nærmeste er så utydelige, så det er svært at se deres trøje nr. Det kan ikke være rigtigt at min gamle Pioneer 427 viser et bedre billede. Jeg er sku skuffet.
|
Skrevet den: 11-Juni-2013 kl. 22:01
Ser den samme kamp og er på ingen måder enig.....er faktisk lidt imponeret over at der ikke er noget slør efter at have se skærmen med en demo blue-ray i el-giganten (det skal så siges at denne skærm klarede det markant bedre end konkurrenternes skærm). Men fortæller jo blot den gamle historie igen.....se skærmen og dan din egen mening.
|
Skrevet den: 11-Juni-2013 kl. 22:11
jan0112 skrev:
Sidder og ser en fantastisk landskamp (not), og jeg må sige at skærmen skuffer fælt. Det er ikke fordi der er slør efter spillerne, alle undtagen de nærmeste er så utydelige, så det er svært at se deres trøje nr. Det kan ikke være rigtigt at min gamle Pioneer 427 viser et bedre billede. Jeg er sku skuffet. |
Så er det forhåbentlig ikke din egen skærm du ser på. Jeg mener, du har vel ikke købt den, hvis du mener den er så ringe. Flemming
|
Skrevet den: 11-Juni-2013 kl. 22:15
Jeg ved ikke hvordan jan0112 har vurderet sin skærm. Jeg valgte min ud fra en sammenligning med andre skærme i el-giganten (ved godt at det ikke er optimalt). Jeg så en demo og holdte det op mod sony, philips og panasonics topmodel og så valgte jeg den der så bedt ud (af LCD skærmene). Du må ikke spørge mig hvorfor men alle andre skærme "hakkede" mega meget under panorering hvor det ikke så ud til at være et problem på samsungs f7000 og 8000 modeller (fik vist den samme sekvens på alle skærme, men har selvfølgelig ikke leget med div. indstillinger....). Har desværre ikke rigtigt haft tid til at arbejde med indstillingerne, men er indtil videre kun tilfreds med skærmen.
|
Skrevet den: 12-Juni-2013 kl. 06:42
Hvilke indstillinger bruger i?
|
Skrevet den: 12-Juni-2013 kl. 10:15
wiesel skrev:
ricas skrev:
Nogen forslag ?
|
|
Fantastisk nu har jeg også billede inde i Guide
|
Skrevet den: 12-Juni-2013 kl. 10:28
Mit problem er at jeg er kunde på C More, så jeg vil jo helst ikke slette dem
|
Skrevet den: 13-Juni-2013 kl. 12:46
Jeg vil tro at problemet er nogle af de kodede kanaler. Hvis du sletter dem du ikke kan se, vil jeg da tro at det må give det samme.
|
Skrevet af: Dovenlas
Skrevet den: 13-Juni-2013 kl. 18:43
Jeg har udfordringer med at få smart tv til at tage et postnummer under opsætning, 2980 virker ikke - Er der nogen som har fået det til at virke ?
|
Skrevet af: clausewitz
Skrevet den: 13-Juni-2013 kl. 19:09
Det var da et vildt tilbud - 19.990 kr.
Pakken indeholder: · 1 stk Samsung 55" 3D LED Smart TV UE55F8005 - vejl. pris: 23709,- · 1 stk Samsung 32" LED TV UE32F4005 - vejl. pris: 2990,- · Samsung kompakt systemkamera EV-NX1000 + Galaxy Tab 2 7" - vejl. pris 3999,- http://www.komplett.dk/k/ki.aspx?sku=782408 - http://www.komplett.dk/k/ki.aspx?sku=782408
|
Skrevet den: 14-Juni-2013 kl. 08:36
Dovenlas skrev:
Jeg har udfordringer med at få smart tv til at tage et postnummer under opsætning, 2980 virker ikke - Er der nogen som har fået det til at virke ?
|
Jeg havde ikke noget problem med mit postnummer. Har du prøvet at kontakte Samsung ?
|
Skrevet den: 14-Juni-2013 kl. 09:42
MATRIX skrev:
Dovenlas skrev:
|
Jeg havde ikke noget problem med mit postnummer. Har du prøvet at kontakte Samsung ?
|
Jep, de sagde at de arbejder på at få alle med, men at jeg bare kunne prøve mig frem !!
Må jeg spørge om dit post nummer som virkede ?
|
Skrevet den: 14-Juni-2013 kl. 12:38
Skrevet af: dkmsd
Skrevet den: 14-Juni-2013 kl. 12:52
Dovenlas skrev:
|
Hej Dovenlas, Havde samme problem. Jeg kører internet/DNS via UnblockUS, derfor kunne den ikke resolve korrekt Dansk postnummer (kun Amerikanske). Efter jeg fjernede DNS instillinger i min router og resatte smartTV instillinger, virkede det. Efterfølgende ændrede jeg DNS tilbage til at køre gennem UnblockUS og det virker stadig.
Mvh. Martin
|
Skrevet af: jvks
Skrevet den: 14-Juni-2013 kl. 13:22
3460 virker også
------------- Samsung 55" UE F8005, Yamaha A1020,SamsungSMT-H3106, B&W MT-20.PS3 og Panasonic DMR730
|
Skrevet den: 14-Juni-2013 kl. 18:01
dkmsd skrev:
Dovenlas skrev:
|
Hej Dovenlas, Havde samme problem. Jeg kører internet/DNS via UnblockUS, derfor kunne den ikke resolve korrekt Dansk postnummer (kun Amerikanske). Efter jeg fjernede DNS instillinger i min router og resatte smartTV instillinger, virkede det. Efterfølgende ændrede jeg DNS tilbage til at køre gennem UnblockUS og det virker stadig.
Mvh. Martin |
Hej Martin
UnblockUS var også min forhindring - tak for indskud og god weekend
/D
|
Skrevet den: 16-Juni-2013 kl. 10:28
wiesel skrev:
ricas skrev:
Nogen forslag ?
|
|
Har nu slettet de nævnte kanaler - men der er stadig ikke noget billede i guiden ?
Skal alle kodede kanaler slettes ?
|
Skrevet den: 16-Juni-2013 kl. 20:12
Hej
Jeg endte med at slette et par stykker mere af dem som jeg ikke kunne se anyway og pludslig så var den der, men det var ikke alle som jeg slettede :D
|
Skrevet den: 16-Juni-2013 kl. 21:07
Noget jeg lige har opdaget : import/Export af kanal liste og så redigere den i SAMTOOLS
Det virker sgu godt ;) endelig slipper jeg for bruge evigheder på at rykke dem rundt :)
|
Skrevet den: 16-Juni-2013 kl. 21:10
Rettelse :SAMTOOLBOX http://samtoolbox.sourceforge.net/
|
Skrevet af: Mentalisac
Skrevet den: 17-Juni-2013 kl. 23:45
ser spændende ud, må jeg lige kigge på
|
Skrevet den: 19-Juni-2013 kl. 22:21
Nogen der har prøvet at burge en Ipad med tv´et? Tænker på om funktionerne som smartview, hvor man kan se en anden kanal en den der er på tv´et virke, om den kan bruges som tastatur etc. til tv´et???
|
Skrevet af: kenneth85
Skrevet den: 24-Juni-2013 kl. 11:23
Tak for hintet med at slette kanaler. har nemlig samme problem med ikke at kunne se billede i guide.
Jeg har prøvet med iPad og Note II. på en Android tablet virker det meget bedre (no wornder det er jo samsung) deres iPad minder mest om noget der er lavet af nød, istedet for lavet for at imponere. Den er virkelig ringe og på ingen måde en erstatning for ens rigtige fjernbetjening. Du kan fx ikke se en kanal og så se en andne på tvet. Nej du kan kun se den samme som bliver vist på tvet. Hele betjenings delen virker virkelig ringe. Og er du fx inde en noget menu værk på tvet og i iPad appen er på siden hvor du ser tv. så har du stadigvæk kanal op og ned samt volumen +/- og dette fucker totalt op.
Lige et par små spørgsmål: Nogle der ved om man kan fjerne apps som man ikke vil bruge? Samme spørgsmål for smart hub sider (jeg har intet at bruge movies/Series til så den vil jeg gerne slippe for) Oplever også når jeg er inde i Spodify appen så kan jeg ikke bruge SMART-HUB knappen? har i samme problem? jeg skal død og pine hele vejen igennem spodify for at komme ud. Har også oplevet at spodify ikke vil starte op (2 gange) Forsøger igen lige efter den er fejlet og så virker det fint? Jeg oplever også at man skal trykke på mic knappen hver gang man vil give en ny kommando til tvet. fx hvis man vil styre lyden... KLIK - "Volume OP" - KLIK - "Volume OP" - ......... det samme når man skal vælge kanal mm. Er det bare mig der har misset noget? Eller har Samsung virkelig lavet så katastrofal stemmestyring? Stemme styring starter også spontant fra tid til anden, og får samme popup med kamera selv om denne styrings funktion er slået fra.
Ligesom alle andre anmeldere så vil jeg sige at i ikke skal købe dette tv på grund af "smart" tv delen. Den er uden tvivl den bedste lige pt. Men for pokker hvor er det langt fra det man oplever på en smartphone.
Fx når man skal ind i og se en optaget udsendelse så skal man: TV Nu > Optaget TV > Vælge medie det er optaget på (selv om jeg kun har et medie?) > Vælge dato > vælge optaget afsnit. Er i så færdige, hvor er det ringe lavet! Og på deres fjernbetjening er der ingen dedikeret optage knap... tilgengæld er der en E-manual knap? Det er det samme på "smart" fjernbetjening.
Men det er stadigvæk det bedste man kan få lige nu. så vi slår stemme og bevægelses styring fra og vælger at leve med disse små fejl :)
Håber ikke mit indlæg lyder for sur. Kommer lige fra et KDL-46V5500 tv, som er 3 år gammelt og var den spæde start til smart tv. Havde måske forventet bare lidt mere logik i betjeningen. :)
|
Skrevet den: 16-Juli-2013 kl. 10:37
Nogen der ved hvordan man sletter en optaget udsendelse igen ?
|
Skrevet den: 16-Juli-2013 kl. 11:45
mener man bruger "tools" knappen når markøren er over et valgt program, hvorefter man får muligheden for at slette
|
Skrevet af: aznhandles
Skrevet den: 16-Juli-2013 kl. 21:39
Guys!: Kan F8005 modellen afspille MKV via DLNA (NAS) med srt. undertekster? og evt. AVI? Har I prøvet det?
Følger der iøvrigt et vægbeslag oveni købet? der har jeg ihvertfald set... Er det magen til den der bliver solgt eksklusivt til Tv'et?
|
Skrevet den: 16-Juli-2013 kl. 22:35
Der føler ikke vægbeslag med (ihvertfald ikke til det jeg fik). Om DLNA er hurtigt nok til at afspille MKV filer hænger vel sammen med hvor hurtigt dit hjemme netværk er.
------------- --------------------- Samsung UE55F8005 Yamaha Rx-A2020 Dali Fazon F5 (x2), Dali Fazon LCR (x3) B&W PV1 PS3 80 GB
|
Skrevet den: 16-Juli-2013 kl. 22:44
Altså jeg havde 2010 Samsung model og kørte via netværkskabel og det fungede upåklageligt på 40/40mbit Det var mere om 2013 havde knaster med MKV via DLNA trådløst, hvilket jeg aldrig har prøvet ..
|
Skrevet den: 16-Juli-2013 kl. 23:38
Den kan sagtens spille mkv med srt subs, men syntes load tiden er for lang.. Har gigabit lan
|
Skrevet den: 16-Juli-2013 kl. 23:43
Det er fint med mig så længe det kan afspille MKV... Tak for info. Er der andre der bruger trådløs forbindelse?
|
Skrevet af: azrael
Skrevet den: 17-Juli-2013 kl. 22:27
Undskyld fordi jeg lige "highjacker" tråden lidt, men kunne en eller flere glade F8000 ejere fortælle mig, hvordan kvaliteten af den indbyggede lyd er? Diverse anmeldelser siger, at den er bedre end man normalt forventer af en fladskærm. Hvis nogen kan huske så langt tilbage, hvordan svarer lyden til et godt gammeldags gennemsnits Sony billedrørstv?
For øvrigt laver Samsung også selv et program til at redigere kanallister. Desværre er de åbenbart meget hemmelighedsfulde omkring det, da jeg ikke har kunnet finde det på deres site. Men se evt. her: http://www.chip.de/downloads/Samsung-Channel-List-PC-Editor_58513308.html - http://www.chip.de/downloads/Samsung-Channel-List-PC-Editor_58513308.html
------------- "This calls for a delicate blend of psychology and extreme violence" - Homer Simpson
|
Skrevet den: 19-Juli-2013 kl. 09:21
Tak for dit input festaben.
Jeg får dog overhovedet intet frem på skærmen hvis jeg trykker "Tools" når jeg har fremhævet en optagelse. Vildt mærkeligt, hvordan man sletter igen.
Mvh, Matrix
|
Skrevet af: B66129
Skrevet den: 19-Juli-2013 kl. 09:38
AZNHANDLES skrev:
Guys!: Kan F8005 modellen afspille MKV via DLNA (NAS) med srt. undertekster? og evt. AVI? Har I prøvet det?
Følger der iøvrigt et vægbeslag oveni købet? der har jeg ihvertfald set... Er det magen til den der bliver solgt eksklusivt til Tv'et? |
Er i sikre på at den kan trække .srt filerne med over når den afspiller filmen via NAS for det kan mit 2013 6475 fra Samsung ikke - jeg skal bruge en ekstern USB HDD med filmen på og .srt filen for at det virker.
Så med de erfaringer jeg har med film xxx.mkv + xxx.srt vil jeg sige at det IKKE virker, kun via USB+HDD har jeg fået det til at virke
Og jeg har ikke problemer med diverse (MKV) filer i størrelse 1,5 GB til de største på 30 GB som jeg har liggende på min NAS - TV kablet til router, ikke noget med WIFI her !
|
Skrevet af: Dorf
Skrevet den: 19-Juli-2013 kl. 11:23
B66129 skrev:
Er i sikre på at den kan trække .srt filerne med over når den afspiller filmen via NAS for det kan mit 2013 6475 fra Samsung ikke - jeg skal bruge en ekstern USB HDD med filmen på og .srt filen for at det virker.
Så med de erfaringer jeg har med film xxx.mkv + xxx.srt vil jeg sige at det IKKE virker, kun via USB+HDD har jeg fået det til at virke
Og jeg har ikke problemer med diverse (MKV) filer i størrelse 1,5 GB til de største på 30 GB som jeg har liggende på min NAS - TV kablet til router, ikke noget med WIFI her !
|
Hvad bruger du til at afspille dine film på tv'et? Plex? Jeg købte for et ½ år siden et 32ES6715 til soveværelset det er først for nyligt jeg fandt ud af hvorfor mine eksterne srt filer ikke kunne afspilles (via plex). Ligesom dig sreamer jeg fra nas men med plex app'en. Hvis det fungerer med 2012 modellerne skulle det gerne fungere med de nye, selvom jeg ved reglen ikke altid holder.
Jeg har ellers aldrig haft problemer med mine eksterne undertekster når jeg afspiller via DLNA eller UPNP, altså uden plex app'en.
|
Skrevet den: 19-Juli-2013 kl. 11:23
MATRIX skrev:
Jeg får dog overhovedet intet frem på skærmen hvis jeg trykker "Tools" når jeg har fremhævet en optagelse. Vildt mærkeligt, hvordan man sletter igen.
Mvh, Matrix |
Huskede også fejl ift det er f8005 (og ikke es8005). Når man er på "siden" med det optagede indhold går man op i menu punktet i øverste højre hjørne og herfra kan man vælge slet. Når man har gjort det skal man ned og vælge de filer man ønsker at slette for herefter at trykke slet igen (lidt for kompliceret efter min mening). Håber det hjælper dig.
------------- --------------------- Samsung UE55F8005 Yamaha Rx-A2020 Dali Fazon F5 (x2), Dali Fazon LCR (x3) B&W PV1 PS3 80 GB
|
Skrevet den: 19-Juli-2013 kl. 11:57
dorf skrev:
Hvad bruger du til at afspille dine film på tv'et? Plex? Jeg købte
for et ½ år siden et 32ES6715 til soveværelset det er først for nyligt
jeg fandt ud af hvorfor mine eksterne srt filer ikke kunne afspilles
(via plex). Ligesom dig sreamer jeg fra nas men med plex app'en. Hvis det fungerer med 2012 modellerne skulle det gerne fungere med de nye, selvom jeg ved reglen ikke altid holder.
Jeg har ellers aldrig haft problemer med mine eksterne
undertekster når jeg afspiller via DLNA eller UPNP, altså uden plex
app'en. |
Jeg streamer ikke via noget eller en APP - jeg bruger Samsungs menu og vælger Source
(som i mit tilfælde er en TWONKY server som NAS´en kører (TWONKY kan også godt håndtere .srt-filerne, men det virker bare stadig ikke direkte fra nas til TV og det tror jeg er Samsungs skyld)) og herefter
vælger jeg den mappe med filmen og derefter afspiller jeg bare filmen og det er sådan jeg forstår spørgsmålet fra aznhandles - ikke at der skal bruges andet en en NAS, netværk og TV.
Så jeg har reelt set ikke noget bindeled som feks at styre det via en MacMini, tablet eller andet computer gejl - men dog ikke, at sige, at smider man et bindeled ind som kan køre PLEX, XBMC eller andet, at man så ikke kan få det til at virke.
Men uden bindeleddet så er jeg sikker på det er et NO-GO for et Samsung TV out of the box og sat til netværket med NAS´en som source !
|
Skrevet den: 19-Juli-2013 kl. 12:08
Jeg tror jeg inderst inde har accepteret at det nok er min Zyxel NSA320 som egentligt ikke er så DLNA certificeret som jeg troede - og der tror jeg mit problem med SRT siler er begravet :)
|
Skrevet af: Dorf
Skrevet den: 19-Juli-2013 kl. 13:06
B66129 skrev:
dorf skrev:
(via plex). Ligesom dig sreamer jeg fra nas men med plex app'en. Hvis det fungerer med 2012 modellerne skulle det gerne fungere med de nye, selvom jeg ved reglen ikke altid holder.
app'en. |
Jeg streamer ikke via noget eller en APP - jeg bruger Samsungs menu og vælger Source
(som i mit tilfælde er en TWONKY server som NAS´en kører (TWONKY kan også godt håndtere .srt-filerne, men det virker bare stadig ikke direkte fra nas til TV og det tror jeg er Samsungs skyld)) og herefter
vælger jeg den mappe med filmen og derefter afspiller jeg bare filmen og det er sådan jeg forstår spørgsmålet fra aznhandles - ikke at der skal bruges andet en en NAS, netværk og TV.
Så jeg har reelt set ikke noget bindeled som feks at styre det via en MacMini, tablet eller andet computer gejl - men dog ikke, at sige, at smider man et bindeled ind som kan køre PLEX, XBMC eller andet, at man så ikke kan få det til at virke.
Men uden bindeleddet så er jeg sikker på det er et NO-GO for et Samsung TV out of the box og sat til netværket med NAS´en som source !
|
Jeg kender ikke twonky men har du prøvet at afspille dine film uden at køre twonky? Det skulle altså gerne fungerer. Det må være et encoding problem muligvis i navngivningen af en af dine filer.
|
Skrevet den: 19-Juli-2013 kl. 16:18
Nogen andre end mig der har lidt problemer med ON TV delen..
Har stofanet og den eneste kanal jeg kan se på ON TV er DR3, og der er en hængelås på..
Lige da jeg fik det var der flere kanaler, men ingen af dem jeg normalt ser, havde animal planet, vh1 og zulu
|
Skrevet den: 19-Juli-2013 kl. 22:00
B66129 skrev:
dorf skrev:
app'en. |
|
Det er da underligt, for det er en hel ny model der er tale om. Det er mystisk at den nye samsung ikke kan håndtere en container (MKV), med SRT samtidig. Min gamle model (2010) streamede fint med undertekster direkte fra min NAS.
Hmmm...
|
Skrevet den: 21-Juli-2013 kl. 10:20
Håber jeg har lidt mere held med dette spørgsmål. Det andet kom der jo ikke overvældende mange svar på.
Hvordan monterer man et VESA beslag på dette tv. Såvidt jeg kan se fra billeder af bagsiden sidder de nederste to huller længere ud (i dybden, pga. lydsystemet velsagtens) end de øverste to. Skal man bruge sådan nogle afstandsdimser? Og er det, samt skruer, noget der følger med tv'et?
Jeg kan fortælle, at jeg påtænker at montere tv'et på en http://tvbord.dk/shop/tv-stander-pl-913p.html - Sonorous PL2700 gulvstand . Det vil være første gang jeg skal gøre noget i den stil og jeg vil gerne være godt forberedt. Også mht. værktøj, skruer etc. Har ledt efter en manual på Samsungs website, men det eneste jeg kan finde er deres generiske e-manual.
------------- "This calls for a delicate blend of psychology and extreme violence" - Homer Simpson
|
Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 21-Juli-2013 kl. 10:36
Det er nemt nok at montere beslaget, de 2 "skinner" der ses på billedet skal sidde bag på TVet, de monteres i de huller der er til dem, skruer følger med, de kan dog være for korte, så længere skal skaffes. Det var hvad jeg fandt ud af da jeg skulle have mit 7005 på en tilsvarende bordstander.
------------- Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
Skrevet den: 21-Juli-2013 kl. 12:12
Radiomanden skrev:
Det er nemt nok at montere beslaget, de 2 "skinner" der ses på billedet skal sidde bag på TVet, de monteres i de huller der er til dem, skruer følger med, de kan dog være for korte, så længere skal skaffes. Det var hvad jeg fandt ud af da jeg skulle have mit 7005 på en tilsvarende bordstander. |
Tak for svar. Jeg faldt imidlertid over en http://downloadcenter.samsung.com/content/EM/201306/20130617164955484/%5BUF8000_QSG%5DBN68-05037A-03ENG-0520.pdf - "quick start guide" og http://downloadcenter.samsung.com/content/EM/201306/20130617164955484/%5BUF8000-ZA%5DBN68-04786A-06ENG-0617.pdf - installationsmanual på det amerikanske site. På førstnævnte ses øverst til højre en "wall mount adapter", der svarer til den "afstandsdims" jeg spurgte til. Dem skulle der være 2 af til de øverste 2 huller. I manualen på side 24 ses et billede af hvordan de tænkes anvendt (hvem skulle dog have troet det ).
Ærgerligt, at Samsung åbenbart ikke gider stille den slags oplysninger (dvs. en ordentlig downloadbar manual) til rådighed for deres europæiske kunder.
Må jeg for øvrigt spørge, hvilken bordstand du har købt, og hvilke skruer du endte med at skulle bruge? Som sagt vil jeg gerne være forberedt og jeg har lidt halvlangt til et byggemarked.
|
Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 21-Juli-2013 kl. 13:38
Det er en Vivotel, de medfølgende Unbrako 8x20 var 5mm for korte, så der måtte lige skaffes nogen der var længere, fra sortimentet på min arbejdsplads. Det blev til 4 maskinbolte på 8x30.
Installationsmanual var der ikke brug for, det var helt selvforklarende hvordan det skulle gøres.
------------- Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
Skrevet af: Allan m
Skrevet den: 21-Juli-2013 kl. 19:34
Jeg skal snart ha et nyt tv Samsung 46UE46F8005... jeg synes det er mærkeligt , at den har Energiklasse: A når de andre som er større bruger mindre (Energiklasse A+) ???
|
Skrevet den: 21-Juli-2013 kl. 20:50
Allan m skrev:
Jeg skal snart ha et nyt tv Samsung 46UE46F8005... jeg synes det er mærkeligt , at den har Energiklasse: A når de andre som er større bruger mindre (Energiklasse A+) ??? |
Jeg tror det har noget at gøre med strømforbruget kontra størrelsen. F.eks. er UE40F8005 (altså 40" modellen) energiklasse B. Personligt mener jeg, at folk lægger for meget i disse energiklasser. Godt nok betaler vi overpris for el herhjemme, men så slemt er det heller ikke...
|
Skrevet af: KlausDM
Skrevet den: 21-Juli-2013 kl. 21:03
Allan m skrev:
jeg synes det er mærkeligt , at den har Energiklasse: A når de andre som er større bruger mindre (Energiklasse A+) ??? |
Nej, det er ganske normalt, når nu man har lavet energiklasser så man kun kan sammenligne med tv i samme størrelse. Endnu et ubrugeligt tiltag!
Læs: http://www.agendacenter.dk/picture/upload/ATVnet%284%29.pdf - http://www.agendacenter.dk/picture/upload/ATVnet(4).pdf
Klaus
------------- Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk" rel="nofollow - http://modelbaneeuropa.dk Min hjemmeside, http://moppe.dk" rel="nofollow - http://moppe.dk
|
Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 21-Juli-2013 kl. 21:24
KlausDM skrev:
Allan m skrev:
jeg synes det er mærkeligt , at den har Energiklasse: A når de andre som er større bruger mindre (Energiklasse A+) ??? |
Nej, det er ganske normalt, når nu man har lavet energiklasser så man kun kan sammenligne med tv i samme størrelse. Endnu et ubrugeligt tiltag!
Læs: http://www.agendacenter.dk/picture/upload/ATVnet(4).pdf
Klaus | Det lyder som noget Tænk har lavet.
|
Skrevet af: KlausDM
Skrevet den: 21-Juli-2013 kl. 23:00
Kampus skrev:
Det lyder som noget Tænk har lavet. |
Endnu værre. Det er EU.
Hvem fanden i helvede (ja, undskyld mit franske) starter en energimærkning med klasserne A til G? Når nu det bliver bedre end A, så kompenserer man med klasse A+ og ++ og +++ og +++. Det vil sige om 10 år så tæller vi kun plusser, når der skal sammenlignes. Start dog med klasserne H til M, så der er plads til forbedringer!
Klaus
------------- Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk" rel="nofollow - http://modelbaneeuropa.dk Min hjemmeside, http://moppe.dk" rel="nofollow - http://moppe.dk
|
Skrevet af: Allan m
Skrevet den: 22-Juli-2013 kl. 00:54
tak for svaret alle
|
Skrevet den: 22-Juli-2013 kl. 09:56
festaben skrev:
MATRIX skrev:
Mvh, Matrix |
Huskede også fejl ift det er f8005 (og ikke es8005). Når man er på "siden" med det optagede indhold går man op i menu punktet i øverste højre hjørne og herfra kan man vælge slet. Når man har gjort det skal man ned og vælge de filer man ønsker at slette for herefter at trykke slet igen (lidt for kompliceret efter min mening). Håber det hjælper dig.
|
Nice, det virkede, tak for hjælpen. Vildt besværligt, det må Samsung da kunne gøre bedere :)
|
Skrevet af: Treated
Skrevet den: 22-Juli-2013 kl. 10:29
Ville lige høre jer ad om det kun er samsung ES modeller som har det evolution kit til fjernsynet??
|
Skrevet den: 22-Juli-2013 kl. 10:35
Mener at det var med ES der blev introduceret, men skulle så være tilgængeligt til alle de kommende modeller
|
Skrevet den: 22-Juli-2013 kl. 11:13
gider bare ikke smide 25k efter en model som ikke kan opgraderes på det punkt. uden at skulle købe nyt fjerner.
|
Skrevet den: 22-Juli-2013 kl. 12:13
Find manualet, tjek bagsiden og om der står det er EVO-kit klar og så ved du om det kan - alternativt så ud og kigge i butikkerne.
Min F6475 kan godt bruge EVO-kit
|
Skrevet af: ElCapitano
Skrevet den: 22-Juli-2013 kl. 14:02
Dorf skrev:
B66129 skrev:
|
Hvad bruger du til at afspille dine film på tv'et? Plex? Jeg købte for et ½ år siden et 32ES6715 til soveværelset det er først for nyligt jeg fandt ud af hvorfor mine eksterne srt filer ikke kunne afspilles (via plex). Ligesom dig sreamer jeg fra nas men med plex app'en. Hvis det fungerer med 2012 modellerne skulle det gerne fungere med de nye, selvom jeg ved reglen ikke altid holder.
Jeg har ellers aldrig haft problemer med mine eksterne undertekster når jeg afspiller via DLNA eller UPNP, altså uden plex app'en. |
Jeg benytter Plex på mine Samsung TV. Undertekster virker upåklageligt. Plex Samsung App version 1.002
|
Skrevet den: 22-Juli-2013 kl. 19:21
De nye 2013 modeller har også mulighed for opgradering med Evolution kit. Det kan ses bag på, hvor der er lavet plads til at tilslutte "kittet"
|
Skrevet den: 23-Juli-2013 kl. 19:06
Ville jo være fedt hvis sådan et kit kunne smide XBMC på :)
|
Skrevet af: oo27
Skrevet den: 31-Juli-2013 kl. 16:20
B66129 skrev:
Find manualet, tjek bagsiden og om der står det er EVO-kit klar og så ved du om det kan - alternativt så ud og kigge i butikkerne.
|
Hvor sikker er du på at din 6475 kan opgraderes med EVO kit?
Synes alle google søgninger og info. på diverse officielle Samsung sider siger det kun er 7000/8000 serien der kan opdateres?!
------------- LG 65C1 OLED - Monitor Audio Silver RS InWall x5 - AVR-AX1200
|
Skrevet af: Rasmus Larsen
Skrevet den: 01-August-2013 kl. 13:59
B66129 skrev:
|
Det har den altså ikke. Hvis du har fået at vide, at dit F6475 har Evolution Kit i butikken, så skal du have pengene tilbage. Se evt. Samsungs hjemmeside: http://www.samsung.com/dk/consumer/tv-home-theatre/tv/smart-tv/UE65F6475SBXXE-spec - http://www.samsung.com/dk/consumer/tv-home-theatre/tv/smart-tv/UE65F6475SBXXE-spec
Det er kun 7, 8 og 9 LED-serierne fra 2012 og frem samt 8 plasma-serierne fra 2012 og frem. Så det er ES7005, ES8008, ES9005 og E8005 fra 2012 samt F7005, F8005, F9005 og F8505 fra 2013.
------------- https://www.flatpanels.dk/TVdatabasen.php" rel="nofollow - TV-databasen - Sammenlign TV - Flatpanels
|
Skrevet af: dktipe
Skrevet den: 01-August-2013 kl. 15:33
Hej. Har købt Samsung UE55F8005 hos Bilka, og vil nu gerne købe en harddisk som jeg kan slutte til tv´et.
Jeg påtænker på et tidspunkt at vægmontere tv´et så det må gerne være en harddisk som kan gemmes bag ved tv'et.
Er der nogle der har erfaringer med hvilken harddisk jeg skal gå efter, den må samtidig gerne være så lydløs som muligt.
På forhånd tak.
Mvh Tim
|
Skrevet den: 01-August-2013 kl. 22:17
Hej.
Iøvrigt nogle som ved om man kan tilslutte 2 stk. USB harddiske til tvét så man f.eks. kan optage 2 programmer samtidigt hvis man ikke ser noget på tv'et når nu der er dobbelt DVD-C tuner i tv'et ?
Mvh Tim
|
Skrevet af: kronholm
Skrevet den: 01-August-2013 kl. 22:40
? Du burde kunne optage 2 programmer. Også selv om du kun har koblet 1 usb-harddisk til. Den skal dog vist være USB 3.0.
|
Skrevet den: 02-August-2013 kl. 08:22
Tak, det lyder super. Så skal jeg bare have fundet mig en god støjsvag USB harddisk, ingen som har erfaringer med hvilke der er gode. ?
Mvh Tim
|
Skrevet den: 04-August-2013 kl. 19:21
Jeg bruger et 128 GB USB (3) memorystik, det virker perfekt og er 100% stealth
|
|