Print side | Luk vindue

Pixeleringer - indstråling ?

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Modtagelse og distribution
Forumnavn: Kabel-TV
Forumbeskrivelse: TV, radio mv. via kabel (typisk DVB-C)
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=123378
Udskrevet den: 01-Marts-2025 kl. 22:16

Emne: Pixeleringer - indstråling ?
Skrevet af: perrchrist
Emne: Pixeleringer - indstråling ?
Skrevet den: 28-Maj-2013 kl. 14:12

Jeg har grundpakken fra Stofa,  og der har i længere tid været kraftige pixeleringer på DR2, DR3, DRK, DRultra og Ramasjang.  En tekniker kiggede på det for en lille uge siden. Han rettede et par småting, og justerede lidt på forstærkeren, men fandt ellers ikke noget.  I perioder er der ingen problemer, og desværre heller ikke da han var her. Pixeleringerne kom igen kort efter han var gået. Til tider går det ud over svenske og norske programmer, men aldrig samtidig med de danske DR-programmer.    

Teknikeren mener, at der er tale om indstråling et eller andet sted i min installation. Den er totalrenoveret for 2 år siden med nyt grej overalt.  Jeg har 3 antennestik i stuen og to på første sal og en Triax IFA 213 forstærker forrest.   

Pixeleringen på DR-programmerne var særlig slem her til morgen. Til sidst forsvandt programmerne helt - "svagt eller intet signal".  Jeg hev så indgangskablet ud af forstærkeren (det sorte kabel, som kommer ind i huset udefra), satte et stik og et antennekabel direkte på det, og videre ind i fjernsynet.  Der er intet signal på DR-kanalerne overhovedet (signalstyrke 0, og bitfejlniveau 10), mens samtlige andre kanaler står knivskarpt, som de plejer. Mine naboer har fuldt signal på DR-kanalerne, som altså mangler hos mig.   

Hvad kan næste skridt i fejlsøgningen være ? Jeg mener, jeg har reduceret muligheden for indstråling  kraftigt ved at gå helt uden om selve installationen med dette prøve set-up.  Forslag er meget velkomne.   

-------------
Venlig hilsen Per Christensen

Svar:
Skrevet af: Mads Sørensen
Skrevet den: 28-Maj-2013 kl. 14:55
Er det på alle dine tv du har dette problem?

Skrevet den: 28-Maj-2013 kl. 14:57
Ja, det er på alle mine TV.  

-------------

Skrevet af: Pony65
Skrevet den: 28-Maj-2013 kl. 15:55
Den Triax du har, har kun en indgang og så en forstærket udgang. Efter den må du have en Fordeler af en slags, hvilken ?

Men prøv evt. at tage indgangs kabel fra stofa og via et samleled
 som dette.

direkte til et TV ( udenom alle fordelere etc.

Har du mulighed for at tage billeder af din installation og poste dem her ?

Skrevet den: 28-Maj-2013 kl. 16:21
Oprindeligt skrevet af Pony65 Pony65 skrev:

Den Triax du har, har kun en indgang og så en forstærket udgang. Efter den må du have en Fordeler af en slags, hvilken ?

som dette.

Der sidder to Triax fordelere efter forstærkeren.  Det setup du anbefaler uden om forstærker og fordelere, er netop det jeg har lavet. Her er der intet signal på DR-programmer (kun på DR1), mens alt andet står perfekt.

-------------

Skrevet den: 28-Maj-2013 kl. 16:23
Der er ikke rigtigt noget svar med i dit citat ?

Skrevet den: 28-Maj-2013 kl. 17:03
Oprindeligt skrevet af perrchrist perrchrist skrev:

Der sidder to Triax fordelere efter forstærkeren.  Det setup du anbefaler uden om forstærker og fordelere, er netop det jeg har lavet. Her er der intet signal på DR-programmer (kun på DR1), mens alt andet står perfekt.

Prøv lige at skille den vægdåse ad som kablet fører til, måske er der en samle fejl !

( tjek evt. alle dåser i installationen )

NB. hvis du laver samme prøve udenom forstærker og fordelere, men til en anden vægdåse og TV er det så også samme fejl ?

Hvis fejlen også er der på alle de andre TV når du "kører udenom" forstærker/fordeler, så er der sikkert en fejl i kablet ind i huset eller i Stofas boks ude ved vejen

Skrevet af: Mufti
Skrevet den: 28-Maj-2013 kl. 17:19

som dette.

Så må fejlen sandsynligvis ligge inden kablet der kommer ind i huset.

Er kablet hen til TV 4g godkendt og helt RF tæt?

Det kan også være dit TV der er dårligt skærmet.

Tjek kablet endnu en gang og prøv med et andet TV.

Ellers må du ringe til Stofa igen.

Skrevet den: 28-Maj-2013 kl. 17:25

Jeg har ladet TVet med antennekablet direkte fra Stofa-indgangen stå tændt på DR2 siden i formidags - uden signal på. For ca. 10 min. siden vendte DR-signalerne pludselig tilbage for fuld styrke uden pixeleinger.  Jeg har sat Stofa-indgangen tilbage i forstærkeren, og der er nu fuldt signal på alle DR-programmer på alle mine TV.  

Jeg fatter ikke, hvad der foregår.    

-------------

Skrevet den: 28-Maj-2013 kl. 17:30
Har du ikke nogen vægdåer/slutdåser i din installation ?

Skrevet den: 28-Maj-2013 kl. 18:35

Har du ikke nogen vægdåer/slutdåser i din installation ?

Jo da, jeg har en komplet installation som er lavet af fagfolk, men noget halter et eller andet sted. Nu er der igen pixeleringer på DR-programmerne.  Jeg må ha' teknikeren ud igen og se nærmere på tingene.   

-------------

Skrevet af: Beanie
Skrevet den: 28-Maj-2013 kl. 18:59
Jeg ville lade det stå til i en måned. Havde som nævnt i tidligere tråd, samme problemer sidste år. Disse forsvandt af sig selv, for dog at dukke op hist og her omkring samme tidspunkter i år.

Det lader til at være stilnet lidt af, her de sidste dage. Med det forbehold, at vi rent faktisk ser mere Netflix end kabeltv.

Skrevet af: Kennethxyz
Skrevet den: 29-Maj-2013 kl. 08:12
Hjemme hos mig er det kommet efter 4G signalet blev tændt, det blev dog afhjulpet ved at skifte stikdåser, stik og kabler!!!
Men jeg mistede så også lige 4 kanaler og 5 kunne ikke ses uden pixeleringer. Det kunne godt tyde på at har samme problem, jeg har også stofa btw.

der er mere om emnet her:  https://stofa.dk/signal - https://stofa.dk/signal

-------------
Sony KDL-55AF8
Sony Playstation 5
Mac Mini

Skrevet den: 29-Maj-2013 kl. 08:29
Oprindeligt skrevet af Kennethxyz Kennethxyz skrev:

Hjemme hos mig er det kommet efter 4G signalet blev tændt, det blev dog afhjulpet ved at skifte stikdåser, stik og kabler!!!
Men jeg mistede så også lige 4 kanaler og 5 kunne ikke ses uden pixeleringer. Det kunne godt tyde på at har samme problem, jeg har også stofa btw.

der er mere om emnet her:  https://stofa.dk/signal - https://stofa.dk/signal

Jeg bor i Stege på Møn, og så vidt jeg kan se, er der ikke 4G-dækning her. Stikdåser, stik og kabler er helt nye og HF-tætte.  Her til morgen var DR-kanaler ok mens norske, svenske og tyske kanaler var helt væk. De kom igen efter en times tid. Teknikeren kommer igen på fredag - så må vi se.     

-------------

Skrevet af: Thomas K
Skrevet den: 29-Maj-2013 kl. 08:34
Melder du tilbage med resultatet??

-------------
---------------------

Thomas K

Skrevet af: JørgenT
Skrevet den: 29-Maj-2013 kl. 10:29

Her til morgen var DR-kanaler ok mens norske, svenske og tyske kanaler var helt væk. De kom igen efter en times tid. Teknikeren kommer igen på fredag - så må vi se.     
Det lyder vist mere som Stofa arbejder lokalt på anlægget i perioder?

Mvh. JørgenT

Skrevet af: Beanie
Skrevet den: 29-Maj-2013 kl. 13:41
Oprindeligt skrevet af JørgenT JørgenT skrev:

Her til morgen var DR-kanaler ok mens norske, svenske og tyske kanaler var helt væk. De kom igen efter en times tid. Teknikeren kommer igen på fredag - så må vi se.     
Det lyder vist mere som Stofa arbejder lokalt på anlægget i perioder?

Mvh. JørgenT

Men istedetfor at fortælle deres kunder dette, kan de jo bare få et girokort for teknikkerbesøg og så kalde det indstråling... 

DeadDeadDead

Det er sgu da på faldende at mine problemer "gik i sig selv" igen. Clap

Skrevet den: 29-Maj-2013 kl. 17:27
Oprindeligt skrevet af Thomas K Thomas K skrev:

Melder du tilbage med resultatet??

Ska' nok melde tilbage med resultatet.

-------------

Skrevet den: 13-September-2013 kl. 10:27

Jeg lovede at melde tilbage på det her emne - det gør jeg så nu.

For at repetere lidt - mit problem bestod i, at DR2, DR3, DRK, DR ultra og Ramasjang, som sidder på samme mux, lejlighedsvis er ramt af kraftige pixeleringer og udfald (svagt eller intet signal) af op til mange timers varighed. De rammes ikke enkeltvis men alle på en gang.  Er f.eks. DR2 væk, er DR3, DRK, DR ultra og Ramasjang også væk.

Det samme sker med ZDF, ARD, SVT1, SVT2 og NRK1, som også ligger på en mux for sig selv. Men ikke så hyppigt som med DR programmerne, og aldrig samtidig med DR programmerne.   

Alle andre programmer end de her nævnte, står helt normalt.

I juni/juli har teknikeren været på besøg flere gange, men alt har været normalt hver gang han har været  her. Han har sidst udskiftet forstærkeren, pillet splitterne fra hinanden og sat dem sammen igen, udskiftet kabelstik og et kabel under gulvet. Jeg har boet i mit sommerhus siden 1. juni og gør det endnu, så det er kun blevet til stikprøver på TVet, når jeg har været inde og hente post. 

Det har set fint ud til i mandags, hvor DR2, DR3, DRK, DR ultra og Ramasjang var væk på alle fire vægdåser - svagt eller intet signal. Signalstyrke 0 og bitfejlniveau på max på alle fire fjernsyn. Jeg opdagede de var væk kl. 10, og det var de stadig kl. 16, da jeg forlod huset. Hos min nabo (rækkehus) gik samtlige programmer glat igennem hele dagen.  Næste formiddag var de tilbage igen for fuld styrke. Signalstyrke 100 og bitfejlniveau 0.

Jeg ringede efter teknikeren. Mens vi ventede på ham stod TVet tændt på DR2, som gik helt normalt igennem. Min kone bemærkede en kraftig pixelering, samtidig med at jeg slukkede for en badeværelseslampe med et lysstofrør i.  Hver gang lampen blev tændt/slukket, kom der kortvarigt en kraftig pixelering. Et lysstofrør i bryggerset gav samme resultat, men knap så kraftigt.  Vi testede så alle programmerne fra DR1 og derudaf med lampen. Kun de ovenfor nævnte programmer, altså dem der jævnligt forsvinder, reagerede på lampen. Ingen andre.       

Teknikeren kom kort efter, og vi fortalte ham om det. Han fandt opdagelsen interessant. Lampen blev derefter brugt som støjkilde, og hans måleinstrument reagerede når der blev tændt/slukket. Han fik ad den vej lokaliseret 2 vægdåser, som blev udskiftet - hvorefter lampen ikke længere påvirkede signalet. Om det har klaret problemet må tiden vise.

Det skete i går 12. september.  Hvis der sker noget nyt spændende, vender jeg tilbage.         

-------------

Skrevet af: Munkieftw
Skrevet den: 13-September-2013 kl. 12:06
Det er nogle mærkelig fejl man kan være ude for. Men ja, det lyder som om der lidt mere styr på det nu. :-)

Jeg krydser fingre for dig, og håber på dit signal er tilbage uden komplikationer. God weekend. :)

Skrevet af: kcaroe
Skrevet den: 29-September-2013 kl. 08:45
Blot til Info, så er der en 800 mhz antenne i Stege på Kostervej 2. Herudover har Stofa valgt qam256, der giver et ekstra følsomt signal. Alt skal derfor være 100 procent HF-tæt, ellers får man pixeleringer. Det er ikke helt lige så slemt hos TDC, hvor de kun kører qam64 med væsentlig ringere kvalitet (opløsning).

Det stiller også høje krav til Stofas eget system, der efter min erfaring ofte ikke opfylder disse, og så går det allerede tildels galt, inden signalet rammer hovedstikket.

Skrevet den: 29-September-2013 kl. 10:56
Oprindeligt skrevet af kcaroe kcaroe skrev:

Blot til Info, så er der en 800 mhz antenne i Stege på Kostervej 2. Herudover har Stofa valgt qam256, der giver et ekstra følsomt signal. Alt skal derfor være 100 procent HF-tæt, ellers får man pixeleringer. Det er ikke helt lige så slemt hos TDC, hvor de kun kører qam64 med væsentlig ringere kvalitet (opløsning).

Det stiller også høje krav til Stofas eget system, der efter min erfaring ofte ikke opfylder disse, og så går det allerede tildels galt, inden signalet rammer hovedstikket.

Tak for info kcaroe - det vidste jeg ikke.  Dog ligger de kanaler, som jeg har problemer med, et godt stykke fra 800 mhz, så det kan vel næppe være den mast, der generer DR2 m.fl. hos mig.

Ved kanalsøgning på Stofakanaler skal man stadig vælge "Modulation: 64 qam." Bør det ikke ændres til 256, som Stofa nu har valgt at bruge ?  

-------------

Skrevet af: reslfj
Skrevet den: 29-September-2013 kl. 11:21

Blot til Info, så er der en 800 mhz antenne i Stege på Kostervej 2.

Men her er det vel afklaret, at der kommer støj fra en (dårlig udført) lampe og nye støjtætte kabler/dåser kunne løse problemet.   Man skal være meget, meget  tættere på en 4G/LTE800 mast for at et tæt kabelanlæg påvirkes (i modsætning til antenne-tv, hvor antennen direkte kan fange 4G/LTE800 signalet fra masten)   

Men også med  kabel-tv kan seerne have købt et ringe fjernsynsapparat, hvor et kraftige signal kan komme ind i kassen uden om den normale antenneindgang.
Med kabel-tv må det forventes at  være et særligt problem for upload kanalerne (832-862 MHz (tv k66-69), fordi  senderene i håndholdte enheder kan komme meget tæt på fx et (ringe) fjernsyn.   Men her kan den enkelte seer nok lettere indse, at der fx ligger en tændt 4G mobil på tv-bordet og at det rammer de tvkanaler, der sendes på en af UHF kanalerne 66-69.   

Herudover har Stofa valgt qam256, der giver et ekstra følsomt signal. Alt skal derfor være 100 procent HF-tæt, ellers får man pixeleringer. Det er ikke helt lige så slemt hos TDC, hvor de kun kører qam64 med væsentlig ringere kvalitet (opløsning).

Nu kender jeg ikke Stofas nøjagtige brug af DVB-C/256-QAM , men det er rigtigt at youSees 64-QAM signaler grundlæggende er ca 3 dB mere robuste end 256-QAM signaler.  Det er en meget vigtig forskel, når youSee/Stofa  skal opbygge selve kabelfremføringen, hvor signalet bla gentagne gange forstærkes.
youSees mange analoge kanaler skal der også en tid endnu tages et betydeligt hensyn til.  Man kan forøge sendestyrken betydeligt, når der ikke længere skal tages hensyn til kvaliteten af de analoge kanaler.

Men  det er  næppe den afgørende forskel ved indstråling, hvor forskellen på en skærmdæmpning let kan variere 10-20 dB eller mere mellem gode og dårlige kabler og hvor indstrålingen kan variere endnu mere. 

Med DVB-C kan 256-QAM overførere 51.2 Mbit/s medens 64-QAM kan overføre 38,4 Mbit/s.   Den opløsning - nærmere hvor få de kompressionsfejl - der  ses, er imidlertid kun afhængig af den bitrate som den enkelte fjernsynskanal overføres med  og ikke af muxens samlede bitrate.
youSee anvender 9 Mbit/s MPEG-4 til en HD kanal, og kan således overføre 4 HD kanaler i en mux.  Stofa kan overføre 5 HD kanaler med samme kvalitet og have lidt kapacitet til overs - eller ?

youSee skal naturligvis sende et lidt større antal muxer (youSee qam'er), men det er stort set kun et teknisk spørgsmål.

Lars    Smile

-------------
Send mindst én DR kanal HEVC kodet, så alle forstår at alt nyt skal kunne HEVC.

Skrevet af: kcaroe
Skrevet den: 29-September-2013 kl. 11:48
Stofa kører stadigt med nogle få kanaler på DVB-C, nemlig DR1, TV2, stofakanalen og en enkelt anden. Man skal derfor stadigt oftest søge ud fra qam64, da homekanalen, der fortæller om kanalplaceringerne er placeres på qam64.

Min erfaring er - har haft yousee og stofa 2 steder hver - at Stofas signal bare - bortset fra de kanaler, der kører qam64 - er sindssygt følsomt, så hvis bare der er een lille fejlkilde, så ramler alt. Det kan være en dårlig samling, en dårlig skærm, tidens tand eller andet. Nogle kanaler rammes så lidt mere afhængt af de lokale forhold, fx DVB-T og 4g på 800 mhz.

På YouSee har jeg ikke haft problemer, mens det begge steder har været meget problematisk med Stofa.

Jeg håber Stofa snart hopper tilbage på qam64, ellers får vi aldrigt et godt signal. I øvrigt tankevækkende, at yousee i København stadigt har problemer med indstråling fra busser, selv med qam64.

Skrevet af: Bjarke
Skrevet den: 06-Oktober-2013 kl. 17:05

Teknikeren kom kort efter, og vi fortalte ham om det. Han fandt opdagelsen interessant. Lampen blev derefter brugt som støjkilde, og hans måleinstrument reagerede når der blev tændt/slukket. Han fik ad den vej lokaliseret 2 vægdåser, som blev udskiftet - hvorefter lampen ikke længere påvirkede signalet. Om det har klaret problemet må tiden vise.

Det lyder i den grad til at din indstallation i den grad slet ikke er i orden..

Dvs du har højt sansynligt fordelere med meget lav overhøringsdæmpning, dvs du har signalfordelere og IKKE TAP fordelere..

1 stikdåse må IKKE påvirke signalet til de andre stikdåser, ERGO du har signalfordelere ikke TAP fordelere.

At sige det er professionelle der har lavet det, er nok løgn, vil gætte på det nok er elektrikere som jeg nu selv er, der har lavet det som ikke har forstand på kabeltv. Da jeg var i lære som elektriker på kommunikations linien lærte vi intet om kabel-tv kun anlæg til tagantenner osv

At teknikeren har udskiftet stikdåsen betyder nok bare han har skiftet til DATA stikdåser som har 4db ekstra dæmpning på frem og returvej og dermed også lidt højere overhøringsdæmpning i selve stikdåsen

-------------
Pana P50x10y - NAD T753 - NAD C272 - Dali Ikon7, Vokal2, Dali bagh.(Ikon W2 købes)- Ikon Sub - WDlive

Skrevet den: 06-Oktober-2013 kl. 17:53

-------------

Skrevet den: 06-Oktober-2013 kl. 17:58
Oprindeligt skrevet af Bjarke Bjarke skrev:

Det lyder i den grad til at din indstallation i den grad slet ikke er i orden..

Dvs du har højt sansynligt fordelere med meget lav overhøringsdæmpning, dvs du har signalfordelere og IKKE TAP fordelere..

1 stikdåse må IKKE påvirke signalet til de andre stikdåser, ERGO du har signalfordelere ikke TAP fordelere.

At sige det er professionelle der har lavet det, er nok løgn, vil gætte på det nok er elektrikere som jeg nu selv er, der har lavet det som ikke har forstand på kabeltv. Da jeg var i lære som elektriker på kommunikations linien lærte vi intet om kabel-tv kun anlæg til tagantenner osv

At teknikeren har udskiftet stikdåsen betyder nok bare han har skiftet til DATA stikdåser som har 4db ekstra dæmpning på frem og returvej og dermed også lidt højere overhøringsdæmpning i selve stikdåsen

Installationen er gennemgået meget grundigt af den dygtige antenne-tekniker, som i øvrigt også selv er uddannet elektriker.  Så han ved godt, hvad "den slags" kan finde på. Han har også været omkring TRiax - fordelerne, som han er tilfreds med. Så jeg kan ikke rigtigt bruge dit svar til noget, men tak for dit indlæg.   

-------------

Skrevet den: 06-Oktober-2013 kl. 18:14

[QUOTE=Bjarke] 
Installationen er gennemgået meget grundigt af den dygtige antenne-tekniker, som i øvrigt også selv er uddannet elektriker.  Så han ved godt, hvad "den slags" kan finde på. Han har også været omkring TRiax - fordelerne, som han er tilfreds med. Så jeg kan ikke rigtigt bruge dit svar til noget, men tak for dit indlæg.   

Hvilke triax fordelere er det?

Prøv at tegn indstallationen op  fra forstærkeren og ud..

hvis man holder sig til comega´s hjemme system af forstærkere kan der næsten ikke gå noget galt:

http://homeconnect.me/default.aspx?AreaID=4 - http://homeconnect.me/default.aspx?AreaID=4

Der har forstærkerne nemlig indbygget den rigtige fordeler der har høj overhøringsdæmpning imellem udgangene..

Det eneste er at returvejsforstærkeren der sidder i dem brænder af for et godt ord...

-------------
Pana P50x10y - NAD T753 - NAD C272 - Dali Ikon7, Vokal2, Dali bagh.(Ikon W2 købes)- Ikon Sub - WDlive

Skrevet den: 08-Oktober-2013 kl. 11:26

Prøv at tegne indstallationen op  fra forstærkeren og ud..

Forstærker og splittere kan ses under dette link.

https://plus.google.com/photos/102079291446377872436/albums/5932311008628347649?authkey=CJW5sd_6uYHn8AE

-------------

Skrevet den: 08-Oktober-2013 kl. 12:16
Jeg har aldrig forstået hvorfor man fordeler et signal der allerede fordelt.

Jeg ville prøve at udskift det hele til en Comega med fire udtag. 

Denne:  http://digitalt.tv/sadan-sikrer-du-dig-optimale-kabel-tv-signaler/ - http://digitalt.tv/sadan-sikrer-du-dig-optimale-kabel-tv-signaler/  midt på siden

Hvilke slutdåser er der brugt ?
Og er der evt. også brugt sløjfedåser senere i systemet?

Dit billede, så skal der ikke copy/pastes

Skrevet den: 08-Oktober-2013 kl. 14:43

Prøv at tegne indstallationen op  fra forstærkeren og ud..

Forstærker og splittere kan ses under dette link.

https://plus.google.com/photos/102079291446377872436/albums/5932311008628347649?authkey=CJW5sd_6uYHn8AE

-Forstærker, meget fin :-) men er den justereret korrekt ind med de 3 skruer? Den skal justeres igen når fordelerne er skiftet! især hvis du har internet på :-)

-connectorer fine, men monteret korrekt?Indgangen på forstærkeren ser ikke ud til at være spændt?? se  http://www.cabelcon.dk/download/CX3%20Quickmount%20all%20sizes.pdf - http://www.cabelcon.dk/download/CX3%20Quickmount%20all%20sizes.pdf

- fordelere... Uegnet til opgavet forkerte materialer...

Nu ved jeg ikke om du udelukkede har slutdåser eller en blanding af slut og sløjfedåser?

-------------

Skrevet den: 08-Oktober-2013 kl. 14:54

Jeg har aldrig forstået hvorfor man fordeler et signal der allerede fordelt.
Det kan man nu sagtens, og mest korrekt hvis man fx har en sløjfestreng og flere slutdåser

Så kan man fx have en LLT 1-6 som første fordeler og en llt 4-16 på gennemgangen af llt1-6´eren

Jeg ville prøve at udskift det hele til en Comega med fire udtag. 

Denne:  http://digitalt.tv/sadan-sikrer-du-dig-optimale-kabel-tv-signaler/ - http://digitalt.tv/sadan-sikrer-du-dig-optimale-kabel-tv-signaler/  midt på siden

fordeler med 4 udtag er ikke bare 4 udtag. Der er stor forskel på signal fordeling og tap fordeling...

En LLS 04 er fx en signal fordeler og bør IKKE bruges skaber problemer da der ikke er nok overhøringsdæmpning imellem udgangene..

LLT 4-12, llt 4-16 osv kan bruges, som er TAP fordelere..

Forskellen er dog ret let, LLS for signal fordelere -  LLT for tap fordelere

Den fordeler der er vist på vejledningen er også helt forkert fremgangsmåde... en BSE02 fordeler er også en signalfordeler og dem bruger man kun i signalfordelingen.. altså inden signalet kommer ind hos kunderne.

de bruges dog tit alligevel fordi der kun er 4db tab, og man derfor kan få signal til flere tv uden forstærker men der er forstyrrelser imellem udgangene og derfor skal man bruge tap fordelere der er isoleret meget bedre imellem udgangene.

Det skal dog også sige vi mange gange har rigeligt at lave om, som er lavet er profesionelle El-indstallatører på helt ny-byg projektor og ombygninger hvor der er blevet brugt signalfordelelere.. Anlæggene bliver kasseret simpelthen, og forstærkerne er mange gange skruet helt op samtidigt med man har brugt disse signalfordelere det giver overstyring af signalet til tv´erne som så pixelere alene af den´grund

-------------

Skrevet af: Plex
Skrevet den: 11-Oktober-2013 kl. 20:37
Enig med Bjarke... Den VX81 er en fin forstærker, og i en hel anden liga end Comega Wink

Skrevet den: 12-Oktober-2013 kl. 12:54
Oprindeligt skrevet af Plex Plex skrev:

Enig med Bjarke... Den VX81 er en fin forstærker, og i en hel anden liga end Comega Wink

Det er en meget fin forstærker, der er aldrig fejl på dem,,, hvorimod Comaga´erne sådan set er meget fine og levere en samlet pakke der bare skal sættes op og derfor rigtigt godt for gør det selv folket, men selve forstærkeren fejler bare...

Vx81´eren er jo en ren forstærker uden fordeling, og derfor skal man også vide hvad man skal proppe efter forstærkeren... den har en lille bekanisk svaghed ved f-connectorere som bestemt ikke kan tåle at blive spændt med moment nøgle, det holder comega´erne fint til, men comega laver også fordelere og har ekspertisen på det´ område og senere hen begyndt at lave forstærkere.. De har også lykkedes dem at lave forstærkere der ikke er HF-tætte

-------------

Skrevet den: 03-December-2013 kl. 09:40

Der er stadig pixeleringer på DR2 og andre programmer på samme mux.  Hvis jeg skal udskifte fordelerne, hvad er så det bedste der fås,  hvis man vil forhindre indstråling ? Jeg vil helst beholde forstærkeren.

De to kabler, der komme ind i den nederste fordeler, er ikke længere, end de stumper, der ses på billedet. Kan jeg forlænge dem, hvis ikke de kan nå hen til en ny fordeler ? 

Billedet fulgte ikke rigtigt med - det er det samme som på Pony65's svar ovenfor fra 8.okt.  

-------------

Print side | Luk vindue