Print side | Luk vindue

Lovefilm lukker i Danmark

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Generelle emner
Forumnavn: Film og udsendelser
Forumbeskrivelse: Film på Blu-ray, DVD samt tv-udsendelser mv.
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=123689
Udskrevet den: 23-Februar-2025 kl. 13:14

Emne: Lovefilm lukker i Danmark
Skrevet af: DanishBacon
Emne: Lovefilm lukker i Danmark
Skrevet den: 10-Juni-2013 kl. 13:29
Jeg har netop modtaget denne triste mail fra lovefilm.dk
Hvor skal man nu nemt og bekvemt leje sine blu-rays?

Vi på LOVEFiLM har den kedelige nyhed, at LOVEFiLM Danmarks tjeneste lukker i løbet af sommeren. Hvad sker der nu? Dit LOVEFiLM abonnement vil lukke ned om 30 dage, dvs. 10.7.2013. Du har derefter yderligere 30 dage til at sende dine film retur, så der her 10.8.2013, herefter lukkes hjemmesiden og din konto er afsluttet. Streamingtjenesten For dig der har adgang til streamingen, så vil den blive lukket 10.7.2013.

-------------
LG OLED C8 65” | Marantz SR7010 | XTZ 99.36 | Nvidia Shield TV | Squeezebox

Svar:
Skrevet af: jake51
Skrevet den: 10-Juni-2013 kl. 13:36
Trist
Jeg har været medlem i flere perioder, er det dog ikke for tiden

-------------
Vi started' ud med ingenting og har det meste tilbage
Mikael Simpson

Skrevet af: MojoDK
Skrevet den: 10-Juni-2013 kl. 13:39
ØV CryCryCryCryCryCryCry

Og der er vel ingen andre alternativer? CryCryCryCryCry

-------------
Reciever: Yamaha RX-V3967, Front højtalere: Martin Logan Air, Center højtaler: Martin Logan Vignette, Baghøjtalere: Gamle JBL

Skrevet af: Larxox
Skrevet den: 10-Juni-2013 kl. 13:54
ØV - Har været flittig bruger siden de startede i Danmark.
Hmmmmm - hvad så nu?

Gode forslag til alternativer?

-------------
Mvh. Lars
http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=25730&KW=Larxox&PN=0&TPN=1 - Larxox’s Hjemmebio

Skrevet af: antilles
Skrevet den: 10-Juni-2013 kl. 14:06
Det er dælme ærgeligt. Jeg har virkeligt nydt at få HD film med ordentlig bit-rate på skærmen. I modsætning til det der streaming hejsSmile

Skrevet af: Mr. Claude
Skrevet den: 10-Juni-2013 kl. 14:21
Satans! Jeg havde også glæde af dem. Fin pris og ægte HD/BD hver gang :-)

Skrevet af: LarsGeisler
Skrevet den: 10-Juni-2013 kl. 14:55
Surt, vi har også nydt, særlig de mere sjældne og gamle film.

Skrevet af: kaizer
Skrevet den: 10-Juni-2013 kl. 14:59
Det var da træls.

Jeg har også holdt af at få film sendt hjem til mig. Der er ingen alternativ til 15-20 film for 179 kr./mdr.

Skrevet af: kennethbrdk
Skrevet den: 10-Juni-2013 kl. 15:14
Jeg tilslutter mig koret og ja der er vel ingen alternativer... En skam hvis man vil have bluray kvalitet på både billed og lyd, at man nærmest  er tvunget til streaming efterhånden Ouch

Skrevet af: Flemming Larsen
Skrevet den: 10-Juni-2013 kl. 15:21
Oprindeligt skrevet af kaizer kaizer skrev:

Det var da træls.

Jeg har også holdt af at få film sendt hjem til mig. Der er ingen alternativ til 15-20 film for 179 kr./mdr.
Jeg har altså intet imod, at smutte ned i Blockbuster. Der kan man hente, 2 film per dag, til 189kr./mdr. Hvis du har tid kan du også aflevere, og hente mere. Du kan have 2 hjemme af gangen.

-------------
Mvh
Flemming Larsen

Skrevet den: 10-Juni-2013 kl. 15:26
Oprindeligt skrevet af Flemming Larsen Flemming Larsen skrev:

Det var da træls.

Jeg har altså intet imod, at smutte ned i Blockbuster. Der kan man hente, 2 film per dag, til 189kr./mdr. Hvis du har tid kan du også aflevere, og hente mere. Du kan have 2 hjemme af gangen.

Problemet er blot, at herovre i det det vestjyske kan der være langt til en blockbuster ellers kunne jeg også sagtens leve med det Smile

Skrevet af: kaizer
Skrevet den: 10-Juni-2013 kl. 15:32

Det var da træls.

Ja, det er da også en fin løsning, selv om jeg foretrækker at undgå at skulle forbi en butik hver gang jeg har lejet noget.  Desuden er der, som i Vestjylland, småt med butikker i Østjylland. Jeg skal køre 120 km. for at få film hjem fra Blockbuster, og det kan næppe svare sig...

Skrevet af: kim.t
Skrevet den: 10-Juni-2013 kl. 15:43
Streaming er ikke rigtig et alternativ når man ønsker nye film / film der kommer lige så snart de kommer til salg på DVD/Blu-ray. Så utroligt at de ikke kan konkurrere. 

-------------

Skrevet af: Flemming Larsen
Skrevet den: 10-Juni-2013 kl. 15:48

Det var da træls.

Ja, det er da også en fin løsning, selv om jeg foretrækker at undgå at skulle forbi en butik hver gang jeg har lejet noget.  Desuden er der, som i Vestjylland, småt med butikker i Østjylland. Jeg skal køre 120 km. for at få film hjem fra Blockbuster, og det kan næppe svare sig...
Oprindeligt skrevet af kennethbrdk kennethbrdk skrev:

Problemet er blot, at herovre i det det vestjyske kan der være langt til en blockbuster ellers kunne jeg også sagtens leve med det Smile

Jamen, så forstår jeg jer godt. Jeg kan gå ned til min på under 10 minutter. Og i bil 10 minutter til de næste 2. Så det er jo noget nemmere for mig.

-------------
Mvh
Flemming Larsen

Skrevet af: Brixen
Skrevet den: 10-Juni-2013 kl. 17:47
Oprindeligt skrevet af kim.t kim.t skrev:

Streaming er ikke rigtig et alternativ når man ønsker nye film / film der kommer lige så snart de kommer til salg på DVD/Blu-ray. Så utroligt at de ikke kan konkurrere. 

Streaming må jo være et alternativ for rigtig mange når Lovefilm lukker. 
På Apple tv (iTunes) kommer filmene samtidig at de kommer på dvd/blu-ray.

Selv om blu-ray er bedre må jeg indrømme at jeg har set flere med streaming, end jeg har købt.

-------------
Venlig hilsen
KB

Skrevet den: 10-Juni-2013 kl. 18:02
Oprindeligt skrevet af Brixen Brixen skrev:

Oprindeligt skrevet af kim.t kim.t skrev:

Streaming må jo være et alternativ for rigtig mange når Lovefilm lukker. 

Ja desværre

Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 10-Juni-2013 kl. 21:26
Så skal I bare ha' lokket Blockbuster til at sende film, og modtage retur med posten Wink

Skrevet af: Brixen
Skrevet den: 11-Juni-2013 kl. 00:52
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Så skal I bare ha' lokket Blockbuster til at sende film, og modtage retur med posten Wink

Du har fat i noget der, Kampus. Det tror jeg også Blockbuster bliver nødt til, hvis de vil overleve.

-------------
Venlig hilsen
KB

Skrevet af: tobiasl
Skrevet den: 11-Juni-2013 kl. 02:01
Oprindeligt skrevet af Brixen Brixen skrev:

Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Du har fat i noget der, Kampus. Det tror jeg også Blockbuster bliver nødt til, hvis de vil overleve.

Blockbuster  USA kørte vis med sådan noget :-)

Skrevet af: Jwin
Skrevet den: 11-Juni-2013 kl. 11:25
Oprindeligt skrevet af jake51 jake51 skrev:

Trist
Jeg har været medlem i flere perioder, er det dog ikke for tiden

Det samme med mig. Så det er faktisk vores skyld ! ! !

J

Skrevet af: Bellini
Skrevet den: 12-Juni-2013 kl. 08:05
Jeg stiller mig i køen af topfrustrerede Blockbsuter og LoveFilm kunder.... 

For godt 1 uge siden annoncerede den lokale Blockbuster at de lukker (Hillerød). De har i laaaang tid været min pucher af BD film - senest, som det nævnes, med abonnementsløsningen til 189,- pr. mdr. Genialt koncept, men hvad f.... gjorde jeg nu når de lukker. Jeg kan ikke leve med streamingtjenesternes kvalitet. Den er simpelthen for ringe til 100" og 7.1 i et dedikeret rum. En kollega nævnte LoveFilm, som så heldigvis lige havde 14 dages gratis prøveperiode... jeg oprettede mig som kunde, og har på en uge modtaget 4 film. Det fungerer rigtig godt - det er nemt, de er lynhurtige med ombytningen, og det er billigt. Clap Og så lukker de..... WTF?! Dead

Jeg kan ikke leve med den streamingkvalitet jeg indtil videre har set og hørt, og jeg har ikke råd/vil ikke prioritere at købe 8-10 film pr. mdr. - ikke engang det halve vil jeg købe (de fleste film ses kun 1 gang). Jeg overvejer seriøst at sælge hjemmebiografen og finde frimærkesamlingen frem igen... helt seriøst. Ouch

/Bellini

Skrevet af: DiscomanDK
Skrevet den: 12-Juni-2013 kl. 08:38
Man må jo nok bare erkende at mange mennesker i dag bruger streaming. Det kan jeg udmærket forstå, da det er meget mere bekvemt.< ="text/" ="" ="/B1D671CF-E532-4481-99AA-19F420D90332etdefender/huidhui.js?0=0&0=0&0=0">

Mange går i Biografen, hvis de ønsker en film oplevelse af de helt store. 

Skrevet den: 12-Juni-2013 kl. 08:54
Måske skulle man lave en Blu-ray låne service her på recordere.dk. Smile Problemet er sikkert at de få (inkl undertegnede) der faktisk går op i den forskel der er på Blu-ray og streaming HD, er et meget lille mindretal, som ikke rigtigt er stort nok til at drive en butik som Lovefilm. Dqet underer så, at de ikke prøver at sætte priserne op, for jeg synes faktisk at lovefilm var MEGET billigt, og jeg betaler gerne mere. Hvis jeg skal hente en nyere HD film på AppleTV giver jeg 40-50 kr. Det er bekvæmt, men dyrt og dårlig kvalitet.

Alternativt, så må man til at købe samlinger op på dba. Men som vi sikkert alle er enige om; hvem gider have 50 BD film liggende i stuen.

Er der nogen som har kontaktet Lovefilm for at få en nærmere begrundelse. Måske det var noget for det journalistiske super hold på recordere

Skrevet den: 12-Juni-2013 kl. 08:56
Oprindeligt skrevet af antilles antilles skrev:

Er der nogen som har kontaktet Lovefilm for at få en nærmere begrundelse. Måske det var noget for det journalistiske super hold på recordere

https://www.lovefilm.dk/help/dyn_faqs.html?faq_cat=help_centre_home&editorial_id=51192 - https://www.lovefilm.dk/help/dyn_faqs.html?faq_cat=help_centre_home&editorial_id=51192

Oprindeligt skrevet af LOVEFILM LOVEFILM skrev:

Da vi er et børsnoteret selskab, har vi desværre ikke mulighed for at kommentere eller uddybe bakgrunden for afgørelsen om nedlæggelsen.

Ohh please go f*** yourself! Dead

Skrevet af: MojoDK
Skrevet den: 12-Juni-2013 kl. 09:00
Det jeg ikke forstår - hvis det er økonomien, der presser LoveFilm, så kunne LoveFilm jo forsøge sig med at forhøje prisen - det ville da være det mest logiske. Jeg er da sikker på, at flere herinde gerne ville betale mere, bare for at beholde LoveFilm. Så der må være noget andet end økonomien, som får Amazon til at lukke det hele ned. 

-------------
Reciever: Yamaha RX-V3967, Front højtalere: Martin Logan Air, Center højtaler: Martin Logan Vignette, Baghøjtalere: Gamle JBL

Skrevet den: 12-Juni-2013 kl. 09:01

https://www.lovefilm.dk/help/dyn_faqs.html?faq_cat=help_centre_home&editorial_id=51192 - https://www.lovefilm.dk/help/dyn_faqs.html?faq_cat=help_centre_home&editorial_id=51192

Oprindeligt skrevet af LOVEFILM LOVEFILM skrev:

Da vi er et børsnoteret selskab, har vi desværre ikke mulighed for at kommentere eller uddybe bakgrunden for afgørelsen om nedlæggelsen.

Ohh please go f*** yourself! Dead

amazon har vil sagt det er dem der står for kuminasionen om det så det  ikke kommer alle mulige forsklige melinger der kan påvirke amazone aktie kurs 

Skrevet af: Beanie
Skrevet den: 12-Juni-2013 kl. 09:04
Oprindeligt skrevet af Bellini Bellini skrev:

For godt 1 uge siden annoncerede den lokale Blockbuster at de lukker (Hillerød). De har i laaaang tid været min pucher af BD film - senest, som det nævnes, med abonnementsløsningen til 189,- pr. mdr. Genialt koncept, men hvad f.... gjorde jeg nu når de lukker. Jeg kan ikke leve med streamingtjenesternes kvalitet. Den er simpelthen for ringe til 100" og 7.1 i et dedikeret rum. En kollega nævnte LoveFilm, som så heldigvis lige havde 14 dages gratis prøveperiode... jeg oprettede mig som kunde, og har på en uge modtaget 4 film. Det fungerer rigtig godt - det er nemt, de er lynhurtige med ombytningen, og det er billigt. Clap Og så lukker de..... WTF?! Dead

Jeg kan ikke leve med den streamingkvalitet jeg indtil videre har set og hørt, og jeg har ikke råd/vil ikke prioritere at købe 8-10 film pr. mdr. - ikke engang det halve vil jeg købe (de fleste film ses kun 1 gang). Jeg overvejer seriøst at sælge hjemmebiografen og finde frimærkesamlingen frem igen... helt seriøst. Ouch

/Bellini

Du har afsat/prioiteret minimum 16-20 m2 bolig, som du betaler X antal kroner af i husleje, varme strøm og skatter - men kan ikke afse ydelse til "vedligeholdelsen" i form af film. Clap

Skrevet den: 12-Juni-2013 kl. 09:04
Oprindeligt skrevet af MojoDK MojoDK skrev:

Det jeg ikke forstår - hvis det er økonomien, der presser LoveFilm, så kunne LoveFilm jo forsøge sig med at forhøje prisen - det ville da være det mest logiske. Jeg er da sikker på, at flere herinde gerne ville betale mere, bare for at beholde LoveFilm. Så der må være noget andet end økonomien, som får Amazon til at lukke det hele ned. 

tro du vi kan jo bare se her folk har råb og skejet på flac så for de det så broker de sig det er jo meget mere data når det bliver standart så kommer prisen jo nok også mere ned som alt andet da blu-ray var nyt korstet det også meget mere 
http://www.recordere.dk/indhold/templates/design.aspx?articleid=9196&zoneid=5 - http://www.recordere.dk/indhold/templates/design.aspx?articleid=9196&zoneid=5

Skrevet den: 12-Juni-2013 kl. 09:06
Oprindeligt skrevet af Beanie Beanie skrev:

Oprindeligt skrevet af Bellini Bellini skrev:

/Bellini

Du har afsat/prioiteret minimum 16-20 m2 bolig, som du betaler X antal kroner af i husleje, varme strøm og skatter - men kan ikke afse ydelse til "vedligeholdelsen" i form af film. Clap

tænkte jeg også 
Bellini kender du dahf.dk så kan du jo spare lidt på film vis du køber brugt eller når der er tilbud på amazone eller play cdon eller skære ned på film om månden :-D

Skrevet af: vasif
Skrevet den: 12-Juni-2013 kl. 09:17
Jeg tror ikke at behovet er så stort for den almene dansker i, at se de nyeste film, lige efter de kommer ud på DVD/Blu-Ray. Tendensen virker idag til, at mange folk alligevel tænker, at filmene alligevel ender på streaming-tjenesterne og/eller Viasat eller C-more's filmkanaler, eller kommer ned til en 50 kr inden længe, og at man sagtens kan vente den tid det tager.
Film-industrien vrimler heller ikke ligefrem med top-interessante film for tiden.

Som en anden skrev, så er Streaming væsentlig mere bekvemt.

Fordelen med Lovefilm's lukning kunne dog være, at Blockbuster får flere kunder ind, og i det mindste forhåbentligt kan opretholde dét de har nu, eller måske mere end det. Det kan også være med til at give streaming-tjenesterne flere kunder, og jo flere kunder, jo bedre, og mere udviklet bliver det vel med tiden.

Skrevet den: 12-Juni-2013 kl. 09:26

Det er fuldstændig rigtigt... du er kløgtig. 8 film a' 200,- pr. mdr. er 19200,- om året. Og ja, jeg ved da godt det måske kan lykkedes med et mix af tilbudsfilm, købe brugt og sælge igen. Det er bare ikke optimalt set i forhold til situationen lige nu. 

Jeg betalte gerne det dobbelte af 189,- og 139,- hvis det hjalp dem til ikke at lukke.

/Bellini

Skrevet den: 12-Juni-2013 kl. 09:27
Oprindeligt skrevet af tobiasl tobiasl skrev:

tænkte jeg også 
Bellini kender du dahf.dk så kan du jo spare lidt på film vis du køber brugt eller når der er tilbud på amazone eller play cdon eller skære ned på film om månden :-D

Yes - kender godt dahf.dk, og din løsning er jo også eneste reelle alternativ som jeg ser det lige nu. Smile

/Bellini

Print side | Luk vindue