Print side | Luk vindue

iOS 7 er på banen

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Visnings- og lytte-udstyr
Forumnavn: Apple udstyr
Forumbeskrivelse: Apple grej baseret på iOS som iPhones, iPads og iPod Touch
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=123699
Udskrevet den: 01-November-2024 kl. 02:29

Emne: iOS 7 er på banen
Skrevet af: Stougaard
Emne: iOS 7 er på banen
Skrevet den: 10-Juni-2013 kl. 21:10
Ja hvad siger i ?
Der er mange funktioner der ligner noget taget fra Android, men en tiltrængt redesign !

Svar:
Skrevet af: hansie
Skrevet den: 10-Juni-2013 kl. 21:16
ser meget fornuftigt ud.

glæder mig til at teste beta

Skrevet af: Letten
Skrevet den: 10-Juni-2013 kl. 21:16
Glæder mig til at slippe af med skeuomorphic-fake-læder og lignende, men det er jo bare farvelade, som nu bringer dem på linie med Windows Phone og Android (flat design). Ikke mange nyskabende funktioner.

Skrevet af: Flemming Larsen
Skrevet den: 10-Juni-2013 kl. 21:17
Vi mangler bare et sted, at hente beta fra.

-------------
Mvh
Flemming Larsen

Skrevet den: 10-Juni-2013 kl. 21:37
imdzdl.com

men der er pres på lige nu

Skrevet den: 10-Juni-2013 kl. 21:38
og din iPhone skal jo lige registreres først

Skrevet den: 10-Juni-2013 kl. 21:41
Oprindeligt skrevet af hansie hansie skrev:

og din iPhone skal jo lige registreres først
Det blev den i sidste måned. Så venter bare på, at de kommer op. Men jeg tror, at jeg venter til i morgen. Så er det første pres væk.

-------------
Mvh
Flemming Larsen

Skrevet den: 10-Juni-2013 kl. 21:43
Jeg glæder mig til at hører de første indtryk !
Men for at jeg for det hele ud af det skal jeg jo nok snart til at have opdateret min iPhone 4 ;)

Og letten, nej der er ikke nogen nyskabende funktioner, men det er jo meget de funktioner folk har savnet, og ikke nogle fede features som kun lyder fede, som fx at scrolle med øjnene ;)

Skrevet den: 10-Juni-2013 kl. 22:04
Ja, scrolle med øjnene er noget pjat, men SmartStay på min kones Galaxy Note 2, er ret genialt. Lige før den vil slukke skærmen fordi der ikke er input, så bruger den lige kameraet til at se om du kigger på skærmen, hvis ja, så forbliver skærmen tændt.

Skrevet af: Cyberguyen
Skrevet den: 10-Juni-2013 kl. 22:10
Apple har så travlt med at påpege at andre stjæler fra dem - nu har de lige selv stjålet et helt design fra Android og Windows.

Det er fint nok med mig, men så skal de ikke pive og true med sagsanlæg hvis andre kigger dem over skulderen.

Morale er godt dobbeltmorale er dobbelt så godt.

Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 10-Juni-2013 kl. 22:11
Ja opdagede i dag at pegefingeren kan bruges til lup i beskeder i kalenderen på iPhone. Man trykker på teksten to gange og beholder fingeren nede, og vupti er der en forstørrelses linse ved fingeren, som man kan flytte rundt med - genialt!

Skrevet af: Otto J
Skrevet den: 10-Juni-2013 kl. 22:15
Oprindeligt skrevet af Cyberguyen Cyberguyen skrev:

Apple har så travlt med at påpege at andre stjæler fra dem - nu har de lige selv stjålet et helt design fra Android og Windows.

Ehh... Nej.

-------------
Mvh Otto

Skrevet den: 10-Juni-2013 kl. 22:17
Letten, det er vel smag og behag, det er ikke en feature jeg nogensinde har savnet ;)

Cyberguyen, der er ingen af dem der er bedre end de andre, for mig er det vigtigste hvordan tingen fungere, og der synes jeg apple har gjort det bedst ;)

Kampus, jeg skulle lige prøve for den funktion kendte jeg ikke, men jeg kan ikke få det til at virke, har du evt. et link til en beskrivelse ?

Skrevet den: 10-Juni-2013 kl. 22:17
Oprindeligt skrevet af Otto J Otto J skrev:

Ehh... Nej.
Thumbs Up Det kan kun være en Android mand.

-------------
Mvh
Flemming Larsen

Skrevet af: Kasper_J
Skrevet den: 10-Juni-2013 kl. 22:29

Det er fint nok med mig, men så skal de ikke pive og true med sagsanlæg hvis andre kigger dem over skulderen.

Morale er godt dobbeltmorale er dobbelt så godt.

De kunne ligeså godt have kaldt det for WindroidLOL

Skrevet af: thor-thor
Skrevet den: 10-Juni-2013 kl. 22:29
Oprindeligt skrevet af Stougaard Stougaard skrev:

....
Kampus, jeg skulle lige prøve for den funktion kendte jeg ikke, men jeg kan ikke få det til at virke, har du evt. et link til en beskrivelse ?

Synes ikke jeg kan få det til at virke på padden i kalenderen.
Men er jeg inde i mail holder man bare fingeren på skærmen et øjeblik, så kommer luppen frem..

Skrevet den: 10-Juni-2013 kl. 22:35
Er der egentlig nogen der ved om Airdrop også kommer til iPad 3 gen. eller er det kun de nyeste iOS enheder ?

Skrevet den: 10-Juni-2013 kl. 22:36
Oprindeligt skrevet af thor-thor thor-thor skrev:

....

Men er jeg inde i mail holder man bare fingeren på skærmen et øjeblik, så kommer luppen frem..

Ja den kendte jeg også godt, det var mere den anden jeg ikke havde set før ;)

Skrevet den: 10-Juni-2013 kl. 22:46

Oprindeligt skrevet af thor-thor thor-thor skrev:

....

Ja den kendte jeg også godt, det var mere den anden jeg ikke havde set før ;)

Det virker heller ikke for mig mere med en rund boble som lup. Nu kommer der bare en bjælke med forstørret skrift og når man slipper, kommer der muligheden: Kopiér/vælg alt

Skrevet den: 10-Juni-2013 kl. 22:51

Letten, det er vel smag og behag, det er ikke en feature jeg nogensinde har savnet ;)

Cyberguyen, der er ingen af dem der er bedre end de andre, for mig er det vigtigste hvordan tingen fungere, og der synes jeg apple har gjort det bedst ;)

Nej beskrivelsen har jeg ikke. Sad bare i toget og læste beskeder, og så var der lige pludselig en rund lup ved fingeren. Og så fandt jeg ud af at den kom frem ved at trykke to gange hurtigt og beholde fingeren nede på teksten. Men herhjemme kommer der kun en bjælke med forstørret skrift, og flyttes fingeren rundt, markeres teksten med blåt, og der kommer en valgmulighed: Kopiér/ Vælg alt

Skrevet af: Rolias
Skrevet den: 10-Juni-2013 kl. 23:36

Er der egentlig nogen der ved om Airdrop også kommer til iPad 3 gen. eller er det kun de nyeste iOS enheder ?

Det skulle kun virke med iPhone 5, iPad 4 + mini og 5. generation iPod Touch.

-------------
LG OLED55B6V | Marantz 5012 | SONY UBPX-700 | 2 x Dali Oberon 7, 1 x Dali Oberon Vokal, 2 x Dali Oberon OnWall, 2 x Cambridge Audio Minx Min 12, Jamo Sub 210

Skrevet af: Lars
Skrevet den: 11-Juni-2013 kl. 01:10

Vi har samlet billederne fra præsentationen af iOS 7 her:

http://www.recordere.dk/indhold/templates/?a=9185">
http://www.recordere.dk/indhold/templates/?a=9185 - Her er Apple iOS 7
http://www.recordere.dk/indhold/templates/?a=9185 - Apple præsenterede deres nye iOS 7 på udvikler-konferencen WWDC. Se nyhederne her.

/Lars

-------------
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk

Skrevet af: KlausDM
Skrevet den: 11-Juni-2013 kl. 06:20
Ud fra det beskrevne er det eneste jeg har savnet på ios 5 og 6 kontrolpanelet der kan svipes op fra bunden. Det resterende er vidst bare småændringer man skal vende sig til.

Klaus

-------------
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk" rel="nofollow - http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk" rel="nofollow - http://moppe.dk

Skrevet den: 11-Juni-2013 kl. 08:20
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Ud fra det beskrevne er det eneste jeg har savnet på ios 5 og 6 kontrolpanelet der kan svipes op fra bunden. Det resterende er vidst bare småændringer man skal vende sig til.

Ja det er jo ikke nemt at stille folk tilfredse Wink Den primære kritik af iOS har i lang tid været at det så gammeldags ud, og at der var brug for et omfattende redesign. Det har vi så fået nu, og så beklager folk sig over at det "bare" er et redesign af de samme ting vi havde i forvejen... Så er det jo ikke nemt.

Jeg har lige et spørgsmål til jer der mener at iOS 7 er en kopi af Android/Windows: Udtaler I jer ud fra live-opdateringer med still-billeder, eller har I rent faktisk set præsentationen? Grunden til at jeg spørger, er at det virker som om mange ikke helt har forstået design-sproget der ligger i iOS 7. Det er IKKE "fladt design". Det er noget der ligner og som indeholder mange elementer fra fladt design, men det er ikke "fladt" på samme måde som Windows Phone er det. Man kan kalde det "fladt med dybde", jeg vil helst kalde det et levende design. Det er fladt ja, men ikke statisk. Jeg mener det er en helt ny design-retning, som kun er beslægtet med fladt design. Når man ser præsentations-videoerne, så er der en hel masse store og især små detaljer, som skaber en opfattelse af dybde og liv, som ikke er set i samme grad før. Det handler ikke kun om den lidt gimmick-agtige (men fede) funktion hvor knapperne "svæver" over baggrunden, og hvor du kan kigge ind under knapperne ved at vippe telefonen. Det handler især om brugen af gennemsigtighed, små detaljer som at når man scroller i noget så ligger betjeningspaneler osv som et gennemsigtigt lag hen over indholdet, i stedet for som et selvstændigt element. Det giver mere fokus på indholdet, og gør selve brugerfladen mindre invasiv.

Derudover synes jeg helt grundlæggende at det er helt misforstået at kalde iOS 7 på nogen måde en kopi af Android. Android har tillagt sig nogle af de samme flade elementer, i mine øjne dog uden at få nogen særligt god æstetik ud af det, men om noget er det mere rigtigt at sige at iOS og Android har "kopieret" (ladet sig inspirere af) den samme fladt-design bølge, men er gået hver sin retning med det. Men det er meget svært at få et indtryk af forskellen ud fra still-billeder, da hele essensen i iOS 7 designet er "liv". Jeg kan til dels godt forstå at folk ser flere lighedspunkter hvis man bare sammenligner udseendet af startskærmen, men brugerfladen er jo meget mere end startskærmen, og jeg er sikker på at når man får iOS 7 i fingrene, så vil man opdage at det samlede æstetiske udtryk er et helt andet.

Jeg forbeholder mig retten til at stikke en finger i vejret og sige "told you so!" om et halvt år, når Android og/eller Samsung lancerer en version der gør udstrakt brug af gennemsigtighed og bevægelses-afhængig dybde... Så kan vi tage snakken om hvem der kopierer hvem til dén tid Wink

-------------
Mvh Otto

Skrevet den: 11-Juni-2013 kl. 08:33
Som sådan jo ikke noget nyt, Windows har kørt med Aero i Vista og Windows 7 og netop droppet det igen i windows 8.

På mig virker det lidt ligesom ølglas-app'en eller samsungs scroll-med-øjnene. Det er lir der er sjov at vise den første måned.

Controlcenter er til gengæld nyttigt.

Skrevet af: filmfreak
Skrevet den: 11-Juni-2013 kl. 08:45
Er der kommet mulighed for flere brugerprofiler i iOS 7 som der er i Android 4.2 ?

Skrevet af: kim.t
Skrevet den: 11-Juni-2013 kl. 08:56

.....
Lige en sidebemærkning : TILLYKKE Otto med indlæg nr. 10.000BeerStar

-------------

Skrevet den: 11-Juni-2013 kl. 09:00
Weeeee!!!!!

-------------
Mvh Otto

Skrevet den: 11-Juni-2013 kl. 09:03
Letten: så lad os kalde det nyt at det er pænt... Men jeg respekterer at det er en smagssag.

-------------
Mvh Otto

Skrevet af: Hans j
Skrevet den: 11-Juni-2013 kl. 09:18
Jeg synes det ser flot ud, de kan altså noget med design.

Men hvor bliver isf-kalibrering af, jeg vil se mine youtube videoer i korrekte farver?

Skrevet den: 11-Juni-2013 kl. 09:25
Iøvrigt, uanset om de enkelte elementer har været brugt før, så er det et nyt samlet udtryk, som bestemt adskiller sig fra de andre, og min pointe var ikke at de enkelte elementer er nye, men at udtalelserne om at det er en kopi af Android og Windows Phone er fejlagtige. Nye eller ej, så kommer elementerne ikke fra Android, og kun "fladheden" er fra Windows Phone. Microsoft har ikke brugt de to elementer sammen, men som modsætninger. Det innovative i ios 7 designet er at de to tilsyneladende modstridende elementer, fladhed og dybde, bliver forenet.

-------------
Mvh Otto

Skrevet den: 11-Juni-2013 kl. 10:01
Oprindeligt skrevet af Rolias Rolias skrev:

Nej, det skulle virke fra iPad 2, og fra iPhone 4.

-------------
Mvh
Flemming Larsen

Skrevet den: 11-Juni-2013 kl. 10:20

Sidder og leger lidt med det. Og det ser altså godt ud. Der er bare nogle ting, som man lige skal vænne sig til. Men er totalt fedt.

-------------
Mvh
Flemming Larsen

Skrevet af: Rolias
Skrevet den: 11-Juni-2013 kl. 10:21
Oprindeligt skrevet af Flemming Larsen Flemming Larsen skrev:

iOS 7 er også til iPad 2 og iPhone 4(S), men selve AirDrop skulle kun virke til de ovennævnte.

-------------
LG OLED55B6V | Marantz 5012 | SONY UBPX-700 | 2 x Dali Oberon 7, 1 x Dali Oberon Vokal, 2 x Dali Oberon OnWall, 2 x Cambridge Audio Minx Min 12, Jamo Sub 210

Skrevet af: Skalle06
Skrevet den: 11-Juni-2013 kl. 10:52

Sidder og leger lidt med det. Og det ser altså godt ud. Der er bare nogle ting, som man lige skal vænne sig til. Men er totalt fedt.

Er ur app'en blevet levende?

Skrevet den: 11-Juni-2013 kl. 10:55
Oprindeligt skrevet af Skalle06 Skalle06 skrev:

Og hvad mener du med det?

-------------
Mvh
Flemming Larsen

Skrevet af: Skalle06
Skrevet den: 11-Juni-2013 kl. 11:19

I denne hands-on-video påstår han at ur-appen nu viser den aktuelle tid, sekundviser går rundt osv. Var bare nysgerrig på om dette er korrekt.

http://appadvice.com/appnn/2013/06/video-appadvice-goes-hands-on-with-ios-7 - http://appadvice.com/appnn/2013/06/video-appadvice-goes-hands-on-with-ios-7

Skrevet den: 11-Juni-2013 kl. 11:24

I denne hands-on-video påstår han at ur-appen nu viser den aktuelle tid, sekundviser går rundt osv. Var bare nysgerrig på om dette er korrekt.

http://appadvice.com/appnn/2013/06/video-appadvice-goes-hands-on-with-ios-7 - http://appadvice.com/appnn/2013/06/video-appadvice-goes-hands-on-with-ios-7
Det er søreme rigtigt. Det ser da meget sjovt ud, at den bevæger sig.Smile

-------------
Mvh
Flemming Larsen

Skrevet af: kim.t
Skrevet den: 11-Juni-2013 kl. 11:26
Den officielle video til IOS7 er her :  http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=T1QRvrBHACI - http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=T1QRvrBHACI

-------------

Skrevet af: Jwin
Skrevet den: 11-Juni-2013 kl. 11:35
Jeg syntes faktisk IOS7 ser OK ud. Men hvorfor harmoniserer de ikke IOS og OSX visuelt, nu de har hænderne oppe af lommerne?

J

Skrevet den: 11-Juni-2013 kl. 11:51
Oprindeligt skrevet af Jwin Jwin skrev:

Jeg syntes faktisk IOS7 ser OK ud. Men hvorfor harmoniserer de ikke IOS og OSX visuelt, nu de har hænderne oppe af lommerne?

Jeg synes faktisk at OSX præsentationen også var spændende, på en lidt anden måde - modsat iOS var det en meget "under the hood" opdatering, med features til power-users mere end til den almindelige "dumme" forbruger. Modsat den "dumbing down" som nogle har kritiseret dem for at levere, så lader det til at de holder en mere distinkt adskillelse mellem iOS og OSX, og dermed netop ikke lader dem smelte sammen, sådan som nogle har håbet/frygtet. Det virker på mig som om det er et bevidst valg, at det holdes som to separate ting, og man skal ikke gå rundt og forvente en Mac med touch-skærm. Jeg synes det er meget positivt for OSX, at de netop ikke belemrer det med flere iOS features og design, men laver dét design der fungerer bedst på en desktop PC. Det viser at OSX bliver taget seriøst, og ikke bare skal være en mus-og-tastatur udgave af iOS.

-------------
Mvh Otto

Skrevet den: 11-Juni-2013 kl. 11:54

Det er søreme rigtigt. Det ser da meget sjovt ud, at den bevæger sig.Smile

Det bekræfter en pointe jeg fremførte for nogle uger siden, nemlig at iOS teknisk set understøtter widgets, men at det er et bevidst fravalg at Apple ikke tilbyder det, udover i meget afmålte doser. Og derfor forventer jeg ikke at der kommer en ægte widget-funktionalitet foreløbig, om nogensinde.

-------------
Mvh Otto

Skrevet af: KlausDM
Skrevet den: 11-Juni-2013 kl. 12:09

Ja det er jo ikke nemt at stille folk tilfredse Wink Den primære kritik af iOS har i lang tid været at det så gammeldags ud, og at der var brug for et omfattende redesign.]

Nu har jeg kun haft æbleenheder i 1,5 år. Jeg fandt ikke ios6 spændende nok til,at opgradere. Ios5 virker ganske fint og det "gammeldags" design er i mine øjne ganske fint. Jeg er nok bare "konservastiv" af helvede til (kører VW Golf - det er også en "gammeldags" designet bil).

Men de nye features i ios7 gør at jeg vil opgradere når ellers hysteriet har lagt sig og jeg har hørt om nogen oplever perfomance problemer.

Klaus

-------------
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk" rel="nofollow - http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk" rel="nofollow - http://moppe.dk

Skrevet af: Rasmus Larsen
Skrevet den: 11-Juni-2013 kl. 12:27

Airdrop virker kun til de enheder, som Rolias beskriver.

Jeg sidder med iOS7 på iPhone 4S her og der er ingen Airdrop. Airdrop kræver en WiFi Direct-chip, som de ældre enheder ikke har.

-------------
https://www.flatpanels.dk/TVdatabasen.php" rel="nofollow - TV-databasen - Sammenlign TV - Flatpanels

Skrevet af: p.las
Skrevet den: 11-Juni-2013 kl. 12:30
hvordan for man installeret beta versionen?

-------------
http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=48702 - Full blown JBL bio

Skrevet den: 11-Juni-2013 kl. 12:30
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Ja det er jo ikke nemt at stille folk tilfredse Wink Den primære kritik af iOS har i lang tid været at det så gammeldags ud, og at der var brug for et omfattende redesign.]

Nu har jeg kun haft æbleenheder i 1,5 år. Jeg fandt ikke ios6 spændende nok til,at opgradere. Ios5 virker ganske fint og det "gammeldags" design er i mine øjne ganske fint. Jeg er nok bare "konservastiv" af helvede til (kører VW Golf - det er også en "gammeldags" designet bil).

Men de nye features i ios7 gør at jeg vil opgradere når ellers hysteriet har lagt sig og jeg har hørt om nogen oplever perfomance problemer.

Klaus

Der er vise performance-problemer i betaen lige nu, men det er ikke unormalt. Den mest irriterende bug, som jeg oplever på 4S er, at når man åbner visse apps, f.eks. beskeder og safari, så er skærmbilledet forskudt 4-5 pixels til højre og 4-5 pixels opad. Man kan således ane en linje af baggrunden i venstre side og i bunden. Et sekund efter falder den på plads. Det sker ikke hele tiden, men jeg har set det flere gange nu.

iOS7 virker generel til at være udviklet primært med den højere skærm på iPhone 5 som fokusområde. Der er visse ting, som er lidt gnidrede på de mindre skærme.

-------------
https://www.flatpanels.dk/TVdatabasen.php" rel="nofollow - TV-databasen - Sammenlign TV - Flatpanels

Skrevet den: 11-Juni-2013 kl. 12:31
Oprindeligt skrevet af p.las p.las skrev:

Du skal være udvikler (koster 99 USD årligt). Herefter kan den hentes på developer.apple.com

-------------

Skrevet af: Simon, TC
Skrevet den: 11-Juni-2013 kl. 12:34

Du skal have en iPhone der er registreret som udviklerenhed hos Apple.

Første beta ser ud til at køre ret godt - dog er der nogle lags i animationer osv. Taget i betragtning af det er første beta ud af sikkert 5-6 stykker, er det ret imponerende.

-------------
Tape Connection MKII

Skrevet af: p.las
Skrevet den: 11-Juni-2013 kl. 12:52
takker :-)

-------------
http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=48702 - Full blown JBL bio

Skrevet af: TobiasKM
Skrevet den: 11-Juni-2013 kl. 13:38
Lige en disclaimer: Det er som udgangspunkt ikke tilrådeligt at installere beta versioner på ens primære telefon, det er stadig en beta, og der kommer til at være fejl i det. Så er det smartere at vente til den officielle version bliver frigivet :)

Jeg er rimeligt imponeret, og må sige jeg er helt enig med Otto's betragtninger i forhold til designsproget. Jeg glæder mig dælme til at få det ned på min telefon.

En detalje som jeg først har læst om i forbindelse med iOS7 frigivelsen, er at man kan se små tendenser til alt det der "levende design" i iOS6 musik app'et efter det blev opdateret. Volume knappen i bunden "reflekterer" anderledes alt efter hvordan man vipper og drejer telefonen :P Havde jeg aldrig lagt mærke til, men er lidt en sucker for den slags små touches :D

Masser af super mindre og større funktionelle ændringer ser der også ud til at være. Mere omfattende multi-tasking for eksempel, control panel fjerner med det samme min grund nr 1 til at jailbreake, flere sider i folders fjerner en anden! 

Man kan undre sig over hvorfor det kun er uret der har fået et "levende" app ikon, når nu vejr appen er en oplagt kandidat til det samme :) Men kan være det sker - jeg så det gerne. 

Jeg havde gået med tanker om måske at skifte platform hvis der ikke snart skete noget nyt med iOS.. Det her har da fjernet de bekymringer, nu er jeg bare spændt på om 5S'eren bliver en værdig opgradering fra min 4S, eller om jeg kommer til at ville vente et år mere på 6'eren :)

Skrevet den: 11-Juni-2013 kl. 13:49
Oprindeligt skrevet af Rasmus Larsen Rasmus Larsen skrev:

Airdrop virker kun til de enheder, som Flemming beskriver.

Jeg sidder med iOS7 på iPhone 4S her og der er ingen Airdrop. Airdrop kræver en WiFi Direct-chip, som de ældre enheder ikke har.
Hvad var Airdrop?

-------------
Mvh
Flemming Larsen

Skrevet den: 11-Juni-2013 kl. 13:50

Hvad var Airdrop?

Trådløs fildeling med folk i nærheden :)

Skrevet den: 11-Juni-2013 kl. 13:52
Oprindeligt skrevet af TobiasKM TobiasKM skrev:

Hvad var Airdrop?

Trådløs fildeling med folk i nærheden :)
Ok. Altså ikke noget jeg kommer til at bruge.

-------------
Mvh
Flemming Larsen

Skrevet den: 11-Juni-2013 kl. 13:53
Personligt synes jeg det nye design er lidt for feminint og "fimset".

Iøvrigt er her en artikel om de herrer Sonne, Føhns og Høgh Nissen's meninger om det der blev vist i går:
http://www.dr.dk/Nyheder/Viden/Tech/2013/06/11/DRs+tech-eksperter+om+Apples+nye+produkter+-+Gamle+%C3%A6bler+p%C3%A5+nye+flasker.htm - http://www.dr.dk/Nyheder/Viden/Tech/2013/06/11/DRs+tech-eksperter+om+Apples+nye+produkter+-+Gamle+%C3%A6bler+p%C3%A5+nye+flasker.htm

Skrevet den: 11-Juni-2013 kl. 13:54

Du kan også få registreret dit UDID nummer, hos en af de utallige steder som gør det. Det koster vel 40-50kr.
Blandt andet her. http://imzdl.com/ - http://imzdl.com/  Og der kan du også hente betaen. http://imzdl.com/ios.php - http://imzdl.com/ios.php

-------------
Mvh
Flemming Larsen

Skrevet den: 11-Juni-2013 kl. 13:56

Du kan også få registreret dit UDID nummer, hos en af de utallige steder som gør det. Det koster vel 40-50kr.
Blandt andet her. http://imzdl.com/ - http://imzdl.com/  Og der kan du også hente betaen. http://imzdl.com/ios.php - http://imzdl.com/ios.php
Hvis du har iPhone 5, kan du hente direkte her. https://mega.co.nz/#!9R9BzSJS!K4vcWFvkUGQAzOlWfQww4GvF6A4c8VfmGlg_kHhU5Io - https://mega.co.nz/#!9R9BzSJS!K4vcWFvkUGQAzOlWfQww4GvF6A4c8VfmGlg_kHhU5Io

-------------
Mvh
Flemming Larsen

Skrevet den: 11-Juni-2013 kl. 14:50

Det kommer til alle enheder med "Retina" skærme.

Men Apple har jo valgt at kalde iPad generation 4 for "iPad Retina" selvom iPad generation 3 (The new iPad) også er med en "Retina" skærm.

Jeg kan godt forstå at brugerne er forvirrede. Wacko

Skrevet den: 11-Juni-2013 kl. 14:57

Ehh... Nej.

Jeg vil vove at påstå at en udenforstående person vil tro at de er to ens systemer, hvis du viser ting som kalender osv. og altså ikke start skærmen.

Apple har ALDRIG før benytte en "thin" skrift til deres systemer eller til deres dokumentation. Android og Windows har det flade look med "thin" skrift typer fra Windows 8.
Nu kører Apple også fladt look med "Thin" skrifttyper. Det var de nok ikke kommet på, hvis designerne boede på bagsiden af månen og ikke havde set et Windows eller Android styresystem.

Det er fint nok at producenterne henter fra hinanden, det kommer kun forbrugerne til gode. Men Apple tror jo at det er fint at de kopierer fra andre og sagsøger andre langt ind i helvede, hvis nogle låner fra dem.

Skrevet den: 11-Juni-2013 kl. 15:51
iTunes Radio fungerer i øvrigt 100 % i betaen - også selvom man er dansker. Det bliver nok lukket i den endelige udgave.

Det fungerer i store træk ligesom Pandora, hvis I kender det. Man kan vælge radiostationer, som musikredaktørerne foreslår (en af dem med numre der trender på twitter via #music). Man kan også selv lave stationer baseret på en kunster eller en sang, og senere individualisere dem, begrænse dem eller udvide dem.

Pt. kan man skippe 6 numre frem, hvorefter "næste nummer"-knappen forsvinder.

Lige nu er der ingen reklamer i iTunes Radio (jeg har ikke iTunes Match), så det er nok ikke blevet tændt endnu.

-------------

Skrevet den: 11-Juni-2013 kl. 15:56

Det kommer til alle enheder med "Retina" skærme.

Nej, stadig ikke iPhone 4 og 4S Smile
Og Airdrop virker heller ikke på iPad 3.

Huskereglen med alle dem med Retina-skærme holder derfor ikke rigtig. Det virker på: iPhone 5, iPod Touch 5. generation, iPad 4 og iPad Mini. Ingen andre.

-------------

Skrevet den: 11-Juni-2013 kl. 16:05

iTunes Radio fungerer i øvrigt 100 % i betaen - også selvom man er dansker. Det bliver nok lukket i den endelige udgave.

Det fungerer i store træk ligesom Pandora, hvis I kender det. Man kan vælge radiostationer, som musikredaktørerne foreslår (en af dem med numre der trender på twitter via #music). Man kan også selv lave stationer baseret på en kunster eller en sang, og senere individualisere dem, begrænse dem eller udvide dem.

Pt. kan man skippe 6 numre frem, hvorefter "næste nummer"-knappen forsvinder.

Lige nu er der ingen reklamer i iTunes Radio (jeg har ikke iTunes Match), så det er nok ikke blevet tændt endnu.
Hvor finder du lige radioen henne?

-------------
Mvh
Flemming Larsen

Skrevet den: 11-Juni-2013 kl. 16:07

Inde i musik-app'en. Musik-app'en starter op på Radio, men ellers ligger den helt ovre mod venstre i bunden.

-------------

Skrevet af: Giffel
Skrevet den: 11-Juni-2013 kl. 16:18

Inde i musik-app'en. Musik-app'en starter op på Radio, men ellers ligger den helt ovre mod venstre i bunden.

Tror kun det virker med en amerikansk iTunes konto.

-------------

LG OLED C1 77"
Denon AVR-X2800H
Synology DS916+
ATV 4K 3. gen

Skrevet den: 11-Juni-2013 kl. 16:22

Mystisk. I musik app´en, har jeg spillelister, kunstnere, sange, album og mere. Derinde er genrer, samlinger om komponister. Men ingen radio.Confused

-------------
Mvh
Flemming Larsen

Skrevet den: 11-Juni-2013 kl. 16:23

Mystisk. I musik app´en, har jeg spillelister, kunstnere, sange, album og mere. Derinde er genrer, samlinger om komponister. Men ingen radio.Confused

Det virker kun med en amerikansk iTunes konto.

-------------

LG OLED C1 77"
Denon AVR-X2800H
Synology DS916+
ATV 4K 3. gen

Skrevet den: 11-Juni-2013 kl. 16:25
Oprindeligt skrevet af Giffel Giffel skrev:

Ok, det kan jo være. Sådan en har jeg ikke.

-------------
Mvh
Flemming Larsen

Skrevet den: 11-Juni-2013 kl. 16:28

Aha, ja så er det derfor den pludselig poppede frem. Jeg er på min amerikanske iTunes, da jeg skulle hente Pandora. Det havde jeg helt glemt.

iTunes Radio kræver dog ikke umiddelbart DNS eller VPN-opsætning. Så længe man bare er på sin amerikanske konto virker det - hvert fald for mig.

-------------

Skrevet den: 11-Juni-2013 kl. 16:36

Aha, ja så er det derfor den pludselig poppede frem. Jeg er på min amerikanske iTunes, da jeg skulle hente Pandora. Det havde jeg helt glemt.

iTunes Radio kræver dog ikke umiddelbart DNS eller VPN-opsætning. Så længe man bare er på sin amerikanske konto virker det - hvert fald for mig.
Hmm, der snød du mig lige. Jeg troede lige, at der skulle være radio på.Ouch

-------------
Mvh
Flemming Larsen

Skrevet af: nunbaggi
Skrevet den: 11-Juni-2013 kl. 22:24
Ting jeg mangler i ios.
1. at man selv kan vælge andet tastatur og ordbog, som på android enheder. swiftkey feks.
2. at man på tlf app kan taste de 2 første bogstaver eller tal og så vises aller kontakter hvor de kombinationer er

Skrevet den: 12-Juni-2013 kl. 07:26
Og så måtte de gerne understøtte nfc til filoverførsel i stedet for at gøre grin med det (da de præsenterede Airdrop). Nfc-bump fungerer rigtig fint også mellem Android og Windows Phone.

Det går ud over forbrugerne når Apple ikke understøtter åbne standarder men opfinder deres egne. Hvad hjælper det med Airdrop hvis ens venner har Android eller Windows Phone?

Skrevet den: 12-Juni-2013 kl. 08:11
Men NFC-bump ER jo en latterlig måde at overføre filer på. Helt på sin plads at gøre nar ad det.

-------------
Mvh Otto

Skrevet den: 12-Juni-2013 kl. 08:16
Oprindeligt skrevet af nunbaggi nunbaggi skrev:

2. at man på tlf app kan taste de 2 første bogstaver eller tal og så vises aller kontakter hvor de kombinationer er

Bogstaver, det kan du da allerede? Tal, who cares?

-------------
Mvh Otto

Skrevet den: 12-Juni-2013 kl. 08:24

finder du lige radioen henne?

Jeg tændte lige, for musik her til morgen, og der var søreme radioen. Men jeg skulle ned og aflevere tøser i skole, og satte bare, noget hentet musik på, da jeg så ville ind og prøve radioen nu, så var den væk igen. Nu er jeg sgu forvirret.

-------------
Mvh
Flemming Larsen

Skrevet den: 12-Juni-2013 kl. 08:44

Men NFC-bump ER jo en latterlig måde at overføre filer på. Helt på sin plads at gøre nar ad det.

Det er vel ikke mere latterligt end at stryge sin finger fra venstre mod højrefor at gå baglæns, eller stryge med fem fingre over en iPad for at skifte app. IOS (og alle andre touchgrænseflader) er fyldt med gestures.

Men bortset fra det, så efterlyser jeg egentlig bare at producenterne giver os noget der virker på tværs af platforme så det ikke kun er smart når ens ven har den "rigtige" enhed.

Skrevet af: NFB1
Skrevet den: 12-Juni-2013 kl. 08:57

Bare af ren nysgerrighed, hvad er der latterligt ved NFC til at overføre filer på? Har du et alternativ hurtig til fildeling på tværs af styresystemer?

Skrevet den: 12-Juni-2013 kl. 10:12
Oprindeligt skrevet af Letten Letten skrev:

Det er vel ikke mere latterligt end at stryge sin finger fra venstre mod højrefor at gå baglæns, eller stryge med fem fingre over en iPad for at skifte app. IOS (og alle andre touchgrænseflader) er fyldt med gestures.

Jeg kan ikke helt følge den sammenligning.

Men bortset fra det, så efterlyser jeg egentlig bare at producenterne giver os noget der virker på tværs af platforme så det ikke kun er smart når ens ven har den "rigtige" enhed.

Det er jeg som sådan ikke uenig i, men med det sagt så mener jeg at Apple gør det rigtige ved at fravælge de åbne standarder og muligheder som de mener er dårlige. Ikke fordi jeg per definition altid er enig i deres valg, men hvis JEG bedømmer helheden, så foretrækker jeg den løsning Apple er nået frem til - og jeg mener ikke de kunne være nået frem til dén løsning, uden at tage nogle fravalg.

Et håndgribeligt, men godt nok ikke særligt relevant eksempel, er at hvis Apple ikke havde turdet fjerne det optiske drev i en Macbook Air, så ville det jo ikke have været en Macbook Air. Hvis man skal lave nogle nye muligheder, så er man som regel nødt til at vælge noget fra. Hvis du spørger mig om jeg gerne ville have NFC oveni alt det jeg ellers har i en iPhone, så ville jeg naturligvis sige ja, en ekstra funktion/mulighed skader da ikke. Men i praksis vil det som regel betyde fravalg af noget andet, og hvis jeg skal vælge noget jeg ikke kan få, for at der bliver plads til NFC (hvadenten det er fysisk eller økonomisk plads), så siger jeg nej tak.

Jeg respekterer at andre prioriterer anderledes, men det er sådan JEG ser på det.

-------------
Mvh Otto

Skrevet den: 12-Juni-2013 kl. 10:44
@Otto

Nu skal man jo altid tage de store firmaers officielle udmeldinger med et gran salt. Der er også strategiske overvejelser bag sådanne beslutninger.

Der er dem der mener at den reelle årsag til at Apple ikke putter NFC i iPhone er at det ville give Google Wallet en mulighed for at blive defacto standard for mobil betaling. Fordi Apple enten ikke har tilskrækkelige patenter eller infrastrukturen til at tilbyde noget lignende. De vil simpelthen ikke give Google (eller andre) den chanche.

Resultatet er at sikker mobilbetaling i butikker forsinkes fordi NFC udbredelsen stadig er for lille og forbrugerne er igen tabere.

Alting drejer sig om Lock-in, låse kunden til sit øko-system så man kan sætte sig på mest mulig af pengestrømmen, hvis man samtidig kan bilde kunderne ind at det er i deres bedste interesse er det jo fint. I mellemtiden kan jeg så "Airdroppe" til 25% af mine venner Confused

Selvfølgelig er plads til en NFC-chip i iPhone, og det vil ikke kunne mærkes på prisen. Men Apple er altid gode til at finde en "god" forklaring på at de ikke vil følge en given standard.

Skrevet den: 12-Juni-2013 kl. 10:50
Oprindeligt skrevet af NFB1 NFB1 skrev:

Bare af ren nysgerrighed, hvad er der latterligt ved NFC til at overføre filer på?

At hive telefonen op af lommen og røre ved afsenderens telefon for at modtage en fil, er latterligt. Det er at gå baglæns i udviklingen. Princippet i det ligger et sted imellem at sætte et kabel i, og at sende en e-mail hvor du ikke behøver være i nærheden af modtageren. NFC er ikke et skridt frem fra e-mail, men i aller-allerbedste fald et skridt til siden, og jeg vil kalde det skråt baglæns. Især for modtageren, afsenderen som har telefonen oppe af lommen alligevel flytter det ikke helt så meget for.

Har du et alternativ hurtig til fildeling på tværs af styresystemer?

Om systemet er godt eller dårligt, afhænger i min verden ikke af om der findes alternativer. Forestil dig at 11 spillere gik fra banen i går efter 0-4 til Armenien, og argumenterede for at eftersom der ikke findes nogen bedre spillere i Danmark, så er det helt i orden at de spillede som en sæk kartofler.

Apple's politik er at hvis de opfatter systemet som dårligt, så vil de hellere undvære end at implementere det, og så enten vente eller selv udvikle en bedre løsning. Det er en politik jeg er tilhænger af.

-------------
Mvh Otto

Skrevet den: 12-Juni-2013 kl. 10:55

Der er dem der mener at den reelle årsag til at Apple ikke putter NFC i iPhone er at det ville give Google Wallet en mulighed for at blive defacto standard for mobil betaling.

Så vil jeg være kynisk og sige at i så fald er jeg på Apple's side. Eller rettere, jeg er ikke på Google's side.

Alting drejer sig om Lock-in, låse kunden til sit øko-system så man kan sætte sig på mest mulig af pengestrømmen, hvis man samtidig kan bilde kunderne ind at det er i deres bedste interesse er det jo fint. I mellemtiden kan jeg så "Airdroppe" til 25% af mine venner Confused

Eller sende en mail.

Selvfølgelig er plads til en NFC-chip i iPhone, og det vil ikke kunne mærkes på prisen.

Det ved du simpelthen.

-------------
Mvh Otto

Skrevet den: 12-Juni-2013 kl. 10:56

@Otto

Nu skal man jo altid tage de store firmaers officielle udmeldinger med et gran salt. Der er også strategiske overvejelser bag sådanne beslutninger.

Der er dem der mener at den reelle årsag til at Apple ikke putter NFC i iPhone er at det ville give Google Wallet en mulighed for at blive defacto standard for mobil betaling. Fordi Apple enten ikke har tilskrækkelige patenter eller infrastrukturen til at tilbyde noget lignende. De vil simpelthen ikke give Google (eller andre) den chanche.

Resultatet er at sikker mobilbetaling i butikker forsinkes fordi NFC udbredelsen stadig er for lille og forbrugerne er igen tabere.

Selvfølgelig er plads til en NFC-chip i iPhone, og det vil ikke kunne mærkes på prisen. Men Apple er altid gode til at finde en "god" forklaring på at de ikke vil følge en given standard.

Betalings App fåes nu til iPhone hos Danske Bank

Skrevet af: NFB1
Skrevet den: 12-Juni-2013 kl. 11:12

Bare af ren nysgerrighed, hvad er der latterligt ved NFC til at overføre filer på?

At hive telefonen op af lommen og røre ved afsenderens telefon for at modtage en fil, er latterligt. Det er at gå baglæns i udviklingen. Princippet i det ligger et sted imellem at sætte et kabel i, og at sende en e-mail hvor du ikke behøver være i nærheden af modtageren. NFC er ikke et skridt frem fra e-mail, men i aller-allerbedste fald et skridt til siden, og jeg vil kalde det skråt baglæns. Især for modtageren, afsenderen som har telefonen oppe af lommen alligevel flytter det ikke helt så meget for.

[QUOTE=NFB1]

Så er det nok fordi jeg ikke kender Airdrop, men fungere det da ikke på samme måde blot kun mod IOS devices?
Afsender og modtager skal begge foretage en række valg for at kunne modtage filerne?

Skrevet den: 12-Juni-2013 kl. 11:15

Der er dem der mener at den reelle årsag til at Apple ikke putter NFC i iPhone er at det ville give Google Wallet en mulighed for at blive defacto standard for mobil betaling.

Så vil jeg være kynisk og sige at i så fald er jeg på Apple's side. Eller rettere, jeg er ikke på Google's side.

Kynisk er ordet.

Oprindeligt skrevet af Otto Otto skrev:

Eller sende en mail.

Ja, det er rigtig smart! En lille pris at betale for at insistere på den "perfekte" proprietære løsning?

Oprindeligt skrevet af Otto Otto skrev:

Selvfølgelig er plads til en NFC-chip i iPhone, og det vil ikke kunne mærkes på prisen.

Det ved du simpelthen.
Jeg ved den er lille og jeg ved at der skal meget til før det kan mærkes (relativt) på prisen af en iPhone.

Nokia Lumia 620 til 1.700kr har f.eks. NFC og den har mig bekendt også skærm, cpu, ram og batteri.

Skrevet den: 12-Juni-2013 kl. 11:19

Ja, det er rigtig smart! En lille pris at betale for at insistere på den "perfekte" proprietære løsning?

Øh... ja. En mindre pris end at fise rundt og bumpe telefoner.

-------------
Mvh Otto

Skrevet den: 12-Juni-2013 kl. 11:36

Øh... ja. En mindre pris end at fise rundt og bumpe telefoner.
Sikkerhed har som regel en pris, det er jo ikke bare fordi nogen synes det smart at "bumpe" at NFC kun har en rækkevidde på få centimeter.

Skrevet den: 12-Juni-2013 kl. 11:58

Sikkerhed har som regel en pris, det er jo ikke bare fordi nogen synes det smart at "bumpe" at NFC kun har en rækkevidde på få centimeter.

Og du mener ikke det kunne have været lavet smartere?

Jeg siger IKKE at Apple's løsning er bedre, jeg siger at NFC løsningen er dårlig. Eller rettere, at den er kikset. Jeg er sikker på at den fungerer ganske fint.

-------------
Mvh Otto

Skrevet den: 12-Juni-2013 kl. 12:05

[QUOTE=NFB1]

Så er det nok fordi jeg ikke kender Airdrop, men fungere det da ikke på samme måde blot kun mod IOS devices?
Afsender og modtager skal begge foretage en række valg for at kunne modtage filerne?

Ved Airdrop skabes kontakten mellem afsender og modtager via Wifi (der som bekendt har stor rækkevidde). Når du vil dele noget skal du så udpege din ven i listen af Airdrop-enablede iDevices i nabolaget, også selvom han sidder lige over for dig. Jeg ved ikke om man kan trække filen hurtigt tilbage hvis man får trykket på en forkert person i togkupeen Smile

Skrevet den: 12-Juni-2013 kl. 12:10

Aner det ikke, jeg har aldrig prøvet at bruge det. Som sagt, jeg forsvarer ikke Airdrop, jeg siger at NFC-bump er kikset. Det er meget muligt at Airdrop også er det.

-------------
Mvh Otto

Skrevet den: 12-Juni-2013 kl. 12:14

Jeg siger IKKE at Apple's løsning er bedre, jeg siger at NFC løsningen er dårlig. Eller rettere, at den er kikset. Jeg er sikker på at den fungerer ganske fint.

Hvis jeg skal være sikker på at det er dig der får min fil og ikke en anden i 300 meters omkreds der kalder sin iDevice "Otto's iPhone" - så er det sikreste nok at jeg kan kigge dig øjnene mens vi holder telefonerne tæt sammen.

Det er vel også derfor at det er sådan japanerne betaler for deres varer i butikkerne. Det er smartest at regningen kun dukker op på telefonen hos den der er ved at blive betjent og ikke alle andre i 300 meters omkreds.

Skrevet den: 12-Juni-2013 kl. 12:40

Hvis jeg skal være sikker på at det er dig der får min fil og ikke en anden i 300 meters omkreds der kalder sin iDevice "Otto's iPhone" - så er det sikreste nok at jeg kan kigge dig øjnene mens vi holder telefonerne tæt sammen.

Det er vel også derfor at det er sådan japanerne betaler for deres varer i butikkerne. Det er smartest at regningen kun dukker op på telefonen hos den der er ved at blive betjent og ikke alle andre i 300 meters omkreds.

Som udgangspunkt så er det kun dine egne kontakter der dukker op på AirDrop. Du kan lukke op for at sende/modtage til alle i nærheden hvis du ikke har dem som kontakter, men at vælge den rigtige kommer som udgangspunkt ikke til at være noget problem.

Skrevet den: 12-Juni-2013 kl. 13:14

Jeg har ikke talt om betaling.

-------------
Mvh Otto

Skrevet den: 12-Juni-2013 kl. 13:24

finder du lige radioen henne?

Jeg tændte lige, for musik her til morgen, og der var søreme radioen. Men jeg skulle ned og aflevere tøser i skole, og satte bare, noget hentet musik på, da jeg så ville ind og prøve radioen nu, så var den væk igen. Nu er jeg sgu forvirret.

OP.

-------------
Mvh
Flemming Larsen

Skrevet af: lahan
Skrevet den: 12-Juni-2013 kl. 13:28
Hvorfor diskuteres der NFC i en IOS 7 tråd. Der er da ingen som ved om IOS 7 understøtter NFC.
Hvis Apple vælger at indbygge NFC i iPhone 5s, så er jeg helt sikker på at det er understøttet i IOS7.

Skrevet af: Deaster
Skrevet den: 12-Juni-2013 kl. 14:37

[QUOTE=NFB1]

Ved Airdrop skabes kontakten mellem afsender og modtager via Wifi (der som bekendt har stor rækkevidde). Når du vil dele noget skal du så udpege din ven i listen af Airdrop-enablede iDevices i nabolaget, også selvom han sidder lige over for dig. Jeg ved ikke om man kan trække filen hurtigt tilbage hvis man får trykket på en forkert person i togkupeen Smile

Dvs. det fungerer kun ved at man sidder på samme wifi net, så det fungerer ikke hvis man er ude hvor man kun har 3/4G dækning, det må man sige er smart.

Skrevet af: Plex
Skrevet den: 12-Juni-2013 kl. 15:00
Er der andre end mig, der oplever en horribel batteri levetid med IOS 7? 

Skrevet den: 12-Juni-2013 kl. 15:12
Oprindeligt skrevet af Plex Plex skrev:

Det gjorde jeg igår, men fandt ud af, at det var fordi jeg brugte min iPhone meget, for lige at se det hele igennem. I dag kører det fint.

-------------
Mvh
Flemming Larsen

Skrevet den: 12-Juni-2013 kl. 15:15

Oprindeligt skrevet af Plex Plex skrev:

Det gjorde jeg igår, men fandt ud af, at det var fordi jeg brugte min iPhone meget, for lige at se det hele igennem. I dag kører det fint.

Min bruger også helt vildt meget batteri, men som Flemming skriver så kan det jo være pga. at jeg bruger den mere end jeg plejer, skal jo lige ha' udforsket iOS 7 Tongue

-------------

LG OLED C1 77"
Denon AVR-X2800H
Synology DS916+
ATV 4K 3. gen

Skrevet af: jonaskp
Skrevet den: 12-Juni-2013 kl. 15:55
Oprindeligt skrevet af Deaster Deaster skrev:

Dvs. det fungerer kun ved at man sidder på samme wifi net, så det fungerer ikke hvis man er ude hvor man kun har 3/4G dækning, det må man sige er smart.
Nej. Du drager din konklusion på baggrund af fejlagtige eller ufuldstændige oplysninger.

Airdrop benytter en speciel Wifi Direct chip, som benytter Wifi, men som ikke kræver at enhederne er på samme Wifi net.
Hvordan det fungerer ved jeg ikke, men det virker på samme måde med Airdrop i Mac OSX.

Det er også den specielle chip der gør at airdrop kun virker til de nyere generationer af enheder - noget jeg mener er beskrevet tidligere i tråden...

Skrevet af: kkandler
Skrevet den: 12-Juni-2013 kl. 16:45
Nogen der kender et alternativ til imzdl.com til UDID registrering, andet end Apples egen?

-------------
Samsung ES7005 46"

Skrevet den: 12-Juni-2013 kl. 16:47
Oprindeligt skrevet af kkandler kkandler skrev:

Nogen der kender et alternativ til imzdl.com til UDID registrering, andet end Apples egen?
http://atfdl.com/ - http://atfdl.com/

-------------
Mvh
Flemming Larsen

Skrevet den: 12-Juni-2013 kl. 16:52
Oprindeligt skrevet af kkandler kkandler skrev:

Bare søg efter UDID på ebay.com, har selv købt der flere gange.

-------------

LG OLED C1 77"
Denon AVR-X2800H
Synology DS916+
ATV 4K 3. gen

Print side | Luk vindue