Print side | Luk vindue

Hothers Pana 55VT60 - billed indstillinger

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Visnings- og lytte-udstyr
Forumnavn: Plasma TV
Forumbeskrivelse: Forum for Plasma TV (PDP)
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=123703
Udskrevet den: 22-November-2024 kl. 01:48

Emne: Hothers Pana 55VT60 - billed indstillinger
Skrevet af: Hother
Emne: Hothers Pana 55VT60 - billed indstillinger
Skrevet den: 11-Juni-2013 kl. 10:18
Lidt inspireret af tråden hvor man undre sig over, at der ikke drøftes Panasonic VT60 serien, så følger her en "On-going" opdatering af mine oplevelser omkring mit ny erhvervede 55VT60.

Selve fladen på VT60 syner større end mit tidligere VT50, og det skyldes 2 ting:

1. "billed rammen" er bredere end på VT50,

2. Der er indbygget en tynd højtalerstreng i hver af panelets sider.

Der er desuden, og den har jeg ikke fundet endnu, indbygget en "Subwoofer" på vist 7.5 cm. Alt andet lige, så betyder det, at den indbyggede lyd i tv´et faktisk er okay.

Selve byggekvaliteten - wav - den har jeg ikke set bedre siden Pioneers G9 modeller. Alt er veludført og alt virker gennemtænkt.

Overalt virker det som om at Panasonic virkelig har strammet balderne - om så balderne er i "Stål", det må tiden vise.

Efter at have haft et næsten rammeløst LED i øhh.. 2.5 døgn, så synes jeg at det så rigtigt godt og smart ud. Men for mig giver en ramme nu en bedre billedoplevelse. Jeg ved ikke om det er afgrænsningen i forhold til de øvrige omgivelser der gør sig gældende.

Billedemæssigt er jeg ikke kommet så langt endnu. Dels skal TV´et køres til, og dels skal jeg jo passe på med indstillingerne således, at panelet får en god start.

Jeg har gjort det, at jeg på ISF 1 indstillingen har lagt nogle meget dæmpede parametre ind. Og denne indstilling er til brug for daglig TV-kigning.

På ISF 2 har jeg indlagt Flatpanels indstillinger fra deres anmeldelse af VT60. Og hold da helt op, sikke et billede - og dette selv om panelet er nyt.

Billedet er uhyre roligt, farverne er skønne og ret naturlige, detaljerne har jeg aldrig set bedre (hvis optagelsen er god nok), sorry Pioneer folket, her får G9 bank. (min nabo har et kalibreret 5090, så jeg kan gå direkte ind og sammenligne optagelsen).

Sortniveauet er næsten enestående, med et en meget stor grad af nuancer/detaljer i det sorte.

Ventilatorerne synes at støje en smule mere end på VT50, men for mig er det ikke noget problem. Jeg har ikke observeret Buzz.

TV´et er jo også forsynet med et hav af features, men disse interessere mig ikke så voldsomt, i det mindste ikke lige nu.

Jeg har fået lidt den melankoliske fornemmelse, som jeg også havde med Pioneer 500M som var det ypperste Pioneer præsterede, at ZT60 og VT60 er det som Panasonic vil huskes for i deres plasma æra. 

Jeg skal nok tage nogle billeder når det falder forSmile

Update:

Jeg har en plan om at lægge Bumtious´"Pre Calibration Settings" ind i ISF 2 indstillingen i aften. Indstillingerne her er væsentlig anderledes end Flatpanels indstillinger. Dog skal man være opmærksom på, at Flatpaneles indstillinger vist var til et 65VT60. Jeg skal nok melde tilbage med mine observationer.

Jeg har såmænd også en plan om at tage nogle billeder og lægge ind i tråden her i løbet af weekenden. Jeg har været lidt handicappet af en del rejseaktivitet i de seneste uger for mit job.

Refleksioner synes at være en kende mindre end på VT50. Det kan dog være lidt svært at bedømme eftersom vejret (lyset) udefra måske har været mørkere end normalt.

Jeg har stadig ikke kigget på det antal af features som enheden indeholder - for at være ærlig, de interessere mig ikke.Smile

-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.

Svar:
Skrevet af: Bruger udmeldt 9
Skrevet den: 11-Juni-2013 kl. 10:52
.

Skrevet den: 11-Juni-2013 kl. 11:17
Oprindeligt skrevet af Non-Desperado Non-Desperado skrev:

Jeg synes nu stadig, at man sjofler kunderne, når man ikke kan tage et moderne TV i brug uden alt muligt hokus pokus i de første par tusinde timer. Til den pris burde Panasonic have kørt fosforen til, inden skærmene røg ud til kunderne.
Vi taler trods alt om en topmodel på den dyre side af 20.000 kr.

Men tillykke med skærmen, John, og hatten af for at du orker at skulle tilkøre endnu et Plasma-TV.
Og dit barnebarn vokser vel også fra Disney Channel på et tidspunkt.
Køre endnu et plasma til, det er ved at være en vanesag ND, men du har jo naturligvis retSmile

Skrevet af: KlausDM
Skrevet den: 11-Juni-2013 kl. 12:01
Oprindeligt skrevet af Non-Desperado Non-Desperado skrev:

Til den pris burde Panasonic have kørt fosforen til, inden skærmene røg ud til kunderne.
Vi taler trods alt om en topmodel på den dyre side af 20.000 kr.

20.000 er sindssygt billigt - det er derfor der ikke er råd.

Klaus

-------------
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk" rel="nofollow - http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk" rel="nofollow - http://moppe.dk

Skrevet den: 11-Juni-2013 kl. 21:25
Og så har jeg hygget mig med alle mulige filmtest sekvenser, og her benytter jeg min ISF 2, som er indstillet efter flatpanels indstillinger.

En af min yndlings test BD´er er The Art of Flight. Og jeg kan kun sige at bjerglandskaberne her har fået helt nye begreber når man taler om sne og farven hvid. Den hvide farve har langt flere nuancer end på mit tidligere VT50. Og billeddybden er noget større end tidligere. Måske skyldes det - det forbedrede sortniveau når billedet indeholder mørke klippeformationer.

Når vi taler naturbilleder er oplevelsen af planter, dyr osv. - ja det er bare endnu mere guf. Hold da op. Jeg kan bestemt godt forstå, at VT60 har fået referencestatus. VT60 er virkelig et spring fremad fra tidligere modellerSmile  

Skrevet af: oo27
Skrevet den: 11-Juni-2013 kl. 21:54
Hvad var det ved dit LED der gjorde det blev returneret så hurtigt? Du havde jo været ude og foretage en del research

-------------
LG 65C1 OLED - Monitor Audio Silver RS InWall x5 - AVR-AX1200

Skrevet af: Torben Rasmussen
Skrevet den: 11-Juni-2013 kl. 22:17
Læs hans egen tråd. Mørke skygger i højre og venstre side.

-------------
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet

Skrevet af: hypno
Skrevet den: 12-Juni-2013 kl. 16:56
Vil lige høre om du har samme hakkeri som jeg har på min nye Pana 55vt60y

http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=123737&title=panasonic-p55vt60y-hakker-i-billede-50hz-flimmer - http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=123737&title=panasonic-p55vt60y-hakker-i-billede-50hz-flimmer

Skrevet den: 12-Juni-2013 kl. 17:09
Oprindeligt skrevet af hypno hypno skrev:

Vil lige høre om du har samme hakkeri som jeg har på min nye Pana 55vt60y

http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=123737&title=panasonic-p55vt60y-hakker-i-billede-50hz-flimmer - http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=123737&title=panasonic-p55vt60y-hakker-i-billede-50hz-flimmer

Nej det oplever jeg bestemt ikke - næsten tvært i mod, uhyre glidende billede. Det må absolut være noget med dine indstillinger der er svipsetSmile

Tillykke med det ellersTongue

Skrevet af: hypno
Skrevet den: 12-Juni-2013 kl. 19:05
hmmm.... Har prøvet alt (mener jeg da selv), her er mine indstillinger, er der mulighed for at du kan se hvad du har stående anderledes?

Billedindstilling

Professionel1

Kontrast

60

Lys

0

Farve

50

Nuance

Skarphed

0

0

Farvetemperatur

Varm

Levende farver

Fra

Color Remaster

Fra

Omgivelsessensor

Fra

Støjreduktion

Fra

MPEG-Remaster

Fra

Resolution Remaster

Fra

Caption Smoother

Fra

Brilliance Enhancer

Fra

Intelligent Frame Creation

Fra

(Avancerede indstillinger)

Panel Luminansindstilling

Middel

Adaptive gammaregulering

0

Sort-udvidelse

0

Farveskala

Rec-709

Hvidbalance

(Alle 0)

Farvestyring

(Alle 0)

Gamma

2.2

(Indstillingsmuligheder)

Film-kadence indstilling

Fra

(Skærm indstillinger)

16:9 Overscan

Fra

Vandret størelse

V-størrelse 1

Pixelorbiter

Automatisk

Skrevet den: 12-Juni-2013 kl. 19:15
Prøv at checke indstillingerne i din BD-afspillerSmile

Skrevet den: 12-Juni-2013 kl. 20:59
Og så en lille opdatering på oplevelserne med det nye VT60.

I går aftes sad jeg og så Sherlock Holmes igen, for at sammenligne mine oplevelser fra den film fra henholdsvis WT60 og VT50.

Jeg tror faktisk aldrig at jeg før har oplevet, at få kuldegysninger i glæden over et aldeles fremragende billede. Billeder fra filmen fremstod så klart og detaljeret på trods af, at den nævnte film jo i virkeligheden er ganske mørk. Film - og billedforløbet var utroligt smukt og roligt, og nå ja - med et super detaljeret sortniveau.

Jeg har ikke oplevet retention, selv om jeg piskede TV´et med 2.5 timer med DR1 idiotisk kraftige logo. Gid fjolserne hos DR og andre filmkanaler ville tænke lidt over hvorledes de med deres fjollede marketing fantasier, faktisk påvirker visse plasmamodeller. En anden løsning må sq da kunne findes!

Noget dårligt - næh ikke udover logoproblematikken og dermed frygten for burn-in, og det faktum, at VT60 bruger ca. 3 gange så meget effekt som WT60, og endda ca. 4 gange så meget ved 3D. Knap så morsomt. Smile

Skrevet den: 12-Juni-2013 kl. 22:49
For de af jer der ikke har set - eller fundet fronthøjtalerne på et VT60, så vises de nedenfor. Ikke store, men sammen med en lille subwoofer, så virker det okay.

Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 13-Juni-2013 kl. 10:38
Pudsigt nok vender de tilbage til de gamle dyder. Havde jo et Panasonic 50PV600E i 2007, som også havde frontvendte små højttalere og indbygget 2 subwoofere. Og hvilken fantastisk lyd

Skrevet af: kskruger
Skrevet den: 13-Juni-2013 kl. 23:12
John, tak for en rigtig hyggelig aften, det er godt nok et lækkert tv du har fået. Jeg giver alle anmelderne ret, det er klart det bedste tv jeg har set til dato. Især dens sort gengivelse er helt i særklasse. 
Jeg fornemmede hellere ingen problemer med bevægelser og panoreringer, det kørte som smurt i olie. Og så er designet utroligt lækkert og meget langt fra det design, som Panasonic havde for bare nogle år siden. 

Skrevet den: 14-Juni-2013 kl. 08:03
Oprindeligt skrevet af kskruger kskruger skrev:

John, tak for en rigtig hyggelig aften, det er godt nok et lækkert tv du har fået. Jeg giver alle anmelderne ret, det er klart det bedste tv jeg har set til dato. Især dens sort gengivelse er helt i særklasse. 
Jeg fornemmede hellere ingen problemer med bevægelser og panoreringer, det kørte som smurt i olie. Og så er designet utroligt lækkert og meget langt fra det design, som Panasonic havde for bare nogle år siden. 
Selv tak Kenneth, altid hyggeligt at snakke AVTongue

Skrevet den: 17-Juni-2013 kl. 08:46
Mine egne input til denne tråd har ligget lidt stille i de seneste dage. Det skyldes en stime af familie fødselsdage LOL

Men på AVFORUMS har de ikke ligget stille. Omkring retention har Bumtious testet en del, og her er hans resultat. Bumtious er vel nærmest AVFORUMS svar på Otto - eller er det omvendt. Altså en Professionel:

I've also tortured the 55"VT65 I have (sorry Craig). I can tell what it's doing retention wise and I'm confident, so I've left sky sports news on twice now and gone to bed. (So been left on for 6-7 hours) ON MY SET on both occasions I had mild retention for around 20 mins and then was gone completely. Performs exactly the same way as the last 2 ranges of sets I've had from another manufacturer beginning with P. also happened at the meet, left static images and paused sky on all the sets for 20-40 mins at a time and those there know which sets suffered the worst. (That will be made known in another thread).

It's better than the VT50 I've got in that any retention took around an hour or so to disappear. 

Skrevet af: Bruger udmeldt 9
Skrevet den: 17-Juni-2013 kl. 08:54
.

Skrevet af: ubeslutsom
Skrevet den: 17-Juni-2013 kl. 15:18
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Mine egne input til denne tråd har ligget lidt stille i de seneste dage. Det skyldes en stime af familie fødselsdage LOL

Men på AVFORUMS har de ikke ligget stille. Omkring retention har Bumtious testet en del, og her er hans resultat. Bumtious er vel nærmest AVFORUMS svar på Otto - eller er det omvendt. Altså en Professionel:

I've also tortured the 55"VT65 I have (sorry Craig). I can tell what it's doing retention wise and I'm confident, so I've left sky sports news on twice now and gone to bed. (So been left on for 6-7 hours) ON MY SET on both occasions I had mild retention for around 20 mins and then was gone completely. Performs exactly the same way as the last 2 ranges of sets I've had from another manufacturer beginning with P. also happened at the meet, left static images and paused sky on all the sets for 20-40 mins at a time and those there know which sets suffered the worst. (That will be made known in another thread).

It's better than the VT50 I've got in that any retention took around an hour or so to disappear. 

Tjah selvom han regnes for den helt store ekspert, giver jeg ikke meget for det. Han mente heller ikke sidste års modeller havde retentionproblemer. De skulle bare indstilles rigtigt. Jeg lagde ud med indstillingerne fra flatpanels, og prøvede derefter mange andre, bl. a at bruge "normal" som anbefalet af Bumtious. Men jeg ramte aldrig den magiske indstilling, der forhindrede at tv'et skulle være tændt 50 timer for at fjerne et logo, der havde været på skærmen 50 minutter. Og det kan da heller ikke passe, man skal have det (professionelt) kalibreret for at det kan tåle at blive brugt og ikke kan bruge tv'ets standardindstillinger.

Skrevet den: 17-Juni-2013 kl. 18:00
Oprindeligt skrevet af ubeslutsom ubeslutsom skrev:

Tjah selvom han regnes for den helt store ekspert, giver jeg ikke meget for det. Han mente heller ikke sidste års modeller havde retentionproblemer. De skulle bare indstilles rigtigt. Jeg lagde ud med indstillingerne fra flatpanels, og prøvede derefter mange andre, bl. a at bruge "normal" som anbefalet af Bumtious. Men jeg ramte aldrig den magiske indstilling, der forhindrede at tv'et skulle være tændt 50 timer for at fjerne et logo, der havde været på skærmen 50 minutter. Og det kan da heller ikke passe, man skal have det (professionelt) kalibreret for at det kan tåle at blive brugt og ikke kan bruge tv'ets standardindstillinger.

Nu har Bumtious normalt rigtigt godt check på tingene, og i bund og grund kan ingen af os to helt afvise, at retention kan eksponeres af forkerte indstillinger - jeg kan i det mindste ikke.

Og selv havde jeg jo ikke helt de samme oplevelser og indstillinger som du, med mit VT50.Smile 

Skrevet den: 17-Juni-2013 kl. 19:05

Nu har Bumtious normalt rigtigt godt check på tingene, og i bund og grund kan ingen af os to helt afvise, at retention kan eksponeres af forkerte indstillinger - jeg kan i det mindste ikke.

Og selv havde jeg jo ikke helt de samme oplevelser og indstillinger som du, med mit VT50.Smile 
     Nej men du og barnebarnet har vel også nærmest zoomet uafbrudtSmile.
     Hvis det var så nemt at undgå problemerne, som jeg og mange andre havde med VT50, hvorfor indstillede service centrene dem så ikke bare korrekt, da de havde dem inde, istedet for som i mit tilfælde at sende det retur som fejlfrit/within spec med et tydeligt DR logo. 

Skrevet den: 17-Juni-2013 kl. 19:15
@Ubeslutsom, nej vi zoomede bestemt ikke uafbrudt - kun med de kanaler som den lille så på.

Nu kan jeg af logiske årsager ikke svare på hvorfor Panasonic centre m.v., gjorde dette og hint.

Mit VT50 var blevet autokalibreret, og det fungerede hos mig ganske pænt, selv om jeg skam også oplevede mild retention fra tid til andenSmile

For lige at holde tråden lidt på sporet, så har jeg stadig ikke oplevet retention på mit VT60Big smile

Skrevet af: spoxy
Skrevet den: 17-Juni-2013 kl. 20:48
Men alligevel turde du ikke bruge det

-------------
OLED77C8 - Marantz SR5013 - Apple TV 4K - Nintendo wii

Skrevet den: 17-Juni-2013 kl. 20:57
Oprindeligt skrevet af spoxy spoxy skrev:

Men alligevel turde du ikke bruge det

Både ja og nej - det var også et irritationsmomentSmile

Skrevet af: Danneck
Skrevet den: 17-Juni-2013 kl. 23:02
Har haft mit 50VT60 i knap halvanden måned nu og kan tilslutte mig Bumtious' oplevelser med burn-in, det har heller ikke været et problem for mig.
Da jeg startede med at se fjernsyn var jeg lidt påpasselig med hvordan jeg anvendte det, men da jeg ikke er typen der lader cellofan side tilbage efter at jeg har købt en ny gadget, blev jeg hurtigt træt af dette og begyndte at anvende tv'et uden at tage hensyn til burn-in. 
De enkelte gange hvor der har været efterladenskaber af logo'er er problemet forsvundet efter ganske kort tids almindelig fjernsynskiggeri. 
Har lige smidt rullebjælker på, og kan ikke se skyggen af logo eller andet på skærmen. 

Personligt vil jeg anbefale ejere af VT60 til blot at nyde billedet og ikke tænke på burn-in. Jeg skal nok give en melding såfremt mine holdninger ændre sig Confused !

Skrevet den: 18-Juni-2013 kl. 07:39
Oprindeligt skrevet af Danneck Danneck skrev:

Har haft mit 50VT60 i knap halvanden måned nu og kan tilslutte mig Bumtious' oplevelser med burn-in, det har heller ikke været et problem for mig.
Da jeg startede med at se fjernsyn var jeg lidt påpasselig med hvordan jeg anvendte det, men da jeg ikke er typen der lader cellofan side tilbage efter at jeg har købt en ny gadget, blev jeg hurtigt træt af dette og begyndte at anvende tv'et uden at tage hensyn til burn-in. 
De enkelte gange hvor der har været efterladenskaber af logo'er er problemet forsvundet efter ganske kort tids almindelig fjernsynskiggeri. 
Har lige smidt rullebjælker på, og kan ikke se skyggen af logo eller andet på skærmen. 

Personligt vil jeg anbefale ejere af VT60 til blot at nyde billedet og ikke tænke på burn-in. Jeg skal nok give en melding såfremt mine holdninger ændre sig Confused !
Det lyder da bare super, for det er et TV som overrasker med et skønt billedeTongue

Skrevet af: kennethbrdk
Skrevet den: 18-Juni-2013 kl. 17:02
Hmm man kan da godt være lidt ærgerlig over, at Panasonic ikke var helt fremme i skoen med deres VT50 sidste år, når det lyder til VT60 nærmest er en åbenbaring.

Skrevet den: 18-Juni-2013 kl. 17:10
Oprindeligt skrevet af kennethbrdk kennethbrdk skrev:

Hmm man kan da godt være lidt ærgerlig over, at Panasonic ikke var helt fremme i skoen med deres VT50 sidste år, når det lyder til VT60 nærmest er en åbenbaring.
Jeg ved ikke om VT60 er en åbenbaring, men billedemæssigt synes jeg at de gør tingene rigtigt, og så er jeg nærmest betaget af det rolige billede forløbSmile

Skrevet af: taj59
Skrevet den: 18-Juni-2013 kl. 17:57

tja nu har mit 65VT50 ikke haft nogen af de nævnte retation eller burn in men jeg bruger heller ikke 3D, måske det er årsagen

Skrevet den: 18-Juni-2013 kl. 18:11
Oprindeligt skrevet af taj59 taj59 skrev:

tja nu har mit 65VT50 ikke haft nogen af de nævnte retation eller burn in men jeg bruger heller ikke 3D, måske det er årsagen
Mja, det ska jeg så ikke kunne svare på. Men generelt er det jo sådan, at jeg ikke mener at nogen har fået burn-in m.v. ved at se en 3D filmSmile 

Skrevet den: 18-Juni-2013 kl. 19:54

Jeg ved ikke om VT60 er en åbenbaring, men billedemæssigt synes jeg at de gør tingene rigtigt, og så er jeg nærmest betaget af det rolige billede forløbSmile

Jeg er også godt tilfreds med mit VT50 på de fleste områder (endvidere er det blevet lidt bedre med retention), så hvis VT60 har det bedre med retention og potentiel burn-in, så kunne man godt være fristet, men det haster nu ikke

Skrevet den: 18-Juni-2013 kl. 20:04

Jeg er også godt tilfreds med mit VT50 på de fleste områder (endvidere er det blevet lidt bedre med retention), så hvis VT60 har det bedre med retention og potentiel burn-in, så kunne man godt være fristet, men det haster nu ikke
Jeg var faktisk også meget tilfreds med billedet på VT50, men blev noget irriteretBig smile

Skrevet den: 19-Juni-2013 kl. 20:02
Jeg leger jo stadig med min nyanskaffelse, og der er dæleme noget at sætte sig ind i, hvis man har lyst til det.

Jeg er nu ret sikker på, at langt flertallet af de forskellige funktioner får jeg aldrig sat mig ind i. Og det skyldes jo, at det der reelt interessere mig er billedkvaliteten. Og den bliver bare bedre og bedre.

Når nu vi er ved billedkvaliteten, så har jeg virkelig fundet en mulighed, som jeg er en kende imponeret over. Det er kalibreringsmuligheden - eller rettere - billed indstillingsmulighederne via den gratis APP som findes i det mindste til IOS og min iPad.

Man kan indstille sit TV enten via normale "Potmetre" på iPaden - eller også direkte på diagrammet vist på det første billede også på iPaden. Og der er inddelt i RGB + en pokkers masse andet. De sædvanlige ISF indstillingsmuligheder findes jo også i TV menuerne.

Her er noget jeg virkelig skal have sat mig ind i - og øve mig iTongue

Og æhhh-........ jeg ved godt at jeg kan anes som en skærmrefleks på min iPad

Skrevet af: kskruger
Skrevet den: 19-Juni-2013 kl. 20:58
Det er godt nok vildt, hvad de nye tv har af indstillingsmuligheder, for et par år siden kunne man kun justere brightness og kontrast, samt farve styrke. Hvilket gjorde at billedet aldrig blev særligt godt.

Skrevet af: lahan
Skrevet den: 19-Juni-2013 kl. 20:59
Et hint, prøv at trykke tænd/sluk knap ned samtidig med midter knappen på din iPad / iPhone. Så tager den selv et screenshot i høj kvalitet. Meget lettere og bedre end din metode.

Billedet ligger derefter i kamera rullen.

Skrevet den: 19-Juni-2013 kl. 21:09
Oprindeligt skrevet af kskruger kskruger skrev:

Det er godt nok vildt, hvad de nye tv har af indstillingsmuligheder, for et par år siden kunne man kun justere brightness og kontrast, samt farve styrke. Hvilket gjorde at billedet aldrig blev særligt godt.

Ja Kenneth, jeg vil mene, at Panasonic her er meget seriøse omkring deres billedeSmile

Skrevet den: 19-Juni-2013 kl. 21:10
Oprindeligt skrevet af lahan lahan skrev:

Et hint, prøv at trykke tænd/sluk knap ned samtidig med midter knappen på din iPad / iPhone. Så tager den selv et screenshot i høj kvalitet. Meget lettere og bedre end din metode.

Billedet ligger derefter i kamera rullen.
Takker for fiffetSmile

Skrevet den: 19-Juni-2013 kl. 21:13
Midterknappen?

Skrevet af: lahan
Skrevet den: 19-Juni-2013 kl. 21:17
Ja eller home knappen, den på fronten af ipad

Skrevet den: 19-Juni-2013 kl. 21:26
Det er simpelthen bare smart ;-) sorry for off topic

Skrevet den: 21-Juni-2013 kl. 10:40
Vi har et par stykker prøvet at sammenligne indtrykket af billedet fra min "JVC Demo" BD før (VT50) og nu VT60. 

Forskellen er faktisk ganske enorm, men til VT50´s fordel. Forskellen i billedet må bero på, at på mit VT60 kører jeg Flatpanels indstillinger fra deres VT60 anmeldelse + det faktum, at mit VT60 vel ikke engang har 30 timer på bagen

Mit "Gamle" VT50 var ISF Autokalibreret, og havde mindst 1000 timer på bagen.

Jeg ville gerne have vedlagt et par VT50 billeder af JVC Demoen, for dem har jeg faktisk stadig væk - og suppleret med et par ens motiv billeder fra VT60 - men desværre er forskellene på billederne ikke retningsgivende for de reelle billedforskelle.

Men suma sumarum, det er utroligt hvilke forskelle der er til et autokalibreret billede, og et et nyt panel, hvor indstillingerne ikke er helt korrekte.Smile

Skrevet af: hansie
Skrevet den: 21-Juni-2013 kl. 10:46
Hej John
Nu har jeg jo kun set dit VT50 og her var jeg meget overasket. Tror ikke jeg har set bedre billede på en skærm end det du havde på VT50.

Men er sikker på at VT60 bliver en den bedre når du får det kalibreret.

Skrevet den: 21-Juni-2013 kl. 10:59
Oprindeligt skrevet af hansie hansie skrev:

Hej John
Nu har jeg jo kun set dit VT50 og her var jeg meget overasket. Tror ikke jeg har set bedre billede på en skærm end det du havde på VT50.

Men er sikker på at VT60 bliver en den bedre når du får det kalibreret.
Jeg tror at du har ganske ret. Men oplevelsen fortæller også meget grundigt hvor meget et en korrekt indstilling betyder for billedet. Vi har helt enkelt skuffede over det nuværende billede fra VT60 i forhold til tidligere (VT50)Smile

Skrevet den: 21-Juni-2013 kl. 12:20
I virkeligheden, så er faren jo, at man køber et VT60 og ikke gør noget ved billedindstillingen.

Omvendt, så kan man købe et VT50 ret billigt et eller andet sted (hvis de stadig kan fås), efter 200 timer få panelet ISF kalibreret, og dermed opnå et væsentligt bedre billede end på et ikke kalibreret VT60. Og prisforskellen mellem de to optioner er til at tage og føle på.

Blot lige for at slå et slag for kalibrering af et næsten high end TVSmile

Skrevet af: chico
Skrevet den: 21-Juni-2013 kl. 13:13

Hej Hother!

Har du nogen idé om det mindre trænede øje vil kunne se forskel (kalibreret/ukalibreret VT60) hvis man fortrinsvis ser almindeligt tv - eller er det kun ved særligt materiale i høj kvalitet?

-------------
Panasonic 37PX80 | Panasonic DMR EX87 | Onkyo 606 | Pioneer PD 204 | Harman Kardon HKTS 11 | Sagem ITD84 HD MPEG4 boks m/TV2 abb.

Skrevet den: 21-Juni-2013 kl. 13:55
Oprindeligt skrevet af chico chico skrev:

Hej Hother!

Har du nogen idé om det mindre trænede øje vil kunne se forskel (kalibreret/ukalibreret VT60) hvis man fortrinsvis ser almindeligt tv - eller er det kun ved særligt materiale i høj kvalitet?

Et kort spørgsmål, der kræver et lidt længere svar.

Hvis de to paneler hænger ved siden af hinanden (kalibreret/ukalibreret), så bør den utrænede bestemt kun se forskel på f.eks. et Yousee signal. Men hvis de ikke får fortalt, at der er forskel i billedopsætningen, så vil jeg ikke lægge hovedet på blokken om de lægger mærke til forskellen, for langt de fleste mennesker har jo ikke billede som en interesse eller prioritet.

Det samme gælder egentligt for højkvalitetsmateriale. Men er kildematerialet godt, så er det faktisk min oplevelse, at værdien af en kalibrering gør billedeoplevelsen endnu bedre - altså hvis man reelt sætter sig ned og kigger farver, detaljer og ro i billedet.

Men som udgangspunkt vil det være ret langt henne i hampen at købe et VT60, og ikke vil gøre yderligere ved TV´ets opsætning. Hvorfor i alverden købe et af de måske ypperste TV som nogen sinde er produceret. Så kan man i stedet finde et billigere TV som giver en seer den samme "Oplevelse", for man ved jo ikke bedre.Smile

Skrevet af: jan203
Skrevet den: 21-Juni-2013 kl. 16:26

Hej Hother!

Har fået mit pio 5090 kalibreret og min 15 årige søn der ikke går op i sådanne ting spurgte straks til billede første gang han så på det efterflg. Da han kunne se billedet var blevet bedre.

-------------
Pioneer 5090H.samsung 3126..Oppo95.Musical FidelityM6i.front.soavo1.Center.sonusfaberdomus.Bag.amadeusmultiaktiv.Sub.klipschRsw12B.Sonos Cullen.Music Hall 25.2 moded dac.

Skrevet den: 21-Juni-2013 kl. 17:13
Oprindeligt skrevet af jan203 jan203 skrev:

Hej Hother!

Har fået mit pio 5090 kalibreret og min 15 årige søn der ikke går op i sådanne ting spurgte straks til billede første gang han så på det efterflg. Da han kunne se billedet var blevet bedre.

Fint gået, det samme kan mit 11 år gamle barnebarn - man siger at det er et Farfar  - genLOL

Skrevet den: 21-Juni-2013 kl. 18:21
Det bliver spændende at høre når du får kalibreret dit VT60 - nu ved jeg ikke om jeg læser rigtigt, men jeg synes jo netop at Rasmus Larsen fremhæver at en af de store forbedringer ved VT60 er at standardindstillingen THX er så god at der stort set ingen forbedringer er efter kalibrering - det fremgår dog ikke af testen om panelet var kørt til.

-------------
Panasonic 37PX80 | Panasonic DMR EX87 | Onkyo 606 | Pioneer PD 204 | Harman Kardon HKTS 11 | Sagem ITD84 HD MPEG4 boks m/TV2 abb.

Skrevet den: 21-Juni-2013 kl. 18:41

Det bliver spændende at høre når du får kalibreret dit VT60 - nu ved jeg ikke om jeg læser rigtigt, men jeg synes jo netop at Rasmus Larsen fremhæver at en af de store forbedringer ved VT60 er at standardindstillingen THX er så god at der stort set ingen forbedringer er efter kalibrering - det fremgår dog ikke af testen om panelet var kørt til.
Nu er der jo forskel fra panel til panel, ligesom panelets lysomgivelser spiller ind.

Jeg har testet på 2 forskellige indstillinger, dels den fra Flatpanels, og dels en fra AVForums.UK. Flatpanels er langt den bedste af de to indstillinger, og alene det - at begge indstillinger er lavet af to profs - og endda alligevel er meget forskellige i billedkvalitet fortæller i det mindste mig, at man skal få kalibreret sit eget TV.Smile

Skrevet af: wcc1
Skrevet den: 21-Juni-2013 kl. 22:27
hej. tillykke med det nye tv, du havde ikke tænkt på om du skulle have købt det nye sony 4k tv ,der er ikke så stor forskel i pris , men efter det jeg har set , så er sony tv godt nok i en særklasse, jeg har selv købt vt60 og jeg må sige at jeg har fortrudt efter jeg har set sony  4k tv ved sony aalborg,men der kommer jo altid noget nyt. men tillykke ....

-------------

Skrevet den: 21-Juni-2013 kl. 22:59
Oprindeligt skrevet af wcc1 wcc1 skrev:

hej. tillykke med det nye tv, du havde ikke tænkt på om du skulle have købt det nye sony 4k tv ,der er ikke så stor forskel i pris , men efter det jeg har set , så er sony tv godt nok i en særklasse, jeg har selv købt vt60 og jeg må sige at jeg har fortrudt efter jeg har set sony  4k tv ved sony aalborg,men der kommer jo altid noget nyt. men tillykke ....
Hej og selv tillykkeTongue

Jovist har jeg tænkt og set. Men på den ene side et 1. generation TV, og på den anden side, jeg synes ud fra det jeg så, at billedet var meget skarpt, og det har jeg det ikke så godt medSmile

Skrevet af: tosa
Skrevet den: 27-Juni-2013 kl. 18:29
Hej Hother,

Jeg er ret interesseret i at købe et 50VT60 - men hvordan er strømforbruget.

Planen er at skifte mit lidt ældre (læs. Meget ældre) PV70 ud med dette - hvordan er forskellen i strømforbrug??

Og hvor stor vil forskellen i billedkvalitet være??

Jeg kan se på flatpanels, at strømforbruget kalibreret er ca.: 183 W

Men hvor meget svarer det til i forhold til andre skærme, og især i forhold til min gamle skærm, som jeg ikke lige kan finde specs på??

Skrevet den: 27-Juni-2013 kl. 18:37
EDIT: har lige bestilt TV'et hjem. Det står pt. til ca. 12800 ved et af de internetfirmaer der sælger det (ved ikke om jeg må poste navne her) i 50" versionen.

Den besparelse kunne jeg ikke lade gå fra mig - jeg er ganske sikker på, at kvaliteten er mindst 2-3 niveauer højere, og så går jeg ud fra, at de 6 år også har betydet et rimeligt falt i strømforbrug, selvom det nu er 8" større end mit gamle TV.

Skrevet den: 27-Juni-2013 kl. 19:38
Hvilken søgemaskine bruger du for at finde frem til det firma der sælger til 12.800?

-------------

Skrevet den: 27-Juni-2013 kl. 19:43
Oprindeligt skrevet af tosa tosa skrev:

EDIT: har lige bestilt TV'et hjem. Det står pt. til ca. 12800 ved et af de internetfirmaer der sælger det (ved ikke om jeg må poste navne her) i 50" versionen.

Den besparelse kunne jeg ikke lade gå fra mig - jeg er ganske sikker på, at kvaliteten er mindst 2-3 niveauer højere, og så går jeg ud fra, at de 6 år også har betydet et rimeligt falt i strømforbrug, selvom det nu er 8" større end mit gamle TV.

Jo du må gerne poste link til hjemmesider.

Skrevet den: 27-Juni-2013 kl. 19:51

Hej Hother,

Jeg er ret interesseret i at købe et 50VT60 - men hvordan er strømforbruget.

Planen er at skifte mit lidt ældre (læs. Meget ældre) PV70 ud med dette - hvordan er forskellen i strømforbrug??

Og hvor stor vil forskellen i billedkvalitet være??

Jeg kan se på flatpanels, at strømforbruget kalibreret er ca.: 183 W

Men hvor meget svarer det til i forhold til andre skærme, og især i forhold til min gamle skærm, som jeg ikke lige kan finde specs på??
Størmforbruget passer formentlig meget godt ved 2D - noget højere ved 3D.

Forskellen til dit PV70 være ´markant bedre, du vil have det absolut næst bedste TV rent billedmæssigt, som nogensinde er produceret som konsum TV. Det bedste er, med en relativt lille margen Pana ZT60Smile  

Skrevet af: Brixen
Skrevet den: 27-Juni-2013 kl. 20:12
Hother, hvordan er VT60 i forhold til V10?
Jeg havde egentlig ikke planlagt at skifte, men hvis VT60 er meget bedre, så ...

og hvis der ikke kommer flere Panasonic plasma.

-------------
Venlig hilsen
KB

Skrevet den: 27-Juni-2013 kl. 20:14
Jeg kan se at Webhallen sælger til 12.800 - når man søger via pricerunner står prisen til 15.000 indtil man åbner linket til forhandleren.

-------------

Skrevet den: 27-Juni-2013 kl. 20:17
Oprindeligt skrevet af Brixen Brixen skrev:

Hother, hvordan er VT60 i forhold til V10?
Jeg havde egentlig ikke planlagt at skifte, men hvis VT60 er meget bedre, så ...

og hvis der ikke kommer flere Panasonic plasma.
Nu kan jeg ikke lige huske V10 - desværre, men VT60 overrasker mig næsten dagligt i takt med at det bliver kørt til, og det går på et særdeles roligt billede (hvis billedet er optaget korrekt), et sortniveau som hører til blandt det bedste jeg har setSmile

Skrevet den: 27-Juni-2013 kl. 22:19

Hvilken søgemaskine bruger du for at finde frem til det firma der sælger til 12.800?

Hifipriser - men det var som du rigtigt skriver ved Webhallen jeg bestilte. Der stod på siden, at de havde 3 tilbage, da jeg bestilte. Nu må vi se. Men jeg synes den nedsættelse af pris på ca. 2500 var stor nok, til at overbevise mig. Jeg havde sat priagent op på deres modeller, og havde overvejet den billige (men stadig gode ifølge reviews) ST model. Men nu faldt VT så til under det niveau jeg havde sat (som var på 13.000). Jeg havde ikke regnet med at købe nu, men når chancen nu er der.

Skrevet den: 27-Juni-2013 kl. 22:22

Størmforbruget passer formentlig meget godt ved 2D - noget højere ved 3D.

Forskellen til dit PV70 være ´markant bedre, du vil have det absolut næst bedste TV rent billedmæssigt, som nogensinde er produceret som konsum TV. Det bedste er, med en relativt lille margen Pana ZT60Smile  

OK, jeg troede de var blevet bedre til det med strømforbruget - også selvom den nu er 8" større. Men det med bílledet var selvfølgelig også det der talte højest. Jeg har gået og overvejet at skifte (nu hvor de proklamerede, at det kunne blive deres sidste), men ville egentligt lige købe motorcykel først - nu blev det så TV'et, da det var der til en fin pris.

Skrevet den: 27-Juni-2013 kl. 22:23
Sorry - jeg skrev det kun fordi jeg blev spurgt efter et link.

Skrevet den: 27-Juni-2013 kl. 22:49

Og lige et link til siden:
http://www.webhallen.com/dk-da/forbrugerelektronik/174408-panasonic_50_plasma-tv_tx-p50vt60y - Webhallen
Be om at denne type af indlæg i tråden laves i en særskilt tråd - takkerSmile

Skrevet den: 28-Juni-2013 kl. 10:49
Bumtious (ISF ekspert) har på AVforums udlagt nogle pre-calibration settings for:
  • 50VT60
  • 55VT60
  • 65VT60.
Jeg har ikke selv prøvet dem (endnu), men du kan finde dem her:

http://www.avforums.com/forums/advertisers-forum/1747883-panasonic-2013-product-information-thread.html#post18592908 - http://www.avforums.com/forums/advertisers-forum/1747883-panasonic-2013-product-information-thread.html#post18592908

Skrevet den: 28-Juni-2013 kl. 14:52

Lidt inspireret af tråden hvor man undre sig over, at der ikke drøftes Panasonic VT60 serien, så følger her en "On-going" opdatering af mine oplevelser omkring mit ny erhvervede 55VT60.

Selve fladen på VT60 syner større end mit tidligere VT50, og det skyldes 2 ting:

1. "billed rammen" er bredere end på VT50,

2. Der er indbygget en tynd højtalerstreng i hver af panelets sider.

Der er desuden, og den har jeg ikke fundet endnu, indbygget en "Subwoofer" på vist 7.5 cm. Alt andet lige, så betyder det, at den indbyggede lyd i tv´et faktisk er okay.

Selve byggekvaliteten - wav - den har jeg ikke set bedre siden Pioneers G9 modeller. Alt er veludført og alt virker gennemtænkt.

Overalt virker det som om at Panasonic virkelig har strammet balderne - om så balderne er i "Stål", det må tiden vise.

Efter at have haft et næsten rammeløst LED i øhh.. 2.5 døgn, så synes jeg at det så rigtigt godt og smart ud. Men for mig giver en ramme nu en bedre billedoplevelse. Jeg ved ikke om det er afgrænsningen i forhold til de øvrige omgivelser der gør sig gældende.

Billedemæssigt er jeg ikke kommet så langt endnu. Dels skal TV´et køres til, og dels skal jeg jo passe på med indstillingerne således, at panelet får en god start.

Jeg har gjort det, at jeg på ISF 1 indstillingen har lagt nogle meget dæmpede parametre ind. Og denne indstilling er til brug for daglig TV-kigning.

På ISF 2 har jeg indlagt Flatpanels indstillinger fra deres anmeldelse af VT60. Og hold da helt op, sikke et billede - og dette selv om panelet er nyt.

Billedet er uhyre roligt, farverne er skønne og ret naturlige, detaljerne har jeg aldrig set bedre (hvis optagelsen er god nok), sorry Pioneer folket, her får G9 bank. (min nabo har et kalibreret 5090, så jeg kan gå direkte ind og sammenligne optagelsen).

Sortniveauet er næsten enestående, med et en meget stor grad af nuancer/detaljer i det sorte.

Ventilatorerne synes at støje en smule mere end på VT50, men for mig er det ikke noget problem. Jeg har ikke observeret Buzz.

TV´et er jo også forsynet med et hav af features, men disse interessere mig ikke så voldsomt, i det mindste ikke lige nu.

Jeg har fået lidt den melankoliske fornemmelse, som jeg også havde med Pioneer 500M som var det ypperste Pioneer præsterede, at ZT60 og VT60 er det som Panasonic vil huskes for i deres plasma æra. 

Jeg skal nok tage nogle billeder når det falder forSmile

Update 28.06.13:

Jeg har en plan om at lægge Bumtious´"Pre Calibration Settings" ind i ISF 2 indstillingen i aften. Indstillingerne her er væsentlig anderledes end Flatpanels indstillinger. Dog skal man være opmærksom på, at Flatpaneles indstillinger vist var til et 65VT60. Jeg skal nok melde tilbage med mine observationer.

Jeg har såmænd også en plan om at tage nogle billeder og lægge ind i tråden her i løbet af weekenden. Jeg har været lidt handicappet af en del rejseaktivitet i de seneste uger for mit job.

Refleksioner synes at være en kende mindre end på VT50. Det kan dog være lidt svært at bedømme eftersom vejret (lyset) udefra måske har været mørkere end normalt.

Jeg har heldigvis ikke set retention.

Jeg har stadig ikke kigget på det antal af features som enheden indeholder - for at være ærlig, de interessere mig ikke.Smile

Der er tilføjet en lige update til mit første indlæg i trådenSmile

Skrevet den: 28-Juni-2013 kl. 15:24
   I ejertråden på AVForums lyder det ellers til, at der er lidt flere refleksioner på VT60 end VT50. Det tror jeg måske også Bumtious skriver et sted, men er ikke sikker. Ikke nemt at huske alt i den laaaange trådSmile

Skrevet den: 28-Juni-2013 kl. 15:31

I ejertråden på AVForums lyder det ellers til, at der er lidt flere refleksioner på VT60 end VT50. Det tror jeg måske også Bumtious skriver et sted, men er ikke sikker. Ikke nemt at huske alt i den laaaange trådSmile
Tja, kan måske også afhænge af panelets opsætningssted. Jeg mener i det mindste, at jeg har lidt mindre refleksion Smile

Skrevet den: 28-Juni-2013 kl. 16:05

Tja, kan måske også afhænge af panelets opsætningssted. Jeg mener i det mindste, at jeg har lidt mindre refleksion Smile
     Ja der kan jo da ikke være den store forskel, når der ikke er enighed om hvilken skærm, der er mest blank. Jeg var ellers ikke begejstret, da jeg læste, at VT60 var mere blank end VT50. Men i forhold til WT50 er den nok nærmest mat. Og kan tåle mørklægning, der fjerner problemet, uden at sort bliver blågråtConfused.  Jeg har fået gardiner i mørklægningsstof til at supplere persiennerne, der ikke var nok, selvom der ikke er vinduer bag mig. Men lige med at finde den gyldne mellemvej ml refleksioner og sort, der bliver gråt.

Skrevet af: Sploink
Skrevet den: 28-Juni-2013 kl. 16:29

Ja der kan jo da ikke være den store forskel, når der ikke er enighed om hvilken skærm, der er mest blank. Jeg var ellers ikke begejstret, da jeg læste, at VT60 var mere blank end VT50. Men i forhold til WT50 er den nok nærmest mat. Og kan tåle mørklægning, der fjerner problemet, uden at sort bliver blågråtConfused.  Jeg har fået gardiner i mørklægningsstof til at supplere persiennerne, der ikke var nok, selvom der ikke er vinduer bag mig. Men lige med at finde den gyldne mellemvej ml refleksioner og sort, der bliver gråt.

Du kunne også overveje Samsung's F8505 plasma. Det skulle være meget lysstærkt. Det fås dog bare ikke lige i en 55"

Skrevet den: 28-Juni-2013 kl. 16:33

Nu kan jeg jo kun udtale mig om, hvad jeg oplever med VT60Smile

Skrevet den: 28-Juni-2013 kl. 16:40
Oprindeligt skrevet af Sploink Sploink skrev:

Du kunne også overveje Samsung's F8505 plasma. Det skulle være meget lysstærkt. Det fås dog bare ikke lige i en 55"
     Jeg har ikke behov for et mere lysstærkt tv. VT50 gav rigeligt lys til mig, men var ubrugeligt til tv-brug pga meget langvarig retention/burn-in. Fordelen ved Samsung kunne så være, at der så vidt jeg ved ikke er DFC på det. 

Skrevet den: 28-Juni-2013 kl. 16:55
Bare lige til information, så er Flatpanels test lavet med 50" modellen.

Skrevet den: 28-Juni-2013 kl. 17:06
Man kan jo prøve sig frem med de forskellige indstillinger der kommes frem til ved forskellige tests - men man kan vel konstatere at:

Rummet hvor der kalibreres har indflydelse
Det anvendte udstyr
Størrelsen på den skærm der kalibreres
Antallet af timer skærmen har været i brug

Rasmus Larsen skriver jo også lidt om lysforhold ved testen på Flatpanels.

-------------

Skrevet den: 28-Juni-2013 kl. 22:43

Bumtious (ISF ekspert) har på AVforums udlagt nogle pre-calibration settings for:
  • 50VT60
  • 55VT60
  • 65VT60.
Jeg har ikke selv prøvet dem (endnu), men du kan finde dem her:

http://www.avforums.com/forums/advertisers-forum/1747883-panasonic-2013-product-information-thread.html#post18592908 - http://www.avforums.com/forums/advertisers-forum/1747883-panasonic-2013-product-information-thread.html#post18592908

Jeg har prøvet ovennævnte indstilling til 55VT60. Jeg synes faktisk ikke at indstillingen er særlig god. Jeg har lige set filmen "Flight" på BD. "Flight" er de fleste steder nærmest berømmet for sit gode billede, men med de nævnte indstillinger synes jeg egentligt, at billedet var ret middelmådigt.

Omvendt så jeg "A good day to die" i går med Flatpanels indstillinger, og her var billedet uhyre glimrende.

Nå, jeg bliver vel bare nødt til at slå en pøs koldt vand i hovedet, og bare vente til at jeg kan få mit 55VT60 autokalibreret om ca. 150 driftstimerSmile 

Skrevet af: sorensen
Skrevet den: 28-Juni-2013 kl. 22:51
hvem skal du have til at kalibrere det?

Skrevet den: 28-Juni-2013 kl. 22:59
Oprindeligt skrevet af sorensen sorensen skrev:

hvem skal du have til at kalibrere det?
Det gør forhandleren Panasonic Center Rødovre. Og den seance har de udført hos mig 3 gange med et fint resultat. Det kan dog ikke sammenlignes med en rigtig ISF kalibrering.

Måske jeg senere beslutter mig til en rigtig ISF kalibrering, og i så fald bliver det CSN TeknikSmile.

Skrevet af: Bruger udmeldt 33
Skrevet den: 29-Juni-2013 kl. 00:18
Jeg kan kalibrere det for dig med en lille kam

Skrevet den: 29-Juni-2013 kl. 09:07
Hej Hother!

Hvad er det for en kalibrering Panasonic Center kan lave når det ikke er en rigtig ISF kalibrering?

Hvordan fungerer det når du selv laver en indstilling f.eks. iht Flatpanels - skal det så gøres på TV-delen og alle indgange hver for sig eller bruges en indstilling til det hele?

Hvor mange forskellige indstillinger kan der indtastes som man så kan skifte imellem?

-------------

Skrevet af: hansie
Skrevet den: 29-Juni-2013 kl. 09:45
tillader mig at linke til en ældre arktikel

http://www.recordere.dk/indhold/templates/design.aspx?articleid=6249&zoneid=5 - link til calman

Skrevet den: 29-Juni-2013 kl. 10:08
Oprindeligt skrevet af hansie hansie skrev:

tillader mig at linke til en ældre arktikel

http://www.recordere.dk/indhold/templates/design.aspx?articleid=6249&zoneid=5 - link til calman
Og siden da er autokalibreringen blevet udviklet til en mere effektiv kalibreringSmile

Skrevet den: 29-Juni-2013 kl. 11:52
Så er jeg gået tilbage til Flatpanels indstillinger, og de passer mit TV og mit rum langt bedre.

Skrevet den: 30-Juni-2013 kl. 00:40
Og her så de lovede billeder.

De to første er fra tv´ets menu oversigt over tilgænglige APPS (der er 2 sider).

Og de efterfølgende billeder stammer alle fra den snart gamle Pioneer KURO Demo BD.

Jeg håber at man kan fornemme, at sortniveau m.v. er i orden. Jeg har intet ændret på billederne, udover at gøre dem til et format, som kan benyttes her på siden.

Please EnjoyTongue

Skrevet af: jb17j
Skrevet den: 30-Juni-2013 kl. 08:22
hej Hother
hvis jeg har forstået det ret, så er du gået fra en skærm størrelse 50 til 55,  er de ekstra tomme pengende hver. for at spørge rent ud.
nogen flotte billeder du har lagt ind.

-------------
Mvh Jan B

Skrevet den: 30-Juni-2013 kl. 09:28
Oprindeligt skrevet af jb17j jb17j skrev:

hej Hother
hvis jeg har forstået det ret, så er du gået fra en skærm størrelse 50 til 55,  er de ekstra tomme pengende hver. for at spørge rent ud.
nogen flotte billeder du har lagt ind.

Som udgangspunkt jo større jo bedre. Nu er det vist en 3-4 år jeg gik til 55 tommer, for det er det maksimale jeg kan have på den væg hvor tv´et hænger.

Den enkelte jo i virkeligheden afgøre pengene værd.Smile

Skrevet af: jb17j
Skrevet den: 30-Juni-2013 kl. 10:12
ok. grunden til jeg spørger, er at jeg har solgt mit pioneer 5090h vil have købt Panasonic 55 wt for det passe ind i ramme bredden. Havde tænkt mig at købe en 55wt men modet til det er ved og smulrer.
55vt60 er jo ca 10 cm større og en del mere strøm, dog hvis mindre strøm end jeg bruger i dag. ja så er det jo så det med modet her med hensyn til de fejl som plasma har i dag. uhm det er ikke nem. men Hother, det ting du har fortalt om vt60 så bliver jeg nok ved plasmaSmile

-------------
Mvh Jan B

Skrevet den: 30-Juni-2013 kl. 10:42
Oprindeligt skrevet af jb17j jb17j skrev:

ok. grunden til jeg spørger, er at jeg har solgt mit pioneer 5090h vil have købt Panasonic 55 wt for det passe ind i ramme bredden. Havde tænkt mig at købe en 55wt men modet til det er ved og smulrer.
55vt60 er jo ca 10 cm større og en del mere strøm, dog hvis mindre strøm end jeg bruger i dag. ja så er det jo så det med modet her med hensyn til de fejl som plasma har i dag. uhm det er ikke nem. men Hother, det ting du har fortalt om vt60 så bliver jeg nok ved plasmaSmile

Jeg forestiller mig lidt, at du vil blive glad for et VT60 som du vil opleve som en næsten ny verden med alle de ting det kan (hvis du har behov for det). Og billedet er lige så godt som på Pio. Blot skal du være opmærksom på, at at VT60 er mere retentionsfølsomt end dit Pio. Jeg har dog ikke oplevet antydningen af retention endnuSmile

Skrevet den: 01-Juli-2013 kl. 23:51
Hej Hother,
Nu har jeg fået TV'et, og vil sætte det op i morgen. Men hvilke indstillinger kører du med i indkøringsperioden, og hvor kan man se hvor mange timer man har brugt det (det er 1.000 man skal bruge det, før man må køre med f.eks. Flatpanels indstillinger, ikke?)??

Skrevet den: 02-Juli-2013 kl. 07:04

Hej Hother,
Nu har jeg fået TV'et, og vil sætte det op i morgen. Men hvilke indstillinger kører du med i indkøringsperioden, og hvor kan man se hvor mange timer man har brugt det (det er 1.000 man skal bruge det, før man må køre med f.eks. Flatpanels indstillinger, ikke?)??
Tillykke med "Dimsen"Tongue

Du kan se antallet af driftstimer i servicemenuen. Adgangen hertil kræver en "Kode", som jeg desværre ikke har.

Jeg har gjort sådan, at jeg på ISF 1 kører med meget nedsatte parametre (farve, kontrast, lys osv.), men på ISF 2 kører jeg fra starten med Flatpanels indstillinger. ISF 2 benyttes jeg alene til f.eks. BD - men sorte bjælker tillader jeg ikke.Smile

Skrevet af: JeTex
Skrevet den: 02-Juli-2013 kl. 08:37

Hej Hother,
FOR EGEN RISIKO OG REGNING :
Press and hold the {VOL -} button ON THE http://www.bizrate.com/plasma-tv/index__af_assettype_id--4__af_creative_id--3__af_id--%5bAFF-ID%5d__af_placement_id--%5bAFF-PLACEMENT-ID%5d.html - by the Service Menu after few seconds.

ADJUST {Picture Adjustment}
WB-ADJUST {White Balance Adjustment}
OPTION {Option Setting}
V-SUS {V-SUS Adjustment}
AGING
SRV-TOOL {Service Tool}
{1} & {2} buttons move through options

Press the {2} button once to select "SRV-TOOL".

Then press the {OK} button to access it.

Using the cursor keys, highlight the right side
of the last item "PTCT :00.00.00.00.00" :

Then press and hold the {MUTE} button for 3 seconds.

Time and Count will be displayed in red color:

__TIME = Hours : Minutes of operation.
COUNT = Times the Plasma was powered on.

To exit, unplug the power cable.

-------------
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101
Rega P8 Apheta3
Aria MK3 RIAA
Dynaudio Confidence 50
Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS   B&W ASW650

Skrevet den: 02-Juli-2013 kl. 08:58
Oprindeligt skrevet af JeTex JeTex skrev:

Hej Hother,
Press and hold the {VOL -} button ON THE http://www.bizrate.com/plasma-tv/index__af_assettype_id--4__af_creative_id--3__af_id--%5bAFF-ID%5d__af_placement_id--%5bAFF-PLACEMENT-ID%5d.html - by the Service Menu after few seconds.

OPTION {Option Setting}
V-SUS {V-SUS Adjustment}
AGING
SRV-TOOL {Service Tool}

Jamen for pokker, der var jo en årsag til, at jeg ikke kendte kodenLOL

Skrevet den: 02-Juli-2013 kl. 14:39

Oprindeligt skrevet af JeTex JeTex skrev:

Hej Hother,

OPTION {Option Setting}
V-SUS {V-SUS Adjustment}
AGING
SRV-TOOL {Service Tool}

Jamen for pokker, der var jo en årsag til, at jeg ikke kendte kodenLOL

Ja den kode gætter man sig da ikke lige frem tilSmile. Bumtious skrev også, at den er lavet om, fordi for mange, der ikke har noget at gøre der, går ind i service menuen og laver ulykker. Jeg ville bare sjusse mig frem til antal timer. Det er jo ikke fordi, der er et magisk tal, hvor tv'et ændrer sig fra den ene time til den anden. 

Skrevet den: 02-Juli-2013 kl. 14:53
Man kan i øvrigt undre sig over hvorfor det skal være så besværligt at se hvor længe det har kørt og ikke blot kan ses inde fra menuen på tv'et

Skrevet den: 02-Juli-2013 kl. 15:18

Man kan i øvrigt undre sig over hvorfor det skal være så besværligt at se hvor længe det har kørt og ikke blot kan ses inde fra menuen på tv'et
    Ja det ville være en nemmere måde at sikre sig mod pilfingre på. Det er vel primært for at se driftstimerne at ukyndige går i service menuen.

Skrevet den: 02-Juli-2013 kl. 22:45
Tak, og tak.

Men jeg må desværre erkende, at man kan købe for billigt. "Dimsen" var desværre i udu, da jeg fik den ud af kassen. Det ene frontglas var revnet flere steder. Det ligner en fragtskade, og jeg har sendt dem en mail.
Kassen den kom i havde også et stort hul - han (fragtmanden) sagde, at det var røget, da jeg tog fat i kassen, hvilket kunne være plausibelt - men det er ikke derfor fronten er revnet - det ser ud som om TV'et har været væltet - om det var de inden fragt eller ej, skal jeg ikke kunne sige.

Nu håber jeg bare ikke jeg selv skal stå for fragt, for sådan en er ikke helt nem at flytte.

Men damn - selv slukket var det en fed skærm.

Skrevet den: 03-Juli-2013 kl. 07:33

Tak, og tak.

Men jeg må desværre erkende, at man kan købe for billigt. "Dimsen" var desværre i udu, da jeg fik den ud af kassen. Det ene frontglas var revnet flere steder. Det ligner en fragtskade, og jeg har sendt dem en mail.
Kassen den kom i havde også et stort hul - han (fragtmanden) sagde, at det var røget, da jeg tog fat i kassen, hvilket kunne være plausibelt - men det er ikke derfor fronten er revnet - det ser ud som om TV'et har været væltet - om det var de inden fragt eller ej, skal jeg ikke kunne sige.

Nu håber jeg bare ikke jeg selv skal stå for fragt, for sådan en er ikke helt nem at flytte.

Men damn - selv slukket var det en fed skærm.
Ah for pokker hvor er det ærgerligt - og nej du bør holdes helt skadesløs.

Pøj pøj med sagenSmile

Skrevet den: 03-Juli-2013 kl. 21:14
Tak, tak - nyt i sagen, de var ret hurtige til at svare tilbage, og det virker pt. ikke til at der er problemer med returneringen - han skrev desværre, at det var deres sidste model af TV'et, så de ikke kunne sende et nyt - jeg skrev og sagde, at det var den model jeg gerne ville have, og om der ikke var muligheder for at opdrive en ny, hvortil han svarede, at han ville høre sin indkøber, om de kunne skaffe en model. Så indtil videre god og hurtig service.

Jeg skal nok holde tråden fri for RMA fra nu af.

Skrevet den: 03-Juli-2013 kl. 21:24

Tak, tak - nyt i sagen, de var ret hurtige til at svare tilbage, og det virker pt. ikke til at der er problemer med returneringen - han skrev desværre, at det var deres sidste model af TV'et, så de ikke kunne sende et nyt - jeg skrev og sagde, at det var den model jeg gerne ville have, og om der ikke var muligheder for at opdrive en ny, hvortil han svarede, at han ville høre sin indkøber, om de kunne skaffe en model. Så indtil videre god og hurtig service.

Jeg skal nok holde tråden fri for RMA fra nu af.
Super at det virker til at gå okayTongue

Skrevet den: 04-Juli-2013 kl. 16:48
Oh, crap. Jeg her netop fået at vide, at de ikke kan skaffe en ny model, og at modellen er EOL (end of life) ved deres leverandører - efter at have haft den hjemme, må jeg indrømme, at jeg synes det var en fed skærm (slukket, da jeg så problemet kort efter jeg havde sat den på fod), og jeg vil helst ikke tage til takke med en entry level model.

Hother, du kender jo lidt til hvordan priserne plejer at falde og fluktuere på Pana modellerne. Kan man forvente, at priserne kommer ned på de ca. 13, som Webhallen tog?

- Jeg kan se, at en del webbutikker i Sverige har den til ca. 15.000 SEK (= ca. 13.000 DKK) i øjeblikket, mens den koster ca. 16.600 DKK i DK. Måske er den bare ved at udgå fra det svenske marked lige nu.

Jeg vil nemlig enormt gerne have skærmen, men vil på den anden side ikke betale 30% mere, end hvad jeg skulle give ved Webhallen.

Skrevet den: 04-Juli-2013 kl. 17:14

Oh, crap. Jeg her netop fået at vide, at de ikke kan skaffe en ny model, og at modellen er EOL (end of life) ved deres leverandører - efter at have haft den hjemme, må jeg indrømme, at jeg synes det var en fed skærm (slukket, da jeg så problemet kort efter jeg havde sat den på fod), og jeg vil helst ikke tage til takke med en entry level model.

Hother, du kender jo lidt til hvordan priserne plejer at falde og fluktuere på Pana modellerne. Kan man forvente, at priserne kommer ned på de ca. 13, som Webhallen tog?

- Jeg kan se, at en del webbutikker i Sverige har den til ca. 15.000 SEK (= ca. 13.000 DKK) i øjeblikket, mens den koster ca. 16.600 DKK i DK. Måske er den bare ved at udgå fra det svenske marked lige nu.

Jeg vil nemlig enormt gerne have skærmen, men vil på den anden side ikke betale 30% mere, end hvad jeg skulle give ved Webhallen.
Checker lige og vender retur, via en PMSmile

Print side | Luk vindue