Print side | Luk vindue

Panasonic P55VT60Y hakker i billede (50hz flimmer?

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Visnings- og lytte-udstyr
Forumnavn: Plasma TV
Forumbeskrivelse: Forum for Plasma TV (PDP)
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=123737
Udskrevet den: 22-November-2024 kl. 15:12

Emne: Panasonic P55VT60Y hakker i billede (50hz flimmer?
Skrevet af: hypno
Emne: Panasonic P55VT60Y hakker i billede (50hz flimmer?
Skrevet den: 12-Juni-2013 kl. 16:54
Jeg har nu prøvet i over en uge at vende mig til mit nye p55vt60y, som Panasonic skriver på deres hjemmeside, skulle være perfekt til feks. sports udsendelser.
TV lever ikke op til mine forventninger, da billede hakker, især når man kører i 1080i mode.
Når der panoreres i billede hakker billede feks. linjer på en tennis bane, banner reklamer i fodboldskampe, men også i film mm.
Det er som om billede kommer ud af fokus og først er i fokus når der ikke panoreres mere.
Jeg HAR prøvet at slå alle filtre fra, men billede kører ikke glidende.....

Jeg er lidt i tvivl om det er det der blev kaldt 50hz flimmer i VT50 serien, men som skulle være fixet i VT60 serien ifølge flatpanels test af denne skærn.

Men farve gengivelse er perfekte....

Er der nogen der kan hjælpe, eller skal det bare se sådan ud......

Svar:
Skrevet af: Nick_S
Skrevet den: 12-Juni-2013 kl. 23:49
Har du slået Intelligent Frame Creation fra?

Skrevet af: ubeslutsom
Skrevet den: 13-Juni-2013 kl. 08:47
  Jeg ved ikke, om det er en Panasonic-ting. Jeg oplevede det samme med VT50. Ikke at det decideret hakkede, men at det mistede fokus under panoreringer. Ja anmelderne skriver, at 50Hz buggen er væk, men ikke alle ejere er helt enige. Jeg ved dog ikke, om det er det, du beskriver. Mit WT50 synes jeg også mister fokus ved panoreringer. Det ligner VT50, bare uden DFC. Hvis det er 50Hz buggen, tror jeg faktisk, det skulle hjælpe at slå IFC til. Det kan godt gå an at have den på minimum. Men middel og maximum ufDead

Skrevet den: 13-Juni-2013 kl. 17:50
Ja,jeg har prøvet IFC ved min. så bliver det værre, men jeg er desværre bange for det bare er sådan.
Confused
Det jeg ser er lidt hakkeri, men alt kommer ud af fokus eller bliver bredere ved panorering og bliver 100% ok når panorering stopper. DVS. tennis bolde bliver lange, striber på banen bliver bredere, ved fodboldkampe bliver især baggrund sløret(ude af fokus), man bliver nærmes søsyg når man sidder og ser en hel kamp......Cry Jeg er ikke tilfreds og hvis der ikke kan gøres noget det, er det vildledende det de skriver på Panasonic's hjemmeside....
Angry
Her er citat fra Panasonic's hjemmeside:
Angry
En kombination af Panasonic's unikke fosfor- og driver-teknologier leverer en fremragende gengivelse af sekvenser med hurtige bevægelser på skærmen. Sub-Field Drive kontrollen med lyspulser på 1/3.000 sek. skaber skarpe, klare og levende billeder med minimalt efterslæb. Perfekt når du ser på sport eller hurtige actionscener.

Skrevet af: Hother
Skrevet den: 13-Juni-2013 kl. 18:10
Oprindeligt skrevet af hypno hypno skrev:

Ja,jeg har prøvet IFC ved min. så bliver det værre, men jeg er desværre bange for det bare er sådan.
Confused
Det jeg ser er lidt hakkeri, men alt kommer ud af fokus eller bliver bredere ved panorering og bliver 100% ok når panorering stopper. DVS. tennis bolde bliver lange, striber på banen bliver bredere, ved fodboldkampe bliver især baggrund sløret(ude af fokus), man bliver nærmes søsyg når man sidder og ser en hel kamp......Cry Jeg er ikke tilfreds og hvis der ikke kan gøres noget det, er det vildledende det de skriver på Panasonic's hjemmeside....
Angry
Her er citat fra Panasonic's hjemmeside:
Angry
En kombination af Panasonic's unikke fosfor- og driver-teknologier leverer en fremragende gengivelse af sekvenser med hurtige bevægelser på skærmen. Sub-Field Drive kontrollen med lyspulser på 1/3.000 sek. skaber skarpe, klare og levende billeder med minimalt efterslæb. Perfekt når du ser på sport eller hurtige actionscener.
Jeg mener bestemt ikke, at VT60 er sådan. Jeg ser godt nok ikke fodbold, men jeg har ikke oplevet det du beskriver.

I aften får jeg besøg af et medlem, som er mere følsom over for din type af observationer, og er der problemer - så kommer han afgjort frem med detSmile

Skrevet af: Lennon
Skrevet den: 13-Juni-2013 kl. 21:38
Er det på alle kilder du fornemmer en tendens - kabel tv ? Intern tuner? blu ray ?

-------------
Samsung PS63C7705
Samsung HDbox
Pioneer LX86
Jamo D8 surround m SUB
Nikon D7100
DELL 2408WFP skærm

Skrevet den: 13-Juni-2013 kl. 22:13

Kan du ikke oplyse hvilken firmware ver. dit har på?
Hvordan ser dit billede ud, hvis du sætter din billedindstilling til normal?

Sådan ser yousee's info skærm ud på min ved normal, bliver dog bedre ved pro......og det er ikke mit signal, jeg får samme billede når signal kommer via hdmi fra yousee box, og det ser ikke sådan ud når jeg sætter yousee box på anden fladskærm.

Skrevet den: 13-Juni-2013 kl. 22:15
Har prøvet både luft og kabel samme fejl...

Skrevet den: 13-Juni-2013 kl. 22:27

Vi har et par stykker siddet og set en snowboard film, med hurtige bevægelser og panoreringer - ingen hakken på mit VT60Smile  

Skrevet af: kskruger
Skrevet den: 13-Juni-2013 kl. 23:01
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Vi har et par stykker siddet og set en snowboard film, med hurtige bevægelser og panoreringer - ingen hakken på mit VT60Smile  

Jeg giver Hother ret, efter at ha været hjemme hos ham og se den snowboard film, samt en spille film. Der var absolut ingen problemer med bevægelser og panoreringer, alt var som det skulle være.

Skrevet af: sorensen
Skrevet den: 14-Juni-2013 kl. 00:58
har heller ikke noget på min VT60 og jeg har set tennis og fodbold. kører med indstillingerne fra flatpanels

Skrevet af: kennethbrdk
Skrevet den: 14-Juni-2013 kl. 14:57
Oprindeligt skrevet af ubeslutsom ubeslutsom skrev:

Jeg ved ikke, om det er en Panasonic-ting. Jeg oplevede det samme med VT50. Ikke at det decideret hakkede, men at det mistede fokus under panoreringer. Ja anmelderne skriver, at 50Hz buggen er væk, men ikke alle ejere er helt enige. Jeg ved dog ikke, om det er det, du beskriver. Mit WT50 synes jeg også mister fokus ved panoreringer. Det ligner VT50, bare uden DFC. Hvis det er 50Hz buggen, tror jeg faktisk, det skulle hjælpe at slå IFC til. Det kan godt gå an at have den på minimum. Men middel og maximum ufDead

Jeg er er heller ikke tilfreds med panoreringer på mit VT50 når jeg ser bluray eller dvd, som nemlig mister fokus i mindre eller højere grad. Mit Sony LCD var markant bedre til netop panoreringer og nej jeg bryder mig ikke om soap effekt så bruger ikke IFC eller andet. TIl gengæld har mit VT50 ingen problemer med sport af nogen art.

Skrevet den: 14-Juni-2013 kl. 17:04
Jeg har også sat indstillinger i "pro" efter flatpanels, så jeg må nok en tur forbi min forhandler, og høre om det kan komme ind til check, for der må være noget galt med det så. Jeg vender tilbage senere....

Skrevet den: 14-Juni-2013 kl. 17:12

Jeg har også sat indstillinger i "pro" efter flatpanels, så jeg må nok en tur forbi min forhandler, og høre om det kan komme ind til check, for der må være noget galt med det så. Jeg vender tilbage senere....
Ja, det var også mit forslag, for langt de fleste af os har ikke "Hakkeproblemer"Smile

Skrevet den: 15-Juni-2013 kl. 17:38

Så har jeg fået Blu-ray 1080p uden hakkeri.
Når man kører 1080p får Intelligent Frame Creation (IFC) nyt navn i billedindstillinger, nu hedder den 24p smooth film, sætter man den til max hakker billede ikke mere i 1080p, og jeg synes billede ser pænere ud, lidt underligt, for når man slår IFC til ved alm. tv, synes jeg billede ser dårligere ud ???

CrySå jeg har stadig problemet med hakkeri når man ser alm. tv 1080i eller 720p.

Skrevet af: javilha
Skrevet den: 16-Juni-2013 kl. 13:47
Du skriver du kører i 50hz mode. Prøv, at gå ind i menu og ændre til 100hz. De gange jeg oplever hakkeri ved sidelæns panorering på mit Panasonic plasma, skyldes det altid tv udbyderen og opdatering frekvensen, der ikke kører som den skal. Man kan opleve dette på et billedrørs tv også, når man bruge en set-top boks.   

-------------
Snell A/ll*Acurus A150/RL11/P10*DAC 10*Vincent CD 400*Thorens TD321/Helius Aurum/Benz Gold*Polypush vacuum sug*AKG 280 Parabolic*Argon HA1*Sony DVD*Onkyo T404*Panasonic Plasma* P. Körner EL filter*

Skrevet af: mkirkelund
Skrevet den: 16-Juni-2013 kl. 13:53
Vt60 kan ikke sættes til 50hz

Skrevet den: 06-Juli-2013 kl. 19:00
Så er det slut med mit Panasonic P55VT60Y, det er leveret tilbage til forhandler som heller ikke var imponeret, han måtte give mig ret i at billede hakkede ved panorering.....

Jeg har været hos El-giganten og testet med Philips test DVD på P55VT60Y, det hakkede også, det ses meget nemt der hvor der panoreres ved nogle højhuse og ved stålwire ved broen.

Jeg har også været hos Hifi klubben og se et P60VT60Y, med Panasonic's test DVD, flot billede indtil der vises fodbold på test dvd'en så bliver det helt forfærdeligt.

Jeg er ked af at måtte sige, det minder om kejserens nye klæder, og jeg står og siger jamen det hakker jo, og alle giver mig ret.....

Jeg vil råde dem der overvejer at købe et Panasonic VT60 (før I køber) at gå ned til et af disse steder, sæt "billede indstillinger" til THX eller THX bright, test med en af disse test DVDer og se om I kan leve med det hakkeri, jeg kunne ikke....

Hvis man sætter "billede indstillinger" til normal mode ser du skygger som disse hvis man har kanaler fra Yousee...

Print side | Luk vindue