Da Peter har solgt sit Firehawk lige for næsen af mig, så må jeg jo selv ud og investere i et. Shame on you Peter ;-) Jeg ved godt dette har været oppe tusind gange før, men jeg bliver nødt til at spørge, fordi jeg er i tvivl om, hvad de nye lærreder fra Stewart kan. Jeg har en Sim2 D80E projektor, som sidder ca. 3.8m fra lærred. Jeg har hvide vægge og en sidevæg, der er tæt på lærred. Jeg kan mørklægge - ikke 100% men næsten. Jeg har hele tiden tænkt, at Firehawk ville være det bedste valg pga. af de hvide vægge, også selvom der kan mørkelægges. (Kæresten ville også sætte pris på, at kunne tænde en læselampe i stuen en gang i mellem, uden at det går synderligt ud over billedkvaliteten). Hvordan er Stewarts nye lærreder i forhold til de ”gamle” (Studiotek 130, Firehawk og Greyhawk)? Er de nye bedre eller dårligere? Eller er de beregnet til andre rum/belysning? For mit vedkomne er det nye gain 0.95 bedre til mine behov end Firehawk’en? Sidst men ikke mindst har jeg altid været vild med Lissaus nyeste ISF lærred med tab-tension, men jeg tænker at med mine omgivelser med hvide vægge, må det være mere optimalt med et mørkere lærred med gain? Altså lig med Firehawk.
------------- Samsung SP-A900B, Screen Excellence Slim, Procella P6, Procella P10, Anthem AVM 50v, Anthem PVA-5, Denon DVD-3800BD, Samsung BD-F8900
|