Print side | Luk vindue

PS3 og afspilning fra USB

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Recordere, afspillere og foto
Forumnavn: Spillekonsoller
Forumbeskrivelse: PlayStation, Xbox, Wii m.fl.
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=123889
Udskrevet den: 07-Februar-2025 kl. 21:33

Emne: PS3 og afspilning fra USB
Skrevet af: jimmi1311
Emne: PS3 og afspilning fra USB
Skrevet den: 20-Juni-2013 kl. 09:10
Hej Alle

Jeg overvejer at købe en PS3 som media center og blue ray afspiller og måske spille lidt på engang imellem.

Men nu har jeg læst at den kun kan håndtere FAT32 filsystemet og derfor kun afspille film filer der fylder under de 4K. Gælder det også filer der ligger på en extern usb harddisk eller kan den så godt afspille større filer??

Er der ting jeg skal være opmærksom på når jeg vil bruge den til media center??

På forhånd tak,
Jimmi

Svar:
Skrevet af: bleed_blue
Skrevet den: 20-Juni-2013 kl. 22:37
Alle former for ekstern lagring via USB skal være FAT32 formatteret; der er ingen vej uden om.

Mht at bruge PS3en som medie-player via streaming, vil jeg gøre opmærksom på en voldsom irriterende faktor: flere og flere film kommer med en kopibeskyttelse kaldet cinavia. Og den er virkelig effektiv. I denne forbindelse er det lige gyldigt, om det er dine egne rips eller fra pirat bugten. Det fungerer ikke....

Jeg taler af personlig, bitter erfaring. Nu bruger jeg en dedikeret media-player (Dune). Så alt i alt, vil jeg ikke anbefale PS3 som media-player, udover originale blu-rays naturligvis.

Skrevet af: kongen12
Skrevet den: 06-Juli-2013 kl. 23:45
Hvis du får lagt en cfw ind på din ps3 er det den bedste media server man kan få syntes jeg.. Med hensyn til til kopi beskyttelsen så bliver den fjernet med cfw og fat 32 delen bliver løst ved at den kan læse rar filer så ingen problem der :)

Print side | Luk vindue