Print side | Luk vindue

Samsung R71 - Auto-bred

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Visnings- og lytte-udstyr
Forumnavn: TV
Forumbeskrivelse: Fladskærme, billedrør og projections-tv
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=12389
Udskrevet den: 13-Februar-2025 kl. 22:47

Emne: Samsung R71 - Auto-bred
Skrevet af: helt
Emne: Samsung R71 - Auto-bred
Skrevet den: 28-Maj-2006 kl. 16:09

Hej

Har købt et 32" R71 via fælleskøbet.
Er der andre end mig, der oplever problemer på DR1 ved funktionen Auto-bred? Billedet står og hopper op og ned i starten af udsendelsen. Når der er gået et stykke tid (ca. 5 min) så holder det op.

Det er kun DR1, hvor der er problemer!

Svar:
Skrevet af: JesperLund
Skrevet den: 28-Maj-2006 kl. 17:10

Oprindeligt skrevet af helt helt skrev:

Har købt et 32" R71 via fælleskøbet.
Er der andre end mig, der oplever problemer på DR1 ved funktionen Auto-bred? Billedet står og hopper op og ned i starten af udsendelsen. Når der er gået et stykke tid (ca. 5 min) så holder det op.

Det er kun DR1, hvor der er problemer!

Er det en udsendelse med sorte bjælker øverst og nederst, hvor der er undertekster, som er delvist placeret i det sorte område for neden?

I så fald lyder det som en meget normal adfærd, idet TVet skal finde en passende kombination af zoom og udstrækning af 4:3 billedet. Efter et stykke tid "låses" kombinationen, men i starten hvor underteksterne kommer og forsvinder, vil billedet hoppe.

Den nemmeste løsning er at vælge en af de manuelle zoom funktioner.

-------------
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.

Skrevet den: 29-Maj-2006 kl. 11:01

Hej igen 

Tak for svaret!
Den gør det også, når der ikke er undertekster.

Men kun på DR1 ??

Skrevet den: 29-Maj-2006 kl. 11:12

Hvad er kilden til dit DR1 antennesignal?

-------------
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.

Skrevet den: 29-Maj-2006 kl. 11:15

Det er kabel-tv - lokal antenneforening.

Mit signal fra DR1 er i øvrigt tip-top.

Kender en der har samme problem - men han har TDC kabel som leverandør.

Skrevet af: andefeldt
Skrevet den: 29-Maj-2006 kl. 15:22
Jeg har R72 modellen. Mit tv gør det ikke!

Ok, når udsendelserne på DR 1 sendes i 16:9, så blinker billedet lige et øjeblik (1-2 sekunder), hvorefter billedet er helt stabilt i fuld størrelse. Men dette sker også på mit gamle CRT tv.

-------------
Anders

Skrevet den: 29-Maj-2006 kl. 16:15
Oprindeligt skrevet af helt helt skrev:

Det er kabel-tv - lokal antenneforening.

Mit signal fra DR1 er i øvrigt tip-top.

Kender en der har samme problem - men han har TDC kabel som leverandør.

En mulig forklaring kunne være at dit TV fejlfortolker WSS koderne (wide screen signalling), eller at der udsendes fejlbehæftede koder for DR 1 i jeres antanneanlæg. Hvis problemet kun optræder på en enkelt kanal, vil jeg mere mest tilbøjelig til at mistænke antenneanlægget for at være synderen (fremfor en defekt i TVet).

Har du andre widescreen TV i husstanden, som du kan sammenligne med? Alternativt naboen, som bør have samme antennesignal som dig.

-------------

Skrevet af: egebjerg
Skrevet den: 01-Juni-2006 kl. 12:53

Hej,

Jeg har præcis samme problem på mit nye R72, også kun på DR1 står den og skifter imellem fuldt billede og en sort kant i toppen på 4-5 cm, synes dog ikke mit holder op efter 5 min.

Vores antenne signal er dog også rimeligt ringe specielt DR1 de fleste andre kanaler er okay, mon det kan være hos antenneforeningen problemet er?

Har i fundet nogle løsninger på problemet? Udover manuelle zoom formater?

Mvh

Anders

Print side | Luk vindue