Print side | Luk vindue

Grafikkort

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Generelle emner
Forumnavn: PC hardware & software
Forumbeskrivelse: Hardware & software, men ikke HTPC
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=123938
Udskrevet den: 24-Februar-2025 kl. 08:46

Emne: Grafikkort
Skrevet af: Bassekat
Emne: Grafikkort
Skrevet den: 22-Juni-2013 kl. 22:36
Hvilket grafikkort skal jeg vælge som kan køre Diablo 3 uden at hakke, stoppe osv ?

Diablo 3 skulle efter sigende være pænt krævende mht grafikkort ???

P.T sidder der et Gforce 7500 LE i, men det kører ikke voldsomt godt.

P.C´en er en 2,3 Ghz med 2 Gb RAM

Det skulle helst være et AGP kort.

Svar:
Skrevet af: audiogon
Skrevet den: 22-Juni-2013 kl. 23:27
Uha...
Du skal muligvis bide i det sure æble og få nyt bundkort, processor mere RAM også.

Grafikkort er sådan et her vejen frem:  

Det har 2 blæsere og støjer minimalt.
Jeg har selv bygget en sidste år, eller var det forrige?, da den "støjsvage" fra MM-vision støjede helt vildt.
Det hele var bygget over AMD og deres grafikkort.
Nu kører det på Intel K 2600 og Nvidea 560 TI som er det gamle kort, i et Coolermaster kabinet.
Den lyder som en moderne emhætte på lav niveau ca.
Jeg har ellers en HP stående til salg næsten, da jeg lige skal have renset harddisken. Men ved ikke om den har pci-express bundkort. Men det kan jeg da finde ud af. Den er komplet med 17 " lcd fladskærm tastatur mus mm. omkring 1200 kr. 

Skrevet af: tobiasl
Skrevet den: 22-Juni-2013 kl. 23:40
ja som audiogon er inde på kan det godt være du skal kige på lidt mere kan du ikke hente det her ned og sige hvad bunkort og cpu du har  http://www.cpuid.com/softwares/cpu-z.html - http://www.cpuid.com/softwares/cpu-z.html  kunne godt være bange for din cpu er en noget gamel sag når du kiger efter agp  da det ikke hjælper af have et godt gfx vis cpu ikke kan føde gfx nok  

Skrevet den: 22-Juni-2013 kl. 23:41
Ok Handshake

Skrevet den: 23-Juni-2013 kl. 10:59
Jeg har lige haft siden af på min HP, og der er PCI Express kort i nu, men det er ikke vældig kraftigt.
Som nævnt så kan du få den til 1200 køreklar med skærm und alles.

Indgang til div kort så du kan smide dine fotos direkte ind eller lægge musik direkte over osv.
Der er lydudtag mm "under hjelmen" der kan køres ned med det lille håndtag. 
Den hedder HP Pavilion A1310DK.
Der kommer vist nok også W7 på.

Skrevet den: 23-Juni-2013 kl. 13:30
Jeg tror det bliver en helt ny PC

Skrevet af: Roland
Skrevet den: 23-Juni-2013 kl. 14:29
Oprindeligt skrevet af Bassekat Bassekat skrev:

Synes jeg lyder yderst fornuftigt
Kig evt. ind på http://%20www.mm-vision.dk - http:// www.mm-vision.dk som bygger deres egne pc'er udelukkende med kvalitets hardware.
De har udemærkede pc'er til en hver pengepung og giver tillige 24mdr fuld garanti !
Desuden er deres service og support i top. De svarer meget gerne på dine spørgsmål og evt. specielle ønsker til din ny Pc.
Det er ikke en eller anden ung karlsmart supporter, der tror han ved alt om it og hatdware - man får i røret !
Det er tilgengæld lyttende og dygtige support folk, der vitterligen ved, hvad det handler om. Kan absolut anbefales

-------------
Panasonic 55HZ1000 - Pioneer VSX-1025 - Wharfedale Diamond 250 - POLK Surroundbar
PC: i5-2500K 16Gb ram OCZ 120Gb SSD MSI GTX1070 - Asus PB248Q
Nighthawk X6000 - OnePlus 8T - Lenovo Tab3 -YS4000 boks

Skrevet af: Bruger udmeldt 38
Skrevet den: 23-Juni-2013 kl. 14:40
Oprindeligt skrevet af Roland Roland skrev:

Oprindeligt skrevet af Bassekat Bassekat skrev:

Synes jeg lyder yderst fornuftigt
Kig evt. ind på www.mm-vision.dk, som bygger deres egne pc'er udelukkende med kvalitets hardware.
De har udemærkede pc'er til en hver pengepung og giver tillige 24mdr fuld garanti !

Den med de 24 mdr's garanti er ikke just imponerende, når man tager i betragtning at langt de fleste producenter giver 3-5-10 års garanti på løsdele. Så har man mulighed for - og lyst til - at samle selv, så er man temmelig meget bedre stillet - garantimæssigt!

M.v.h.

Skrevet den: 23-Juni-2013 kl. 17:09
MM-Vision.......se mit indlæg fra kl 23:27 igår.......

De lovede mig en aldeles supervelkørende og støjsvag pc, og jeg gav 7500 kr. for tower alene.

Sikke noget knald.

Den jeg selv byggede med stumper fra Komplett til 7200 kr. har bedre processor, mere RAM større harddisk og et mere kølende kabinet, meget bedre grafikkort der ikke hakker (det gjorde det ATI kort på Crysis2 de gav med).
Ialt har jeg fået mig en pc med ydeevne på 7,8 ifølge W7 klassificering, + at jeg nu kan høre spil og detaljer med hovedtelefoner på. Det kunne uden at overdrive ikke lade sig gøre med den MM-Vision pc, der var betegnet som støjsvag gamerpc.

Hold jer langt fra MM-Vision, og byg selv.
Det er virkelig ikke svært.
Intel, Kingston, Nvidea, Coolermaster, Asus og MSI. Byg med de komponenter og tjek ydelser på div. Benchmark sider.

Det har jeg gjort.

Skrevet den: 23-Juni-2013 kl. 18:00
Skal vi ikke bare sige at denne tråd er slut Cool

Print side | Luk vindue