Print side | Luk vindue

Status på fælleskøb DR-MH30

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Køb og salg
Forumnavn: Fælleskøb ®
Forumbeskrivelse: Opnå et godt tilbud ved fælles indkøb
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=1241
Udskrevet den: 23-November-2024 kl. 22:12

Emne: Status på fælleskøb DR-MH30
Skrevet af: God Pris
Emne: Status på fælleskøb DR-MH30
Skrevet den: 29-Juni-2004 kl. 13:20

Hej Alle

Jeg har som jeg gør dagligt fulgt op på situationen omkring DR-MH30 og kan bekræfte, at Expert IKKE får DR-MH20 før I alle får DR-MH30. Jeg skal da være den første til at beklage, at JVC ikke har kunnet leve op til den første leverings dato, som var ultimo juni. Pt. er den rykket til medio juli. De gør hvad de kan for at presse den yderligere frem men det er status pt.

Sidst men ikke mindst, så kan jeg forstå at der er nogen, der savner lidt feedback og deltagelse på forummet fra undertegnede. Jamen jeg ville meget gerne være endu mere aktiv hvis tiden tillod det. Men da vi pt.kun er 2 ansatte kan det knibe med at følge med tidsmæssigt. Desuden skal I vide at der er mange, der henvender sig direkte via mail og de skal selvfølgelig også have et svar retur.

-------------
Mange hilsener

Michael Damgaard
www.godpris.dk

Svar:
Skrevet den: 02-Juli-2004 kl. 00:20

Ny pris på DR-MH30???

Jeg har haft fat i Thorvald på baggrund af overskriften den sætter jo visse forventninger til indlæggene.

Men I må undskylde hvis jeg denne gang taler lidt lige ud, men det er da totalt tåbeligt og måske ligger ordet "dårlig taber" lige på tungen, at starte en "pristurbulens/krig" på noget man ved man ikke får leveret. Jeg føler, at jeg fra starten har spillet med åbne kort og ikke lagt skjul på, at ved dette indkøb skulle der være fordele for både jer og mig - læs God Pris.

Det er desuden korrekt, at prisen på DR-MH20 og DR-MH30 er faldet i pris på hjemmesiden, men dettte skyldes ikke en nedsættelse fra JVC, men udelukkende at jeg har så meget forretnings moral, at jeg ikke vil sælge disse maskiner dyrere end jeg ved prisen er i markedet. Der er andre, der bestiller begge maskiner til fuld pris og jeg vil ikke sidenhen beskyldes for at være for dyr, derfor er prisen rettet til. Men I sparer da stadig kr. 1200 + diverse medier i forhold til den normale pris.

Afslutningsvis vil jeg sige, at det står naturligvis enhver frit for hvor man bestiller sin DR-MH30 og hvis nogen har fortrudt købet og hellere vil bestille hos XXXXXX så er det bare at sige til.      

-------------
Mange hilsener

Michael Damgaard
www.godpris.dk

Skrevet af: J.F.L
Skrevet den: 02-Juli-2004 kl. 08:48

Oprindeligt skrevet af God Pris God Pris skrev:

Afslutningsvis vil jeg sige, at det står naturligvis enhver frit for hvor man bestiller sin DR-MH30 og hvis nogen har fortrudt købet og hellere vil bestille hos XXXXXX så er det bare at sige til.      

Min bestilling ved godpris.dk står ved magt, kan jeg kun sige.

At afspilleren generelt er faldet lidt i pris er jeg da ligeglad med. Jeg får den jo stadig billigere pga. fællesindkøbet.

Nu håber jeg ikke hele denne bestilling ender i ævl og kævl?

Jeg venter stadig med spænding og håber på at JVC snart kan melde en leveringsdato ud, så jeg kan komme i gang med at lege... øh optage

Skrevet af: Giver
Skrevet den: 02-Juli-2004 kl. 09:01
Hej
Jeg kan kun være enig i ovenstående.
Det er først i det øjeblik hvor andre går væsentlig under at jeg begynder at bekymre mig om en anden leverandør.

mvh
Giver

-------------
MVH

Giver

Skrevet af: mkauto
Skrevet den: 02-Juli-2004 kl. 09:12

Hej alle!

Jeg er også helt enig.

OG.... selvfølgelig skal Michael Damgaard også tjene penge, ellers ----vi kan måske få brug for hans hjælp senere.

mogens

Skrevet af: LarsP
Skrevet den: 02-Juli-2004 kl. 09:45

Altså... så længe jeg ikke skal betale MERE for en vare end andre, er jeg udemærket tilfreds. Desuden er den efterfølgende support også vigtig og jeg ser ingen repræsentant fra konkurrenten deltage i diskussionen herinde?

Jeg er stadig øverst på listen .

/LarsP

Skrevet den: 02-Juli-2004 kl. 10:00
Oprindeligt skrevet af LarsP LarsP skrev:

Altså... så længe jeg ikke skal betale MERE for en vare end andre, er jeg udemærket tilfreds. Desuden er den efterfølgende support også vigtig og jeg ser ingen repræsentant fra konkurrenten deltage i diskussionen herinde?

Netop - det får ikke mig til at skifte forhandler, bare fordi der er en, der er med på en lytter herinde, og som efterfølgende når alt er klappet og klart går ned i samme pris eller 100 kr under.

Situationen var en anden hvis den vejl. udsalgspris pludselig var 4.999,- og den stod hos enhver Expert/Fona/Merlin osv....

Skrevet af: Elcity
Skrevet den: 02-Juli-2004 kl. 10:14

Hej Alle!

Michael, det var noget af en "mavepuster"....Og nej jeg er ikke en "dårlig taber", men hvornår stopper dine "runder", du startede med at udmelde "One shot tilbud", nu er man i gang med 2 runde, hvornår kommer 3 runde? Jeg kan ikke blive ved med bare at se på..

Jeg "lod dig løbe" med første runde da jeg naturligvis godt kunne indse jeg var kommet for sent og havde morale nok til at se der var en god engangsforretning til dig, så derfor "kæmpede" jeg ikke viderere.

Det der som sagt har fået mig op at stolen er dine ny/nye runder.

Til sidst ved vi jo godt begge to at produktet kommer fra samme leverandør så med hensyn til leverancetidspunkt er der nok ikke den store forskel.

Med venlig hilsen

Kim Kaiser http://www.elcity.dk - www.elcity.dk

Skrevet af: boborg
Skrevet den: 02-Juli-2004 kl. 10:44

Håber ikke recordere.dk bliver til en indkøbscentral med krig mellem forhandlere.

Ellers bliver recordere.dk omdannet til salgskontor i stedet for god information... Jeg synes at eventuelle fællesindkøb skal foregå udenfor recordere.dk og dets forum.

-------------
/ Bob

Skrevet af: Brixen
Skrevet den: 02-Juli-2004 kl. 10:50
Oprindeligt skrevet af Elcity Elcity skrev:

Det der som sagt har fået mig op at stolen er dine ny/nye
runder.

Det kan vel ikke lastes Godpris.

LarsP efterlyste ellers en 2. runde, men der var ikke andre end
Godpris, der henvendte sig.

Oprindeligt skrevet af LarsP LarsP skrev:

Desværre kom jeg jo for sent til det store
fællesindkøb. Jeg vil derfor gerne opfordre til at succesen
gentages. Jeg står hermed nr. 1 på en evt. ny liste over købere
og jeg beder de rette (Thorvald, Lars, Michael Damgaard fra
GODPRIS.DK) og evt. andre, der har indflydelse på dette
hjælpe med at få et sådant initiativ ført ud i livet.

Mvh.
Kurt B.

Skrevet den: 02-Juli-2004 kl. 11:07

Hej Kim

Jeg kan kun tilslutte mig nogle af de tidligere indlæg. Forummet skal IKKE benyttes til en diskussion eller tvist mellem to forhandlere den må vi to tage sammen. Vi skal ikke spilde spalte plads på noget sådant. Dog vil jeg gerne så der ikke er nogen misforståelser slå 2 ting fast.

1. Opfordringen til runde nummer 2 kom ikke fra undertegnede men udelukkende på opfordring fra medlemmer, som ikke nåede den første runde. Den gode pris er ikke annonceret på hjemmesiden men gives udelukkende til medlemmer fra recordere.dk.

2. Og med hensyn til leverings tidspunktet helt ærligt, så ved du jo godt at de første leveringer er forbeholdt dem, som har købt gennem fælles indkøbet. DR-MH30 er ikke til levering før meget senere. JVC støvsuger hele markedet i Europa for at finde dem der allerede er bestilt her igennem så der er lukket for yderligere salg pt. (Tjekket dags dato). 

Og skal vi så ikke tage denne sammen istedet for at spilde et godt og givtigt forum på at diskutere denne sag. 

-------------
Mange hilsener

Michael Damgaard
www.godpris.dk

Skrevet den: 02-Juli-2004 kl. 11:14

JVC støvsuger hele markedet i Europa for at finde dem der allerede er bestilt her igennem....

Øh - vil det sige at dem vi får, ikke nødvendigvis var tiltænkt det danske marked?

Skrevet af: Jorgen
Skrevet den: 02-Juli-2004 kl. 11:27
Skal det forstå sådan at Elcitys pris kun gælder så lang til
fællesindkøbet kører?
Jeg foreslår at I laver et alternativ fællesindkøb på DR-MH20 - f.eks.
til 5795,- hvis der er 10 der slår til... jeg tror der er en del, der
gerne vil have JVCs kvaliteter men ikke behøves 160 GB...

Skrevet den: 02-Juli-2004 kl. 12:02

Hej J.F.L

Danmark får ikke maskiner specielt konstrueret til os, du skal tænke på at ca. omsætningen på det danske marked tilsvarer et område som Hamburg. Jeg tror ikke, at jeg kender til nogen leverandører hverken Panasonic eller JVC, der producerer maskiner udelukkende til vores marked. Salget er ganske enkelt ikke stort nok. Det eneste specielle kan være, at der til vores marked pakkes en dansk manual.

-------------
Mange hilsener

Michael Damgaard
www.godpris.dk

Skrevet den: 02-Juli-2004 kl. 12:08

Danmark får ikke maskiner specielt konstrueret til os, du skal tænke på at ca. omsætningen på det danske marked tilsvarer et område som Hamburg. Jeg tror ikke, at jeg kender til nogen leverandører hverken Panasonic eller JVC, der producerer maskiner udelukkende til vores marked. Salget er ganske enkelt ikke stort nok. Det eneste specielle kan være, at der til vores marked pakkes en dansk manual.

OK - fint nok. Den danske manual har jeg forøvrigt forlængst printet ud.

Men bare den kommer med et dansk 230v-kabel, og ikke et engelsk fx

Skrevet af: cwitt
Skrevet den: 02-Juli-2004 kl. 12:15

Oprindeligt skrevet af Jorgen Jorgen skrev:

til 5795,- hvis der er 10 der slår til... jeg tror der er en del, der
gerne vil have JVCs kvaliteter men ikke behøves 160 GB...

Dér rammer du et punkt jeg selv har ventet på. Jeg kunne nemlig tænke mig at spare en "tusse" og så nøjes med 80 GB.

Håber enten godpris.dk, elcity.dk eller andre ville komme med et tilbud på DR-MH20

-------------
Carsten Witt

LG OLED65B7 TV
NAD T758 Surround Receiver
Samsung BD-C6900 Blue Ray
Sony RDR-HDX995 HDD-Recorder
YouSee HD-box Samsung3126

Skrevet af: MichaelS
Skrevet den: 02-Juli-2004 kl. 12:31
Oprindeligt skrevet af boborg boborg skrev:

Håber ikke recordere.dk bliver til en indkøbscentral med krig mellem forhandlere.

Ellers bliver recordere.dk omdannet til salgskontor i stedet for god information... Jeg synes at eventuelle fællesindkøb skal foregå udenfor recordere.dk og dets forum.

Hej Boborg

Hvis du lægger mærke til det så blander Lars og jeg os så lidt som muligt i fællesindkøbet.

Det er et rigtigt godt initeritiv taget af en bruger, Thorvald, men der er ingen risiko for at redaktionen bliver et salgskontor. Redaktionen vil forblive uafhængige!

Vi vil være kede af en krig mellem forhandlere, men der kommer hele tiden nye recordere på markedet og kommer en anden forhandler først med et godt tilbud næste gang skal det være velkomment! Hint: Der er Pioneer recordere på vej Wink

Hilsen

Michael Sørensen

-------------
mvh MichaelS

Skrevet af: Bent M
Skrevet den: 02-Juli-2004 kl. 13:37

Hej alle, jeg vil også lige blande mig i koret.

Selvfølgerlig holder jeg fast ved min bestilling hos "God Pris". Så INGEN framelding herfra Michael..

-------------
Mvh
Bent M
Sony RDR HX1010

Skrevet af: Lars
Skrevet den: 02-Juli-2004 kl. 13:38

Hej Boborg

Oprindeligt skrevet af boborg boborg skrev:

Jeg følger udviklingen, men du har da ret, forummet her skal ikke bruges til en en åben krig imellem forhandlere. Den må de ligesom selv klare udenfor dette forum, med skyts som service og priser.

Men generelt syntes jeg ideen om fællesindkøb er god, for den har skaffet os mulighed for nogle rigtig gode priser. Nu kan man så købe udenfor fællesindkøbet til samme pris, men det er jo i høj grad fællesindkøbets fortjeneste. Fordi det blev en så stor succes, at andre forhandlere gerne vil have en bid af kagen.

Så jeg er grundlæggende ikke imod fællesindkøb her. Jeg tror vi kan bruge recordere.dk positivt, til at skaffe gode tilbud på linie med mandagsbrag i Electronic World og hvad de ellers hedder.

/Lars

-------------
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk

Skrevet den: 02-Juli-2004 kl. 13:51

Hej Alle

Der er nu oprettet et nyt forum til snak om fællesindkøb, det hedder såmen:

http://www.recordere.dk/forum/forum_topics.asp?FID=23 - Fællesindkøb

/Lars

-------------
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk

Skrevet af: susanne
Skrevet den: 02-Juli-2004 kl. 16:26

Jeg er også stadig med

Susanne

Skrevet af: kim07
Skrevet den: 02-Juli-2004 kl. 17:41

jeg er også helt klart med

Kim

Skrevet af: Thorvald
Skrevet den: 02-Juli-2004 kl. 17:52

Ja, ja - det er fint  I behøver ikke allesammen skrive her, at I er med. Jeg regner med at alle, der har tilmeldt sig indtil nu er med - med mindre jeg får andet at vide (i en pb).

til 5795,-
Jamen I skal da være velkommen til at gå igang!  Jeg kan måske godt overtales til at starte en liste op på DR-MH20, men så skal I også finde overtalelsesevnerne frem.  Prisen må vi hellere lade være op til forhandleren - hvem der nu måtte have lyst til at byde ind.  

-------------
Med de venligste hilsener

Thorvald.

Skrevet af: Ebbe
Skrevet den: 02-Juli-2004 kl. 20:52
Oprindeligt skrevet af Thorvald Thorvald skrev:

Ja, ja - det er fint  I behøver ikke allesammen skrive her, at I er med. Jeg regner med at alle, der har tilmeldt sig indtil nu er med - med mindre jeg får andet at vide (i en pb).

til 5795,-
Jamen I skal da være velkommen til at gå igang!  Jeg kan måske godt overtales til at starte en liste op på DR-MH20, men så skal I også finde overtalelsesevnerne frem.  Prisen må vi hellere lade være op til forhandleren - hvem der nu måtte have lyst til at byde ind.  

Tihi, og her har jeg siddet og holdt min kaje, fordi jeg følte mig som en nærig...

Jeg har faktisk haft selv samme tanke, også lidt begrundet i, at jeg er et forfærdeligt rodehovede, og for mit vedkommende ville 80Gb være rigeligt for mig at holde orden i.LOL

Forener eder, alle I, som er lige så "nærig" som mig, lad os se om vi kan nå et betragteligt antal ( og en go'pris Wink)

MVH

Ebbe

Skrevet af: itjan
Skrevet den: 02-Juli-2004 kl. 21:19

Hvis MH20 kommer ned i en interessant pris, er jeg også parat til at skifte fra MH30 til MH20.

Skrevet den: 02-Juli-2004 kl. 21:24

Nu synes jeg det begynder at blive en smule useriøst.

Ebbe og ITjan - i har meldt jer til MH30, men nu vil i hellere have en MH20 - hvad vil i egentlig?

Skrevet den: 02-Juli-2004 kl. 21:56

Jeg vil have det der passer mig bedst, har du problemer med det.

Skrevet den: 02-Juli-2004 kl. 21:59
Ja, vi lever da i et frit land, så principielt er det vel ok. Men det er egentlig ikke fair over for forhandleren (uanset hvem forhandleren er), at man zapper fra det ene tilbud til det andet. Så skulle I slet ikke have tilmeldt Jer DR-MH30, men fra starten af sagt højt og tydeligt "Kan vi starte en liste til DR-MH20, sideløbende med DR-MH30". Suk, suk.

-------------

Thorvald.

Skrevet den: 02-Juli-2004 kl. 21:59
Oprindeligt skrevet af itjan itjan skrev:

Jeg vil have det der passer mig bedst, har du problemer med det.

Nej da - men eftersom du i har bestilt en MH30 i runde 1 synes jeg bare det er lidt mystisk pludseligt at sige, at du vil have en MH20'er.

Skrevet den: 02-Juli-2004 kl. 22:47

Det drejer sig vel om at vi alle får det vi gerne vil have, hvis der sidder nogen der godt vil spare lidt, og syntes en 80 gb hdd. er til at leve med, er der vel ikke noget galt med det.

Hvis der er andre som er interesseret i "Den lille" JVC, så er det nok en god ide at komme med en melding.

Skrevet den: 02-Juli-2004 kl. 23:02

Det drejer sig vel om at vi alle får det vi gerne vil have, hvis der sidder nogen der godt vil spare lidt, og syntes en 80 gb hdd. er til at leve med, er der vel ikke noget galt med det.

Hvis der er andre som er interesseret i "Den lille" JVC, så er det nok en god ide at komme med en melding.

Hvordan skal godpris.dk vide hvor mange han skal bestille hjem, hvis folk fra runde 1 begynder at snakke om at bestille andre maskiner?

Skrevet den: 02-Juli-2004 kl. 23:11
Oprindeligt skrevet af J.F.L J.F.L skrev:

Hvordan skal godpris.dk vide hvor mange han skal bestille hjem, hvis folk fra runde 1 begynder at snakke om at bestille andre maskiner?

Det er jeg sikker på at God Pris godt kan finde ud af, tror du ikke.

Skrevet af: snowatom
Skrevet den: 02-Juli-2004 kl. 23:41

Jeg bliver også lige nødt til at blande mig.

Jeg syntes det er tarveligt at ændre mening omkring de beslutninger man har gjort sig omkring et fælles køb. Hvis flere begyndte at gøre det samme, ville det gå ud over dem som er seriøse, som så i sidste ende kan betyde at prisen bliver højere end hvad man havde forestillet sig.

En aftale er en aftale.

snowatom 

Skrevet den: 02-Juli-2004 kl. 23:46
Oprindeligt skrevet af snowatom snowatom skrev:

En aftale er en aftale.

Så præcist kan det siges - og det gælder begge veje parterne imellem.

Skrevet af: Ebbe
Skrevet den: 03-Juli-2004 kl. 00:54
Oprindeligt skrevet af J.F.L J.F.L skrev:

Oprindeligt skrevet af snowatom snowatom skrev:

En aftale er en aftale.

Så præcist kan det siges - og det gælder begge veje parterne imellem.

Når jeg lige får vendt den i kraniet en tur, kan jeg sagtens se det rigtige i, at Godpris selvfølgelig skal kunne regne med at det bestilte antal passer, man skal lige lære at tænke før man taler, hehe.Ouch

Jeg står ved min første bestilling på 30'eren, ingen tvivl skal herske derom.

MVH

Ebbe

Skrevet den: 03-Juli-2004 kl. 01:03

Jeg foreslår at I laver et alternativ fællesindkøb på DR-MH20 - f.eks. til 5795,-

Jeg er også uhyre interesseret i en DR-MH20 og vil meget gerne spare den tusse (ca.) ift. 30'eren.

Please, mr. Goodprice ......give us an offer we can't refuse !

-------------
Carsten Witt

LG OLED65B7 TV

Skrevet den: 03-Juli-2004 kl. 07:47

Da jeg bestilte MH30 hos Thorvald, tog jeg det forbehold, at hvis der kom forsinkelse på JVC’en, ville jeg muligvis hoppe fra, på det tidspunkt regnede God Pris med levering ultimo juni. Dette gjorde jeg, fordi der hele tiden sker nye ting på markedet.

Kiss 558 og Pioneers modeller, kan risikere at komme før JVC. Hvis dette sker, vil jeg overveje situationen omkring MH30, jeg køber selvfølgelig det, som passer mig bedst.

Snowatom og J.F.L., jeg syntes i roder nogle ting sammen. Jeres moral er egentlig ligegyldig, selvom jeg er sikker på moralerne er gode, så forplumre det, at rode dem ind i dette. Det er jo ikke Hjalleup marked det her. Her gælder købeloven og intet andet.

Nu syntes jeg vi skal lade forummet få fred for vores indbyrdes uenighed, vi har luftet vores meninger og bliver nok ikke enige, at tærske langhalm på det, får ingen noget ud af.

Skrevet den: 03-Juli-2004 kl. 08:57

Godmorgen

Der har været livlig debat i forummet kan jeg se. Og jeg vil lige forsøge at komme med et par kommentarer.

1. Pris på DR-MH20? Selvfølgelig kan der lave en bedre pris men I kan ikke ubetinget bare trække kr. 1000 fra det kan ikke lade sige gøre med den grundpris, der findes på maskinen. Og helt ærligt jeg passer også meget på pengene (siger min kone) men jeg kan godt spotte et godt køb når jeg ser det. Så hvorfor købe den lille model når man kan få den store til en rigtig god pris. Og med den entusiasme I alle ligger for dagen så bliver 80GB hurtigt for lidt.

2. Bestilling af DR-MH30. Som en nævnte selvfølgelig gælder købeloven, men helt ærligt jeg går da udfra at en "handel er en handel" meget apropos Hjallerup marked. Hvis vi ændrer drastisk i det første antal maskiner JVC knokler på at skaffe hjem så vil jeg ikke ligge navn til, hvis vi et senere tidspunkt skal bede dem hjælpe med en god pris og samarbejde på sådanne tiltag - hvad jeg også tvivler på de er interesserede i uanset om det er God Pris eller ander der står for det. Det er IKKE bare at trykke på en knap at skaffe et ekstra antal man ikke har bestilt. Først skal der sendes en "request" ud generelt og så skal de kontakte hver enkelt lands indkøber for at høre om de har ekstra de kan undvære.

3. Levering. Der var da ikke noget jeg hellere ville end at have DR-MH30 lige nu og her. JVC´s udmelding har hele tiden været ultimo juni og så er det svært at gøre noget ved at denne forsinkes. Men forsinklesen skyldes at en underleverandør har svigtet på "2 sølle komponenter" og det gør selvfølgelig at de ikke kan bygges færdig. Nu ved jeg ikke om der er en sammenhæng, men pudsigt nok har Panasonic også forsinket DMR-E95 14 dage!!! I ved godt at Matsushita Electric (Panasonic) ejer JVC ikke?

Afslutningsvis vil jeg foreslå at vi lukker fællesbestillingen ned senest klokken 12.00 imorgen så burde det være muligt, at man inden da træffer en besluning på om man vil det ene eller det andet. Skulle der være nogen der har fortrudt købet af DR-MH30 så kontakt mig venligst direkte - helst via email.

GOD WEEKEND

-------------
Mange hilsener

Michael Damgaard
www.godpris.dk

Skrevet den: 03-Juli-2004 kl. 09:11

Godmorgen

Der har været livlig debat i forummet kan jeg se. Og jeg vil lige forsøge at komme med et par kommentarer.

Så hvorfor købe den lille model når man kan få den store til en rigtig god pris. Og med den entusiasme I alle ligger for dagen så bliver 80GB hurtigt for lidt.[QUOTE]

Hej, Ja og derfor var det også at jeg ville sælge min 5100 på 80Gb, men nu tror folk at den sælges på grund af utilfredshed med den, tsk tsk.

[QOUTE]. Nu ved jeg ikke om der er en sammenhæng, men pudsigt nok har Panasonic også forsinket DMR-E95 14 dage!!! I ved godt at Matsushita Electric (Panasonic) ejer JVC ikke?[QOUTE]

Nej det vidste JEG ikke, jo det er ret pudsigt, det ligner en tanke

GOD WEEKEND

-------------
Mvh
Bent M
Sony RDR HX1010

Skrevet af: Jorgen
Skrevet den: 03-Juli-2004 kl. 10:46
Hold da op - da jeg i går fuldstændig intetanende foreslog Elcity at
komme med et godt tilbud på 20'eren, var det fordi de beklagede sig over
at GodPris havde "sat" sig på fælleskøb på 30'eren...

og nu er folk så i gang med at springe fra deres oprindelige tilmelding og
alt muligt - det var ikke meningen at lave rav i den på den måde

mon ikke bare vi skal afvente at første sending bliver leveret og at
leveringsituationen bliver normaliseret, så kan vi se hvem der er friske på
et fælleskøb - og hvilken model det skal være..

Nu synes jeg GodPris fortjener ro om deres initiativ og at de får lov til at
levere og at der ikke er for mange der fortryder - som man selvfølgelig er
i sin gode ret til i flg. loven - men som måske ikke vil fremme fremtidige
fælleskøbs-muligheder...

Skrevet den: 03-Juli-2004 kl. 11:06

Næste gang kunne man jo overveje om der skulle indbetales et depositum på fx 200 kr i forbindelse med bestilling, som var tabt hvis man sprang fra bare fordi man fortryder.

Man skal huske at man sætter nogle ting i gang ved bestilling af en vare , som der er tid (=omkostninger) forbundet med.

Man kan fx. heller ikke umiddelbart fortryde købet af en rejse, fordi man fandt en billigere 2 uger før afgang.

Jeg forstår i det hele taget ikke hvodan nogen kan fortryde købet af en MH30 til den pris.

Skrevet den: 03-Juli-2004 kl. 12:41

Godmorgen

1. Pris på DR-MH20? Selvfølgelig kan der lave en bedre pris men I kan ikke ubetinget bare trække kr. 1000 fra det kan ikke lade sige gøre med den grundpris, der findes på maskinen. Og helt ærligt jeg passer også meget på pengene (siger min kone) men jeg kan godt spotte et godt køb når jeg ser det. Så hvorfor købe den lille model når man kan få den store til en rigtig god pris. Og med den entusiasme I alle ligger for dagen så bliver 80GB hurtigt for lidt.

Kære Godpris.dk.

Lad mig allerførst sige, at jeg anerkender jeres flotte tilbud på 30'eren, der er et virkeligt godt tilbud til sitets brugere, men vi er måske nogle stykker der stadig betragter DVD-recorder æraen som kun lige begyndt og med mange store forbedringer på vej. Derfor er indkøbet af en recorder forbundet med stor værditab (i hvert fald hvis man ikke kan stå for de mange nye fristelser fremover og bliver fristet til at købe nyt igen).

Denne grund sammenlagt med at jeg finder 80 GB mere end rigeligt (mindst 4 x 1 stk. videobånd kapacitiet), gør at det ville være uhyre attraktivt at modtage et tilbud på et billigere alternativ.

Jeg er sikker på, at det vil lokke endnu flere købere til fra segmentet lige under "hardcore DVD-freaks"-segmentet (undskyld udtrykket, der er ikke ment noget negativt i det).

Håber stadig på et 20'er tilbud ASAP.

-------------
Carsten Witt

LG OLED65B7 TV

Skrevet den: 03-Juli-2004 kl. 14:21

3. Levering. Der var da ikke noget jeg hellere ville end at have DR-MH30 lige nu og her. JVC´s udmelding har hele tiden været ultimo juni og så er det svært at gøre noget ved at denne forsinkes. Men forsinklesen skyldes at en underleverandør har svigtet på "2 sølle komponenter" og det gør selvfølgelig at de ikke kan bygges færdig. Nu ved jeg ikke om der er en sammenhæng, men pudsigt nok har Panasonic også forsinket DMR-E95 14 dage!!! I ved godt at Matsushita Electric (Panasonic) ejer JVC ikke?

Hæ hæ, jeg læste i et af de engelske forums at de havde hørt (nu kommer vi rigtigt igang med rygtesmedien! LOL) at JVC holdt modellerne tilbage fra markedet for ikke at komme for meget før med en 160GB model - i forhold til konkurrenterne. Og det er så her at ejerskabet kan komme ind i billedet... Confused

Men jo, godt nok rygter - men jeg tror faktisk der er noget om det. Om de så kalder det manglende levering af en reservedel, så virker påfaldende. Som om der på et højere sted er taget en beslutning om at afvente Panasonic DMR-E95.

/Lars

-------------
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk

Skrevet den: 03-Juli-2004 kl. 16:52

.....Afslutningsvis vil jeg foreslå at vi lukker fællesbestillingen ned senest klokken 12.00 imorgen så burde det være muligt, at man inden da træffer en besluning på om man vil det ene eller det andet. Skulle der være nogen der har fortrudt købet af DR-MH30 så kontakt mig venligst direkte - helst via email.

GOD WEEKEND

Jeg syntes vil skal have klare linier nu

Det hænger løst i æteren lige nu, at der muligvis laves en liste til MH20. Samtidig opfordres til af lukke for listen til MH30 allerede imorgen kl. 12.

Jeg har tidligere giver udtryk for her i forummet (og direkte til Godpris), at et tilbud på MH20 ville være interssant, men hvis der definitivt ikke kommer noget, vil jeg (omend lidt modvilligt) hoppe på MH30-toget og bestille en sådan, selvom jeg synes små 7000 kr. er meget for en recorder, man måske ønsker at sælge allerede om 1-2 år grundet teknologiudviklingen med stort værditab til følge.

Kommer der et MH20 tilbud eller ej, og hvis ja, bliver det med levering juli ?

-------------
Carsten Witt

LG OLED65B7 TV

Skrevet den: 03-Juli-2004 kl. 18:07
Jo, der kan vel altid laves en liste til DR-MH20. Men det var måske lige så rart, at blive færdig med DR-MH30 festen først. Om DR-MH20 vil kunne leveres i juli, skal jeg ikke kunne sige.

-------------

Thorvald.

Skrevet den: 11-Juli-2004 kl. 09:11
Nu bevæger vi os ind i den uge hvor de første leveringer af MH30'eren skulle være klar ! Thorvald har du hørt noget om det så kommer til at holde stik ?

-------------
Mvh
Bent M
Sony RDR HX1010

Skrevet den: 11-Juli-2004 kl. 10:13

Hej Bent M og andre

Desværre er der ikke noget ny om leveringen, hvilket vil sige at JVC ikke er kommet retur med anden levering end den tidligere omtalte. Jeg lover, at I som de første får en dato når denne ligger fast, samtidig ved jeg at JVC gør hvad de kan for at opfylde samtlige leveringer. Det samlede antal som "lille Danmark har bestilt af DR-MH30 ligger på højde med de store lande i JVC regie f.eks. Holland og jeg kan fra pålidelig kilde oplyse, at indtil flere japanere har måttet kontakte JVC i Danmark for at få tallet tjekket en ekstra gang.

Som sagt lover jeg, at I skal få mere info når jeg ved noget og som vejret arter sig pt. skulle der nok kunne finde indendørs tid til at "lege" lidt med maskinen.

-------------
Mange hilsener

Michael Damgaard
www.godpris.dk

Skrevet af: larsen
Skrevet den: 11-Juli-2004 kl. 11:27

Det er måske lidt udenfor topic, men er JVC og PANASONIC ikke tyske mærker? Bliver de lavet i Japan?

Larsen

Skrevet den: 11-Juli-2004 kl. 11:33

Oprindeligt skrevet af larsen larsen skrev:

Det er måske lidt udenfor topic, men er JVC og PANASONIC ikke tyske mærker? Bliver de lavet i Japan?

JVC og Panasonic er absolut lige så japanske som Sushi, Saké og Toyota.

Skrevet den: 11-Juli-2004 kl. 11:42

Hej Larsen

Jeg kan da godt forstå at du bliver ldt forvirret. Men faktisk produceres mange high-end DVDer - og optagere i Tyskland. Det er både told og fragtmæssigt for dyrt at producere de europæiske udgaver i Japan. I sidste ende er de som omtalt begge Japansk ejet.

-------------
Mange hilsener

Michael Damgaard
www.godpris.dk

Skrevet den: 11-Juli-2004 kl. 14:57

Det samlede antal som "lille Danmark har bestilt af DR-MH30 ligger på højde med de store lande i JVC regie f.eks. Holland og jeg kan fra pålidelig kilde oplyse, at indtil flere japanere har måttet kontakte JVC i Danmark for at få tallet tjekket en ekstra gang.

Hi hi, den var da meget sjov. Der kan man bare se hvad en god ide, og en flok ihærdige brugere i et forum kan føre med sig.

Tænk at det giver rystelser helt ned til Japan LOL

/Lars

-------------
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk

Print side | Luk vindue