Print side | Luk vindue

DNP Supernova

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Visnings- og lytte-udstyr
Forumnavn: Projektorer
Forumbeskrivelse: Projektor og lærred
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=124188
Udskrevet den: 25-December-2024 kl. 05:21

Emne: DNP Supernova
Skrevet af: JakobSkaarup
Emne: DNP Supernova
Skrevet den: 03-Juli-2013 kl. 18:17
Hejsa

Jeg har lige erhvervet mig en projektor som jeg bruger i min stue, til projektoren fulgte der et std hvidt 100" lærred med uden motor. Jeg overvejer kraftigt at investere i et DNP supernova så jeg også kan bruge projektoren under helt optimale lysforhold. 

Det skal nævnes at min stue kan mørklægges 100%

Mit spørgsmål går på om i kender et sted hvor man kan se sådan et lærred i et stue setup? Det må gerne være i nærheden af KBH.

På forhånd tak for hjælpen Clap

Svar:
Skrevet af: Schulz
Skrevet den: 03-Juli-2013 kl. 18:55
Du kan kontakte CSN Teknik, han har måske mulighed for at vise dig det lærred. Han bor i Tappernøje

Skrevet den: 03-Juli-2013 kl. 19:35
Jeg har besøgt Christian og det er også ham jeg kommer til at handle med. Han har dog kun en DNP prøve som man kan se i hans biograf. 
Jeg kunne godt tænke mig at opleve et DNP supernova lærred i noget der minder mere om et stue setup. Hvis en eller anden har et setup derhjemme så siger jeg ikke nej tak til en invitation, jeg skal selvfølgelig nok medbringe en cola eller 2 Thumbs Up

Skrevet af: rasmusvn
Skrevet den: 03-Juli-2013 kl. 20:32
Jeg solgte mit for lidt over år siden, så det findes derude. Jeg mener også, at csn har lavet en stueinstallation med det? Jeg ved dog ikke, om de vil have besøg.

Jeg er på ingen måde ekspert, men jeg vil ikke ligefrem påstå, at det fungerer godt under normale lysforhold, men det fungerer da sikkert bedre end andre lærreder.

Skrevet den: 03-Juli-2013 kl. 21:06
Hej Rasmus

Kan du uddybe lidt mere hvorfor du solgte?

Jeg er godt med på at det aldrig bliver helt godt i en normal lys stue, man er nød til at have en eller form for lyskontrol.

Skrevet af: rasmusvn
Skrevet den: 03-Juli-2013 kl. 21:17
Der var en række årsager, de har dog intet med lærredet at gøre.

Skrevet af: E100
Skrevet den: 13-Juli-2013 kl. 01:59
Oprindeligt skrevet af JakobSkaarup JakobSkaarup skrev:

Jeg har besøgt Christian og det er også ham jeg kommer til at handle med. Han har dog kun en DNP prøve som man kan se i hans biograf. 
Jeg kunne godt tænke mig at opleve et DNP supernova lærred i noget der minder mere om et stue setup. Hvis en eller anden har et setup derhjemme så siger jeg ikke nej tak til en invitation, jeg skal selvfølgelig nok medbringe en cola eller 2 Thumbs Up

Hvorfor låner du ikke CSN Christians 80" demo med hjem, der er da ikke noget der kan konkurrere med at se det i din egen stue.
Jeg har haft den med hjemme for nylig og brugt rigtigt kan den nogle fantastiske ting - en 118" Supernova flex classic gain 0.8 er øverst på min bio ønskeliste.

Mvh E100

-------------
Venlig hilsen E100

http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=124371&PN=1&title=diskret-stuebio - Diskret stuebio

Skrevet den: 26-Juli-2013 kl. 11:50
Det er hermed gjort. Christian kommer måske forbi allerede søndag med demo lærred, så kan jeg komme igang med at teste.

Efter at have læst denne tråd på et konkurrende forum må jeg sige at jeg er blevet en kende mere hooked på et DNP lærred og helt at droppe at have et
http://www.avsforum.com/t/1431840/just-received-and-mounted-my-new-dnp-supernova-blade-08-85-screen-pics-and-impressions-inside - http://www.avsforum.com/t/1431840/just-received-and-mounted-my-new-dnp-supernova-blade-08-85-screen-pics-and-impressions-inside

Skrevet af: Kenzo85
Skrevet den: 26-Juli-2013 kl. 13:25
Oprindeligt skrevet af JakobSkaarup JakobSkaarup skrev:

Det er hermed gjort. Christian kommer måske forbi allerede søndag med demo lærred, så kan jeg komme igang med at teste.

Efter at have læst denne tråd på et konkurrende forum må jeg sige at jeg er blevet en kende mere hooked på et DNP lærred og helt at droppe at have et TV
http://www.avsforum.com/t/1431840/just-received-and-mounted-my-new-dnp-supernova-blade-08-85-screen-pics-and-impressions-inside

DNP laver nogle super lækre lærreder! Hvis man ikke vil have et AT lærred, er DNP lærreder helt sikkert blandt de bedste lærreder man kan få.

-------------
Se mit udstyr her:
http://tinyurl.com/3lz9szc" rel="nofollow - Min Bio-tråd!

Skrevet den: 26-Juli-2013 kl. 13:47
Ja og i mit tilfælde bliver AT ikke relevant da det er et setup i min stue. Er ikke sikker på at fruen synes at en screen wall er sagen. Man skal vælge sine kampe med omhu, og er yderst tilfreds med at kunne få et DNP lærred i stuen

Skrevet af: Leviathan.jk
Skrevet den: 26-Juli-2013 kl. 13:55
Hvorfor er det lige DNP er så godt, når trådstarter nu kan mørklægge lokalet? Er DNP ikke kun værd at gå efter, hvis det er et lyst lokale?

-------------
Samsung SP-A900B, Screen Excellence Slim, Procella P6, Procella P10, Anthem AVM 50v, Anthem PVA-5, Denon DVD-3800BD, Samsung BD-F8900

Skrevet den: 26-Juli-2013 kl. 14:43
Fordi jeg har helt hvide vægge og lofter, det vil skabe en masse lys som bliver kastet tilbage på lærredet. Ydermere ser jeg det som en fordel med et DNP lærred da jeg også gerne ville kunne bruge mit lærred uden at skulle mørklægge 100% hver gang og kæresten også gerne vil have lidt lys tændt. 

Har du et godt forslag Leviathan til et alternativ til et supernova?

Skrevet af: Leviathan.jk
Skrevet den: 26-Juli-2013 kl. 15:01

Nej, det er jeg ikke kvalificeret nok til at give nogen bud på. Og jeg har kun set DNP Supernova en enkelt gang på en lille prøve hos CSN. 

Det jeg nok egentlig ville var bare at pointere, at der ikke er et lærred, som er bedst til det hele, hvis man vælger pålagt gain får man nogle ulemper, som en god hvid/grå dug ikke har. Men til et lyst lokale er DNP nok det bedste valg.

-------------
Samsung SP-A900B, Screen Excellence Slim, Procella P6, Procella P10, Anthem AVM 50v, Anthem PVA-5, Denon DVD-3800BD, Samsung BD-F8900

Skrevet den: 30-Juli-2013 kl. 09:27
Jeg lånte det med tanke på brug om dagen - det er nu på ønskelisten pga. hvad det kan i min lyse stue når der er mørkt.

Det spreder nok til siderne til at få et flot billede, det spreder så lidt op og ned at stuen ikke lyses op som ved hvidt lærred , det giver en farvemætning og kontrast her.

Det er meget sjovt at lyse på det med en lygte, hvis man bevæger den til siden sker der ingenting, bevæger man den op eller ned dør lyset på den.
Det hvor mit lærred sidder gør lærredet ikke nogen særlig forskel mht. dagslys, lyset kommer ind i en vinkel hvor det reflekteres, jeg prøvede at sætte lærredet lige under tagvinduerne, det var meget imponerende at se det næsten ikke ændre på billedet om jeg trak for eller ej

De ulemper jeg nåede at se var:

naturligvis prisen, hvis en spand sort maling er en option, er der rigtig, rigtig, rigtig mange valgmuligheder i hvide lærreder til de samme penge som det 118" rullelærred som jeg har på ønskelisten.

Gain 0.8 vil gerne have noget for det, der skal noget lys til.

Projektor placering, pga. Den lille spredningsvinkel op og ned virker fabrikantens anvisning en kende optimistisk, hvis oman som foreskrevet placerer prosektoren på minimums afstanden for billedstørrelsen, i maks højden (billedhøjden + 5%) får man en indlysningsvinkel i bunden på ca. 22 grader - det resulterer i gain 0.3 i bunden af billedet mod gain 0.8 i toppen, hvilket er ret synligt for mine øjne.

Min konklusion.

Hvis sorte omgivelser ikke er en option.
Hvis prisen ikke er et problem
Hvis lyskravet fra projektoren ikke er et problem
Hvis projektoren kan placeres inden for den midterste tredjedel af billedhøjden.

Så sparker det r..

-------------
Venlig hilsen E100

http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=124371&PN=1&title=diskret-stuebio - Diskret stuebio

Skrevet den: 17-August-2013 kl. 12:33
Hva' så !
Har du fået dig et lærred ???

-------------
Venlig hilsen E100

Print side | Luk vindue