Print side | Luk vindue

JVC LT-37M60 - Erfaringer m.m.

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Visnings- og lytte-udstyr
Forumnavn: TV
Forumbeskrivelse: Fladskærme, billedrør og projections-tv
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=12422
Udskrevet den: 19-Februar-2025 kl. 01:16

Emne: JVC LT-37M60 - Erfaringer m.m.
Skrevet af: Thorvald
Emne: JVC LT-37M60 - Erfaringer m.m.
Skrevet den: 29-Maj-2006 kl. 18:27

Det kunne være interessant hvis alle, der har ovennævnte fantastiske fjernsyn ville beskrive deres setup - og ikke mindst hvordan man har indstillet fjernsynet mht. kontrast og alt det der. Det er jo ikke sikkert man vælger de samme indstillinger - og der er jo også mulighed for at lave forskellige indstillinger afhængig af input (så vidt jeg husker, hvis jeg husker rigtigt). Således, at den enhed, der er sat til HDMI porten har én indstilling og den enhed, der er sat til scart 1 porten måske har en anden indstilling osv. Det er også interessant at høre om I har gjort noget særligt for at få f.eks. HDMI til at virke.

Én grund til at jeg synes det er interessant er, at jeg får mit eksemplar i morgen, tirsdag og så kunne det jo være rart at have noget at gå ud fra.

En anden grund er ganske simpel erfaringsudveksling. Jeg kunne også godt tænke mig at se kommentarer på om I har fået et billede, der er lige så godt, bedre, eller tilnærmelsesvist lige så godt som på det CRT-fjernsyn I havde før.

I øvrigt regner jeg med at skrive en egentlig anmeldelse af fjernsynet.

Nå men, her er et billede af, hvordan jeg regner med, at mit setup skal se ud:

-------------
Med de venligste hilsener

Thorvald.

Svar:
Skrevet af: lrev
Skrevet den: 29-Maj-2006 kl. 19:12
Glæder mig til at læse den anmeldelse..måske du endda kan tage et par billeder fra siden af apparatet med billede på,så man kan se om den klarer sig lige så flot i denne diciplin som Sony v2000 gør.Se billeder andetsteds.....brugeren mener at v2000 måske endda kan "klare" en vinkel på 195 grader..-før det går galt!

-------------
Pioneer 507XD,M.Audio R250,sub.XTZ 99W 10.16,JVC DR-MH300,HI-FI:ProAc Response 1sc,,Amp.Sony ES,CD Sony ES.

Skrevet af: mjohansen
Skrevet den: 29-Maj-2006 kl. 21:06
Oprindeligt skrevet af Thorvald Thorvald skrev:

Det kunne være interessant hvis alle, der har ovennævnte fantastiske fjernsyn ville beskrive deres setup - og ikke mindst hvordan man har indstillet fjernsynet mht. kontrast og alt det der. Det er jo ikke sikkert man vælger de samme indstillinger - og der er jo også mulighed for at lave forskellige indstillinger afhængig af input (så vidt jeg husker, hvis jeg husker rigtigt). Således, at den enhed, der er sat til HDMI porten har én indstilling og den enhed, der er sat til scart 1 porten måske har en anden indstilling osv. Det er også interessant at høre om I har gjort noget særligt for at få f.eks. HDMI til at virke.

Så er det jo juleaften for dig i morgen

Nu sidder jeg ikke lige ved TV'et, men tager lige fra hukommelsen (Den virker nogenlunde endnu ). Jeg har sat farve-temperaturen (eller hvad den nu hedder) til NORMAL, fra fabrikken er den indstillet  på COOL, hvilket efter min mening giver et for koldt billede. Både BRIGTH 1 & 2 har jeg nede på omkring 40%, COLOR på omking 45-50% og SHARPNESS også omkring 50%. NOISE-REDUCTION er sat til minimum (Den kan give et mærkeligt sløvt og grimt billede hvis den er sat til MAX) og resten af billedeforbedringstingene til AUTO hvor det er muligt ellers til ON.

Det er rigtigt der er seperate indstillinger for hvor indgang, de nævnte indstillinger er for tv-tuneren. Indstillingerne til SCART og HDMI har jeg sat nogenlunde som til tuneren, men de er ikke helt perfekte endnu. Jeg har lige køb en "Digital Video Essentials" og håber at kunne prøve den i løbet af ugen, for at finde det rigtige setup på scart og hdmi.

Med hensyn til hdmi har jeg ikke haft problemer. Satte kablet i min DR-MH300 og den anden ende i TV'et og så virkede det. Dog bruger jeg scart til at se de daglige ting der er optaget fra TV, da det er nemmere. Når der kommer signal på hdmi forbindelse skifter tv'er ikke selv over på hdmi indgangen og desuden skifter den heller ikke selv til wide-screen som den gør med scart forbindelsen. Så det er kun når jeg skal se en dvd-film jeg bruger hdmi'en. Der er nu heller ikke den store forskel på scart og hdmi, når det er ting der er optaget fra et analogt tv-signal der skal vises, men ved dvd-film er hdmi i 720p en del bedre end scart.

Michael

Skrevet den: 29-Maj-2006 kl. 21:13

Oprindeligt skrevet af lrev lrev skrev:

Glæder mig til at læse den anmeldelse..måske du endda kan tage et par billeder fra siden af apparatet med billede på,så man kan se om den klarer sig lige så flot i denne diciplin som Sony v2000 gør.Se billeder andetsteds.....brugeren mener at v2000 måske endda kan "klare" en vinkel på 195 grader..-før det går galt!

Nej den er ikke specielt god fra siden. Du kan sagtens se billedet og de fleste mennesker vil sikkert ikke bemærke noget. Men når man nu er LCD-nørd, så bemærker man straks at billedet bliver en anelse lysere når du kommer ud i 60-70 grader (fra midten). Jeg betragter ikke dette som et problem, da vi sidder 3,5 til 5 meter fra skærmen og ikke kommer ud i den vinkel (hvilket de færeste vil gøre hvis bare stuen er indrettet med en lille smule hensyn til placeringen at tv'et)

Og ja, jeg har da set andre LCD'ere der var bedre at se på fra siden, men de kom så heller i ikke nærheden af den samme kvalitet som JVC'en præstere når man ser den forfra.

Michael

Skrevet den: 30-Maj-2006 kl. 12:32
 Vente, vente - de har været her i formiddag (aftalen var efter kl. 12), så nu venter jeg og håber på de finder ud af noget hurtigt.

-------------

Thorvald.

Skrevet af: Skovtrold
Skrevet den: 30-Maj-2006 kl. 12:47

Tillykke med dit nye TV. Jeg håber at du bliver lige så glad for det, som jeg for mit!

Mine indstillinger må tages fra hukommelsen, men de er nogenlunde som følger:

TV: Alle billedforbedringer sat på AUTO, farve på Normal, skydere ca. i midterposition.

HDMI: Alle billedforbedringer slået fra, farve på Normal, skydere i midten eller lidt under.

Jeg benytter kun HDMI indgangen, idet jeg kører alle eksterne enheder igennem receiveren.

-------------
JVC DR-MH300   JVC RX-D701   B&W MT20   JVC LT-32X70

Skrevet den: 30-Maj-2006 kl. 15:50
Øv  jeg må vente til i morgen med at få fjernsynet - fragtfolkene kunne ikke få det ud idag.

-------------

Thorvald.

Skrevet af: Flemmings
Skrevet den: 30-Maj-2006 kl. 17:13

Tillykke med dit (kommende) nye TV!

Glæder mig også til at se din test af den, da jeg JVC også er blevet interessant for mig...

Skrevet den: 01-Juni-2006 kl. 07:37

Så lykkedes det - så fik jeg det!

Hold da op, hvor er det bare et godt fjernsyn - indtil videre umiddelbart lige så godt som mit 28" CRT på billedkvalitet fra analog antennesignal (kabel), og opleveksen er bedre (større  ;-)  ) - og et bedre fjernsyn i det hele taget - bl.a. pga. de bedre tilslutningsmuligheder, design, lækker fjernbetjening, T-V link, som jeg ikke var sen til at udnytte, da jeg først havde fået lavet kanalindstillingerne på fjernsynet som jeg ville have - vupti download til alle mine "videoer"!!

Og jeg er slet ikke færdig med at lege med det!! Jeg har ikke engang set DVD på det endnu - og hvad med HDMI, det bliver også spændende, når jeg får et kabel - og kortlæser til hukommelses kort osv., osv.....

Selv VCD (min hustru skulle absolut se filippinsk film på det nye fjernsyn) - står supergodt selv på denne store skærm.

Markedets bedste fladskærmsfjernsyn? Jeg ved det ikke - men det er da et bud!

-------------

Thorvald.

Skrevet af: lrev på jobbet
Skrevet den: 01-Juni-2006 kl. 07:50
BILLEDER.......KOM!

Skrevet den: 01-Juni-2006 kl. 08:12
Hvilke billeder vil du have, så skal jeg prøve om jeg kan fikse det?

-------------

Thorvald.

Skrevet den: 01-Juni-2006 kl. 08:36

NOGEN MED LIDT "VINKEL" PÅ.........og måske lidt fra siden af også.

Leo.

Skrevet af: Bendix
Skrevet den: 01-Juni-2006 kl. 14:35

Thorvald, jeg kunne godt tænke mig at vide hvad der gjorde at dit valg lige præcis faldt på dette tv fra JVC?

Havde du ikke andre modeller i tankerne. Jeg tænker feks på 37pf9830?

Spørger  fordi jeg har et 32pf9830 og er interesseret i at vide hvordan du vil sammenligne billedkvaliteten på de 2 tv?

Skrevet den: 01-Juni-2006 kl. 18:55
Oprindeligt skrevet af Bendix Bendix skrev:

Spørger  fordi jeg har et 32pf9830 og er interesseret i at vide hvordan du vil sammenligne billedkvaliteten på de 2 tv?

Ja, en sammenligning med pf9830 kunne være interessant. Har læst en norsk test af LT-37M60, hvor de til sidst konkluderer, at JVC'en er rigtig god, men at billedkvaliteten nærmest selvfølgeligt ikke kan måle sig med 37PF9830 (som de i en anden test i okt. 2005 var vildt begejstrede for). Men kan det nu passe, når JVC'en er noget nyere...

Skrevet den: 01-Juni-2006 kl. 19:32

De nævnte norske testere anser pf9830 som reference fjernsyn - men det er jo så vidt jeg husker også vææsentligt dyrere. Hvordan det ser ud nu med de priser ved jeg ikke.

Hvor det liige skulle være dette tv? Tjaa, måske fordi jeg er en smule JVC fikseret... Nej, spøg til side. Jeg synes bare generelt at når man ser på fladskærmsfjernsyn i butikkerne, så er de generelt (efter min mening) ikke særligt gode. Måske fordi udvalget og butikkerne her i Esbjerg ikke er det helt vilde. Jeg ved ikke om jeg har set Philips PF9830.

Sjovt nok så jeg først LT-37M60 længe efter jeg havde besluttet mig... Og så er der det, at det har Clear Motion Drive som giver billedkvaliteten et løft.

Det er svært at sige hvorfor, men jeg har somme tider en næse eller fornemmelse for om noget er godt eller dårligt og så vælger jeg det, uden at jeg behøver at undersøge en hel masse.

-------------

Thorvald.

Skrevet den: 01-Juni-2006 kl. 19:40

Det kunne være lidt spændende at høre nogle sammenlignings meninger med personer der har set dem begge.

Clear Motion Drive hvordan virker det? opskalerer det billedet til hd? Hvordan ser det ud med pixelleringer ved tv?

Skrevet den: 01-Juni-2006 kl. 19:46
Clear Motion Drive gør at billedopdateringen er 10 ms istedet for 20 ms - ikke at forveksle med response speed.

-------------

Thorvald.

Skrevet den: 01-Juni-2006 kl. 19:50

"""Sjovt nok så jeg først LT-37M60 længe efter jeg havde besluttet mig... Og så er der det, at det har Clear Motion Drive som giver billedkvaliteten et løft.""

Hej!

Betyder dette at du ikke engang havde set det inden du bestilte det?

Så må du da være ualmindelig glad for JVC(hvad jeg også har dig mistænkt for)......"næse" eller ej!!

-------------
Pioneer 507XD,M.Audio R250,sub.XTZ 99W 10.16,JVC DR-MH300,HI-FI:ProAc Response 1sc,,Amp.Sony ES,CD Sony ES.

Skrevet den: 01-Juni-2006 kl. 20:47

Ha, ha  -  tjaaa jo, jeg bestilte det egentligt før jeg havde set det - men jeg havde set LT-32S60, så det kunne næppe være dårligere.... Og det er faktisk en del bedre.

-------------

Thorvald.

Skrevet af: Carser
Skrevet den: 01-Juni-2006 kl. 21:07

Hej Thorvald.

Tillykke med dit nye TV! Det må være noget ganske andet end det gamle 28" med buet skærm.

I øvrigt nævnte du, at du set LT-37S60. Det har i det netop udkomne Datatid (Nr. 6) vundet "bedst i test" i en test af 5 37" LCD TV.

-------------
M.v.h. Carser

Sony RDR-HX710B, Sony KV-32FX66E, Sony DVP-S325, Sony STR-DE635, Sony MDS-JE320, Sony DCR-HC17E, Sagem 60 Selector + skarpt syn.

Skrevet den: 01-Juni-2006 kl. 21:30
Oprindeligt skrevet af Carser Carser skrev:

Hej Thorvald.

Tillykke med dit nye TV! Det må være noget ganske andet end det gamle 28" med buet skærm.

I øvrigt nævnte du, at du set LT-37S60. Det har i det netop udkomne Datatid (Nr. 6) vundet "bedst i test" i en test af 5 37" LCD TV.

Hvilke tv var inkluderet i testen??

Skrevet af: BrianJVC
Skrevet den: 01-Juni-2006 kl. 23:09

Vi har vundet en del test i England, på nye produkter. Derovre sælges flest skærme med DVB-T så det er modeller fra os med det, der er testet, vi har dem tilsvarende i Danmark, bare uden DVB-T, dette lanceres senere på året, såsnart DR er helt sikre på hvordan det videre forløb for DVB-T skal være, vi vil ikke sende hovsa løsninger på gaden.

http://www.jvc.dk/article-list.php?id=2 - http://www.jvc.dk/article-list.php?id=2

-------------
JVC Dynapix HD - Picture processing without comprimize

Skrevet den: 01-Juni-2006 kl. 23:17

Hvilke tv var inkluderet i testen??

Acer AT3705-MGW,
Grundig Xentia 37LXW94-8625,
Hitachi 37LD6600,
Philips 37PF5320 og
JVC LT-37S60B 

-------------
M.v.h. Carser

Sony RDR-HX710B, Sony KV-32FX66E, Sony DVP-S325, Sony STR-DE635, Sony MDS-JE320, Sony DCR-HC17E, Sagem 60 Selector + skarpt syn.

Skrevet den: 02-Juni-2006 kl. 07:30

Nu har jeg ved selvsyn set at fodbold står ganske fint på fjernsynet. Bolden ligner ikke en komet og spillerne ligner ikke en Clark Kent, når han løber hurtigt. Græsset ligner så vidt jeg kan se også græs - jeg kender ikke så meget til fodboldgræs, det kan være det er noget andet end det græs jeg kender fra haver, parker o.lign......   

De fleste kanaler står ganske skarpt på skærmen, et flot billede!! Og DVD! Jeg kunne ikke dy mig for at skulle se lidt Star Wars II og der er billedet selvfølgeligt perfekt.

Lyden fra fjernsynet er også vældig god efter min mening - og bedre end på mit CRT efter min umiddelbare vurdering.

En anden ting der er meget interessant at lægge mærke til - På mange og måske de fleste fladskærmsfjernsyn: Et 4:3 billede, der strækkes til at fylde hele skærmen vil få personer til at se unaturligt brede ud. Men ikke på dette fjernsyn - jeg har sat en indstilling, der hedder "panoramic", hvilket vistnok betyder at billedet altid fylder hele skærmens bredde og en 4:3 film fylder hele skærmen. Men personerne bliver ikke strukket ret meget, faktisk så lidt så man knap bemærker det. Dette skyldes at billedet bliver strukket mest i hjørnerne og mindre inde på skærmen. Dette kan man i nogle tilfælde se ude i siden af skærmen, f.eks. hvis en bil kommer kørende fra siden - så virker det lidt ud som om skærmen buer en anelse udad i siden (Lidt samme fornemmelse som Omnimax biograf). Men da det ikke er noget man lægger mærke til er billedet faktisk meget behageligt og naturligt at se på - og man får fuldt nytte af den store skærm. Man kan også se det ved at TV3's cirkelrunde logo er en anelse ovalt deroppe i hjørnet.

Når man som på mine billeder går ud til siden, så står billedet stadig supergodt og tydeligt, selv ude ved tæt på 90 gr (eller 180 gr?) som det kan ses på fodboldbilledet. Meget bedre end hvad jeg har set på andre flade fjernsyn.

-------------

Thorvald.

Skrevet af: steenm
Skrevet den: 02-Juni-2006 kl. 07:40

Når man søger på EDBPriser finder man 3 modeller  af 37M60.

37M60,37M60BU og 37MZU.

Hvad er forskellen på dem? Er det  farven?

Skrevet den: 02-Juni-2006 kl. 07:49
37M60 er en generel betegnelse - BU er vistnok den farve jeg har - sølv+sort, mens ZU er den helt sorte model.

-------------

Thorvald.

Skrevet den: 02-Juni-2006 kl. 07:57
Hej!
Nydeligt tv der.Og tak for de fine billeder,men er der ikke lidt reflekser i den?
Det er da også underligt at alle skal lave PIANO-SORT....det er ikke så hensigtsmæssigt m.h.t uønskede reflekser.

Skrevet den: 02-Juni-2006 kl. 08:06
Reflekserne er absolut ikke generende - heller ikke i piano-lakken - nu ses det tydeligt på det nederste billede, fordi billed-retningen er ud mod den side af stuen hvor der er glas i hele væggen ud mod en (lukket) altan også med glas. Jeg har i hvert fald ikke følt mig generet af det.

-------------

Thorvald.

Skrevet den: 02-Juni-2006 kl. 08:11

Jeg kan tilføje at jeg har det samme TV, hvor der om eftermiddagen kommer meget lys ind på. Og jeg har aldrig været generet af genskin fra skærmen (eller rammen for den sags skyld)

-------------

Skrevet af: lahan
Skrevet den: 02-Juni-2006 kl. 08:50

Det kunne være lidt spændende at høre nogle sammenlignings meninger med personer der har set dem begge.

Clear Motion Drive hvordan virker det? opskalerer det billedet til hd? Hvordan ser det ud med pixelleringer ved tv?

Jeg har ligesom Thorvald set dette TV hos JVC.
Det står virkeligt flot og har faktisk et væsentligt bedre billede end de kæmpe skærme som JVC også sælger. De er nu også gode dog ikke på højde med denne model.
Lyden er også god i disse modeller.
JVC har desuden en X model, som har helt smalle kanter, den er også spændene.

i forhold til 9830 er jeg dog ikke i tvivl, 9830 er lige en klasse over.
Men hvis du ønsker et 37" til max 20k, så er JVC et virkeligt godt bud.

Skrevet den: 02-Juni-2006 kl. 10:05

Hej!

personligt ville jeg overveje den,men kun hvis den kommer i en større version(42" eller større)....mon det sker?

Skrevet af: grawsom
Skrevet den: 02-Juni-2006 kl. 20:39
Tillykke med den nye flimmer til Thorvald.

Jeg glæder mig også, for jeg går og venter på et magen til. Så når jeg har leget lidt med det kan det jo være jeg smider et par kommetarer.
Skal også køre Xbox360 på denne, istedet for at køre det på et Dell 2600 som jeg har på mit kontor - som jeg forøvrigt er meget glad for - flot og skarpt billede.

Skrevet af: cwitt
Skrevet den: 03-Juni-2006 kl. 00:15

Lækkert TV....det JVC!

Er selv tæt på at købe samme, men har også Pana 37PV60 i tankerne.

Nogen der umiddelbart har erfaring med fordel/ulemper ml. disse to TV?

Skal bl.a også bruge det til at vise fotos fra PC, og de skal stå tip top!

-------------
Carsten Witt

LG OLED65B7 TV
NAD T758 Surround Receiver
Samsung BD-C6900 Blue Ray
Sony RDR-HDX995 HDD-Recorder
YouSee HD-box Samsung3126

Skrevet den: 03-Juni-2006 kl. 08:12

Hej!

Til foto,og du er kritisk-......så skal det være LCD,klart!

Leo.

-------------

Skrevet af: terrafox
Skrevet den: 03-Juni-2006 kl. 08:31

Hej

Jeg har netop modtaget dette TV og jeg må sige at det står virkelig flot selv på mit analoge kabeltv. Med en DVD som input bliver det naturligvis endnu bedre, så indtil videre er jeg meget tilfreds med mit nye tv.

Havde også overvejet pv60 men designet og burnin problemer på plasmaer gjorde at jeg valgte 37m60 selvom det er noget dyrere. Ved godt at det efterhånden ikke skulle være det store problem med de nye plasma, men jeg synes alligevel at have hørt om nogen der har fået det på selv helt nye plasmaer. Synes også at det ville ødelægge noget af oplevelsen ved et nyt tv hvis man de første rigtige timer hele tiden skal tænke over at undgå burnin.

Så alt i alt er jeg indtil videre meget tilfreds med mit valg

Skrevet den: 04-Juni-2006 kl. 18:38

Billedkvalitet på fjernsynet fra optagekvalitet på DVD-optageren.

Nu har visse af os ind i mellem haft nogle interessante diskussioner om optagekvalitet på DVD-optageren. Jeg har hårdnakket holdt på at EP-mode og endda omkring 400 minutter på én DVD (f.eks. 10 afsnit af en serie) - havde en ganske udmærket billedkvalitet på fjernsynet. "I" mente så at jeg ville blive skuffet over billedkvaliteten når / hvis jeg skiftede fra mit 28" CRT til en større fladskærm.

Nu har jeg lige for testens skyld kigget på et par eller 5 minutter af CSI Las Vegas afsnit 1, der ligger på en DVD, hvor jeg har indspillet 10 afsnit - og jeg må sige "wow", der blev Jeres formaninger til skamme. Ligeledes med f.eks. Smallville optaget i EP-mode. Billedkvaliteten er der ikke noget at sige noget dårligt om.

Supergodt fjernsyn.

Hvad skal jeg sige om mit nye fjernsyn - kvali, kvali, kvali, KVALITET! Antennesignal står flot på skærmen, DVD endnu bedre, gamle DVD-optagelser i EP-mode eller lidt ringere står fint. Sortniveau - umiddelbart ser sort, sort nok ud til mig - jeg overvejer dog at lave en test med nogle billeder med de rene farver fra RGB og CMYK skalaen. Ingen slør, efterslæb eller lignende, ingen pixellering, kun et flot billede. Derudover løfter det flotte design oplevelsen yderligere. Jeg er godt tilfreds med at jeg ventede to - tre måneder for at få det i sølv+sort designet!! Om jeg skriver en anmeldelse af fjernsynet? Måske og måske ikke - for hvad er der næsten at teste? Og derudover kunne jeg risikere at blive beskyldt for at skamrose et fjernsyn uden at have den fornødne baggrundsviden / erfaring fra andre fladskærmsfjernsyn - og jeg kunne igen blive beskyldt for at være en JVC fanatiker, der siger at intet andet end JVC dur.

Men - efter min ydmyge mening - så er dette fjernsyn i TOPKLASSE. Intet mindre.

-------------

Thorvald.

Skrevet den: 04-Juni-2006 kl. 20:34

... - og jeg kunne igen blive beskyldt for at være en JVC fanatiker, der siger at intet andet end JVC dur...

Med det udstyr, du ejer, så er du da vist også JVC-fan Men hvorfor skulle det forringe din vurdering?! Det kunne jo også være, at JVC er temmelig godt.

Dine udsagn sammenholdt med, hvad jeg ellers har læst rundt omkring gør i hvart fald, at jeg har et godt øje til JVC i min søgen efter en flad. Det skal bare være en 42" eller 46".

Skrevet den: 04-Juni-2006 kl. 20:48
Oprindeligt skrevet af Flemmings Flemmings skrev:

[Med det udstyr, du ejer, så er du da vist også JVC-fan Men hvorfor skulle det forringe din vurdering?! Det kunne jo også være, at JVC er temmelig godt.

Dine udsagn sammenholdt med, hvad jeg ellers har læst rundt omkring gør i hvart fald, at jeg har et godt øje til JVC i min søgen efter en flad. Det skal bare være en 42" eller 46".

Hej!

Hvis det skal være 42" eller større,så skal du nok ikke bruge mere tid på JVC....deres bedste tv er kun 37",og laves ikke større.

-------------

Skrevet den: 04-Juni-2006 kl. 20:56

Citér

Hvis det skal være 42" eller større,så skal du nok ikke bruge mere tid på JVC....deres bedste tv er kun 37",og laves ikke større.

Du har ret for så vidt angår skrivende stund, men de er på vej med ny 40" og 46" til efteråret. Se denne tråd: http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=11987&PN=5 - http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=11987& PN=5

Skrevet den: 04-Juni-2006 kl. 20:58
Ja-det ved jeg godt,men det bliver uden nogle af de interessante features som på m60-mærkeligt nok.

-------------

Skrevet den: 05-Juni-2006 kl. 02:03

Er selv meget hooked på enten JVC LT37M60 eller Pana 42PV60.

Umiddelbart hælder jeg mest til JVC pga. designet, men jeg har igår for 3. gang hørt en forhandler sige, at de ikke er så glade for "JVC´erne" (dvs. de hidtige modeller) fordi de går i stykker. Tre forhandlerkæder har nu - uafhængigt af hinanden - sagt dette.

Fejlene er f.eks. : billedet fryser og skærmen skal "genstartes", ikke alle AV-indgange virker korrekt samt underlige farveforvræninger i billedet så apparatet til sidst må "genstartes" for atter at få OK billede.

Er der nogen af jer, der har oplevet eller hørt lignende?

Er der iøvrigt nogen der har direkte erfaringer med sammenligning af disse 2 apparater, nærmere bestemt vedr. billedkvaliteten med Selector signal samt ved visning af fotos fra PC?

-------------
Carsten Witt

LG OLED65B7 TV

Skrevet den: 06-Juni-2006 kl. 10:48

Med hensyn til fotos på vores LT-37M60 så er det ret smart, fordi der er i siden direkte kortlæser med gengivelse i høj kvalitet, det gengives i 4:3 på skærmen, da kameraerne jo også tager det som 4:3 opløsning.

Ellers fra PC anbefaler vi at forbinde det via en DVI eller HDMI udgang fra PC til HDMI på TV'et for bedste opskalering. Dette er ligeledes for at få det igennem vores billedteknologi for bedste optimering.

-------------

Skrevet af: lunddal
Skrevet den: 06-Juni-2006 kl. 11:07

Nu har jeg lige for testens skyld kigget på et par eller
5 minutter af CSI Las Vegas afsnit 1, der ligger på en DVD, hvor jeg har
indspillet 10 afsnit - og jeg må sige "wow", der blev Jeres formaninger til
skamme. Ligeledes med f.eks. Smallville optaget i EP-mode. Billedkvaliteten
er der ikke noget at sige noget dårligt om.

Jeg har på fornemmelsen at dine krav og forventninger ikke er så høje som
mange af os andres.

Måske har dit gamle tv bare været for dårligt

Skrevet af: cnn3
Skrevet den: 06-Juni-2006 kl. 11:30

Oprindeligt skrevet af lunddal lunddal skrev:

mange af os andres. 

Mine krav og forventninger er ikke nødvendigvis som andres, sådan er det jo. Derfor skal man jo heller ikke vælge et TV udelukkende på baggrund af andres erfaringer.

Men det er da glædeligt at Thorvald er tilfreds og fornøjet da han har fået lige det han ønskede...

Personligt går jeg mere op i lyd end i billedkvalitet, så der er sikkert mange TV jeg ville synes er OK

-------------
mvh Christian

Skrevet den: 06-Juni-2006 kl. 12:12

Hej,

Jeg er ikke et sekund i tvivl om, at du, Thorvald, har købt dig et glimrende TV.

Men at "vores formaninger" er gjort til skamme, kan jeg ikke finde belæg for. (Der linkes i øvrigt heller ikke til dem fra din side - dem, jeg selv er kommet med, kan i store træk findes http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=8274 - her ).

For EP optagelserne er ikke i fuld opløsning, bitraten er i den lavere ende og udsagnet ville kun kunne gælde, hvis du også havde de samme serier optaget i højere kvalitet og ikke ved sammenligning kunne se nogen som helst forskel.

Det vil mange af os, måske alle - man behøver ikke at være nørd - kunne på kort tid (medmindre serierne er i ringe eller elendig teknisk kvalitet).
Især på et større og afslørende fladskærms TV som dit nye og i action-scener.

Og twister vi den lige lidt:

Det er faktisk dit valg af EP, der allerede er gjort til skamme, nemlig  http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=8281&PN=1&TPN=1 - hér .

Jeg er ikke ude på en masse debat og folk må selv vælge, hvilken kvalitet, de optager i. Men at kalde gode og velbegrundede råd om optagekvalitet for "formaninger" og ofre kassen på et TV og så spare meget på optagekvaliten på billige skiver synes jeg (og mange andre) ikke hænger sammen.

Jeg har det som lunddal: "Jeg har på fornemmelsen at dine krav og forventninger ikke er så høje som mange af os andres."

Hvis EP er til "wow", vil du nok mangle ord, når du en dag ser HDTV derhjemme eller blot velproducerede DVD-købefilm, hvis bitrate er flere gange højere end EP's.

Kvalíteten afgøres ikke kun af skærmen, men også af, hvad den fodres med. 

-------------
M.v.h. Carser

Skrevet den: 06-Juni-2006 kl. 12:43
Oprindeligt skrevet af cwitt cwitt skrev:

Er selv meget hooked på enten JVC LT37M60 eller Pana 42PV60.

Umiddelbart hælder jeg mest til JVC pga. designet, men jeg har igår for 3. gang hørt en forhandler sige, at de ikke er så glade for "JVC´erne" (dvs. de hidtige modeller) fordi de går i stykker. Tre forhandlerkæder har nu - uafhængigt af hinanden - sagt dette.

Fejlene er f.eks. : billedet fryser og skærmen skal "genstartes", ikke alle AV-indgange virker korrekt samt underlige farveforvræninger i billedet så apparatet til sidst må "genstartes" for atter at få OK billede.

..

Hej!

Har Brian ikke en kommentar til dette?Er der mon noget om snakken,eller?

Skrevet den: 06-Juni-2006 kl. 13:07

Jeg nu haft mit 37M60 i ca. 3 måneder og inden det et 32S60 i omkring 2 måneder. Jeg ikke på noget tidspunkt haft problemer med nogle af dem, de har bare virket perfekt og desuden ingen defekte pixels.

Michael

Skrevet den: 06-Juni-2006 kl. 13:17
Oprindeligt skrevet af mjohansen mjohansen skrev:

Jeg nu haft mit 37M60 i ca. 3 måneder og inden det et 32S60 i omkring 2 måneder. Jeg ikke på noget tidspunkt haft problemer med nogle af dem, de har bare virket perfekt og desuden ingen defekte pixels.

Michael

Det er bestemt også meget ukendt for os. Vi har haft utrolig få til reparation eller med fejl. Til gengæld ser vi nogle med fejlbrug men ikke mange. Men der er mange som tror en LCD skærm retter op på et dårligt antennesignal, og det er jo ikke lige tilfældet.

Derudover kan der for forhandlere være mærker eller modeller som er mere interessante for dem at sælge end andre (måske provision eller bonus fra leverandør), og så kan enkelte forhandlere bruge ret så drastiske midler for at få dig over på et andet TV. En god en er at sige der er mange der går i stykker, så flytter man nemt kunden.

-------------

Skrevet den: 06-Juni-2006 kl. 13:25
Ja-det skulle ikke undre mig.Det er lige som 2tal værløse,han siger at han ikke fører LG i sin butik,fordi LG "har en meget dårlig finish"!!-det er da så forkert som noget kan være,og det er ærlig talt til at BRÆKKE SIG OVER,at de virkelig er villige til at bruge så ufine trick for at flytte kunden.Håber ikke at folk ryger på den.....men det er der jo nok nogle der gør.

Skrevet den: 06-Juni-2006 kl. 13:37

Oprindeligt skrevet af lrev på jobbet lrev på jobbet skrev:

Ja-det skulle ikke undre mig.Det er lige som 2tal værløse,han siger at han ikke fører LG i sin butik,fordi LG "har en meget dårlig finish"!!-det er da så forkert som noget kan være,og det er ærlig talt til at BRÆKKE SIG OVER,at de virkelig er villige til at bruge så ufine trick for at flytte kunden.Håber ikke at folk ryger på den.....men det er der jo nok nogle der gør.

Et eller andet sted er det jo ok de rykker på de mærker eller modeller hvor de kan hente penge, så det er ikke altid skidt, man kan som regel godt gennemskue hvor det er galt. De kan jo opnå deres avancer som de skal have på flere måder, så bare fordi de får provision, betyder det jo ikke det er en guldforretning for netop det produkt, det er som en motivator til at få hjulene igang på en måde.

Så kan man være for eller imod.

-------------

Skrevet den: 06-Juni-2006 kl. 13:49

Jeg ved ikke om du er "for" at fylde folk med løgn,jeg kan bare ikke fordrage det!!

Det er iorden at fremhæve noget frem for noget andet,men.....nej......føj da.......du skuffer mig.

Skrevet den: 06-Juni-2006 kl. 13:56

Jeg ved ikke om du er "for" at fylde folk med løgn,jeg kan bare ikke fordrage det!!

Det er iorden at fremhæve noget frem for noget andet,men.....nej......føj da.......du skuffer mig.

Ikke at fylde folk med løgn, den går jeg ikke ind for. Men du skal se det fra butikkernes side, der er mange mærker og mange modeller, de kan ikke skelne det hele, og fokusere på alle.

-------------

Skrevet den: 06-Juni-2006 kl. 13:58

Det skal jeg ,og det GØR jeg.

Jeg skrev en helt konkret historie fra det virkelige liv,og går ud fra at det er den du kommenterer på??Hvad du iøvrigt mener om andre "tænkte" situationer er jeg sådan set ligeglad med.

Skrevet den: 06-Juni-2006 kl. 14:00
Vi har bare ikke mulighed for den form for support, sådan er vores firma ikke opbygget, vi er nødt til læne os op af gode test og få skærmene ind på almindelig vis, ved at vores sælgere kører rundt til butikkerne og træner og hjælper butikkerne, med hvilke argumenter der holder på vores skærme, så de kan fortælle forskellen når kunden kommer ind. Det er bare svært at få skærmene ud bredt når du gør det på denne måde.

-------------

Skrevet af: Kimsen
Skrevet den: 06-Juni-2006 kl. 14:41

Hej

Nu vi er ved JVC, er der så nogen af jer JVC kendere der vil gi et bud på hvilket der er det bedste 32" JVC.

Jeg har kigget på LT 32X70BU, men er lidt usikker på forskellen på de enkelte bogstav kombinationer.

På forhånd tak !

Skrevet den: 06-Juni-2006 kl. 15:01

LT-32X70 er topmodellen, bogstavkoderne betyder som følger:

BU er lig sølv med sort ramme

SU er lig helt sølvfarvet

ZU er lig med helt sort

-------------

Skrevet af: spawn
Skrevet den: 06-Juni-2006 kl. 15:16
Hvad er så prisen på LT-32X70 pt ? syntes ikke lige jeg kunne finde den nogen steder

-------------
Philips 65OLED705/12 - ATV4K

Skrevet af: BThorsen
Skrevet den: 06-Juni-2006 kl. 15:29

Hej.

Prisen er 12999 hos Godpris.

http://www.godpris.dk/shop/default.asp?ReferrerStr=http%3A%2F%2Fdk%2Epricerunner%2Ecom%2Fsound%2Dand%2Dvision%2Fvision%2Ftv%2F569545%2Fprices&ProductID=LT32X70BU - http://www.godpris.dk/shop/default.asp?ReferrerStr=http%3A%2 F%2Fdk%2Epricerunner%2Ecom%2Fsound%2Dand%2Dvision%2Fvision%2 Ftv%2F569545%2Fprices&ProductID=LT32X70BU

Skrevet af: BThorsen
Skrevet den: 06-Juni-2006 kl. 15:32
v

Skrevet af: spawn
Skrevet den: 06-Juni-2006 kl. 17:36

Tak for linket BThorsen

Syntes egentlig det er en helt ok pris, troede faktisk den var dyrere med tanke på det er den nuværende topmodel.

-------------
Philips 65OLED705/12 - ATV4K

Skrevet af: Figaro01
Skrevet den: 06-Juni-2006 kl. 20:55
X70 ? jeg troede det var M60 som var topmodellen

Skrevet den: 07-Juni-2006 kl. 04:03

Brian,

Jeg har set i kataloget at 32 tommer ogsaa foeres i WHITE, men er de til at koebe herhjemme?

Oprindeligt skrevet af BrianJVC BrianJVC skrev:

LT-32X70 er topmodellen, bogstavkoderne betyder som f๘lger:

BU er lig s๘lv med sort ramme

SU er lig helt s๘lvfarvet

ZU er lig med helt sort

-------------
Carsten Witt

LG OLED65B7 TV

Skrevet den: 07-Juni-2006 kl. 09:44

Oprindeligt skrevet af Figaro01 Figaro01 skrev:

X70 ? jeg troede det var M60 som var topmodellen

I 32" segmentet er X70 topmodellen - generelt set er M60 topmodellen, men den fås "kun" i 37".

-------------

Thorvald.

Skrevet den: 07-Juni-2006 kl. 09:51

Vi har faktisk flere topmodeller:

X70 er topmodellen i 26" og 32", til efteråret kommer der 40" og 46" i samme design

S70 er vores topmodel nu i 40" med samme funktioner som X70

M60 er vores specialmodel med verdens første Clear Motion Drive, den eneste skærm på markedet der kan halverer billedfrekvensen, og vise det samme billed to gange, som 100Hz indenfor LCD-TV (billedligt fortalt). Clear Motion Drive eliminerer slør og støj i billedet ved hurtige bevægelser.

Til efteråret kommer der en afløser for denne.

-------------

Skrevet den: 07-Juni-2006 kl. 10:02

X70 er topmodellen i 26" og 32", til efteråret kommer der 40" og 46" i samme design

M60 er vores specialmodel med verdens første Clear Motion Drive, den eneste skærm på markedet der kan halverer billedfrekvensen, og vise det samme billed to gange, som 100Hz indenfor LCD-TV (billedligt fortalt). Clear Motion Drive eliminerer slør og støj i billedet ved hurtige bevægelser.

Hej!

Med andre ord:M60 er topmodellen-den laves bare ikke større end 37"-og man har heller ikke planer herom..ikk`?

Skrevet den: 07-Juni-2006 kl. 10:11

mange af os andres.

Måske har dit gamle tv bare været for dårligt  

Nej, mit gamle tv, som kun er 3-4 år gammelt var faktisk ret godt!

Men at "vores formaninger" er gjort til skamme, kan jeg ikke finde belæg for. (Der linkes i øvrigt heller ikke til dem fra din side - dem, jeg selv er kommet med, kan i store træk findes http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=8274 - her ).

Hvad mener du med "Der linkes i øvrigt heller ikke til dem fra din side"? Det du henviser til er bl.a. tekniske fakta. Jeg er udmærket klar over at EP er en teknisk ringere optagekvalitet end SP. Men det er jeg ikke så interesseret i.

For EP optagelserne er ikke i fuld opløsning, bitraten er i den lavere ende og udsagnet ville kun kunne gælde, hvis du også havde de samme serier optaget i højere kvalitet og ikke ved sammenligning kunne se nogen som helst forskel.

Jeg skal prøve at optage f.eks. Smallville på lørdag både i EP og SP og køre dem side om side på fjernsynet og selvfølgelig også i fuld skærm skiftevis.

Det er faktisk dit valg af EP, der allerede er gjort til skamme, nemlig  http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=8281&PN=1&TPN=1 - hér .

80% vælger SP.

Men at kalde gode og velbegrundede råd om optagekvalitet for "formaninger" og ofre kassen på et TV og så spare meget på optagekvaliten på billige skiver synes jeg (og mange andre) ikke hænger sammen.

Måske. Men nu handler det jo også til dels om at jeg har en række gamle optagelser i "lav" kvalitet - og dem skal jeg jo også have glæde af. Derudover gider jeg ikke at ofre så meget på serier.

Jeg har det som lunddal: "Jeg har på fornemmelsen at dine krav og forventninger ikke er så høje som mange af os andres."

Det ved jeg såmænd ikke - jeg synes da også at det er flot når billedet står godt.

Hvis EP er til "wow", vil du nok mangle ord, når du en dag ser HDTV derhjemme eller blot velproducerede DVD-købefilm, hvis bitrate er flere gange højere end EP's. Kvalíteten afgøres ikke kun af skærmen, men også af, hvad den fodres med. 

Mit "wow" til EP var ud fra at jeg egentlig ud fra Jeres tidligere kommentarer ikke var sikker på hvor godt eller dårligt EP / FR410 ville stå på mit nye fjernsyn. Jeg blev således positivt overrasket.

Det jeg kan se er, at mine gamle optagelser står pænt og fuldt ud tilfredsstillende på mit nye fjernsyn - de står lige så godt som på mit gamle fjernsyn! Nu ser min hustru en del filippinske film og det er VCD - det står også udmærket på fjernsynet. Det er dog klart og tydeligt også for mig, at jo dårligere kilden er, des tydeligere er det, når jeg står tæt på fjernsynet - men det ændrer ikke ved at billedet er fuldt tilfredsstillende ved normal kigning. Hvis jeg skal lave en "rangstige", hvor "1" er dårligst:

1. VCD: Står pænt på fjernsynet ved normal kigning - VCD'ens ringe kvalitet ses tydeligt tættere på fjernsynet.
  2. EP og FR410: Står fuldt ud tilfredsstillende på fjernsynet. Står noget bedre end VCD tættere på fjernsynet.
  3. Antennesignal - temmeligt godt og flot billede også tættere på fjernsynet.
  4. DVD: Meget flot billede.

Altså optagelser i de lave optagekvaliteter står fuldt ud tilfredsstillende og med et pænt billede på skærmen ved normal kigning - selvfølgelig ikke så godt som DVD - men stadig ganske fint!

-------------

Thorvald.

Skrevet den: 07-Juni-2006 kl. 10:19

Hej!

Med andre ord:M60 er topmodellen-den laves bare ikke større end 37"-og man har heller ikke planer herom..ikk`?

Jo vi ville meget gerne komme med både større og mindre modeller med Clear Motion Drive, der er bare nogle ting der spiller ind.

1) Der findes kun et panel der kan bruges til denne teknologi, og det er Sharps ASV panel, det bedste fra dem. Så hvis der nu laves et større panel, så kunne vi godt finde på at lancere en større model med Clear Motion Drive.

Hvis vi tænker i mindre modeller, så kunne 32" være ok, men igen ingen paneler der kan dette, og derudover vil virkningen ikke være ligeså imponerende, det var det samme med 100Hz på 28" TV, det var mere salgsargument end det var nødvendigt og funktionelt på så relativ lille en skærm. Men det blev lanceret fordi der var salgsargument i det.

2)

-------------

Skrevet den: 07-Juni-2006 kl. 11:57

Hvad mener du med "Der linkes i øvrigt heller ikke til dem fra din side"? Det du henviser til er bl.a. tekniske fakta. Jeg er udmærket klar over at EP er en teknisk ringere optagekvalitet end SP. Men det er jeg ikke så interesseret i.

Det, jeg synes er problematisk, er, at du i denne tråd uden at citere eller linke gør nogle af os forkert på den ved at gøre vores udsagn til skamme. Det var måske ikke sådan ment, men sådan oplevede jeg det - en stikpille fra dig, der nærmest bad om en kommentar. 

Så jeg tænkte lidt over det og valgte at svare, for hvis jeg eller andre er kommet med "formaninger", har der jo nok været en grund til det - eller også har vi taget fejl.

Hvis du referede til "formaninger" om ikke at optage i for lav kvalitet, fandt jeg det mest fair, at andre kunne læse, hvad det drejede sig om, og så ville et link til debatten være et pænt træk fra din side.

Om man så ønsker/gider/formår sætte sig ind i det mere tekniske eller ej: Ved al videooptagelse er der nøje sammenhæng mellem hvad man kan se og hvad der teknisk er muligt i den givne kvalitet.

80% vælger SP.

Ja, og tallet for EP (4 timer på en et-lagsskive) eller endnu lavere kvalitet ligger på ca. 3%. Så min pointe er, at 97% i modsætning til dig IKKE finder EP eller lavere god (nok).

Mit "wow" til EP var ud fra at jeg egentlig ud fra Jeres tidligere kommentarer ikke var sikker på hvor godt eller dårligt EP / FR410 ville stå på mit nye fjernsyn. Jeg blev således positivt overrasket.

Fint.

Vi er så 97%, der nok først ville sige "godkendt" ved gengivelse af noget optaget i bedre kvalitet og "wow" ved noget, der for alvor var i god kvalitet hele vejen fra kameralinse via optagelse på HDD eller DVD til skærm.

-------------
M.v.h. Carser

Skrevet den: 07-Juni-2006 kl. 12:57

Hvis du referede til "formaninger" om ikke at optage i for lav kvalitet, fandt jeg det mest fair, at andre kunne læse, hvad det drejede sig om, og så ville et link til debatten være et pænt træk fra din side.

Nåå ok, sådan - jeg forstod ikke helt kommentaren før, men det gør jeg nu.

Så jeg tænkte lidt over det og valgte at svare, for hvis jeg eller andre er kommet med "formaninger", har der jo nok været en grund til det - eller også har vi taget fejl.

Taget fejl og taget fejl - I har vel ikke taget fejl - I har Jeres erfaring og jeg har min erfaring at mit nye fjernsyn er temmelig god til at vise rimeligt gode billeder, selv ved lav optagekvalitet.

Ja, og tallet for EP (4 timer på en et-lagsskive) eller endnu lavere kvalitet ligger på ca. 3%. Så min pointe er, at 97% i modsætning til dig IKKE finder EP eller lavere god (nok).

Rettelse: EP er 6 timer, LP er 4 timer (i hvert fald på JVC's optagere).

Vi er så 97%, der nok først ville sige "godkendt" ved gengivelse af noget optaget i bedre kvalitet og "wow" ved noget, der for alvor var i god kvalitet hele vejen fra kameralinse via optagelse på HDD eller DVD til skærm.

"Wow" skulle ikke betyde at billedkvaliteten er "wow", men at jeg var meget positivt overrasket over mit nye fjernsyns evne til at vise f.eks. EP-optagekvalitet med en pæn og acceptabel billedkvalitet.

Med mit indlæg om billedkvaliteten i denne tråd om erfaringer med mit nye fjernsyn, ville jeg måske nok i nogen grad glæde mig over at mit nye fjernsyn er ganske god til at vise en god billedkvalitet selv fra optagelser i lav optagekvalitet. Det var måske også lidt en triumf / stikpille (ikke rettet personligt mod nogen) til vores tidligere debat - netop fordi jeg blev positivt overrasket, fordi jeg havde på forhånd accepteret, at jeg måske ikke skulle forvente at det blev godt - ud fra Jeres erfaringer. Det var selvfølgelig ikke meningen vi skulle have en ny debat om optagekvalitet, jeg ville bare dele min nye erfaring med Jer. Og så er det også fint hvis vi kan få en god debat om billedkvalitet.

-------------

Thorvald.

Skrevet den: 07-Juni-2006 kl. 13:19

[/QUOTE] [/QUOTE] Jo vi ville meget gerne komme med både større og mindre modeller med Clear Motion Drive, der er bare nogle ting der spiller ind.

1) Der findes kun et panel der kan bruges til denne teknologi, og det er Sharps ASV panel, det bedste fra dem. Så hvis der nu laves et større panel, så kunne vi godt finde på at lancere en større model med Clear Motion Drive.

Hvis vi tænker i mindre modeller, så kunne 32" være ok, men igen ingen paneler der kan dette, og derudover vil virkningen ikke være ligeså imponerende, det var det samme med 100Hz på 28" TV, det var mere salgsargument end det var nødvendigt og funktionelt på så relativ lille en skærm. Men det blev lanceret fordi der var salgsargument i det.

2)

[/QUOTE] Hej!

D.V.S at der er håb endnu.....I er bare afhængige af at SHARP får lyst til at lave et større panel,som JVS så kan bruge?

Leo.

Skrevet den: 07-Juni-2006 kl. 13:24

[/QUOTE] Jo vi ville meget gerne komme med både større og mindre modeller med Clear Motion Drive, der er bare nogle ting der spiller ind.

2)

[/QUOTE] Hej!

D.V.S at der er håb endnu.....I er bare afhængige af at SHARP får lyst til at lave et større panel,som JVS så kan bruge?

Leo.

[/QUOTE] Vi er ikke på nogen måde afhængige af præcis Sharp, det kan lige så vel være en anden leverandør, hvor de producerer et panel, med så gode egenskaber. Men er Sharp en af de første eller blandt de første, er der god chance for det bliver deres man vælger i kraft af det i forvejen gode ASV panel.

-------------

Skrevet den: 07-Juni-2006 kl. 14:08

Hej igen Thorvald og tak for uddybningen, der nuancerede det hele fint. 

Der er åbenbart ikke samme betegnelser for optagekvaliteterne i den lavere ende fra mærke til mærke - på mine recordere (Sony og Lumatron)er EP nemlig 4 timer. Det er så 6 timer på JVC.  Tak for rettelsen.

Uanset det, så ændrer det vist ikke på min pointe: ~97% synes først kvaliteten er "god", når der lægges mindre end 4 timer på en skive, og over 90% trækker grænsen ved 2 timer eller mindre.

Jeg synes, det er en god idé at prøve det med Smallville og at du selv vurderer resultaterne i hhv. SP og EP med egne øjne og på eget TV.

Nok om det - optagekvalitet er jo heller ikke emnet i tråden her.

-------------
M.v.h. Carser

Skrevet den: 08-Juni-2006 kl. 13:24

Husk at LT-37M60 i begge design er stadig til salg og på lager hos

http://www.godpris.dk - www.godpris.dk

Og jeg tror at i kunne forhandle jer til den fællesindkøbspris som kørte da fællesindkøbet var på.

Så hvad med at gribe chancen og få det eneste rigtig VM-Ready LCD-TV!!

-------------

Skrevet den: 08-Juni-2006 kl. 13:28

Den pris der er hos Godpris.dk nu er lavere end den var ved fælleskøbet. Selv hvis man medregner det beslag og liste der fulgte med ved fælleskøbet.

-------------

Skrevet af: DrRetina
Skrevet den: 08-Juni-2006 kl. 14:16

Hej Brian,

Hvilken model var der der hang på vægen længst til højre til Selector HD præsentationen? Den var helt sort og gik i stykker. Den havde nemlig et rigtigt pænt billede (indtil den døde).

Hvad har JVC af planer om 1080p/24hz(evt. 48hz/72hz) TV? Sker der noget her indenfor de næste 3-4 måneder?

Skrevet den: 08-Juni-2006 kl. 14:21
Oprindeligt skrevet af DrRetina DrRetina skrev:

Hej Brian,

Hvilken model var der der hang på vægen længst til højre til Selector HD præsentationen? Den var helt sort og gik i stykker. Den havde nemlig et rigtigt pænt billede (indtil den døde).

Hvad har JVC af planer om 1080p/24hz(evt. 48hz/72hz) TV? Sker der noget her indenfor de næste 3-4 måneder?

Alle tre skærme er ens som de hænger hos TDC, det er modellen LT-40S70 som hænger der i de tre design.

1080P lanceres i 40" og 46" til efteråret, jeg er ikke helt klar over hvad du mener med de der Hertz angivelser.

-------------

Skrevet den: 08-Juni-2006 kl. 14:27

Alle tre skærme er ens som de hænger hos TDC, det er modellen LT-40S70 som hænger der i de tre design.

1080P lanceres i 40" og 46" til efteråret, jeg er ikke helt klar over hvad du mener med de der Hertz angivelser.

Ok, tak for svaret.

Med 24hz mener jeg billedefrekvens fra HD-DVD/Blu-ray, der gengiver de originale 24p billeder scannet fra masterspolen. Ikke noget med psudo-pulldown's eller andet plat.. the real deal. Så kan det jo ganges med 2*=48hz, 3*=72hz for mere eller mindre flydende fremvisning i TV'et eller på afspilleren.

Skrevet den: 08-Juni-2006 kl. 14:30

Ok, tak for svaret.

Med 24hz mener jeg billedefrekvens fra HD-DVD/Blu-ray, der gengiver de originale 24p billeder scannet fra masterspolen. Ikke noget med psudo-pulldown's eller andet plat.. the real deal. Så kan det jo ganges med 2*=48hz, 3*=72hz for mere eller mindre flydende fremvisning i TV'et eller på afspilleren.

okay antallet af frames. Jeg tror ikke du vil se Blue-Ray eller HD-DVD udgivelser i fuld 24P, hvordan skulle en skærm så håndtere det almindelige 25 frames for Pal?

Du kunne impelmenterer 24P i en skærm, men det ville være ekstremt dyrt som det er nu, så det er ikke noget der ligger på tegnebordet.

-------------

Skrevet den: 08-Juni-2006 kl. 14:36

okay antallet af frames. Jeg tror ikke du vil se Blue-Ray eller HD-DVD udgivelser i fuld 24P, hvordan skulle en skærm så håndtere det almindelige 25 frames for Pal?

Alle HD-DVD udgivelser til dato er i 1080p/24hz.  

Du kunne impelmenterer 24P i en skærm, men det ville være ekstremt dyrt som det er nu, så det er ikke noget der ligger på tegnebordet.

Ok, konverteringen til 60hz sker i HD-DVD afspilleren som det er idag, men blu-ray er på vej med afspillere der kan udsende 48hz og 72hz (1080p). Pioneers nye 1080p Plasma kan klare 72hz input.

Jeg ved det er nørde-stuff, men det gør unægteligt en forskel at der ikke laves forskellige pull-downs osv. men at signalet køre uændret igenne systemet.

Skrevet den: 08-Juni-2006 kl. 14:37
Blu-ray og HD-DVD er 1080p/24 og vil højst sandsynligt blive 1080p/
25 i Europa.

Derfor er det en fordel, hvis skærmen kan klare 48 eller 72Hz samt 50 eller
100Hz.

Skrevet den: 08-Juni-2006 kl. 14:40

25 i Europa.

100Hz.

Pil af lunddal! det er MIG der er igang med at overfalde JVCBrian

Skrevet af: JesperLund
Skrevet den: 08-Juni-2006 kl. 14:48

HD-DVD i USA/Canada, dvs. HD-DVD indtil videre, er mailto:1080p@24 - 1080p@24 fps, gudskelov. Blu-Ray vil bruge det samme format. Toshiba HD-DVD afspiller producerer mailto:1080i@60Hz - 1080i@60Hz , og den laver formentlig 3:2 pulldown, som meget nemt kan de-interlaces igen, hvis ellers panelet kan genkende 3:2 pulldown mønsteret (det kan mit Pixel Plus Philips CRT, så mon ikke det er implementeret i de dyre fladskærme).

Hvad man vil gøre med Blu-Ray udgivelser i Europa ved jeg ikke, men HD-Ready fladskærme skal jo kunne modtage 60Hz input, så I princippet behøver man ikke at opfinde noget nyt. Problemet er måske at man af marketingshensyn vil tilbyde en downsampling til SD ("RGB scart") i 50Hz til de europæiske forbrugere med CRTs, og at man af den grund beslutter at lave det sædvanlige 4% speedup for at få 25 fps. Det håber jeg ikke, men ingen ved vel hvad der vil ske med HD-DVD/Blu-Ray i Europa, endsige hvornår det kommer hertil (her tænker jeg officielt, ikke dem som selv importerer afspillere forklædt som microbølgeovne).

Meeen... mens vi nu har fat i JVC, så har I jo annonceret et LCD panel med mulighed for 1080p input. Betyder det 1080p @ 24Hz (fps), eller hvad er det mere præcist?

-------------
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.

Skrevet den: 08-Juni-2006 kl. 14:55

25 i Europa.

100Hz.

Ja, eller 120 Hz, så du kan vise det samme de-interlacede billede (ved mailto:1080i@60Hz - 1080i@60Hz input) 5 gange for at ramme 24 fps.

Har du et link til at HD-DVD/Blu-Ray bliver 25fps i Europa?

Eftersom HD-Ready fladskærme skal kunne modtage 60Hz input, vil det efter min mening være tåbeligt at ændre fps i Europa. Det ødelægger kildematerialet, selvfølgelig ikke så slemt som pan&scan... 

Det eneste (meget tynde) argument, som jeg kan finde, er muligheden for at downsample til PAL, så man kan sælge HD-DVD afspillere med scart output til europæere med CRT fjernsyn. Ja, det skal endda være CRT fjernsyn, som ikke kan modtage 60Hz (NTSC) input, men de findes også.

-------------
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.

Skrevet den: 08-Juni-2006 kl. 14:59

Oprindeligt skrevet af JesperLund JesperLund skrev:

Meeen... mens vi nu har fat i JVC, så har I jo annonceret et LCD panel med mulighed for 1080p input. Betyder det 1080p @ 24Hz (fps), eller hvad er det mere præcist?

Det er jo lige det han siger det ikke gør, fordi det er alt for dyrt nu

-------------
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/entrez/query.fcgi?cmd=Retrieve&db=pubmed&dopt=Abstract&list_uids=16151432&query_hl=1&itool=pubmed_docsum"> Rygning ødelægger dit syn. Nu er du advaret

Skrevet den: 08-Juni-2006 kl. 15:00

HD-DVD i USA/Canada, dvs. HD-DVD indtil videre, er mailto:1080p@24 - 1080p@24 fps, gudskelov. Blu-Ray vil bruge det samme format. Toshiba HD-DVD afspiller producerer mailto:1080i@60Hz - 1080i@60Hz , og den laver formentlig 3:2 pulldown, som meget nemt kan de-interlaces igen, hvis ellers panelet kan genkende 3:2 pulldown mønsteret (det kan mit Pixel Plus Philips CRT, så mon ikke det er implementeret i de dyre fladskærme).

Hvad man vil gøre med Blu-Ray udgivelser i Europa ved jeg ikke, men HD-Ready fladskærme skal jo kunne modtage 60Hz input, så I princippet behøver man ikke at opfinde noget nyt. Problemet er måske at man af marketingshensyn vil tilbyde en downsampling til SD ("RGB scart") i 50Hz til de europæiske forbrugere med CRTs, og at man af den grund beslutter at lave det sædvanlige 4% speedup for at få 25 fps. Det håber jeg ikke, men ingen ved vel hvad der vil ske med HD-DVD/Blu-Ray i Europa, endsige hvornår det kommer hertil (her tænker jeg officielt, ikke dem som selv importere afspillere forklædt som microbølgeovne).

De specifikke features på dette produkt er ikke lagt fast, så jeg kan ikke vide det, jeg har forespurgt fabrikken om jeres ønsker og spørgsmål, så jeg kommer tilbage når jeg har et svar på dette.

-------------

Skrevet den: 08-Juni-2006 kl. 15:04

Jeg har forespurgt fabrikken om jeres ønsker og spørgsmål, så jeg kommer tilbage når jeg har et svar på dette.

Ok, tak for det.

-------------
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/entrez/query.fcgi?cmd=Retrieve&db=pubmed&dopt=Abstract&list_uids=16151432&query_hl=1&itool=pubmed_docsum"> Rygning ødelægger dit syn. Nu er du advaret

Skrevet den: 08-Juni-2006 kl. 15:19

Pil af lunddal! det er MIG der er igang med at
overfalde JVCBrian

Ja, jeg så du var lidt hurtigere end mig

Skrevet den: 08-Juni-2006 kl. 15:27

Har du et link til at HD-DVD/Blu-Ray bliver 25fps i
Europa?

Eftersom HD-Ready fladskærme skal kunne modtage 60Hz input, vil det
efter min mening være tåbeligt at ændre fps i Europa. Det ødelægger
kildematerialet, selvfølgelig ikke så slemt som pan&scan... 

Nej, der har ikke været meget info omkring HD DVD og Blu-ray i Europa,
men jeg tror bare de vil følge HDTV som jo er 50Hz.

Skrevet den: 08-Juni-2006 kl. 15:33

Som det er idag, bliver film normalt konveteret fra 24 fps til 30 fps ved et 3/2 pull-down, men dette er ikke nødvendigt for DVD. Filmen lagres i 24 fps og gengives af DVD-afspilleren i 30 fps.

Pal er jo 25 fps, så filmmateriale i 24 fps vil blive gengivet i 25 fps for at undgå konvertering af frame frekvensen, og lyden pitches korrekt.

Hvis der kommer Blue-Ray afspillere med direkte 24 fps gengivelse, vil det også blive implementeret på skærmene. Men jeg tror de gør som idag, konverterer det til 30 fps eller 25 fps.

Men jeg venter yderligere svar.

-------------

Skrevet den: 08-Juni-2006 kl. 15:42

Som det er idag, bliver film normalt konveteret fra 24 fps til 30 fps ved et 3/2 pull-down, men dette er ikke nødvendigt for DVD. Filmen lagres i 24 fps og gengives af DVD-afspilleren i 30 fps.

Pal er jo 25 fps, så filmmateriale i 24 fps vil blive gengivet i 25 fps for at undgå konvertering af frame frekvensen, og lyden pitches korrekt.

Prøv at læse de par sætninger igen Brian.. det er noget værre vrøvl

-------------

Skrevet den: 08-Juni-2006 kl. 15:46

Det ved jeg ikke om det, det forklarer da hvordan det vises fra skive igennem DVD til skærm.

-------------

Skrevet den: 08-Juni-2006 kl. 16:10

Det ved jeg ikke om det, det forklarer da hvordan det vises fra skive igennem DVD til skærm.

F.eks. denne udtalelse: "Filmen lagres i 24 fps og gengives af DVD-afspilleren i 30 fps." 24fps til 25fps kan gå (måske...), men du foreslår et speed-up på hele 25%.

Hvis du have skrevet konvertering fra 24 fps til 60 interlaced fields, havde det været bedre. Lagringen på DVD er beskrevet her (gælder primært NTSC materiale)
http://www.hometheaterhifi.com/volume_7_4/dvd-benchmark-part-5-progressive-10-2000.html - http://www.hometheaterhifi.com/volume_7_4/dvd-benchmark-part -5-progressive-10-2000.html

-------------

Skrevet den: 08-Juni-2006 kl. 16:13

Som det er idag, bliver film normalt konveteret fra 24 fps til 30 fps ved et 3/2 pull-down, men dette er ikke nødvendigt for DVD.

Jo, dette er nødvendigt for DVD med pulldown, eller speedup.

Filmen lagres i 24 fps og gengives af DVD-afspilleren i 30 fps.

Nej, film lagres IKKE i 24 fps på DVD.

24 -> 25 for at undgå konvertering, og at lyden pitches korrekt?? ehh, hvad kalder du det så? vi andre kalder det 4% speed-up med ligeledes ændring i pitchen.

-------------

Skrevet den: 08-Juni-2006 kl. 16:21

Som det er idag, bliver film normalt konveteret fra 24 fps til 30 fps ved et 3/2 pull-down, men dette er ikke nødvendigt for DVD.

Jo, dette er nødvendigt for DVD med pulldown, eller speedup.

Filmen lagres i 24 fps og gengives af DVD-afspilleren i 30 fps.

Nej, film lagres IKKE i 24 fps på DVD.

24 -> 25 for at undgå konvertering, og at lyden pitches korrekt?? ehh, hvad kalder du det så? vi andre kalder det 4% speed-up med ligeledes ændring i pitchen.

Hvordan du forklarer kan være forskelligt, men indholdet og forståelsen er det samme, så er det ikke lidt noget musseknepperi at gå op i.

-------------

Skrevet den: 08-Juni-2006 kl. 16:22

F.eks. denne udtalelse: "Filmen lagres i 24 fps og gengives af DVD-afspilleren i 30 fps." 24fps til 25fps kan gå (måske...), men du foreslår et speed-up på hele 25%.

Hvis du have skrevet konvertering fra 24 fps til 60 interlaced fields, havde det været bedre. Lagringen på DVD er beskrevet her (gælder primært NTSC materiale)
http://www.hometheaterhifi.com/volume_7_4/dvd-benchmark-part-5-progressive-10-2000.html - http://www.hometheaterhifi.com/volume_7_4/dvd-benchmark-part -5-progressive-10-2000.html

og til Sherlock så er 60 hz interlaced, 30 fps er progressivt og det er NTSC.

-------------

Skrevet den: 08-Juni-2006 kl. 16:32

Hvordan du forklarer kan være forskelligt, men indholdet og forståelsen er det samme, så er det ikke lidt noget musseknepperi at gå op i.

Ehhhh, så hvis du synes at din påstand om at "filmen lagres i 24 fps" på DVD er musseknepperi, skulle du måske finde dig et job i Fona i stedet, hvor du så skal fortsætte med at digte helt frit, så længe indholdet og forståelsen er den samme.

-------------

Skrevet den: 09-Juni-2006 kl. 12:30

Ehhhh, så hvis du synes at din påstand om at "filmen lagres i 24 fps" på DVD er musseknepperi, skulle du måske finde dig et job i Fona i stedet, hvor du så skal fortsætte med at digte helt frit, så længe indholdet og forståelsen er den samme.

Det vil sige at du mener ikke at film på DVD er indspillet i 24 fps?

-------------

Skrevet af: Lars
Skrevet den: 09-Juni-2006 kl. 12:50

Det vil sige at du mener ikke at film på DVD er indspillet i 24 fps?

Det er de ikke. DVD'er indspilles som PAL eller NTSC.

De tilladte formater på en DVD Video er:

MPEG-2, 525/60 (NTSC): 720x480, 704x480, 352x480, 352x240
MPEG-2, 625/50 (PAL): 720x576, 704x576, 352x576, 352x288
MPEG-1, 525/60 (NTSC): 352x240
MPEG-1, 625/50 (PAL): 352x288

24fps bliver først muligt med Bluray.

/Lars

-------------
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk

Skrevet den: 09-Juni-2006 kl. 12:52

Hej Brian,

Kan vi blive enige om følgende?

1) Film på HD-DVD og Blu-Ray (i USA) er lagret formatet i  mailto:1080p@24fps - 1080p@24fps , og det er hele billeder som er lagret (progressivt). Hvad der kommer til at ske i Europa med de nye formater, må tiden vise (det er uklart om det bliver 24fps eller 25fps).

2) NTSC DVD har 60 interlaced fields per sekund (helt præcist er tidsenheden ikke et sekund, men 1.001 sekund fordi NTSC er 59.94Hz af historiske årsager ved skiftet fra sort/hvid til farve, men den distinktion er flueknepperi.) Disse 60 interlaced fields er naturligvis genereret ud fra 24 progressive frames, men det kan gøres på mange måder, og hvis det gøres tilstrækkelig tåbeligt, kan du komme i en situation, hvor du ikke med sikkerhed kan genskabe de 24 frames ud fra de 60 interlaced fields, fordi du blander fields fra forskellige frames sammen. På grund af dette problem er der blevet investeret store udviklingsressourcer i at lave de-interlacing chips.

Jeg mener, at der er en kæmpe forskel mellem den måde, som film lagres på ved hhv. NTSC DVD og HD-DVD/Blu-Ray. Hvis NTSC DVD'er altid var lavet rigtigt (korrekt de-interlacing flags m.v.), ville forskellen i praksis ikke være stor, fordi de 24 progressive frames let kunne genskabes. Men det er netop ikke tilfældet, og derfor er diskussionen om 60 interlaced fields vs 24 progressive frames alt andet end flueknepperi...

Man bliver meget klogere af at læse denne side

-------------

Skrevet den: 09-Juni-2006 kl. 13:25

Film bliver idag også skudt i 24 fps progressivt, det vil sige helt ude på settet når filmen skydes er det i 24 fps.

http://www.temple.edu/fma/referencelibrary/manuals/3-2pulldownArri.pdf - http://www.temple.edu/fma/referencelibrary/manuals/3-2pulldo wn(Arri).pdf

-------------

Print side | Luk vindue