Print side | Luk vindue

Køb af LCD TV til max 10.000

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Visnings- og lytte-udstyr
Forumnavn: TV
Forumbeskrivelse: Fladskærme, billedrør og projections-tv
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=12449
Udskrevet den: 13-Februar-2025 kl. 22:28

Emne: Køb af LCD TV til max 10.000
Skrevet af: dancing_naked
Emne: Køb af LCD TV til max 10.000
Skrevet den: 30-Maj-2006 kl. 16:44

Hey alle..

Min kammie står og skal købe sit første LCD TV. Vi har været ude og kigge på nogen forskellige mærker. Der er to som vi indtil videre er lidt lune på, et Samsung LE-32R72B og så et andet, for os ukendt mærke, nemlig Vestel 32". Vi har ikke noget produktnavn på Vestell'et men det kan ses inde på producentens hjemmeside, http://www.vestel.com - www.vestel.com . De har tilsyneladende kun én 32" tv.

Spørgsmålet er så, hvilket vil i anbefale af disse to?

Kan i finde noget bedre til 10.000,-, har bl.a. set nogen snakke om et LG?

10.000 er MAX, 11.000 går ikke ;)

På forhånd tak.

Svar:
Skrevet af: JesperLund
Skrevet den: 30-Maj-2006 kl. 16:54
Af de to? Samsung, ingen tvivl om det,

-------------
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.

Skrevet den: 30-Maj-2006 kl. 17:09

Det ville være super kanon hvis du kunne uddybe det lidt. ;)

Skrevet af: JesperLund
Skrevet den: 30-Maj-2006 kl. 17:30

Udelukkelsesmetoden Jeg har aldrig hørt om Vestel. Derimod ved jeg at Samsung kan lave LCD TV. På den baggrund er valget let, og det var valget mellem Samsung og Vestel du spurgte til.

-------------
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.

Skrevet af: kallek
Skrevet den: 30-Maj-2006 kl. 17:48

Jeg har Samsung 32"R72B købt fra fælleskøb,jeg samt mange andre har kun godt at sige om den super billed et godt køb.

kallek

Skrevet den: 30-Maj-2006 kl. 18:40
Mega crazy! Fandt lige et Sony 32 LCD KLV-S32A10E BRAVIA inde på ComputerCity.dk til 10 af de store! Det er da et super nice tilbud der overgår de to andre? Eller hva' siger i?

Skrevet af: lahan
Skrevet den: 30-Maj-2006 kl. 19:14
Samsung er stadig klart det bedste valg...

Skrevet af: Aarestrup
Skrevet den: 30-Maj-2006 kl. 20:22

Hej nøgen danser og hej kallek. Et langt stykke hen ad vejen er jeg enig med dig kallek, Samsung TV'et har et godt billede, til prisen, ingen tvivl om det. Men vær nu lige opmærksom på at lyd siden er elendig....

http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=11934&PN=2&TPN=1 - http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=11934& PN=2&TPN=1

Skrevet den: 30-Maj-2006 kl. 21:46

Troede Sony's Bravia teknologi bare var langt over alle også Samsung? Lyden er møg hamrende ligemeget eftersom han lige har købt et Jamo lydsystem. Det der tæller er billedet ;)

Så Sony vs. Samsung vs. Andet mærke - på billedsiden.

I må i øvrigt gerne begrunde hvorfor Samsung, ifølge de felste af jer, er det bedste.

Skrevet af: Eivind
Skrevet den: 30-Maj-2006 kl. 22:08

Har du set denne tråd om Dell's bud på et 32" lcd der nu koster ca. 8.800:

http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=12336&KW=dell - http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=12336& KW=dell

Jeg kender overhovedet ikke fjernsynet, men specs ser gode ud og det er testet til et "godt køb" i Norge (se ovennævnte tråd) selv dengang hvor det var væsentlig dyrere...

Eivind

P.S.: Samsungen er en generation nyere end Sonyen, hvilket naturligvis betyder meget. Begge er iøvrigt de respektive mærkers "billig"-modeller - ikke at forveksle med henholdsvis V (Sony) og M (Samsung)-modellerne.

Skrevet den: 30-Maj-2006 kl. 22:22
Oprindeligt skrevet af dancing_naked dancing_naked skrev:

Troede Sony's Bravia teknologi bare var langt over alle også Samsung? Lyden er møg hamrende ligemeget eftersom han lige har købt et Jamo lydsystem. Det der tæller er billedet ;)

Så Sony vs. Samsung vs. Andet mærke - på billedsiden.

I må i øvrigt gerne begrunde hvorfor Samsung, ifølge de felste af jer, er det bedste.

Kan være du nu bliver overrasket, men Sony Bravia er bestemt ikke noget at råbe hurra for. Deres modeller sidste år var ikke specielt gode, det kan være at de nye modeller er ved at hente ind på Samsung og Philips.
Samsung er det absolut bedste tv til prisen, hvis prisen ikke tæller så er valget et Philips.

Skrevet den: 31-Maj-2006 kl. 03:45

Oprindeligt skrevet af lahan lahan skrev:

Kan være du nu bliver overrasket, men Sony Bravia er bestemt ikke noget at råbe hurra for. Deres modeller sidste år var ikke specielt gode, det kan være at de nye modeller er ved at hente ind på Samsung og Philips.
Samsung er det absolut bedste tv til prisen, hvis prisen ikke tæller så er valget et Philips.

Okay, så ellers et par bravia der kørte i en Expert forretning og synes billedet så mega godt ud. De kørte så godt nok også Sony's egen promo film, men farverne var utroligt klare og virkelig flotte. Men som sagt, kørte de en Sony promo video, så egentlig rimelig ubrugeligt da man må antage at filmen er lavet til fjernsynene.

I samme forretning så jeg også et PHILIPS 32PF5420/10 ligeledes til 10.000. Billedet så rigtig godt ud, det viste DR1 så vidt jeg husker. Ville dette være et bedre køb end Samsung'et eller er Samsung bare overlegen lige pt. i 10.000,- klassen?

Takker i øvrigt mange gange for jeres tid, lækkert med lidt hjælp, det er jo en jungle derude! ;) 

Skrevet den: 31-Maj-2006 kl. 03:50
Oprindeligt skrevet af Eivind Eivind skrev:

Har du set denne tråd om Dell's bud på et 32" lcd der nu koster ca. 8.800:

http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=12336&KW=dell - http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=12336& KW=dell

Jeg kender overhovedet ikke fjernsynet, men specs ser gode ud og det er testet til et "godt køb" i Norge (se ovennævnte tråd) selv dengang hvor det var væsentlig dyrere...

Eivind

P.S.: Samsungen er en generation nyere end Sonyen, hvilket naturligvis betyder meget. Begge er iøvrigt de respektive mærkers "billig"-modeller - ikke at forveksle med henholdsvis V (Sony) og M (Samsung)-modellerne.

Viser lige min kammie det, men må ærligtalt sige at jeg ikke er imponeret over Dell's produkter.

Jeps, det er de "billige" modeller og det er helt fint. Han vil nemlig ikke spendere mere end de 10 kilo, og det burde også være nok til et okay fedt fjernsyn. :-)

Skrevet af: lrev på jobbet
Skrevet den: 31-Maj-2006 kl. 06:58
Hej!
Hva`med noget LG.....eks.vis LX2R?
Den kan købes for 9999,00-jeg synes personligt godt om den,og så er den noget kønnere designet end de andre forslag,hvis du spørger mig!

Skrevet den: 31-Maj-2006 kl. 09:44
Oprindeligt skrevet af dancing_naked dancing_naked skrev:

Oprindeligt skrevet af lahan lahan skrev:

Okay, så ellers et par bravia der kørte i en Expert forretning og synes billedet så mega godt ud. De kørte så godt nok også Sony's egen promo film, men farverne var utroligt klare og virkelig flotte. Men som sagt, kørte de en Sony promo video, så egentlig rimelig ubrugeligt da man må antage at filmen er lavet til fjernsynene.

I samme forretning så jeg også et PHILIPS 32PF5420/10 ligeledes til 10.000. Billedet så rigtig godt ud, det viste DR1 så vidt jeg husker. Ville dette være et bedre køb end Samsung'et eller er Samsung bare overlegen lige pt. i 10.000,- klassen?

Takker i øvrigt mange gange for jeres tid, lækkert med lidt hjælp, det er jo en jungle derude! ;) 

Vil nok mene at samsung er det bedste i den prisklasse, det har et rigtigt godt billede. Selvfølgeligt har de sparet på en række komponenter for at få prisen derned, men mener stadig det er det bedste til 10k.

Skrevet af: Deathrow
Skrevet den: 31-Maj-2006 kl. 10:18
Oprindeligt skrevet af Aarestrup Aarestrup skrev:

Hej nøgen danser og hej kallek. Et langt stykke hen ad vejen er jeg enig med dig kallek, Samsung TV'et har et godt billede, til prisen, ingen tvivl om det. Men vær nu lige opmærksom på at lyd siden er elendig....

http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=11934& PN=2&TPN=1 - http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=11934& PN=2&TPN=1

Hej!

Jeg er helt uenig her.

Lyden på samsung skærmene er ikke dårligere end andre af nutiden fladskærme. Den er ikke god, men jeg synes heller ikke den er vildt dårlig. Bare man ikke forventer det vilde surround lyd fra et par fladskærmshøjtalere..

Min mening er at man sagtens kan bruge samsungs fladskærmshøjtalere til hverdags brug, men at man skal kan ekstern lyd når der skal ses film.

Har selv et R72B og er rigtig glad for det.!

Mvh Silas D-P

-------------
~>Deathrow<~

Skrevet den: 31-Maj-2006 kl. 10:29
Oprindeligt skrevet af Deathrow Deathrow skrev:

[QUOTE=Aarestrup]

Jeg er helt uenig her.

Lyden på samsung skærmene er ikke dårligere end andre af nutiden fladskærme. Den er ikke god, men jeg synes heller ikke den er vildt dårlig. Bare man ikke forventer det vilde surround lyd fra et par fladskærmshøjtalere..

Min mening er at man sagtens kan bruge samsungs fladskærmshøjtalere til hverdags brug, men at man skal kan ekstern lyd når der skal ses film.

Vrøvl andre producenter har væsentligt bedre lyd end R72, du får dog også lov til at betale for det.

Vil også mene at M60 har bedre lyd end Samsung budget skærm.

Skrevet den: 01-Juni-2006 kl. 00:49

Gutter, som sagt er lyden fløjtende ligemeget eftersom han har et surround system til at tage sig af den del. Så lad det nu ligge. :)

Men som det ser ud nu, bliver det vist et Samsung. Vi tager ud og kigger på det her i weekenden igen. Takker mange gange for jeres tid og i skal endelig være velkomne til at smide mere feedback hvis der er noget i kommer i tanke om.

Go' vind ;)

Print side | Luk vindue