Print side | Luk vindue

Told osv

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Køb og salg
Forumnavn: Jura
Forumbeskrivelse: Forbruger køb. Love og regler. (Kun registrerede brugere kan skrive)
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=124596
Udskrevet den: 11-Februar-2025 kl. 19:47

Emne: Told osv
Skrevet af: Treated
Emne: Told osv
Skrevet den: 23-Juli-2013 kl. 12:37
Hejsa.

Ville lige høre hvordan reglerne egentlig er, hvis jeg bestiller sko til mig selv fra kina eller hongkong eller lign lande. Kommer der told eller noget på sådan noget??

Det er udelukkende til eget brug og vi snakker 1 - 2 par sko

Svar:
Skrevet af: kim.t
Skrevet den: 23-Juli-2013 kl. 12:43
Hvis du køber for over kr. 80,- så kommer der moms på beløbet + gebyr til PostDK (ca. kr 170,-). Toldgrænsen ligger normalt over 1.100,-

-------------

Skrevet den: 23-Juli-2013 kl. 12:48
Nå okay. Ja så er besparelsen jo ikke det helt vilde. Bestilte nemlig et par sko for ca 2 år siden fra hongkong. Der kom ingen moms eller noget på. Må jo være fordi de er røget igennem hele dynen uden at blive tjekket så.

Skrevet af: Brixen
Skrevet den: 23-Juli-2013 kl. 13:26
http://skat.dk/SKAT.aspx?oId=1615423&vId=0&lang=DA - http://skat.dk/SKAT.aspx?oId=1615423&vId=0&lang=DA

Grænsen er 1150, og der er told på sko, hvis det er over grænsen.
+ moms af varen, fragt og told.

-------------
Venlig hilsen
KB

Skrevet den: 23-Juli-2013 kl. 14:28
mange tak brixen

Skrevet af: Naiera
Skrevet den: 23-Juli-2013 kl. 14:50
Oprindeligt skrevet af kim.t kim.t skrev:

Hvis du køber for over kr. 80,- så kommer der moms på beløbet + gebyr til PostDK (ca. kr 170,-). Toldgrænsen ligger normalt over 1.100,-

Det er faktisk 80,- eller mere, for at det ikke skal være løgn. Det maksimale beløb er altså 79,99.

Skrevet den: 23-Juli-2013 kl. 16:13
Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

Oprindeligt skrevet af kim.t kim.t skrev:

Det er faktisk 80,- eller mere, for at det ikke skal være løgn. Det maksimale beløb er altså 79,99,-.

Var god klar over det var nøjeregnendeConfused

-------------

Skrevet af: Infinity
Skrevet den: 23-Juli-2013 kl. 17:30

79,99,-.

Er ikke en gyldig notation. Det hedder Kr. 79,99.
man sætter ikke ,- efter et ørebeløb.

-------------
mvh Infinity

Skrevet af: Naiera
Skrevet den: 23-Juli-2013 kl. 18:11
Cool story bro.

Skrevet af: Steve Jones
Skrevet den: 23-Juli-2013 kl. 18:26

Cool story bro.

Hehe, nu plejer du ellers selv at være grammarnazi her på forum.. så er det vel ikke så sjovt at skulle sluge sin egen medicin?LOL

Skrevet den: 23-Juli-2013 kl. 19:09
Oprindeligt skrevet af Infinity Infinity skrev:

79,99,-.

Er ikke en gyldig notation. Det hedder Kr. 79,99.

man sætter ikke ,- efter et ørebeløb.

Hvis vi skal rette, så er kr. med lille k.

Men man kan vel af og til være heldig, så pakken ikke bliver opdaget.
Fx med flasker fra Skotland.

-------------
Venlig hilsen
KB

Skrevet af: bbrauner
Skrevet den: 24-Juli-2013 kl. 10:21
Jeg har oplevet at der blev lagt told på et brev til 79,89 kr. Så må man pænt kontakte postdanmark og fortælle dem hvilke tal der er under 80.

Skrevet den: 24-Juli-2013 kl. 10:42
Med så lille en margin er skal der jo ikke meget udsving på kursen til at den kommer over - går den så går den velOuch
Der er jo også folk der tager P-bøde fra forruden og flytter den over på bilen der holder ved siden af.....

-------------

Skrevet af: fltk
Skrevet den: 24-Juli-2013 kl. 10:47
Oprindeligt skrevet af bbrauner bbrauner skrev:

Jeg har oplevet at der blev lagt told på et brev til 79,89 kr. Så må man pænt kontakte postdanmark og fortælle dem hvilke tal der er under 80.

Lyder mærkeligt. Hvornår er Post Danmark begyndt at opkræve told?

Flemming

-------------
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100

Skrevet af: rasmusvn
Skrevet den: 24-Juli-2013 kl. 10:56
De gør det vel på vegne af Skat?

Jeg har oplevet, at "breve" = rør med gicleer deklarerert med en deklareret værdi af $15 gik igennem uden problemer.

Kommer der gebyr, moms eller told på, er det en kamp uden lige, hvis der skal ændres noget som helst.

Skrevet af: bbrauner
Skrevet den: 24-Juli-2013 kl. 10:59
Oprindeligt skrevet af fltk fltk skrev:

Flemming

Aner ikke hvem der i praksis udfører arbejdet men jeg skulle igennem postdanmark for at rette fejlen.

Skrevet af: huntiedk
Skrevet den: 24-Juli-2013 kl. 16:19
Oprindeligt skrevet af Brixen Brixen skrev:

Skotland er heldigvis via Storbritanien med i EU, så der kan du bare bestille løs... Der er ingen toldbehandling Wink Skål i whisky!

-------------
Øst, vest, ::1 bedst

Skrevet den: 24-Juli-2013 kl. 16:25

Oprindeligt skrevet af fltk fltk skrev:

Flemming

Aner ikke hvem der i praksis udfører arbejdet men jeg skulle igennem postdanmark for at rette fejlen.
Det er moms du typisk betaler. Told grænsen ligger på omkring 1100,-

-------------

Skrevet den: 24-Juli-2013 kl. 16:52
Oprindeligt skrevet af huntiedk huntiedk skrev:

Oprindeligt skrevet af Brixen Brixen skrev:

Skotland er heldigvis via Storbritanien med i EU, så der kan du bare bestille løs... Der er ingen toldbehandling Wink Skål i whisky!

Jeg troede egentlig at der kom punktafgift på whisky - men jeg er sluppet indtil nu.

Men så er det bare med at bestille.

-------------
Venlig hilsen
KB

Skrevet af: HenrikH
Skrevet den: 25-Juli-2013 kl. 07:35
Du er "sluppet", fordi du selv er forpligtiget til at kontakte SKAT og meddele, at du har importeret Whiskey og gerne vil have lov at betale spiritusafgiftenWink. Men det er der så nok ikke så mange der "husker".

Det er PostDanmark, der står for det praktiske vedr. fortoldning og kontrol af overholdelse af 80 kr's grænsen på vegne af skat. Sikkert fordi, de jo alligevel håndterer pakkerne. Det kan også være UPS, GLS osv., hvis pakkerne håndteres af dem.

-------------
mvh

Henrik

Skrevet den: 25-Juli-2013 kl. 10:50
Oprindeligt skrevet af HenrikH HenrikH skrev:

Du er "sluppet", fordi du selv er forpligtiget til at kontakte SKAT og meddele, at du har importeret Whiskey og gerne vil have lov at betale spiritusafgiftenWink. Men det er der så nok ikke så mange der "husker".

Det er kun en enkelt flaske af gangen, jeg har købt. Fx en speciel Tripple Wood fra Laphroaig. I år har de lavet en Cairdeas 2013, men den var udsolgt samme dag, den blev annonceret, så den fik jeg ikke fat i.

-------------
Venlig hilsen
KB

Skrevet af: huntiedk
Skrevet den: 25-Juli-2013 kl. 12:43
Well, I stand corrected Beer

Jeg kan se, at der stadig er specialregler for øl, vin og spiritus. Bøvlet, når alle andre varer kan bestilles i hele EU uden problemer i dag.

http://www.eu-oplysningen.dk/spsv/off/alle/doc001/ - http://www.eu-oplysningen.dk/spsv/off/alle/doc001/

-------------
Øst, vest, ::1 bedst

Skrevet den: 25-Juli-2013 kl. 13:00
Oprindeligt skrevet af huntiedk huntiedk skrev:

Well, I stand corrected Beer

Jeg kan se, at der stadig er specialregler for øl, vin og spiritus. Bøvlet, når alle andre varer kan bestilles i hele EU uden problemer i dag.

http://www.eu-oplysningen.dk/spsv/off/alle/doc001/ - http://www.eu-oplysningen.dk/spsv/off/alle/doc001/

Ja, det er da bøvlet - jeg troede at Postdanmark ville opkræve afgiften ligesom de gør med moms og told.

-------------
Venlig hilsen
KB

Print side | Luk vindue