Print side | Luk vindue

Lineær lyd

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Generelle emner
Forumnavn: Film og udsendelser
Forumbeskrivelse: Film på Blu-ray, DVD samt tv-udsendelser mv.
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=124600
Udskrevet den: 14-Februar-2025 kl. 08:18

Emne: Lineær lyd
Skrevet af: Bruger udmeldt 30
Emne: Lineær lyd
Skrevet den: 23-Juli-2013 kl. 15:27
Jeg har på det seneste købt enkelte Blu-ray, hvor lyden ikke tilbydes som 5.1 men som lineær - som f.eks. de to film om Carl Hamilton.
Andre med samme observation?

Svar:
Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 23-Juli-2013 kl. 15:44
Mener du som PCM? Betyder bare at lydsporet er ukomprimeret 5.1

Skrevet den: 23-Juli-2013 kl. 17:17
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Mener du som PCM? Betyder bare at lydsporet er ukomprimeret 5.1

PCM, ja det er nok det Smile

Men 5.1 lyd er det ikke på de to Carl Hamilton BD'er, jeg har. De har kraftig surround lyd, men dialogen, den er næsten ikke til at høre! Ej heller gennem receiver. Der skal skrues kraftigt op, så går det.

Det er Disney, som står bag de to BD udgivelser. Men Disney har jeg ikke hørt fra endnu via mail. 

Jeg har også enkelte andre udgivelser med den "nye" lyd, men der kan ikke lige huske navnet på selskabet.

Skrevet den: 23-Juli-2013 kl. 18:56
Kan være dårlig mixning af de to film. Har dem desværre ikke selv, ellers kunne jeg prøve at lytte.

PCM er som regel svagere end DTS HD MA og TrueHD.

Skrevet den: 23-Juli-2013 kl. 19:39

Kan være dårlig mixning af de to film. Har dem desværre ikke selv, ellers kunne jeg prøve at lytte.

Mærkeligt at der så er selskaber, som nu fravælger DTS og TrueHD, og så i stedet for vælger PCM. Dialogen er altså også vigtig, fremfor lydmæssige special effect!

Skrevet den: 23-Juli-2013 kl. 19:49
Det er vel VHS vs Beta roderiet om igen. Selskaberne blir aldrig enige om een standard

Skrevet den: 23-Juli-2013 kl. 20:10

Det er vel VHS vs Beta roderiet om igen. Selskaberne blir aldrig enige om een standard

Det er noget roderi. Men så længe der er flere som vælger streamingtjenesterne, og færre der vælger film på disc, så er chancen for enighed om billed- og lydmæssig standard nok lille - desværre.

Skrevet af: Brixen
Skrevet den: 23-Juli-2013 kl. 20:50
Er det denne film:
http://www.blu-ray.com/movies/Agent-Hamilton-In-the-Interest-of-the-Nation-Blu-ray/48636/

Lyden er opgivet til DTS HD master audio.

Hvad afspiller du på?

-------------
Venlig hilsen
KB

Skrevet den: 23-Juli-2013 kl. 21:24
Oprindeligt skrevet af Brixen Brixen skrev:

Er det denne film:
http://www.blu-ray.com/movies/Agent-Hamilton-In-the-Interest-of-the-Nation-Blu-ray/48636/

Lyden er opgivet til DTS HD master audio.

Hvad afspiller du på?

Igen - det er altså ingen DTS HD master audio der er på hverken af de to Hamilton film på BD.

Jeg afspiller på Sony BCP-S4100 eller Panasonic DMR-BCT820

Skrevet af: Naiera
Skrevet den: 23-Juli-2013 kl. 23:04

TrueHD og DTS-HD MA er PCM i et pakket og tabsfrit format. Hvis der er noget der er svagere end noget andet, så er det TrueHD, med dets Dynamic Range Control.

Personligt oplever jeg, at det er LPCM-lydsporene der er mest knald på.

Skrevet den: 23-Juli-2013 kl. 23:07
Oprindeligt skrevet af tonice25 tonice25 skrev:

Igen - det er altså ingen DTS HD master audio der er på hverken af de to Hamilton film på BD.

Det er helt sikkert DTS-HD Master Audio der er at finde på de to skiver. Du må tage et kig på indstillingerne på dine BD-afspillere igen.

Skrevet den: 23-Juli-2013 kl. 23:10
Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

TrueHD og DTS-HD MA er PCM i et pakket og tabsfrit format. Hvis der er noget der er svagere end noget andet, så er det TrueHD, med dets Dynamic Range Control.

Personligt oplever jeg, at det er LPCM-lydsporene der er mest knald på.

Der kommer så min problematik ind vedr. lineær lyd Smile

Ja, der er knald på lyden - men på bekostning af dialogen, som drukner i hørelsen via nævnte observation.  

Skrevet den: 23-Juli-2013 kl. 23:14

Det er helt sikkert DTS-HD Master Audio der er at finde på de to skiver. Du må tage et kig på indstillingerne på dine BD-afspillere igen.

Det har jeg gjort.
Jeg opgav og valgte at se filmene som de er og købt. 

Hvorfor skulle lige visse film give en "fejl" på afspillere, hvor andre ikke gør?

Skrevet den: 23-Juli-2013 kl. 23:41
Jeg skriver ikke noget om fejl, men det er 100% sikkert DTS-HD MA der er på skiverne, så der er noget galt hos dig. Om det så er indstillinger i afspillerne eller receiveren er ikke til at sige, men du tager fejl når du påstår, at der er LPCM på skiverne.

Skrevet den: 24-Juli-2013 kl. 08:16
Igen. Der kan ikke være noget i vejen med mit udstyr.

Hvis udstyr er i stykker, så er der problemer med alle mine film. Hvilket der ikke er.

Skrevet af: KlausDM
Skrevet den: 24-Juli-2013 kl. 08:40
Hvilke andre film har du med DTS-HD MA?

Klaus

-------------
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk" rel="nofollow - http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk" rel="nofollow - http://moppe.dk

Skrevet den: 24-Juli-2013 kl. 09:10
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Hvilke andre film har du med DTS-HD MA?

Klaus

Det er muligt, at jeg husker forkert. Jeg er ikke lige i nærheden af mine film. Men de to nævnte film, de har i hvert fald problemer Smile 

Skrevet af: Mufti
Skrevet den: 24-Juli-2013 kl. 09:32
Hmmm. Jeg har begge film med Hamilton.

Den ene er DVD og den anden er Bluray. Jeg er ikke i nærheden af mine film. Dog har jeg ikke oplevet lydproblemer.

De er sandsynligvis afspillet i DTS.

Skrevet af: KlausDM
Skrevet den: 24-Juli-2013 kl. 09:39
Hvilken forstærker har du?

Klaus

-------------
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk" rel="nofollow - http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk" rel="nofollow - http://moppe.dk

Skrevet af: Mufti
Skrevet den: 24-Juli-2013 kl. 09:45
Oprindeligt skrevet af Mufti Mufti skrev:

Hmmm. Jeg har begge film med Hamilton.

Den ene er DVD og den anden er Bluray. Jeg er ikke i nærheden af mine film. Dog har jeg ikke oplevet lydproblemer.

De er sandsynligvis afspillet i DTS.

Fandt lige denne anmeldelse, hvor lyden også er med:
http://bdlive.dk/blu-ray-anmeldelse/918-hamilton-2-men-ikke-hvis-det-g%C3%A6lder-din-datter - http://bdlive.dk/blu-ray-anmeldelse/918-hamilton-2-men-ikke-hvis-det-g%C3%A6lder-din-datter

Skrevet den: 24-Juli-2013 kl. 10:37
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Hvilken forstærker har du?

Klaus

Sony - STR-DH520

Skrevet den: 24-Juli-2013 kl. 14:23
@tonice25: Det er også dig der har problem med lyden fra tv2. Det ligner samme problem.

http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=124480&PN=1&title=lydformat-p-tv2 - http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=124480&PN=1&title=lydformat-p-tv2

Jeg tror indstillingerne i din receiver er helt forkerte. Eller også er dine tilslutninger. 

-------------
Venlig hilsen
KB

Skrevet den: 24-Juli-2013 kl. 14:37

Igen. Der kan ikke være noget i vejen med mit udstyr.

Hvis ikke du får DTS-HD MA når du afspiller de to film, så er der noget i vejen med dit udstyr. Enten med indstillingerne eller sådan helt fundamentalt, men noget er der galt.

Skrevet den: 24-Juli-2013 kl. 15:40
En helt gængs "fejl" kan være at afspiller står til LPCM out, så du kun kan se et "PCM" i display på reciever. Det betyder bare at det er afspiller der dekoder signalet. Prøv at ændre til "BITSTREAM" i HDMI indstillinger på afspilleren, så står der sikkert "DTS HD MSTR" på din recievers display

Skrevet den: 24-Juli-2013 kl. 15:47
For at noget er i uorden, så kræver det vel at der er fejl på alt?

Jeg tager den lige fra enden af:

HDMI fra TV via ARC til TV/ARC på receiver

HDMI fra Panasonic recorder til BD/DVD IN på receiver

HDMI fra Sony afspiller til VIDEO IN på receiver 

Skrevet den: 24-Juli-2013 kl. 15:49
Læs lige mit indlæg! Og tjek så indstillingerne i din afspiller Smile

Skrevet den: 24-Juli-2013 kl. 15:50

Læs lige mit indlæg! Og tjek så indstillingerne i din afspiller Smile

Jeg vil lige rode lidt i min filmsamling - og vender tilbage, når jeg har forsøgt igen med de to nævnte film Smile

Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 24-Juli-2013 kl. 15:53

Det vigtige i det her er, at lyd i afspiller er indstillet til Bitstream, og Surroundkompatibel. (hvis den indstilling er der).

-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E

Skrevet den: 24-Juli-2013 kl. 16:16
Det er godt nok varmt i dag!

Nå men jeg har lige sat den første Hamilton-BD-film i min Sony BD afspiller.

De første ting på disc' er trailers - de har en udgangslyd som almindelig Dolby 5.1- som det ses via receiver.

Selve filmen har et LPCM spor - via receiver: LPCM 48kHz 

Det mest almindelige er jo, at det et Dolby Digital 5.1 som det for det meste ses via min receiver.

Skrevet den: 24-Juli-2013 kl. 16:20
Det tyder på at din afspiller står forkert i audio out på HDMI. Sæt den til BITSTREAM

Hvilke muligheder for lyd står der inde i filmens menu? Der skal sommetider vælges DTS HD MA

Skrevet den: 24-Juli-2013 kl. 16:24
Nu har jeg den anden Hamilton-BD-film i min Panasonic recorder.

Den anden film i serien, det er den med det dårligste lydspor.

Her er som det ses via min receiver:

De første ting på disc' er trailers - de vises også med Dolby 5.1

Selve filmen: DTSHD MA

Skrevet den: 24-Juli-2013 kl. 16:25

Det tyder på at din afspiller står forkert i audio out på HDMI. Sæt den til BITSTREAM

Hvilke muligheder for lyd står der inde i filmens menu? Der skal sommetider vælges DTS HD MA

Prøv at sammenligne med mine begge eksempler Smile 

Skrevet den: 24-Juli-2013 kl. 16:26
Ok, så er indstillingerne tilsyneladende i orden i afspiller. Men der kan sagtens være andre indstillinger du skal ind at kigge på

Skrevet den: 24-Juli-2013 kl. 16:33
Man kan ikke ændre noget med lyden på hverken den første eller den anden film!

Skrevet den: 24-Juli-2013 kl. 16:45
Så mangler vi bare en tilbagemelding om hvordan lyden er, fra en der har de to film

Skrevet den: 24-Juli-2013 kl. 17:01
Jeg har de to film og lyden fejler intet.

Skrevet den: 24-Juli-2013 kl. 17:05

Jeg har de to film og lyden fejler intet.

Så du bestrider den oplevelse jeg har af de to film på BD! 

Skrevet den: 24-Juli-2013 kl. 17:26
Ja. Du skriver at begge/den ene har LPCM, og det er forkert. Coverne, BD-afspilleren i mit setup og computeren siger alle, at filmene har DTS-HD MA.

Jeg har set den første film i hvert fald to gange, og der har ikke været noget problem med lyden. Heller ikke på den anden af filmene.

Du skriver først i tråden, at det ikke kun er Hamilton-filmene det sker ved. Det tyder (også) på, at der er noget galt med dit setup, for det er yderst sjældent, at film udgives med LPCM-lyd på skiven i dag. Og de BD'er med LPCM-lyd jeg har, har heller ikke fejlet noget, med hensyn til dialog der skulle være svær at høre.

Kun film med TrueHD eller DTS-HD MA udgives med det som DET ENESTE lydspor på skiven. Årsagen herfor er, at man med Dolby TrueHD kan bygge et normalt DD5.1 lydspor ind i den tabsfrie lyd, så folk med optisk eller koaxial forbindelse til en receiver også kan få surround. DTS-HD MA (og HR) har altid et fullrate DTS-lydspor indbygget, som er på 1,5Mbps, som også virker med gammeldags receivere. Man udgiver IKKE film kun med LPCM, da der altså ville kunne opstå situationer hvor folk ikke ville kunne få lyden til at virke overhovedet.

Ergo peger alt i retningen af, at der er noget galt hos dig. Jeg tror ikke at dine afspillere eller receiver fejler noget, men der er noget galt med opsætningen. Det er den eneste mulige forklaring her.

Skrevet den: 24-Juli-2013 kl. 17:31
Jeg lyver altså ikke, når det er LPCM jeg får ud af den ene film!

Citat: - den første Hamilton-BD-film i min Sony BD afspiller.

De første ting på disc' er trailers - de har en udgangslyd som almindelig Dolby 5.1- som det ses via receiver.

Skrevet den: 24-Juli-2013 kl. 17:35

Så er der jo næsten kun en udvej for at få det afgjort, kør filmen på et andet Setup for at se hvad der så vises af lydformat.

-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E

Skrevet den: 24-Juli-2013 kl. 17:39
Tonice25, hvad står der på filmenes cover om lydformat?

Skrevet af: jan203
Skrevet den: 24-Juli-2013 kl. 17:48
Da jeg så Hamilton 2 første gang kunne jeg kun dts lyd på mit setup.
Har oplevet det ved andre film også. Efter software opgrade af afspiller så er der ikke problemer mere.

-------------
Pioneer 5090H.samsung 3126..Oppo95.Musical FidelityM6i.front.soavo1.Center.sonusfaberdomus.Bag.amadeusmultiaktiv.Sub.klipschRsw12B.Sonos Cullen.Music Hall 25.2 moded dac.

Skrevet den: 24-Juli-2013 kl. 18:10
Der er denne tekst på en indlægsseddel i Hamilton boksene:

- men hvordan skal det forstås? 
"feature" - er det ikke filmen?

På filmen er der kun ét audiospor: Swedish DTS HD MA 5.1

Min Oppo står til Auto ved HDMI audio. Men der kan også vælges LPCM eller Bitstream. receiveren skriver også DTS HD MSTR.

-------------
Venlig hilsen
KB

Skrevet den: 24-Juli-2013 kl. 18:33
Feature = funktionen

http://translate.google.dk/m/translate?client=safari&ei=VwHwUbufOcf2sgbfm4HYCg&hl=da&ie=UTF8&oe=UTF8&sl=en&tl=da&q=feature

Skrevet den: 24-Juli-2013 kl. 18:39
P.t. har jeg den anden film i serien nu i min Sony BD afspiller - og nu fornemmer jeg, at dialogen er o.k.

Som følger:

Det mest almindelige er jo, at det et Dolby Digital 5.1 som det for det meste ses via min receiver.

Og det er værd at bemærke, at det stadig som LPMC

Jeg går stadig ud fra, at LPMC er lineær lyd?

Altså må den disc også være indspillet med et LPMC?

Skrevet den: 24-Juli-2013 kl. 18:41

Nu kalder man jo på Engelsk, en spillefilm for en Feature film. Så her er Feature = filmen.

-------------

Skrevet den: 24-Juli-2013 kl. 18:50

P.t. har jeg den anden film i serien nu i min Sony BD afspiller - og nu fornemmer jeg, at dialogen er o.k.

Som følger:

<div style=": rgb250, 250, 250;"><span style="line-height: 1.4;">Selve filmen har et LPCM spor - via receiver: LPCM 48kHz </span>
<div style=": rgb250, 250, 250;"><span style="line-height: 1.4;">
</span><div style=": rgb250, 250, 250;">Det mest almindelige er jo, at det et Dolby Digital 5.1 som det for det meste ses via min receiver.<div style=": rgb250, 250, 250;">
<div style=": rgb250, 250, 250;">Og det er værd at bemærke, at det stadig som LPMC

Hvis vi snakker blu-ray film, så nej! DD 5.1 er IKKE HD lyd. Så et eller andet er der altså galt. Prøv med en opdatering af afspilleren.

Skrevet den: 24-Juli-2013 kl. 18:55

Precis DD er den lyd der er på en DVD, og det der når det ikke er PCM (Stereo), og som også udsendes på TV, og det er som skrevet IKKE HD lyd.

-------------

Skrevet den: 24-Juli-2013 kl. 19:05

Som følger:

<div style=": rgb250, 250, 250;"><span style="line-height: 1.4;">Selve filmen har et LPCM spor - via receiver: LPCM 48kHz </span>
<div style=": rgb250, 250, 250;"><span style="line-height: 1.4;">
</span><div style=": rgb250, 250, 250;">Det mest almindelige er jo, at det et Dolby Digital 5.1 som det for det meste ses via min receiver.<div style=": rgb250, 250, 250;">
<div style=": rgb250, 250, 250;">Og det er værd at bemærke, at det stadig som LPMC

Hvis vi snakker blu-ray film, så nej! DD 5.1 er IKKE HD lyd. Så et eller andet er der altså galt. Prøv med en opdatering af afspilleren.

Hmm... opdatering af begge to afspillere?

Altså min Sony er sat til auto opdatering - og den ER opdateret. Der findes ikke nyt software!

Og den Panasonic recorder, har endnu ikke meldt noget ud om opdatering - jeg tror ikke engang at der findes noget via Panasonics egen netside?

Og igen: fejlen viser sig primært ved de nævnte to film, så kan der altså ikke være en softwarefejl ved mine to afspillere?

I har fået mit setup - så hvad nu? 

Skrevet af: JeTex
Skrevet den: 24-Juli-2013 kl. 19:13

Jeg skriver ikke noget om fejl, men det er 100% sikkert DTS-HD MA der er på skiverne, så der er noget galt hos dig. Om det så er indstillinger i afspillerne eller receiveren er ikke til at sige, men du tager fejl når du påstår, at der er LPCM på skiverne.
Jeg har begge film, og det er DTS-HD MSTR audio jeg får ud.

-------------
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101
Rega P8 Apheta3
Aria MK3 RIAA
Dynaudio Confidence 50
Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS   B&W ASW650

Skrevet af: Kenzo85
Skrevet den: 24-Juli-2013 kl. 19:17
Kan vi få verificeret at Begge afspillere er sat til BITSTREAM ? 

-------------
Se mit udstyr her:
http://tinyurl.com/3lz9szc" rel="nofollow - Min Bio-tråd!

Skrevet den: 24-Juli-2013 kl. 19:21
@tonice25: hvor mange højttalere har du tilsluttet receiveren?
Og er lydstyrken indstillet på dem, så de spiller lige kraftigt. Du havde også problemer med tour de france på tv2.

Hamilton 1 har kun ét lydspor - DTS HD Master 5.1

-------------
Venlig hilsen
KB

Skrevet den: 24-Juli-2013 kl. 19:23
mht opgradering.
Så var det på min meget få film den kun ville afspille i HD.

-------------
Pioneer 5090H.samsung 3126..Oppo95.Musical FidelityM6i.front.soavo1.Center.sonusfaberdomus.Bag.amadeusmultiaktiv.Sub.klipschRsw12B.Sonos Cullen.Music Hall 25.2 moded dac.

Skrevet den: 24-Juli-2013 kl. 19:26
Oprindeligt skrevet af Kenzo85 Kenzo85 skrev:

Kan vi få verificeret at Begge afspillere er sat til BITSTREAM ? 

Der er en indlægsseddel, der skriver at man skal vælge LPCM lydsporet på filmen, men der er kun ét lydspor.
Jeg har postet indlægssedlen tidligere.

-------------
Venlig hilsen
KB

Skrevet den: 24-Juli-2013 kl. 19:38
Brixen, hvis du ikke kan finde en bedre argumentation, så lad være!

TV2 blev løst - og ved at ændre fra AUTO, som de fleste bruger, til GENEREL.

Ved Tour de France blev lyden bedre - men altså ved at gå udover billedet!

Hvis en sandfærdig oplevelse bliver benægtet, så må det være det!

Måske handler også om, at vi i dag IKKE kan regne med at også receivere kan holde i mange år?
Altså, at min receiver, STR-DH520, IKKE kan klare de nye tider?

Jeg ved ikke, hvornår min receiver er produceret - men den er købt som slagtilbud hos Elgiganten i efteråret 2011.
Skammeligt, hvis den ikke bruges mere.   

Skrevet den: 24-Juli-2013 kl. 19:45

Bevares - hvis du ikke vil have hjælp, så lader jeg gerne være med at hjælpe dig.

-------------
Venlig hilsen
KB

Skrevet den: 24-Juli-2013 kl. 19:50

Måske handler også om, at vi i dag IKKE kan regne med at også receivere kan holde i mange år?

Jeg ved ikke, hvornår min receiver er produceret - men den er købt som slagtilbud hos Elgiganten i efteråret 2011.

Lyder ikke sandsynligt at recieveren skulle være for gammel, snarere i udu

Skrevet den: 24-Juli-2013 kl. 19:53

Bevares - hvis du ikke vil have hjælp, så lader jeg gerne være med at hjælpe dig.

At drage den med TV2 ind, det får det til at ligne et modincitament i stedet for en tilskyndelse til hjælp.

Skrevet den: 24-Juli-2013 kl. 19:56

Lyder ikke sandsynligt at recieveren skulle være for gammel, snarere i udu

I udu?

Hvis en "fejl" KUN viser periodevis, så får jeg svært ved at overbevise Elgiganten/Sony, at det kræver en ombytning/reparation?

Garantien udløber hen i oktober 2013.  

Skrevet den: 24-Juli-2013 kl. 19:58

At drage den med TV2 ind, det får det til at ligne et modincitament i stedet for en tilskyndelse til hjælp.

Det med tv2 var faktisk for at få løst begge problemer, for selvfølgelig skal der være ordentlig lyd på både tv2 og på Hamilton filmene!

-------------
Venlig hilsen
KB

Skrevet den: 24-Juli-2013 kl. 20:04
Et sidste forsøg! Hvilket lydformat står der på hvert af de to covers til filmene?

Skrevet den: 24-Juli-2013 kl. 20:06

[QUOTE=tonice25]

Det med tv2 var faktisk for at få løst begge problemer, for selvfølgelig skal der være ordentlig lyd på både tv2 og på Hamilton filmene!

Ok - en misforstået afledning   

Jeg bøjer mig i støvet - og tager imod hjælp

Skrevet den: 24-Juli-2013 kl. 20:08

Der er en indlægsseddel, der skriver at man skal vælge LPCM lydsporet på filmen, men der er kun ét lydspor.

Det er ikke det indlægssedlen skriver. Der er ikke noget LPCM-lydspor på skiven, og det loves heller ikke på nogen måde.

Skrevet den: 24-Juli-2013 kl. 20:10

Et sidste forsøg! Hvilket lydformat står der på hvert af de to covers til filmene?

Hamilton - I nationens interesse:
DTS-HD 5.1 Master Audio: Svensk

Hamilton - Men ikke hvis det gælder din datter:

Skrevet den: 24-Juli-2013 kl. 20:11

Svensk DTS-HD MA. Præcis som der ligger på skiverne.

Jeg ved ikke hvorfor vi traver rundt i det spørgsmål længere.

De to skiver har ét lydspor hver, og det er svensk DTS-HD MA. END OF DISCUSSION.

Hvis der sker noget andet hos OP, så er det fordi hans udstyr er indstillet forkert.

Skrevet den: 24-Juli-2013 kl. 20:11

På mine eksemplarer står der det samme på begge to: DTS-HD 5.1 Master Audio.
Og I begge to er der den indlægsseddel, jeg har scannet noget af, og postet tidligere.

-------------
Venlig hilsen
KB

Skrevet den: 24-Juli-2013 kl. 20:12

Det er ikke det indlægssedlen skriver. Der er ikke noget LPCM-lydspor på skiven, og det loves heller ikke på nogen måde.

Det er også derfor, at det er mærkeligt.
Idet jeg ved gentagende forsøg, kan se noget helt andet på receiver - og høre   

Skrevet den: 24-Juli-2013 kl. 20:13

Og hvis dine afspillere i deres audiomenu sættes til bitstream, vil disse afspilles med DTS-HD MA lydspor. Dette gælder for korrekt virkende udstyr.

-------------
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
Rega P8 Apheta3
Aria MK3 RIAA
Dynaudio Confidence 50

Skrevet den: 24-Juli-2013 kl. 20:13

Svensk DTS-HD MA. Præcis som der ligger på skiverne.

Jeg ved ikke hvorfor vi traver rundt i det spørgsmål længere.

De to skiver har ét lydspor hver, og det er svensk DTS-HD MA. END OF DISCUSSION.

Hvis der sker noget andet hos OP, så er det fordi hans udstyr er indstillet forkert.

Vil du så være så venlig at overbevise Elgiganten/Sony, at det fejlapparater, jeg har.

Skrevet den: 24-Juli-2013 kl. 20:14
Som andre har spurgt. Er begge indstillet til Bitstream?

-------------

Skrevet den: 24-Juli-2013 kl. 20:14

Jeg forstår heller ikke indlægssedlen, derfor postede jeg den i håb om at den kunne opklare noget.

-------------
Venlig hilsen
KB

Skrevet den: 24-Juli-2013 kl. 20:15
Oprindeligt skrevet af JeTex JeTex skrev:

Og hvis dine afspillere i deres audiomenu sættes til bitstream, vil disse afspilles med DTS-HD MA lydspor. Dette gælder for korrekt virkende udstyr.

Hmm... jeg har rodet rundt i mine apparater, for at finde den bitstream

Skrevet den: 24-Juli-2013 kl. 20:17

Og I begge to er der den indlægsseddel, jeg har scannet noget af, og postet tidligere.

Det må være en gammel seddel fra dengang de rent faktisk inkluderede LPCM-lydspor med deres titler. Temmelig sløset omgang, der.

Hamilton-filmene har ikke LPCM-lydspor, og det er heller ikke meningen de skal have det, da de har fuldt fungerende DTS-HD MA-lydspor i stedet.

Skrevet den: 24-Juli-2013 kl. 20:18

Vil du så være så venlig at overbevise Elgiganten/Sony, at det fejlapparater, jeg har.

Jeg tror, som sagt, at det er dine indstillinger der er noget galt med.

Skrevet den: 24-Juli-2013 kl. 20:19

Hmm... jeg har rodet rundt i mine apparater, for at finde den bitstream
Du skal i afspillerens setup menu finde audio indstillinger.

-------------
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
Rega P8 Apheta3
Aria MK3 RIAA
Dynaudio Confidence 50

Skrevet den: 24-Juli-2013 kl. 20:21
lpcm er det overhovedet et "lydspor" er det ikke en formulering for den måde maskinen afkoder lydsporet?

-------------

Skrevet den: 24-Juli-2013 kl. 20:23
Brixen spørger om hvor mange højttalere har jeg har tilsluttet receiveren?

De højttalere der fulgte med:

4 små fordelt i rummet.
1 aflang - som godt nok befinder sig bag ved tv. Men det har ingen som helst betydning for lydstyrken.

Jeg har ingen bas højtaler. - Den store, der i visse tilfælde følger med ved kompakte afspillere som sæt.

Derudover har jeg koblet et par gamle højttalere til - det skyldes at min pladespiller ikke fungerer uden dem.

Skrevet den: 24-Juli-2013 kl. 20:24
Oprindeligt skrevet af jan203 jan203 skrev:

lpcm er det overhovedet et "lydspor" er det ikke en formulering for den måde maskinen afkoder lydsporet?

Det lyder sandsynligt.

Skrevet den: 24-Juli-2013 kl. 20:26

Det må være en gammel seddel fra dengang de rent faktisk inkluderede LPCM-lydspor med deres titler. Temmelig sløset omgang, der.

Hamilton-filmene har ikke LPCM-lydspor, og det er heller ikke meningen de skal have det, da de har fuldt fungerende DTS-HD MA-lydspor i stedet.
Jeg har de samme indlægssedler, men hele teksten refererer tilsyneladende til ældre maskiner og receivere.

-------------
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
Rega P8 Apheta3
Aria MK3 RIAA
Dynaudio Confidence 50

Skrevet den: 24-Juli-2013 kl. 20:26
Hvis du afspiller en anden blueray med HD lyd hvad viser din receiver så?

-------------

Skrevet den: 24-Juli-2013 kl. 20:28
Her er menuen for min receiver:

2CH/DIRECT

A.F.D.

MOVIE/HD-D.C.S.

MUSIC

Skrevet den: 24-Juli-2013 kl. 20:28
Citér
Jeg har de samme indlægssedler, men hele teksten refererer tilsyneladende til ældre maskiner og receivere.

Der er en URL på sedlen også, den er død nu. Så det er en ældgammel seddel, de stadig lægger i.

-------------
Venlig hilsen
KB

Skrevet den: 24-Juli-2013 kl. 20:29
Hvor i landet bor du

-------------

Skrevet den: 24-Juli-2013 kl. 20:30

Hvis du afspiller en anden blueray med HD lyd hvad viser din receiver så?

Er det underordnet, hvilken afspiller det er?

Skrevet den: 24-Juli-2013 kl. 20:31

Hvor i landet bor du

Jeg vil nøjes at sige Nordjylland   

Skrevet den: 24-Juli-2013 kl. 20:32

Nej det er omvendt, det er måden analoge audiosignaler kodes på, til digital lyd.

-------------
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
Rega P8 Apheta3
Aria MK3 RIAA
Dynaudio Confidence 50

Skrevet den: 24-Juli-2013 kl. 20:33
Det er det hvis de begge skriver lpcm på Hamiltons.

-------------

Skrevet den: 24-Juli-2013 kl. 20:41

Det er det hvis de begge skriver lpcm på Hamiltons.
Er ikke helt med på hvad du mener.
(L)PCM er en metode ( foreskrift ) til kodning af analog til digital lyd. Så hvis lpcm fremkommer i displayet, vil det være ukomprimeret analog audio der modtages. Audiosignalet vil derfor være blevet afkodet i afspilleren.

-------------
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
Rega P8 Apheta3
Aria MK3 RIAA
Dynaudio Confidence 50

Skrevet den: 24-Juli-2013 kl. 20:45
En tilfældig anden BD film fundet i min samling:

Max Manus

Ved afspilning:
Via min receiver: Lineær - Dolby Digital 5.1 lyd 

Skrevet den: 24-Juli-2013 kl. 20:47
Jeg vil gerne vide hvad din receiver viser i displayet når du afspiller en anden blueray med HD lyd.
Om den skriver DTS hd eller lpcm.

-------------

Skrevet den: 24-Juli-2013 kl. 20:49

En tilfældig anden BD film fundet i min samling:

Max Manus

Ved afspilning:
Via min receiver: Lineær - Dolby Digital 5.1 lyd 
Lineær er nok et udtryk for analog, og mit gæt er derfor, at dine afspillere ikke er sat til bitstream.

-------------
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
Rega P8 Apheta3
Aria MK3 RIAA
Dynaudio Confidence 50

Skrevet den: 24-Juli-2013 kl. 20:51
Som jetex.
Du skal ind og indstille til bitstream i afspiller.

-------------

Skrevet den: 24-Juli-2013 kl. 20:54

Jeg vil gerne vide hvad din receiver viser i displayet når du afspiller en anden blueray med HD lyd.

Mission: Impossible
Ghost Protocol

Cover: 7.1 THUE HD

Min receiver: Dolby Digital 5.1  

Skrevet den: 24-Juli-2013 kl. 20:55

4 små fordelt i rummet.
1 aflang - som godt nok befinder sig bag ved tv. Men det har ingen som helst betydning for lydstyrken.

Jeg har ingen bas højtaler. - Den store, der i visse tilfælde følger med ved kompakte afspillere som sæt.

Derudover har jeg koblet et par gamle højttalere til - det skyldes at min pladespiller ikke fungerer uden dem.

Er alle 7 højttalere sat til receiveren?

Nu har jeg lige skimmet manualen til din receiver. Den har en mikrofon så den automatisk selv kan indstille lydstyrken på højttalerne. Har du gjort det?
Den aflange højttaler er centeren, og den spiller som regel al dialogen. Så det er ret vigtig at den er kraftig nok i lydstyrken. Jeg går ud fra at dine højttalere er korrekt tilsluttet.

-------------
Venlig hilsen
KB

Skrevet den: 24-Juli-2013 kl. 20:55
[QUOTE=jan203]Som jetex.
Du skal ind og indstille til bitstream i afspiller. [/QUOTE

Bitstream - hvor i mine afspillere?
Kan man det?

Skrevet den: 24-Juli-2013 kl. 20:59

4 små fordelt i rummet.

Er alle 7 højttalere sat til receiveren?

Nu har jeg lige skimmet manualen til din receiver. Den har en mikrofon så den automatisk selv kan indstille lydstyrken på højttalerne. Har du gjort det?
Den aflange højttaler er centeren, og den spiller som regel al dialogen. Så det er ret vigtig at den er kraftig nok.

Mikrofon?
Hmm... jeg ved ikke om jeg har sådan en?

Og ja, alle mine højttalere er sat til Smile  

Skrevet den: 24-Juli-2013 kl. 21:00

Ghost Protocol

Og din afspiller er IKKE forbundet med et optisk kabel? Disse kan ikke overføre HD lyd.

-------------
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
Rega P8 Apheta3
Aria MK3 RIAA
Dynaudio Confidence 50

Skrevet den: 24-Juli-2013 kl. 21:00
http://www.manualslib.com/manual/441119/Sony-Bdp-S4100.html?page=34 - http://www.manualslib.com/manual/441119/Sony-Bdp-S4100.html?page=34

-------------

Skrevet den: 24-Juli-2013 kl. 21:01

Ghost Protocol

Og din afspiller er IKKE forbundet med et optisk kabel? Disse kan ikke overføre HD lyd.

Ingen optisk kabel her Smile

Skrevet den: 24-Juli-2013 kl. 21:06

[QUOTE=jan203]Som jetex.
Du skal ind og indstille til bitstream i afspiller. [/QUOTE

Bitstream - hvor i mine afspillere?
Kan man det?

Ind i opsætningsmenu, vælg audio eller lyd, find LPCM vs Bitstream, og vælg det sidste. Har du en manual?

Print side | Luk vindue