Print side | Luk vindue

Hjælp til Samsung UE46F8005.

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Modtagelse og distribution
Forumnavn: Smart TV
Forumbeskrivelse: Smart TV, Google TV, Apple TV, Microsoft TV og andre indholdstjenester til TV
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=124697
Udskrevet den: 18-Maj-2025 kl. 12:15

Emne: Hjælp til Samsung UE46F8005.
Skrevet af: mikzki
Emne: Hjælp til Samsung UE46F8005.
Skrevet den: 26-Juli-2013 kl. 20:14
Hej.

Jeg har to ting med mit nye Samsung UE46F8005, som jeg savner hjælp til.

Jeg har været i kontakt med Samsungs kundesupport, men de har desværre ikke kunne give mig tilfredsstillende hjælp.
Derfor håber jeg på en "second opinion", som kan hjælpe mig.

1. Intet billede i miniaturebilledet i Guiden.

Når jeg åbner min guide, er der et lille billede oppe i venstre hjørne, hvor den aktuelle kanal skulle vises med billede og lyd. Derved kan man fortsætte med at se og høre det program man er igang med, mens man surfer i guiden.
Problemet er bare, at billedet er sort og står og "loader"

Samsung siger at det er afhængigt af ens signal!
Som jeg tolker det, vil det sige at man er enten heldig eller uheldig, alt afhængigt af ens signal, om denne funktion virker eller ej?
Jeg håber at det ikke er sandt, og at det kan ordnes, for jeg har jo købt et tv med en masse funktioner, som jeg forventer virker uanset mit signal, tv udbyder eller andet.

Her er svaret fra Samsung Support:

Angående PIP I EPG'en (manglende billede) så er det afhængigt af signalet. 

Du kan prøve at slette alle de kanaler du ikke kan se, det kan muligvis løse problemet (hvis du er heldig). 

2. Kan ikke ændre kanalnummer.

Jeg kan ikke ændre kanalnummeret på mine kanaler. 
Hvis jeg f.eks skal hen på TV2, så skal jeg pt. trykke på 5 på fjernbetjeningen, da TV2 ligger på kanalplads 5. Jeg har den på plads 2, og det er derfor mildest talt belastende at kanalerne ikke ligger på samme nummer som min egen sortering/kanalliste.
Jeg har forsøgt at gøre som der står i manualen, og også via. det svar, som Samsung kom med, men det er ikke muligt? 

I punkt 3. nedenfor, skal jeg vælge > Rediger kanalnummer > men selve punktet er i en mat farve, og jeg kan slet ikke vælge det punkt!

Jeg har YouSee kabel tv, og bor i en ejerforening. Jeg får mit signal via. et normalt antennekabel der sidder i en lille hvid boks på væggen. Umiddelbart ved jeg ikke om jeg så får signalet via. satelit andetsteds fra i min forening?
Men alligevel - kan det være rigtigt at man ikke kan ændre et sølle kanalnummer! 

Hvad angår at ændre kanalnummer kan man ikke ændre kanalnummer hvis du modtager satelit signal. Luft eller kabelsignal og du kan flytte på kanalerne sådan her: 

For at redigere dine kanaler på dit TV! 

1. Tryk på din Menu-knap 
2. Med dine piltaster, gå ned til parabolikonet og tryk til højre. 
3. Gå ned til "Rediger kanalnummer" og sørg for at den er sat til "aktiver". Hvis den er sat til "deaktivere", bruge højre-tasten for at ændre den. 
4. Gå ud af manuen ved at brug "Exit"-knappen 
5. Tryk på Smarthub-knappen 
6. Gå til Kanal (den der med en parabol og en masse TV-skærmer) 
7. Vælg den kanal du gerne vil ændre plads på og tryk på "tools" (på fjernbetjeningen) 
8. I den nye menu-vindue som dukker op på TV'et skal du gå ned til "rediger kanalnummer" og tryk på enter 
9. Vælg hvad plads din kanal skal have og tryk på enter. 
10. Tryk derefter på "OK" til højre i menuen så du nu have fået en ny plads på din kanal! 
11. Gentag fra trin 5 indtil du er tilfreds med dine kanaler 

Håber der er en der kan hjælpe, for specielt det manglende billede i guiden irritere mig meget, og forringer min brugeroplevelse af tv'et.

På forhånd tak.

Mikkel Smile

Svar:
Skrevet af: Stougaard
Skrevet den: 26-Juli-2013 kl. 20:21
1. Ang. billede i guiden er det nogle bestemte kanaler der skal fjernes, prøv at søg på forummet og du vil kunne finde præcist hvilke kanaler der skal fjernes.

2. Nu har jeg ikke lige et samsung tv foran mig, men så vidt jeg husker er det en meget lille ændring et sted der skal til, men på stående fod kan jeg ikke huske hvor.

Skrevet af: michael.moller
Skrevet den: 26-Juli-2013 kl. 20:51
Du kan exportere din kanal liste via usb stik til dette program/redigere listen på pc/ og så importere retur via usb stik til tv.

Google efter disse gratis programmer:

SamsChannelEditor-v0.7

og

Samsung-PC-Editor

Skrevet af: michael.moller
Skrevet den: 26-Juli-2013 kl. 20:51
Du kan exportere din kanal liste via usb stik til dette program/redigere listen på pc/ og så importere retur via usb stik til tv.

Google efter disse gratis programmer:

SamsChannelEditor-v0.7

og

Samsung-PC-Editor

Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 26-Juli-2013 kl. 21:29
Oprindeligt skrevet af mikzki mikzki skrev:

Men alligevel - kan det være rigtigt at man ikke kan ændre et sølle kanalnummer! 

Hvad angår at ændre kanalnummer kan man ikke ændre kanalnummer hvis du modtager satelit signal. Luft eller kabelsignal og du kan flytte på kanalerne sådan her: 

For at redigere dine kanaler på dit TV! 

1. Tryk på din Menu-knap 
3. Gå ned til "Rediger kanalnummer" og sørg for at den er sat til "aktiver". Hvis den er sat til "deaktivere", bruge højre-tasten for at ændre den. 
4. Gå ud af manuen ved at brug "Exit"-knappen 
5. Tryk på Smarthub-knappen 
6. Gå til Kanal (den der med en parabol og en masse TV-skærmer) 
7. Vælg den kanal du gerne vil ændre plads på og tryk på "tools" (på fjernbetjeningen) 
8. I den nye menu-vindue som dukker op på TV'et skal du gå ned til "rediger kanalnummer" og tryk på enter 
9. Vælg hvad plads din kanal skal have og tryk på enter. 
10. Tryk derefter på "OK" til højre i menuen så du nu have fået en ny plads på din kanal! 
11. Gentag fra trin 5 indtil du er tilfreds med dine kanaler 

Det er lige nøjagtig sådan du ændrer kanalnumrene.
Mini TV får du ved at fjerne filmkanalerne, det virkede i alt fald her.

-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E

Skrevet den: 26-Juli-2013 kl. 21:54
Tak for svarene.

Det er lykkedes mig at få billede i guiden! Luksus!

Jeg slettede de omtalte kanaler, som jeg har kunne finde her og andre steder på nettet, efter lidt søgning. Jeg slettede også en masse andre kanaler, som jeg alligevel ikke bruger bare for at være sikker.

Nu er der billede og lyd! Tak for hjælpen Big smile Big smile Big smile

@Stougaard

Det lyder godt hvis det er så enkelt, at der skal ændres en indstillling i tv'et, og så kan jeg ændre kanalnumrene.
Hvis du skulle kunne huske hvor jeg finder ud af dette henne, så kom frisk Smile

@michael.moller

Med hensyn til det der program på pc'en til at sortere kanaler "SamsChannelEditor".
Kan det gå hen og ødelægge noget i tv'et, som efterfølgende ikke dækkes pga. det er et udefrakommende program?
Det lyder også lidt kompliceret?

Jeg kan sagtens sortere og lave en favoritliste, men jeg kan ikke ændre kanalnummeret fra YouSee's placering af kanalerne.

- Kan SamsChannelEditor gøre det?

@Radiomanden

Jeg er ikke i tvivl om, at det er sådan man ændre kanalnumrene, men problemet er jo bare, at jeg ikke har mulighed for at vælge det punkt.
Jeg kan simpelthen ikke få lov at trykke på det - punktet er en anden farve (mat) end de andre punkter, som kan vælges.

Mvh

Mikkel

Skrevet den: 26-Juli-2013 kl. 22:01

Det er som der blev skrevet fra Samsung Deaktiveret, så du skal ind og Aktivere det som beskrevet.

I øvrigt spøjst at der skrives der ikke kan ændres på kanalnumre når det er Sattelitmodtagelse, det virker da fint på et 7005. 

-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E

Skrevet den: 26-Juli-2013 kl. 22:07
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

Det er som der blev skrevet fra Samsung Deaktiveret, så du skal ind og Aktivere det som beskrevet.

I øvrigt spøjst at der skrives der ikke kan ændres på kanalnumre når det er Sattelitmodtagelse, det virker da fint på et 7005. 

Jeg kan ikke aktivere det, for jeg kan ikke vælge det punkt, hvis du forstår hvad jeg mener?

Punktet er synligt i menuen, men det er mat, og man kan ikke komme ind i punktet?

Jeg har også prøvet på anden vis, men der var selve knappen > skift kanalnummer > også mat!
Dvs. jeg kunne ikke trykke på den?

Weird...

Skrevet den: 26-Juli-2013 kl. 22:15

Så gør som Support skrev:

1. Tryk på din Menu-knap 
3. Gå ned til "Rediger kanalnummer" og sørg for at den er sat til "aktiver". Hvis den er sat til "deaktivere", bruge højre-tasten for at ændre den, vælg Aktiver og tryk enter.

-------------

Skrevet den: 26-Juli-2013 kl. 22:22

Så gør som Support skrev:

1. Tryk på din Menu-knap 
3. Gå ned til "Rediger kanalnummer" og sørg for at den er sat til "aktiver". Hvis den er sat til "deaktivere", bruge højre-tasten for at ændre den, vælg Aktiver og tryk enter.

Hvis bare jeg kunne...
Prøv lige at læs hvad jeg skriver igen Smile

Skrevet den: 26-Juli-2013 kl. 22:26
@Radiomanden

Jeg får følgende meddelelse, når jeg forsøger at aktivere den:

Denne funktion er ikke tilgængelig

Skrevet den: 26-Juli-2013 kl. 22:30

Underligt, når support skriver hvad der skal gøres, virker på 7005, så må en anden med et 8005 lige give sig til kende med hvad de har gjort.

-------------

Skrevet den: 26-Juli-2013 kl. 22:39

Underligt, når support skriver hvad der skal gøres, virker på 7005, så må en anden med et 8005 lige give sig til kende med hvad de har gjort.

Ja - det er vi enige om.

Jeg har både været igennem en chat session med Samsung, og senere på mail, og jeg er ikke kommet videre.

Jeg har også selv forsøgt anden vejs via. e-manualen, men der kunne jeg heller ikke "få lov" til at ændre kanalnummer?? Confused

Skrevet den: 26-Juli-2013 kl. 22:46

Ja, Confused

-------------

Skrevet af: fltk
Skrevet den: 26-Juli-2013 kl. 22:46

Nu er dit TV jo en E model. Måske er det anderledes på F modellen.

Flemming

-------------
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100

Skrevet den: 26-Juli-2013 kl. 22:50

Ja, det kan så være det, men Support skriver jo at det kan gøres, og på selv samme måde som jeg gjorde.

-------------

Skrevet af: MATRIX
Skrevet den: 26-Juli-2013 kl. 23:01
Hej

Kan klart anbefale at bruge det pc program til at få "styr" på kanalerne.
Der findes en export kanalliste til usb i menuen og ved siden af findes en import.

Du installer programmet på din pc, pejer på din exportfil fra USB og trækker og slipper dine kanaler
i den rækkefølge du vil have det. gemmer filen på usb igen(overskirver den gamle)
Herefter laver du en import af kanalerne vi ovenstående omtalte menu.

Det virker perfekt og er super hurtigt. God fornøjelse.

Ps. har selv brugt det på min 55F8005

Skrevet den: 27-Juli-2013 kl. 09:12
Oprindeligt skrevet af MATRIX MATRIX skrev:

Hej

Kan klart anbefale at bruge det pc program til at få "styr" på kanalerne.
Der findes en export kanalliste til usb i menuen og ved siden af findes en import.

Du installer programmet på din pc, pejer på din exportfil fra USB og trækker og slipper dine kanaler
i den rækkefølge du vil have det. gemmer filen på usb igen(overskirver den gamle)
Herefter laver du en import af kanalerne vi ovenstående omtalte menu.

Det virker perfekt og er super hurtigt. God fornøjelse.

Ps. har selv brugt det på min 55F8005

Det må jeg prøve så...

Tak for input Smile

Skrevet den: 27-Juli-2013 kl. 15:22
@MATRIX

Jeg har fundet en masse steder at downloade "Samsung Pc Editor", men det er åbenbart forskellige versioner, og ikke alle understøtter F modeller?

Jeg kunne godt bruge et link, til præcis hvilken version du har, som virkede til din UE55F8005 Embarrassed

Mvh

Mikkel

Skrevet af: Homer42
Skrevet den: 27-Juli-2013 kl. 20:39
For at ændre kanalnummer skal du aktivere Rediger kanalnummer under menupunktet Udsendelse

Skrevet den: 20-August-2013 kl. 11:08
Halløj igen.

Jeg har lige et par ekstra ting, som jeg savner hjælp til.

1. Ændre opstartsbillede fra "TV Nu" til "normalt tv-billede"

Når jeg tænder tv'et, starter den op i Smart Hub, TV Nu.
Jeg vil gerne ændre dette, så den starter op i "normal tv tilstand" på sidst sete kanal.

2. Tilføje nye apps.

Kan man godt tilføje nye apps, som man f.eks. kender det fra andre Andriod enheder via. Google Play?

3. Skifte lagerenhed/ekstern harddisk

Jeg har en 500GB ekstern harddisk, som jeg optager på. 
Jeg kan forstå, at optagelserne kun kan benyttes på mit TV, og at man f.eks ikke kan flytte harddisken til et andet tv, eller en computer, og se optagelserne.
Men hvad så, når harddisken er fyldt, og jeg skal have en ny. 

Jeg vil jo gerne stadig kunne se mine gamle optagelser.
Kan man så bare købe en ny harddisk, og have begge to monteret samtidigt?

Og hvad så hvis jeg fjerner den gamle fyldte harddisk. Kan man så montere den igen, og så virker den som før med alle de gamle optagelser?

Ham sælgerne i Elgiganten fortalte mig, at når jeg først havde taget den i brug til tv'et, så "tilhørte" den tv'et og kan aldrig bruges til andet efterfølgende?
Er det sandt?

På forhånd tak.

Mikkel Smile

Skrevet af: fltk
Skrevet den: 20-August-2013 kl. 11:26
Du kan købe lige så mange harddiske du vil og bruge dem på TVet. Jeg ved dog ikke om der kan være mere end én tilsluttet ad gangen. Der sker ikke noget ved at fjerne harddisken fra TVet. Den kan sagtens tilsluttes igen og du kan se dine tidligere optagelser. Harddisken kan også slettes og bruges til et andet TV, en PC etc.
Hvis den samme harddisk ønskes brugt til både TV og PC kan du opdele den i partitioner, hvor du med PCen formaterer den partition der skal bruges på PCen, og med TVet formaterer den partition der skal bruges i TVet. 

Flemming

-------------
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100

Skrevet den: 18-September-2013 kl. 12:32
Oprindeligt skrevet af mikzki mikzki skrev:

Halløj igen.

Jeg har lige et par ekstra ting, som jeg savner hjælp til.

1. Ændre opstartsbillede fra "TV Nu" til "normalt tv-billede"

Når jeg tænder tv'et, starter den op i Smart Hub, TV Nu.
Jeg vil gerne ændre dette, så den starter op i "normal tv tilstand" på sidst sete kanal.

2. Tilføje nye apps.

Kan man godt tilføje nye apps, som man f.eks. kender det fra andre Andriod enheder via. Google Play?

Anyone der kan hjælpe mig med ovenstående?

Smile

Skrevet af: Tvixen
Skrevet den: 17-Oktober-2013 kl. 16:25
(Aller først .  Opdater dit TV software).

Installerede et 8005 i Tirsdags og var også skide irriteret  over Samsungs smarthub opstart.
Gik ind i menu under smart features og deaktiverede funktionen. Det tager 10 sek. Det er også her du disabler voice og motion recognition :)

Nej du kan ikke bruge andre apps på dit tv en dem samsung lægger ud til download. 
Til gengæld kan du hente til din android eller iphone ...Der er massere af "remoter" mm.

-------------
Samsung: UE46D6205/ Marantz: 1501/ Dennon: POA4400/ Scandyna: MiniPod+MicroPod
HarboSub: SUB10/Sony: RDR HXD870 + PS3/ NAS: Qnap 239 TurboNAS 2Tb + WD Live
IHC Wireless/ HTC Desire/ Iphone4, Ipad2

Print side | Luk vindue