Medion - godt eller dårligt?
Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: recordere.dk
Forumnavn: Generelt
Forumbeskrivelse: Nyt på forummet. Forslag til forbedringer o.lign.
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=124966
Udskrevet den: 22-November-2024 kl. 21:15
Emne: Medion - godt eller dårligt?
Skrevet af: Bruger udmeldt 30
Emne: Medion - godt eller dårligt?
Skrevet den: 06-August-2013 kl. 07:52
TV vil jeg ikke købe - omvendt så tiltrækker deres computere indimellem.
Jeg mener de LIFE computere, som Fona tilbyder, er de samme som Medion?
Hvad med service og reparationer hos Medion?
Hvad mener I?
|
Svar:
Skrevet af: longjohn2
Skrevet den: 06-August-2013 kl. 09:27
Ja, Life er også et Medion-mærke.
Hvis du køber i Aldi får du 1 års ekstra garanti ifht andre forretninger/mærker. Prøv at læse lidt på Trustpilot - folk har vidt forskellig oplevelse af servicen. Der er lige fra top til bund.
Medion er i øvrigt ejet af Lenovo.
|
Skrevet den: 06-August-2013 kl. 09:42
Nu skal man nok også være kritisk overfor Trustpilot - men på trustpilot, kan jeg da godt se at det er lidt 50/50 både positivt som negativt.
Det må vist være noget nyt, at Medion er ejet af Lenovo?
Produkter med Lenovo mærket som sådan, f.eks. Lenovo computere, har vist ikke den bedste omtale?
Men med hensyn til Medion, så er det vist også 50/50, om det er bedst at købe det gennem Medion selv eller gennem Aldi. - Men du har ret i, at den 1 års ekstra ganranti hos Aldi, er lidt mere værd.
Jeg har p.t. en sag med en defekt harddisk - jeg havde egentlig afleveret det til den lokale Aldi butik - men jeg blev så opmærksom på via telefonisk henvendelse til Medions hotline, at det går betydelig hurtigere ved direkte henvendelse gennem Medion.
Medion sender mig nu en label.
Men det min første sag vedr. Medion - og det er lidt bekymrende med de reparationssager som Medion/Aldi har.
|
Skrevet af: Sylvest
Skrevet den: 06-August-2013 kl. 09:59
tonice25 skrev:
Det må vist være noget nyt, at Medion er ejet af Lenovo?
|
Lenovo annoncerede købet 1. juni 2011, så helt nyt er det ikke. < ="cosymantecnisbfw" co="cs" id="SILOBFWID" style="width: 0px; height: 0px; display: block;">
|
Skrevet af: fltk
Skrevet den: 06-August-2013 kl. 10:04
Jeg har haft 2 Medion bærbare PCer og har været særdeles godt tilfreds. Man skal huske på, at Medion PCer består af kvalitetshardware som Medion jo ikke selv producerer, så i stedet for at fokusere på Medion navnet vil jeg se på hvilket bundkort, CPU, grafikkort etc. der er i PCen.
Medion ejes delvis af Lenovo, og det er ikke nogen nyhed, og Lenovo er ikke noget discountmærke, tværtimod. Deres bærbare PCer bruges i vid udstrækning i større virksomheder, og det er virkelig kram.
Flemming
------------- Samsung UE55F7005 AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix Dune HD Realbox 4K HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer Thomson THA100
|
Skrevet af: DanielPT
Skrevet den: 06-August-2013 kl. 10:09
Skidt... Bare skidt.
------------- Min bio: http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=117177
|
Skrevet af: Hans j
Skrevet den: 06-August-2013 kl. 10:28
Jeg har kun haft gode oplevelser indtil nu med Medion købt via Aldi (handler dog ikke i Aldi mere grundet deres personale og kundepolitik). Den ene gang fik jeg byttet min mediaplayer uden problemer da den hang efter firmware opdatering. Strømforsyningen til min kones bærbare begyndte at larme, jeg kontaktede Medion og de sendte en ny med det samme.
|
Skrevet af: Kasper_J
Skrevet den: 06-August-2013 kl. 11:14
Til prisen er de rigtigt udmærkede, køb den i Aldi for den ekstra garanti og 30 dages penge tilbage uden vrøvl.
|
Skrevet den: 06-August-2013 kl. 13:49
Jeg glemte lige at skrive, at det er en NAS harddisk, der er problemet.
Nå men, selvom det var en dansker, så fik jeg beskeden via hotline, at jeg skulle beskrive fejlen kort via forsendelsen af den NAS - og helst på tysk eller engelsk.
Hmm... mærkeligt, eftersom jeg lige har modtaget den label med posten - og adressen er til 2600 Glostrup.
Via brevet gør Medion opmærksom på, at jeg kan blive opkrævet et fejlfindingsgebyr!
Aldis reparationstid er 3 til 7 uger.
Mens Medions er 7 til 10 dage.
|
Skrevet den: 06-August-2013 kl. 13:58
Så Medion er bare et navn, som består af kvalitetsprodukter i en pc?
Så er det jo nok ikke så skidt, siden Fona har kastet sig over stationær pc fra Life(Medion)?
Jeg har prøvet at regne lidt ud via Fonas side - prisen kan dog hurtigt løbe op
Men som jeg ser det, så er der lidt lighed med Acers stationærer pc. F.eks. Acers Predator og og Medions Erazer model.
For at tage det med et gran salt, via Trustpilot, så nævner de fleste problemer med Medion bærbare pc'er købt via Aldi eller Medion.
|
Skrevet den: 06-August-2013 kl. 14:37
tonice25 skrev:
|
Som jeg skrev tidligere: Døm selv, efter du har tjekket hvilke komponenter der sidder i den aktuelle PC.
Flemming
------------- Samsung UE55F7005 AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix Dune HD Realbox 4K HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer Thomson THA100
|
Skrevet den: 06-August-2013 kl. 14:51
fltk skrev:
tonice25 skrev:
|
Som jeg skrev tidligere: Døm selv, efter du har tjekket hvilke komponenter der sidder i den aktuelle PC.
Flemming |
Det kræver altså lidt indsigt og tid til søgning på nettet.
|
Skrevet af: Kasper_J
Skrevet den: 06-August-2013 kl. 15:24
tonice25 skrev:
Det kræver altså lidt indsigt og tid til søgning på nettet. |
Det gør ethvert køb, ellers er det jo bare at vælge i blinde.
|
Skrevet af: zczc
Skrevet den: 06-August-2013 kl. 15:33
I denne uge: Aldi: Bærbar Medion 2020M processor (indextal 2312) 4 GB RAM 3299 kr.
Elgiganten: Bærbar Lenovo I5-processor (indextal 4013) 6 GB RAM 3490
kr.
- ellers nogenlunde ens, dog 3 års garanti i Aldi
Lenovoen kan bestilles og hentes hos PostDanmark (portofrit)
Medion kan måske hentes i Aldi, hvis den ikke er udsolgt.
|
Skrevet den: 06-August-2013 kl. 15:33
Kasper_J skrev:
tonice25 skrev:
Det gør ethvert køb, ellers er det jo bare at vælge i blinde. |
Viden og forståelse om enkeltkomponenter, det kræver lidt af den som ikke er en nørd
Omvendt, så mener jeg overordnet set, f.eks. en stationær pc, så kan man sammenligne lidt mellem Medion og Acer.
|
Skrevet den: 06-August-2013 kl. 15:37
zczc skrev:
I denne uge: Aldi: Bærbar Medion 2020M processor (indextal 2312) 4 GB RAM 3299 kr.
kr.
|
Hvis vi bliver på den bærbare: Aldi: Medion er lillebroren - mens Lenovoen er den bedre storebror?
|
Skrevet den: 06-August-2013 kl. 15:40
Jeg husker for øvrigt da Lidl gjorde sit indtog i Danmark, at de også havde computere og lidt øvrig teknisk udstyr. Måske tabte Lidl til Aldi?
Men nu har Aldi da en pæn del af kagen.
|
Skrevet af: zczc
Skrevet den: 06-August-2013 kl. 16:00
tonice25 skrev:
zczc skrev:
kr.
|
Hvis vi bliver på den bærbare: Aldi: Medion er lillebroren - mens Lenovoen er den bedre storebror?
|
Jeg har tidligere været storforbruger af Medion, som en OK, men eksemplet herover viser, at Aldi ikke betyder billigst.
|
Skrevet af: Bruger udmeldt 31
Skrevet den: 06-August-2013 kl. 17:30
Vi har haft en del Medion laptops gennem tiden og har nok været igennem 3-4 reparationer (vi bruger dem hårdt...).
De er alle forløbet hurtigt og uden problemer. Den ene gang skiftede de oven i købet en slidt touchpad og overdelen af kabinettet der havde en revne, selvom det ikke var det den var til reparation for. Alt sammen under garanti.
Mht Lenovo, så er der STOR kvalitetsforskel på deres konsumer- og forretnings laptops.
|
Skrevet af: Lennon
Skrevet den: 06-August-2013 kl. 23:22
Medion er og bliver discount på godt og ondt = man får hvad man betaler for. Havde selv en bærbar Medion for nogle år siden, som jeg var ganske godt tilfreds med. I forbindelse med en rep hos Elektronikcenteret var jeg i telefonisk kontakt med en tekniker,som meget troværdigt rådede mig til at købe alt andet næste gang ! De havde simpelthen SÅ dårlige erfaringer . .
------------- Samsung PS63C7705 Samsung HDbox Pioneer LX86 Jamo D8 surround m SUB Nikon D7100 DELL 2408WFP skærm
|
Skrevet af: KlausDM
Skrevet den: 07-August-2013 kl. 06:22
tonice25 skrev:
De Medion maskiner der sælges alle mulig steder er ganske gennemsnitlige (Fona, Elgiganten osv) og indeholder meget forskellig hardware. Det kan være svært at gennemskue hvor gode de er til prisen.
De Medion maskiner (stationære altså) der sælges gennem kampanger i Aldi er specielle maskiner samlet i en megt stor serie kun til det formål at sælges gennem Aldi. Disse maskiner er altid testet i Computerbild i Tyskland (en meget ærlig test, der fortæller om fordele og ulemper, modsat dem i Alt om Data, der altid kun roser), hvor du kan læse flde specs. Computerne bliver som regel solgt på det tyske marked et par uger inden de kommer til salg i Danmark, så man har lidt tid til at tænke sig om.
Er selv på den tredje Medion stationære fra Aldi (en slidt op, nummer 2 overtaget af knægten og skriver p.t. fra nummer 3) på 10-11 år - kan kun anbefale dem, de giver god valuta for pengene.
Klaus
------------- Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk" rel="nofollow - http://modelbaneeuropa.dk Min hjemmeside, http://moppe.dk" rel="nofollow - http://moppe.dk
|
Skrevet den: 07-August-2013 kl. 08:38
Vil det sige, at de Life (Medion) som forhandles gennem Fona, de kan være problematiske?
Fona giver ellers mulighed for at samle en computer selv efter ønske via det skema, som der er på Fonas egen netside. - men før nævnt i denne tråd, så kan prisen hurtigt løbe op, hvis man har store ønsker.
Fona tilbyder måske også vejledning i butikken ved valg via det skema? Det kan vel være en fordel?
|
Skrevet af: Allan m
Skrevet den: 07-August-2013 kl. 08:41
som KlausDM siger , så er Aldi stationære computer meget go for pengene, vi har 3 stationære hjemme hos os... for dem der snakker om bærbar , så har altomdata testet den ny bærbar fra Aldi , som sælges fra idag.. link her :-) http://www.altomdata.dk/156-baerbar-til-hverdag-og-studiebrug
|
Skrevet den: 07-August-2013 kl. 08:45
Nu har jeg p.t. en ældre Acer Predator stationær - men hvis jeg vil skifte på et tidspunkt, så er Medion altså ikke noget dårligt valg?
Acer Predator, den bruges også til lidt videoredigering.
Erazer modellen fra Medion ser interessant ud.
Jeg kan så forstå, at visse Medion modeller tilbydes via Aldi - mens andre skal købes direkte via Medion.
|
Skrevet af: Cybersp@ce
Skrevet den: 07-August-2013 kl. 15:22
Til tonice 25
Jeg har ikke læst de forskellige andmeldelser på trustpilot, men for nogle år siden havde Medion en aftale med et værksted der ikke varetog deres opgave som de skulle og det endte til sidst med at værkstedet gik konkurs.
Så regner med at Medion stadigt har aftaler med en 2./3.part der varetager deres reperatiions-opgaver for dem.
Hvorfor du nok skal skrive din korte fejl-anmeldelse på tysk elller engelsk, kan evt. være fordi den skal sendes videre til et andet værksted, måske i Tyskland(?), der varetager lige præcis den/de dele der er galt med. Tager måske lidt længere tid men hellere nogle der er kompetente til opgaven end et halvt udført arbejde som du evt. får problemmer med igen. ~ mailto:Cybersp@ce - ~
------------- Se min - "Køber og sælgertråd - Tjek her før du handler!" Link = http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=119384&PID=1205732#1205732 ~ Cybersp@ce ~
|
Skrevet den: 07-August-2013 kl. 15:43
Der vil altid være nogen der har dårlige erfaringer med et mærke. Kender selv nogle eksempler derpå f.eks. =
HP - en bærbar købt i Elgiganten der skulle sendes til Holland for at få skiftet skærmen, da den var gået i stykker i garantiperioden. Fordi de så havde sat en ringere skærm på ved reperationen i Holland end den var født med, skulle den igen sendes tilbage Holland for at blive skiftet. Det tog så bare 3 mdr. i en eksamensopgave-periode! (sidste semester).
En "opbygget" bærbar der blev købt i Electronic Center fik fejl, men blev lavet indenfor garaniperioden.
Asus - en bærbar der holdt ca. 2 år inden der gik helt død og lød som en jetjager efter ca. det første år.
Acer - efter 6 mdr. dør harddisken men harddisken dækkes ikke i garantiperioden af Superbrugsen. Så den bliver udskiftet for hans egen regning via en tekniker, da man skal have specialværktøj for bare at komme til harddisken og jeg dermed ikke kunne skifte den for ham.
Plus han skulle købe en ny Winows 7 da der jo ingen software var med
og han normalt kunne reparere en fejlen via computerens indbyggede backup på harddisken. Nogle måneder efter sker det igen at computeren går igen! Hans bærbare blev udelukkende brugt stående på et stuebord.
Har selv haft Medion nok i ca 10-12(+) år og der har været lidt fejl på nogle af maskinerne - alle købt i Aldi. Men valgte selv at gøre det.
Har selv hjulpet andre med at købe deres første stationære PC/bærbar = Medion og de har været glade for dem.
For mig at se er der to fordele ved Medion = 1. Software er med på seperat cd/dvd. 2. 3 års garanti (Hvis man ellers gider at benytte sig af den).
Uanset hvilket mærke eller hvilken bærbar/stationær PC du køber er der risiko for fejl. Plus der vil altid være en eller anden der har haft en dårlig erfaring med mærket. Det primære er at du er glad for den og den virker til dine behov. ~ mailto:Cybersp@ce - ~
------------- Se min - "Køber og sælgertråd - Tjek her før du handler!" Link = http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=119384&PID=1205732#1205732 ~ Cybersp@ce ~
|
Skrevet den: 07-August-2013 kl. 15:47
Cybersp@ce skrev:
Til tonice 25
Jeg har ikke læst de forskellige andmeldelser på trustpilot, men for nogle år siden havde Medion en aftale med et værksted der ikke varetog deres opgave som de skulle og det endte til sidst med at værkstedet gik konkurs.
Så regner med at Medion stadigt har aftaler med en 2./3.part der varetager deres reperatiions-opgaver for dem.
Hvorfor du nok skal skrive din korte fejl-anmeldelse på tysk elller engelsk, kan evt. være fordi den skal sendes videre til et andet værksted, måske i Tyskland(?), der varetager lige præcis den/de dele der er galt med. Tager måske lidt længere tid men hellere nogle der er kompetente til opgaven end et halvt udført arbejde som du evt. får problemmer med igen. ~ mailto:Cybersp@ce - ~ |
Jeg har ikke været så langt tilbage via Trustpilot, at jeg har kunnet finde noget problemer med et specifikt værksted.
men selvom det skal afsendes til en værkstedsadresse i Glostrup, så har jeg via Google oversættelse og mine egen sprogkendskaber, stykket tre korte fejl-anmeldelser sammen på tysk, engelsk og dansk.
Nu skal jeg bare have pakket kassen sammen. - De skriver det er nok med en originale kasse. Den har jeg endnu - nu må jeg bare have den forsvarligt pakket sammen og sendt afsted.
Men det bekymrer da lidt med nogle anmeldelser på Trustpilot - omvendt så har der da været nogle positive oplevelser her i tråden.
Medion skriver også, at jeg skal sætte et mærke på den netværksharddisk, med navn, adresse telefonnummer og serienummer - det sidste ser jeg dog ikke nogen grund til, da det står der i forvejen.
Men det med det mærke, det er nok i erkendelse af, at Medion tidligere ikke har haft styr på sager vedr. reparationer.
Nu må jeg se, om jeg får den repareret tilbage - eller en ny?
|
Skrevet den: 07-August-2013 kl. 15:50
Cybersp@ce skrev:
Der vil altid være nogen der har dårlige erfaringer med et mærke. Kender selv nogle eksempler derpå f.eks. =
HP - en bærbar købt i Elgiganten der skulle sendes til Holland for at få skiftet skærmen, da den var gået i stykker i garantiperioden. Fordi de så havde sat en ringere skærm på ved reperationen i Holland end den var født med, skulle den igen sendes tilbage Holland for at blive skiftet. Det tog så bare 3 mdr. i en eksamensopgave-periode! (sidste semester).
En "opbygget" bærbar der blev købt i Electronic Center fik fejl, men blev lavet indenfor garaniperioden.
Asus - en bærbar der holdt ca. 2 år inden der gik helt død og lød som en jetjager efter ca. det første år.
Acer - efter 6 mdr. dør harddisken men harddisken dækkes ikke i garantiperioden af Superbrugsen. Så den bliver udskiftet for hans egen regning via en tekniker, da man skal have specialværktøj for bare at komme til harddisken og jeg dermed ikke kunne skifte den for ham.
Plus han skulle købe en ny Winows 7 da der jo ingen software var med
og han normalt kunne reparere en fejlen via computerens indbyggede backup på harddisken. Nogle måneder efter sker det igen at computeren går igen! Hans bærbare blev udelukkende brugt stående på et stuebord.
Har selv haft Medion nok i ca 10-12(+) år og der har været lidt fejl på nogle af maskinerne - alle købt i Aldi. Men valgte selv at gøre det.
Har selv hjulpet andre med at købe deres første stationære PC/bærbar = Medion og de har været glade for dem.
For mig at se er der to fordele ved Medion = 1. Software er med på seperat cd/dvd. 2. 3 års garanti (Hvis man ellers gider at benytte sig af den).
Uanset hvilket mærke eller hvilken bærbar/stationær PC du køber er der risiko for fejl. Plus der vil altid være en eller anden der har haft en dårlig erfaring med mærket. Det primære er at du er glad for den og den virker til dine behov. ~ mailto:Cybersp@ce - ~ |
Det handler vel bare om, at være fortrøstningsfuld ved køb som evt. reparation?
|
Skrevet den: 07-August-2013 kl. 15:57
Men som nævnt, jeg håber sagen bliver vellykket - selvom jeg har valgt en hurtigere og direkte behandling gennem Medion - i stedet for gennem Aldi, hvor den er købt.
|
Skrevet den: 07-August-2013 kl. 15:58
tonice25 "Medion skriver også, at jeg skal sætte et mærke på den netværksharddisk, med navn, adresse telefonnummer og serienummer - det sidste ser jeg dog ikke nogen grund til, da det står der i forvejen."
- Går ud fra at du så har et navne, m.m. mærke direkte på selve nas'en og ikke kun på kassen?
Kan godt se det fornuftige i at sætte et nærke på selve nas'en,
hvis der er xx antal af samme produkt skulle det gerne være din der kommer tilbage igen.
Det lyder somom der tidligere har været problemmer med det på værkstedet
og at Medion har taget ved lære af det. Hvilket jo kun er godt. ~ mailto:Cybersp@ce - ~
|
Skrevet den: 07-August-2013 kl. 16:08
?
tonice25 skrev:
Men som nævnt, jeg håber sagen bliver vellykket - selvom jeg har valgt en hurtigere og direkte behandling gennem Medion - i stedet for gennem Aldi, hvor den er købt. |
Den bliver sikkert sendt det samme sted hen.
Forskellen på Medion (Hurtig) og Aldi-butikken (Langsom) er sikkert at Aldi-butikken først
skal sende den til Medion og tingene bliver vist nok...længe sinde jeg engang spurgte...
først hentet i butikkerne til reperation en gang hver måned eller lignende(?).
De skal så samles sammen til at der er nok til én størrer samlet forsendelse. Derefter sendes de vel til Medion og derefter videre til selve værkstedet der skal håndtere reperationen.
Det er længe siden jeg engang spurgte og praksis kan have ændret sig siden,
men det tager i hvertilfælde en del længere tid.
Mener også at man i dag helst skal kontakte Medion/firmaet som er garant for varen,
da Aldi-butikkerne slet ikke er gearet til at håndterer problematikkerne omkring reperationerne.
~ mailto:Cybersp@ce - ~
|
Skrevet af: Bruger udmeldt 38
Skrevet den: 07-August-2013 kl. 17:28
fltk skrev:
Jeg har haft 2 Medion bærbare PCer og har været særdeles godt tilfreds. Man skal huske på, at Medion PCer består af kvalitetshardware som Medion jo ikke selv producerer, så i stedet for at fokusere på Medion navnet vil jeg se på hvilket bundkort, CPU, grafikkort etc. der er i PCen.
|
En bekendt købte for nogle år siden en Medion stationær PC. Spec's så ganske gode og fine ud. Det viste sig dog at Medion havde valgt at putte markedets langsomste harddiske i PC'en. Det bedtød at den samlede oplevelse af maskinen var meget middelmådig.
Man kan sige generelt, at man får hvad man betaler for - "kvalitetshardware" eller ej! Da avancen generelt på hardware er meget lav, er der grænser for, hvor langt ned Medion kan gå i pris, sammenlignet med alt andet, uden det betyder at der i større eller mindre udstrækning er gået på kompromis med opsætning, i en eller anden udstrækning.
fltk skrev:
Medion ejes delvis af Lenovo, og det er ikke nogen nyhed, og Lenovo er ikke noget discountmærke, tværtimod. Deres bærbare PCer bruges i vid udstrækning i større virksomheder, og det er virkelig kram.
Flemming |
Den sammenligning med Lenovo er imo helt i skoven! Der er ingen sammenligning mellem Lenovo's almindelige consumer modeller, og så deres business (T-) modeller!!! Deres almindelige bærbare er alle plastik, og ikke en tøddel bedre en alle mulige andre HP, Toshiba, Medion eller whatever. Hvorimod deres T-modeller virker er gennemført bygget til at blive slæbt, brugt o.s.v. Og holde til det!
M.v.h.
|
Skrevet af: Bruger udmeldt 38
Skrevet den: 07-August-2013 kl. 17:35
tonice25 skrev:
zczc skrev:
I denne uge: Aldi: Bærbar Medion 2020M processor (indextal 2312) 4 GB RAM 3299 kr. Elgiganten: Bærbar Lenovo I5-processor (indextal 4013) 6 GB RAM 3490 kr. - ellers nogenlunde ens, dog 3 års garanti i Aldi Lenovoen kan bestilles og hentes hos PostDanmark (portofrit) Medion kan måske hentes i Aldi, hvis den ikke er udsolgt.
|
|
De almindelige Lenovo'er er ikke bedre end Medion's maskiner. Derudover er det Medion Danmark, som servicerer de almindelige Lenovo modeller!
M.v.h.
|
Skrevet den: 07-August-2013 kl. 18:23
Min erfaring siger at Medion maskinerkøbt i Aldi oftest er god valuta for pengene. Men der er også smuttere imellem, derfor læser. Man testen i computerbild først, for de fortæller sandheden m larmende maskiner og langsomme harddiske. Læser man aod's test af samme maskiner finder de ikke "uheldighederne".
Service klarer du direkte med Medion, så skal pakken ikke først forbi butikken og Aldi centrallager inden den kommer til Medion (i Danmark). Reparationer af computere udføres på et værksted i Tyskland og pakken sendes direkte fra værkstedet og til dig.
Sæt navn og sagsnummer på alt, så er der stor chance for at du får dine egne dele igen - herunder også emballage.
Klaus
------------- Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk" rel="nofollow - http://modelbaneeuropa.dk Min hjemmeside, http://moppe.dk" rel="nofollow - http://moppe.dk
|
Skrevet den: 07-August-2013 kl. 21:55
Henrik B. skrev:
fltk skrev:
Flemming |
Den sammenligning med Lenovo er imo helt i skoven! M.v.h. |
Hvor ser du en sammenligning i det jeg skriver?? Prøv at læse det igen.
Flemming
|
Skrevet den: 07-August-2013 kl. 21:55
Så er den netværksharddisk pakket - så må jeg afsted til postbutikken i morgen.
Så venter jeg på den retur.
Hmm... det svinger lidt her tråden med Medion anbefalinger.
Jeg er ikke nogen nørd, men jeg følger da lidt med i det.
Medions topmodeller - som måske den Erazer - det er nok ikke lige den, vi vil se på hylderne hos Aldi?
Som sagt, så har jeg en i Acers Predator-serie - men Lenovo er da et bud. Man ser bare ikke stationære fra Lenovo - ligesom med Asus stationære computere, som også er sjældne.
|
Skrevet den: 07-August-2013 kl. 22:04
Nej, Aldimaskinerne fås kun hos Aldi og de andre fås aldrig hos Aldi.
Klaus
|
Skrevet den: 07-August-2013 kl. 22:16
Så god erfaring har jeg ikke med at handle direkte gennem Medion, så jeg p.t. vil købe noget gennem dem.
Jeg har p.t. kun været i kontakt med Medion i forbindelse med min aktuelle reparationssag vedr. en netværksharddisk.
Jeg har da indimellem tjekket nogle Life-udstillingsmodeller hos den lokale Fona.
|
Skrevet den: 08-August-2013 kl. 16:43
Nogle mener, at det lidt af en genistreg med den dockingstation til harddiske, som flere af Medions stationære computere har.
|
Skrevet den: 08-August-2013 kl. 17:43
For mig der ikke bruger eksterne harddiske er den mest i vejen.
Klaus
|
Skrevet den: 08-August-2013 kl. 19:48
KlausDM skrev:
For mig der ikke bruger eksterne harddiske er den mest i vejen.
Klaus
|
Hvad bruger du så? USB nøgler?
Det er da de færreste, som ikke på et eller andet tidspunkt har brug for backup.
En NAS kan man ikke nødvendigvis sætte sin tillid til, som med min igangværende reparationssag med netop en NAS fra Medion.
Det med skyen, sætter jeg heller ikke den store tillid til.
Og hvis man ikke vil fumle med kabler, så er det da nem løsning, som nogle af Medions computere har - selvom man vist kun kan bruge Medions egne harddiske til den løsning?
|
Skrevet den: 09-August-2013 kl. 00:43
USB nøgler ha jeg en del af, men kun til arbejde, bruger dem sjældent privat.
Backup tages på en NAS (nej, ikke en Medion!) regelmæssigt. Alle mine data er på D: drevet af min computer og en harddisk crasher sjældent så hårdt at data forsvinder.......
Medions "bærbare diske" er ikke noget der imponerer mig.
Klaus
Klaus
|
Skrevet den: 09-August-2013 kl. 08:16
Under alle omstændigheder, så er det en enkel forbrugermæssig løsning med den dockingstation til harddiske som nogle Medions stationære computere har.
- Og så hører man faktisk af og til om folk der har mistet dyrebare data, så eksterne harddiske synes jeg er en god ting.
Men jeg har heller ikke haft så meget fokus på D: drevet - måske skulle jeg bruge det noget mere?
Andre brugere af Medion stationære computere, som evt. bruger eksterne Medion harddiske, har måske andre erfaringer?
|
Skrevet den: 09-August-2013 kl. 09:25
For ikke at drukne helt i tråden, har jeg oprettet en anden tråd her: http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=125055&PID=1265012#1265012
|
Skrevet den: 19-August-2013 kl. 15:05
Ang. min sag om reparation af NAS hos Medion - her er den afsluttende automail:
Medion AG /
a Lenovo Company - Din ordrestatus
Vi har afsluttet serviceforløbet.
Din artikel vil nu blive emballeret, og forsendelsen vil
blive foranlediget …
Med venlig hilsen
MEDION AG - A Lenovo Company
Web:www.medion.com
www.lenovo.com
Daglig ledelse: Gerd Brachmann (Administrerende direktør),
Christian Eigen (Vicedirektør),
Bestyrelsesformand: Dr. RudolfStützle.
Selskabets hjemsted: Essen
AG Essen HRB 132 74
Noget kortfattet - og ingen reparationsbeskrivelse. Nå jeg må vente og se ved modtagelsen.
|
Skrevet den: 22-August-2013 kl. 19:15
Netop modtaget retur, NAS - Defekt modul, udskiftning af harddisk. Fortrøstningsfuld, også ved fortsat køb af Medion produkter.
Lige bortset fra tv, der vil jeg nok gå udenom Medion.
|
|