Print side | Luk vindue

svindelfirma

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Køb og salg
Forumnavn: Jura
Forumbeskrivelse: Forbruger køb. Love og regler. (Kun registrerede brugere kan skrive)
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=125058
Udskrevet den: 11-Marts-2025 kl. 08:33

Emne: svindelfirma
Skrevet af: jala
Emne: svindelfirma
Skrevet den: 09-August-2013 kl. 10:44
Hej

Jeg vil høre hvad man gør når man har handlet hos et firma på nettet og varen man bestilte ikke er den man modtog ?

Derudover vil han nu hellere ikke returnere mine penge :(

Firmaet der har snydt mig er radiomanden.nu

Magen til fusker skal man squ lede længe efter.

Svar:
Skrevet af: Hother
Skrevet den: 09-August-2013 kl. 10:52
Oprindeligt skrevet af jala jala skrev:

Hej

Jeg vil høre hvad man gør når man har handlet hos et firma på nettet og varen man bestilte ikke er den man modtog ?

Derudover vil han nu hellere ikke returnere mine penge :(

Firmaet der har snydt mig er radiomanden.nu

Magen til fusker skal man squ lede længe efter.
Mja - det er jo en kedelig sag. Men iflg. loven så har du ved køb fra nettet 14 dages returret. Hvorefter sælger skal returnere pengene. Så jeg ville sende lortet retur hvis ikke de 14 dage er overskredet.

Modtager du ikke dine penge, så er det Fobruger ombudmanden. Sørg endelig for, at du har dokumentation for:
  • Hvad du bestilte
  • Hvad du fik
  • Mail korrespondance
  • Kvittering for at du sendte varen retur - f.eks. fra posthuset.

Pøj pøj med detSmile

-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.

Skrevet af: McNiklas
Skrevet den: 09-August-2013 kl. 11:01
Ja gør som hother skriver.. Men kan så heller ikke forstå du tør at købe på en side der ser sådan ud og køre så dårligt! Emmer jo ikke ligefrem seriøsitetSmile

Men håber da du får dine penge tilbageThumbs Up

Skrevet af: Ersgaard
Skrevet den: 09-August-2013 kl. 11:46
hej.

Hvis du har betalt med Dankort (eller andre betalingskort), så hiv fat i din bank og udfyld en indsigelse. Så sørger de for det praktiske, og du får pengene retur (fra banken) efter et stykke tid.

Hvis du har betalt via kontooverførsel er det desværre lidt mere problematisk, da banken ikke kan være dig behjælpelig. Du skal derimod fx. rundt om forbrugerklagenævnet.

/Ersgaard

-------------
/Ersgaard

Skrevet den: 09-August-2013 kl. 11:53
Jeg aftalte desværre med sælger at han ville tilbageføre et beløb på 350kr som kompensation hvis jeg beholdte den mindre varer og den er betalt via paypal.

Ja jeg er naiv men det ser man jo først bagefter

Skrevet af: Otto J
Skrevet den: 09-August-2013 kl. 11:54
Oprindeligt skrevet af Ersgaard Ersgaard skrev:

hej.

Hvis du har betalt med Dankort (eller andre betalingskort), så hiv fat i din bank og udfyld en indsigelse. Så sørger de for det praktiske, og du får pengene retur (fra banken) efter et stykke tid.

Mig bekendt ikke hvis varen er kommet frem, men ikke er som aftalt. Det er kun hvis der ikke kommer nogen vare, at du kan gøre indsigelse hos banken.

-------------
Mvh Otto

Skrevet af: fltk
Skrevet den: 09-August-2013 kl. 11:54
Oprindeligt skrevet af McNiklas McNiklas skrev:

Men kan så heller ikke forstå du tør at købe på en side der ser sådan ud og køre så dårligt!

Så slem synes jeg da ikke den hjemmeside ser ud, så der er jeg ikke helt med på hvad du mener.

Flemming

-------------
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100

Skrevet af: Brixen
Skrevet den: 09-August-2013 kl. 12:03
Du behøver ikke vente på forbrugerombudsmanden.

Lav i stedet en "Indsigelse" i din bank. Så skal de føre pengene tilbage. Det er meget hurtigere.

Her er et eksempel fra AL:
http://www.al-bank.dk/default.asp?id=2603 - http://www.al-bank.dk/default.asp?id=2603

-------------
Venlig hilsen
KB

Skrevet den: 09-August-2013 kl. 12:20
Oprindeligt skrevet af Brixen Brixen skrev:

Du behøver ikke vente på forbrugerombudsmanden.

Lav i stedet en "Indsigelse" i din bank. Så skal de føre pengene tilbage. Det er meget hurtigere.

Her er et eksempel fra AL:
http://www.al-bank.dk/default.asp?id=2603 - http://www.al-bank.dk/default.asp?id=2603

Hm. Det kunne se ud til at jeg, og ikke mindst min bank, er forkert på den så.

-------------
Mvh Otto

Skrevet den: 09-August-2013 kl. 12:24
Oprindeligt skrevet af Brixen Brixen skrev:

Den går nok ikke når trådstarter allerede har lavet en aftale med sælger om kompensation.

Flemming

-------------
Samsung UE55F7005
Dune HD Realbox 4K
Thomson THA100

Skrevet af: Hans j
Skrevet den: 09-August-2013 kl. 12:28
Jeg synes du burde uddybe din oplevelse, når du nu udråber det firma som svindelfirma.

Skrevet af: zczc
Skrevet den: 09-August-2013 kl. 12:37
Oprindeligt skrevet af Hans j Hans j skrev:

Jeg synes du burde uddybe din oplevelse, når du nu udråber det firma som svindelfirma.

Desværre er det tilladt for enhver halvstuderet bedrevidende – uden nogen form for dokumentation – at udnævne en hvilken som helst virksomhed til et svindelfirma.

Skrevet den: 09-August-2013 kl. 13:04

Hvad vil du vide ?

Jeg bestilte en sagemcom RTI90-500 og fik en RTI90-320.

Vi aftalte jeg kunne få en kompensation og efter en periode men en masse undskyldninger er han nu blevet tavs.

Skrevet af: Totoronto
Skrevet den: 09-August-2013 kl. 13:31

...og den er betalt via paypal.

..er der ikke 40 dage til at oprette en indsigelse hos Paypal? Eller gælder det kun Ebay køb?

https://www.google.dk/search?q=paypal+claim&oq=paypal+claim&aqs=chrome.0.69i57j0l3j69i62l2.21396j0&sourceid=chrome&ie=UTF-8 - https://www.google.dk/search?q=paypal+claim&oq=paypal+claim&aqs=chrome.0.69i57j0l3j69i62l2.21396j0&sourceid=chrome&ie=UTF-8

Skrevet af: Hans j
Skrevet den: 09-August-2013 kl. 13:49

Hvad vil du vide ?

Jeg bestilte en sagemcom RTI90-500 og fik en RTI90-320.

Vi aftalte jeg kunne få en kompensation og efter en periode men en masse undskyldninger er han nu blevet tavs.

Det giver så lidt mere kød på sagen.
Jeg kan da godt forstå din frustration over det, men stadigvæk et lidt tyndt grundlag at hænge et firma ud som svindelfirma.

Hvor lang er perioden med undskyldninger du taler om, hvor mange undskyldninger, hvorlænge har han været tavs osv osv?

Skrevet den: 09-August-2013 kl. 14:30
totoronto - de 45 dage der er hos paypal er desværre udløbet

Hans j - tjaa der har været ferie undskyldninger, sygehus undskyldninger, så var det ikke ham men hans revisor der skulle overføre pengene osv.

Hvis det ikke er svindel hvad er det så ?

Skrevet af: tipsen
Skrevet den: 09-August-2013 kl. 14:34
Jeg ville forsøge at hive fat i Paypal - det kunne tyde på at vedkommende bevidst arbejder på at komme ud over deres frist og misbruge systemet - vedlæg gerne din dokumentation til dem.

Skrevet den: 09-August-2013 kl. 14:53
Oprindeligt skrevet af tipsen tipsen skrev:

Jeg ville forsøge at hive fat i Paypal - det kunne tyde på at vedkommende bevidst arbejder på at komme ud over deres frist og misbruge systemet - vedlæg gerne din dokumentation til dem.

ebay kunne ikke hjælpe, heller ikke forbrugerombudsmanden

Skrevet af: Rolf Lemmike
Skrevet den: 09-August-2013 kl. 15:49
Hold da kæft en ussel skodside...

Først og fremmest skal du give den hele armen på trustpilot.dk...

Og jeg ville sgu overveje at besøge ham... Simpelthen tage din tuner med ned til ham, og forlange pengene tilbage eller at han bytter den til den rigtige model.

Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 09-August-2013 kl. 16:01
IPad blokerer for radiomanden.nu. Hmnn :-(

Skrevet af: KlausDM
Skrevet den: 09-August-2013 kl. 16:45
Er det iPad der blokerer for siden, eller er hjemmesiden bare lukket?

Klaus

-------------
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk" rel="nofollow - http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk" rel="nofollow - http://moppe.dk

Skrevet af: sodaha
Skrevet den: 09-August-2013 kl. 16:50
Jeg kan godt komme ind på siden via iPad.

-------------
Panasonic: TX-P42X10Y, DMR-BCT820EG, DMR-EH57, DMR-EH68EC, DMR-E85H, SC-BT200 + SH-FX70, NV-GS50, DMC-LZ7, HX-DC1
Apple: iPod Touch 32gb, iPhone 6 128gb, iPad 2 WiFi 64gb&16gb, ATV 2, MAC Mini (2012)

Skrevet den: 09-August-2013 kl. 17:04
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Er det iPad der blokerer for siden, eller er hjemmesiden bare lukket?

Klaus

Der står:

Forbidden

You don't have permission to access / on this server.

Apache/2.2.16 (Debian) Server at radiomanden.nu Port 80

Skrevet af: Sylvest
Skrevet den: 09-August-2013 kl. 17:10
Prøv at sætte www foran....

-------------
.

Skrevet den: 09-August-2013 kl. 17:35
Oprindeligt skrevet af Sylvest Sylvest skrev:

Ok, det hjalp! Er ikke vant til at skrive www

Skrevet af: Rolf Lemmike
Skrevet den: 09-August-2013 kl. 18:10
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Og alene det viser, at det er en hamrende useriøs side.

Skrevet af: Cyberguyen
Skrevet den: 09-August-2013 kl. 18:59
Oprindeligt skrevet af Rolf Lemmike Rolf Lemmike skrev:

Og alene det viser, at det er en hamrende useriøs side.

Jeg ville da ikke kalde det en useriøs side fordi den ikke svarer på en a-record uden www. foran.

Det er da tværtimod brugerne der ikke skriver www foran som er forkert på den.
Fordi mange er begyndt at undlade www, så må firmaerne til at ændre standard praksis.

De fleste firmaer har siden starten af internettet haft mulighed for internt at lave et lokalt domæne som juleman.lan eller køre med globalt domæne og split dns som eksempelvis julemand.dk.
Hvis man vælger split dns, så kan man ikke have en ekstern webside med julemand.dk, da denne adresse vil pege på den lokale domain controller. Derfor vælger man at difinere www.julemand.dk som værende en ekstern adresse på world wide web.

Der er både fordele og ulemper ved lokalt domæne eller globalt domæne. Men fordi internettet er blevet invaderet af ikke tekniske brugere, så har de fleste firmaer valgt at "please" lemmingerne og lavet ekstern redirect på deres julemand.dk, så den peger på www.julemand.dk
De domæner som ikke benyttes lokalt, er måske endda oprettet uden en www.julemand.dk

Der er en teknisk grund til at man skriver www. foran domænet, men hvis der er tilstrækkeligt med folk som vælger at skrive yoghurt med "j", så bliver det desværre ændret i dumhedens navn. Dead

(Jeg kalder ikke Kampus for dum, hun følger jo bare sporet af krummer efter andre før hende)

Skrevet af: 0leDK
Skrevet den: 10-August-2013 kl. 00:01
Du kan ellers klage til paypal, de er på købers side.

Skrevet den: 10-August-2013 kl. 08:15
Oprindeligt skrevet af Cyberguyen Cyberguyen skrev:

Der er en teknisk grund til at man skriver www. foran domænet, men hvis der er tilstrækkeligt med folk som vælger at skrive yoghurt med "j", så bliver det desværre ændret i dumhedens navn. 

To gange OT: Sprognævnet har heldigvis ændret praksis, efter en længere forsøgsperiode hvor man har indrettet stavemetoder efter hvad folk gør i praksis og tilladt forskellige stavemetoder for ét begreb, i stedet for at opdrage folk til at stave korrekt, så er de (ifølge en udsendelse jeg hørte på P1) gået tilbage til at definere én stavemetode per begreb. Heldigvis! Det andet er kaos.

Bortset fra det, så synes jeg det er lidt groft at kalde det "dumhed". Jeg mener teknikken skal arbejde for brugeren og ikke omvendt, og jeg gider ikke skrive "www" foran, bare fordi jeg godt ved det er en "www" side jeg vil ind på, når det 98% af gangene er dét jeg gør. Det handler ikke om om jeg forstår teknikken eller ej, men om at det er unødvendigt. MEN - når det er sagt, så mener jeg også at det burde være browserne der løste dén opgave, og ikke de enkelte hjemmesider.

Hvis dit argument skulle følges til dørs, så skulle du jo heller ikke nøjes med at skrive www - så skulle du sidde hvér gang og skrive "HTTP://WWW"? Hvorfor nøjes med WWW?

-------------
Mvh Otto

Skrevet af: lunddal
Skrevet den: 10-August-2013 kl. 08:59
Der er i dag ingen teknisk grund til www foran, og man kan sagtens have internt og eksternt DNS uden problemer.

I øvrigt er det i dette tilfælde ikke et DNS problem, men en fejlopsætning i Apache.

Skrevet den: 10-August-2013 kl. 09:00
OT

Oprindeligt skrevet af Otto J Otto J skrev:

[QUOTE=Cyberguyen]
Hvis dit argument skulle følges til dørs, så skulle du jo heller ikke nøjes med at skrive www - så skulle du sidde hvér gang og skrive "HTTP://WWW"? Hvorfor nøjes med WWW?
Nu er der jo en stor forskel på et subdomæne som www og en protokol definition som http.
Faktisk så giver det store problemer i vores virksomhed for brugerne at Chrome eksempelvis laver en søgning på ting indtastet i adressefeltet uden http. Hvis de skal ind på den lokale webserver: "intranet" så kan de skrive http://intranet - men hvis de bare skriver "intranet" så laver Chrome nu en søgning frem for at gå til webserveren.
Så enten skal vi instruere folk i at skrive http:// foran, eller også skal de skrive FQDN, hvilket ikke passer med DN i certifikaterne de steder vi kører https.

Det kunne være løsning med en boks, som brugerne skal vælge i når de indtaster noget.

Du har indtastet "julemand"
Ønker du:

• søge på julemand
  • gå til julemand.dk
  • gå til www.julemand.dk
  • gå til julemand.com
  • gå til www.julemand.com
  • gå til julemand.[local domain]

Skrevet den: 10-August-2013 kl. 09:24
Uden at jeg ved noget om dét, så er det vel intranettet der er dårligt sat op, hvis det ikke er muligt at komme ind på dét uden at browseren starter en søgning? Det må i dette tilfælde være brugerne der ikke kan finde ud af at skrive et fuldt domæne på intranettet der er de "dumme"? Internettet skal vel ikke begrænses af folks mere eller mindre obskure intranet-løsninger?

-------------
Mvh Otto

Skrevet den: 10-August-2013 kl. 09:30
OT

Oprindeligt skrevet af lunddal lunddal skrev:

Der er i dag ingen teknisk grund til www foran, og man kan sagtens have internt og eksternt DNS uden problemer.

Hvis du læste hvad jeg skrev, så er der en teknisk grund til at gøre det i virksomheder, på virksomhedens eget domæne, hvis der køres split dns på global domain.
Jeg vil tro at halvdelen af større virksomheder gør dette.

Derfor er det god stil at gøre det på nettet. - Desværre er der aldrig defineret nogen RFC omkring dette, da man ikke forventede at man ville undlade at benytte www til officielle websider.

Man kan finde hundredevis af eksempler på, hvor brugerne ikke sætter sig ind i tingene og får ændret en virkemåde, så det giver nogle problemer der var løst oprindeligt.

Tag f.eks. "shift + insert" og "ctrl + insert" den tastkombination har virket både i DOS og Windows siden tidernes morgen. Nu er flere og flere begyndt at benytte "ctrl + c" og "ctrl + v" hvilket har fået Adobe til at fjerne den oprindelige genvej fra InDesign CS5, selvom den har været i alle tidligere versioner. De har ikke erstattet den med en ny funktion, de har bare fjernet funktionaliteten.

Jeg har langt mærke til at rigtigt mange åbner Googles søgeside og indtaster en fuld URL i søgefeltet. De ved ikke at det skal indtastes i adresse linien.
Skal google nu også tilbyde at redirecte folk til det rigtige websted, hvis de skriver www.recordere.dk i søgefeltet?

Mange brugere søger ofte efter en App før de søger efter en hjemmeside. Hvis de skal bruge "recordere.dk" så vil de søge efter en App før de går ind på hjemmesiden. Det føler de er lettere at håndtere. Skal recordere til at have en App, fordi brugerne er for dumme til at benytte deres browser i en URL.
I 2015 skal recorderes hjemmeside på sigt fjernes fordi 80% måske kun tilgår siden igennem den nye App og ikke en browser.

Hvorfor skal vi lefle for dem som ikke kan finde ud af at bruge teknologien som den er tiltænkt.
Det er ikke fremskridt efter min mening...

Til sidst har vi hospitaler med udstyr som i filmen "Idiocracy", hvor lægen kan nøjes med at trykke på en farvet knap for folk, der er kommet til skade med et søm i hovedet.

Hvem behøver uddannede folk, man skal bare gøre alting nemt for folk at bruge...

Skrevet af: HeartWare
Skrevet den: 10-August-2013 kl. 09:34

Uden at jeg ved noget om dét, så er det vel intranettet der er dårligt sat op

Ud fra det oplyste, så lyder det nærmere som om Chrome er kodet dårligt.

Hvis man indtaster et enkelt ord i adresse-feltet, så kan det jo fortolkes på forskellig vis:

1) Søg efter ordet "Intranet" på Internettet
2) Gå til siden, hvis DNS-navn er "Intranet"

Chrome benytter tilsyneladende ovenstående rækkefølge, når den ikke kan "genkende" det indtastede som en adresse (som den jo kan, hvis du f.eks. skriver "dr.dk"), hvor f.eks. FireFox først laver et DNS- eller intranet-opslag på det du indtaster, og kun hvis det ikke matcher en adresse, laves en internet-søgning.

-------------
Keld R. Hansen

Pioneer DVL-909, DV-545
Sony KDL40EX723 3D TV
DreamBox 8000, YouSee Cable
PopCorn Hour A-500
Panasonic DMR-BCT820 + DMR-BCT940
Yamaha RX-V771 Receiver

Skrevet den: 10-August-2013 kl. 09:37
Nu går du way off topic, men der er intet problem med at kørende globalt domæne internt og eksternt. Vi gør de selv, og jeg har meget svært ved at se problemet.

Mht. Chrome bør den have den korrekte intranet adresse øverst, hvis brugeren har besøgt den før og ikke frekventerer andre intranet.andetfirma.dk sider.

Da browsere i dag har integrerede adresse- og søgelinje, kan den ikke automatisk sende dig til en webside, når du skriver et ord, men den kan foreslå den rette.

Skrevet den: 10-August-2013 kl. 09:39

så er der en teknisk grund til at gøre det i virksomheder, på virksomhedens eget domæne, hvis der køres split dns på global domain

Nu er jeg ikke helt sikker på, hvad "split DNS" er for en størrelse, men f.eks. på mit arbejde har vi sat vores DNS-server op, således, at vi kan få den til at levere en intern IP-adresse på et domæne-opslag hvis vi tilgår den fra en intern IP-adresse, og den globale IP-adresse, hvis vi tilgår domænet eksternt fra. Den samme URL kan altså resolve til to forskellige IP-adresser, afhængig af, hvorfra DNS-opslaget laves.

Er det ikke en løsning på din "split DNS"-problematik? Eller har jeg misforstået, hvad "split DNS" er for en størrelse?

-------------
Keld R. Hansen

Pioneer DVL-909, DV-545
Sony KDL40EX723 3D TV
PopCorn Hour A-500
Yamaha RX-V771 Receiver

Skrevet den: 10-August-2013 kl. 09:41

Da browsere i dag har integrerede adresse- og søgelinje, kan den ikke automatisk sende dig til en webside, når du skriver et ord, men den kan foreslå den rette.

Den kan lave et DNS- og intranet-opslag på det enkelte ord, og hvis det resolves til en IP-adresse, så hoppe til den. Hvis ikke, så laves en internet-søgning på det indtastede ord...

-------------
Keld R. Hansen

Pioneer DVL-909, DV-545
Sony KDL40EX723 3D TV
PopCorn Hour A-500
Yamaha RX-V771 Receiver

Skrevet den: 10-August-2013 kl. 09:43
OT

Uden at jeg ved noget om dét, så er det vel intranettet der er dårligt sat op, hvis det ikke er muligt at komme ind på dét uden at browseren starter en søgning? Det må i dette tilfælde være brugerne der ikke kan finde ud af at skrive et fuldt domæne på intranettet der er de "dumme"? Internettet skal vel ikke begrænses af folks mere eller mindre obskure intranet-løsninger?

Obskure intranet løsninger?

Hold nu op - det er defakto standard og grunden til at man skriver www foran.

Det er browserne som har ændret virkemåde for at "please" nogle internet brugere som ikke kan finde ud af at benytte en browser korrekt.

Rettelse - det er faktisk browserne, som har leflet for brugerne og fjernet at de skal skrive http:// foran.
Nu har browserne så igen leflet for brugerne ved at gøre at man kan søge direkte i adresse feltet og nu koliderer det med deres første løsning, da brugerne er blevet vænnet til at skrive "intranet" uden http:// foran.

Et tydeligt tegn på at man har forsøgt at tilpasse systemet til brugerne og fejlet.

Men google har trods alt kommet med en patch til problemet og indstillet browserne til at huske et intranet sted og prioritere det frem for en søgning. Så hvis brugeren én har har huske at skrive http://intranet så vil det næste gange virke når man skriver "intranet"

Men det har resulteret i 1 dårlig løsninger og en lappeløsning, fremfor at bibeholde den første løsning med man ikke skal skrive http foran. Den løsning ødelagde ikke noget, men hjalp brugerne.

Hvorfor skal man lefle for de dovne og uvidne?

Hvorfor skal man indbygge kalibreringsmuligheder i tv, folk skal jo bare sætte strøm til og tænde og være ligeglad med om det står i shop mode.

Men der er en grund til at kalibrere, for ellers er det ligegyldigt med at uddanne folk i filmindustrien, da ingen alligevel ser på om farverne er korrekte.

Skal man virkelig lefle for dem som er forkert på den?

Skrevet den: 10-August-2013 kl. 09:46
Oprindeligt skrevet af HeartWare HeartWare skrev:

Den kan lave et DNS- og intranet-opslag på det enkelte ord, og hvis det resolves til en IP-adresse, så hoppe til den. Hvis ikke, så laves en internet-søgning på det indtastede ord...

Ja - men det er ikke standard og derfor skal det opsættes på hver enkelt maskine.

Med andre ord har de ødelagt noget som har virket siden Netscape navigator 2.0 og IE 3.0

Skrevet den: 10-August-2013 kl. 09:49
Nej, det skal ikke - i hvert fald ikke for det, som du har citeret. Det skal blot kodes i browseren, så den først laver opslag på ordet (uafhængigt af, hvad der skrives, blot der ikke er mellemrum i), og kun hvis det ikke kan resolves til en IP-adresse, så laves en internet-søgning på det indtastede. Det kræver ingen opsætning overhovedet...

-------------
Keld R. Hansen

Pioneer DVL-909, DV-545
Sony KDL40EX723 3D TV
PopCorn Hour A-500
Yamaha RX-V771 Receiver

Skrevet af: zulfo
Skrevet den: 10-August-2013 kl. 10:24
Kunne vi ikke komme tilbage på trådstarters problem?

-------------
Lars B

DENON AVR-2200W, XTZ99.36, XTZ 99.26, XTZ 99.26 Center, XTZ W12.16, SONY AF8 & TH42PV60, Panasonic BDT 300, PS3 160Gb, Xbox 360, PS4, Synology DS414

Skrevet den: 10-August-2013 kl. 10:25
Sjov drejning tråden har taget...

Det har bare været sådan i nogle år, at det ikke har været nødvendigt at skrive www i WIE browseren. At det så pludselig skulle være nødvendigt i Safari browser, må være en mangel i teknikken hos Apple.

Skrevet af: Samsung_M
Skrevet den: 10-August-2013 kl. 10:42
Det er vist lidt en forsimpling - hvis ikke der er lavet et DNS A-record på domænenavnet (altså uden www) svarer den naturligvis ikke på adressen. Alternativt er det en fejl i serverens VirtualHost opsætning.

Skrevet den: 10-August-2013 kl. 11:09

Sjov drejning tråden har taget...

Det har bare været sådan i nogle år, at det ikke har været nødvendigt at skrive www i WIE browseren. At det så pludselig skulle være nødvendigt i Safari browser, må være en mangel i teknikken hos Apple.

Det er ikke en fejl i browseren, men en opsætning som der ikke er lavet på selve webserveren.
Jeg mener så det er fint at man ikke laver redirects fra julemand.dk til www.julemand.dk, så må folk lære at skrive korrekt.

Det som Otto og jeg diskuterede var netop om der burde være en tilføjelse til browseren, som gjorde at www. blev tilføjet automatisk.

Skrevet den: 10-August-2013 kl. 22:37
Oprindeligt skrevet af Samsung_M Samsung_M skrev:

Det er vist lidt en forsimpling - hvis ikke der er lavet et DNS A-record på domænenavnet (altså uden www) svarer den naturligvis ikke på adressen. Alternativt er det en fejl i serverens VirtualHost opsætning.

Og i dette tilfælde er A-record på plads, men Apache er sat forkert op.

Skrevet den: 10-August-2013 kl. 22:42

Det er ikke en fejl i browseren, men en opsætning som der ikke er lavet på selve webserveren.
Jeg mener så det er fint at man ikke laver redirects fra julemand.dk til www.julemand.dk, så må folk lære at skrive korrekt.

Der er ikke tale om redirects, og har man lavet en A-record på julemand.dk, skal man også sørge for at der er noget der svarer. Alt andet er sjusk.

Skrevet af: rhsin
Skrevet den: 11-August-2013 kl. 11:54
Hejsa.

Kan i ikke holde jer til topic her i tråden også såfremt i ønsker at fortsætte web/browser diskussionen gøre det et andet og passende sted :)

-------------
Mvh

René

Skrevet af: AxelM
Skrevet den: 11-August-2013 kl. 12:40
Hvis kanaljen ikke vil fatte at man er "træls" af at have modtaget den forkerte vare må han jo have en venlig henstilling. Jeg ville starte med at google, facebooke, linkedin,....osv.. ham. Sende sms´er til alle de nummer der er på adressen, finde ud af hvem han er i familie med, og sende beskeder til dem, også.. På en eller anden tidspunkt må han da blive led af al den postyr..  Der er da FREE SMS i de fleste abbo. idag..

Altså, tæppebombe ham.. 

Skrevet af: zczc
Skrevet den: 11-August-2013 kl. 22:39
Oprindeligt skrevet af AxelM AxelM skrev:

Hvis kanaljen ikke vil fatte at man er "træls" af at have modtaget den forkerte vare må han jo have en venlig henstilling. Jeg ville starte med at google, facebooke, linkedin,....osv.. ham. Sende sms´er til alle de nummer der er på adressen, finde ud af hvem han er i familie med, og sende beskeder til dem, også.. På en eller anden tidspunkt må han da blive led af al den postyr..  Der er da FREE SMS i de fleste abbo. idag..

Altså, tæppebombe ham.. 

Det kan lige så godt være, det er trådstarter, der er en plattenslager, som butikken. Det aner du jo intet om.

Skrevet af: 0leDK
Skrevet den: 11-August-2013 kl. 23:06
som jeg skrev inden alt det www. halløj, da det er betalt via paypal så står han rigtig godt som køber. Bare klag til Paypal

Skrevet af: vclarke
Skrevet den: 12-August-2013 kl. 15:50
Citat: zczc

Det kan lige så godt være, det er trådstarter, der er en plattenslager, som butikken. Det aner du jo intet om.

Der kan jeg så oplyse at det med 99,999999% sikkerhed er radiomanden.nu der er plattenslageren, jeg har gået i skole med ham og jeg tror det er ganske umuligt at lave en handel med den mand uden at blive snydt.

Skrevet den: 12-August-2013 kl. 18:27
Oprindeligt skrevet af zczc zczc skrev:

Altså, tæppebombe ham.. 

Og det er hvad jeg ville gøre hvis det var mig der blev snydt. Blev selv luret i en mobil handel. Og der blev ALLE skyts sat ind. Hans konto blev spærret da jeg ringede til banken og fortalte at der blev svindlet fra den. Og jeg fik den pige som telefonen, hvis navn den uærligt oprettet i, til at lukke den. Ringede til hans far, osv... Og jeg fik pengene tilbage..

Skrevet den: 13-August-2013 kl. 09:20
Oprindeligt skrevet af vclarke vclarke skrev:

Citat: zczc

Der kan jeg så oplyse at det med 99,999999% sikkerhed er radiomanden.nu der er plattenslageren, jeg har gået i skole med ham og jeg tror det er ganske umuligt at lave en handel med den mand uden at blive snydt.

fedt Dead

til alle: paypal ville ikke hjælpe da radiomanden havde sørget for at klagefristen var udløbet inden han blev stille, ganske snedigt.

Skrevet den: 13-August-2013 kl. 09:28

Sende sms´er til alle de nummer der er på adressen, finde ud af hvem han er i familie med, og sende beskeder til dem, også..

Du skal da ikke begynde at belemre hans omgangskreds og familie med ting som han har bedrevet. Så risikerer du at ryge ind i en straffesag.

Flemming

-------------
Samsung UE55F7005
Dune HD Realbox 4K
Thomson THA100

Skrevet den: 13-August-2013 kl. 14:41
Det kommer da helt an på, om man spørger pænt om han er en svindler, og om de har oplevet lignende med ham. Så længe man ikke truer eller eller sviner ham til. Så kan men vel kun få en løftet finger af politiet.

Print side | Luk vindue