Print side | Luk vindue

Processor

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Generelle emner
Forumnavn: PC hardware & software
Forumbeskrivelse: Hardware & software, men ikke HTPC
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=125163
Udskrevet den: 24-Februar-2025 kl. 03:51

Emne: Processor
Skrevet af: Bruger udmeldt 30
Emne: Processor
Skrevet den: 12-August-2013 kl. 15:31

Den specifikke forskel på en Intel Core og en AMD processor?

Svar:
Skrevet af: Pony65
Skrevet den: 12-August-2013 kl. 15:51
Slettet

Skrevet af: csell
Skrevet den: 12-August-2013 kl. 15:52
Hej Tonice25.

Det er to produkter lavet af to forskellige firmaer og i hvert fald det ene mener at de satser på processorer til et andet market segment end det andet.

Hvis du kan fortælle os lidt om din situation og årsagen til at du spørger, kan vi meget bedre hjælpe dig?

Hilsen Carsten.

Skrevet af: Bruger udmeldt 30
Skrevet den: 12-August-2013 kl. 15:59
Oprindeligt skrevet af csell csell skrev:

Hej Tonice25.

Det er to produkter lavet af to forskellige firmaer og i hvert fald det ene mener at de satser på processorer til et andet market segment end det andet.

Hvis du kan fortælle os lidt om din situation og årsagen til at du spørger, kan vi meget bedre hjælpe dig?

Hilsen Carsten.

Det er af ren nysgerrighed Smile

Jeg er ved at sætte mig lidt mere ind i enkeltdele af en computer Smile  

Skrevet af: csell
Skrevet den: 12-August-2013 kl. 16:19

Hej Tonice25.

Når man vælger mellem en Intel eller AMD processor har man også automatisk valgt mellem motherboard med forskellige sokler. Disse er bygget med helt forskellige kredse.

Hvis det er for at sætte sig mere ind i tingene, vil jeg foreslå at du først kigger på Intel.

Hilsen Carsten.

Skrevet af: Steve Jones
Skrevet den: 12-August-2013 kl. 16:28
Om det er AMD eller intel CPU er ligegyldigt. Formålet med produktet er det samme.

Som nævnt før, så er CPU'en bestemmende for hvilket bundkort man skal vælge, da "adapteren" til CPU'en er forskellig fra AMD og Intel - og tilmed kommer forskellige CPU'er fra samme fabrikant også med forskellig sokkel (adapteren).

Nogle mener Intel er bedst, andre AMD. Det kommer an på om formålet er lavt strømforbrug, gaming, multitasking, lav pris eller noget helt andet. Det er op til dig hvad du ligger vægt på.

Print side | Luk vindue