Print side | Luk vindue

JVC 2014 modeller.

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Visnings- og lytte-udstyr
Forumnavn: Projektorer
Forumbeskrivelse: Projektor og lærred
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=125247
Udskrevet den: 25-December-2024 kl. 05:49

Emne: JVC 2014 modeller.
Skrevet af: submaniac
Emne: JVC 2014 modeller.
Skrevet den: 15-August-2013 kl. 14:39
Seneste fra rygtebørsen omkring JVC's 2014 modeller.
Bliver analyseret her på avs:

http://www.avsforum.com/t/1486011/new-range-jvc-2014/30 - http://www.avsforum.com/t/1486011/new-range-jvc-2014/30

Oversat fra Italiensk til engelsk:

This year will not touch the JVC DLA-RS46 basic model that will remain in the catalog until next November 2014, but will come out with new models that are called 3-rs49 DLA-RS57 - RS67.

These accept all signals 4K 3840x2160 native and will support up to 30HZ and 60HZ with a single HDMI with dual HDMI.

Always start with 49 to € 5,000.00 which will take in more than 48 more than the ability to accept signals 4K 60,000:1 contrast and also:

1 4K @ 60 can be inputted
2 Extremely improved Dynamic range
3 New MPC
4 New Clear Motion Drive
5 Photo Mode
6 Mastered in4K for xvColor
7th Generation 6th new D-ILA Chip
8 2 Memories for Pixel Adjustment
9 Auto Calibration on 5 series
10 New Application for Smartphones

Ser ikke ud til, at de kommer med en native 4k model alligevel, som nogen rygter har antydet. Så vidt jeg kan læse mig til, er det fortsat kun Sony som muligvis kommer med en 4k model til.

Svar:
Skrevet af: dpny
Skrevet den: 15-August-2013 kl. 15:06
SUK...

Endnu en generation af apparater uden HDMI 2. 2 x HDMI 1.4 til 4K60P der alligevel ikke kan vises native er vist i bedste fald en lappeløsning. Jeg har også meget svært ved at forestille mig, at det bliver måden at overføre 4K60P i fremtiden. I øjeblikket virker det helt blødt i det hele taget at overveje indkøb af "high end" videofremvisere. Uanset om det er projektor eller skærme.

Edit: Bortset fra det bliver det da interessant at se hvad der menes med autokalibrering.

Skrevet af: Otto J
Skrevet den: 15-August-2013 kl. 16:05
Oprindeligt skrevet af dpny dpny skrev:

Edit: Bortset fra det bliver det da interessant at se hvad der menes med autokalibrering.

De har i forvejen en autokalibrerings-feature på X75 og X95, som jeg ikke mener er så interessant i praksis da den er for overfladisk og iøvrigt er låst til nogle relativt dårlige prober.

-------------
Mvh Otto

Skrevet den: 15-August-2013 kl. 16:05
Yeps, vi er lige i en overgangsfase mht HDMI 2.0 og UHD. Måske ikke det bedste år at upgrade, hvis man vil fremtidssikre sig bare en smule.

Skrevet den: 15-August-2013 kl. 16:06
Oprindeligt skrevet af Otto J Otto J skrev:

De har i forvejen en autokalibrerings-feature på X75 og X95, som jeg ikke mener er så interessant i praksis da den er for overfladisk og iøvrigt er låst til nogle relativt dårlige prober.

Hvilken probe anvender du Otto?

Jeg har købt en i1display pro som jeg "leger" lidt med:=)

Skrevet den: 15-August-2013 kl. 16:20

OK. Det var jeg ikke klar over.

Skrevet den: 15-August-2013 kl. 16:25
Oprindeligt skrevet af submaniac submaniac skrev:

i1 Pro (som ikke er det samme som en i1 Display Pro). 

-------------
Mvh Otto

Skrevet den: 15-August-2013 kl. 16:26

Yeps, vi er lige i en overgangsfase mht HDMI 2.0 og UHD. Måske ikke det bedste år at upgrade, hvis man vil fremtidssikre sig bare en smule.

Vi kan jo krydse fingre for at den lange ventetid bliver brugt til at lave 2.0 specifikationen helt færdig, så det virker ordentligt fra start, og så vi ikke skal igennem en masse inkrementelle opdateringer over de næste par år. IMO vil det trods alt være bedre end at det bliver hastet igennem for at få det på markedet så hurtigt som muligt.

Skrevet den: 15-August-2013 kl. 20:01

i1 Pro (som ikke er det samme som en i1 Display Pro). 

Ok.

Købte bare i1display pro, virkede som den bedste begynder probe til en amatør som mig. Min projektor har kun 2 punkts gråtoneskala og ingen CMS, så lidt svært at få den kalibreret 100%. i1display pro virker nu konsekvent med målingerne og er hurtig. Eneste er 0 IRE som den har lidt vanskeligt ved, men det er vel ikke unormalt, selv for dyrere probes.

Skrevet den: 15-August-2013 kl. 20:02

Vi kan jo krydse fingre for at den lange ventetid bliver brugt til at lave 2.0 specifikationen helt færdig, så det virker ordentligt fra start, og så vi ikke skal igennem en masse inkrementelle opdateringer over de næste par år. IMO vil det trods alt være bedre end at det bliver hastet igennem for at få det på markedet så hurtigt som muligt.

Sandt. Så vidt jeg kan forstå, så er HDMI 2.0 standarden på plads? Der skal bare produceres chipsets, så formodentlig ikke i konsum produkter før 2014?

Skrevet den: 15-August-2013 kl. 20:35
Jeg ved ikke hvor meget den er på plads. Det har været en del skriveri om hvad den endelige specifikation vil indeholde, men om det er helt troværdigt eller om det er kvalificeret gætteri synes jeg er svært at sige. Jeg tror dog det er det sidste.
2014 er nok et meget godt gæt på hvornår vi ser de første apparater, men det var 2013 også for et år siden. Jeg havde i hvert fald regnet med at generation 2013 ville have haft HDMI 2.0. Det skete som bekendt ikke. Man kan undre sig over at elektronik producenterne ikke har kunnet enes om en samlet plan for udrulningen af 4K/HDMI 2.0. Den måde de gør det på nu synes jeg skaber en masse usikkerhed, som i hver fald for mit vedkommende gør at jeg ikke har lyst til at investere dyre apparater med HDMI. PT mangler jeg en ny reciever, men den investering er sat på pause indtil der er lidt mere klarhed over hvad der kommer til at ske.

Skrevet den: 16-August-2013 kl. 09:46

Købte bare i1display pro, virkede som den bedste begynder probe til en amatør som mig.

Det tror jeg bestemt også det er, uden at jeg har prøvet den. Der er ret mange proffer med begrænset budget der bruger en i1 Display Pro i kombination med en i1 Pro, på den måde at de kalibrerer Display'en op mod i1 Pro (som er et spectroradiometer og derfor mere uafhængigt af display typen) på det specifikke display, og så udfører kalibreringen med Display'en fordi den er hurtigere.

JVC softwaren fungerer mig bekendt kun med Spyder prober, som ikke har helt så godt et ry.

-------------
Mvh Otto

Skrevet den: 16-August-2013 kl. 16:49

Købte bare i1display pro, virkede som den bedste begynder probe til en amatør som mig.

Det tror jeg bestemt også det er, uden at jeg har prøvet den. Der er ret mange proffer med begrænset budget der bruger en i1 Display Pro i kombination med en i1 Pro, på den måde at de kalibrerer Display'en op mod i1 Pro (som er et spectroradiometer og derfor mere uafhængigt af display typen) på det specifikke display, og så udfører kalibreringen med Display'en fordi den er hurtigere.

JVC softwaren fungerer mig bekendt kun med Spyder prober, som ikke har helt så godt et ry.

Det var lige nøjagtig min plan, at købe en spectroradiometer probe og så "profile" min i1display pro. Jeg ville dog lige lære hvordan man kalibrerer først og det tager da lidt tid kan jeg se nu:)

Skrevet den: 27-August-2013 kl. 20:20
Så kom modelbetegnelserne.

The public name from the new Reference serie 2013-2014 seems to be DLA-X500, DLA-X700 and DLA-X900 (the X35 will stay). Two of those references can be found here :

Those Models will use the 6th generation of DLA Pannels :

1°4K@60 can be inputted
2°Extremely improved Dynamic range
3°New MPC
4°New Clear Motion Drive
5°Photo Mode
6°Mastered in4K for x.v.Color
7°6th Generation new D-ILA Chip
8°2 Memories for Pixel Adjustment
9°Auto Calibration on 5 series
10°Newly Application for Smartphone "

Print side | Luk vindue