Print side | Luk vindue

Telia 4G og kontrakt

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Køb og salg
Forumnavn: Jura
Forumbeskrivelse: Forbruger køb. Love og regler. (Kun registrerede brugere kan skrive)
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=125447
Udskrevet den: 11-Februar-2025 kl. 20:23

Emne: Telia 4G og kontrakt
Skrevet af: kkandler
Emne: Telia 4G og kontrakt
Skrevet den: 22-August-2013 kl. 19:12
Jeg er lige "hoppet i fælden" af en telefonsælger fra Telia.

Jeg har sagt ja og skrevet under elektronisk på en kontrakt der giver:

2 x telefonabonnement Business Value 99
1 x 4G opkobling inkl. trådløs router

De telefonabonnement jeg fik skulle angiveligt være de samme som jeg har hos 3 nu. Nu opdager jeg i kontrakten at MMS ikke er inkluderet, men koster 2 kr per stk. Det er altså et ringere abonnement end mit nuværende til samme pris.
Udover det opdager jeg at 12 måneders binding som skulle gælde 4G opkoblingen er blevet skrevet på telefonabonnementerne også. Det giver jo ingen mening for mig at binde mig i 12 måneder i telefonabonnementerne. Jeg har ikke købt en telefon eller andet.

Jeg føler mig derfor snydt og vil gerne opsige hele kontrakten. Alternativt få inkluderet MMS i abonnementet til samme pris.

Er der nogen der ved om man har en frist hvor man stadig kan annullere sådan en kontrakt? Er der nogen regler på området?

-------------
Samsung ES7005 46"

Svar:
Skrevet af: kim.t
Skrevet den: 22-August-2013 kl. 19:19
Hvor er aftalen indgået : ringede de, var det i butikken ?

-------------

Skrevet den: 22-August-2013 kl. 19:23
Det var over telefon hvor jeg også fik en mail med kontrakten. På den kontrakt skulle jeg trykke acceptér nederst for at underskrive den.

-------------
Samsung ES7005 46"

Skrevet af: AnyFellow
Skrevet den: 23-August-2013 kl. 10:26

Du har 14 dages fortrydelsesret:

http://www.forbrug.dk/Artikler/Dine-rettigheder/Forbrugerleksikon/telefonsalg - http://www.forbrug.dk/Artikler/Dine-rettigheder/Forbrugerleksikon/telefonsalg

Skrevet den: 23-August-2013 kl. 10:56
Ok. Mange tak for svaret. Jeg har lige ringet til Telias kundeservice og snakket med samme sælger fra igår. Han siger at man ikke kan annullere aftalen da jeg har trykket "godkend".

Så må jeg vel videre med sagen gennem forbrugerstyrelsen.

-------------
Samsung ES7005 46"

Skrevet af: AnyFellow
Skrevet den: 23-August-2013 kl. 11:02
Det afgørende er om aftalen er indgået som privatperson eller virksomhed.

Skrevet af: quarkir
Skrevet den: 23-August-2013 kl. 11:03
Oprindeligt skrevet af kkandler kkandler skrev:

Ok. Mange tak for svaret. Jeg har lige ringet til Telias kundeservice og snakket med samme sælger fra igår. Han siger at man ikke kan annullere aftalen da jeg har trykket "godkend".

Har du tegnet det som privatperson eller firma ?
Der er meget stor forskel på fortrydelsesret osv for de 2...

-------------
mvh
Jesper \

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don't
- Douglas Adams

Skrevet den: 23-August-2013 kl. 11:04
Ja. Desværre er det gennem mit firma. Så er der vist ikke noget at gøre?

-------------
Samsung ES7005 46"

Skrevet den: 23-August-2013 kl. 11:10
Det tror jeg ikke.
Du kan evt. høre om du kan ændre abb. til et der passer dig bedre ?

-------------
mvh
Jesper \

- Douglas Adams

Skrevet af: lunddal
Skrevet den: 23-August-2013 kl. 11:10
Har du talt med dem?

Skrevet den: 23-August-2013 kl. 11:17
Har talt med Telia. Min eneste mulighed er at opgradere telefonabonnementerne til et der inkluderer MMS. Det koster 99.- mere per abonnement.

Utroligt at de hellere vil have en meget sur kunde i 12 måneder der taler dårligt om Telia, i stedet for at bare annullere hele aftalen.

-------------
Samsung ES7005 46"

Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 23-August-2013 kl. 11:21
Jeg troede telefonsalg er forbudt i DK...

Skrevet den: 23-August-2013 kl. 11:21
Jeg kan kun være enig, men sælgeren skal "bare" nå sit mål og lader til at være ret ligeglad med hvordan det nås....  Confused

-------------
mvh
Jesper \

- Douglas Adams

Skrevet den: 23-August-2013 kl. 11:24
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Jeg troede telefonsalg er forbudt i DK...

Det er det også i visse tilfælde og man har 14 dages fortrydelsesret med mindre det er ens firma der har takket ja til "tilbuddet".
Se linket AnyFellow har indsat ovenfor.

Man bliver klogere hver dag. Så hvis i har et firma, pas på telefonsælgere!

-------------
Samsung ES7005 46"

Skrevet den: 23-August-2013 kl. 11:27
Oprindeligt skrevet af quarkir quarkir skrev:

Jeg kan kun være enig, men sælgeren skal "bare" nå sit mål og lader til at være ret ligeglad med hvordan det nås....  Confused

Ja. Sælgeren sagde også "Du må jo også tage fejlkøbet lidt på dine skuldere. Vi gennemgik kontrakten sammen og du syntes det lød fint.". Selvfølgelig har jeg lavet en bommert, ingen tvivl om det. Der er bare noget der hedder kundeservice, tilfredse kunder, kunden har altid ret osv. Det bruger Telia vist ikke...

-------------
Samsung ES7005 46"

Skrevet af: csell
Skrevet den: 23-August-2013 kl. 11:34

Hej.

Jeg mener det er Teleankenævnet du skal have fat i. Som jeg læser dit indlæg er du blevet lovet det samme som du har nu og er så senere blevet klar over at det var UDEN MMS.

Jeg har gode erfaringer med dem. Da jeg fik regning efter den dato, hvor mit abonnement var udløbet.

http://teleanke.dk/ - http://teleanke.dk/

Hilsen Carsten.

Skrevet den: 23-August-2013 kl. 11:38
Oprindeligt skrevet af csell csell skrev:

Hej.

Jeg mener det er Teleankenævnet du skal have fat i. Som jeg læser dit indlæg er du blevet lovet det samme som du har nu og er så senere blevet klar over at det var UDEN MMS.

Jeg har gode erfaringer med dem. Da jeg fik regning efter den dato, hvor mit abonnement var udløbet.

http://teleanke.dk/ - http://teleanke.dk/

Hilsen Carsten.

Ok. Prøver dem også. Jeg kan ikke sige at jeg blev lovet direkte at det var det samme abonnement. Sælgeren sagde at der var "150 minutters taletid, fri telefoni indenfor firmaet, 500 mb data, fri SMS". Jeg studsede bare ikke over at der ikke var inkluderet MMS før det var for sent.

-------------
Samsung ES7005 46"

Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 23-August-2013 kl. 15:40
Du kan jo ikke gå ud fra noget er en selvfølge, snarere tværtimod. Også derfor jeg smækker røret på hvis der er en sælger i den anden ende. Jeg skal sgu nok selv sige til hvis der er noget jeg mangler.

Skrevet den: 23-August-2013 kl. 15:43
Præcis. Det har jeg også lært nu. Jeg kan til enhver tid gå ind og købe de samme produkter til samme pris. Sælger fik det dog til at lyde som at han "lige kunne gå med til" at jeg fik en router med for 1 kr. Han havde også "lige talt med chefen" og kunne give 12 mdrs. HBO Nordic med. Hehe. Begge dele er inkluderet hvis jeg selv går ind på deres hjemside. Krejlere er hvad de er.

-------------
Samsung ES7005 46"

Skrevet af: DiscomanDK
Skrevet den: 23-August-2013 kl. 19:53
Enig..

Dog tror jeg sgu den er svær at komme igen på, hvis du har trykket accepter.

Men, hvis jeg var dig ville jeg alligevel sende en klage til firmaet. Du har indgivet en mundlig klage til den person der har solgt det til dig. Han er sikkert ligeglad med, hvad du syntes om Telia og deres metoder. Han får ikke sin provision eller når sit mål, hvis han lader dig annullere kontrakten. Derfor er han ikke til at hugge og stikke i.

Hvis du derimod henvender dig til deres klage e-mail så tror jeg der kan komme skub i tingene. Hvis du skriver på en pæn og sober måde at du føler dig lidt snydt, og det er du ked af da du altid har haft sådan et godt forhold og ikke mindst holdning til Telia. Det er vigtigt du i denne mail ikke hidser dig op eller på nogen måde ligger det op så den pågældende der skal besvare mailen taber ansigt, hvis han giver dig ret.

Man ser tit at folk truer med bål og brænd, hold dig for god til det da det ofte kan skabe en mod reaktion hos klage behandleren. 

Folk tænker ofte "Hvis jeg nævner teleankenævnet så bliver de nok bange og giver mig ret" Ofte er det lige omvendt da klage behandleren så godt kan blive sådan lidt spids.. 

Skrevet den: 23-August-2013 kl. 20:32
Rigtig god idé. Det prøver jeg. Prøver at få dem til at annullere telefonabb. i det mindste. Alternativt skifte det til et privatkundeabb. med MMS der er billigere.

Mange tak for hjælpen til alle :)

-------------
Samsung ES7005 46"

Skrevet af: Mufti
Skrevet den: 24-August-2013 kl. 10:31
Det er rigtigt træls for at sige det på Jysk.

Opsig hele lortet med det samme.

Kan du ikke undvære MMS må du betale ekstra.

Og du kan jo trække skidtet fra som drift omkostninger.

Brug kræfterne på at drive din virksomhed og lad det være en lærestreg.

PS. Har selv prøvet lignende med annonce sælgere da jeg drev virksomhed.

Skrevet den: 24-August-2013 kl. 15:25
Det er så sandt som det er sagt. Skriver lige er lille brev til dem alligevel. Har fået kode til HBO og 4G routeren er på vej. Hvis ydelsen på 4G forbindelsen er så god som lovet hjælper det lidt på den bitre smag i munden.

-------------
Samsung ES7005 46"

Print side | Luk vindue