Print side | Luk vindue

Seagate HD RMA spørgsmål

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Køb og salg
Forumnavn: Jura
Forumbeskrivelse: Forbruger køb. Love og regler. (Kun registrerede brugere kan skrive)
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=125566
Udskrevet den: 11-Februar-2025 kl. 19:45


Emne: Seagate HD RMA spørgsmål
Skrevet af: Brixen
Emne: Seagate HD RMA spørgsmål
Skrevet den: 27-August-2013 kl. 14:42
Jeg har en Seagate CONSTELLATION ES drive - 7200-RPM SATA - 2000 GB.
Disken fejler i QNAP NAS, men Seagates program Seatools kan ikke finde fejl på disken.

Der er garanti på harddisken til 2015, men kan det nytte at sende den afsted, når det kun er min NAS den ikke vil virke i?

Seagate skriver at jeg selv skal betale, hvis disken ikke fejler noget.

EDIT: Emnet rettet


-------------
Venlig hilsen
KB



Svar:
Skrevet af: Munkieftw
Skrevet den: 27-August-2013 kl. 14:59
Sørg for den ikke virker.. lol


Skrevet af: aerik
Skrevet den: 27-August-2013 kl. 16:46
Ville prøve at høre forhandleren. Ikke alle steder tager penge for kontrol


Skrevet af: Brixen
Skrevet den: 27-August-2013 kl. 16:51
Oprindeligt skrevet af aerik aerik skrev:

Ville prøve at høre forhandleren. Ikke alle steder tager penge for kontrol

Harddisken er 3 år gammel, derfor henvendte jeg mig direkte til Seagate, da de giver 5 års garanti.



-------------
Venlig hilsen
KB


Skrevet af: DiscomanDK
Skrevet den: 27-August-2013 kl. 19:47
Jeg havde nok blot sendt den af sted.
Det kan være svært for Seagate at bevise den ikke virkede.

Desuden har jeg hørt en lille pipfugl synge om at alle harddiske bliver byttet uden diskussion hos WD & Seagate. (Uden jeg dog kan garantere dette). 


Skrevet af: Brixen
Skrevet den: 27-August-2013 kl. 19:53
Oprindeligt skrevet af DiscomanDK DiscomanDK skrev:

Jeg havde nok blot sendt den af sted.
Det kan være svært for Seagate at bevise den ikke virkede.

Desuden har jeg hørt en lille pipfugl synge om at alle harddiske bliver byttet uden diskussion hos WD & Seagate. (Uden jeg dog kan garantere dette). 


Så ryger den afsted. Den vil i hvert fald ikke virke i min NAS.



-------------
Venlig hilsen
KB


Skrevet af: Brixen
Skrevet den: 06-September-2013 kl. 18:03
Hvor lang tid tager sådan en sag? Jeg har sendt harddisken, og kan se på T&T at den er modtaget i Sverige for en uge siden. Men på min ordre på Seagate står der at den ikke er modtaget.

Skal den sendes til USA fra Sverige?




-------------
Venlig hilsen
KB


Skrevet af: Hackerjac
Skrevet den: 06-September-2013 kl. 18:13
lyder lidt underligt, jeg sendte for et par måneder siden 2 stk til ombytning, sendte dem godtnok til Tyskland, men jeg havde 2 ombyttede disk ca 1 uge senerer


Skrevet af: Brixen
Skrevet den: 06-September-2013 kl. 19:00
Oprindeligt skrevet af Hackerjac Hackerjac skrev:

lyder lidt underligt, jeg sendte for et par måneder siden 2 stk til ombytning, sendte dem godtnok til Tyskland, men jeg havde 2 ombyttede disk ca 1 uge senerer

Ja, jeg synes der går lidt lang tid. Men det er ikke akut, da jeg har sat en WD Red harddisk i min NAS nu. Den skal bare nå at komme inden den næste står af.




-------------
Venlig hilsen
KB


Skrevet af: Brixen
Skrevet den: 16-September-2013 kl. 14:37
Løst.

Jeg modtog en "refurbished" disk i dag.



-------------
Venlig hilsen
KB


Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 16-September-2013 kl. 14:48
Virker den så i din NAS?


Skrevet af: Brixen
Skrevet den: 16-September-2013 kl. 14:50
Så kører det. 


-------------
Venlig hilsen
KB


Skrevet af: Brixen
Skrevet den: 16-September-2013 kl. 15:03
.


-------------
Venlig hilsen
KB


Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 16-September-2013 kl. 15:11
Skønt du fik det til at køre ;-)


Skrevet af: Brixen
Skrevet den: 16-September-2013 kl. 15:52
Det viste sig at disken skulle sendes fra Sverige til Amsterdam. Nu kan jeg ikke huske om Amsterdam adressen var imellem dem, jeg kunne vælge imellem. Men OK. Jeg fik en ombytter, og der er garanti til april 2015.




-------------
Venlig hilsen
KB



Print side | Luk vindue