Hvorfor er der eksklusive titler til konsoller?
Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Recordere, afspillere og foto
Forumnavn: Spillekonsoller
Forumbeskrivelse: PlayStation, Xbox, Wii m.fl.
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=125627
Udskrevet den: 07-Februar-2025 kl. 20:57
Emne: Hvorfor er der eksklusive titler til konsoller?
Skrevet af: jake51
Emne: Hvorfor er der eksklusive titler til konsoller?
Skrevet den: 30-August-2013 kl. 17:29
Det er da dårlig forretning Jeg vil da gerne spille The Last of Us og senere Infamous: Second Son (traileren er cool) PC-spil til folket!
------------- Vi started' ud med ingenting og har det meste tilbage Mikael Simpson
|
Svar:
Skrevet af: Naiera
Skrevet den: 30-August-2013 kl. 17:45
Sony står bag mange PS3-spil; det er i deres interesse at holde dem PS3-eksklusive, så folk skal købe en PS3 for at spille f.eks. The Last of Us. Det samme gør Microsoft også med "in-house"-spil og 360'eren.
Andre gange kan udgivere/udviklere have fået penge fra Sony eller MS for at holde spillet eksklusivt.
|
Skrevet af: SteffenD89
Skrevet den: 30-August-2013 kl. 17:59
Skrevet af: Steve Jones
Skrevet den: 30-August-2013 kl. 18:24
Nej, det er det sædvanlige vræl fra en PC-bruger.. I er selv uden om at konsolspil ikke kommer på PC.. indtjeningen er minimal da størstedelen som gamer på PC bare henter en Torrent.. Sådan har det været i lang tid.
|
Skrevet den: 30-August-2013 kl. 18:45
Skal de fleste pc-spil ikke efterhånden aktiveres med koder, som man ikke umiddelbart kan få uden at købe spillene?
|
Skrevet den: 30-August-2013 kl. 19:01
Steve Jones: Tak fordi du skærer alle over én kam og gør mig kriminel
------------- Vi started' ud med ingenting og har det meste tilbage Mikael Simpson
|
Skrevet af: Emilos88
Skrevet den: 30-August-2013 kl. 19:03
Naiera skrev:
Skal de fleste pc-spil ikke efterhånden aktiveres med koder, som man ikke umiddelbart kan få uden at købe spillene? |
Jo men det er ikke det samme som at det ikke er muligt at kopier det tager bare lidt ekstra tid. Det er ALT for let at downloade spil gratis til pc!
------------- Get HIFI or die trying c",
|
Skrevet af: Denraretiger
Skrevet den: 30-August-2013 kl. 19:22
Kan man ikke selv brænde spil, altså kopiere en PS3 cd-rom eller hvad de hedder til en ny skive?
Mvh Emil
|
Skrevet den: 30-August-2013 kl. 19:54
PlayStation 3 bruger dvd eller Blu-ray, og nej, du kan ikke bare kopiere spillene og spille dem. Helt tilbage til den første PlayStation skulle der en chip til, før den kunne spille piratkopier (og import-spil, hvilket jo var fedt), og det er helt umuligt på PS3, hvis du altså stadig vil kunne gå på indernettet med den.
|
Skrevet af: Supergris
Skrevet den: 31-August-2013 kl. 17:06
Det passer nu ikke. Bare ved at google "PS3 hack" eller "PS3 Jail Break", kommer der mange muligheder op...
|
Skrevet den: 31-August-2013 kl. 18:51
Steve Jones skrev:
Nej, det er det sædvanlige vræl fra en PC-bruger.. I er selv uden om at konsolspil ikke kommer på PC.. indtjeningen er minimal da størstedelen som gamer på PC bare henter en Torrent.. Sådan har det været i lang tid. |
Hvis det var sandt, så så vi jo heller ikke mange store titler udkomme til PC. Minimal indtjening = minimal mængde spil udviklet. Hvis der ikke bliver tjent penge, kommer der naturligvis heller ingen nye spil.
Det underlige er jo bare at der ikke har været et bedre tidspunkt at være PC-spiller på, som nu. Bare lige for at nævne nogle titler:
Total War: Rome 2 (det største Total War spil til dags dato). Diablo 3 + der kommer expansion. Starcraft 2 Civilization - der er lige kommet ny expansion. Star Citizen (de har tjent 16 millioner på kickstarter ALENE). ARMA 3 Sim City The Sims 4 Amnesia: A machine for pigs Company of Heroes 2 Day Z (Stand alone)
For ikke at tale om Free 2 play spil som:
Planetside 2 League of Legends (et spil der har ligeså mange brugere som der er PS3-ejere!) Dota 2 Warthunder
Og urimeligt mange indiespil + langt de fleste multiplat-spil.
Det er bullshit at sige at torrents har ødelagt PC som gaming platform og at der er minimal fortjenste. Når Alle spil jeg har nævnt (med undtagelse af LoL) er alle spil der er udkommet for nyligt eller snart udkommer (sequals).
Et spil som Star Citizens er et tydeligt tegn på at PC-gamere gerne vil støtte udviklerne, hvis de kommer med den rigtige ide. PC-gamere har dog, i modsætningen af mange konsolejere nærmest allergi overfor at blive voldtaget analt. Der man oftest ser spil der bliver downloadet ulovligt er når udgiverne sætter ulidelige DRM-løsninger op. Tag f.eks. et spil som Heroes Might and Magic 6. For at jeg kan spille det - jeg har købt det igennem steam - trykker jeg "spil" via steam -> åbner automatisk Uplay -> endnu en gang trykke "spil" for overhovedet at kunne komme ind i det. Jeg oplevede også det samme med Batman Arkham City, fordi det kørte igennem Microsofts døende online store, som kørte igennem steam.
Også bliver det jo kun bedre når man SKAL være online for at kunne spille oven i.
Det er sådan noget som får folk til helt at opgive at åbne et spil op - jeg synes i hvert fald at det er vildt irriterende, når nu hele ideen i steam noget er at det skal være nemt og tilgængeligt.
Udgiverne bliver konstant ved med at tude over at deres spil ikke kan sælge nok og derfor finder de mange gange en sønderbuk. Ikke fordi det nødvendigvis er relateret til ulovlige downloads men f.eks. havde Square-Enix havde forventet at det nye Tomb Raider skulle sælge 5 millioner enheder !!! Det er jo dybt latterligt, når nu TR ikke engang er så populært til at begynde med. Og sådan har det været ved flere spil SE har udgivet. Det underlige er jo bare at mange at de spil der er udgivet fra Sony har været "billige" at lave og har tjent kassen.
Jeg er 100% sikker på at mange gange er det "suits" der bestemmer over hvordan spil skal laves, med det resultat af at det er baseret på baggrund af et skema over features, det skal indeholde. Enten det eller det skal ligne CoD..
Hvis man altid lyttede til hvad der blev sagt, jamen så var brugte spil jo også skabt af fanden.
Jeg vil gerne have at du kommer med konkrete beviser på at der er minimal indtjening på PC-platformen som helhed. Når nu du er så sej![Smile Smile](smileys/smiley1.gif)
/end rant
------------- http://bf3stats.com/stats_pc/SteffenD89">
|
Skrevet den: 31-August-2013 kl. 18:51
Supergris skrev:
Det passer nu ikke. Bare ved at google "PS3 hack" eller "PS3 Jail Break", kommer der mange muligheder op... |
Jo, men jeg tror ikke at du læste alt han skrev. Det kan godt lade sig gøre, men så kan du heller ikke på internettet med den. ![Tongue Tongue](smileys/smiley17.gif)
|
Skrevet den: 31-August-2013 kl. 20:31
SteffenD89 skrev:
Jo, men jeg tror ikke at du læste alt han skrev. Det kan godt lade sig gøre, men så kan du heller ikke på internettet med den. |
Det med ikke at læse og forstå hele indlægget er et kendt fænomen
|
Skrevet af: Supergris
Skrevet den: 31-August-2013 kl. 22:50
Måske MAN skulle sætte sig lidt MERE ind i sagerne, inden MAN kommenterer noget, man åbenbart kun har andenhånds-orientering om. Det kan sagtens lade sig gøre, at spille, både off- OG on-line med en PS3, dog skal man være lidt nørdet. Internettet er der intet problem at hoppe på heller...
|
Skrevet af: Kasper_J
Skrevet den: 01-September-2013 kl. 14:48
SteffenD89 skrev:
Jo, men jeg tror ikke at du læste alt han skrev. Det kan godt lade sig gøre, men så kan du heller ikke på internettet med den. ![Tongue Tongue](smileys/smiley17.gif) |
Ikke så meget anderledes, end at man jo somregel heller ikke kan spille et kopieret PC spil online. Jeg ved at mange har 2 konsoller af samme grund.
Jeg må indrømme, at jeg ikke bruger min PS3 meget mere, jo der er da enkelte eksklusive titler som man gerne ville spille men de som findes til PC'en er altid langt flottere, og ikke mindst billigere at købe.
Venter man 3-6 måneder efter udgivelsen, og holder øje med tilbudene (f.eks. her: http://www.reddit.com/r/GameDeals/ - http://www.reddit.com/r/GameDeals/ ) Kan man ofte købe spillene til 25-100kr.
|
Skrevet af: Among
Skrevet den: 21-September-2013 kl. 14:53
Der er nok ingen tvivl om at de kommercielle interesser hos henholdsvis Sony og Microsoft, spiller en stor rolle hvad angår mængden af eksklusive titler til konsollerne. Når det er sagt er det dog relevant at holde sig for øje at de pågældende virksomheders ageren, nok også er resultatet af en mere fundamental udvikling på spilmarkedet, der er sket gennem de seneste 10-15 år.
Det har altid været konsollernes varemærke at de var "lettere" at gå til en PC'en, hvor ingen installations- og opsætningsproces var nødvendig. Tilmed var konsollerne ofte en billigere underholdningsløsning. Problemet med konsollen bestod dog i at den grafiske formåen haltede relativt meget, i forhold til hvad man kunne opleve på en PC. Jeg mindes således fx hvordan min oplevelse af Fifa 98 til Nintendo 64, kun føltes som en skrabet udgave af det Fifa 98 der var tilgængeligt til PC.
I dag er PC'en principielt stadig foran på den tekniske side, men det umiddelbare grafiske indtryk som PC'en hendholdvis konsollerne kan levere, adskiller sig ikke så meget fra hinanden længere. Konsollerne er således langt mindre bagefter end tilfældet var, og de elementer der tidligere talte til konsollernes fordel, gør sig stadig gældende. Derfor mener jeg at styrkeforholdet grundlæggende har ændret sig mellem konsollerne og PC'en, og ser denne ændring som en afgørende forklaring på at så mange toptitler i dag udgives eksklusivt til konsollerne.
Min pointe er altså at niveauet af eksklusivtitler ikke kun bør begrundes ud fra et kommercielt perspektiv, da situationen nok ville være end anden, havde PC'en stadig havde været i stand til at levere en afgørende anderledes spiloplevelse.
|
Skrevet af: mufcdk1974
Skrevet den: 22-September-2013 kl. 12:22
Steve Jones skrev:
Nej, det er det sædvanlige vræl fra en PC-bruger.. I er selv uden om at konsolspil ikke kommer på PC.. indtjeningen er minimal da størstedelen som gamer på PC bare henter en Torrent.. Sådan har det været i lang tid. |
Årets dummeste indlæg . At indtjeningen er større på en konsol er indiskutabelt, men der kan sagtens tjenes penge på PC spil, hvilket et ellers håbløst lavet Simcity 5 er bedste bevis på.
Starcitzen er et 100% crowdfundet spil med indtil videre 19 millioner dollars og stadig stærkt stigende, et andet eksempel på PC spillere hellere end gerne vil betale for kvalitet. Indtil videre har 400.000 skrevet under på, de vil have GTA 5 til PC, og RdR har været ønsket ligeså kraftigt.
At du vælger, at gøre hovedparten af PC spillere til kriminelle siger mere om dig end dem.
FYI har jeg over 100 fuldt legale spil på min Steam konto.
------------- http://www.invelos.com/DVDCollection.aspx/martin1974 - Film samling (Opdateret den 26/11-09)
|
Skrevet den: 22-September-2013 kl. 12:56
bla bla bla
Langt de fleste downloader deres spil. Sådan er det bare. Det gjorde alle da jeg brugte PC til at spille på og sådan er det stadig, steam eller ej.
400 tusinde som gerne vil have GTA V til PC.. hvor mange er det nu der er solgt allerede til konsol? - hvor mange mio?
|
Skrevet af: londahl
Skrevet den: 22-September-2013 kl. 13:23
SteffenD89 skrev:
Supergris skrev:
Det passer nu ikke. Bare ved at google "PS3 hack" eller "PS3 Jail Break", kommer der mange muligheder op... |
Jo, men jeg tror ikke at du læste alt han skrev. Det kan godt lade sig gøre, men så kan du heller ikke på internettet med den. ![Tongue Tongue](smileys/smiley17.gif) |
Jeg er ret meget på internettet/PS Network med min PS3 der har custom firmware. Sony spærrer adgang en gang i mellem, men så kommer der en ny CFW og jeg kommer på igen.
Køber dog spillene, men har JB for at undgå at skulle skifte bluray hver gang jeg skal skifte spil. Længe leve dovenskaben ![Tongue Tongue](smileys/smiley17.gif)
http://rebug.me/rebug-update-package-0-2-4-21-x-and-4-30-x/ - http://rebug.me/rebug-update-package-0-2-4-21-x-and-4-30-x/
This will update REBUG’s version spoof files to 4.41 and allow connection to PSN. |
------------- LG 47LM620T, Pioneer VSX-922K, 4x Cerwin-Vega! V-5M, 1x Cerwin-Vega! V-5C, 1x Cerwin-Vega! LW-12X
|
Skrevet af: Rasmus8D
Skrevet den: 22-September-2013 kl. 13:34
Jeg har det lige omvendt. Alt jeg har haft til pc har været købt, sådan er det jo også hvis man vil ha online del med Osv. Tror det er en gammel skrøne, at alle henter spil ulovligt til pc.. Prøv også og se hvor mange sims spil der bliver solgt...
Omvendt da vi for mange år siden havde ps 1 fik den da chip i og så var der ellers kopier til alt og alle, jeg tror faktisk ikke jeg kendte en eneste i min folkeskole der købte originale spil til dem... De var hamrende dyre og det havde vi jo ikke råd til... Ja, det en dårlig undskyld og ja jeg skammer mig da også over den adfærd vi alle havde, men alle gjorde det, og selvom det nok er tæt på at være lammeste undskyldning folk kan komme frem med, så er det jo bare sådan det er...
Idag er det jo dejlig nemt og købe spil på pc, enten via steam Eller origin og lign... Ofte er der endda gode tilbud og det er til at betale sig fra... Ofte maks 400 kr for et spil..
------------- Audiovector Mi3 Super / Ki3 center / Kx-x / Earthquake FF 12 / Nad T758
|
Skrevet den: 22-September-2013 kl. 19:24
Steve Jones skrev:
bla bla bla
Langt de fleste downloader deres spil. Sådan er det bare. Det gjorde alle da jeg brugte PC til at spille på og sådan er det stadig, steam eller ej.
400 tusinde som gerne vil have GTA V til PC.. hvor mange er det nu der er solgt allerede til konsol? - hvor mange mio? |
Postulater der kræver dokumentation, ellers er dine indlæg jo bare støj.
400.000 har skrevet under, jeg har ikke, jeg vil gerne have GTA 5, er nok ikke den eneste, kan du se pointen, eller skal den skæres ud i pap?
------------- http://www.invelos.com/DVDCollection.aspx/martin1974 - Film samling (Opdateret den 26/11-09)
|
Skrevet den: 22-September-2013 kl. 19:46
Og hvor mange af de 400k tror du vil downloade spillet via en torrent? - kan du forstå det knaldperle?
|
Skrevet den: 22-September-2013 kl. 19:54
Det sjove er at i reagerer så negativt.. man skulle tro man havde ramt plet :-)
|
Skrevet den: 22-September-2013 kl. 21:21
Steve Jones skrev:
Og hvor mange af de 400k tror du vil downloade spillet via en torrent? - kan du forstå det knaldperle? |
Næh men det ved du sikkert , men kom nu med noget dokumentation eller rækker evnerne kun til postulater?
|
Skrevet den: 22-September-2013 kl. 23:51
mufcdk1974 skrev:
Steve Jones skrev:
Og hvor mange af de 400k tror du vil downloade spillet via en torrent? - kan du forstå det knaldperle? |
Næh men det ved du sikkert , men kom nu med noget dokumentation eller rækker evnerne kun til postulater?
|
![](http://www.tweakguides.com/images/Piracy_7s.jpg)
pdate: For 2009, the most pirated PC game as reported in http://kotaku.com/5435876/report-the-most-pirated-games-of-2009 - this article was Call of Duty: Modern Warfare 2. The PC version had a staggering 4.1 million downloads via torrents alone compared with an estimated 200,000 - 300,000 actual sales via retail and Steam, demonstrating that the most popular game of 2009 was also the most pirated, and more importantly, that the actual number of downloads for the most popular game is now almost three times as high as in 2008, signalling the rampant growth of piracy. It is also interesting to note that while COD:MW2 sold around 300,000 copies on PC and had 4.1 million pirated downloads, the console version sold in excess of 6 million copies during the same period according to http://kotaku.com/5426474/report-modern-warfare-2-pc-us-retail-sales-about-170000-in-november - this article , and yet had a fraction of the number of pirated downloads at around 970,000. Update: For 2010, the most pirated PC game as reported in http://torrentfreak.com/call-of-duty-black-ops-most-pirated-game-of-2010-101228/ - this article was Call of Duty: Black Ops, at 4,270,000 downloads via torrents, compared with 930,000 downloads for the XBox 360 version of the same game. It's not surprising then to see that the PC version of Black Ops is estimated to have only made up http://www.escapistmagazine.com/news/view/105524-CoD-Black-Ops-Sales-Fall-85-in-UK-Still-Overwhelming - only 6% of the total sales for the game in the UK for example, while the XBox 360 version accounted for 54% of sales, and the PS3 at 40%. It's also interesting to note the remainder of that list of top 5 downloaded PC games includes the most popular games of 2010: Battlefield: Bad Company 2, Mafia 2, Mass Effect 2 and StarCraft 2, each one racking up more than 3 million downloads - that's around three times the highest downloaded XBox 360 game, or equivalent to the total number of people playing a PC game http://store.steampowered.com/stats/ - on Steam at any one time. Update: For 2011, the most pirated PC game as reported in http://torrentfreak.com/top-10-most-pirated-games-of-2011-111230/ - this article was Crysis 2 at 3,920,000 copies. Surprisingly, Crysis 2 does not appear in the top 5 pirated games on XBox 360. Instead, we must look to two other games in the most pirated games lists - Battlefield 3 and Call of Duty: Modern Warfare 3 - for comparisons between PC and console piracy. Battlefield 3 was pirated at least 3,510,000 times on PC compared to 760,000 on XBox 360, while Call of Duty: Modern Warfare 3 was pirated 3,650,000 times on PC compared to 830,000 on XBox 360 - in both cases showing roughly 4.5 times as much piracy on PC than console for the same game, which continues the trend of previous years.
http://www.tweakguides.com/Piracy_4.html - http://www.tweakguides.com/Piracy_4.html
![Beer Beer](smileys/smiley41.gif)
|
Skrevet af: tobiasl
Skrevet den: 23-September-2013 kl. 04:03
dem der påstår af pc platformen (Windows) ikke lider af pirat kopier mere ind konsolederne ved ikke hvad de snakker om der for vi for de lorte port altid.
lavet lige en udvideskablig test gik ind på the pirate bay og kiget under pc xbox og ps spil og sate den til af vise dem der bliver download
man skal om på side 2 ved pc spil for af finde et der bliver delt mindre ind det mest download ps spil og vis det er nr 2 skal vi over på side 7 ved pc for af finde et tilsvarene og lag mig sige det sådan de første mange sider ved pc er det ikke få der henter men over 1000 modsat psx og xbox det giver vil et meget godt billet til debatten
|
Skrevet den: 23-September-2013 kl. 13:14
@Steve Jones - folk bliver sku da irriteret når du skærer alle over en kam.
Sker der ulovlige downloads af spil til PC? JA. Gu' gør der så.
Findes der spil til PC der 1. er exclusive og 2. kan tjene sig selv ind igen og derved komme flere spil? JA.
PC-gaming er ikke ved at udød. Vi downloader ikke alle ulovligt.
Det sjove er jo at du konstant nægter at se det vi nu er nogle stykker der har skrevet: Hvad med Space Citizens der har tjent et 2-cifret millionbeløb alene ved crowdfunding? - Jeg loggede lige på steam og på forsiden finder jeg: ARMA III, Torchlight 2, Civilization 5, Total War: Rome 2, Amnesia a Machine for pigs, alle exclusive til PC, alle sequals, eller store titler med undtagelse af måske lige torchlight(?).
Desuden er der Saints Row 4 og det nye Splinter Cell.
FORKLAR mig hvordan disse spil kan blive til hvis vi alle downloader ulovligt og der er minimal indtjening?
|
Skrevet den: 23-September-2013 kl. 14:07
SteffenD89 skrev:
@Steve Jones - folk bliver sku da irriteret når du skærer alle over en kam. |
Hvordan skal man forklare hvorfor industrien har et problem hvis ikke man må generalisere?
SteffenD89 skrev:
PC-gaming er ikke ved at udød. Vi downloader ikke alle ulovligt. |
Det siger jeg heller ikke, men derimod at en stor del gør det. Nu har jeg endda argumenteret for det i posten før - her ser du de helt store blockbuster titler, hvor PC-omsætningen udgør et forsvindende lille del af det store hele. Ergo, hvor ville du selv satse hvis du skulle lave et nyt spil?
SteffenD89 skrev:
Det sjove er jo at du konstant nægter at se det vi nu er nogle stykker der har skrevet: Hvad med Space Citizens der har tjent et 2-cifret millionbeløb alene ved crowdfunding? - Jeg loggede lige på steam og på forsiden finder jeg: ARMA III, Torchlight 2, Civilization 5, Total War: Rome 2, Amnesia a Machine for pigs, alle exclusive til PC, alle sequals, eller store titler med undtagelse af måske lige torchlight(?). |
Der skal nok være enkelte spil som er til at tjene penge på. Problemet er bare de store titler ikke kommer på PC som eksclusive titler længere. De spil du lister siger mig ikke rigtig noget. CIV serien har været stor på PC, så den lever vel på fordums storhedstid.
SteffenD89 skrev:
Desuden er der Saints Row 4 og det nye Splinter Cell.
FORKLAR mig hvordan disse spil kan blive til hvis vi alle downloader ulovligt og der er minimal indtjening? |
Simpelt: man porter fra konsoludgivelserne - minimale udgifter til udvikling.
|
Skrevet den: 23-September-2013 kl. 14:29
I dumme drenge skal oprette jeres egen tråd til bavl om pirateri ![Angry Angry](smileys/smiley7.gif)
|
Skrevet af: zulfo
Skrevet den: 23-September-2013 kl. 14:37
jake51 skrev:
I dumme drenge skal oprette jeres egen tråd til bavl om pirateri ![Angry Angry](smileys/smiley7.gif) |
Nu var pirateri jo en forklaring på eksklusivitet!
Battlefield 3 har solgt 2,4 Millioner på PC, men vel over 10 millioner på konsollerne - derfor er der større sandsynlighed for, at de kommer som eksklusiver på konsollerne.
------------- Lars B
DENON AVR-2200W, XTZ99.36, XTZ 99.26, XTZ 99.26 Center, XTZ W12.16, SONY AF8 & TH42PV60, Panasonic BDT 300, PS3 160Gb, Xbox 360, PS4, Synology DS414
|
Skrevet af: Cyberguyen
Skrevet den: 23-September-2013 kl. 16:24
zulfo skrev:
jake51 skrev:
I dumme drenge skal oprette jeres egen tråd til bavl om pirateri ![Angry Angry](smileys/smiley7.gif) |
Nu var pirateri jo en forklaring på eksklusivitet!
Battlefield 3 har solgt 2,4 Millioner på PC, men vel over 10 millioner på konsollerne - derfor er der større sandsynlighed for, at de kommer som eksklusiver på konsollerne. |
Dem som vælger at købe et spil som Battlefield 3 til konsol er blevet grundigt snydt. Dårlig grafik og mindre baner med færre spillere i multiplayer er hvad man betaler ekstra for ved køb til konsol.
Det er også meget malplaceret at sammenligne piratsoftware på pc med piratsoftware på konsol. Det er langt fra alle der har en konsol, som også har en pc og dermed kan hente ulovligt software. Dermed er det heller ikke sagt at det ulovlige software som folk har hentet, nogensinde forsøges installeret på en PC. Mange henter software for at dele det videre og få adgang til andre ting, som måske de nyeste film. Men i statistikken tæller det som en masse downloads.
Jeg har for 10 år siden aldrig købt et computerspil eller program, men idag er alt min software lovlig, da det er blevet lettere og billigere.
Det er samme udvikling som man ser med musik, hvor størstedelen benytter en streamingtjeneste frem for at downloade det ulovligt.
Eksklusiv titlerne er lavet for at promovere konsollerne, men der er i forhold til tidligere længere imellem de gode eksklusiv titler. Det er gode penge for eksempelvis Sony at have eksklusiv titler, så folk køber deres konsoller og smider nogle ekstra spil i kurven.
|
Skrevet den: 23-September-2013 kl. 20:36
jake51 skrev:
Det fint nok, jeg stopper her. Der kommer ikke noget fornuftigt ud af det uanset. ![Tongue Tongue](smileys/smiley17.gif)
@Steve - Agree to disagree.
|
Skrevet den: 24-September-2013 kl. 09:06
Skrevet den: 24-September-2013 kl. 11:38
Jeg har aldrig nogensinde påstået, der ikke downloades ulovligt PC spil, jeg har derimod anfægtet din latterlige påstand at alle gør det, og det ændrer de over 2 år gamle tal, du har fundet frem ikke en dyt.
Klovn!
|
Skrevet den: 24-September-2013 kl. 12:41
mufcdk1974 skrev:
Klovn! |
Hvor er du sød, Muffe. Læs igen og forstå hvad der skrives. Lad mig lige hjælpe dig da du muligvis ikke har bestået din afgangsprøve i læsning fra folkeskolen:
Steve Jones skrev:
|
Skrevet af: Hother
Skrevet den: 24-September-2013 kl. 12:50
Nu tror jeg minsandten Steve Jones og mufcdk1974 skal prøve at overbevise alle os andre om, at de ER kommet over børnehavestadiet. Det er sørme ikke morsomt for nogen, og uværdigt for recordere.dk.
------------- B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
|
Skrevet den: 24-September-2013 kl. 13:04
Hother skrev:
Nu tror jeg minsandten Steve Jones og mufcdk1974 skal prøve at overbevise alle os andre om, at de ER kommet over børnehavestadiet. Det er sørme ikke morsomt for nogen, og uværdigt for recordere.dk. |
Jeg giver sådan set blot svar på tiltale efter at blive kaldt dum og klovn!
|
|