Print side | Luk vindue

S: DLS M66 højttalere

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Køb og salg
Forumnavn: Køb, salg, bytte
Forumbeskrivelse: Køb, salg og bytte af hjemmets elektronik og indhold. (Kun registrerede brugere kan skrive)
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=125639
Udskrevet den: 02-Juni-2025 kl. 07:24

Emne: S: DLS M66 højttalere
Skrevet af: mureren
Emne: S: DLS M66 højttalere
Skrevet den: 30-August-2013 kl. 22:08
Har et sæt spritnye DLS M66 i Rosewood Piano Gloss finish. Stadig i original indpakning, har ikke engang været åbnet!
Befinder sig i Silkeborg.
Vejledende nypris: 22.000 kr.!

Pris: 14.000 kr.

PS: De kan desværre ikke demonstreres forud, da jeg ikke vil pakke dem ud før et salg. Men de kan selvfølgelig pakkes ud og testes for fejl hos mig, når en handel er indgået.

-------------
Mvh. Mureren

"I wish there was a knob on the TV to turn up the intelligence! There's a knob called "brightness", but it doesn't work!"

Svar:
Skrevet af: Kasper_J
Skrevet den: 30-August-2013 kl. 23:49
Hvor er de købt, og hvor lang tid er det siden (Tænker mere på hvor meget reklamationsret der er tilbage)?

Skrevet den: 31-August-2013 kl. 00:02
Der er ikke noget reklamationsret, for der er ingen kvittering hvoraf de specifikt fremgår!
Jeg har købt dem som en del af en (væsentligt!) større handel med det daværende LF Audio (ny ejer nu, men samme navn), og jeg kan sagtens bevise de ikke er stjålet om nødvendigt.

-------------
Mvh. Mureren

"I wish there was a knob on the TV to turn up the intelligence! There's a knob called "brightness", but it doesn't work!"

Skrevet af: Ukke
Skrevet den: 31-August-2013 kl. 06:46
Hvad skal man bruge reklamationsret til, til et par passive højtalere? De står jo ikke bare af uden grund. Og hvis de gør, så skyldes det i 99% af alle tilfælde forkert brug (clipping/overbelastning). Og der dækker reklamationen alligevel ikke.

Just sayin'

Skrevet den: 31-August-2013 kl. 08:37
Jeg er helt enig med dig ang. reklamationsrettens nødvendighed Ukke.
Men spørgsmålet er nu fint nok alligevel, og måske er det KasperJ's måde at finde ud af/spørge om hvorvidt varerne er "varme", jeg kunne i hvert fald selv have fundet på at spørge som han har gjort.

-------------
Mvh. Mureren

Skrevet af: 0leDK
Skrevet den: 31-August-2013 kl. 10:19
Jo men helt nye højttalere som ikke har været pakke ud kan nu godt have en defekt/transport skade som man ikke kan finde ud af før de er hjemme, da de ikke kan høres før køb.

Skrevet den: 31-August-2013 kl. 10:20
Høj risiko burde være lig lav pris

Skrevet den: 31-August-2013 kl. 10:30
Oprindeligt skrevet af 0leDK 0leDK skrev:

Jo men helt nye højttalere som ikke har været pakke ud kan nu godt have en defekt/transport skade som man ikke kan finde ud af før de er hjemme, da de ikke kan høres før køb.

Måske har jeg formuleret mig lidt vagt!

Ved enighed om et køb, kan højttalerne selvfølgelig pakkes ud og tjekkes for transportskader, samt tilsluttes og testes for fejl, hjemme hos mig, inden køber bringer dem hjem.
Men jeg vil ikke pakke dem ud for "testpiloter", for derefter at stå med "brugte" højttalere, og intet salg.

-------------
Mvh. Mureren

Skrevet den: 31-August-2013 kl. 10:32
Oprindeligt skrevet af 0leDK 0leDK skrev:

Høj risiko burde være lig lav pris

Vil det sige du ikke føler et afslag på 36,36% af vejledende udsalgspris er fair, for en ny og ubrugt vare?

-------------
Mvh. Mureren

Skrevet den: 31-August-2013 kl. 10:44
Selvfølgelig når de kan høres inden køb er det ok, held og lykke med salget :)

Skrevet af: Kasper_J
Skrevet den: 31-August-2013 kl. 11:27
Oprindeligt skrevet af Ukke Ukke skrev:

Hvad skal man bruge reklamationsret til, til et par passive højtalere? De står jo ikke bare af uden grund. Og hvis de gør, så skyldes det i 99% af alle tilfælde forkert brug (clipping/overbelastning). Og der dækker reklamationen alligevel ikke.

Just sayin'

Der kan da sagtens være produktionsfejl i sådan nogen, jeg har f.eks. haft nogle hvor delefiltret ikke var monteret korrekt fra fabrikken, det medførte at man kunne høre noget der raslede ved høje lydtryk - Bemærkede det først efter en måneds tid, da man skulle ret tæt på for at høre det.

Tak til trådstarter for svaret, jeg er desværre ikke interesseret så. Held og lykke med salget.Smile

Skrevet den: 04-Oktober-2013 kl. 12:40
Bump

Og byttes også gerne til Sonos komponenter såsom: Connect:Amp, Play:5, Play:3, PlayBar og Sub

-------------
Mvh. Mureren

Skrevet den: 24-November-2014 kl. 11:02
Så har højttalerne stået et år mere....og som god vin er de naturligvis blevet bedre med alderen, og dermed dyrere Tongue

-------------
Mvh. Mureren

Skrevet den: 29-December-2014 kl. 22:44
BUMP

Byttes evt. også helt eller delvist for B&O, eksempelvis:
Beolab 8002
Beolab 9
Beolab 4000 Mk II
Beolab 3

-------------
Mvh. Mureren

Print side | Luk vindue