Print side | Luk vindue

Tror mit tv er hacket

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Visnings- og lytte-udstyr
Forumnavn: TV
Forumbeskrivelse: Fladskærme, billedrør og projections-tv
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=125654
Udskrevet den: 22-November-2024 kl. 07:50

Emne: Tror mit tv er hacket
Skrevet af: Jesper75
Emne: Tror mit tv er hacket
Skrevet den: 31-August-2013 kl. 15:43
Hej alle

Som overskriften fortæller, så tror jeg mit tv er hacket.

Nu har vi prøvet 2 gange, at tv'et blinker og selv skifter kanal, til en med masser af tal i. Første gang så vi et live billed fra en seng med dyner, og med et par fyre i baggrunden. Og lige for lidt siden, et live billed af en ung fyr med kasket ved en pc.

Det er et Sony tv med et par år på banen, kan ikke lige huske hvilken model den er, og den er indstillet, så den kan modtage trådløs internet, men bruger det aldrig.

Nogen som ved hvad det er for noget?

Svar:
Skrevet af: hopgreve
Skrevet den: 31-August-2013 kl. 16:05
Vildt Ouch , kan du ikke se om det er fra internettet du modtager , og så evt slå det fra da du jo ikke bruger det.
Og surt at det er unge fyre du ser live , så var det sgu bedre med damer live LOLLOLEmbarrassed
MVH

-------------
PANASONIC 55CX725 | Pioneer VSX832 | TP TUBE 500/200/160 | PANASONIC BD220 | ATV4K

Skrevet den: 31-August-2013 kl. 16:29
Ja det er øv øv, at det kun fyre man kan se Embarrassed

Men signalet må jo komme ind igennem det trådløse internet, som er lukket med et langt kodeord, så hvis jeg ændre kodeord, så burde jeg vel være fri for dem igen? Men hvordan er De kommet igennem i første omgang? Jeg har googlet længe, men fandt nul og nix Thumbs Down

Skrevet af: ridderdk
Skrevet den: 31-August-2013 kl. 17:09
du må lige fortælle hvilke kanaler KAN du tage?
Er  kanalerne der skiftes til via egen antenne (DVB-T eller DVB-S), eller er det en Setop boks der pludselig skifter kanal??
Lyder MEGET mystisk

Skrevet af: bruger udmeldt 23
Skrevet den: 31-August-2013 kl. 17:10
Eller for den sags skyld, DVB C...

Når du ikke bruger internettet på TV'et, så kan du ligeså godt deaktivere det, da man vist ikke opdaterer mere på noget, som er over 2 år gammelt - dette har vist været debatteret i en anden tråd her på sitet?

Skrevet den: 31-August-2013 kl. 17:56
Oprindeligt skrevet af ridderdk ridderdk skrev:

Er  kanalerne der skiftes til via egen antenne (DVB-T eller DVB-S), eller er det en Setop boks der pludselig skifter kanal??
Lyder MEGET mystisk

Jeg bruger DVB-C, og alle kanaler fungere fint. Første gang gik den fra HDMI1 til kanal noget i denne stil 13421110000, og man kunne se det i 10 - 15 sek, og så gik tv'et tilbage til HDMI1. Jeg så noget fra Netflix og videre over til tv'et. Og jeg troede det var noget denne vej der var skyld i det, men når tv'et skifter til en anden kanal, så må det næsten være der det er galt. I dag, så vi noget vi noget, som vi havde optaget på tv'et, og den skiftede over på en kanal i stil med den jeg skrev tidligere. Og efter igen 10 - 15 sek, gik den over på afspilningen af det optaget.

Jeg har skiftet password til routeren, og prøver om det kan gøre det.

Og har lige slået wifi fra i tv'et.

Skrevet den: 31-August-2013 kl. 18:05
At skifte password vil sikkert hjælpe i et stykke tid, hvis skidtet kommer fra internettet - så bliver det nok hacket igen.

DVB C... Er det Waoo!, YouSee, eller Stofa? Det KUNNE jo være udbyderen, som har bøvl med deres grej - det har vi jo prøvet før - dog mest i forb. m. fodbold..................

Skrevet den: 31-August-2013 kl. 18:15
Du har koblet computeren til TV'et for at se Netflix? Hvis ja, så kan det måske komme derfra, og ikke nødvendigvis fra WiFi'en? 

Skrevet den: 31-August-2013 kl. 18:15
Oprindeligt skrevet af turbo2 turbo2 skrev:

At skifte password vil sikkert hjælpe i et stykke tid, hvis skidtet kommer fra internettet - så bliver det nok hacket igen.

DVB C... Er det Waoo!, YouSee, eller Stofa? Det KUNNE jo være udbyderen, som har bøvl med deres grej - det har vi jo prøvet før - dog mest i forb. m. fodbold..................

Vi får vores tv signal igennem fællesantenne.

Men syntes det er lidt spooky. Tror faktisk, at det billed vi kan se, er noget som kommer fra webcams, men hvorfor sende det over til mig? 

Men jeg må vel se tiden an, og krydse finger, at ændret password er nok.

Er lige kommet i tanke om, at første gang det skete, var den 23/8 og så igen idag 31/8 hmmm Ouch

Skrevet den: 31-August-2013 kl. 18:18

Du har koblet computeren til TV'et for at se Netflix? Hvis ja, så kan det måske komme derfra, og ikke nødvendigvis fra WiFi'en? 

Yes pc'en er koblet til tv'et, da tv'et er for gamle til at kunne få Netflix direkte.

Men tv'et vælger at gå fra HDMI1 (pc) til den mystiske kanal navn, og det må jo betyde, at det ikke er fra pc'en det går galt?

Skrevet den: 31-August-2013 kl. 18:18
Så kune det måske være webcam'ene, som ikke er HF-tætte nok, og signalet fra dem så går direkte igennem antennekablerne, (Eller HDMI-kablet?) hvis de sender kraftigt nok? Fordi hvorfor have besværet med at hacke for kun nogle få sekunder pr. gang?

Skrevet af: KlausDM
Skrevet den: 31-August-2013 kl. 18:37
Hvis der er noget der er "hacket" er det dit trådløse netværk.

Hvis dit tv præsenterer sig som en DLNA afspiller på det trådløse netværk og andre kan bruge dit netværk, så kan de drille jer med at sende video/billeder den vej.

Klaus

-------------
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk" rel="nofollow - http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk" rel="nofollow - http://moppe.dk

Skrevet af: Lars
Skrevet den: 31-August-2013 kl. 19:25
Hej Jesper

Jeg tænker på om det kan være noget trådløst (DLNA?) der kommer ind, fra nabolaget et sted.

Umiddelbart burde enheder dog skulle parres, men man ved aldrig om der kan være fejl i noget.

/Lars

-------------
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk

Skrevet den: 31-August-2013 kl. 19:51

Så kune det måske være webcam'ene, som ikke er HF-tætte nok, og signalet fra dem så går direkte igennem antennekablerne, (Eller HDMI-kablet?) hvis de sender kraftigt nok? Fordi hvorfor have besværet med at hacke for kun nogle få sekunder pr. gang?

Ja det giver ikke rigtig mening. Men jeg vil næste gang (hvis der da kommer en) prøve at være hurtig med at filme det.

Tak for hjælpen Smile

Skrevet den: 31-August-2013 kl. 19:52
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Hvis der er noget der er "hacket" er det dit trådløse netværk.

Hvis dit tv præsenterer sig som en DLNA afspiller på det trådløse netværk og andre kan bruge dit netværk, så kan de drille jer med at sende video/billeder den vej.

Klaus

Jeg har ændret password til routeren, og håber det kan gøre det.

Tak for hjælpen Smile

Skrevet den: 31-August-2013 kl. 19:57
Oprindeligt skrevet af Lars Lars skrev:

Hej Jesper

Jeg tænker på om det kan være noget trådløst (DLNA?) der kommer ind, fra nabolaget et sted.

Umiddelbart burde enheder dog skulle parres, men man ved aldrig om der kan være fejl i noget.

/Lars

Hej Lars

Det kan sagtens være sådan noget i den stil. Men password er ændret, og så håbe det var det. Men 2 gange, det er mystisk, og det gider jeg da ikke at have Angry

Men tak for forslaget Smile

Skrevet den: 31-August-2013 kl. 19:58
Oprindeligt skrevet af ridderdk ridderdk skrev:

Lyder MEGET mystisk

Siger tak for hjælpen Smile 

Skrevet den: 31-August-2013 kl. 20:38
Oprindeligt skrevet af Jesper75 Jesper75 skrev:

Ja det giver ikke rigtig mening. Men jeg vil næste gang (hvis der da kommer en) prøve at være hurtig med at filme det.

Tak for hjælpen Smile

Det, du har optaget, er det slettet igen? Hvis ikke, kunne du jo bare "spole" hen til, hvor det vises? Og så filme det.

Det, Lars mener, kunne være defekt, behøver så ikke være noget hos dig, men kunne ligeså godt være en fejl på de webcams, som udsender skidtet..

Skrevet af: Muffeh
Skrevet den: 31-August-2013 kl. 20:51
Jeg tænker mere, om i bor i hus/stueetage? eller bare 1. i så fald, overvej om der er andre i nabolaget med samme tv, eller for den sags skyld bare en universal fjernbetjening, som render og laver løjer med jer ind af vinduet..

- kender nemlig til andre gode historier om folk der har fået skiftet kanal pga. der nogen der har leget med sådan en.. det fedeste er dog en episode hvor de tog den med ned i en elektronik butik og skiftede kanal på alle tv'erne LOL

-------------
LG 55LB561V (TV) | Onkyo TX-NR626 | DALI Blue 8008, C1000LE, DALI Zensor 1 & DALI Concept SUB | Sonos ZP90 | Synology DS211J & DS411J | WDTV Live 3.Gen. | PlayStation 4

Skrevet den: 01-September-2013 kl. 01:38
Oprindeligt skrevet af Muffeh Muffeh skrev:

Jeg tænker mere, om i bor i hus/stueetage? eller bare 1. i så fald, overvej om der er andre i nabolaget med samme tv, eller for den sags skyld bare en universal fjernbetjening, som render og laver løjer med jer ind af vinduet..

- kender nemlig til andre gode historier om folk der har fået skiftet kanal pga. der nogen der har leget med sådan en.. det fedeste er dog en episode hvor de tog den med ned i en elektronik butik og skiftede kanal på alle tv'erne LOL

Dette kræver jo så, at Jesper75 VED, at han kan modtage den slags kanaler, han beskriver.

Har også selv hørt historier om nogle, som boede i et udlejningssommerhusområde, hvor der var B & O-TV i alle husene - her legede man også med fjernbetjeningerne, så naboernes TV skiftede kanal og over på Tekst-TV, osv.!Big smile Husk på, at ethvert B & O-TV kan betjenes med ALLE B & O-fjernbetjeninger...

Skrevet den: 01-September-2013 kl. 08:44

Tak for hjælpen Smile

Det, du har optaget, er det slettet igen? Hvis ikke, kunne du jo bare "spole" hen til, hvor det vises? Og så filme det.

Det, Lars mener, kunne være defekt, behøver så ikke være noget hos dig, men kunne ligeså godt være en fejl på de webcams, som udsender skidtet..

Vi prøvede at gå tilbage, for at se om det var der fejlen lå, men nej. Så det er tv'et som skifter kanal til den der lange nummer, og man kan se, at tv'et arbejder, hvor der er en lille ting som drejer rundt i toppen af skærmen.

Skrevet den: 01-September-2013 kl. 08:48
Vi fik lagt nye antennekabler ind for få uger siden, da de gamle ikke havde nok afskærmning. Men det kan næsten heller ikke være det? For det er jo tv'et som skifter Confused

Men jeg er nok der nu, at jeg vælger at gå tilbage til det gamle password til routeren, stille kameraet parat og håbe det sker igen, og at jeg er hurtig nok Cool

Skrevet den: 01-September-2013 kl. 14:35
Det, jeg mente med at spole tilbage og afspille de "indtrængende" var, at når det vises, så filme det optagede... Prøv lige det!Smile

Skrevet af: Lars
Skrevet den: 01-September-2013 kl. 20:27

http://www.recordere.dk/indhold/templates/?a=9605">
http://www.recordere.dk/indhold/templates/?a=9605 - Kan Sonys TV kigge ind i fremmede hjem?
http://www.recordere.dk/indhold/templates/?a=9605 - En dansk familie oplever mystik omkring deres 2 år gamle Sony Bravia TV. De har flere gange oplevet at blive stillet igennem til andre TV, og kigge direkte ind i fremmede hjem.

-------------
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk

Skrevet af: hopgreve
Skrevet den: 02-September-2013 kl. 16:39
Hold da op , nu er det også på tv2.dk
MVH

-------------
PANASONIC 55CX725 | Pioneer VSX832 | TP TUBE 500/200/160 | PANASONIC BD220 | ATV4K

Skrevet af: CyberHouse
Skrevet den: 02-September-2013 kl. 17:56

Ja det er øv øv, at det kun fyre man kan se Embarrassed

Men signalet må jo komme ind igennem det trådløse internet, som er lukket med et langt kodeord, så hvis jeg ændre kodeord, så burde jeg vel være fri for dem igen? Men hvordan er De kommet igennem i første omgang? Jeg har googlet længe, men fandt nul og nix Thumbs Down

Hej Jesper.

Sørg for at det ikke er en WEP kryptering på det trådløse, da den relativt nemt kan hackes, uanset længden. Minimum WPA/WPA2.

-------------
Pioneer LX5090H | Pioneer SC-LX72 | B&W - Cm 7, Front | B&W - CMC2 - Center | B&W - CCM65, Surround | B&W - ASW CM10 - Sub | Samsung BDP-1500

Skrevet af: mkirkelund
Skrevet den: 02-September-2013 kl. 19:54
Oprindeligt skrevet af hopgreve hopgreve skrev:

MVH

Link? 

Skrevet af: DrageMester
Skrevet den: 02-September-2013 kl. 20:02
Oprindeligt skrevet af mkirkelund mkirkelund skrev:

Oprindeligt skrevet af hopgreve hopgreve skrev:

MVH

Link? 

http://beep.tv2.dk/nyheder/familiens-fladsk%C3%A6rm-t%C3%A6ndte-selv-fremmedes-webkameraer - http://beep.tv2.dk/nyheder/familiens-fladsk%C3%A6rm-t%C3%A6ndte-selv-fremmedes-webkameraer

-------------
Sony KDL-37W5500 + KDL-32W705B, YouSee tv-boks, Panasonic DMR-BCT820, Boxee Box, Chromecast, Synology DS414

Skrevet af: KlausDM
Skrevet den: 02-September-2013 kl. 20:15
Hold da op som en fjer kan blive til 5 høns.

Der er så mange uafklarede spørgsmål her.
For eksempel det der tal oppe i det ene hjørne, svarer det til en Skype konto (at det er en der tilfældigt "ringer"), eller er det samme måde det ser ud, når man forsøger at afspille en video via DLNA?
Er det en computer på netværket der er hacket, er det det trådløse netværk der er hacket eller?

Klaus

-------------
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk" rel="nofollow - http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk" rel="nofollow - http://moppe.dk

Skrevet af: DiscomanDK
Skrevet den: 08-September-2013 kl. 00:26
Haha...

Er der sket noget nyt i Sony Hacker sagen?

Skrevet den: 08-September-2013 kl. 08:47
Man kunne vel undgå det, hvis man efter at have set net-TV, Netflix, eller andet, hvor computeren er koblet på TV'et, så koble computeren fra igen eller slukke denne, når man til at skal se alm. TV? Det kan jo være, det sker gennem computeren, og ikke nødvendigvis gennem Wifien? Bare et vildt gæt herfra...

Skrevet af: aerik
Skrevet den: 13-September-2013 kl. 10:18
er der sket noget nyt? eller er det bare glemt?

Print side | Luk vindue