Print side | Luk vindue

Selector HD - Feedback til TDC

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Modtagelse og distribution
Forumnavn: Modtagelse og udstyr generelt
Forumbeskrivelse: Generelt om modtagelse af TV, radio og andet media
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=12588
Udskrevet den: 19-April-2024 kl. 19:24


Emne: Selector HD - Feedback til TDC
Skrevet af: Lars
Emne: Selector HD - Feedback til TDC
Skrevet den: 04-Juni-2006 kl. 22:09

Hej Alle

Dette emne er til dialog med TDC, omkring forbedring af Selector HD.

Her samles op på de problemer, som i oplever med Selector HD. Ikke kun bugs, men også de ting som ikke virker hensigtsmæssigt.

Der er en fair chance for at vi kan påvirke produktet. Så fat dit keyboard, og skriv hvad der kan forbedres i den.

TDC deltager aktivt her i emnet. Udviklingsingeniør Steen G. Enevoldsen (sge_tdc) koordinerer for TDC. Samler jeres erfaringer og inputs sammen, besvarer tekniske spørgsmål og giver status på den videre udvikling.


Dette emne er kun til teknisk feedback til TDC på Selector HD

Andre debatter om forsinkede bokse, eller signaler der mangler i den ene eller den anden region, henvises til emnet:

Oplevelser med VM i HD


Selector HD - Problemer / Forslag

  1. Problemer med format på HDMI. Man tvinges til at vælge om signalet ud skal være 576i, 720p eller 1080i. Vælges 720p eller 1080i, så vil alle standard 4:3 udsendelser have sorte striber i siderne. Der foreslås istedet en AUTO mode, så boksen selv vælger det mest egnede udgangssignal afhængig af kilden.

  2. Problemer med 2-kanals lyd. Bl.a. Cartoon har dansk og engelsk lyd blandet. Mangler der mulighed for at vælge om man vil høre højre eller venstre kanal ?

  3. Periodisk kan boksen ikke fjernbetjenes. Dette kan vare flere minutter.

  4. Den slukker ind imellem af sig selv. Der er muligvis kun fejl enkelte på enkelte bokse, og er derfor ingen standard fejl. Kom med rapport hvis du oplever det.

  5. Billede på SCART dårligere på Selector HD sammenlignet med Sagem 60. TDC kender dette problem, og der arbejdes på en firmware løsning der fixer der.

  6. Nogle kanaler (eks. Disney Channel og Discovery Animal Planet) har kun lyd i en kanal.

  7. Mulighed for at dæmpe lyset i displayet savnes.

  8. Ingen Dolby Digital 5.1 lyd på C More HD kanalen (ikke nødvendigvis et problem i den nye Selector)

  9. Nogle kanaler er uden lyd (bl.a. CNN). Gælder muligvis kun når den digitale lydudgang bruges.

  10. Mulighed for favorit liste savnes.

  11. HDMI-udgangen opleves som ustabil. Der opleves udfald på både billede og lyd.

  12. Problemer med at sende HDMI signalet igennem nogle "HDMI repeatere" (HDMI switch, reveiver med HDMI ect). På nogle virker det, på andre ikke.


  /Lars

PS. Har du brug for at starte helt forfra, kan du lave en factory reset af Selector HD. Læs mere her: Selector HD - Factory reset

PPS. TDC har også en side for http://tdckabeltv.dk/appmanager/ktv/privat?_nfpb=true&_pageLabel=P13600348951149681795556&_nfls=false - kendte fejl på Selector HD .

 



-------------
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk



Svar:
Skrevet af: Olzini
Skrevet den: 05-Juni-2006 kl. 00:00
Jeg oplever også problemet med formatet på HDMI, og tilslutter mig en auto
mode for os der ikke er helt skarpe i formatproblematikken.

Jeg har ikke dog ikke haft problemer med fjernbetjeningen eller at Selector
slukker af sig selv.


-------------
Jan Olsen


Skrevet af: KOS.
Skrevet den: 05-Juni-2006 kl. 01:25
Jeg kan så tilslutte mig alle de Bugs/Fejl du har nævnt der.

Og så er der kun lyd i den ene højtaler på Disney Channel og Discovery Animal Planet.

Og så kunne det være fedt hvis man kunne dæmpe lyset i displayet men det er vel ønske tænkning




Skrevet af: Lars
Skrevet den: 05-Juni-2006 kl. 01:33

Oprindeligt skrevet af KOS. KOS. skrev:

Og så er der kun lyd i den ene højtaler på Disney Channel og Discovery Animal Planet.

Og så kunne det være fedt hvis man kunne dæmpe lyset i displayet men det er vel ønske tænkning

Vi tager det da med.

Hvis svaret så er 'desværre ikke', er der jo ikke noget at gøre ved det. Men det kunne jo være at de har adgang til at styre displayets lysstyrke

  /Lars



-------------
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk


Skrevet af: Cookie Monster
Skrevet den: 05-Juni-2006 kl. 04:02

Jeg ved godt at det er noget der ikke lige kan ændres, men

den nye TDC-selector er UALMINDELIG GRIM!

Endelig er fladskærmsteknologien kommet ned i et prisleje, hvor alle kan være med og så skal man have sådan et 80'er pc-kabinet stående ved siden af.

Hvad tænker TDC på?

 

 



Skrevet af: Lars
Skrevet den: 05-Juni-2006 kl. 11:06

Oprindeligt skrevet af Lars Lars skrev:

Men det kunne jo være at de har adgang til at styre displayets lysstyrke

Jeg har fået bekræftet at boksen faktisk kan sådanne ting. Den er ganske fleksibel bag facaden, så det er vel kun et spørgsmål om at ønske det nok.

Altså hvis Selector HD brugere her brændende ønsker f.eks. auto-format på HDMI, dæmpning af lys i displayet mv. så er det noget som TDC vil kunne lave i en senere firmware. 

Vi skal blot overbevise dem om - at de ting er uundværlige for at Selector HD kan fungere optimalt. Og jeres ord betyder noget!

Så fortsæt med at komme med inputs til fejl og mangler, så samler vi op på det.

  /Lars



-------------
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk


Skrevet af: KOS.
Skrevet den: 05-Juni-2006 kl. 11:55
Nu har jeg fået nok,her til morgen og ind til nu KL.11.51 har jeg slet ikke kunne bruge min fjernbetjæning den vil ingen ting fuldstændig DØD.Jeg er så nået til det punkt hvor jeg ikke gider mere så den bliver leveret tilbage tirsdag.

Når de så har fået den til at virke så kan det være at den bliver købt igen,måske.


Skrevet af: jdg1
Skrevet den: 05-Juni-2006 kl. 12:05

1. De forskellige "zoom" modes - dette kan muligvis ikke rettes fsva. HDMI (jf. Lars' forklaring) men det bør kunne rettes fsva. component (men hvem gider foretager en sådan konvertering?? rgb-->component-->rgb)

2. Billedkvaliteten via scart er decideret ringe! Dette er muligvis et pga. dårligt hardware og kan derfor ikke rettes vha. software?

3. Billedkvaliteten via HDMI er bedre end via scart, men stadigvæk dårligere end på den gamle boks.

4. Hvor er HD-kanalerne??? (forhandleren lovede allerede nu, at der var to kanaler - og folk med DVB tunere kan se dem!!)

 

Det var lige de issues jeg har fundet efter kort tids brug. Lige nu har jeg taget HD-Selectoren fra igen og kører nu med den gamle boks.



Skrevet af: KOS.
Skrevet den: 05-Juni-2006 kl. 12:10
Oprindeligt skrevet af jdg1 jdg1 skrev:

1. De forskellige "zoom" modes - dette kan muligvis ikke rettes fsva. HDMI (jf. Lars' forklaring) men det bør kunne rettes fsva. component (men hvem gider foretager en sådan konvertering?? rgb-->component-->rgb)


2. Billedkvaliteten via scart er decideret ringe! Dette er muligvis et pga. dårligt hardware og kan derfor ikke rettes vha. software?


3. Billedkvaliteten via HDMI er bedre end via scart, men stadigvæk dårligere end på den gamle boks.


4. Hvor er HD-kanalerne??? (forhandleren lovede allerede nu, at der var to kanaler - og folk med DVB tunere kan se dem!!)


 


Det var lige de issues jeg har fundet efter kort tids brug. Lige nu har taget HD-Selectoren fra igen og kører nu med den gamle boks.

Lige nu har taget HD-Selectoren fra igen og kører nu med den gamle boks.

Ja har lige tilsluttet min 60 igen som at komme i himlen.


Skrevet af: Lars
Skrevet den: 05-Juni-2006 kl. 15:32

Hej Alle

TDC kender problemet med at Standard TV kan opleves som dårligere kvalitet, på den nye Selector i forhold til den gamle.

Sagem arbejder på sagen, og der forventes en firmware rettelse der løser det inden 1. juli.

  /Lars



-------------
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk


Skrevet af: jdg1
Skrevet den: 05-Juni-2006 kl. 16:26
Oprindeligt skrevet af Lars Lars skrev:

Hej Alle

TDC kender problemet med at Standard TV kan opleves som dårligere kvalitet, på den nye Selector i forhold til den gamle.

Sagem arbejder på sagen, og der forventes en firmware rettelse der løser det inden 1. juli.

  /Lars

Hej Lars - tak for feedback

Gælder dette kun scart udgangen eller gælder det billedkvaliteten på alle udgange?



Skrevet af: Lars
Skrevet den: 05-Juni-2006 kl. 17:39

Oprindeligt skrevet af jdg1 jdg1 skrev:

Er dette kun scart udgangen eller gælder det billedkvaliteten på alle udgange?

De mener at fejlen må være synlig på alle outputs, ved visning af SD kilder. Problemet ligger sansynligvis i den driver, der styrer selve chipsettet.

  /Lars



-------------
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk


Skrevet af: Carser
Skrevet den: 05-Juni-2006 kl. 17:47
Jeg er nysgerrig: Hvordan viser den ringere SD-billedkvalitet sig i praksis?

-------------
M.v.h. Carser

Sony RDR-HX710B, Sony KV-32FX66E, Sony DVP-S325, Sony STR-DE635, Sony MDS-JE320, Sony DCR-HC17E, Sagem 60 Selector + skarpt syn.


Skrevet af: jdg1
Skrevet den: 05-Juni-2006 kl. 18:06
Oprindeligt skrevet af Lars Lars skrev:

Oprindeligt skrevet af jdg1 jdg1 skrev:

Er dette kun scart udgangen eller gælder det billedkvaliteten på alle udgange?

De mener at fejlen må være synlig på alle outputs, ved visning af SD kilder. Problemet ligger sansynligvis i den driver, der styrer selve chipsettet.

  /Lars

Ok - det stemmer jo også overens med mine observationer

Nogen udmelding om hvornår updaten kommer?



Skrevet af: jdg1
Skrevet den: 05-Juni-2006 kl. 18:09
Lars, kan du evt. forhøre dig om hvornår det er muligt at se "prøve" HD-kanalerne?


Skrevet af: jdg1
Skrevet den: 05-Juni-2006 kl. 18:10

Oprindeligt skrevet af Carser Carser skrev:

Jeg er nysgerrig: Hvordan viser den ringere SD-billedkvalitet sig i praksis?

Mere udtværet billede, en del "shimmering" og knap så gode farver.



Skrevet af: Lars
Skrevet den: 05-Juni-2006 kl. 18:25

Oprindeligt skrevet af jdg1 jdg1 skrev:

Nogen udmelding om hvornår updaten kommer?

Kun at den kommer i denne måned. Senest 1. juli.

Jeg tror dog ikke TDC vil holde denne firmware tilbage. Den vil nok udkomme såsnart de mener den er klar 

  /Lars



-------------
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk


Skrevet af: Carser
Skrevet den: 05-Juni-2006 kl. 18:30
Oprindeligt skrevet af jdg1 jdg1 skrev:

Oprindeligt skrevet af Carser Carser skrev:

Jeg er nysgerrig: Hvordan viser den ringere SD-billedkvalitet sig i praksis?

Mere udtværet billede, en del "shimmering" og knap så gode farver.

Det var mere specifikt - tak.

Lettere off-topic: Jeg er i øvrigt ikke sikker på, at Sagem 60 har bedre billede end de gamle bokse. Der er øget kontrast i RGB, men jeg ser af og til også lidt uro og fnidder i konturer, jeg ikke kan mindes at have set på min Selector "Classic" fra '98, hvis kontrastniveau egentlig passede bedre til mine andre A/V kilder og TV'ets indb. tuners. 



-------------
M.v.h. Carser

Sony RDR-HX710B, Sony KV-32FX66E, Sony DVP-S325, Sony STR-DE635, Sony MDS-JE320, Sony DCR-HC17E, Sagem 60 Selector + skarpt syn.


Skrevet af: jdg1
Skrevet den: 05-Juni-2006 kl. 18:32
Oprindeligt skrevet af Carser Carser skrev:

Oprindeligt skrevet af jdg1 jdg1 skrev:

Oprindeligt skrevet af Carser Carser skrev:

Jeg er nysgerrig: Hvordan viser den ringere SD-billedkvalitet sig i praksis?

Mere udtværet billede, en del "shimmering" og knap så gode farver.

Det var mere specifikt - tak.

Lettere off-topic: Jeg er i øvrigt ikke sikker på, at Sagem 60 har bedre billede end de gamle bokse. Der er øget kontrast i RGB, men jeg ser af og til også lidt uro og fnidder i konturer, jeg ikke kan mindes at have set på min Selector "Classic" fra '98, hvis kontrastniveau egentlig passede bedre til mine andre A/V kilder og TV'ets indb. tuners. 

hmm...der syntes jeg til gengæld at Sagem 60 boksen var en anelse bedre end den gamle boks - en anelse mere "crisp" i billedet.

Denne kvalitetsforskel er dog slet ikke i nærheden af den der eksisterer mellem Sagem 60 og den nye HD-selector.



Skrevet af: Carser
Skrevet den: 05-Juni-2006 kl. 18:46
Enig m.h.t. crispness forskel - både i konturer og i kontrast. Og måske er det lidt uafgjort - kontrast og skarphed på TV/recorder kan man jo altid fifle med.

Men Selector HD må klart forbedres, den bør absolut ikke være værre end sine forgængere til at vise SD digital TV.

-------------
M.v.h. Carser

Sony RDR-HX710B, Sony KV-32FX66E, Sony DVP-S325, Sony STR-DE635, Sony MDS-JE320, Sony DCR-HC17E, Sagem 60 Selector + skarpt syn.


Skrevet af: Lars
Skrevet den: 05-Juni-2006 kl. 18:58

Oprindeligt skrevet af jdg1 jdg1 skrev:

Lars, kan du evt. forhøre dig om hvornår det er muligt at se "prøve" HD-kanalerne?

Ja - og det bliver med det helt store smil fremme!

Ok - efter indledende trommer og fanfare - afsløres hermed at:

Imorgen formiddag ved 10-tiden, går TDC i luften med C More HD.

Kanalen vil være gratis for alle jer med Selector HD året ud.

Der vises 3 stk. film i HD hver aften (i cirkulation) og resten af døgnet vises HD trailere og promotion (se programmet på http://www.canalplus.dk - CanalPlus.dk )

VM-kampene vises på HD 1 (kanal nummer 148)
C More HD vises på HD 2 (kanal nummer 149)

Var det ikke dagens gode nyhed?

  /Lars



-------------
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk


Skrevet af: jdg1
Skrevet den: 05-Juni-2006 kl. 19:05
Oprindeligt skrevet af Lars Lars skrev:

Oprindeligt skrevet af jdg1 jdg1 skrev:

Lars, kan du evt. forhøre dig om hvornår det er muligt at se "prøve" HD-kanalerne?

Ja - og det bliver med det helt store smil fremme!

Ok - efter indledende trommer og fanfare - afsløres hermed at:

Imorgen formiddag ved 10-tiden, går TDC i luften med C More HD.

Kanalen vil være gratis for alle jer med Selector HD året ud.

Der vises 3 stk. film i HD hver aften (i cirkulation) og resten af døgnet vises HD trailere og promotion (se programmet på http://www.canalplus.dk - CanalPlus.dk )

VM-kampene vises på HD 1 (kanal nummer 148)
C More HD vises på HD 2 (kanal nummer 149)

Var det ikke dagens gode nyhed?

  /Lars

Det lyder godt

Spørgsmålet er bare, om den bug der giver dårlig billedkvalitet på SD kanaler også påvirker HD kanalerne?

Ved du evt. noget om dette Lars?



Skrevet af: Lars
Skrevet den: 05-Juni-2006 kl. 19:07

Oprindeligt skrevet af jdg1 jdg1 skrev:

Spørgsmålet er bare, om den bug der giver dårlig billedkvalitet på SD kanaler også påvirker HD kanalerne?

Nej, HD går rent igennem.

  /Lars



-------------
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk


Skrevet af: hansie
Skrevet den: 05-Juni-2006 kl. 19:13

Tak til Lars for den gode nyhed

Var ellers ved at ikke skulle have en hd selector til WM

Men nu må jeg se og der er nogen der har lager i morgen.

Mvh Hans



Skrevet af: KOS.
Skrevet den: 05-Juni-2006 kl. 20:58
Se det var jo en nyhed der vil noget ,som jeg har skrevet tidliger vil jeg lever min HD box tilbage tirsdag,men er kommet frem til at jeg vil bytte den til en ny tirsdag da den HD box jeg har må være en Mandags model++


Skrevet af: Prasmus
Skrevet den: 05-Juni-2006 kl. 21:27
Oprindeligt skrevet af Lars Lars skrev:

TDC kender problemet med at Standard TV kan opleves som dårligere kvalitet, på den nye Selector i forhold til den gamle.


Jeg gad vide, om TDC var bekendt med den fejl da de startede på at sælge HD boksene - det lyder ikke som om kunderne er blevet gjort opmærksom på fejlen (og at det vil blive rettet) da de købte.
Hvis TDC ikke var bekendt med det, hvor meget test har de så lavet på disse nye  boksene ????
Jeg undres bare...........

PS: C More HD kanalen er en rigtig god nyhed, til det vil jeg sige : Godt gået TDC !!!

Mvh Peter



Skrevet af: Lars
Skrevet den: 05-Juni-2006 kl. 21:54

Oprindeligt skrevet af Prasmus Prasmus skrev:

Hvis TDC ikke var bekendt med det, hvor meget test har de så lavet på disse nye  boksene ????

Det hele falder vist igen tilbage på den meget sene deadline for de endelige HD chipset. Alt omkring udvikling, produktion, levering og sluttest har jo næsten foregået i forgårs (billedeligt talt).

Jeg kan heller ikke forestille mig, at Sagem havde ladt fejl i driverne slippe ud i færdige produkter, hvis de havde fanget den i god tid inden.

Jeg er ikke så bekymret over at det driller lidt med de nye bokse. Der skal nok komme styr på det. Men tilhører man den forsigtige type, og iøvrigt er ligeglad med VM, så vent dog med at købe til problemerne er løst.

Hører man til dem der vil være først med det nye, og måske går højt på i fodbold, så springer man på vognen nu. Men venter så lige en måned eller to med at sælge den gamle Selector

Selvfølgelig kunne det have været rart, om VM lå til næste år og vi var henne omkring julen 2007 nu. TDC har lige frigivet en lækker ny Selector, i et smart design, her op til julehandlen. Alt virker perfekt, og alle er glade....

Lige nu er Selector HD så mest velegnet til HD ... og her er det meget glædeligt at høre om C More HD tilbudet. Så har man ligesom noget at fordrive ventetiden med

  /Lars



-------------
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk


Skrevet af: Biojensen
Skrevet den: 05-Juni-2006 kl. 21:56
Oprindeligt skrevet af Lars Lars skrev:

 

Imorgen formiddag ved 10-tiden, går TDC i luften med C More HD.

Kanalen vil være gratis for alle jer med Selector HD året ud.

Der vises 3 stk. film i HD hver aften (i cirkulation) og resten af døgnet vises HD trailere og promotion (se programmet på http://www.canalplus.dk - CanalPlus.dk )

VM-kampene vises på HD 1 (kanal nummer 148)
C More HD vises på HD 2 (kanal nummer 149)

Var det ikke dagens gode nyhed?

  /Lars

Det var da dejligt med lidt gode nyheder det er jo ikke dem der har været flest af siden de første HD selector er kommet ud til forbrugerne.



-------------
Film skal ses i hjemmebiografen :-)

Se min hjemmebio & få inspiration & råd til hjemmebiografen på http://www.biojensen.dk" rel="nofollow - http://www.biojensen.dk



Skrevet af: lunddal
Skrevet den: 06-Juni-2006 kl. 11:04
Oprindeligt skrevet af Lars Lars skrev:

Altså hvis Selector HD brugere her brændende ønsker f.eks.
auto-format på HDMI, dæmpning af lys i displayet mv. så er det noget som
TDC vil kunne lave i en senere firmware. 



Man må vel forvente at Auto på HDMI er noget der er fastlagt at komme
i en opdatering, da funktionen står i guiden.


Skrevet af: OTol
Skrevet den: 06-Juni-2006 kl. 11:20
Oprindeligt skrevet af Lars Lars skrev:

Ja - og det bliver med det helt store smil fremme!

Ok - efter indledende trommer og fanfare - afsløres hermed at:

Imorgen formiddag ved 10-tiden, går TDC i luften med C More HD.

Kanalen vil være gratis for alle jer med Selector HD året ud.

Der vises 3 stk. film i HD hver aften (i cirkulation) og resten af døgnet vises HD trailere og promotion (se programmet på http://www.canalplus.dk - CanalPlus.dk )

VM-kampene vises på HD 1 (kanal nummer 148)
C More HD vises på HD 2 (kanal nummer 149)

Var det ikke dagens gode nyhed?

  /Lars

Fantastisk nyhed. Virkelig flot gået TDC.

Jeg er meget spændt på at høre de første anmeldelser, de må jo snart være på trapperne.

Jeg har forgæves forsøgt at få en HD-selector i vores lokale TDC butik. 



Skrevet af: jdg1
Skrevet den: 06-Juni-2006 kl. 12:19
Oprindeligt skrevet af OTol OTol skrev:

Oprindeligt skrevet af Lars Lars skrev:

Ja - og det bliver med det helt store smil fremme!

Ok - efter indledende trommer og fanfare - afsløres hermed at:

Imorgen formiddag ved 10-tiden, går TDC i luften med C More HD.

Kanalen vil være gratis for alle jer med Selector HD året ud.

Der vises 3 stk. film i HD hver aften (i cirkulation) og resten af døgnet vises HD trailere og promotion (se programmet på http://www.canalplus.dk - CanalPlus.dk )

VM-kampene vises på HD 1 (kanal nummer 148)
C More HD vises på HD 2 (kanal nummer 149)

Var det ikke dagens gode nyhed?

  /Lars

Fantastisk nyhed. Virkelig flot gået TDC.

Jeg er meget spændt på at høre de første anmeldelser, de må jo snart være på trapperne.

Jeg har forgæves forsøgt at få en HD-selector i vores lokale TDC butik. 

Jeg skal nok kigge på det, når jeg har fri fra arbejde i aften



Skrevet af: hansie
Skrevet den: 06-Juni-2006 kl. 14:07

Hvilken TDC butik kan levere ?

Jeg har prøvet Køge, Roskilde, Hundige, Tåstrup uden held

Mvh Hans



Skrevet af: jdg1
Skrevet den: 06-Juni-2006 kl. 14:08
Oprindeligt skrevet af hansie hansie skrev:

Hvilken TDC butik kan levere ?

Jeg har prøvet Køge, Roskilde, Hundige, Tåstrup uden held

Mvh Hans

Prøv evt. Speakers Corner i KBH.



Skrevet af: Ayla
Skrevet den: 06-Juni-2006 kl. 14:22
Oprindeligt skrevet af jdg1 jdg1 skrev:

Oprindeligt skrevet af hansie hansie skrev:

Hvilken TDC butik kan levere ?

Jeg har prøvet Køge, Roskilde, Hundige, Tåstrup uden held

Mvh Hans

Prøv evt. Speakers Corner i KBH.



De har dem ikke. Man kan blive skrevet op.

Nogle der kender et sted, der har dem på lager i KBH?


-------------
/Martin


Skrevet af: Ayla
Skrevet den: 06-Juni-2006 kl. 14:26
Oprindeligt skrevet af Lars Lars skrev:

Oprindeligt skrevet af jdg1 jdg1 skrev:

Lars, kan du evt. forhøre dig om hvornår det er muligt at se "prøve" HD-kanalerne?

Ja - og det bliver med det helt store smil fremme!

Ok - efter indledende trommer og fanfare - afsløres hermed at:

Imorgen formiddag ved 10-tiden, går TDC i luften med C More HD.

Kanalen vil være gratis for alle jer med Selector HD året ud.

Der vises 3 stk. film i HD hver aften (i cirkulation) og resten af døgnet vises HD trailere og promotion (se programmet på http://www.canalplus.dk - CanalPlus.dk )

VM-kampene vises på HD 1 (kanal nummer 148)
C More HD vises på HD 2 (kanal nummer 149)

Var det ikke dagens gode nyhed?

  /Lars



Hej Lars

Du skulle vel ikke have frekvenserne på de nye HD kanaler, så jeg kan prøve at fange dem på DVB-C?

Takker...

Update: Har fundet HD 2 nu på 610 Mhz (super flot billede :))

HD 1 er måske slet ikke åbnet endnu?


-------------
/Martin


Skrevet af: jdg1
Skrevet den: 06-Juni-2006 kl. 14:30
Oprindeligt skrevet af Ayla Ayla skrev:

Oprindeligt skrevet af jdg1 jdg1 skrev:

Oprindeligt skrevet af hansie hansie skrev:

Hvilken TDC butik kan levere ?

Jeg har prøvet Køge, Roskilde, Hundige, Tåstrup uden held

Mvh Hans

Prøv evt. Speakers Corner i KBH.



De har dem ikke. Man kan blive skrevet op.

Nogle der kender et sted, der har dem på lager i KBH?

hmm...det var godt nok hurtigt. De havde en hel stabel stående, da jeg hentede min i lørdags.



Skrevet af: Ayla
Skrevet den: 06-Juni-2006 kl. 14:34
Oprindeligt skrevet af jdg1 jdg1 skrev:

Oprindeligt skrevet af Ayla Ayla skrev:

Oprindeligt skrevet af jdg1 jdg1 skrev:

Oprindeligt skrevet af hansie hansie skrev:

Hvilken TDC butik kan levere ?

Jeg har prøvet Køge, Roskilde, Hundige, Tåstrup uden held

Mvh Hans

Prøv evt. Speakers Corner i KBH.



De har dem ikke. Man kan blive skrevet op.

Nogle der kender et sted, der har dem på lager i KBH?

hmm...det var godt nok hurtigt. De havde en hel stabel stående, da jeg hentede min i lørdags.



Alle butikker jeg har talt med (i KBH) har enten ikke modtaget den nye Selector eller også har de modtaget 5 stk. i lørdags, som allerede er solgt.


-------------
/Martin


Skrevet af: jdg1
Skrevet den: 06-Juni-2006 kl. 14:36
Oprindeligt skrevet af Lars Lars skrev:

Oprindeligt skrevet af jdg1 jdg1 skrev:

Er dette kun scart udgangen eller gælder det billedkvaliteten på alle udgange?

De mener at fejlen må være synlig på alle outputs, ved visning af SD kilder. Problemet ligger sansynligvis i den driver, der styrer selve chipsettet.

  /Lars

Lars, ved du hvilket chipset der er tale om? (er det Broadcom ?)



Skrevet af: mosede
Skrevet den: 06-Juni-2006 kl. 14:43
Oprindeligt skrevet af Ayla Ayla skrev:

[QUOTE=jdg1][QUOTE=Ayla] [QUOTE=jdg1][QUOTE=hansie]

Alle butikker jeg har talt med (i KBH) har enten ikke modtaget den nye Selector eller også har de modtaget 5 stk. i lørdags, som allerede er solgt.


Jeg er skrevet op i Hundige. Har netop rykket for min. De havde slet ikke fået nogen endnu. Tilsyneladende var de ikke klar over at andre butikker havde fået!


Skrevet af: Lars
Skrevet den: 06-Juni-2006 kl. 16:47

Oprindeligt skrevet af jdg1 jdg1 skrev:

Lars, ved du hvilket chipset der er tale om? (er det Broadcom ?)

De hedder ST

Må være dem her:  http://www.st.com - http://www.st.com

  /Lars



-------------
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk


Skrevet af: Lars
Skrevet den: 06-Juni-2006 kl. 16:48

Oprindeligt skrevet af Ayla Ayla skrev:

HD 1 er måske slet ikke åbnet endnu?

Nej, det er jo VM signalet. Det åbner sikkert ikke før fredag engang.

  /Lars



-------------
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk


Skrevet af: Stampe
Skrevet den: 06-Juni-2006 kl. 16:53
Jeg har også forgæves forsøgt i dag. Dels i TDC butikken i Nørrebrocenteret, dels i Expert på Nørrebrogade. Begge steder udsolgt. Hos Expert sagde de dog at TDC ville levere igen onsdag eller torsdag - sagt med alle mulige forbehold. 


Skrevet af: hansie
Skrevet den: 06-Juni-2006 kl. 16:54

Nå men jeg der da blevet skrevet op til en selector 2 steder

Og 2 steder gad de ikke skrive op.......................

Så nu er det bare at vente på at de ringer

Hans



Skrevet af: jdg1
Skrevet den: 06-Juni-2006 kl. 16:57
Oprindeligt skrevet af Lars Lars skrev:

Oprindeligt skrevet af jdg1 jdg1 skrev:

Lars, ved du hvilket chipset der er tale om? (er det Broadcom ?)

De hedder ST

Må være dem her:  http://www.st.com - http://www.st.com

  /Lars

Er det også producenten af de-interlace chippen? (har aldrig hørt om dem før)



Skrevet af: DonJensen
Skrevet den: 06-Juni-2006 kl. 17:10
Jeg har hentet min idag (TDC Ballerup), og den er også sluttet til. C More HD står rigtigt godt.

-------------
http://bfbc2.elxx.net/stats/ps3/K-Gaard">


Skrevet af: Lars
Skrevet den: 06-Juni-2006 kl. 17:12

Oprindeligt skrevet af jdg1 jdg1 skrev:

Er det også producenten af de-interlace chippen? (har aldrig hørt om dem før)

Det tror jeg. De regnede ihvertfald med at fejlen lå i driveren til det ST chipset.

  /Lars



-------------
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk


Skrevet af: Stampe
Skrevet den: 06-Juni-2006 kl. 17:14
Oprindeligt skrevet af hansie hansie skrev:

Så nu er det bare at vente på at de ringer



............ senest fredag


Skrevet af: Carser
Skrevet den: 06-Juni-2006 kl. 19:25

Jeg så lige TV2 Nyhederne.

TDC, der nu skulle have 5.000 bokse klar til levering, har indtil videre kun fået 100 stk. - til hele landet!



-------------
M.v.h. Carser

Sony RDR-HX710B, Sony KV-32FX66E, Sony DVP-S325, Sony STR-DE635, Sony MDS-JE320, Sony DCR-HC17E, Sagem 60 Selector + skarpt syn.


Skrevet af: jdg1
Skrevet den: 06-Juni-2006 kl. 19:28

Oprindeligt skrevet af DonJensen DonJensen skrev:

Jeg har hentet min idag (TDC Ballerup), og den er også sluttet til. C More HD står rigtigt godt.

Ja, det står sgu' udemærket

Ikke lige så godt som HD-DVD (det var jo helller ikke forventet), men en klar forbedring i forhold til "alm." tv.



Skrevet af: twocat_cph
Skrevet den: 06-Juni-2006 kl. 19:31
Jeg har ringet  til selector kunde service , fuck tdc  Højre hånd ved ikke hvad venstr laver og  havde Selector kundeservice nævnt dekoder i ballerup  kunne jeg havde taget til ballerup og hente dekoder ,, og jeg syntes servcen er elendig .



Skrevet af: hansie
Skrevet den: 06-Juni-2006 kl. 19:39

Kundeservice har aldrig været noget

og øv til at det blev vist i TV2    nu er der bare flere der skal have en selector

Hans



Skrevet af: Lars
Skrevet den: 06-Juni-2006 kl. 19:58

Oprindeligt skrevet af Carser Carser skrev:

TDC, der nu skulle have 5.000 bokse klar til levering, har indtil videre kun fået 100 stk. - til hele landet!

Der kom ca. 100 stk ud i butikkerne i lørdags, men kun i København.

Det er de bokse som flere her har fået fingre i. Som jeg skrev i nyheden, var det en lille tyvstart. Der er ikke sket nogen leveringer i pinsen, så butikkerne venter stadig på næste portion.

  /Lars



-------------
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk


Skrevet af: hummelmose
Skrevet den: 06-Juni-2006 kl. 20:10
Her er min feedback.

Var i 4 forskellige TDC forretninger i København. 0 havde nogen, og uanset om jeg var skrevet op eller ej, så var det fingeren til mig.

Så min holdning er: Hvis TDC ikke får mere end 100 stk. inden VM, så kan de tage deres HD Selector og stikke den derop hvor solen sjældent titter frem.

Det er arrogance, at de markedesfører den så massivt, og så har de den ikke. Ligesom jeg ved at jeg blev skrevet op som den første i Rødovre Centrum, der er en af deres store forretninger i København, og jeg har fået nada.

Så mit feedback til TDC er at man burde opgradere hele selectorgruppen.


Skrevet af: jdg1
Skrevet den: 06-Juni-2006 kl. 20:15

Et lille tip til de heldige der har fået boksen

På HD prøvekanalen (VM fodbold kanalen) vises der i øjeblikket forskellige testmønstre, som man kan bruge til basal kalibrering (pluge patterns, overscan osv.)



Skrevet af: Biojensen
Skrevet den: 06-Juni-2006 kl. 20:43

Jeg har idag fået min HD selector (TDC ballerup) . Billedet på C more HD ser rigtig godt ud via HDMI. Har prøvet at køre med et 15 meter langt scartkable for at se forskellen men det var ikke muligt da billedet kun var sort & hvidt ,har prøvet alle indstillingerne . Jeg mener at have læst/hørt at den nye selector ikke kan vise tekster via HDMI men da jeg kørt lidt rundt på kanalerne og kom forbi Canal + var der tekster på i 10-20 sekunder.

Her er de problemer jeg har oplevet de første timer med selectoren.

  • Har desværre været ude for at billede via HDMI begyndte at blinke men det kunne afhjælpes ved at slukke & tænde selectoren(måske en software opdatering kan fjerne det problem).
  • Opdatering som gør at man kan se alle kanaler i 16/9 via HDMI.

Jeg tog lige et screen shots af mit billede. Køre med en Panasonic PT-AE900E projektor & et 104" greylinelærred fra Qualityscreen. Der kommer nogle flere screen shots på min http://www.biojensen.dk - hjemmeside



-------------
Film skal ses i hjemmebiografen :-)

Se min hjemmebio & få inspiration & råd til hjemmebiografen på http://www.biojensen.dk" rel="nofollow - http://www.biojensen.dk



Skrevet af: Stampe
Skrevet den: 06-Juni-2006 kl. 20:49
Rolig nu. Jeg er ikke TDC fan - faktisk kan jeg nærmest ikke fordrage den virksomhed og benytter gerne enhver mulighed for at skyde på dem. Men lige i denne sammenhæng er de nok uskyldige.

Når deres franske leverandør ikke kan levere den chip der skal bruges, så er der ikke meget TDC kan gøre. Og da den samme leverandør skal levere chips til hd-boxe til resten af Europa, så prøv at gætte hvor meget TDC og lille Danmark har at skulle have sagt, når de er oppe mod markeder som England, Tyskland, Frankrig osv der også skriger på hd-boxe. Nok får TDC fingeren - men det er af deres chipleverandør.

Iøvrigt har jeg ikke set dem markedføre den specielt massivt. Det har Stofa derimod med deres box.


Skrevet af: Biojensen
Skrevet den: 07-Juni-2006 kl. 00:02

Der skulle være Dolby digital 5,1 lyd på C MORE HD men de 2 film som er blevet vist 7/6 kl 21.00 & 22.20 have ikke Dolby digital lyd men er det TDC eller Canal + som har skyldlen for den manglen Dolby digital 5,1 lyd. Nogle af de andre Canal + kanaler har vist film med Dolby digital 2,0 & 5,1 lyd og der virkede det fint.



-------------
Film skal ses i hjemmebiografen :-)

Se min hjemmebio & få inspiration & råd til hjemmebiografen på http://www.biojensen.dk" rel="nofollow - http://www.biojensen.dk



Skrevet af: chuf
Skrevet den: 07-Juni-2006 kl. 00:02

Hej,
Super godt initiativ med denne feedback til TDC - de skal have nogle tæv!
Jeg er en af de "heldige", der har fået fingre i en HD Selector. Det er første gang jeg har ejet en selector, så er ny i 'gamet'.

Her er de problemer jeg har:
1. Boksen slukker af sig selv efter 1-2 minutter. Først troede jeg det var pga dårligt signal. De anbefaler max 10 m. ledning uden t-stykker eller forstærkere. Jeg har forstærker på og lidt mere end 10 m. ledning. Efter at have lånt et voldsomt dyrt antennekabel mener jeg ikke det kan være det. (Nogen der ved noget om en opdatering mod dette problem? Hvordan får man opdateringen, når man ikke kan holde den tændt mere end 2 minutter?)
2. Den kan ikke vise 16:9 i anden opløsning end 576p
3. Fjernbetjening dør i perioder.

Glæder mig meget til at høre om evt. opdateringer!!



-------------
Mvh
Rasmus Friis


Skrevet af: huztler
Skrevet den: 07-Juni-2006 kl. 00:48

Sagem 81 :

1) Lyden kommer kun i den ene højttaler på flere af kanalerne.

2) Kan ikke finde den gode gamle tv oversigt.. (Kanal 800 eller deromkring) som på sagem 60'eren.. og tidligere.

 



Skrevet af: NotesMaster
Skrevet den: 07-Juni-2006 kl. 00:58

Jeg sidder og kigger på HD feedet fra CMORE HD.

Det ser TOTALT godt ud, MEN...

Jeg får en line (et par pix høj) der konstant står og flimre i bunden af billedet.

jeg benytter 720p, HDMI->DVI-I på Phillips 50" Plasma

/Brian



Skrevet af: JesperLund
Skrevet den: 07-Juni-2006 kl. 01:02
Bliver CMORE HD ikke sendt i 1080i? Der har været kritik af scaleren i Selector HD, så måske hjælper det at vælge kildematerialets opløsning?

-------------
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.


Skrevet af: twocat_cph
Skrevet den: 07-Juni-2006 kl. 08:26
Har lige snakket med Selector kunde service . det er så  elendigt , at de intet ved om de ca. 100 selector HD  , der kom ud i Lørdags , de aner ikke en dut og    er totalt ubrugelige og  Tele butikkerne tager ikke telefonen ,  

Nu tager jeg ud i ballerup og hvis de ikke har nogen sleector HD , blir jeg sur


Skrevet af: Lars
Skrevet den: 07-Juni-2006 kl. 08:34

Oprindeligt skrevet af huztler huztler skrev:

2) Kan ikke finde den gode gamle tv oversigt.. (Kanal 800 eller deromkring) som på sagem 60'eren.. og tidligere.

Nej. Den nye boks er markant anderledes end den gamle på det område, så den gamle EPG kan ikke genbruges.

Istedet er TDC igang med at opbygge en internet-portal, som den nye boks kan tilgå. Med EPG, Selector Cinema (video on demand), info og diverse interaktive ting (som f.eks. gaming / betting - hvis de må) Denne portal er dog ikke klar før om et halvt års tid.

  /Lars



-------------
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk


Skrevet af: Lars
Skrevet den: 07-Juni-2006 kl. 08:37

Oprindeligt skrevet af chuf chuf skrev:

Hvordan får man opdateringen, når man ikke kan holde den tændt mere end 2 minutter?)

Hvis du tænker på firmware opdateringer, så tilbydes vist de når boksen tænder.

Oprindeligt skrevet af chuf chuf skrev:

2. Den kan ikke vise 16:9 i anden opløsning end 576p

Ok, hvad sker der i 576i ?

Hvad sker der i 720p eller 1080i ?

  /Lars



-------------
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk


Skrevet af: chuf
Skrevet den: 07-Juni-2006 kl. 08:57
Oprindeligt skrevet af Lars Lars skrev:

Hvis du tænker på firmware opdateringer, så tilbydes vist de når boksen tænder.

Ok, hvad sker der i 576i ?

Hvad sker der i 720p eller 1080i ?

  /Lars

Jeg tænker på de opdateringer, der skal rette alle disse åbenlyse fejl. Når min boks ikke kan stå tændt i mere end 2 minutter synes jeg det er svært at se, hvordan TDC kan opdatere den.

Det kan godt være det var 576i, der kunne vises i 16:9, men de to andre vises bare som 4:3 selv om 16:9 vælges. Det står godt nok i quick guiden at det skal være sådan, men jeg mener ikke det er tilfredsstillende - selectoren burde jo have en rimelig god scaler. Eller hvad?

Lars, har du drøftet disse fejl med TDC eller samler du stadig materiale?



-------------
Mvh
Rasmus Friis


Skrevet af: huztler
Skrevet den: 07-Juni-2006 kl. 09:35
Oprindeligt skrevet af Lars Lars skrev:

Oprindeligt skrevet af huztler huztler skrev:

2) Kan ikke finde den gode gamle tv oversigt.. (Kanal 800 eller deromkring) som på sagem 60'eren.. og tidligere.

Nej. Den nye boks er markant anderledes end den gamle på det område, så den gamle EPG kan ikke genbruges.

Istedet er TDC igang med at opbygge en internet-portal, som den nye boks kan tilgå. Med EPG, Selector Cinema (video on demand), info og diverse interaktive ting (som f.eks. gaming / betting - hvis de må) Denne portal er dog ikke klar før om et halvt års tid.

  /Lars

Hej Lars tak for hurtigt svar :) ..  Med 3 selectorere tilsuttet må jeg jo bruge den gamle tv guide imens ;) ...



Skrevet af: jdg1
Skrevet den: 07-Juni-2006 kl. 09:48
Oprindeligt skrevet af NotesMaster NotesMaster skrev:

Jeg sidder og kigger på HD feedet fra CMORE HD.

Det ser TOTALT godt ud, MEN...

Jeg får en line (et par pix høj) der konstant står og flimre i bunden af billedet.

jeg benytter 720p, HDMI->DVI-I på Phillips 50" Plasma

/Brian

Har dit tv ikke en overscan funktion eller zoom?



Skrevet af: Lars
Skrevet den: 07-Juni-2006 kl. 11:15

Oprindeligt skrevet af chuf chuf skrev:

Det kan godt være det var 576i, der kunne vises i 16:9, men de to andre vises bare som 4:3 selv om 16:9 vælges. Det står godt nok i quick guiden at det skal være sådan, men jeg mener ikke det er tilfredsstillende - selectoren burde jo have en rimelig god scaler. Eller hvad?

Det er ikke så simpelt som man måske skulle tro. HDTV er altid 16:9, så vælges 720p eller 1080i vil signalet være i 16:9

TDC har ikke lov til at lave om på TV-stationernes billeder. Det skal passere råt og ubehandlet, såvidt muligt den originale kvalitet, helt fra TV-stationen ud til TV'et.

Sender TV'etationen et 16:9 billede, og der er valgt 720p eller 1080i i Selector HD, så vil det fylde skærmen ud:

Sendes derimod et 4:3 billede, og der er valgt 720p eller 1080i i Selector HD så vil billedet få sorte striber i siderne:

Dette fordi TDC ikke må - og heller ikke ønsker - at skalere på det originale signal.

Så ser man 4:3 programmer, bør man kun bruge 576i. Desværre mangler Selector vist endnu den annoncerede "AUTO mode", som kunne vælge den slags automatisk (altså vælge 576i ved alle SD signaler, og det passende HD signal til HDTV udsendelserne).

Oprindeligt skrevet af chuf chuf skrev:

Lars, har du drøftet disse fejl med TDC eller samler du stadig materiale?

Det er en løbende dialog, og de kender også forummet her så ofte har de læst det inden jeg når at spørge

De er klar over de fejl der er registreret indtil nu, og der arbejdes både hos Sagem og TDC på løsninger.

Men lige den med 4:3 på HDTV opløsningerne på HDMI kan der ikke gøres noget ved. Det er sådan HDMI skal være.

  /Lars



-------------
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk


Skrevet af: jdg1
Skrevet den: 07-Juni-2006 kl. 11:23
Oprindeligt skrevet af Lars Lars skrev:

Sendes derimod et 4:3 billede, og der er valgt 720p eller 1080i i Selector HD så vil billedet få sorte striber i siderne:

Det værste er dog letterbox i 4:3 - så får man blot et lille "frimærke-billede" midt på skærmen



Skrevet af: JesperLund
Skrevet den: 07-Juni-2006 kl. 11:32

Letterbox 4:3 på et digitalt sendenet bør simpelthen forbydes ved lov. Det må være en sag for Folketinget



-------------
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.


Skrevet af: Stampe
Skrevet den: 07-Juni-2006 kl. 12:09
Sidste nyt: jeg har lige snakket med min meget hjælpsomme Expertbutik. TDC-konsulenten har været fordi i dag og der skulle lande en sending torsdag eller fredag. Og da TDC nok er klar over at det haster, vil de nok blive leverevet til butikkerne med kurer senest lørdag. Nu er jeg i hvert fald skrevet op både i Expert og en TDC shop, så er det bare at håbe det bedste.


Skrevet af: JesperLund
Skrevet den: 07-Juni-2006 kl. 12:52

I denne tråd er det kommet frem at Sagem 60 og Sagem 81 ikke er remote kompatible
http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=12675&PN=1&TPN=100 - http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=12675& PN=1&TPN=100

Man kan diskutere om dette er en bug eller en feature, men det volder et problem for dem som bruger G-Link systemet i for eksempel Pioneer recordere sammen med Sagem 81 (HD Selector).



-------------
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.


Skrevet af: Bendix
Skrevet den: 07-Juni-2006 kl. 13:09
Hvad nytter det egentlig at sætte selectoren på auto mode hvis der alligevel kommer bjælker ude i siderne? Som jeg har forstået det så viser hdmi det signal der sendes og ikke andet?


Skrevet af: Lars
Skrevet den: 07-Juni-2006 kl. 13:20

Oprindeligt skrevet af Bendix Bendix skrev:

Hvad nytter det egentlig at sætte selectoren på auto mode hvis der alligevel kommer bjælker ude i siderne? Som jeg har forstået det så viser hdmi det signal der sendes og ikke andet?

720p og 1080i er altid 16:9

576i kan bruges til visning af 4:3 via HDMI

Så hvis der kunne laves en AUTO mode som virkede således:

  • SD 576i 4:3 sendes som 576i
  • SD 576i 16:9 opskaleres til 720p eller 1080i
  • HD 720p sendes som 720p
  • HD 1080i sendes som 1080i

Så tror jeg alle ville være glade. Dem der ikke kan bruge AUTO, kan jo så bare vælge et fast format.

  /Lars



-------------
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk


Skrevet af: jdg1
Skrevet den: 07-Juni-2006 kl. 13:30
Oprindeligt skrevet af Lars Lars skrev:

Oprindeligt skrevet af Bendix Bendix skrev:

Hvad nytter det egentlig at sætte selectoren på auto mode hvis der alligevel kommer bjælker ude i siderne? Som jeg har forstået det så viser hdmi det signal der sendes og ikke andet?

720p og 1080i er altid 16:9

576i kan bruges til visning af 4:3 via HDMI

Så hvis der kunne laves en AUTO mode som virkede således:

  • SD 576i 4:3 sendes som 576i
  • SD 576i 16:9 opskaleres til 720p eller 1080i
  • HD 720p sendes som 720p
  • HD 1080i sendes som 1080i

Så tror jeg alle ville være glade. Dem der ikke kan bruge AUTO, kan jo så bare vælge et fast format.

  /Lars

hmm....en SDI modifikation af HD-Selectoren begynder at blive mere og mere interessant....



Skrevet af: JesperLund
Skrevet den: 07-Juni-2006 kl. 13:31

Oprindeligt skrevet af Bendix Bendix skrev:

Hvad nytter det egentlig at sætte selectoren på auto mode hvis der alligevel kommer bjælker ude i siderne? Som jeg har forstået det så viser hdmi det signal der sendes og ikke andet?

Som det er nu skal du vælge en HDMI opløsning, f.eks. 1080i. Hvis du så ser en SD kanal i 576i, bliver det scalet til 1080i, og da 576i reelt er en 4:3 opløsning (evt. med 16:9 flag, som betyder at billedet skal strækkes horisontalt), skal opløsningen ændres til en 16:9 opløsning (720p og 1080i er kun 16:9 opløsninger). Det gøres ved at pillarboxe billedet (dog går jeg ud fra at billedet bliver strukket og scalet, hvis der er et 16:9 flag?).

Ideen med auto må være at 1080i bliver sendt som 1080i, og at 576i bliver sendt som 576i uden pillarboxing af 4:3 materiale. Det sidste forudsætter så, at du på dit display (fladskærm) kan justere aspect ratio for 576i input, altså vælge 16:9 wide (stræk), 4:3 (pillerbox), eller eventuelt 16:9 zoom (zoom og stræk).

En lille analogi: på nogle DVD afspiller har du en option for hvordan 4:3 materiale skal behandles i forhold til et 16:9 display (må gælde de fleste med HDMI output). På min Panasonic S49 (uden HDMI) kan jeg vælge ingen konvertering (svarende til hvad DVD afspillere normalt gør med 4:3 materiale), 4:3 pillarbox eller 16:9 zoom. De to sidste valgmuligheder sender et 16:9 signal fra DVD afspilleren, selvom discen er 4:3.

Hvis man har den holdning at rigtigt 4:3 materiale skal ses i den korrekte aspect ratio (uden brede ansigter), er HDMI format problemet begrænset til 4:3 letterbox materiale. Det er der desværre stadig en del af, selvom det ikke har nogen berettigelse i et digitalt sendenet...



-------------
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.


Skrevet af: JesperLund
Skrevet den: 07-Juni-2006 kl. 13:42
Oprindeligt skrevet af Lars Lars skrev:

576i kan bruges til visning af 4:3 via HDMI

Så hvis der kunne laves en AUTO mode som virkede således:

  • SD 576i 4:3 sendes som 576i
  • SD 576i 16:9 opskaleres til 720p eller 1080i
  • HD 720p sendes som 720p
  • HD 1080i sendes som 1080i

Så tror jeg alle ville være glade. Dem der ikke kan bruge AUTO, kan jo så bare vælge et fast format.

Jeg har ikke selv en fladskærm eller enheder med HDMI output, så min "viden" er alene baseret på læsning af manualer og forum indlæg. Ud fra det har jeg fået indtrykket at 720x576 kan være både 4:3 og 16:9 (ligesom analogt RGB eller component), hvis ellers dit display er i stand til at strække billedet for HDMI input. Modsat f.eks. 1920x1080 er 720x576 hverken en naturlig 4:3 eller 16:9 opløsning. Dog kan man vel sige at det primært er en 4:3 opløsning, med et flag for at strække billedet til 16:9, på samme måde som DVD? Korriger mig hvis jeg tager fejl....

DVD afspillere med HDMI output (og nogle uden) har indstillinger for at behandle 4:3 materiale, som kan være ingen (hvis displayet selv kan strække eller pillarboxe), 4:3 pillarbox eller 16:9 letterbox zoom. De to sidste giver output i 16:9 format, dog ikke nødvendigvis opskaleret. Jeg vil umiddelbart mene at det samme må være ønskeligt på HD Selector'en for SD, altså 576i materiale. Det er ikke nødvendigvis optimalt at skalere i afspilleren, specielt ikke hvis man har købt en scaler til 20k...



-------------
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.


Skrevet af: KOS.
Skrevet den: 07-Juni-2006 kl. 13:50
Har hentet min nye HD Box idag da den anden var helt fuckup,problemet er der jo også men den jeg lige har hentet.Fjernbetjeningen virker ikke i op til 10-20 minutter af gangen og nogen gange op til en time af gangen er ret frustræret over det,lidt kedligt at man skal rejse sig op hver gang man skal skifte kanal.Har så oplevet på denne box at billed står og hoppe en gang imellem dog ikke på den HD kanal fra Canal+


Skrevet af: Lars
Skrevet den: 07-Juni-2006 kl. 13:53

Hej Alle

De næste 1000 Selector HD er i butikkerne fra imorgen. I nogle butikker allerede fra åbningen (primært Jylland / Fyn) og andre fra ca. middag (primært Sjælland).

Læs evt. http://www.recordere.dk/indhold/templates/?a=782&z=5 - pressemeddelelsen fra TDC her.

  /Lars

PS. Oversvøm ikke dette emne med debat om levering, emnet er primært til at samle op på de tekniske problemer.

 



-------------
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk


Skrevet af: Lars
Skrevet den: 07-Juni-2006 kl. 13:57

Hej Alle

Vigtigt

TDC er meget interesseret i at høre om de fejl i oplever med at Selector HD slukker/rebooter af sig selv.

Det samme omkring de problemer der er med fjernbetjeningen, at den periodisk holder op med at virke.

De har dog en lille bøn. Når i oplever de fejl, så prøv at beskrive mere detaljeret hvad boksen lavede og hvilket setup den havde - lige da det skete.

Så i på almindelig TV, så i HDTV. Var det med HDTV output. Var det mens i navigerede i menuerne osv. Altså prøve at komme med lidt detaljer, som kan hjælpe ingeniørene hos TDC videre.

  /Lars



-------------
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk


Skrevet af: KOS.
Skrevet den: 07-Juni-2006 kl. 14:32
Ind til vidre har jeg kun oplevet at fjernbetjeningen holder op med at virke når jeg ser almindelig TV og HDTV hvor output er HDMI,det er både over HDMI og scartkabel og det forkommer og HDTV+almindelig TV at fjernbetjeningen ikke virker ja op til mellem 10 minutter-1 time håber det gav lidt mening


Skrevet af: NotesMaster
Skrevet den: 07-Juni-2006 kl. 14:39
Oprindeligt skrevet af jdg1 jdg1 skrev:

Oprindeligt skrevet af NotesMaster NotesMaster skrev:

Jeg sidder og kigger på HD feedet fra CMORE HD.

Det ser TOTALT godt ud, MEN...

Jeg får en line (et par pix høj) der konstant står og flimre i bunden af billedet.

jeg benytter 720p, HDMI->DVI-I på Phillips 50" Plasma

/Brian

Har dit tv ikke en overscan funktion eller zoom?


Den har funktioner til forskellige zoom/visninger, men det så ikke ud til at den vil masere HD signalet.

Her til morgen så det ud til at flimre linierner var stoppet... Har det været en firmware patch i nat/tidlig morgen?


Skrevet af: NotesMaster
Skrevet den: 07-Juni-2006 kl. 14:50
Jeg oplevede lidt periodiske problemer med min fjernbetjening.

Det var mens jeg zappede mellem radio kanaler, hvor boksen åbenbart blev super glad for 80 musik.

Jeg vil dog tro at det er boksen og ikke fjernbetjeningen den er gal med for med en genstart af boksen var der ikke noget problem.

/Brian


Skrevet af: chuf
Skrevet den: 07-Juni-2006 kl. 14:56
Oprindeligt skrevet af Lars Lars skrev:

De har dog en lille bøn. Når i oplever de fejl, så prøv at beskrive mere detaljeret hvad boksen lavede og hvilket setup den havde - lige da det skete.

Så i på almindelig TV, så i HDTV. Var det med HDTV output. Var det mens i navigerede i menuerne osv. Altså prøve at komme med lidt detaljer, som kan hjælpe ingeniørene hos TDC videre.

  /Lars

Hej Lars
Jeg kigger på det i aften, så kommer jeg med flere detaljer. Har forresten prøvet med de fleste indstillinger - det er jo ikke fordi boksen svømmer med forskellige indstillinger.



-------------
Mvh
Rasmus Friis


Skrevet af: KOS.
Skrevet den: 07-Juni-2006 kl. 15:11
Oprindeligt skrevet af NotesMaster NotesMaster skrev:

Jeg oplevede lidt periodiske problemer med min fjernbetjening.Det var mens jeg zappede mellem radio kanaler, hvor boksen åbenbart blev super glad for 80 musik.Jeg vil dog tro at det er boksen og ikke fjernbetjeningen den er gal med for med en genstart af boksen var der ikke noget problem./Brian
Jeg vil dog tro at det er boksen og ikke fjernbetjeningen den er gal med for med en genstart af boksen var der ikke noget problem.

Ja jeg tror at du har ret i det,for jeg kan se på mit Samsung LCD Tv at det rager når jeg trykker på en eller anden tast på fjernbetjeningen,ikke at forstå sådan at den betjener min skærm


Skrevet af: Carser
Skrevet den: 07-Juni-2006 kl. 19:35

Hej

Apropos fjernbetjening, så kan man normalt hvis man har sådan én på et lavt bord slippe for at løfte den hvis man f.eks. bare skal skifte kanal og IR-dioden i toppen og modtager i boksen kan se hinanden.  

Prøv lige det på Sagems "meget ergonomiske" remote - samme design til tre generationer af Selectorer - hvad er det lige, der sker, når man vil se DR1 og trykker på 1 med pegefingeren? Eller skruer op eller ned for lyden?

Jeg erfarer, at før disse og ret mange andre taster, der sidder i siderne, når at sende kode eller når i bund - de går også lovligt stramt - er fjernbetjeningen ganske enkelt kæntret!



-------------
M.v.h. Carser

Sony RDR-HX710B, Sony KV-32FX66E, Sony DVP-S325, Sony STR-DE635, Sony MDS-JE320, Sony DCR-HC17E, Sagem 60 Selector + skarpt syn.


Skrevet af: donelmartin
Skrevet den: 07-Juni-2006 kl. 20:14
hej

jeg har et problem med min nye hd box

jeg kan ikke så noget igennem dvi indgangen, kun via componet..

jeg har slået det til inde i menuen at den skal vise det via dvi og ikke hdmi...

min skærm er hd ready...

nogen gode ideér??


Skrevet af: hansie
Skrevet den: 07-Juni-2006 kl. 20:19

For at hjælpe bør du skrive om:

Hvilkete TV du bruger  gerne med model nr.

Hvilken kabler du bruger mellem HD boks og TV

Defekt kabel ?

 

Mvh Hans



Skrevet af: donelmartin
Skrevet den: 07-Juni-2006 kl. 20:23
jeg har et lg 42py10

bruger hdmi til dvi

helt nyt kabel..

//
martin


Skrevet af: Biojensen
Skrevet den: 07-Juni-2006 kl. 20:33

Her til aften har jeg igen prøvet om Dolby digital 5,1 lyden virkede på C MORE HD men det gør den ikke. Her kl 20.25 er der Dolby digital 2,0 lyd på Canal + film og 5,1 lyd på Canal + film 3 men hvorfor virker det ikke på C MORE HD.

Så er de første screen shots fra den nye HD selector kommet op på min http://www.biojensen.dk - hjemmeside



-------------
Film skal ses i hjemmebiografen :-)

Se min hjemmebio & få inspiration & råd til hjemmebiografen på http://www.biojensen.dk" rel="nofollow - http://www.biojensen.dk



Skrevet af: Lars
Skrevet den: 07-Juni-2006 kl. 20:49

Oprindeligt skrevet af Biojensen Biojensen skrev:

Her til aften har jeg igen prøvet om Dolby digital 5,1 lyden virkede på C MORE HD men det gør den ikke.

Ok, det er sat på den officielle liste til TDC nu.

  /Lars



-------------
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk


Skrevet af: pingu22
Skrevet den: 07-Juni-2006 kl. 21:47

Jeg har fået en Selector HD igår og den virker fint uden problemer (med HDMI til Z4). :-)

Dog har jeg intet signal på Component - måske et problem med projektoren..

Desuden har jeg ingen undertekster på C More HD (f.eks. på "After the Sunset" som kører lige nu) - er der ikke undertekster på C More HD? (jeg har undertekster på de andre SD kanaler).

Den ST chip der bruges i boksen hedder: STi7100 og er næsten det samme som STi7109 ( http://www.st.com/stonline/products/literature/bd/11660/stb7109.pdf - http://www.st.com/stonline/products/literature/bd/11660/stb7 109.pdf ) dog uden Microsoft WM9 support.

Hilsen pingu 22



Skrevet af: pingu22
Skrevet den: 07-Juni-2006 kl. 22:40

Nå - jeg skulle enable Component output i Selector HD menu'en - nu virker det både med HDMI og Component. :-)

 

Pingu22



Skrevet af: DonJensen
Skrevet den: 08-Juni-2006 kl. 09:54
Jeg så også aftenens film igår "After The Sunset", og jeg har heller ej hverken tekst eller dolby lyd på, men føj hvor står det godt. Udover det var en flot film med gode omgivelser (bahamas måske), er billedet jo bare fyldt med detaljer og dybde.

-------------
http://bfbc2.elxx.net/stats/ps3/K-Gaard">


Skrevet af: jdg1
Skrevet den: 08-Juni-2006 kl. 10:04

Oprindeligt skrevet af DonJensen DonJensen skrev:

Jeg så også aftenens film igår "After The Sunset", og jeg har heller ej hverken tekst eller dolby lyd på, men føj hvor står det godt. Udover det var en flot film med gode omgivelser (bahamas måske), er billedet jo bare fyldt med detaljer og dybde.

Ja - det er sku' ikke så ringe

Men bare vent til du ser HD-DVD



Skrevet af: skjoldan
Skrevet den: 08-Juni-2006 kl. 10:39

Oprindeligt skrevet af pingu22 pingu22 skrev:

Desuden har jeg ingen undertekster på C More HD (f.eks. på "After the Sunset" som kører lige nu) - er der ikke undertekster på C More HD? (jeg har undertekster på de andre SD kanaler).

 

Hvis C more HD virker som de andre canal plus canaler., på den gamle selector, så er det fordi at canal Plus får undertekster fra Tekst TV, og der er jo ikke tekst tv i den nye HD selector endnu.



Skrevet af: JesperLund
Skrevet den: 08-Juni-2006 kl. 11:13

Oprindeligt skrevet af skjoldan skjoldan skrev:

Hvis C more HD virker som de andre canal plus canaler., på den gamle selector, så er det fordi at canal Plus får undertekster fra Tekst TV, og der er jo ikke tekst tv i den nye HD selector endnu.

Du kan ikke se C more HD på den gamle Selector; der er ingen 1080i understøttelse.



-------------
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.


Skrevet af: skjoldan
Skrevet den: 08-Juni-2006 kl. 11:19
Oprindeligt skrevet af JesperLund JesperLund skrev:

Oprindeligt skrevet af skjoldan skjoldan skrev:

Hvis C more HD virker som de andre canal plus canaler., på den gamle selector, så er det fordi at canal Plus får undertekster fra Tekst TV, og der er jo ikke tekst tv i den nye HD selector endnu.

Du kan ikke se C more HD på den gamle Selector; der er ingen 1080i understøttelse.

 

Nej det ved jeg godt, men nu tænkte jeg på om underteksterne virkede på samme måde, på de to selectorer.



Skrevet af: hansie
Skrevet den: 08-Juni-2006 kl. 14:15
Oprindeligt skrevet af pingu22 pingu22 skrev:

Nå - jeg skulle enable Component output i Selector HD menu'en - nu virker det både med HDMI og Component. :-)

Pingu22

Har du HDMI og Component på samme tid ?

Mvh Hans



Skrevet af: jdg1
Skrevet den: 08-Juni-2006 kl. 14:19
Oprindeligt skrevet af hansie hansie skrev:

Oprindeligt skrevet af pingu22 pingu22 skrev:

Nå - jeg skulle enable Component output i Selector HD menu'en - nu virker det både med HDMI og Component. :-)

Pingu22

Har du HDMI og Component på samme tid ?

Mvh Hans

Det kan man sagtens




Print side | Luk vindue