Print side | Luk vindue

3D effekt

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Visnings- og lytte-udstyr
Forumnavn: Projektorer
Forumbeskrivelse: Projektor og lærred
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=125888
Udskrevet den: 25-December-2024 kl. 05:13

Emne: 3D effekt
Skrevet af: Bruger udmeldt 17
Emne: 3D effekt
Skrevet den: 09-September-2013 kl. 14:23
Findes der et eller andet der kan få en alm projektor til at give 3D effekt ?

F.eks en box før projektoren eller lign.

Skal lige huske at sige at jeg intet forstand har på det Embarrassed

Svar:
Skrevet af: Steve Jones
Skrevet den: 09-September-2013 kl. 15:45
Nej.

Skrevet den: 09-September-2013 kl. 15:47
Oprindeligt skrevet af Steve Jones Steve Jones skrev:

Nej.

Meget fyldestgørende svar, mange mange tak for det

Skrevet den: 09-September-2013 kl. 15:53
Kan denne ikke gøre noget mht film fra DVD/PC til projektor ?

http://hothardware.com/News/Add-3D-to-Any-HDMI-Capable-TV-or-Projector/ - http://hothardware.com/News/Add-3D-to-Any-HDMI-Capable-TV-or-Projector/

Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 09-September-2013 kl. 16:18

Ikke som jeg læser det, så skal den modtagne enhed (Projector/TV ) kunne vise 3D. 3D-Gamer takes HDMI 1.4(a) stereo 3D input and outputs frame sequential stereo 3D that can be understood by a 3D DLP projector

-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E

Skrevet den: 09-September-2013 kl. 17:03
Radiomanden

Ja ok
Det er ikke ægte 3D jeg søger men så god 3D effekt som muligt uden at have 3D projektor, men aner ikke om der findes nogen løsning, mener bare jeg så et eller andet her på siden engang, men kan ikke finde det

Skrevet den: 09-September-2013 kl. 17:33

Det er muligt at få 2D til 3D, men det kræver at TVet/projector er 3D. En 3D BD afspiller kan konvertere 2D til 3D, og vise det på et 3D TV. Et 3D TV kan også konvertere 2D til 3D.

-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E

Skrevet af: JordanDK
Skrevet den: 09-September-2013 kl. 17:56
Nej nej nej. I er helt forkert på den, selvfølgelig er det muligt. Hvor godt det bliver, må så være hen i det uvisse.

Vi snakker bare om anaglyph 3D

http://www.slideshare.net/Selena2012/how-to-make-anaglyph-redcyan-3d-movies-from-2d-sd-and-hd-videos-on-windows-and-mac

http://forum.cyberlink.com/forum/posts/list/16605.page;jsessionid=C9904C88888754E95289D94281459606

-------------
65" B9 OLED, 5.2.1 Dali Lektor højtalere og Monolith df+ sub

Mess with the best, die like the rest.

Skrevet den: 09-September-2013 kl. 18:01
Oprindeligt skrevet af Bastianboxer Bastianboxer skrev:

Nej.

Det var så lidt. 

Alt kan lade sig gøre for penge - men hvorfor ikke bare opgradere til en 3D-projektor når du er i gang? 

Skrevet den: 09-September-2013 kl. 18:08

Nej.

Det var så lidt. 

Alt kan lade sig gøre for penge - men hvorfor ikke bare opgradere til en 3D-projektor når du er i gang? 

Fordi dit er forkert og godt kan lade sig gøre han skal bare have fat i de gamle rød/grønne briller man fik med conflakes pakkerne da jeg var knægt.

-------------

Skrevet den: 09-September-2013 kl. 18:48

Nej.

Det var så lidt. 

Fordi den jeg har er en 3 rør CRT og som giver et ret godt billed (efter mine øjnes overbevisning) og som kostede det samme som en ny bil af de større, dengang

Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 09-September-2013 kl. 18:51
Oprindeligt skrevet af JordanDK JordanDK skrev:

Nej.

Det var så lidt. 

Fordi dit er forkert og godt kan lade sig gøre han skal bare have fat i de gamle rød/grønne briller man fik med conflakes pakkerne da jeg var knægt.

Det er S/H 3D, og slet ikke noget at spilde tiden på.

Skrevet den: 09-September-2013 kl. 22:24
Næ sikkert ikke, men det giver det han efterspørger.

-------------

Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 09-September-2013 kl. 22:34
Det tror jeg så ikke...

Skrevet den: 09-September-2013 kl. 23:29
Der har Kampus ret.

Jeg mener at have set her på siden at der var kommet en "box" der lavede noget a la 3D med tilhørende briller.

I selve tråden var der også sjove links til "alternative" videoer som f.eks en der havde nogle "tingster" til at sætte ved tindingerne så øjnene blinkede helt vildt Big smile

Det var her på Recordere men jeg kan slet ikke finde tråden, men det er ikke en "box" der handles herhjemme

Skrevet af: Otto J
Skrevet den: 10-September-2013 kl. 09:54

Fordi den jeg har er en 3 rør CRT og som giver et ret godt billed (efter mine øjnes overbevisning) og som kostede det samme som en ny bil af de større, dengang

Der findes kits der kan opgradere et hvilket som helst display til "3D". Der er to issues i det, for det første vil det foregå ved en ret lav framerate, og derfor give meget flicker. Principielt kan du dog hvis din projektor understøtter det køre en lav opløsning ved f.eks. 96 eller 120 Hz fra en PC (afhængigt af materialet), det kan du jo se på. Men du vil stadig løbe ind i problem nummer to, nemlig at aktive briller (som er dét du skal bruge) koster en hel del lys, og det vil jeg gætte på at du ikke har så meget at give af. Så du vil få et temmeligt mørkt 3D billede.

-------------
Mvh Otto

Skrevet af: Cyberguyen
Skrevet den: 10-September-2013 kl. 09:54
HD Fury laver nogle ting som sikkert giver dig muligheden for det du ønsker på dit udstyr:

Det er ihvertfald bedste bud fra min side af:  http://www.hdfury.com/ - http://www.hdfury.com/

Kig på 3Dfury boksen, så kommer tingene ud af skærmen på din game projektor:

Skrevet den: 10-September-2013 kl. 11:50
Oprindeligt skrevet af Otto J Otto J skrev:

Der findes kits der kan opgradere et hvilket som helst display til "3D". Der er to issues i det, for det første vil det foregå ved en ret lav framerate, og derfor give meget flicker. Principielt kan du dog hvis din projektor understøtter det køre en lav opløsning ved f.eks. 96 eller 120 Hz fra en PC (afhængigt af materialet), det kan du jo se på. Men du vil stadig løbe ind i problem nummer to, nemlig at aktive briller (som er dét du skal bruge) koster en hel del lys, og det vil jeg gætte på at du ikke har så meget at give af. Så du vil få et temmeligt mørkt 3D billede.

Meget af det du skriver her (framerate osv) lyder som det der blev snakket om i den tråd jeg ikke kan finde. ;-)

Ved du hvad det kit hedder eller har du et link til det ?

Skrevet den: 10-September-2013 kl. 11:54
Oprindeligt skrevet af Cyberguyen Cyberguyen skrev:

HD Fury laver nogle ting som sikkert giver dig muligheden for det du ønsker på dit udstyr:

Det er ihvertfald bedste bud fra min side af:  http://www.hdfury.com/ - http://www.hdfury.com/

Kig på 3Dfury boksen, så kommer tingene ud af skærmen på din game projektor:

Ja det er nok der man skal hen, men efter hvad jeg kan komme frem til, så snakker vi 4-5000,- inden man er færdig.
Og så vigtig er 3D heller ikk LOLLOLLOL

Det var for at finde noget "billigt" og prøve at lege lidt med det.

Hører både for og imod mht 3D, så jeg ved ikke helt endnu 

Skrevet den: 10-September-2013 kl. 12:37

Læs Otto's svar igen.. det kan ikke betale sig for dig.

Skrevet den: 10-September-2013 kl. 12:40

Læs Otto's svar igen.. det kan ikke betale sig for dig.

Steve jones, har du noget ordentlig at bidrage med, ellers bliv væk.

Jeg har læst det og hvis jeg har lyst til at prøve det - hvad jeg har - så mangler jeg bare et link til det Otto snakker om.

Kan du hjælpe med det er det fint, skal du bare kommentere unødvendigt, så skriv i en anden tråd Wink

Skrevet den: 10-September-2013 kl. 13:48

Jeg har læst det og hvis jeg har lyst til at prøve det - hvad jeg har - så mangler jeg bare et link til det Otto snakker om.

Det jeg snakker om ligger i det prisleje du siger du ikke er interesseret i. Case closed.

-------------
Mvh Otto

Skrevet den: 10-September-2013 kl. 14:15
Fint

Dvs at jeg selv skal lede efter hvad det hedder for evt at se om der findes noget brugt

Der er dælme flot hjælp her på Recordere med ultrakorte svar Dead

Som Otto så flot skriver:

CASE CLOSED

Skrevet den: 10-September-2013 kl. 14:36
Jeg synes ikke ligefrem du lægger op til at jeg skal bruge tid på at give dig et langt.

-------------
Mvh Otto

Skrevet den: 10-September-2013 kl. 14:37

Jeg synes ikke ligefrem du lægger op til at jeg skal bruge tid på at give dig et langt.

Det styrer du helt selv.

Gør du det samme i forretningen ?

Nu kan jeg ikke tro det er SÅ tidskrævende eller besværligt lige at skrive hvad det kit hedder ?

Skrevet af: skyking
Skrevet den: 10-September-2013 kl. 16:02

Fint

Dvs at jeg selv skal lede efter hvad det hedder for evt at se om der findes noget brugt

Der er dælme flot hjælp her på Recordere med ultrakorte svar Dead

Som Otto så flot skriver:

CASE CLOSED

Det ser selvfølgelig kort ud med ordene case closed, men jeg går ud fra de der har prøvet opdager det ikke er muligt eller prisen så høj at dette lukker for mulighederne. Jeg tror ikke det er muligt som tingene er idag, og blandt andet derfor anvendes ordene Case Closed.

-------------
En noget indforstået Joke, do not answer!

Skrevet den: 10-September-2013 kl. 16:29
Synes bare man måske lige kunne nævne hvad navnet/mærket var på det kit der blev beskrevet som for dyr, inden man skriver Case Closed.

Det andet lyder mere som, jeg ved det men jeg vil ikke sige det 

Tænk hvis andre læser med og gerne vil ofre de penge og vide hvad det kit hedder

Når alt kommer til alt så er det vel også mig der bestemmer hvornår The Case is Closed Wink

Men Otto er så bare ikke en af dem man skal forvente hjælp fra.
Håber da bare han er anderledes i sin forretning, end her 

Skrevet den: 10-September-2013 kl. 16:46
Jeg ved ikke hvad kittet hedder, jeg kan ikke huske det. Jeg har bare set det demonstreret engang - måske var det HDFury, hvis du havde været lidt mere taknemmelig gad jeg godt google mig frem til hvad det var. Men helt ærligt, så gav jeg dig et seriøst svar første gang. Beklager meget at det ikke var uddybende nok for dig. Du skal nok få pengene tilbage.

Og nej jeg svarer ikke sådan i butikken, er det her butikken?

-------------
Mvh Otto

Skrevet den: 10-September-2013 kl. 17:00

Man kan få masser af hjælp, når der er fornuft i det. Er der ikke det får man det også at vide, du kaster gode penge efter dårlige, det er selvfølgelig din sag, men humlen er, der er ikke fornuft i det.

-------------

Skrevet den: 10-September-2013 kl. 17:12

Jeg ved ikke hvad kittet hedder, jeg kan ikke huske det. Jeg har bare set det demonstreret engang - måske var det HDFury, hvis du havde været lidt mere taknemmelig gad jeg godt google mig frem til hvad det var. Men helt ærligt, så gav jeg dig et seriøst svar første gang. Beklager meget at det ikke var uddybende nok for dig. Du skal nok få pengene tilbage.

Og nej jeg svarer ikke sådan i butikken, er det her butikken?

Nej det er ikke en butik og tak for at du indrømmer at du er anderledes når du er bag et tastetur.

Jeg er den samme uanset om jeg er bag et tastetur eller en disk Wink

Skrevet den: 10-September-2013 kl. 17:15
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

Man kan få masser af hjælp, når der er fornuft i det. Er der ikke det får man det også at vide, du kaster gode penge efter dårlige, det er selvfølgelig din sag, men humlen er, der er ikke fornuft i det.

Det er så ikke længere spørgeren der skal have lov at vurdere ?

Og der skal være fornuft i spørgsmålet før man kan få hjælp.

Sikke dog et sjovt forum

Tænk hvis folk var sådan i virkeligheden i forretninger;
Der er ikke rigtig fornuft i det du spørger om, så jeg vil ikke hjælpe eller svare Confused

Skrevet den: 10-September-2013 kl. 17:16
Yderligere svar er ikke nødvendige, da jeg finder svar på andet forum WinkBig smile

Skrevet den: 10-September-2013 kl. 17:31

Det er så ikke længere spørgeren der skal have lov at vurdere ?

Og der skal være fornuft i spørgsmålet før man kan få hjælp.

Sikke dog et sjovt forum

For the record, jeg er ikke enig i Radiomandens udlægning. Jeg blev, måske uberettiget, lidt fornærmet over at jeg forsøgte at give et seriøst svar, måske inklusive en lidt for frisk kommentar, og blev mødt med utaknemmelighed. Vi er nok bare gået forbi hinanden, men jeg antog at når HD Fury pga prisen ikke var interessant for dig, så var en evt. anden løsning (hvis det da ikke som sagt ligefrem er den samme) nok heller ikke.

Måske havde jeg bare fået det forkerte ben ud af sengen, det sker. Mht. tastatur vs disk vil jeg dog argumentere for at det mere handler om privat vs arbejde, og i min hjerne er jeg privat når jeg skriver i fora, selvom det nok ikke er den opfattelse flertallet har. Derfor svarer jeg som jeg ville have gjort hvis du i selvskabeligt lag havde spurgt mig til min mening. Det er heller ikke altid folk kan lide mine svar dér. So be it.

-------------
Mvh Otto

Skrevet af: hummelmose
Skrevet den: 11-September-2013 kl. 09:15
Kære venner.

jeg ryder op i tråden, alt fremadrettet barnlig opførsel vil blive belønnet med en ferie fra recordere.dk

-------------
Jens E. Hummelmose, Administrator / Skribent / Udvikler - recordere.dk

Skrevet af: JakobSkaarup
Skrevet den: 11-September-2013 kl. 21:36
http://www.dba.dk/3d-til-din-projektor/id-1002754447/

Print side | Luk vindue