Print side | Luk vindue

Konkrete HD-DVD afspillere på markedet.

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Recordere, afspillere og foto
Forumnavn: Blu-ray afspillere
Forumbeskrivelse: Afspillere med blu-ray
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=12602
Udskrevet den: 16-November-2024 kl. 16:08

Emne: Konkrete HD-DVD afspillere på markedet.
Skrevet af: Thorvald
Emne: Konkrete HD-DVD afspillere på markedet.
Skrevet den: 05-Juni-2006 kl. 12:42
Ligesom med emnet om konkrete Blu-ray afspillere, skal vi se om ikke der også er HD-DVD på markedet. Jeg ved at der er i hvert fald én i Danmark, der har en HD-DVD afspiller.

-------------
Med de venligste hilsener

Thorvald.

Svar:
Skrevet af: jdg1
Skrevet den: 05-Juni-2006 kl. 12:55

Oprindeligt skrevet af Thorvald Thorvald skrev:

Ligesom med emnet om konkrete Blu-ray afspillere, skal vi se om ikke der også er HD-DVD på markedet. Jeg ved at der er i hvert fald én i Danmark, der har en HD-DVD afspiller.

Så er der to

http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=39830 - http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=39830

Skrevet den: 05-Juni-2006 kl. 22:06
Ja ok...  Men det er meningen at I skal skrive navnet på afspilleren (og sidenhen optageren) - med link til hvor man kan læse mere om maskinen - fra producenten eller datablade eller hvad man nu kan finde.

-------------

Thorvald.

Skrevet den: 05-Juni-2006 kl. 22:14

Oprindeligt skrevet af Thorvald Thorvald skrev:

Ja ok...  Men det er meningen at I skal skrive navnet på afspilleren (og sidenhen optageren) - med link til hvor man kan læse mere om maskinen - fra producenten eller datablade eller hvad man nu kan finde.

Det er lidt svært - for maskinen kommer ikke officielt til Europa før end i november måned

Skrevet den: 06-Juni-2006 kl. 08:07

Der må da findes nogen datablade / manualer el.lign. for maskinen i USA, eller hos Toshiba - og den må da hedde noget, selvom den ikke er europæisk - hvis jeg får at vide hvad den hedder, kan jeg måske selv skaffe noget info og poste her.

-------------

Thorvald.

Skrevet af: spawn
Skrevet den: 06-Juni-2006 kl. 08:10

vi kan gætte på den hedder Toshiba HD-A1  ?

-------------
Philips 65OLED705/12 - ATV4K

Skrevet af: laursen
Skrevet den: 06-Juni-2006 kl. 09:48
Toshiba HD-A1 specifikationer, findes på Toshiba's HD-DVD info-site http://www.tacp.toshiba.com/hddvd/ - her . Flere billeder og manualen til afspilleren kan også hentes derfra (se under 'Support').

/Lars

-------------
Redaktør, recordere.dk

Skrevet af: Heintze
Skrevet den: 06-Juni-2006 kl. 09:54

Jeg må citere mig selv fra et andet indlæg herinde omkring Blue-Ray afspillere:

Skrevet af: agger
Skrevet den: 06-Juni-2006 kl. 13:47

hej

på den her side kan man læse lidt om hd afspilleren http://reviews-zdnet.com.com/Toshiba_HD_A1/4505-6463_16-31736203.html - http://reviews-zdnet.com.com/Toshiba_HD_A1/4505-6463_16-3173 6203.html

hilsen agger

Skrevet den: 06-Juni-2006 kl. 14:08
Jeg har nu haft afspilleren i et par uger - så hvis der er spørgsmål skal I bare fyre løs og jeg prøver at svare efter bedste evne

Skrevet af: Mighty Mouse
Skrevet den: 06-Juni-2006 kl. 14:34

I kan også kikke http://geekswithblogs.net/lorint/archive/2006/04/21/75795.aspx - her .

Lidt interessant at det 'bare' er en PC uden Windows

-------------
           /Michael

Skrevet af: jake51
Skrevet den: 12-Juni-2006 kl. 07:49

Til jdg1: Hvor har du købt den, og hvad måtte du slippe med det hele (fragt, evt. moms osv.)

Jeg er meget fristet, nu der er kommet en firmwareopdatering på Toshibas websted

-------------
Vi started' ud med ingenting og har det meste tilbage
Mikael Simpson

Skrevet den: 12-Juni-2006 kl. 09:23
Oprindeligt skrevet af jake51 jake51 skrev:

Til jdg1: Hvor har du købt den, og hvad måtte du slippe med det hele (fragt, evt. moms osv.)

Jeg er meget fristet, nu der er kommet en firmwareopdatering på Toshibas websted

Købte den fra en gut i USA.

Prisen var ca. 6.500 kr. for afspiller, 6 film, ekspres forsendelse og told og moms.

Skrevet den: 14-Juli-2006 kl. 12:24

Toshibas HD-DVD, med 1 TB harddisk bliver to uger forsinket (til det japanske marked).

Hvis maskinen blev solgt til det europæiske marked og hvis jeg havde 22.000,- kunne jeg teoretisk set godt finde på at købe den....

http://www.itavisen.no/php/art.php?id=311309 - http://www.itavisen.no/php/art.php?id=311309

-------------

Thorvald.

Skrevet af: Pede8000
Skrevet den: 08-December-2006 kl. 13:23

Måske er det et forkert forum... meeeen syns altså lige det skal nævnes at MS er kommet med et add-on til X-box 360`eren... Nemli HD-DVD drev som fungerer ganske fremragende (syns jeg)..

Prisen ved køb i Tyskland er 199 Euro og det svarer til ca 1500 incl forsendelse. Hvis man iforvejen er den lykkelige ejer af en X-box er det næsten dumt ikke at stifte bekendskab med HiDef film på denne billige og ifølge alle anmelderser gode måde!!! Skulle BR mod forventning løbe med af med sejeren er det jo ingen katastrofe rent økonomisk...!!!

Kunne linke til en masse anmeldelser men prøv istedet at "google" efter dem... Jeg er IKKE faldet over nogen der har været ringe.. Film kan købes i UK/Tyskland og sørme også i US of A da der endnu ikke er Regionskoder.. Man må ikke snyde sig selv for den vedlagte King Kong, ringe film men god til at vise at HD-DVD spiller med musklerne..

Spørg løs hvis der er noget I vil vide...

Greetings Peter

-------------
Sony 65AG8 - Apple TV 4K - Lyngdorf TDAI-1120 - Cambridge 740C - Panasonic DP-UB820 - Marantz SR5015 - KEF LS50 Meta - Pro-Ject Essential III (OM20) - Denon DNP- 800NE - Lyngdorf BW-3

Skrevet af: glade
Skrevet den: 20-December-2006 kl. 18:09
Ang Toshiba e1-hd så er den på marked her hjemme, set til 4699 og 4999 kr,men hifipriser har ikke den slags med endnu desværre, ville være rart at følge priser på denne sammen med hd film man kan købe.

-------------
Panasonic G20E
Sasmung Q97 42 tommer
Sony 32 tommer X300 (skod tv)

Skrevet af: MichaelS
Skrevet den: 20-December-2006 kl. 18:51

Kunne du så ikke lige nævne den billige butik ?

TC sælger Toshiba HD-E1 til 4999,- og HD-EX1 til 7999,- - jeg ved dog ikke om de har nogen på lager.

Netop i dag er de blevet officielt lanceret i England til ca £500 og £800.

/MichaelS

-------------
mvh MichaelS

Skrevet af: Hother
Skrevet den: 20-December-2006 kl. 19:41

Jamen jeg er da også mægtigt interesseret i at købe en HD/Blu -Ray afspiller. Men for mig er der et par forhold der skal afklares nemlig:

Hvilket format bliver mest udbredte, HD eller Blu-Ray?

Hvorledes bliver tilgangen af DVD film, f.eks. bare i 2007?

Umiddelbart ser det ud som om, at Blu-ray ligger lidt i spidsen i forholdet til HD. De fleste større leverandører enten har eller vil sende Blu-Ray afspillere på markedet inden for ret kort tid. Mange af de rigtigt store amerikanske filmselskaber har også hægtet sig op på Blu-Ray. Selv har jeg kun kendskab til et HD fabrikat, nemlig Toshiba.

Det gode er jo, at mens man går rundt i små cirkler og venter, jamen produkterne bliver bare bedre og billigere   

-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.

Skrevet den: 20-December-2006 kl. 20:12

Der er nok ikke rigtigt nogen der pt kan give svar på hvilket format der bliver det mest udbredte. Vi har alle en mening om det, men sanheden er nok at de begge er kommet for at blive i en periode.

Lige pt er der flest HD DVD film på markedet ca 219 mod ca 200 blu-ray film. De fleste af filmene er de samme.

Du kan bedst holde dig orienteret http://www.highdefdigest.com/ - her .

Det med at der kun er et mærke der støtter HD-DVD og mange mærker der støtter blu-ray, skal man tage lidt med et gran salt.

Toshiba og Nec står bag HD-DVD og fx HP er begyndt at sælge HD-DVD.

Og hvem tror du laver Sony's BD afspiller ? Sony, Nej det gør Pioneer!

Og hvem laver Pioneers almindelige DVD drev ? Det gør Nec. Så det bider sig selv i halen, og det ender nok med at BenQ og LiteOn (som ejes af BenQ) laver alle drevene til såvel HD som BD....

Personligt tror jeg HD DVD vinder frem først, bl.a. fordi det har flest interaktive funktioner indbygget allerede nu, men på lidt længere sigt tror jeg det bliver Blu-ray, der går af med sejeren. Bl.a pga PlayStation 3.

I de næste par år vil vi ikke se kombo drev, da blu-ray licencerne ikke tillader det, men om 3-5 år propper vi skiven i afspilleren uden at tænke på om det er HD eller BD.

Om lidt mere end 5 år smider vi skiven ud og propper memory sticken i stick afspilleren. Allerede i dag kan du have en DVD, ja sågar en singel layer HD DVD på en stick i lommen (16 GB stick er lige kommet på markedet ude i verdenWink).

/MichaelS

-------------
mvh MichaelS

Skrevet den: 20-December-2006 kl. 20:23
Hej MichaelS - tak for din vurdering. Jamen som du selv er inde på, det er vist bedst at se tiden an - selv om det er svært

-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.

Skrevet af: BrianJVC
Skrevet den: 20-December-2006 kl. 21:03

I skal vente lidt endnu. Ingen af de afspillere som er på markedet nu, kan håndtere fuld 1080P signal. De har ikke HDMI version 1.3 og matchende chipset, det vil sige at du ikke får det fulde udbytte af en film der er indspillet i 1080P. Inde i maskinen scaleres signalet til 1080i, kører igennem chipsettet og scaleres igen til 1080P, men ved den sidste scaling sker der reelt set ikke noget med signalet, det er minimalt hvad du kan se af forskel imellem 1080i og P på de maskiner der er på markedet nu.

Men når de kommer med HDMI version 1.3 og matchende chipset, vil det være som at gå fra RF signal til HD. Så stor datamængde ligger der i 1080P signalet, fordi HDMI version 1.3 har dobbelt båndbredde, det vil sige fra 5 Gbps til 10,2 Gbps. Derudover understøtter den ikke alene 24-Bit farvedybde, men også 30, 36 og 48-bit farvedybde (RGB eller komponent), flere nuancer af sort, grå og hvid. Og bedre kontrastforhold. 1.8 x flere farver supporteres, så det bliver alfa omega har dette understøttes. Det kan lade sig gøre at nå det meste med HDMI 1.2, men ingen afspillere bruger denne heller, kun version 1.1 og det er ikke godt nok.

Jeg tror Toshiba er de første til at have modelnummer på en maskine med HDMI 1.3, om den så også har chipsettet er endnu en gåde, men den hedder HD-A2.

Men de eksisterende HD-A1 og HD-AX1 giver ikke fuld valuta for pengene, og er reelt bare en HD-DVD afspiller der kan afkode de enkelte film, men du får ikke fuldt udbytte af dine film.

-------------
JVC Dynapix HD - Picture processing without comprimize

Skrevet den: 20-December-2006 kl. 22:03

Toshiba HD-EX1, der kommer til januar (TC reklamerer for den allerede nu) har HDMI i version 1.3 og 1080p.

Men vi er helt enige om at det er for tideligt at købe noget.

Faktisk tror jeg aldrig at jeg vil købe en HD eller BD maskine, men det bliver nok bare to drev i en HTPC.

/MichaelS

PS, Vi anmelder gerne HD og BD maskiner, også JVC's! Wink

-------------
mvh MichaelS

Skrevet den: 20-December-2006 kl. 22:23
Hej igen MichaelS - jamen var det så ikke en idé at få adgang til f.eks. Toshiba, Samsung og Panasonic HD/Blu-ray afspillere. Det kunne være super spændende med en tast. Jeg venter i det mindste spændt

-------------

Skrevet af: hansie
Skrevet den: 20-December-2006 kl. 22:28

Samsung'en er testet her

http://www.flatpanels.dk/test.php?subaction=showfull&id=1165825561&archive=&start_from - http://www.flatpanels.dk/test.php?subaction=showfull&id= 1165825561&archive=&start_from =&

Hans

Skrevet af: Stampe
Skrevet den: 20-December-2006 kl. 22:30
Jeg har en ret præcis ide om hvad og hvornår jeg køber: den dag LOTR kommer på enten BR eller HD-DVD.

Skrevet den: 20-December-2006 kl. 22:56
Oprindeligt skrevet af MichaelS MichaelS skrev:

Toshiba HD-EX1, der kommer til januar (TC reklamerer for den allerede nu) har HDMI i version 1.3 og 1080p.

Men vi er helt enige om at det er for tideligt at købe noget.

Faktisk tror jeg aldrig at jeg vil købe en HD eller BD maskine, men det bliver nok bare to drev i en HTPC.

/MichaelS

PS, Vi anmelder gerne HD og BD maskiner, også JVC's! Wink

HD-EX1 er sikkert den Europæiske version af HD-A2 som er modellen i USA. Så det skal nok passe, spørgsmålet er hvilket chipset der sidder i. Jeg ved der er en projektor på vej fra et printer firma hvorpå der står den har HDMI version 1.3, det er også rigtigt stikket er der, men chipsettet er ikke til version 1.3, så den behandler ikke materialet fuldt ud. Det er altså for tyndt når leverandørerne lancerer sådanne produkter, det gør hele branchen utroværdig.

-------------

Skrevet den: 20-December-2006 kl. 23:09

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Hej igen MichaelS - jamen var det så ikke en idé at få adgang til f.eks. Toshiba, Samsung og Panasonic HD/Blu-ray afspillere. Det kunne være super spændende med en tast. Jeg venter i det mindste spændt

Det vi vi skam gerne, men det er pt umuligt at få lov at låne maskinerne i en måneds tid, men mit lille hint til Brian er jo netop fordi Brian tidligere har været flink og låne os udstyr. Omvendt har JVC ikke lige nogen BD afspiller på markedet endnu, så jeg er da tidligt ude her LOL

/MichaelS

-------------
mvh MichaelS

Skrevet den: 20-December-2006 kl. 23:12

Oprindeligt skrevet af BrianJVC BrianJVC skrev:

HD-EX1 er sikkert den Europæiske version af HD-A2 som er modellen i USA.

Jep.

Så det skal nok passe, spørgsmålet er hvilket chipset der sidder i. Jeg ved der er en projektor på vej fra et printer firma hvorpå der står den har HDMI version 1.3, det er også rigtigt stikket er der, men chipsettet er ikke til version 1.3, så den behandler ikke materialet fuldt ud. Det er altså for tyndt når leverandørerne lancerer sådanne produkter, det gør hele branchen utroværdig.

Jeg har ingen idé om hvilket chipset der sidder i HD-EX1, men det lyder ærgerligt, det du fortæller.

/MichaelS

-------------
mvh MichaelS

Skrevet den: 21-December-2006 kl. 07:43
Hej MichaelS jeg har lige hørt fra TC at de har modtaget de første Samsung Blu-ray. Hvis jeg kan lokke dem til en flot pris (rigtig flot), kan vi jo forestille os at der kan testes på den

-------------

Skrevet af: JesperLund
Skrevet den: 21-December-2006 kl. 13:37

Jep.

Så det skal nok passe, spørgsmålet er hvilket chipset der sidder i. Jeg ved der er en projektor på vej fra et printer firma hvorpå der står den har HDMI version 1.3, det er også rigtigt stikket er der, men chipsettet er ikke til version 1.3, så den behandler ikke materialet fuldt ud. Det er altså for tyndt når leverandørerne lancerer sådanne produkter, det gør hele branchen utroværdig.

Jeg har ingen idé om hvilket chipset der sidder i HD-EX1, men det lyder ærgerligt, det du fortæller.

/MichaelS

Blu-Ray og HD-DVD bruger downsamplet chroma, ligesom DVD (dog 4:2:2 i stedet for 4:2:0). Her giver HDMI 1.0 mulighed for 12-bit farvedybde og 1080p/24
http://en.wikipedia.org/wiki/HDMI - http://en.wikipedia.org/wiki/HDMI

Læs også kommentaren til HDMI 1.3 her
http://www.avsforum.com/avs-vb/showthread.php?t=742566 - http://www.avsforum.com/avs-vb/showthread.php?t=742566

A small technical note: you don't need HDMI 1.3 to get 10-bit or 12-bit color for video; because all current video formats, including HD-DVD and Blu-Ray, use downsampled chroma. HDMI has had support for 12-bit 4:2:2 YCbCr from version 1.0.

HDMI 1.3's deep color support, then, will really end up being useful for Sony Playstation 3 games, at least at first, and maybe some PC-based games too. If new video formats come out to take advantage of Deep Color, HDMI 1.1 will be able to obtain most of the benefits they provide.

-------------
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.

Skrevet den: 21-December-2006 kl. 13:57
Oprindeligt skrevet af JesperLund JesperLund skrev:

Jep.

/MichaelS

Blu-Ray og HD-DVD bruger downsamplet chroma, ligesom DVD (dog 4:2:2 i stedet for 4:2:0). Her giver HDMI 1.0 mulighed for 12-bit farvedybde og 1080p/24
http://en.wikipedia.org/wiki/HDMI - http://en.wikipedia.org/wiki/HDMI

Læs også kommentaren til HDMI 1.3 her
http://www.avsforum.com/avs-vb/showthread.php?t=742566 - http://www.avsforum.com/avs-vb/showthread.php?t=742566

A small technical note: you don't need HDMI 1.3 to get 10-bit or 12-bit color for video; because all current video formats, including HD-DVD and Blu-Ray, use downsampled chroma. HDMI has had support for 12-bit 4:2:2 YCbCr from version 1.0.

HDMI 1.3's deep color support, then, will really end up being useful for Sony Playstation 3 games, at least at first, and maybe some PC-based games too. If new video formats come out to take advantage of Deep Color, HDMI 1.1 will be able to obtain most of the benefits they provide.

Ja og hvem mon har interesse i at dette skrives? Det er jo et rimeligt problem når de HD-DVD og Blue-Ray maskiner og skærme der er på markedet uden HDMI Version 1.3, ikke kan håndtere 1080P fuldt ud. Hvorfor skulle man ellers udvikle HDMI 1.3 og hvorfor skulle Sony bruge det på PS3, og alle kommende maskiner og kommende high-end skærme ligeledes får HDMI 1.3.

-------------

Skrevet den: 21-December-2006 kl. 14:39

Ja og hvem mon har interesse i at dette skrives? Det er jo et rimeligt problem når de HD-DVD og Blue-Ray maskiner og skærme der er på markedet uden HDMI Version 1.3, ikke kan håndtere 1080P fuldt ud. Hvorfor skulle man ellers udvikle HDMI 1.3 og hvorfor skulle Sony bruge det på PS3, og alle kommende maskiner og kommende high-end skærme ligeledes får HDMI 1.3.

Jeg går ud fra at PS3 arbejder med RGB farverum, og derfor er HDMI 1.3 vigtig for PS3. På HD-DVD og Blu-Ray er videomaterialet encoded i component med reduceret chroma opløsning. Jeg går ligeledes ud fra at HD-DVD og Blu-Ray afspillererne kan overføre HDMI i component varianten, dvs. med mulighed for 12-bit farvedybde i 1080p/24 efter HDMI 1.0 standarden.

-------------
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.

Skrevet den: 21-December-2006 kl. 15:40
[QUOTE=JesperLund]

På HD-DVD og Blu-Ray er videomaterialet encoded i component med reduceret chroma opløsning.

Sådan bliver de selvfølgelig ikke ved, det er her i starten.

Jeg går ligeledes ud fra at HD-DVD og Blu-Ray afspillererne kan overføre HDMI i component varianten, dvs. med mulighed for 12-bit farvedybde i 1080p/24 efter HDMI 1.0 standarden.

Igen en ting der bliver bedre på de næste maskiner og skærme, der er ingen grund til at forhippe sig til at gå efter 1080P input endnu.

Hvis man er tilfreds med ovenstående downscaling, hvorfor så ikke bare købe 1920 x 1080 LCD uden 1080P input og spare de penge. Resultatet på skærmen er det samme.

-------------

Skrevet den: 21-December-2006 kl. 16:17

På HD-DVD og Blu-Ray er videomaterialet encoded i component med reduceret chroma opløsning.

Det må du meget gerne uddybe, og gerne med et par kildehenvisninger.

Når jeg læser om MPEG-4 AVC her
http://en.wikipedia.org/wiki/MPEG-4_AVC - http://en.wikipedia.org/wiki/MPEG-4_AVC
ser jeg kun component 4:2:2 formater. Hvis man ændrer på dette, vil en [fremtidig] HD-DVD disc ikke nødvendigvis kunne afspilles i en "gammel" HD-DVD afspiller. Det tvivler jeg stærkt på at man vil gøre (det vil ikke ligefrem være gavnligt for salget).

Selvfølgelig vil der en dag komme et nyt disc format (nok snarere VOD...), som erstatter HD-DVD og Blu-Ray, men sådan vil det altid være. Alt teknisk udstyr bliver forældet en dag.

-------------

Skrevet den: 21-December-2006 kl. 16:47

http://en.wikipedia.org/wiki/MPEG-4_AVC - http://en.wikipedia.org/wiki/MPEG-4_AVC
ser jeg kun component 4:2:2 formater. Hvis man ændrer på dette, vil en [fremtidig] HD-DVD disc ikke nødvendigvis kunne afspilles i en "gammel" HD-DVD afspiller. Det tvivler jeg stærkt på at man vil gøre (det vil ikke ligefrem være gavnligt for salget).

Selvfølgelig vil der en dag komme et nyt disc format (nok snarere VOD...), som erstatter HD-DVD og Blu-Ray, men sådan vil det altid være. Alt teknisk udstyr bliver forældet en dag.

Det er korrekt at Blue-Ray og HD-DVD skal overholde krav til at kunne gengive AVCHD, en del af MPEG4 H.264. Meeen AVCHD kan jo ikke håndtere 1920 x 1080P, det er kun 1440 x 1080i, læg mærke til de Kameraer der er lanceret med AVCHD, kun optagelse i 1440 x 1080i, men klart nok chippen er 1920 x 1080. Det er muligt det kan noget mere senere hen.

MPEG2 er umiddelbart formatet til 1080P (1920 x 1080P) som det er nu.

Vedrørende salget kan det jo dækkes under ny og forbedret standard, og dermed er du ude over problemerne ved at købe de første produkter af sin slags, det er altid farligt når vi taler om nye standarder og formater.

-------------

Skrevet af: lunddal
Skrevet den: 21-December-2006 kl. 16:48
Du blander tingene sammen. AVC != AVCHD.

AVC er så sandelig 1080p ganske som MPEG-2 og VC-1 er det i Blu-ray og
HD-DVD, og filmene er i dag 1080p/24 på disse medier.

Skrevet den: 21-December-2006 kl. 17:05

Oprindeligt skrevet af lunddal lunddal skrev:

Du blander tingene sammen. AVC != AVCHD.

AVC er så sandelig 1080p ganske som MPEG-2 og VC-1 er det i Blu-ray og
HD-DVD, og filmene er i dag 1080p/24 på disse medier.

Du har ret sorry med hensyn til AVC ikke er det samme som AVCHD, men dog i familie.

Men det her ændrer jo ikke ved det faktuelle, at HDMI version 1.3 langt bedre udnytter HD-DVD, Blue-Ray samt PS3 content, og at du møder visse begrænsninger, ved tidligere HDMI versioner.

-------------

Skrevet den: 21-December-2006 kl. 17:28

Det er klart at producenter af de første HD-DVD og Blue-Ray, og skærme med 1080P support ikke vil gå ud og sige dette, netop for ikke at ødelægge salget. Husk på det er altid et meget godt argument at sige man var de første, med et eller andet givent produkt, at det så bliver udviklet flere hundrede gange efterfølgende, er jo sagen uvedkommende.

-------------

Skrevet af: glade
Skrevet den: 21-December-2006 kl. 19:38
xave.dk sælger den til 4699 kr.

-------------
Panasonic G20E
Sasmung Q97 42 tommer
Sony 32 tommer X300 (skod tv)

Skrevet af: hansie
Skrevet den: 21-December-2006 kl. 20:03

http://www.xave.dk/index.php/product_detail/product_id=593 - http://www.xave.dk/index.php/product_detail/product_id=593

Det kunne jo lige nå at blive en julegave til sig selv

Hans

Skrevet af: Pede8000
Skrevet den: 23-December-2006 kl. 11:01

Oprindeligt skrevet af Stampe Stampe skrev:

Jeg har en ret præcis ide om hvad og hvornår jeg køber: den dag LOTR kommer på enten BR eller HD-DVD.

http://www.amazon.com/Lord-Rings-Trilogy-HD-DVD/dp/B000E1MTX6 - http://www.amazon.com/Lord-Rings-Trilogy-HD-DVD/dp/B000E1MTX 6

Det bliver STORT...heheheh

-------------
Sony 65AG8 - Apple TV 4K - Lyngdorf TDAI-1120 - Cambridge 740C - Panasonic DP-UB820 - Marantz SR5015 - KEF LS50 Meta - Pro-Ject Essential III (OM20) - Denon DNP- 800NE - Lyngdorf BW-3

Skrevet af: laursen
Skrevet den: 23-December-2006 kl. 12:33
Oprindeligt skrevet af Pede8000 Pede8000 skrev:

Ventetiden kan dog blive rigtig lang, på Amazon skrives http://www.amazon.com/Rings-Trilogy-Theatrical-Extended-Limited/dp/B000GTLR2A#productDescription - her :

Oprindeligt skrevet af Amazon Amazon skrev:

The high definition formats that have recently launched offer exceptional picture and sound quality in addition to new interactive bonus feature capabilities. New Line Home Entertainment is committed to the high definition format and is very excited about the idea of releasing the Trilogy in the format. However, New Line is also committed to maximizing the capabilities of the technology to deliver a cutting edge high definition experience. This will take more time as well as the participation of the filmmakers to achieve. It is currently not scheduled for release until, at the earliest, 2008.

/Lars

-------------
Redaktør, recordere.dk

Skrevet af: Stampe
Skrevet den: 23-December-2006 kl. 13:38
Oprindeligt skrevet af laursen laursen skrev:

Oprindeligt skrevet af Pede8000 Pede8000 skrev:

Ventetiden kan dog blive rigtig lang, på Amazon skrives http://www.amazon.com/Rings-Trilogy-Theatrical-Extended-Limited/dp/B000GTLR2A#productDescription - her :
/Lars

Lang - ha, sølle to til tre år. Jeg tror jeg hørte om planerne om LOTR første gang i '96 eller '97 og derfra og så til alle filmene havde haft biografpremiere og var kommet i de rigtige versioner på dvd, tja så er 2 - 3 års ventetid på en HD-DVD udgave småting.

Print side | Luk vindue