Print side | Luk vindue

Samsung plastic kabinet

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Visnings- og lytte-udstyr
Forumnavn: TV
Forumbeskrivelse: Fladskærme, billedrør og projections-tv
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=12605
Udskrevet den: 14-Februar-2025 kl. 00:57

Emne: Samsung plastic kabinet
Skrevet af: Kimsen
Emne: Samsung plastic kabinet
Skrevet den: 05-Juni-2006 kl. 13:46

Hej

Jeg er meget lun på at købe en Samsung LCD, evt 32R72B, men da jeg var inde og kigge på den i Fona synes jeg at kabinettet er lidt for plastic-agtigt og er lidt bange for at lyset vil reflektere i den blanke overflade.

Så jer der har en Samsung: Er det et problem ?

Svar:
Skrevet af: BrianJVC
Skrevet den: 05-Juni-2006 kl. 13:53
Hvad med at overveje en LT-32X70 fra JVC, den er lige blevet testvinder i T3

-------------
JVC Dynapix HD - Picture processing without comprimize

Skrevet af: kallek
Skrevet den: 05-Juni-2006 kl. 13:59

Jeg har sådan et 32"R 72B og det er rigtigt virker lidt billigt plastik-agtigt.Det er så godt nok sjovt de gange jeg har vist mit tv frem siger alle det ser hamrende flot ud med den blanke kant  og med hensyn til lyset har jeg ikke noget problem,står dog ikke så sol lys rammer den.

kallek

Skrevet den: 05-Juni-2006 kl. 14:07

Hej kallek

Kunne du ikke smide nogen plusser og minusser (hvis der er nogen) på din Samsung, da jeg som sagt er lidt lun på den.

Hvilket signal har du på (kabel, antenne, parabol)

Har du digitalt signal evt. HD. hvordan kører det ?

Skrevet af: lahan
Skrevet den: 05-Juni-2006 kl. 14:15
Et minus som nogle synes er et problem er lyden. Se evt denne http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=11934&PN=2 - tråd

Skrevet den: 05-Juni-2006 kl. 14:38

Jeg er meget glad for mit tv,men du skal vænne dig til nyt billed,efter en uge har du glemt alt om crt tv som stadig står mere skarpt.

1.meget flotte farver
2.billedkvalitet fra sat+dvb-t super kommer fra scart?S-video super kvalitet.
3.billed fra dvd Sonny 710 med component kabel fra HIfiklubben ca kr 700 super kvalitet.
4.lyd ok dog best fra reciever.Dog slukkede for reciver under film på tv 2 igår og blev overrasket over lyden fra min dvb-t fra tv gode film god lyd.
5.billed fra antenne er ok men klart bedre fra sat+dvb-t .
6.alle der har set det hos mig siger det står rigtigt godt( billed)
7.minus støv på det sort plastik ses fjernes hver dag dog skærm ikke så statisk.
8.er så glad for det så jeg kan ikke rigtigt finde minusser.
9.jeg synes som du plastik agtigt.
10.konklussion har kun set tv til til 20-26 der står bedre.
Dog ikke købe det hos fona hvis de stadig tager 15000 du skal under 10000.

kallek

Skrevet den: 05-Juni-2006 kl. 14:51

Tak kallek

Meget brugbart.

Jeg leder videre i "LCD-junglen"

Skrevet af: Pokerface
Skrevet den: 05-Juni-2006 kl. 19:54

Oprindeligt skrevet af BrianJVC BrianJVC skrev:

Hvad med at overveje en LT-32X70 fra JVC, den er lige blevet testvinder i T3

Hej.

Jeg gir faktisk "Brian JVC" ret.

Jeg var også ude at se på Samsung-modellerne og kom også til det resultat at alt dette sorte blanke plastic kunne måske blive et problem?
Også med rengøring, for hvis man ikke er yderst påpasselig, kan jeg sagtens forestille mig, at det efter relativ kort tid, vil være fyldt med en masse små ridser, da plast i sig selv, jo er et ret blødt materiale... og sort blankt plastic med en masse små fine ridser... Uff nej, det er ihvertfald ikke mig.

"Brian" nævner den nye JVC, og dens flotte resultat i T3-testen.

I denne test, var den vist oppe imod de andre nye i klassen, altså Sony 32V2000, en af Samsung 32R70 modellerne og Panasonic TX 32LX60.
Den sidste der var med, kan jeg ikke huske, men JVC'en gav dem ihvertfald alle baghjul, selvom der var meget tæt løb.  

Også i "Alt om Data" er den lige testet, og her blev den faktisk også kåret som testvinder eller ihvertfald lige så god som testvinderen, en Philips model, der måske var en bagatel bedre, skrev de.

JVC'en og Philips'n havde det bedste billede af alle, også på alm. analog-signal.
Men ellers er især designet, lyden og fjernbetjeningen er fremhævet, udover de mange tilslutningsmuligheder.

( Brian... Hvad har I egentlig betalt bladene for at få dem til at skrive så pænt? )   Nej, det er kun min spøg.

Men jeg synes virkelig I har et rigtig flot Fjernsyn her, og jeg har ledt lidt efter gode billeder, og fandt da også et par stykker, dog kun af den model i sølv/sort, da det er den jeg bedst kan lide. 
Men I har jo også en helt i Silver.

Skulle andre være int. så er billederne er her:

http://www.progress.nl/productinformatie/illustraties/Monitoren/bigltx70b.jpg - http://www.progress.nl/productinformatie/illustraties/Monito ren/bigltx70b.jpg

http://images-eu.amazon.com/images/P/B000F9RKPE.01.LZZZZZZZ.jpg - http://images-eu.amazon.com/images/P/B000F9RKPE.01.LZZZZZZZ. jpg

-------------
Mvh. Frede.

[COLOR=BLUE]TV: "Pana" TH-37PX70

Afspiller: "Pana" DMP-BD80

Skrevet den: 05-Juni-2006 kl. 20:19

Hej Pokerface

Jeg tror du har ret med henblik på hvor længe plasticcen på Samsungen er pæn, kallek nævner det også som et problem.

Jeg tror faktisk jeg er blevet ganske lun på den der JVC og så vil jeg supplere med
http://www.godpris.dk/shop/productinfo.asp?id=DRMH300B - JVC DR-MH300 Sort DVD/HDD det er sgu et godt par, og så ser det også pænt ud, så det også ligesom nemmere at overtale konen

Skrevet af: kokkeole
Skrevet den: 05-Juni-2006 kl. 20:24
Oprindeligt skrevet af Kimsen Kimsen skrev:

Hej

Jeg er meget lun på at købe en Samsung LCD, evt 32R72B, men da jeg var inde og kigge på den i Fona synes jeg at kabinettet er lidt for plastic-agtigt og er lidt bange for at lyset vil reflektere i den blanke overflade.

Lidt plastikagtig, ja. Men ser det ikke som noget problem.

Ser kanon ud når den hænger der på væggen.

Godtnok en Samsung 40" jeg har. Men alligevel.

-------------
Kokkeole
If it's not broken, don't fix it.
Marants NR1604
Panasonic DMP-BDT310
B&W DS 2 Dipole
B&W CM 1
Subwoofer BW PV1
Samsung UE-46D8005/SMT-H3126

Skrevet den: 05-Juni-2006 kl. 20:41

Jeg tror ikke det bliver riset ved at støve det af bruger en blød klud som er fuktigt med vand opvaskemiddel på.Men det der er problemmet er den suger støv til sig, men kun ramen og foden, selve skærmen er ikke det samme problem tror det virker plastik agtigt fordi det er blankt,alle de andre lcd er også plastik men mere mat. men et godt tv til prisen.Men som sagt mange der kommer på besøg siger sikke fed ramme.

kallek

Skrevet af: Peter.n.odense
Skrevet den: 05-Juni-2006 kl. 20:43

Hej

Nej, det er absolut ikke noget problem med sollyset. Jeg får meget lys ind i min stue og jeg kan ikke mærke det. Det er super pænt med den blanke ramme og jeg har ikke fortrudt mit køb et sekund. I forhold til prisen synes jeg det er klart det bedste LCD man kan få. Købte mit for 9999,- i Elgiganten...... og de har dem stadigvæk (i Odense), selvom der har været en heftig debat om det modsatte... 

Skrevet den: 05-Juni-2006 kl. 22:35

Hej.

Jeg er slet ikke tvivl om, at Samsung'en er et rigtigt lækkert TV, og jeg var selv MEGET varm på det, især 32M61 modellen, indtil min kone begyndte at snakke om dette sorte blanke plastik, og så med børn i huset, så trak jeg langsomt "snuden" til mig igen, og siden er det næsten droppet.

Jeg har dog ikke helt bestemt mig for JVC'en endnu, overvejer stadig et par andre muligheder, måske også et større... men så bare i Plasma, f.eks. LG'en som er på fælleskøb.

"Kimsen"...

Hej PokerfaceJeg tror du har ret med henblik på hvor længe plasticcen på Samsungen er pæn, kallek nævner det også som et problem.

Jeg tror faktisk jeg er blevet ganske lun på den der JVC og så vil jeg supplere med
http://www.godpris.dk/shop/productinfo.asp?id=DRMH300B - - JVC DR-MH300 Sort DVD/HDD det er sgu et godt par, og så ser det også pænt ud, så det også ligesom nemmere at overtale konen

Hvad kan jeg sige andet end:  ... Held og lykke du.  

Og skriv endelig, hvis du får handlet før mig, jeg er nok lidt langsom i optrækket, og med rigtig mange overvejelser, inden jeg beslutter mig.

-------------
Mvh. Frede.

Skrevet den: 05-Juni-2006 kl. 22:59
Oprindeligt skrevet af Pokerface Pokerface skrev:

Også i "Alt om Data" er den lige testet, og her blev den faktisk også kåret som testvinder eller ihvertfald lige så god som testvinderen, en Philips model, der måske var en bagatel bedre, skrev de.

JVC'en og Philips'n havde det bedste billede af alle, også på alm. analog-signal.
Men ellers er især designet, lyden og fjernbetjeningen er fremhævet, udover de mange tilslutningsmuligheder.

Bemærk at Philipsen der vandt langt fra var en top-model. Faktisk var det en model som havde Philips gamle teknologi.
Tænk hvis de havde testet en af de nye modeller !!

Skrevet den: 06-Juni-2006 kl. 06:58

Oprindeligt skrevet af lahan lahan skrev:

Bemærk at Philipsen der vandt langt fra var en top-model. Faktisk var det en model som havde Philips gamle teknologi.
Tænk hvis de havde testet en af de nye modeller !!

Hej.

Jamen, det er da helt rigtigt, men det var nu ikke nogen "gammel" model, de havde valgt fra Philips.
Det var en nyere, men bare ikke med sidste nye teknik, og heller ikke nogen særlig kendt model... Og det er jo nok fordi, at en dem med nyeste teknik, ville være væsentlig dyrere, se bare priserne på de Philips, som netop anvender den nyeste "Pixel Plus 2" teknik.

Jeg har sat en "max-pris" på en fladskærm til 15.000 kr. og skal den holdes, så kan man så vidt jeg kan finde ud af, IKKE finde en Philips med "den nyeste" teknik til den pris. (Medmindre man da vælger at købe "Paralelimporterede varer, for så kan man nemlig godt, det er jeg så bare ikke int. i.)

Den som kommer tættest på, er 32PF9966 el. 9967 til priser fra 16.000 kr og opad. og det vil jeg altså IKKE spendere på et TV.
Desuden er dette TV vist ikke så heldigt udført, for selvom det er et flot og lækkert TV, så er der nemlig mange som klager over "knage- og knæklyde" under både opvarmningen og især afkølingen efter brug.
Så noget tyder på at Philips (som de iøvrigt i mange år også har været berømte for) STADIG er anvender spinkle plastic-konstruktioner og dele, der enten knirker el. går i stykker.

En tilføjelse:

Jeg kan så se efter at ha' studeret Philips-siden lidt fortælle, at faktisk er Philips serien: 32PF7320/10 og 32PF7321/12 vist alligevel helt ny.

Ihvertfald, er brocure-materialet på dem, først lagt ind på siden d. 6/5 - 2006.

-------------
Mvh. Frede.

Skrevet den: 06-Juni-2006 kl. 07:49

Hej

Så godt det var en ny model med Pixel Plus 2, men nu er Pixel Plus 2 jo 2 år gammelt. Det er blevet udskiftet af Pixel Plus 2 HD og Pixel Plus 3 HD.

Den absolut mest interssante 32" fra Philips til ca 15.000 er 32pf9861.
Den indeholder nemlig det sidste nye.
Prisen er godt nok tysk.
Jeg kan godt se du ikke vil Paralelimporterede men kan ikke se hvorfor man skulle lade være.

Se evt denne http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=12253&PN=4 - tråd:

Skrevet af: lrev på jobbet
Skrevet den: 06-Juni-2006 kl. 07:52
"Se evt denne tråd"  ?  hvilken tråd?

Skrevet den: 06-Juni-2006 kl. 07:54
kik igen, damm du er hurtig.

Skrevet den: 06-Juni-2006 kl. 08:03

Hej

Så godt det var en ny model med Pixel Plus 2, men nu er Pixel Plus 2 jo 2 år gammelt. Det er blevet udskiftet af Pixel Plus 2 HD og Pixel Plus 3 HD.

Prisen er godt nok tysk.
Jeg kan godt se du ikke vil Paralelimporterede men kan ikke se hvorfor man skulle lade være.

Se evt denne http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=12253&PN=4 - tråd:  

Hej igen.

Nå okay, der kommet endnu nyere systemer kan jeg forstå.

Jeg må indrømme, at jeg ikke har sat mig synderligt ind i Philips LCD-produkter, da det ikke lige er nogen af dem jeg forventer at købe næste gang.
Det gamle CRT jeg har nu, er godt nok et Philips og bortset fra at det har virket problemfrit, så er jeg IKKE tilfreds med produktet som sådan.

Og jeg vil ikke noget med paralel-import, fordi at jeg IKKE gider alt bøvlet når og hvis skidtet går i stykker.
Jeg har gennem tiderne haft en del Philips produkter, og selv de kan gå i stykker.

-------------
Mvh. Frede.

Skrevet den: 06-Juni-2006 kl. 08:09

kik igen, damm du er hurtig.

O.K...SÅ VAR DEN DER....TAK!

JA-GU`ER JEG HURTIG,JEG ER JO PÅ ARBEJDE,SÅ HAR JEG JO TID !

Skrevet af: Heintze
Skrevet den: 06-Juni-2006 kl. 09:48

Hej

Prisen er godt nok tysk.

Ja og forskellen på Pixel Plus 2 HD og den nye 3 HD er følgende:

Pixel Plus 2 HD kunne ikke behandle et HD-signal, den nedskalerede det til SD signal (standard signal) og behandlede billedet og derefter opskalerede det til HD igen.

3 HD kan direkte behandle på et HD signal

3 HD har også ClearLCD som bund og grund går ud på først at aktivere lyset når de enkelte pixels er helt klar, i den farve de nu skal gengive, en form for kompensation for hurtige bevægelser på skærmen, ClearLCD slår fra ved HD signaler, her har den ikke nok regnekraft.

Hej igen.

Nå okay, der kommet endnu nyere systemer kan jeg forstå.

Jeg må indrømme, at jeg ikke har sat mig synderligt ind i Philips LCD-produkter, da det ikke lige er nogen af dem jeg forventer at købe næste gang.
Det gamle CRT jeg har nu, er godt nok et Philips og bortset fra at det har virket problemfrit, så er jeg IKKE tilfreds med produktet som sådan.

Og jeg vil ikke noget med paralel-import, fordi at jeg IKKE gider alt bøvlet når og hvis skidtet går i stykker.
Jeg har gennem tiderne haft en del Philips produkter, og selv de kan gå i stykker.

Skrevet den: 06-Juni-2006 kl. 10:04

Hej.

Jeg sad og kom til at tænke på, om nogen herinde ved noget om, hvordan Philips egentlig tackler deres Garanti-betingelser på paralel-importerede produkter???

-------------
Mvh. Frede.

Skrevet den: 06-Juni-2006 kl. 10:13

Definer lige hvad du mener med paralel-importerede produkter ??

Snakker vi en container importeret fra Østen eller snakker vi om køb af et produkt købt indenfor EU.

Hvis det er det sidste, så har du europa garanti, dvs du kan det første år indlevere produktet på et dansk philips værksted.

Skrevet den: 06-Juni-2006 kl. 10:40

Hej

Hold da op hvordan sådan en tråd kan vandre fra plastik på Samsung til diskussion om Pixel Plus og parralelimport.

Dog mange gode indlæg om emnet samt foreslag til alternativer. jeg tror stadig jeg vil holde mig til JVC-parret: LT32X70BU + DR-MH300 SORT DVD/HDD, hvis der da ikke er nogen der har noget dårligt at sige om dem.

Skrevet den: 06-Juni-2006 kl. 10:42

Hej igen "lahan".

Tjaaa, nu snakkede vi jo LCD-TV skærme, så jeg troede det var nærliggende at det drejede sig om sådan et,  hentet syd for grænsen, el. købt her i DK hos en af de forhandlere der typisk har den slags varer.

Jeg kan jo så forstå, at det her er deres "Europa Garanti" der gælder... Altså kombineret med en evt. dansk forhandlers regler om "Reklamationer".

-------------
Mvh. Frede.

Skrevet den: 06-Juni-2006 kl. 10:46

Hej
Hold da op hvordan sådan en tråd kan vandre fra plastik på Samsung til diskussion om Pixel Plus og parralelimport.

Dog mange gode indlæg om emnet samt foreslag til alternativer. jeg tror stadig jeg vil holde mig til JVC-parret: LT32X70BU + DR-MH300 SORT DVD/HDD, hvis der da ikke er nogen der har noget dårligt at sige om dem.

Hej.

He he he... Jaaaa, man kan skam godt blive "klog" herinde.  

Jeg går forresten også stadig efter den samme JVC-LCD-skærm, men jeg vil dog bare forsøge at "parre" den med min "Pana" Recorder.

-------------
Mvh. Frede.

Skrevet den: 06-Juni-2006 kl. 10:48
JVC må i endeligt ikke købe i Tyskland.

JVC X model virker også som en spændene model.

Skrevet den: 06-Juni-2006 kl. 12:00
"JVC må i endeligt ikke købe i Tyskland."...hvorfor må man ikke det?

Skrevet den: 06-Juni-2006 kl. 12:06

Fordi JVC i DK ikke vill røre et tysk JVC produkt.

Så hvis din tyske JVC recorder skal have en fw update skal den sendes tilbage til Tyskland.

Skrevet den: 06-Juni-2006 kl. 12:33
Så er det godt at min er "Dansk"!

Skrevet den: 06-Juni-2006 kl. 12:48

Oprindeligt skrevet af lrev på jobbet lrev på jobbet skrev:

Så er det godt at min er "Dansk"!

Har du JVC Irev ??

Skrevet den: 06-Juni-2006 kl. 12:49
ja...optageren er en fælleskøb ting!

Print side | Luk vindue