Print side | Luk vindue

GTA 5 Lagger PS3

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Recordere, afspillere og foto
Forumnavn: Spillekonsoller
Forumbeskrivelse: PlayStation, Xbox, Wii m.fl.
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=126191
Udskrevet den: 07-Februar-2025 kl. 21:27

Emne: GTA 5 Lagger PS3
Skrevet af: golffreak90
Emne: GTA 5 Lagger PS3
Skrevet den: 20-September-2013 kl. 19:26
Hej er der nogle ef jer der oplever at GTA 5 nogle gange lagger når i f.eks. køre meget hurtigt i en bil ??

Svar:
Skrevet af: SteffenD89
Skrevet den: 20-September-2013 kl. 20:32
Har du downloadet det via PSN? Hvis ikke, har du så installeret spillet? Jeg er lidt usikker, men har hørt noget om at det er lavet til både at skulle køre fra harddisken og skiven. 

Rockstar har ligefrem advaret spillere imod at installere hele spillet på deres xbox 360.

-------------
http://bf3stats.com/stats_pc/SteffenD89">

Skrevet af: golffreak90
Skrevet den: 20-September-2013 kl. 20:41
ved ikke, jeg satte disken i og åbnede spillet som man plejer at gøre, og så har den vel installeret spillet.

Er der ikke andre der har prøvet dette ??

Skrevet af: londahl
Skrevet den: 20-September-2013 kl. 20:47
Oprindeligt skrevet af SteffenD89 SteffenD89 skrev:

men har hørt noget om at det er lavet til både at skulle køre fra harddisken og skiven. 

Det er kun på 360 da det fylder 2 DVD'er, mod PS3's ene bluray. På PS3 installerer den selv ca. halvdelen og kører resten fra bluray.

Men bortset fra det, har jeg netop selv gennemført spillet på PS3 uden at lægge mærke til det.
Måske er der skidt ved laseren på din konsol så den ikke kan læse hurtigt nok fra bluray?

Eneste grund jeg umiddelbart kan gætte mig til. Kan selvfølgelig også være jeg bare ikke har lagt mærke til det. 

Skrevet af: zulfo
Skrevet den: 23-September-2013 kl. 07:24
Oprindeligt skrevet af londahl londahl skrev:

Oprindeligt skrevet af SteffenD89 SteffenD89 skrev:

men har hørt noget om at det er lavet til både at skulle køre fra harddisken og skiven. 

Det er kun på 360 da det fylder 2 DVD'er, mod PS3's ene bluray. På PS3 installerer den selv ca. halvdelen og kører resten fra bluray.

Men bortset fra det, har jeg netop selv gennemført spillet på PS3 uden at lægge mærke til det.
Måske er der skidt ved laseren på din konsol så den ikke kan læse hurtigt nok fra bluray?

Eneste grund jeg umiddelbart kan gætte mig til. Kan selvfølgelig også være jeg bare ikke har lagt mærke til det. 

Det lagger - bum! Det kan ikke passe at du ikke har bemærket det, eller også har vi forskellig opfattelse af hvad "lag" er, og du har en højere tærskel Smile

SPOILER!! ->

Eksempler på lag finder man også i scenen med sniperriflen på taget, og skal tage en helikopter ud, der laggede min PS3 så meget at jeg troede det var løgn.

Bort set fra det, så forekommer disse frameratedrops flere steder - man kan ikke undgå at ligge mærke til det.

Men spillet er stadig fedt, og jeg er imponeret over hvor stort det er...

-------------
Lars B

DENON AVR-2200W, XTZ99.36, XTZ 99.26, XTZ 99.26 Center, XTZ W12.16, SONY AF8 & TH42PV60, Panasonic BDT 300, PS3 160Gb, Xbox 360, PS4, Synology DS414

Skrevet af: Kofmo
Skrevet den: 23-September-2013 kl. 08:14
Spillet lagger også for mig når man køre hurtigt, spillet er stadig fedt ja, men det burde ikke kunne få en score på 10/10 som det får på mange sites pga dette.
Det kan være det fortjener en score på 10/10 på PC eller PS4 når det en gang kommer der til.

Desuden syntes jeg at Gun range er til grin, for det er jo ånsvagt svært at ramme mål der bevæger sig med et joypad, på det punkt er PC bare så meget bedre da en MUS er meget mere præcis.

Skrevet af: tobiasl
Skrevet den: 23-September-2013 kl. 08:23
er det ikke fordi det kun kan køre 30 fps var det første min ven sage dan han så det

Skrevet af: skuffen
Skrevet den: 23-September-2013 kl. 08:46
Lag er måske så meget sagt - i hvert fald i mit tilfælde. Det er tydeligt at PS3en har travlt når man kører med fuld knald igennem byen i fuld solskin, men det er ikke noget jeg finder særligt distraherende. Jeg vil nærmere kalde det framerate drop. Jeg har ikke oplevet decideret lag på noget tidspunkt overhovedet. Det er klart opvejet af den generelle kvalitet på spillet. 

Skrevet den: 23-September-2013 kl. 09:16
Oprindeligt skrevet af skuffen skuffen skrev:

Lag er måske så meget sagt - i hvert fald i mit tilfælde. Det er tydeligt at PS3en har travlt når man kører med fuld knald igennem byen i fuld solskin, men det er ikke noget jeg finder særligt distraherende. Jeg vil nærmere kalde det framerate drop. Jeg har ikke oplevet decideret lag på noget tidspunkt overhovedet. Det er klart opvejet af den generelle kvalitet på spillet. 

Jeg vil også kalde det framerate drops - men ind i mellem er det slemt, men ikke så slemt at man ikke kan nyde spillet.

Jeg er dog stadig irriteret over at den Porche jeg stjal, og derefter gejlede og købte ny motor til bare er pist væk!!! Jeg havde kørt den i min garage, men brugte den så til at køre til Flightschool.

Da jeg lige skulle se noget fodbold, lod jeg min PS3 stå og køre i baggrunden, men jeg har sat den til at lukke ned efter et par timers inaktivitet - og BUM, da jeg startede spillet op igen, var min fine Porche væk fra parkeringspladsen, og den var heller ikke i min garage - spild af penge på opgradering Smile

-------------
Lars B

DENON AVR-2200W, XTZ99.36, XTZ 99.26, XTZ 99.26 Center, XTZ W12.16, SONY AF8 & TH42PV60, Panasonic BDT 300, PS3 160Gb, Xbox 360, PS4, Synology DS414

Skrevet af: Kofmo
Skrevet den: 23-September-2013 kl. 10:03
Kan du ikke finde din Porche i den der "impound" jeg mener den er ved en af politistationerne.

Skrevet af: aerik
Skrevet den: 23-September-2013 kl. 13:51
Hvordan kan man lave et spil, specifikt til en maskine, og så stadig være ramt af lag.

Ja ved godt den også er til Xbox. Men de har da ret begrænsede specifikationer at skulle arbejde ud fra...

Skrevet af: tobiasl
Skrevet den: 23-September-2013 kl. 14:43
Oprindeligt skrevet af aerik aerik skrev:

Hvordan kan man lave et spil, specifikt til en maskine, og så stadig være ramt af lag.

Ja ved godt den også er til Xbox. Men de har da ret begrænsede specifikationer at skulle arbejde ud fra...

Det er vil fordi de gerne vil have det ser flot ud så de starter med af begranse det til 720p der efter sæter de max fps til 30 så det kan se hakne ud  og så når der sker et eller andet exstre kravene kan den også lige blive preset lidt mere da de jo ikke kan have individuel detaljer om du køre hvor der ikke er meget der sker og hvor der er 

har set hvor den lige skal lotte texturerne flere gange gleder mig til det forhåbenlig kommer til pc en gang så må man jo bare købe det igen men er vil nærmest som et gta 5 2.0 Big smile

Skrevet af: londahl
Skrevet den: 23-September-2013 kl. 20:40
Oprindeligt skrevet af zulfo zulfo skrev:

Jeg vil også kalde det framerate drops - men ind i mellem er det slemt, men ikke så slemt at man ikke kan nyde spillet.

Ahh framerate drops! Jo, kan jeg godt nikke genkendende til. Dog meget sjældent synes jeg, men er klart til stede.

Lag er for mig når det du gør på joypad, ikke sker med det samme, men først først lidt senere. (input lag eller for høj latency ved multiplayer spil)

For at snakke om noget helt andet, er det kun mig der er skuffet over så mange muligheder der er i verdenen som ikke bliver udnyttet? 
Her tænker jeg bla. militærbasen og uendeligt mange steder der kunne laves "heists" uden om hovedhistorien. Hvorfor går man rundt og er fattig når der er masser af highend butikker der ville kunne klares på samme måde som juvelbutikken?

Håber der kommer noget DLC der giver lidt muligheder der. San Andreas er stadig det bedste i serien efter min mening. 5'eren får dog en klar andenplads.

-------------
LG 47LM620T, Pioneer VSX-922K, 4x Cerwin-Vega! V-5M, 1x Cerwin-Vega! V-5C, 1x Cerwin-Vega! LW-12X

Skrevet den: 24-September-2013 kl. 07:31

For at snakke om noget helt andet, er det kun mig der er skuffet over så mange muligheder der er i verdenen som ikke bliver udnyttet? 
Her tænker jeg bla. militærbasen og uendeligt mange steder der kunne laves "heists" uden om hovedhistorien. Hvorfor går man rundt og er fattig når der er masser af highend butikker der ville kunne klares på samme måde som juvelbutikken?

Jeg kom igår til at tænke på at jeg overhovedet ikke har udnyttet de assasinations jeg har lavet for Lester! En måde at blive rig på (med Franklin) var at gå på nettet og købe aktier før man tager et par af målene ud, og så sælge efterfølgende. Det fik jeg ikke gjort, ellers kunne man nok have scoret en del på det!

-------------
Lars B

Skrevet den: 25-September-2013 kl. 07:35
Oprindeligt skrevet af Kofmo Kofmo skrev:

Kan du ikke finde din Porche i den der "impound" jeg mener den er ved en af politistationerne.

Nopes, der er kun 2 i impound, og den er ikke en af dem Confused

Men pyt, jeg er kommet videre i spillet - man kan jo altid stjæle en ny Smile

-------------
Lars B

Skrevet den: 25-September-2013 kl. 07:36

Jeg er enig - eller hvad med muligheden for at lave lidt penge på at sælge stjålne biler? Den betyder selvfølgelig at politiet skal være lidt mere efter en når man drøner rundt i en stjålen bil for at gøre det spændende, men alligevel?

-------------
Lars B

Skrevet af: kaizer
Skrevet den: 25-September-2013 kl. 19:56
Mon ikke der kommer noget dlc på et tidspunkt, der gør brug af nogle af de ubenyttede muligheder?!

Print side | Luk vindue