Print side | Luk vindue

Et kabel nok?

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Modtagelse og distribution
Forumnavn: Satellit TV
Forumbeskrivelse: Canal Digital, Viasat, Astra m.fl. (DVB-S)
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=126292
Udskrevet den: 08-Januar-2025 kl. 06:50

Emne: Et kabel nok?
Skrevet af: LarsZK
Emne: Et kabel nok?
Skrevet den: 25-September-2013 kl. 09:40
Jeg har i lang tid brugt et kabel fra parabol med et hoved, til tv med Canal Digital. Nu har jeg bestilt en boks så jeg kan få mulighed for at se et program mens jeg optager et andet. Så ser jeg nu at CD skriver at der skal to kabler fra parabol til modtagerboks hvis jeg vil bruge denne funktion. Kan jeg ikke bare dele det kabel jeg har i forvejen og sætte dem i de to indgange på boksen? Jeg har et meget langt kabeltræk og gennem flere rum så det vil være meget besværligt og trække nyt kabel og så skal jeg vel også have et lnb hoved med to udgange på?

-------------
Med venlig hilsen
Lars

Svar:
Skrevet af: huntiedk
Skrevet den: 25-September-2013 kl. 10:30
Nej, du skal desværre bruge to kabler. Grunden er, at "hele" satellit-signalet ikke "kan komme gennem" kablet på een gang, da samme frekvens bruges på flere måder. I stedet sender boksen information til LNB'en om hvilken del af signalet, der skal tilbage gennem kablet. Når boksen skal bruge signaler fra to forskellige LNB-indstillinger (hvis du ser et program og optager et andet), kan det kun ske, ved at det fremføres i to kabler.

Så der skal to kabler og en LNB med to udgange til...

-------------
Øst, vest, ::1 bedst

Skrevet af: Lytro
Skrevet den: 25-September-2013 kl. 10:59
Et kabel er fint Wink

De nye modtagere fra Canal Digital kan bruge en SatCR LNB.
Modtager skal bare sætttes op til SatCR.
Der er mulig for at trække 4 tunere på et kabel idag. (senere kommer der mulighed for 8 tunere)

Lynge

-------------
Hvorfor skriver du ikke i din PROFIL, hvilken landsdel du bor. Det ville hjælpe på nogle svar. :-)

Skrevet af: fltk
Skrevet den: 25-September-2013 kl. 11:36
Oprindeligt skrevet af huntiedk huntiedk skrev:

Nej, du skal desværre bruge to kabler.

Det er kun på modtagere der ikke understøtter de nyere SATCR eller Unicable LNBer. Ellers forholder det sig som lytro skriver.

Flemming

-------------
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100

Skrevet den: 25-September-2013 kl. 11:37
De sidste svar lyder bedst Ved i om den store boks fra CD understøtter dette?

-------------
Med venlig hilsen
Lars

Skrevet af: Ullum
Skrevet den: 25-September-2013 kl. 12:13
Men det kræver stadigvæk at du udskifter parabolhovedet, en SatCR LNB koster min. kr. 500, derudover skal du havde en splitter inden boksen.

SatCR er understøttet af CD´s bokse.

Skrevet den: 25-September-2013 kl. 12:22
Det du skal bruge er dette sæt (eller tilsvarende)
http://www.netto-sat.dk/satcr_lnb_kit_med_2_kabler_og_fordeler-p-1749.html?cPath=269_41_125

Ellers prøv at høre CanalDigital om de kan give et godt tilbud på boks + LNB, evt. ved at du laver en ny bindingsperiode.

Skrevet den: 25-September-2013 kl. 12:33
Godt tilbud du har fundet der Ullum :) de to små medfølgende kabler skal de bruges ved parabolen? Jeg kan se der er ro udgange på lnb hovedet?

-------------
Med venlig hilsen
Lars

Skrevet den: 25-September-2013 kl. 12:34
Jeg har fået et godt tilbud. 30 % rabat på abn. og 2000kr rabat på boksen fordi jeg har været kunde i mange år :)

-------------
Med venlig hilsen
Lars

Skrevet af: karula
Skrevet den: 25-September-2013 kl. 12:36
Ja, og det funker bare med et kabel, har haft det et år
nu, uden problemer.

-------------
Med venlig hilsen

Karula
PDP Pioneer 427xd / Marantz SR 7007/Panasonic BDP 35 / Sat Canal Digial HDPVR 5720-SX / lyd Quadral Cromium style 50- 5.1

Skrevet af: MCenterFreak
Skrevet den: 25-September-2013 kl. 12:40
Undskyld jeg lige låner tråden, men er der nogen der ved hvad forskellen er på SatCR og Unicable?

-------------
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-)

Skrevet den: 25-September-2013 kl. 12:58
Oprindeligt skrevet af LarsZK LarsZK skrev:

Godt tilbud du har fundet der Ullum :) de to små medfølgende kabler skal de bruges ved parabolen? Jeg kan se der er ro udgange på lnb hovedet?

Nej du skal kun bruge den ene udgang på lnb hovedet, den hvor der står SatCR ved. Den anden udgang er en normal udgang som kan bruges hvis man har en ekstra modtager i et andet rum.

Splitteren burger du lige inden boksen, hvor du fører de 2 medfølgende kabler fra splitteren og til de 2 indgange bag på boksen.

Skrevet den: 25-September-2013 kl. 12:59
Oprindeligt skrevet af MCenterFreak MCenterFreak skrev:

Undskyld jeg lige låner tråden, men er der nogen der ved hvad forskellen er på SatCR og Unicable?

Det er det samme.

Skrevet af: Bobben
Skrevet den: 25-September-2013 kl. 13:25
Oprindeligt skrevet af LarsZK LarsZK skrev:

De sidste svar lyder bedst Ved i om den store boks fra CD understøtter dette?

CD's HD bokser som ikke støtter SatCR er:
  • Sagem 81
  • Sagem 101ST
  • Sagem 106S

De tre CD boksene som støtter single cable/SatCR er:
  • ADB HDPVR (Entertain Center)
  • ADB HD (Entertain Mini "Whitebox")
  • CDC-900SHD

Jeg akkurat  selv fått tak i den SatCR LNB som leveres av CD og splittingen fungerer utmerket.
Benyttet tidligere en SatCR LNB av merket
GTSat som dessverre holdt meget dårlig kvalitet og ga dårlig resultat.

Skrevet af: csell
Skrevet den: 25-September-2013 kl. 14:17
Oprindeligt skrevet af Ullum Ullum skrev:

Det du skal bruge er dette sæt (eller tilsvarende)
http://www.netto-sat.dk/satcr_lnb_kit_med_2_kabler_og_fordeler-p-1749.html?cPath=269_41_125

Hej.

Jeg har desværre alarmklokker der ringer når jeg ser en pris på et SatCR LNB til 1259 kr.
Godt nok sparer man 813 kr og skal så kun betale 586 kr. Men kan ikke lade være med at tænke på hvorfor firmaet annoncerer sådan?

Der er to billeder, et af en pap æske og et andet af et Maximum XO-SCR2 som skulle være et godt SatCR LNB og som koster 50€ på ebay. Men jeg kan ikke se hvilket af dem man får?

Lidt specielle SAT ting som SatCR LNB og lignende køber jeg som regel på eBay.de

Jeg bruger selv en del Inverto LNB'er og syntes at man får meget for pengene. Fandt et lignende sæt til 53,95€ ( 398 kr ) + forsendelse:

http://www.ebay.de/itm/Inverto-Unicable-Quad-40mm-LNB-IDLB-QUDL41-S-FullHD-3D-/120735002362?pt=Motoren_Positionierer&hash=item1c1c5deefa - http://www.ebay.de/itm/Inverto-Unicable-Quad-40mm-LNB-IDLB-QUDL41-S-FullHD-3D-/120735002362?pt=Motoren_Positionierer&hash=item1c1c5deefa

De skriver nederst på siden

Versand ins Ausland ist möglich
(Fragen Sie uns nach den Preisen)

Som jeg oversætter til:

Forsendelse til udlandet er mulig
(Spørg os for priser)

Hilsen Carsten.

Skrevet af: baloo55
Skrevet den: 25-September-2013 kl. 16:35
Så er udstyret bestilt. Tak til alle de gode råd indtil videre :) Når jeg når til installationen, er der så noget jeg skal være særligt opmærksom på?

-------------
Mvh.
Baloo55

Print side | Luk vindue