Print side | Luk vindue

Clint DC1 med 2TB WD nogen optagelser hakker!?

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Recordere, afspillere og foto
Forumnavn: Recordere (optagere)
Forumbeskrivelse: Spørgsmål og debat om optagere (video)
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=126387
Udskrevet den: 23-November-2024 kl. 04:11

Emne: Clint DC1 med 2TB WD nogen optagelser hakker!?
Skrevet af: Warren
Emne: Clint DC1 med 2TB WD nogen optagelser hakker!?
Skrevet den: 29-September-2013 kl. 15:46
Jeg har for mine forældre købt et Panasonic 42" 42st60y.
Clint DC1 dvb-c boks udelukkende for at PVR muligheden.
WD elements 2,5" 2TB  USB HDD.

De har WAOO energi midt fiber TV. Deres Airties 7130 boks' hdd er fyldt op.
TV-forbindelsen kører via ethernet.

Ved Clint boksen ligger signalet på fx 74-77% på fx TV 2 Fri HD.
På DR1 er signalet nogen gange kun 62-68 og der kan være bit rate fejl (BER) på 2-15%. Altså må der være fejl på signalet. Dette signalet er alene via coax/antenne - via en aktiv splitterboks på loftet. Der er kun 2 TV på i dag. Måske er der 1-2 kabler tilsluttet derudover som ikke har noget TV/forbindelse i den anden ende. Energimidt har prøvet at skrue på signalet centralt fra uden held.

Optager vi via Clint/WD på TV2 Fri HD er optagelsen fin.**og dog - nu så jeg lige pixelering.
Er det på DR1 så hakker/pixelerer det vildt  (meget værre end på TV2 FRI HD. Det er som om det mest ødelægger billedet så snart optagelsen starter. Derfor tænker jeg om det er et strømproblem - selvom WD usb hdd'en ikke burde skulle have ekstra strøm? Tror faktisk ikke den har stik til det.
Eller tror I at det "belaster" TV-signalet at optage samtidigt, hvilket så giver de pixelerede optagelser.

Håber meget på gode råd.

Svar:
Skrevet den: 29-September-2013 kl. 21:41
I første omgang regner jeg med det er signalet... ud fra at den senere på dagen har svært ved at få signal. Signalstyrken ligger også lavt synes jeg. Når Waoo har prøvet at justere centralt fra og vi har prøvet at sætte antennekabel direkte fra vægstik til dvb-c boks og altså uden om splitter på loftet...så er det vel Waoo's udstyr den er galt med?

Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 29-September-2013 kl. 21:49

Det tyder på at det leverede signal ikke er optimalt.

-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E

Skrevet den: 29-September-2013 kl. 22:12
Hvordan kommer coax/antennesignalet egentligt ind? Der er både coax og ethernet signal på den store væg-boks.
De anvender vel ethernet fordi coax er for følsomt ?
Airties boksen har ethernet, men hvorfor har Clint og lignende dvb-c bokse mon ikke?

Skrevet af: fltk
Skrevet den: 30-September-2013 kl. 07:43
Hvis det kun er optagelserne og ikke live tv det er galt med, så er det ikke signalet der er for dårligt, selvom jeg vil medgive, at det er svagt. Har i prøvet at optage på en anden harddisk, og bruger i kvalitetsantennekabel med HF tætte stik? Det sidste kan nemlig have stor betydning på nogle kanaler og ingen betydning på andre.

Flemming

-------------
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100

Skrevet den: 30-September-2013 kl. 17:27
I starten så det ud til kun - eller mest - at være på optagelser, men senere hen var der flere kanaler som blot viste "intet signal", så det må være signalet.
Ved vægstikket er det et coax dreje-hoved der er på, mens der bag i Clint boksen er et alm plastik-monteret hoved.

Skrevet af: JørgenT
Skrevet den: 30-September-2013 kl. 17:52
Oprindeligt skrevet af Warren Warren skrev:

I starten så det ud til kun - eller mest - at være på optagelser, men senere hen var der flere kanaler som blot viste "intet signal", så det må være signalet.
Ved vægstikket er det et coax dreje-hoved der er på, mens der bag i Clint boksen er et alm plastik-monteret hoved.
Det må i stor udstrækning kunne sammenlignes med kabel TV, med problemer med indstråling.
Så "plast kappe stik" kan være medvirkende årsag til problem.

Info til hjælp:
http://digitalt.tv/sadan-sikrer-du-dig-optimale-kabel-tv-signaler/ - http://digitalt.tv/sadan-sikrer-du-dig-optimale-kabel-tv-signaler/

Mvh. JørgenT

Skrevet den: 30-September-2013 kl. 17:59
Findes der forskellige kvaliteter af F-stik som går i vægboksen?
Vi prøver med et nyt kabel direkte fra vægstik til dvb-c boks eller TV.
Hvad skal det hedde? tænker på kvaliteten - så vi er sikre på det er tilstrækkeligt skærmet og virker til digital tv.
-og hovedet der går på dvb-c boksen skal vel helst have en jern-kappe?

En ældre antenneinstallation / aktiv splitter oppe på loftet - er det mon ofte at disse kabler ikke er gode nok? - hvad er jeres erfaring.

Skrevet af: fltk
Skrevet den: 01-Oktober-2013 kl. 12:18
Køb et Yousee/Stofa approved kabel. De kan bl.a. købes i Bilka og Silvan. Og stikket (som du kalder hovedet) der går på boksen, skal helst være metal. Kan Clint´en ikke tage F-stik? Det kan min Blue Tinum, som ellers er teknisk identisk med Clint´en.

Flemming

-------------
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100

Skrevet den: 01-Oktober-2013 kl. 22:26
Mystisk nok er der ikke F-stik på Clint'en. Har også selv en Blue Tinum, som har F-stik.

Skrevet af: Gonardo
Skrevet den: 04-Oktober-2013 kl. 21:31
Bruges dvb-c tuneren i tvet ikke ?

Skrevet den: 06-Oktober-2013 kl. 13:43
Nej tuneren i TV'et anvendes ikke. Der kan desværre ikke sættes en harddisk til dette TV, hvorfor vi har købt Clint boksen.
Er der nogen grund til at køre antennesignalet igennem TV'et først (eller hovedet) ?

Skrevet af: Gonardo
Skrevet den: 07-Oktober-2013 kl. 17:20
Signalet ind i Clinten, kabel fra Clinten op i tv...så kan der også ses tv på Panasonic :-) Burde ikke ødelægge signalet...

Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 07-Oktober-2013 kl. 17:46

Det giver jo så også den naturlige bonus, at når der optages en udsendelse, så kan der ses en anden på TVet, det er jo i sagens natur som at have en modtager med Twin Tuner. Det er jo tosset ikke at bruge Tuneren i TVet når nu den kan modtage de nødvendige signaler.
Det går ikke ud over signalet, har en signalvej der hedder fra væg til HDD Recorder, derfra til en BT modtager, og derfra til TV.

-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E

Skrevet af: mrmox
Skrevet den: 17-Oktober-2013 kl. 12:11

Hvis signalet ellers er i orden, kan optagelsen blive dårlig,
hvis der ikke kan skrives hurtigt nok på USB mediet.
HD optagelser kræver i sagens natur mest.

Så prøv at bekræfte/afkræfte dette ved at forsøge med andre
USB medier. Bruger selv en Kingston USB pind.

Skrevet den: 23-Oktober-2013 kl. 18:48
De har også en Airties 7130 boks som anvendes til at se TV via primært (der er også en mindre harddisk i). Men ja, tilslutter nok også TV til antenne senere. Pt bruger jeg mest kræfter på at få det til at spille.

Billedet kan godt pixelere uden der optages, så tror ikke det alene kan være harddisken.
Men vil da prøve en USB stick næste gang jeg får mulighed (kommer forbi mine forældre).

Print side | Luk vindue