DR-museum rundvisning
Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: recordere.dk
Forumnavn: Generelt
Forumbeskrivelse: Nyt på forummet. Forslag til forbedringer o.lign.
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=126412
Udskrevet den: 22-November-2024 kl. 22:08
Emne: DR-museum rundvisning
Skrevet af: mondeo93
Emne: DR-museum rundvisning
Skrevet den: 30-September-2013 kl. 12:22
Hej
Jeg har stor interesse i at komme til Søborg i den gamle TV-by og se DR-museums udstilling i kældrene.
På hjemmesiden står der "et hold kan bestå af mindst 10-15 personer" og at man kan håndtere 2-3 hold af gangen
Så jeg vil da høre om, det var muligt at samle nogle med samme interesse som jeg for DR´s gamle TV teknik.
Der er en masse TV udstyr, som DR har gemt for eftertiden. lige fra Studiekameraer, DR´s første indkøbte 2" Ampex båndmaskine til Tekniske ting
Folkene bag museet, har måtte kassere en del ting, der ikke kunne bruges, eller der var flere af. Det har gjort, at der er blevet to store udstillingsrum fri, der så er blevet indrettet til udstilling. Den er guidet og der vil kunne blive stillet spørgsmål.
Der står udstillingsrummende består af mixerpulte med tilhørende grammofonapparater og båndoptagere og det andet med TV kameraer. Det lyder ikke af meget, så jeg har skrevet og spurgt, om man kan se mere end det. Hvis det er muligt, at få samlet 10-15 personer, er det bare at jeg laver en aftale med formanden Per Tidgen og få en tid og dato sat på plads.
Per Tidgen har oplyst, at man holder kælderen åben en gang om måneden for besøgene
DR-museum har også en hjemmeside, men jeg mener ikke jeg må linke til den her på denne del af forummet. Der ligger en video om museet optaget og redigeret af en journalist
Det her er bare et forslag, da jeg ikke aner hvor jeg ellers skal finde nogle af samme interesse som jeg, for DR´s gamle TV-tekniske ting.
Så jeg håber jeg fanger nogles interesse for det her på siden, så man kunne stable en gruppe på de her min. 10-15 personer på benene.
Jeg kan ikke lige se på hjemmesiden, hvad det skulle koste, men jeg har skrevet og spurgt og venter svar.
Som tidligere skrevet, er det i den gamle TV-by i Gyngemosen
Mvh Ulrik K. Meyer
|
Svar:
Skrevet af: Doo Wop
Skrevet den: 01-Oktober-2013 kl. 13:10
Godt initiativ. Melder mig som interesseret.
------------- Doo Wop
|
Skrevet af: kskruger
Skrevet den: 01-Oktober-2013 kl. 14:38
Jeg melder mig også som interesseret.
|
Skrevet den: 17-Oktober-2013 kl. 11:18
Noget nyt i sagen?
------------- Doo Wop
|
Skrevet den: 17-Oktober-2013 kl. 13:29
Nej ikke lige PT. Jeg har ikke kunne finde andre steder, hvor man kunne finde nogle der kunne have interesse for at se lidt TV-museum
Samtidig for man som bekendt set lidt af TV-byen der jo, syntes jeg selv gemmer på en masse historie. Måske man kan se studierne, hvis der ikke er optagelser. Det vil jeg da lige rette henvendelse om
|
Skrevet af: Kimbo
Skrevet den: 17-Oktober-2013 kl. 13:52
Jeg kunne også godt være interesseret.
|
Skrevet den: 07-November-2013 kl. 14:07
Var der nogen, som var til rundvisning på DR Museum i går onsdag den 6. november 2013?I så fald hvordan var det?
Ad omveje blev jeg gjort opmærksom på rundvisningen i går, men det var dels for sent for mit vedkommende, dels havde jeg tidligere aftalt besøg af en gæst.
Nu har jeg tilmeldt mig rundvisningen onsdag den 4. december 2013.
------------- Doo Wop
|
Skrevet den: 07-November-2013 kl. 17:30
Hej
Sig mig er DR-museum begyndt at arrangere rundvisninger, ude i TV-Byen hvor man tilmelder sig på deres hjemmeside ?
Har ellers forstået det kun var foreninger og klubber på min. 15 personer, hvor man så kunne få en rundvisning
|
Skrevet den: 07-November-2013 kl. 23:02
Ja, som jeg opfatter det, har DR Museum ændret sin formulering i relation til tilmelding.
------------- Doo Wop
|
Skrevet den: 07-November-2013 kl. 23:08
Okay fedt.
jeg har lige været inde på DR museums hjemmeside og der står godt nok ikke noget om nogle ændringer, så skriver da lige til formanden Per Tidgen for at hører nærmere.
|
Skrevet den: 08-November-2013 kl. 09:39
Her er DR Museum hjemmeside til tilmelding til en rundvisning:
http://www.drmuseum.dk/35241913
------------- Doo Wop
|
Skrevet den: 08-November-2013 kl. 09:47
Jeps har lige læst det. Skal lige have spurgt til prisen på en rundvisning
|
|