Print side | Luk vindue

Fona i økonomisk krise!

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: recordere.dk
Forumnavn: Generelt
Forumbeskrivelse: Nyt på forummet. Forslag til forbedringer o.lign.
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=126506
Udskrevet den: 22-November-2024 kl. 21:12

Emne: Fona i økonomisk krise!
Skrevet af: Bruger udmeldt 30
Emne: Fona i økonomisk krise!
Skrevet den: 04-Oktober-2013 kl. 11:56
Læs her:
http://www.dr.dk/Nyheder/Penge/2013/10/04/085720.htm

Svar:
Skrevet af: mkirkelund
Skrevet den: 04-Oktober-2013 kl. 11:57
Linkfix

http://www.dr.dk/Nyheder/Penge/2013/10/04/085720.htm - http://www.dr.dk/Nyheder/Penge/2013/10/04/085720.htm

Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 04-Oktober-2013 kl. 14:21

Så kan man jo tænke sig at det ikke varer længe før Dixon's smækker låget i og mindsker sit tab.

-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E

Skrevet den: 04-Oktober-2013 kl. 16:10
Og så kan man undre sig over, at der er lokale Fona butikker som enten udvider eller flytter i større lokaler, skønt de har økonomiske problemer. - Ufatteligt at de ikke tænker sig om!

Fona befinder sig et sted mellem store supermarkedskæder som Bilka og Elgiganten på den ene side og de få lokale, traditionelle elektronik, specialbutikker, som der ikke er mange tilbage af - desværre.

Fona slås nok mest med Elgiganten, der lever mest højt på prisen - af og til med lidt ældre modeller af f.eks. mobiltelefoner og tv.

Fona derimod er mere med på de nye modeller end Elgiganten - Fona har også bedre service end Elgiganten.

- Men hvad er der egentlig tilbage af det kendte navn?
Deres gamle kendte pladeafdeling er forsvundet - tilbage står Dirch Passers gamle slogan: For de er så flinke hos Fona!

Æret været deres minde ...   

Skrevet den: 04-Oktober-2013 kl. 16:15

Oprindeligt skrevet af tonice25 tonice25 skrev:

Fona slås nok mest med Elgiganten, der lever mest højt på prisen - af og til med lidt ældre modeller af f.eks. mobiltelefoner og tv.

De slås med sig selv, da begge foretagender har samme ejerforhold. Dixons.

-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E

Skrevet den: 04-Oktober-2013 kl. 16:26
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

De slås med sig selv, da begge foretagender har samme ejerforhold. Dixons.

Ja det er jo det, der er mest grotesk - desværre handler flere KUN med pungen og mindre ud fra service, så Elgiganten nok bliver vinderen og Fona taberen?

Skrevet den: 04-Oktober-2013 kl. 16:33

Hmm. Hvor mange tekniske spørgsmål kan man få klar besked på i begge foretagender.? IMO ingen af stederne.
Som jeg hørte i en Fona butik, "vi er sælgere ikke teknikkere", det passer sgu meget godt.

-------------

Skrevet den: 04-Oktober-2013 kl. 16:39
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

Hmm. Hvor mange tekniske spørgsmål kan man få klar besked på i begge foretagender.? IMO ingen af stederne.

Som jeg hørte i en Fona butik, "vi er sælgere ikke teknikkere", det passer sgu meget godt.

Det er måske kun den halve sandhed?

- Hvis jeg kan komme til det, så vil jeg i hvert fald heller handle hos Fona end hos Elgiganten.   

Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 04-Oktober-2013 kl. 16:45
Fona har da ydet fin service gennem tiden. Og man kunne komme ind og høre de nye plader i høretelefoner om eftermiddagen efter skole. Deres plade udsalg var legendarisk og et tilløbstykke.

I dag oplever man at få lov til at lytte til en plade i et anlæg, og så kommer butikslederen og siger til butiksassistenten, at det har vi ikke tid til. Og så går man ud af butikken og vender ikke tilbage...

Skrevet den: 04-Oktober-2013 kl. 16:53
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Fona har da ydet fin service gennem tiden. Og man kunne komme ind og høre de nye plader i høretelefoner om eftermiddagen efter skole. Deres plade udsalg var legendarisk og et tilløbstykke.

I dag oplever man at få lov til at lytte til en plade i et anlæg, og så kommer butikslederen og siger til butiksassistenten, at det har vi ikke tid til. Og så går man ud af butikken og vender ikke tilbage...

Fonas pladeafdeling var legendarisk - at man så i dag bliver forhindret i, via en CD, at lytte til et anlæg, man muligvis ønsker at købe, det er grotesk - butikslederen må have mistet sit fodfæste!

Skrevet den: 04-Oktober-2013 kl. 16:56

Fonas pladeafdeling var legendarisk - at man så i dag bliver forhindret i, via en CD, at lytte til et anlæg, man muligvis ønsker at købe, det er grotesk - butikslederen må have mistet sit fodfæste!

Nu var det CD'en jeg var interesseret i, ikke anlægget. Men alligevel, det ER grotesk og dårlig stil

Skrevet den: 04-Oktober-2013 kl. 17:01
Med en relancering og lidt tilbage til rødderne, så har Fona chancen for at skille sig mere ud fra andre butikker!

Skrevet den: 04-Oktober-2013 kl. 17:25

Jeg husker da udmærket butikkerne fra for 30-40 år siden, da var de meget anderledes, for dengang skulle man til en rigtig forhandler for at købe sine ting.

-------------

Skrevet den: 04-Oktober-2013 kl. 17:34
Jeg tror, at det var i midten af 1990'erne at Fona begyndte at ændre status - på et tidspunkt blev Fonas butikker også åndet i nakken af Merlins butikker. - Men at Fona begyndte at bruge discountkonceptet sammen med det der var tilbage af det gamle Fona, da gik det galt - det skiftende ejerskab har ødelagt Fonas grundidé.

Skrevet af: nhj4
Skrevet den: 04-Oktober-2013 kl. 18:20
penge, penge og atter penge, det er det det hele handler om i dag.

-------------
Intet er svært når man først har får det lært, og man lærer så længe man lever, uanset hvem man er ;-)

Sølv er godt, sølv er sundt, derfor lytter jeg til det døgnet rundt ;-)

Skrevet den: 04-Oktober-2013 kl. 18:36
Oprindeligt skrevet af nhj4 nhj4 skrev:

Kvalitet, kvalitet og atter kvalitet, det er det der er for lidt fokus på i dag.

Skrevet af: KlausDM
Skrevet den: 04-Oktober-2013 kl. 18:46

Kvalitet, kvalitet og atter kvalitet, det er det der er for lidt fokus på i dag.

Vi er helt enige - desværre er vi mindretal.....

Klaus

-------------
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk" rel="nofollow - http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk" rel="nofollow - http://moppe.dk

Skrevet af: Hother
Skrevet den: 04-Oktober-2013 kl. 18:49
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Vi er helt enige - desværre er vi mindretal.....

Klaus
Ah...I er nu ikke helt aleneWink

-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.

Skrevet af: Steve Jones
Skrevet den: 04-Oktober-2013 kl. 19:27
Fona er en butik uden eksistensberettigelse. De er langt fra billige nok til at lokke med gode tilbud - den del tager Elgiganten sig af - og de har en for dårlig service. Det eneste de gør er at sige "dette tv til 15000 er bedre end det andet til 5000".. Man kan altså ikke bruge dem til noget andet end at slå tid ihjel fordi man ikke nåede bussen på vej hjem fra arbejde..

Skrevet af: Fanastril
Skrevet den: 04-Oktober-2013 kl. 20:05
Jeg skulle købe en Displayportkabel; i Fona forstod sælgeren ikke, vad jeg mente. I Elgiganten kunne sælgeren henvise mig til en anden specialbutik, som hadde kabelen.

Skrevet af: Mr. Claude
Skrevet den: 04-Oktober-2013 kl. 20:43
De fleste kunder snakker jo bare når de siger de vil betale for service, for virkeligheden er jo de fleste køber hvor det er billigst. De fleste vil ikke betale 500-1000kr mere for et tv pga. service.
Fona sælger i dag kun ting som der ingen fortjeneste er på. Tv, Pc, Apple, spil og cd´n er død. De kæmper jo som vanvittige med at sælge forsikringer for at have noget indtjening.
Jeg tænker igen hvilken fremtid forbrugeren ønsker...
Når det er sagt, tror jeg også Fona har kæmpe udgifter til hovedkontor og direktører.. Uden er vide det ;-)
Og jeg har ved gud aldrig fattet folk har handlet der. Men familien Danmark har jo. Nu handler de på nettet og i El-mutanten og jeg vil vædde med at de står derude og skriger på service når lortet ikke virker eller de ikke kan finde ud af produktet!

Skrevet af: clausols1
Skrevet den: 04-Oktober-2013 kl. 21:17
Jeg oplevede en gang så uhørt ringe service i Fona og har efterfølgende ikke købt noget stort der. Alligevel vil jeg syntes at det er trist hvis de lukker.

Skrevet den: 04-Oktober-2013 kl. 21:35
TV, PC, Apple, spil og cd'en lever i bedste velgående - og dør ikke!

Lad os indkredse debatten. - Ja Fona er blevet lidt for ivrig med at sælge forsikringer - præcis som også Elgiganten er ivrig for at sælge forsikringer, ligesom mange andre butikker i dag!

Det mest absurde ved Fona, det er at hvis de ved køb af en Blu-ray spiller yder rabat på en lidt højt prissat Blu-ray film, så er betingelsen, at man skal købe en Film-forsikring til 25,- kr. - Så står Fona klar til at yde assistance, hvis der senere sker noget med film/afspiller - pjat!

Jeg har aldrig oplevet at Elgiganten henviser til andre butikker, hvis de ikke selv kan yde en service.

Men fælles for både Fona og Elgiganten er, at deres hotline med mailsupport ofte er til ingen verdens nytte. - Jeg forstår ikke disse kundetjenester eksisterer?

Jeg har tit oplevet ligegyldighed fra personalet hos Elgiganten - men en vis service hos Fona.

Skrevet den: 04-Oktober-2013 kl. 21:47

Det var kun cd´n der var uddøende. Ikke resten.. Og det var mest indtjeningen der var essencen. Ikke døden..

Skrevet den: 04-Oktober-2013 kl. 22:01
Oprindeligt skrevet af Mr. Claude Mr. Claude skrev:

Det var kun cd´n der var uddøende. Ikke resten.. Og det var mest indtjeningen der var essencen. Ikke døden..

CD'en er debatteret i andre debattråde - CD'en dør ikke...

Lad holde os til essensen vedr. Fona.

Skrevet den: 04-Oktober-2013 kl. 22:25

CD'en er debatteret i andre debattråde - CD'en dør ikke...

Lad holde os til essensen vedr. Fona.

Det er jo for fanden da heller ikke det om cd´n der uddør der er essencen! Jeg skriver om hvorfor Fona er ved at uddø! Og EEN af grundene er cd´n... og så er der ALLE de andre årsager.
Tror du ikke at DU skulle læse hele indlægger i stedet for at plukke ud!?!

Skrevet af: Hother
Skrevet den: 04-Oktober-2013 kl. 23:02

De fleste kunder snakker jo bare når de siger de vil betale for service, for virkeligheden er jo de fleste køber hvor det er billigst. De fleste vil ikke betale 500-1000kr mere for et tv pga. service.
Jo jeg betaler gerne for ekstra service af en god og troværdig - og ikke mindst en fysisk forhandler- og benytter dem i langt de fleste tilfælde. Okay er det en dims til under en tusse så vælger jeg det billigste på nettetSmile

-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.

Skrevet den: 05-Oktober-2013 kl. 00:32
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Jo jeg betaler gerne for ekstra service af en god og troværdig - og ikke mindst en fysisk forhandler- og benytter dem i langt de fleste tilfælde. Okay er det en dims til under en tusse så vælger jeg det billigste på nettetSmile

Ja ja, det er jo fint Hother. Så er der én ;-) Jeg skrev også "de fleste"...

Skrevet af: Tweaky
Skrevet den: 05-Oktober-2013 kl. 07:19
Hother: var det derfor du købte dine tidligere hovedtelefoner på nettet ?

Skrevet af: Tektronix
Skrevet den: 05-Oktober-2013 kl. 09:20
Citat Tonice25: Jeg har aldrig oplevet at Elgiganten henviser til andre butikker, hvis de ikke selv kan yde en service.

Ja det står så i skarp kontrast til at jeg flere gange er blevet henvist til det helt rigtige sted når de ikke selv kunne yde den service. Blandt andet omkring reservedele og specielle kabler.

Skrevet af: DiscomanDK
Skrevet den: 05-Oktober-2013 kl. 09:51
Jeg tror bare det her Elektronik har fået en lidt lavere status.
Førhen skulle man helst til "Radiomanden" som kunne rådgive alle de uvidende i køb og brug af div. produkter. Det tog han sig jo selvfølgelig godt betalt for.

Tiderne er skiftet det betyder ikke noget længere. Vi har god forbrugerbeskyttelse her i landet og er stort set sikret uanset, hvilken butik vi køber vores varer i. Derudover er det nok ikke så svært at købe et TV eller et stereo anlæg mere. (Jeg kender ikke nogen der har købt et stereo anlæg de sidste 10 år).

Fona de dør og, hvorfor de ansatte skal gå ned i løn fordi de blot har 20 mio i underskud forstår jeg ikke. Ejerne må jo dække det underskud, hvis de ønsker at køre videre med butikken. 

Skrevet den: 05-Oktober-2013 kl. 10:30
Oprindeligt skrevet af Tektronix Tektronix skrev:

Citat Tonice25: Jeg har aldrig oplevet at Elgiganten henviser til andre butikker, hvis de ikke selv kan yde en service.

Ja det står så i skarp kontrast til at jeg flere gange er blevet henvist til det helt rigtige sted når de ikke selv kunne yde den service. Blandt andet omkring reservedele og specielle kabler.

Det lyder lidt utroligt - det handler nok lidt om hvilken lokal Elgiganten det er?

For Elgigantens hotline på internettet, de har altså ikke altid nogle klare svar via mail - jeg ved også, at det telefonisk kan give problemer.

Skrevet den: 05-Oktober-2013 kl. 10:38
Oprindeligt skrevet af DiscomanDK DiscomanDK skrev:

Førhen skulle man helst til "Radiomanden" som kunne rådgive alle de uvidende i køb og brug af div. produkter. Det tog han sig jo selvfølgelig godt betalt for.

Tiderne er skiftet det betyder ikke noget længere. Vi har god forbrugerbeskyttelse her i landet og er stort set sikret uanset, hvilken butik vi køber vores varer i. Derudover er det nok ikke så svært at købe et TV eller et stereo anlæg mere. (Jeg kender ikke nogen der har købt et stereo anlæg de sidste 10 år).

Fona de dør og, hvorfor de ansatte skal gå ned i løn fordi de blot har 20 mio i underskud forstår jeg ikke. Ejerne må jo dække det underskud, hvis de ønsker at køre videre med butikken. 

Nu kan lidt lyde som de vise sten i generel elektronikviden - derudover kan internettet for nogle være lidt af en jungle af viden inden køb.

- Men du har da ret i, at det nok ikke i de fleste tilfælde giver nogle problemer ved køb af tv og stereoanlæg.

Problemet er specifikt at nogle butikshjemmesider kan være mangelfuld eller forkerte vedr. fakta - jeg har enkelte gange kontaktet butikker, hvis jeg var i tvivl.

Nu er 20 mio. i underskud vel også en del?
At de ansatte i Fona så skal bøde for det via deres løn, det er nok ikke det bedste?

Og som før nævnt: Hvorfor så udvide eller skifte lokaler, hvis økonomien p.t. er dårlig?

Skrevet den: 05-Oktober-2013 kl. 11:08
Oprindeligt skrevet af DiscomanDK DiscomanDK skrev:

Hvad bygger du den uddtalelse på? Jeg ser ingen lav status.

Det kan stadigvæk svare sig at gå til Fagmanden og få råd inden køb, hvis man ikke er hjemme i teknikken.

Det har aldrig været sværere at købe TV og anlæg, end det er nu. Tidligere skulle man kun beslutte hvor stort billedrøret skulle være. Og stereo anlægget var det prisen der bestemte hvad man fik med hjem.

Fona lever videre hvis Dixons vil.

Skrevet af: kaizer
Skrevet den: 05-Oktober-2013 kl. 11:59
Sådan er det jo. Nogle butikker kan få det til at løbe rundt; andre kan ikke.

Jeg tror ikke jeg har lagt en eneste krone hos dem.

Skrevet af: Juleulven
Skrevet den: 05-Oktober-2013 kl. 19:06
Oprindeligt skrevet af Fanastril Fanastril skrev:

Jeg skulle købe en Displayportkabel; i Fona forstod sælgeren ikke, vad jeg mente. I Elgiganten kunne sælgeren henvise mig til en anden specialbutik, som hadde kabelen.

Den har jeg også prøvet mere end 1 sted ... sjovt nok i Fona.
I Elgiganten vidste de da (både i IT og R/TV) hvad jeg talte om om end de ikke var lagerførende på displayport kabler :)

men det er vel et generelt symptom på, at vi alle forventer super service kombineret med lave priser ...
og DET hænger jo ikke sammen.

groft sagt kan man vel sige, special butikker (højere priser og service) eller online handel.

den her gråzone som Elgiganten/Fona dækker over tror jeg på længere sigt er død.

Skrevet den: 05-Oktober-2013 kl. 19:24
Så dem der mener, at Fona og Elgiganten er hverken fugl eller fisk, der er det altså de butikker der dør på kort sigt - mens de små specialbutikker de får måske nyt fokus?

Men jeg mener, at netbutikker med elektronik, de skal have fokus på sortiment og omtale af varer - samt styrkelse af kundeservice, hvis de ender med at vinde?

Uanset hvor prisbevidst man er og baggrundsviden man har, så er det altid en fordel at se visse produkter, inden man køber.

Skrevet den: 05-Oktober-2013 kl. 19:56
Det er jo ikke noget problem hvis man ved hvad man skal have. Og hvis man IKKE ved det, er Fona det sidste sted man går hen.

Har en STB på vej fra AV-Connection, 200kr sparet ift butikspris..

Skrevet den: 05-Oktober-2013 kl. 20:01
Oprindeligt skrevet af Juleulven Juleulven skrev:

Oprindeligt skrevet af Fanastril Fanastril skrev:

Den har jeg også prøvet mere end 1 sted ... sjovt nok i Fona.
I Elgiganten vidste de da (både i IT og R/TV) hvad jeg talte om om end de ikke var lagerførende på displayport kabler :)

men det er vel et generelt symptom på, at vi alle forventer super service kombineret med lave priser ...
og DET hænger jo ikke sammen.

groft sagt kan man vel sige, special butikker (højere priser og service) eller online handel.

den her gråzone som Elgiganten/Fona dækker over tror jeg på længere sigt er død.

jeg kan godt forstå at supper service er ved at forsvinde i de danske butikker, jeg har se flere gange og hørt fra butikkerne bare kommer ind og efter spørger efter ting og går så hjem og bestiller over netter fra udlandet, det kan de danske butikker ikke leve af, når alt kommer til alt er vi selv uden om at det går som det går her i lille DANEVANG, og så går det ud over den der godt vil det lille land det godt

-------------
Intet er svært når man først har får det lært, og man lærer så længe man lever, uanset hvem man er ;-)

Skrevet den: 05-Oktober-2013 kl. 20:11

Det er jo ikke noget problem hvis man ved hvad man skal have. Og hvis man IKKE ved det, er Fona det sidste sted man går hen.

Har en STB på vej fra AV-Connection, 200kr sparet ift butikspris..

En mailkorrespondance inden køb endte alligevel med at være et fejlkøb til knapt 300 kr. - men nu er de nogle år siden, måske jeg skulle prøve igen hos AV_Connection?

Skrevet af: zulfo
Skrevet den: 07-Oktober-2013 kl. 13:36
Nu hedder tråden godt nok Fona, men Elgiganten bliver alligevel nævnt en del, og fra de fleste som en butik uden "god service".

Det er jeg lodret uenig i!

Jeg har smidt en del tusinde kroner i både software, hardware (til PC osv), kameraer, telefoner og hårde hvidevarer og jeg har også haft problemer med noget af det, og på intet tidspunkt har der været problemer med at få butikken til at servicere mine problemer.

Telefoner har jeg fået prisforskelle fra onlinetilbud til butikspriser refunderet, defekt navigation blev ombyttet, og jeg blev sputgt om ikke jeg lige skulle låne en i mellemtiden osv. osv.

Jeg kan ikke se at Elgiganten skulle have problemer med servicen, og heller ikke vejledningen i butikken.

-------------
Lars B

DENON AVR-2200W, XTZ99.36, XTZ 99.26, XTZ 99.26 Center, XTZ W12.16, SONY AF8 & TH42PV60, Panasonic BDT 300, PS3 160Gb, Xbox 360, PS4, Synology DS414

Skrevet den: 07-Oktober-2013 kl. 13:47
Hmm... for nogle års mødte jeg op i en Elgiganten butik og spurgte om en printer til deres internetpris. Det kunne der IKKE være tale om, jeg skulle hoste op med cirka 300 kr. mere. Så var det godt, at man kunne finde en anden butik!

Skrevet den: 07-Oktober-2013 kl. 14:08

Hmm... for nogle års mødte jeg op i en Elgiganten butik og spurgte om en printer til deres internetpris. Det kunne der IKKE være tale om, jeg skulle hoste op med cirka 300 kr. mere. Så var det godt, at man kunne finde en anden butik!

Det tror jeg godt nok aldrig jeg har oplevet - når jeg har spurgt ind til det, har jeg aldrig fået et negativt svar tilbage.

Jeg har dog været ude for at lytte til en medarbejder binde en kunde "en røver" på ærmet, bl.a. om udskiftning af harddisk i en PS3 (for at sælge en dyrere model går jeg ud fra), og sådanne historier kan man sikkert finde i stort set alle butikker, billige som dyrere - jeg har oplevet lignende i andre butikker...

Derfor mener jeg også det er svært at inddrage f.eks. Elgigantens serviceniveau som en faktor i Fonas økonomiske problemer, I alle butikker vil man have oplevet forskellige grader af service, alt efter hvilken medarbejder man har talt med, og mange gange sikkert også alt efter hvordan man har grebet situationen an selv!

-------------
Lars B

DENON AVR-2200W, XTZ99.36, XTZ 99.26, XTZ 99.26 Center, XTZ W12.16, SONY AF8 & TH42PV60, Panasonic BDT 300, PS3 160Gb, Xbox 360, PS4, Synology DS414

Skrevet af: Mufti
Skrevet den: 07-Oktober-2013 kl. 14:33

Og det gjorde du så.

Hele ideen med internetpris er jo at det kun er på nettet man kan købe til denne pris.

Man kan bare bestille og afhente i butik........

Skrevet den: 07-Oktober-2013 kl. 14:44
Mufti, visse butikker er til at tale med vedr. netpriser - hvis du har nærlæst zulfos indlæg, vil du se at det passer.

Men som nævnt, jeg havde en dårlig oplevelse med at møde op i en Elgiganten butik vedr. en printer - det har dog ikke forhindret mig i at købe noget hos Elgiganten på internettet

Jeg vil dog helst købe noget hos Fona.

Skrevet af: alpha10
Skrevet den: 07-Oktober-2013 kl. 15:22
Jeg har altid kunne få den bedste pris i El-giganten, Fona vil aldrig matche priser med nogen som helst, det bliver deres død en dag :)

Skrevet den: 07-Oktober-2013 kl. 15:39
Oprindeligt skrevet af alpha10 alpha10 skrev:

Jeg har altid kunne få den bedste pris i El-giganten, Fona vil aldrig matche priser med nogen som helst, det bliver deres død en dag :)

At prutte om prisen hos Elgiganten?

Skrevet den: 07-Oktober-2013 kl. 15:52

Oprindeligt skrevet af alpha10 alpha10 skrev:

At prutte om prisen hos Elgiganten?

Måske ikke prutte, men i det mindste få samme pris i butikken, som på deres netshop.

-------------
Lars B

Skrevet af: alpha10
Skrevet den: 07-Oktober-2013 kl. 16:05
Næ, ikke prutte, men få dem til at matche deres egen internetpris, samt andre forretninger de sammenligner sig med, har aldrig haft problemer. Fona vil ikke matche andres priser.

Skrevet af: Frankieboy1980
Skrevet den: 07-Oktober-2013 kl. 19:22
"Vi er sælgere og ikke teknikere"
Så skal de ikke sælge radio/tv, de er nødt til at vide noget om det de sælger.
Med hensyn til Elgigantens service har jeg ikke været skuffet når noget er gået i stykker og nogle af sælgerne ved faktisk noget om det de sælger. Det gælder for afdelingen i Kolding.

Skrevet af: Fnulder
Skrevet den: 07-Oktober-2013 kl. 20:37
Oprindeligt skrevet af Frankieboy1980 Frankieboy1980 skrev:

"Vi er sælgere og ikke teknikere"
Så skal de ikke sælge radio/tv, de er nødt til at vide noget om det de sælger.
Med hensyn til Elgigantens service har jeg ikke været skuffet når noget er gået i stykker og nogle af sælgerne ved faktisk noget om det de sælger. Det gælder for afdelingen i Kolding.
< id="adlesse_unifier_magic_element_id" style="display:none;">
Nu er det citat med "Vi er sælgere og ikke teknikere" også tager ud af en sammenhæng. Kan huske jeg læste citatet i en tråd herinde hvor det handlede om at Fona insisterede på at sende en bærbar til service, fordi ham i butikken ikke vidste hvad fejlen var. Det er vel også fair nok af Fona.

Skrevet den: 07-Oktober-2013 kl. 21:10
http://www.youtube.com/watch?v=b8S9PXCZih4 %20 -

Skrevet den: 07-Oktober-2013 kl. 23:22

http://www.youtube.com/watch?v=b8S9PXCZih4 %20 -
ja, der blev sluset reklamer ind i de Danske film
http://www.youtube.com/watch?v=b8S9PXCZih4%20 - http://www.youtube.com/watch?v=b8S9PXCZih4

-------------

Skrevet af: micker
Skrevet den: 08-Oktober-2013 kl. 08:27
Man kan sagtens prutte om prisen i elgiganten. Når det handler om tv plejer de bare at sige at der kun er Grundig tv de kan lave billigere. Jeg skulle ud og købe en vaskemaskine i elmutanten, så siger sælgeren at jeg skulle vælge en anden og bedre model end den jeg havde kigget på, den ville han kunne lave til 2800, interessant siger jeg, hvor meget koster den da normalt? 5500 kr, svare han. Så en vaskemaskine til halv pris inden man selv begynder at snakke om pris, er da meget fair.

-------------
Panasonic TH42PX70

Denon / B&W 800 bio

PS3

Skrevet den: 10-Oktober-2013 kl. 12:34
Når Elgiganten på internettet har slagtilbud, så er de ligeså hurtig væk inden jeg har nået at taste kortnummer ind!
- Som f.eks. i går onsdag 9. oktober, hvor de havde Samsung 10.1" Galaxy Tab 2 16GB Wifi + 3G til 1.999,- kr.
- Fanget lidt blinde kan jeg godt tænke, at det er vist lidt for billigt?
Som for nogle år siden, det var vist billedrørstv, Bilka/AZ annoncerede med billige Panasonic tv, og det blev standset af Panasonic selv.

Når Fona en sjælden gang har et slagtilbud på internettet, så er det noget de reelt har i den lokale butik - selvom det dog lokalt set også bærer betegnelsen: Søndagstilbud - herefter er det bare at reserve sit tv og hente det!

Skrevet den: 14-Oktober-2013 kl. 15:22
Nu er Fona dog ikke et Samsung-center - men nogle af deres butikker, har en større andel af Samsung-tv, så man skal kigge godt efter for at finde de andre mærker.

Skrevet den: 14-Oktober-2013 kl. 16:33
Oprindeligt skrevet af micker micker skrev:

Man kan sagtens prutte om prisen i elgiganten. Når det handler om tv plejer de bare at sige at der kun er Grundig tv de kan lave billigere. Jeg skulle ud og købe en vaskemaskine i elmutanten, så siger sælgeren at jeg skulle vælge en anden og bedre model end den jeg havde kigget på, den ville han kunne lave til 2800, interessant siger jeg, hvor meget koster den da normalt? 5500 kr, svare han. Så en vaskemaskine til halv pris inden man selv begynder at snakke om pris, er da meget fair.

De tjener mere på de dyrere model. Jeg har været ude for det samme, og ville ha haft en Bosch til 1800kr, men endtemed en Gorenje til 3100kr

Print side | Luk vindue