De nye (spam) forum medlemmer
Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: recordere.dk
Forumnavn: Generelt
Forumbeskrivelse: Nyt på forummet. Forslag til forbedringer o.lign.
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=126738
Udskrevet den: 22-November-2024 kl. 21:30
Emne: De nye (spam) forum medlemmer
Skrevet af: hopgreve
Emne: De nye (spam) forum medlemmer
Skrevet den: 12-Oktober-2013 kl. 11:27
Hej
Jeg har anmeldt en del spam her på det sidste. Nu har jeg lige været inde under "medlemmer" og de seneste ca 25 medlemmer tror jeg er rent fusk. Se blot på navnene , bare blandet bogstaver uden mening , og alle fra United Kingdom.
Alle disse burde vel bare blive slettet inden de når at skrive i forum...
MVH
------------- PANASONIC 55CX725 | Pioneer VSX832 | TP TUBE 500/200/160 | PANASONIC BD220 | ATV4K
|
Svar:
Skrevet af: Hother
Skrevet den: 12-Oktober-2013 kl. 11:34
hopgreve skrev:
Hej
Jeg har anmeldt en del spam her på det sidste. Nu har jeg lige været inde under "medlemmer" og de seneste ca 25 medlemmer tror jeg er rent fusk. Se blot på navnene , bare blandet bogstaver uden mening , og alle fra United Kingdom.
Alle disse burde vel bare blive slettet inden de når at skrive i forum...
MVH |
Ja disse "nyoprettede" medlemmer dukker op fra tid til anden. Jeg har slettet rigtigt mange af disse tråde, der ofte - som jeg har oplevet det, dukker op om morgenen.
Jeg tror dog at det bliver svært at slette dem - inden de skriver, for før er vi jo ikke opmærksomme på dem.
Og slette dem - ja - joh, men ofte dukker de kun op én gang
------------- B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
|
Skrevet den: 12-Oktober-2013 kl. 11:37
Ja det er nok svært...
Når i sletter en person , bliver vedkomne så også slettet i " antal forum medlemmer "?
MVH
------------- PANASONIC 55CX725 | Pioneer VSX832 | TP TUBE 500/200/160 | PANASONIC BD220 | ATV4K
|
Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 12-Oktober-2013 kl. 11:38
Slet det alligevel, hvorfor skal det fylde her på forummet.? Det er der da ingen grund til.
------------- Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
Skrevet af: Hother
Skrevet den: 12-Oktober-2013 kl. 11:46
hopgreve skrev:
Ja det er nok svært...
Når i sletter en person , bliver vedkomne så også slettet i " antal forum medlemmer "?
MVH |
Nu sletter jeg ikke medlemmer - men jeg kan blokere den pågældendes IP adresse, men det er ikke noget jeg gjort. Synes ikke lige at det kan være mig
------------- B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
|
Skrevet den: 12-Oktober-2013 kl. 11:49
Ok , jeg synes bare at det ville være misvisende , hvis disse "spam" medlemmer optræder i statistikken over antallet af medlemmer.
MVH
|
Skrevet af: Lars
Skrevet den: 12-Oktober-2013 kl. 12:08
Hej Alle
Vi tager hånd om dem så hurtigt som muligt, men oftest opretter spammerne en pulje på op mod 15 nye brugere samtidig, og når at bruge mindst én af dem til spam inden der bliver morgen i DK (de kommer typisk fra Asien).
Når brugerne ikke slettes, så skyldes det at den tilknyttede email-adresse dermed kan genbruges til at oprette en ny bruger med. Beholder vi den falske bruger, så kan dennes email-adresse ikke genbruges til en ny registrering.
/Lars
------------- Ansvarshavende redaktør. Webmaster, recordere.dk
|
Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 12-Oktober-2013 kl. 12:16
Lars skrev:
Når brugerne ikke slettes, så skyldes det at den tilknyttede email-adresse dermed kan genbruges til at oprette en ny bruger med. Beholder vi den falske bruger, så kan dennes email-adresse ikke genbruges til en ny registrering.
|
Det giver selvfølgelig mening, men der kan så oprettes en ny E Mail. Er der ikke andre måder at komme det til livs på, eller på anden vis stoppe eller begrænse det.?. E.v.t. gennem en form for godkendelse.?
------------- Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
Skrevet af: Steve Jones
Skrevet den: 12-Oktober-2013 kl. 12:22
Man kunne også bare indføre en captiva i registreringsprocessen.. job done.
|
Skrevet den: 12-Oktober-2013 kl. 12:26
Radiomanden skrev:
Det giver selvfølgelig mening, men der kan så oprettes en ny E Mail. Er der ikke andre måder at komme det til livs på, eller på anden vis stoppe eller begrænse det.?. E.v.t. gennem en form for godkendelse.? |
Lige nu og her har vi ikke mulighed for godkendelse, men selvom vi havde ville vi være varsomme med at tage det i brug.
Nye brugere (de ægte) kommer ofte ind fordi de har noget på hjerte nu og her. Et spørgsmål de savner svar på, en svar til et emne, et bud i køb/salg mv. Hvis disse først skulle afvente godkendelse, så tror jeg flere af dem bare er rykket videre inden.
Så selvom det er irriterende med spam, så ville vi nok forsøge at holde forummet så åbent som muligt aligevel
/Lars
|
Skrevet den: 12-Oktober-2013 kl. 12:37
Steve Jones skrev:
Man kunne også bare indføre en captiva i registreringsprocessen.. job done. |
Hvis du tænker på chapta (koder der skal gentages) så er det allerede en del af registreringsprocessen.
Men spammerne er langt foran det på teknik, desværre. De har værktøjer til at omgå de fleste blokeringer man kan lægge ud, incl. vores blokeringer af deres tidligere anvendte IP-adresser.
Det ironiske her er, at de slet ikke har noget ud af deres spam, udover at genere alle os.
For det handler om at sprede links, som Google og andre søgemaskiner så kan samle op, og dermed kommer de sider der reklameres for højere op i søgemaskinernes hieraki (den rækkefølge hvormed resultater vises når der søges).
Men forummet her markerer alle links med en særlig kode, som gør at søgemaskinerne ignorerer dem, og dermed er det helt uden effekt for spammerne. De får intet ud af det.
/Lars
|
Skrevet af: DiscomanDK
Skrevet den: 12-Oktober-2013 kl. 13:15
Lars skrev:
Steve Jones skrev:
Hvis du tænker på chapta (koder der skal gentages) så er det allerede en del af registreringsprocessen.
Men spammerne er langt foran det på teknik, desværre. De har værktøjer til at omgå de fleste blokeringer man kan lægge ud, incl. vores blokeringer af deres tidligere anvendte IP-adresser.
Det ironiske her er, at de slet ikke har noget ud af deres spam, udover at genere alle os.
For det handler om at sprede links, som Google og andre søgemaskiner så kan samle op, og dermed kommer de sider der reklameres for højere op i søgemaskinernes hieraki (den rækkefølge hvormed resultater vises når der søges).
Men forummet her markerer alle links med en særlig kode, som gør at søgemaskinerne ignorerer dem, og dermed er det helt uden effekt for spammerne. De får intet ud af det.
/Lars |
I kunne jo blot bruge godkendelse på de brugere der oprettede sig fra en udenlandsk IP adresse.
|
Skrevet den: 12-Oktober-2013 kl. 13:33
DiscomanDK skrev:
I kunne jo blot bruge godkendelse på de brugere der oprettede sig fra en udenlandsk IP adresse. |
Ja, men det kan selve forum-delen ikke, og vi vil helst undgå at ændre for meget i den software der driver forummet, da det så bliver sværere at upgradere senere (så skal de samme ændringer laves hvergang vi får en ny version).
Men vi har forskellige tiltag som kan dæmme op for det, ihvertfald for en stund indtil spammerne finder en ny vej udenom. De er desværre meget ihærdige, nok fordi deres betaling afhænger af hvor meget de når at spamme.
/Lars
|
Skrevet af: slumbert
Skrevet den: 13-Oktober-2013 kl. 10:20
Jeg synes ikke det er noget stort problem, og der er slet ingen grund til at sætte himmel og jord i bevægelse, når vi nu har er velfungerende forum.
------------- endnu en hifi-flygtning
Kabeldiskussioner - Dumhed i metermål
|
Skrevet af: Petey
Skrevet den: 17-Oktober-2013 kl. 20:42
Steve Jones skrev:
CAPTCHA er blevet knækket og har været det længe. Og jeg har respekt for dem, der har gjort det. For selv jeg skal ofte vælge en ny CAPTCHA hvis jeg skal regges et vilkårligt sted, simpelthen fordi det er for svært at tyde. :/
|
|