Print side | Luk vindue

Bule i lærred

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Visnings- og lytte-udstyr
Forumnavn: Projektorer
Forumbeskrivelse: Projektor og lærred
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=126767
Udskrevet den: 25-December-2024 kl. 06:06

Emne: Bule i lærred
Skrevet af: ALambæk
Emne: Bule i lærred
Skrevet den: 13-Oktober-2013 kl. 16:50
Jeg har lige købt et lækkert Lissau True Color ISF lærred. Det vil sige jeg har købt dugen og har en snedkerfar, som skal være med til at lave en lækker rammeprofil ligesom Lissaus egen LS Frame.
Men det frygtelige er sket. Min roomie har stillet et videokamerastativ op ad dugen som stod pænt i et hjørne og stadig rullet sammen fra fabrikken. Stativet har stået og presset nogle spidse hjørner ind i dugen.
Jeg er ved at gå ud af mit gode skind.
Er der nogen der har forslag til hvordan man retter buler ud igen?

Svar:
Skrevet af: Nikodk
Skrevet den: 13-Oktober-2013 kl. 17:21
Umiddelbart ser skaden ikke så slem ud - mit havde også sådanne buler da det blev spændt på rammen.

Det tog et par måneder, så var de 100% væk - bare ved at hænge i rammen

Skrevet af: p.las
Skrevet den: 13-Oktober-2013 kl. 19:23
Ja - på med rammen med det. Få det spændt godt ud. Og så vil det gå væk igen

-------------
http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=48702 - Full blown JBL bio

Skrevet af: ozimek
Skrevet den: 16-Oktober-2013 kl. 13:00
Jeg købte et Lissau fastramme lærred for nogle måneder siden. Jeg var nødt til at rulle det uhensigtsmæssigt sammen i bilen, så det fik nogle nasty buler; Umiddelbart noget værre den dem, du viser på billedet. De er i dag væk.

Den originale ramme er af metal, og jeg kunne godt frygte at træ var for fleksibelt til konstruktion af rammen. I hvert fald skal du nok op i nogle helt andre tykkelser for at få det stift nok. Pas på med at undervurdere, hvor stramt det skal sidde på rammen. jeg blev i hvert fald overrasket over, hvor meget vi skulle trække i det, for at få det på den originale ramme. 

Print side | Luk vindue