Print side | Luk vindue

SAGE TV - Guide update

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Modtagelse og distribution
Forumnavn: Smart TV
Forumbeskrivelse: Smart TV, Google TV, Apple TV, Microsoft TV og andre indholdstjenester til TV
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=126801
Udskrevet den: 08-Februar-2025 kl. 00:26

Emne: SAGE TV - Guide update
Skrevet af: Kvinde i nød
Emne: SAGE TV - Guide update
Skrevet den: 14-Oktober-2013 kl. 20:54
Jeg er ny her og har virkelig brug for hjælp!

Min mand har installeret et smart SAGE TV system, så vi kan optage mm tv direkte på Pc'er. Nu er min mand desværre død og jeg kan kun finde ud af bruge systemet.

Er der en barmhjertelig sjæl, som kan prøve at forklare mig (uden for mange tekniske udtryk), hvordan jeg får opdateret min tv guide. Lige nu står der "No data" på alle kanaler, og der bliver derfor intet optaget.
Har fundet ud af hvor det gøres, men hver gang jeg prøver, kommer den op med en fejl: " 1 error occured during import, please review the logs".
Nederst på sammen side, kan jeg trykke på dette link: "Open Configuration and Logs Folder".

Dette har jeg forsøgt, men jeg aner ikke hvor jeg skal lede herinde og HVAD jeg skal rette.

Er der nogen som kan hjælpe??

Hilsen
Kvinde i nød

Svar:
Skrevet af: Badsted
Skrevet den: 14-Oktober-2013 kl. 21:03
Hvor bor du henne? Jeg kører selv med SageTV, men fejlmulighederne er for mange til at begynde at forklare for meget.

Mvh
Henrik Badsted

Skrevet den: 15-Oktober-2013 kl. 01:06
Hej Henrik

Jeg bor i Kastrup.

Skrevet den: 15-Oktober-2013 kl. 08:16
Der kommer jeg ikke lige ud inden for en overskuelig fremtid. Men kan du prøve at forklare mig, hvordan det er sat op?

Hvordan modtager du dit TV signal? Via egen antenne eller kabel?

Når du skal kigge på disse logfiler, som du skriver, er det så inde fra SageTV eller bruger du noget andet software? Jeg bruger selv noget software fra LM Gestion, hvorfra jeg importerer en XMLTV fil, som jeg henter hos TimeFor.TV ( http://dk.timefor.tv/ - http://dk.timefor.tv/ ). Det er jo en abonnementsordning, så hvis du ikke har været klar over, at du skal forny dit abonnement, så kan fejlen ligge der.

Desuden ændrer de jævnligt på deres format, så der kan opstå problemer der også.

Du er velkommen til i første omgang, at sende de logfiler, du har fundet til mig på henrik@badsted.dk, så kan jeg se om jeg kan finde fejlen.

Du bør også overveje, om SageTV er det rigtige for dig, for der er trods alt en del, der kan holde op med at virke og læringskurven er lidt stejl. Men når det virker, så er det et super godt produkt, som desværre blev opkøbt af Google og derefter lukket ned.

Med venlig hilsen
Henrik Badsted

Skrevet den: 21-Oktober-2013 kl. 16:09
Hej igen

Vil bare lige tjekke, om du har fået den mail jeg har sendt til dig? Min PC driller ind i mellem, når jeg sender mails, så jeg vil bare lige sikre mig.

Hilsen
Kvinde i nød

Skrevet den: 21-Oktober-2013 kl. 16:21
Hej

Jeg har fået din mail, er bare løbet tør for tid, det sker jævnligt....

Mvh

Skrevet den: 21-Oktober-2013 kl. 16:33
Det kender jeg godt Men fint, nu ved jeg mailen er modtaget.

God aften

Print side | Luk vindue