Print side | Luk vindue

Guide til thomson DTH8550E(af o1superstar

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Recordere, afspillere og foto
Forumnavn: Recordere (optagere)
Forumbeskrivelse: Spørgsmål og debat om optagere (video)
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=12695
Udskrevet den: 24-November-2024 kl. 09:58

Emne: Guide til thomson DTH8550E(af o1superstar
Skrevet af: o1superstar
Emne: Guide til thomson DTH8550E(af o1superstar
Skrevet den: 08-Juni-2006 kl. 01:53

Har lavet en guide, og svar på de problemer jeg har haft med Thomson DTH8550E

Lidt info om THOMSON DTH855OE.

Man kan kun brænde ned på dvd skiver som hedder:

[DVD+R OG DVD+RW]. Men den kan læse alle former for dvd-diske osv.

Der er ikke dansk menu på den, dog svensk og engelsk, det eneste som jeg synes er et minus ved den.

Optagelser Det er meget enkelt. Først tænder man maskinen, derefter skal man så ned til "timer" så trykker man på Add timer. Så kommer der en ny skærm op hvor der står :

1.Name- timers - ( her kan man så skrive et andet navn)
2.Channel - (Her trykker man det program ind man vil optage) (HUSK hvis det er en kanal før 10 på en kanal liste skal man altid skrive 0 foran)
3.Day(s) - (Selvfølgelig den dag den skal optage , her trykker man med talene på ens fjernbetjening for at vælge "dagen")
4.start time - (start optagelsen, samme princip som (channel)
5.Stop time - ( Stop optagelsen, samme princip som (channel)
6.Record destination - (Her vælges hvor man skal optage ned på, endten dvd-skiven eller harddisken. Jeg pjelere at optage ned på min harddisk først, så  jeg kan se om der er ting som skal rettes først, og derefter brænde den ned på dvd-skiven)
7.Recording Quality - (vælg imellem, 1. Bedst 2. Høj 3. God 4. Normal 5. Halv dårlig 6. Dårlig. . Jeg pjelere at bruge Bedst når jeg skal gemme den ned på en dvd-skive, og når jeg bare skal optage en udsendelse og slette den igen, bruger jeg God. Det har jeg haft bedst erfarning med.)

Tilsidst skal man trykke på Keep Kimer og nu vil den optage.

Brug af USB-port: Man skal have en usb-key eller en anden enhed som understøtter USB. Så trykker man på MENU knappen, og helt nede i bunden vil der nu komme en tråd/menu hvor der står USB Device. Den vil begynde at læse din USB enhed, og når den har fundet den, kan du trykke på USB Device, nu vil du komme ind i en ny menu, hvor du kan se de ting du har på din USB enhed. Der kan man kopirer de ting du har på din enhed over på harddisken, meget simpelt.

Det  problem jeg stødte på, var da jeg skulle tilslutte HDMI. Der stod nemlig intet om det i mauelen.

Svaret: Man sætter HDMI kabelt ind i HDMI out på Thomson DTH8550E og så op i ens fjernsyn, derefter skal man sætte den til componet progressive (2h) , det sidder bagpå ved siden af input  (se billedet)

.

HÅBER i den bruge denne "lille" guide.

HUSK i kan altid spørger mig, hvis i har problemer med et eller andet.

-------------
//#O1superstar

Svar:
Skrevet af: Rasmus Andersen
Skrevet den: 08-Juni-2006 kl. 14:29

Hej velkommen til og god ide.

Maskinen kan faktisk ogås optage på DVD-R. Det går langsomt og det er ikke nævnt i manualen, men det kan lade sig gøre.

Skrevet af: olebrumm
Skrevet den: 22-Juli-2006 kl. 10:43
Takker for info ang HDMI. Vurderte å bytte kabel jeg

Skrevet af: Chewie
Skrevet den: 12-September-2006 kl. 20:58

Havde samme problem med HDMI, men fandt en ekstra folder i pakken, hvori det stod beskrevet. Men hvordan redigerer man optagelserne ??????

Har du desuden en løsning til Naviclick-problemet, med at TV2's kanal er med Zulu's programmer, DR1 passer ikke med datoen, osv. ?

Skrevet af: Louring
Skrevet den: 13-September-2006 kl. 07:26

Med hensyn til hvordan man redigererer sine optagelser:

Vælg: "Play all chapters" i menuen ved din optagelse. Du kan nu trykke edit på din fjernbetjening og endnu en menu vil komme frem.

Hvis der er noget specifikt du har problemer med i forbindelse med redgering, så skriv igen.

/Louring 

Skrevet af: pknarb
Skrevet den: 13-September-2006 kl. 10:34

Her er et par andre tips:

DVD-Skuffen kan åbnes/lukkes, selvom der ikke er nogen knap på fjernbetjeningen til det, ved at holde STOP knappen inde på fjernbetjeningen i et par sekunder.

Man kan starte optagelse uden at tænde fjernsynet ved at:

1. Tænd optager
    2. Når den viser "MENU" i display, tryk på LIVE knap
    3. Find ønsket station med program +/- eller ønsket AV indgang med AV knappen.
    4. Tryk to gange på REC knappen og optagelse starter. Bemærk, at når man starter optagelse på denne måde, bliver den ved med at optage, indtil man aktivt stopper den (eller harddisken er fyldt op).

Man kan tilsvarende stoppe optagelse ved at trykke to gange på STOP knappen.

Skrevet den: 13-September-2006 kl. 10:37

Fandme genialt - tusind tak....:-)

Øh...kunne ellers godt bruge en manual på dansk - nogen der vil hjælpe ?

Kristian

www.trauma-magazine.com

Skrevet den: 13-September-2006 kl. 10:39

Tak skal du ha' - skal lige fedte lidt med det i ro og mag :-)

Oprindeligt skrevet af Louring Louring skrev:

Vælg: "Play all chapters" i menuen ved din optagelse. Du kan nu trykke edit på din fjernbetjening og endnu en menu vil komme frem.

Hvis der er noget specifikt du har problemer med i forbindelse med redgering, så skriv igen.

/Louring 

Skrevet af: Zamenhof
Skrevet den: 21-September-2006 kl. 00:55

To spørgsmål:

1. Bliver billedet opskaleret til fx 720p, når man bruger HDMI-udgangen? Eller er det fesen opløsning som på nogle af Samsungs modeller?

2. Kan man kun bruge USB-porten til at lægge ting IND på recorderens harddisk?

Skrevet den: 21-September-2006 kl. 09:02

Ja, billedet bliver opskaleret til den opløsning, du har valgt.

Man kan skifte opløsning på HDMI udgang ved at stille sig i den første menu og trykke på ZOOM knappen på fjernbetjeningen.

Man kan bruge USB porten til at lægge billeder, musik og DivX/XVid film ind på harddisken. Den tilsuttede enhed skal være FAT-16/FAT-32 formateret.

USB porten er en USB 1.1 port, så det kan tage lang tid at kopiere store filer ind på harddisken. Ofte er det hurtigere at brænde dem ned på en DVD+/-RW skive (på sin computer) og så kopiere dem ind derfra.

Skrevet den: 21-September-2006 kl. 13:41
Oprindeligt skrevet af pknarb pknarb skrev:

Ja, billedet bliver opskaleret til den opløsning, du har valgt.

Man kan skifte opløsning på HDMI udgang ved at stille sig i den første menu og trykke på ZOOM knappen på fjernbetjeningen.

Hvad er den optimale opløsning - har et 32" Thomson LCD-TV ?

Kristian

Skrevet den: 21-September-2006 kl. 16:06

På mit fjernsyn (Panasonic TX32LX500) giver det bedst billede at lade fjernsynet håndtere skalering, så jeg har min stående på 576p - men ellers prøv dig frem.

Men som hovedregel er det bedst at undgå for mange konverteringer, og da Thomson'en ikke har en opløsning, der passer til "native" opløsningen på dit LCD, er 576p nok også bedst for dig.

Skrevet den: 21-September-2006 kl. 17:57

På mit fjernsyn (Panasonic TX32LX500) giver det bedst billede at lade fjernsynet håndtere skalering, så jeg har min stående på 576p - men ellers prøv dig frem.

Men som hovedregel er det bedst at undgå for mange konverteringer, og da Thomson'en ikke har en opløsning, der passer til "native" opløsningen på dit LCD, er 576p nok også bedst for dig.

Mmmhh....jeg stiller mig i menu'en (den grimme-lilla), trykker på ZOOM, men der sker ikke rigtig noget. Skærmen blinker en gang, men ellers ikke...?

Skrevet den: 21-September-2006 kl. 23:02

Når skærmen blinker, har Thomson'en skiftet opløsning. Den valgte opløsning kan ses i displayet på recorderen (576p, 720p, 1080i eller AUTO).

Det er ikke sikkert, at du kan se den store forskel i selve menuen, med mindre du går tættere på. Vælg den opløsning der givet det bedste billede. Se evt. på de afrundede knapper i menuen og vælg den opløsning, hvor knapperne er pænest afrundede og mindst kantede/hakkede.

Skrevet den: 22-September-2006 kl. 06:27

Når skærmen blinker, har Thomson'en skiftet opløsning. Den valgte opløsning kan ses i displayet på recorderen (576p, 720p, 1080i eller AUTO).

Det er ikke sikkert, at du kan se den store forskel i selve menuen, med mindre du går tættere på. Vælg den opløsning der givet det bedste billede. Se evt. på de afrundede knapper i menuen og vælg den opløsning, hvor knapperne er pænest afrundede og mindst kantede/hakkede.

Tak for hjælpen - svær at se forskel, men det blev til 576. Havde slet ikke set opløsningen stod i displayet.

Men, tak skal du ha' !

Skrevet af: JesperSP
Skrevet den: 22-September-2006 kl. 12:42

Jeg har lidt problemer med udklipning af reklameblokke fra optagelser:

Jeg går ind og lave nye kapitelindelinger ved start og slut på reklameblokkene. Derefter vælger jeg "hide chapter" på det kapitel derindeholder reklameblokken. Men når jeg afslutter redigeringen sker det tit at  recorderen "glemmer" alle mine redigeringer. Når den endeligt husker mine redigeringer, viser det sig regel at det forkerte kapitel der bliver "hidden" når man afspiller, selvom det ser rigtigt ud inde i redigeringsmenuen. (i.e. reklamerne er der stadig men jeg mister det efterfølgende kapitel ved afspiling af filmen.)

Kan du hjælpe mig?

Mvh, JesperSP

/Louring 

Skrevet den: 22-September-2006 kl. 13:16

Oprindeligt skrevet af JesperSP JesperSP skrev:

Jeg har lidt problemer med udklipning af reklameblokke fra optagelser:

...

Kan du hjælpe mig?

Jeg har prøvet det flere gange og synes, at det har virket fint. Husk at man, når man redigerer, skal vælge Play All Chapters. Når man senere ønsker at se det redigerede, skal man vælge Play Title (kan ikke helt huske, hvad den hedder, men det er den øverste knap).

Inden man starter, kan det nogen gange være en god ide at vælge "Clear all chapter markers", da det ellers godt kan kan forvirre, hvis der er for mange "chapter markers".

Skrevet den: 24-September-2006 kl. 16:38

Jeg har prøvet det flere gange og synes, at det har virket fint. Husk at man, når man redigerer, skal vælge Play All Chapters. Når man senere ønsker at se det redigerede, skal man vælge Play Title (kan ikke helt huske, hvad den hedder, men det er den øverste knap).

Inden man starter, kan det nogen gange være en god ide at vælge "Clear all chapter markers", da det ellers godt kan kan forvirre, hvis der er for mange "chapter markers".

Nu vil jeg nødigt lyde som en sur stodder, men dit indlæg er til meget lidt hjælp... Jeg har naturligvis været inde i "Play All Chapters" (som Louring skrev i det indlæg jeg svarrede på!!!)

Jeg har netop prøvet med clear all chapters og markering af 9 nye "Chapter Markers" for 4 reklameblokke. Nu har jeg så valgt de korrekte chapters som hidden, men når jeg så afspiller med Play Title skriver den at der er 9 kapitler. Men jeg kan ikke skifte mellem dem med +/- chapter tasten (den kommer med det røde forbudt skilt i højre hjørne) og hvis jeg spoler hen til reklameblokken med FWD, er starten af reklameblokken der stadigvæk, mens starten af det næste kapittel er blevet klippet af (Det virker som om den har sat kapitelinddelingerne relativt til optagelsen som den var før jeg klippede start/slut reklameblokkene fra med Split Title). Den næste reklameblok er 100% intakt, til gengæld er der klippet et tilsvarrende stykke ud inde midt i filmen :(

Jeg kan afsløre at ALLE kapitel inddelingerne sidder perfekt når jeg afspiller under Play All Chapters. Min egen "gut feeling" er at det muligvis går galt, når man laver en Split Title før man begynder at indsætte kapitler.

Under alle omstændigheder er der enten en fejl i min 8550E eller i firmware 5.31.. BTW er der nogen der ved hvad der bliver fixet i den nye firmware 5.38 ?

Mvh Jesper

Skrevet den: 25-September-2006 kl. 21:20
Jeg kan nok ikke være til meget hjælp, men jeg tror du har ret i at du måske kan komme "udenom" problemet ved først at klippe det fra du ikke vil have i starten og slutningen, derefter fjerne alle kapitelmarkeringer og så til sidste lave nye som passer med reklameblokkene og så skjule dem.

Det kunne godt tyde på en bug....

Jeg kunne også godt tænke mig at vide hvad der bliver fixet i FW 5.38, så hvis der er nogen der ved det, så del det venligst med os .

/Louring

Skrevet den: 26-September-2006 kl. 11:00

Jeg kan nok ikke være til meget hjælp, men jeg tror du har ret i at du måske kan komme "udenom" problemet ved først at klippe det fra du ikke vil have i starten og slutningen, derefter fjerne alle kapitelmarkeringer og så til sidste lave nye som passer med reklameblokkene og så skjule dem.

Det kunne godt tyde på en bug....

Jeg kunne også godt tænke mig at vide hvad der bliver fixet i FW 5.38, så hvis der er nogen der ved det, så del det venligst med os .

/Louring

Nu blev det endnu mere mystisk! Jeg har optaget 2 film (film1 og film2) der kom efter hinanden på samme kanal (Det var film2 jeg har forsøgt på at klippe reklamer ud af.). Film1 og film2 er adskildt ved at benytte Split Title funktionen.

Jeg forsøgte lidt mere igår på at klippe reklameblokkene ud og pluslig var det yderst mystisk:

Play Titlefilm1 afspillede film2 mens Play Titlefilm2 afspillede film1. Men de rigtige film blev afspillet med Play All Chapters.

Der er vist gået totalt kuk i "indholdsfortegnelsen" på harddisken. Jeg har netop opgraderet til FW5.38 og det afhjalp ikke problemet... Til sidst gad jeg simpelthen ikke spilde mere tid på at forsøge at klippe reklamer ud, så jeg slettede de 2 sammenfiltrede film....

ANBEFALING: Benyt enten hidden chapters eller spilt title men ikke begge på samme optagelse.

Skrevet den: 26-September-2006 kl. 12:52

... Jeg har netop opgraderet til FW5.38...

Har du fundet ud af hvad der er rettet? Så vidt jeg har kunnet læse mig frem til så skulle blandt andet menuen være blevet forbedret.

/Louring

Skrevet den: 26-September-2006 kl. 14:57

... Jeg har netop opgraderet til FW5.38...

Har du fundet ud af hvad der er rettet? Så vidt jeg har kunnet læse mig frem til så skulle blandt andet menuen være blevet forbedret.

/Louring

Menu'erne synes ummidelbart at køre lidt hurtigere... Men det tager stadig alt for lang tid at "browse" gennem ens optagelser, da preview funktionen stadig er lige langsom.

Skrevet den: 26-September-2006 kl. 15:33

Hvor henter man den nye FW ??

Kristian

www.trauma-magazine.com

Skrevet den: 26-September-2006 kl. 21:21

Oprindeligt skrevet af Chewie Chewie skrev:

Her: http://rapidshare.de/files/31949626/THOMSON_DTH8555x_Fw_5_38.zip - http://rapidshare.de/files/31949626/THOMSON_DTH8555x_Fw_5_38 .zip

Skrevet den: 08-Oktober-2006 kl. 20:01

Man kan starte optagelse uden at tænde fjernsynet ved at:
    1. Tænd optager
    2. Når den viser "MENU" i display, tryk på LIVE knap
    3. Find ønsket station med program +/- eller ønsket AV indgang med AV knappen.
    4. Tryk to gange på REC knappen og optagelse starter.

Herefter kan man trykke på REC knappen gentagne gange, indtil den ønskede optagelseslængde er fundet (kan ses i displayet). Skifter mellem 30 min, 1 time, 1 time 30 min. o.s.v. Funktion svarer til "OTR" man havde på sin gamle video.

Skrevet af: HDD-Special
Skrevet den: 10-Oktober-2006 kl. 13:04

Oprindeligt skrevet af Chewie Chewie skrev:

Her: http://rapidshare.de/files/31949626/THOMSON_DTH8555x_Fw_5_38.zip - http://rapidshare.de/files/31949626/THOMSON_DTH8555x_Fw_5_38 .zip

Jeg har installeret ver 5.38 men har problemer med tidligere optagelser på HDD. Flere optagelser vises ikke i preview og kan ikke afspilles ved tryk på Play. Måske fejl i HD indekseringen. Har andre oplevet dette og løst det?

Hvor kommer firmware 5.38 fra, ver 5.20 findes på Thomson Europe's support web-site men det gør 5.38 ikke. Med andre ord, kan man stole på disse?

Skrevet den: 10-Oktober-2006 kl. 21:03

Da jeg havde opgraderet, var der pludselig nogle gamle optagelser, der dukkede op igen, så den nye firmware gør et eller andet ved indekseringen/biblioteket.

Forhåbentlig er der bygget noget checksum check ind i Thomson'en, så den ikke vil acceptere "uautoriseret" firmware.

Skrevet af: MartinKJ
Skrevet den: 12-Oktober-2006 kl. 20:23

Hej

Jeg har også selv bøvlet en del med min Thomson angående redigering af videoklip. Jeg kan indledningsvis oplyse at jeg bruger firmware ver 5.31.

Jeg oplevede selv de problemer som "JesperSP" har oplevet. Jeg omgår det på følgende måde:
Start med at slette alle kapitler. Man er desværre nødt til at ordne alle redigeringer på én gang og ikke i flere omgange, for ellers går der kage i chapter inddelingerne. Man skal også starte med at oprette alle chapters, og først til sidst vælge "Hide chapter" til de afsnit der skal slettes.

Hvis der er gået kage i kapitelinddelingen, så er det rigtigt at det kan gå helt i fisk og at de pludselig viser en anden title i stedet for den rigtige. Jeg plejer at kunne løse det ved at trykke på "Clear chapters" og hvis det ikke er nok, så gå ind i "Play all chapters" og så vælge "Hide chapter" (også selvom der jo kun er denne ene chapter tilbage). Vælg herefter igen "Clear chapters", og så plejer filen at være helt normal igen.

Håber I kan bruge mine erfaringer. Det må tydeligvis være en bug, men når bare man ved det, så kan man bestemt lære at leve med det.

Skrevet af: explodedk
Skrevet den: 18-Oktober-2006 kl. 21:31
jeg har en del problemer med min optager. hvis jeg har optaget noget eller afspiller en dvd i min thomson dth8550e hakker den hvert sekund. samtidig forsvinder lyden nogengange under live tv udseendelse. andre der har haft problemer ??? har købt dvden gemmen fælleskøb for lidt under en måned siden og kan ikke være rigtig den allerede laver så mange fejl...

ved ikke lige hvilken version af FW jeg har installeret, men det er jo nok 5.08 med mindre thomson har gjort noget ved det.. hvis jeg selv forsøger at finde det afspiller den bare en dvd (hvis jeg trykker på PLAY/PAUSE og REC samtidig)

håber der er nogen der kan hjælpe da jeg helst ikke vil sende den tilbage...

-------------
KBH/Amager

Skrevet den: 18-Oktober-2006 kl. 22:28

Du kan i en af trådene her se, hvordan man finder ud af, hvilken firmware du har i, og du kan også få at vide, hvor man finder nyere versioner af firmwaren.

Min Thomson var født med 5.06 og var tæt på ubrugelig, indtil den blev opdateret til 5.31, som den virker meget fint med!

Håber det kan trøste dig lidt.

Skrevet den: 19-Oktober-2006 kl. 19:00
problemet er så bare at jeg har 5.31 desværre. bør jeg sende den tilbage?

-------------
KBH/Amager

Skrevet den: 19-Oktober-2006 kl. 21:16

Det lyder lidt som en bytter.

Skrevet den: 21-Oktober-2006 kl. 20:22
hvis så bare godpris.dk gad skrive tilbage :x

-------------
KBH/Amager

Print side | Luk vindue