Print side | Luk vindue

Sort skærm under startup

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Generelle emner
Forumnavn: PC hardware & software
Forumbeskrivelse: Hardware & software, men ikke HTPC
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=126957
Udskrevet den: 23-Februar-2025 kl. 17:40

Emne: Sort skærm under startup
Skrevet af: Eblermeister
Emne: Sort skærm under startup
Skrevet den: 20-Oktober-2013 kl. 19:29
Hej :)
For godt et halvt år siden købte jeg en specialbygget spilcomputer til 15.000kr fra følgende side  http://xnb.dk/ - http://xnb.dk/
Den genstartes eller slukkes sjældent, da den normalt bare sættes på dvale. Forleden dag, da den blev slukket skete der noget underligt da jeg tændte den - den tændte for skærmlyset, men der var intet billede. Jeg kan på HDD lyset se at den arbejder som når den normalt starter op, samt at den stopper med at blinke ca. efter det stykke tid hvor jeg normalt ville være nået til log-on skærmen. Klapper jeg skærmen i, går den på dvale og åbner jeg den, fortsætter skærmen med at være sort, selvom at HDD knappen og de andre knapper lyser igen. Dette tyder vel på at den booter bagved skærmen?
Slukker jeg den og tænder den igen starter den normalt igen. Jeg har lavet nogle forsøg og skærmen går i sort ca. 1 ud af 10 boots.
Hvad kan dette skyldes? Jeg kører windows 8.1 men problemet var der også med win 8.
Jeg ved godt at der stadig er garanti på, men ved ikke hvordan at jeg skal beskrive fejlen, da risikoen er at de ikke støder på problemet inde til reparationen, da der jo kan gå mere end 10 boots før at det sker.
På forhånd tak :)

Svar:
Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 20-Oktober-2013 kl. 20:10

Hvor ofte laves der vedligehold på den.?

-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E

Skrevet den: 20-Oktober-2013 kl. 20:43
Tak for dit svar :)
Altså hvor tit at jeg renser den eller?

Skrevet af: Theilo