Print side | Luk vindue

evt defekt panasonic panel

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Visnings- og lytte-udstyr
Forumnavn: LED TV - LCD TV
Forumbeskrivelse: Forum for LED TV - LCD TV
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=126971
Udskrevet den: 25-Maj-2025 kl. 23:27

Emne: evt defekt panasonic panel
Skrevet af: Sanber
Emne: evt defekt panasonic panel
Skrevet den: 21-Oktober-2013 kl. 10:46
Mit Panasonic tx-l47et50y er begyndt at få nogle lyse trekant  områder nederst i både højre og venstre hjørne
fjernsynet stå på egen fod på en lille sterio bænk med 2 stk højtalere i - kan man tænke sig at lige som på de gamle billedrørs fjernsyn at de nye fladskærms panaler også kan forstyres af højtaler magneter

eller er panelet defekt og skal en tur til reperation

på forhånd tak hvis der er nogen der kan hjælpe
mvh Claus

Svar:
Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 21-Oktober-2013 kl. 11:19

Det ligner Backlight Bleed.

-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E

Skrevet den: 21-Oktober-2013 kl. 17:57
Ok men hvis det er så slemt at ser det hele tiden så er det vel bare at sende det til reperation ?

Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 21-Oktober-2013 kl. 18:12
Hvor gammel er TV'et? At dømme efter farven på rammen er det mindst 8 år, så køb et nyt TV. I den str er det billigere end at reparere

Skrevet af: Andersss
Skrevet den: 21-Oktober-2013 kl. 18:23
Kampus. Det er aluminium. Han skriver selv det er et ET50. Så det burde stadig være dækket af reklamationsrettigheden. 
Backlight bleeding er ikke den nemmeste reklamationssag at få kørt igennem. Du kan prøve at massere (no shit) rammen hele vejen rundt og se om det hjælper.
Ellers må du gå i butikken hvis du ikke kan leve med det :)

Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 21-Oktober-2013 kl. 18:38
Nå ok, uskarpe billeder

Skrevet den: 21-Oktober-2013 kl. 23:29
Tak for hjælpen det er som allerede nævnt under 1 år så jeg prøver at sende det til rep

Skrevet den: 24-Februar-2014 kl. 22:28
for info: hvis der evt er andre der har en lign fejl, jeg tog mig sammen og fik indleveret det til reperation hos elgiganten (nu 13md gl) og har fået det rep uden problemer - de skriver at de har skiftet et panel
så 5 stjerner til elgiganten for god service

Print side | Luk vindue