Cookies
Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: recordere.dk
Forumnavn: Generelt
Forumbeskrivelse: Nyt på forummet. Forslag til forbedringer o.lign.
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=126988
Udskrevet den: 22-November-2024 kl. 21:13
Emne: Cookies
Skrevet af: clausols1
Emne: Cookies
Skrevet den: 21-Oktober-2013 kl. 20:19
Hej.
På både android og IOS skal jeg gang på gang sige ja til cookies. Kan I ikke få det fikset snart. Pft.
/Claus
|
Svar:
Skrevet af: Hother
Skrevet den: 21-Oktober-2013 kl. 20:33
clausols1 skrev:
Hej.
På både android og IOS skal jeg gang på gang sige ja til cookies. Kan I ikke få det fikset snart. Pft.
/Claus |
Det skal man såmænd også på en bærbar og windows
------------- B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
|
Skrevet af: Brixen
Skrevet den: 21-Oktober-2013 kl. 20:59
Er det ikke loven, der er sådan?
En hjemmeside må ikke gemme cookies på vores computere, uden at vi har givet lov til det. Derfor skal de måske spørge en gang imellem.
Jeg ved så ikke hvor tit der skal spørges.
------------- Venlig hilsen KB
|
Skrevet den: 21-Oktober-2013 kl. 21:10
Måske, men jeg har jo netop sagt ja og mener jo så at det bør være det ;-) Det er lidt alla Firefox på jobbet hvor jeg mindst 1 gang om ugen vælger at Firefox som default skal bruge Adobe reader til at åbne pdf filer med, vælger husk mit valg og så spørger Firefox trofast igen :-)
|
Skrevet af: bruger udmeldt 23
Skrevet den: 21-Oktober-2013 kl. 21:20
Jeg er også træt af det - på YouSee.dk er det sådan, at der også står noget om at der anvendes cookies, og så står der, at når man klikker sig videre på sitet, så har man automatisk accepteret, at der bruges cookies, eller noget i den retning, og så er det dét. Man får ikke beskeden igen og igen som her.
|
Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 21-Oktober-2013 kl. 21:38
På iPad kom der en besked om cookies på dette site i toppen. Jeg godkendte og der er ikke poppet noget op siden
|
Skrevet af: Lars
Skrevet den: 21-Oktober-2013 kl. 21:50
Hej Alle
Det er EU-lovgivningen der dikterer at alle aktivt skal promptes med at hjemmesider benytter cookies, og herefter kan de acceptere (eller forlade sitet).
Det er noget alle hjemmesider i EU skal følge, ellers straffes de med bøder (når de enkelte landets ansvarlige begynder at forfølge det).
Hvad angår det med at fjerne det, så er man - ironisk nok - nødt til at acceptere det i hver eneste forskellige browser man bruger, på hver enkelt enhed man bruger.
Derefter lægges en cookie, så det ikke kommer mere - i den browser.
Men hvis man har nogle sikkerhedsindstillinger der blokerer cookies fra recordere.dk, eller lader browseren slette dem igen når den lukkes, så ender man med at skulle acceptere hver gang.
/Lars
PS. Hvis I møder fejl hører vi selvfølgelig gerne om det. Vi havde selv gerne undværet den cookie-prompt, men vi kan ikke gå mod lovgivningen. Og som et stort site i Danmark, er vi en af dem de går efter først.
------------- Ansvarshavende redaktør. Webmaster, recordere.dk
|
Skrevet den: 21-Oktober-2013 kl. 22:20
@Lars: det fungerer udmærket. Jeg har tre enheder, og er blevet spurgt på alle tre. Så vidt jeg husker også mere end én gang på hver, men i dag er der ingen spørgsmål.
Betyder det noget at jeg har sagt nej til tredie parts cookies? Dvs at når jeg er på recordere.dk, så vil jeg ikke have gemt cookies fra fx en annonceside under et andet domæne.
|
Skrevet den: 21-Oktober-2013 kl. 22:22
På YouSee.dk møder man den kun én gang. Når man så bevæger sig rundt på sitet, så har man automatisk accepteret cookies - endda uden at skulle klikke OK i den "boks", som informerer om det. Og uden at ændre i browserindstillinger.
|
Skrevet den: 21-Oktober-2013 kl. 22:24
Brixen skrev:
Betyder det noget at jeg har sagt nej til tredie parts cookies? Dvs at når jeg er på recordere.dk, så vil jeg ikke have gemt cookies fra fx en annonceside under et andet domæne. |
3.parts cookies er ikke noget vi kan styre, hverken til eller fra.
Så du har bare accepteret at recordere.dk lægger cookies på din computer, til de forskellige ting som cookies nu bruges til (som forum og statistik).
/Lars
|
Skrevet den: 21-Oktober-2013 kl. 22:26
turbo2 skrev:
På YouSee.dk møder man den kun én gang. Når man så bevæger sig rundt på sitet, så har man automatisk accepteret cookies - endda uden at skulle klikke OK i den "boks", som informerer om det. Og uden at ændre i browserindstillinger. |
Ja, ok, hos os er forum og forside teknisk set forskellige sider (i cookie-sammenhæng).
Så det er rigtigt nok at det skal trykkes væk to steder.
/Lars
|
Skrevet den: 21-Oktober-2013 kl. 22:35
Det er bare trælst, at man skal klikke det væk, for HVER gang, at man skifter fra fx forsiden til en eller anden nyhed. Førhen, når man klikkede på "taleboblen" for kun at læse kommentarsporet, så kom man automatisk dertil. Nu, hvor man først skal klikke cookies-beskeden væk, så rykkes der ikke automatisk ned til kommentarsporet, selv om man i første omgang klikkede på "taleboblen".
|
Skrevet den: 21-Oktober-2013 kl. 22:37
@Lars: Hvor tit skal vi spørges? Jeg er ude for det på rigtig mange hjemmesider i øjeblikket.
|
Skrevet den: 21-Oktober-2013 kl. 22:39
Brixen skrev:
@Lars: Hvor tit skal vi spørges? Jeg er ude for det på rigtig mange hjemmesider i øjeblikket.
|
Har du prøvet at se, hvordan det virker på YouSee.dk. Der er ingen problemer med, at det konstant skal klikkes væk.
|
Skrevet den: 21-Oktober-2013 kl. 22:41
turbo2 skrev:
Det er bare trælst, at man skal klikke det væk, for HVER gang, at man skifter fra fx forsiden til en eller anden nyhed. Førhen, når man klikkede på "taleboblen" for kun at læse kommentarsporet, så kom man automatisk dertil. Nu, hvor man først skal klikke cookies-beskeden væk, så rykkes der ikke automatisk ned til kommentarsporet, selv om man i første omgang klikkede på "taleboblen".
|
Kan det tænkes at du ikke tillader cookies, har et eller andet i browseren eller udenfor der blokerer for at der ikke kan lægges en cookie i det øjeblik du trykker ok?
Det skal ikke virke sådan. Det er - som andre her også beskriver det - meningen at du trykker OK og så er det væk (dog pånær forum, hvor det også lige ska trykkes væk).
/Lars
|
Skrevet den: 21-Oktober-2013 kl. 22:45
Brixen skrev:
@Lars: Hvor tit skal vi spørges? Jeg er ude for det på rigtig mange hjemmesider i øjeblikket. |
Du har nok kun set begyndelsen - desværre
Accepterne følger hjemmesiden. En hjemmeside kan kun tage accept for sin egen del.
Så indtil EU ændrer lovgivningen, og det er der ingen udsigt til, så er alle de cookie-accepts noget der er kommet for at blive.
/Lars
|
Skrevet den: 21-Oktober-2013 kl. 22:49
turbo2 skrev:
Brixen skrev:
|
Har du prøvet at se, hvordan det virker på YouSee.dk. Der er ingen problemer med, at det konstant skal klikkes væk. |
Det jeg mener er at spørgsmålet kommer op på mange forskellige hjemmesider i øjeblikket. Så derfor tænkte jeg at alle sider skulle spørge os igen nu.
|
Skrevet af: Pade2204
Skrevet den: 21-Oktober-2013 kl. 22:50
Er det ikke lidt tosset...? Af EU.
Kunne man ikke bare få Firefox, explorer ligge beskeden ind "I brugen af denne browser accepteres cookies..." bla bla bla
I stedet for 'man' skal spørge alle folk i alle leder og kanter på nettet - spørg brugeren når de starter på nettet... bum færdig!
|
Skrevet den: 21-Oktober-2013 kl. 22:55
Pade2204 skrev:
Kunne man ikke bare få Firefox, explorer ligge beskeden ind "I brugen af denne browser accepteres cookies..." bla bla bla
I stedet for 'man' skal spørge alle folk i alle leder og kanter på nettet - spørg brugeren når de starter på nettet... bum færdig!
|
Nej, det kan man ikke, for Cookies er noget farligt noget
|
Skrevet af: Torben Rasmussen
Skrevet den: 21-Oktober-2013 kl. 22:56
På mine iPad's bliver jeg promptet med Cookies hver gang jeg skifter mellem forum og forsiden. Er det annoncørenes cookies I gemmer eller jeres egne? Jeg gemmer ikke 3. Parts cookies. Kun dem den pågældende hjemmeside beder om lov til.
------------- FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
|
Skrevet af: tobiasl
Skrevet den: 21-Oktober-2013 kl. 23:35
Pade2204 skrev:
|
nu skal man ikke gør det være ind det er tager hvad 1 stk af trykke ja
btw til Lars har faktis undret mig over hvornår recorder fik det tilført har jo længe været på ft.dk så trode faktis bare de var lidt exstre framme med man skulle sige ja og ikke bare oplyse som i gjore tidliger hvornår er det på kravet fra da?
|
Skrevet af: tobiasl
Skrevet den: 21-Oktober-2013 kl. 23:39
Brixen skrev:
Nej, det kan man ikke, for Cookies er noget farligt noget |
ja meget man kan få problmer på jobet vis man ikke ved hvad de gør http://www.computerworld.dk/art/225419/ups-politiker-misforstod-google-reklame-og-udbasunerede-sin-kaerlighed-til-arabiske-piger - http://www.computerworld.dk/art/225419/ups-politiker-misforstod-google-reklame-og-udbasunerede-sin-kaerlighed-til-arabiske-piger
|
Skrevet af: Tweaky
Skrevet den: 22-Oktober-2013 kl. 04:53
Cookies mig her og undersøgelser mig der. Det vælter frem med små boksmeddelelser og de fleste af er næsten umulige at komme af med på små enheder, da firmaerne ikke tager højde for skærmstørrelserne på f.eks smartphones når der designs af deres hjemmesider.
Den nemme løsning er selvfølgelig at holde op med at bruge internet, men det er alligevel også sådan lidt øv 😁
|
Skrevet den: 22-Oktober-2013 kl. 06:40
Lars skrev:
turbo2 skrev:
|
Kan det tænkes at du ikke tillader cookies, har et eller andet i browseren eller udenfor der blokerer for at der ikke kan lægges en cookie i det øjeblik du trykker ok?
Det skal ikke virke sådan. Det er - som andre her også beskriver det - meningen at du trykker OK og så er det væk (dog pånær forum, hvor det også lige ska trykkes væk).
/Lars
|
Jeg har ingen blokeringsprogrammer, eller hvad det nu hedder. Browseren er indstillet til kun at gemme cookies, indtil jeg lukker den. Men igen-igen: På YouSee.dk skal man kun forholde sig til det ÉN gang - så er dén skid slået! Eller man helt undlader at klikke boksen væk - den forsvinder automatisk, når man bevæger sig rundt på sitet. Kan der virkelig ikke laves en tilsvarende indstilling på recordere.dk
|
Skrevet den: 22-Oktober-2013 kl. 07:46
Tobiasl, det er som Tweaky skriver: På mobile enheder, evt. med siden lidt forstørret, er det en lille 'jagt' at få ram på det OK. :-)
Men det er mere det med at skulle sige ja flere gange på hver enhed, der kører stavblenderen i mit mavesår ;-)
P.S. I dag har jeg så ikke skulle godkende cookies.
|
Skrevet den: 22-Oktober-2013 kl. 09:21
Hej Alle
Tak for alle rapporterne.
Det er slået fra lige nu, mens vi kigger videre på det.
/Lars
|
Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 22-Oktober-2013 kl. 15:17
Gid for F..... man vil lade være med der f........ pjat, Cookies er der jo for at siderne skal virke, så hvad nytter det at der kan vælges fra, der er extremt irriterende at få de pop ups hver gang man tilgår en netside.
------------- Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
Skrevet af: azrael
Skrevet den: 22-Oktober-2013 kl. 21:22
Jeg har måttet acceptere cookies på forsiden, når jeg læser en nyhed og når jeg går til forum. Fair nok, at hovedsitet og forum er adskilt, men at man skal acceptere cookies både til forsiden og på en nyhedsside virker som om noget er galt.
Hvad forummet angår, så burde accept af cookies kunne lægges på en allerede eksisterende cookie. Cookien agerer jo alligevel blot som nøgle til den profil på serveren, man har oprettet, og så burde profilen kunne udvides med den nye indstilling.
I teorien skulle man også kunne sammenføre cookies mellem hovedsitet og forummet, men det er nok for indviklet.
------------- "This calls for a delicate blend of psychology and extreme violence" - Homer Simpson
|
|