Panasonic TH-PX80EA værdi idag
Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Visnings- og lytte-udstyr
Forumnavn: TV
Forumbeskrivelse: Fladskærme, billedrør og projections-tv
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=127009
Udskrevet den: 22-Maj-2025 kl. 04:52
Emne: Panasonic TH-PX80EA værdi idag
Skrevet af: Kralle7800
Emne: Panasonic TH-PX80EA værdi idag
Skrevet den: 22-Oktober-2013 kl. 15:20
Hej.
Jeg har et 4 år gammelt Panasonic PX80 Virker som det skal ingen problemer med det overhovedet.
Hvad er det værd idag?
|
Svar:
Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 22-Oktober-2013 kl. 15:24
Så lidt at jeg gav mit væk til naboens søn.
------------- Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 22-Oktober-2013 kl. 15:26
Vi snakker få hundrede kroner, det er stadig et godt TV
|
Skrevet af: Precious
Skrevet den: 22-Oktober-2013 kl. 15:33
Min blev hængt op i køkkenet.
Jeg vil gætte på at den kan sælges for 500 kr, så ja - bedre at give den til en som bliver glad for den.
------------- http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=118334&PN=1&title=precious-hjemmebiograf - Min Bio
|
Skrevet den: 22-Oktober-2013 kl. 15:40
Det er bare fordi jeg har lige købt et her igår af en på dba og jeg gav godt nok overpris for det så det må man sige... føler mig snydt, men han sagde til mig at det var det værd.. han har løjet og snydt mig..
|
Skrevet den: 22-Oktober-2013 kl. 15:42
Ja en skam du ikke spurgte først. Hvad har du da givet?
|
Skrevet den: 22-Oktober-2013 kl. 15:42
Skulle have spurgt herinde først inden jeg valgte at købe dette tv for mega overpris...
|
Skrevet den: 22-Oktober-2013 kl. 15:43
Se det fra den positive side, du får et rigtig godt TV ud af det.
Så hvis TV'en er det værd for dig, så vær ligeglad med hvad folk siger omkring prisen.
------------- http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=118334&PN=1&title=precious-hjemmebiograf - Min Bio
|
Skrevet den: 22-Oktober-2013 kl. 15:43
Jamen jeg har givet 1600 inkl levering 
|
Skrevet den: 22-Oktober-2013 kl. 15:45
Ja det er lige til den goe side. Du kan være heldig at ha det i flere år, og så er prisen ikke så slem
|
Ja jeg troede cet var det værd for det sagde han jo til mig at det var? Jeg vidste det jo ikke. Vidste bare at det var et udemærket tv.. Det er bare meget tykt synes jeg.. det troede jeg heller ikke det var.. det er jo kæmpe i forhold til dem man kan få idag
|
Hvad mener du med at prisen ikke er så slem?
|
Skrevet den: 22-Oktober-2013 kl. 15:46
Ja, hvad kan man sige. Det er for meget. Det er jo tilbage fra 08.
------------- Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
Skrevet den: 22-Oktober-2013 kl. 15:48
Kralle7800 skrev:
Hvad mener du med at prisen ikke er så slem?
| Hvis den holder i 4 år er prisen ok
|
Skrevet den: 22-Oktober-2013 kl. 15:48
Ja præcis, men jeg skulle have spurgt herinde først.. han virkede meget flink og det hele, men han har løjet og snydt mig
|
Skrevet den: 22-Oktober-2013 kl. 15:49
Jamen det gør den da helt sikkert, det er slet ikke det.. Det er bare prisen som jeg gav for det.. jeg troede jo selv det var det værd.. jeg er så dum virkelig.. skulle have spurgt jer herinde først som har forstand på det
|
Skrevet af: Moerkbak
Skrevet den: 22-Oktober-2013 kl. 15:51
Nu har jeg ikke hørt samtalen, men kan da ikke se hvordan han har snydt dig. Ingen har jo tvunget dig til at betale :)
de fleste varer på dba er sat til let overpris det er alment kendt vil jeg mene.
edit: desuden, tag det som lærepenge. Medmindre det går i stykker i morgen har du stadig et godt tv der kun mangler nyeste smarttv og tuner teknik. Rent billedmæssigt er jeg stadig meget tilfreds med mit px80 der står på mit kontor med en ps3 tilsluttet.
|
Skrevet den: 22-Oktober-2013 kl. 15:51
Til sammenligning koster et nyt tilsvarende kun 4k
http://www.pricerunner.dk/pl/2-2792678/TV/Panasonic-Viera-TX-P42XT50Y-Sammenlign-Priser
|
Skrevet den: 22-Oktober-2013 kl. 15:52
Jeg er ikke 100% sikker på at du kan købe det for 500 kr, lad os sige 1000 kr hvis det er i god stand.
Så har du kun betalt 400 kr som en overpris. Det er altså ikke så galt som du får det til at lyde.
Vær nu bare glad for det :-)
|
Skrevet den: 22-Oktober-2013 kl. 15:53
Jo han sagde jo til mig det var det værd som jeg gav for det.. han synes ikke prisen var i overkanten.. Spurgte også om han ville gå ned i pris, men det ville han ikke.. han sagde det var det værd som han forlangte for det.. så jo jeg synes han har snydt mig når i skriver herinde det er maks 500kr værd idag..
|
Skrevet den: 22-Oktober-2013 kl. 15:53
Der er sjældent hold i realistiske priser på DBA, det er som om det er tilladelse til at trykke penge.
|
Skrevet den: 22-Oktober-2013 kl. 15:54
Tvet er helt ok og det står faktisk som nyt.. Ingen ridser eller skrammer kan jeg finde på det.. Han havde det hængt på væggen så foden er aldrig blevet brugt..
|
Skrevet den: 22-Oktober-2013 kl. 15:55
Forstår ikke når du siger prisen var i overkanten, at du ikke droppede købet så. Der findes jo flere brugte TV
|
Skrevet den: 22-Oktober-2013 kl. 15:55
Han virkede meget fin og det hele og han sagde til mig han var bank mand, så hvorfor skal jeg snyde og lyve for det? Det vil jo ikke give mig et godt ry osv sagde han... derfor troede jeg også prisen var fin og det var det værd..
|
Skrevet den: 22-Oktober-2013 kl. 15:56
Jamen jeg kunne ikke sige nej til ham når han står der og har leveret det til mig.. er nok for god af mig selv...
|
Skrevet den: 22-Oktober-2013 kl. 15:57
Et nyt koster ikke 4000kr, det er ikke den samme model.. det er en bedre model og det hele?
|
Skrevet den: 22-Oktober-2013 kl. 15:58
Det er teknisk forældet, godt nok havde de et godt panel, men der suges altså en del strøm på de gamle årgange, så meget mere end Kr. 500, det er urealistisk.
|
Skrevet den: 22-Oktober-2013 kl. 15:58
Bankmænd stoler jeg sq ikke på mere. Og du skal vist ha et jyde-kursus i at handle. Man skal prutte om prisen
|
Skrevet den: 22-Oktober-2013 kl. 16:00
Jeg prøvede også at prutte om prisen, men det var der ikke tale om.. Prisen var den han sagde.. Føler mig virkelig snydt....
|
Skrevet den: 22-Oktober-2013 kl. 16:01
Ja og jeg gav 1600kr for det.. man kan få et nyt og bedre til lidt over 4000... forstår i mig nu, at jeg føler mig snydt??
|
Skrevet den: 22-Oktober-2013 kl. 16:02
Jeg kan altså ikke lade være at trække lidt på smilebånden :-) (beklager!!)
Du har reddet hans dag, det må da betyde lidt også hehe 
|
Skrevet den: 22-Oktober-2013 kl. 16:02
Kralle7800 skrev:
Jeg prøvede også at prutte om prisen, men det var der ikke tale om.. Prisen var den han sagde.. Føler mig virkelig snydt....
| Det er så dyre lærepenge. Næste gang trækker du dig hvis sælger ikke vil forhandle prisen
|
Skrevet den: 22-Oktober-2013 kl. 16:03
Ja hurra hurra? Reddet hans dag? Hvad skal jeg bruge det til?  
|
Skrevet den: 22-Oktober-2013 kl. 16:04
Ja næste gang trækker jeg mig hvis der ikke kan forhandles om prisen.. har også lært noget det har jeg... skulle have hørt jer herinde først.. så kunne jeg sige det til ham og så kunne han også selv lære noget.. og så kunne jeg nok godt have fået det til omkring de 500kr...
|
Skrevet den: 22-Oktober-2013 kl. 16:06
Arh så meget kunne du nok ikk lige prutte ham
|
Skrevet den: 22-Oktober-2013 kl. 16:06
Se nu bare jer.. flere gør det..
http://www.dba.dk/billede-og-lyd/tv-og-tilbehoer/tv-over-41/type-plasma/maerke-panasonic/?pris=%28500-2000%29
|
Skrevet den: 22-Oktober-2013 kl. 16:08
Hvorfor kunne jeg ikke det?
|
Skrevet af: KlausDM
Skrevet den: 22-Oktober-2013 kl. 16:13
1. Du kan måske finde et brugt tv til 500 kroner (hvilket jeg maksimalt ville give for et 5 år gammelt tv i den kvalitet), men så let er det heller ikke at finde dem til den pris.
2. Hvis sælger mener at fjernsynet er 1600 kroner værd (incl levering), så er det sælgers mening. Det har intet med at snyde at gøre.
3. Der er ingen der har tvunget dig til at købe det tv.
4. Det er tilladt at undersøge markedet for priser og udbud, inden man køber.
5. Det er et ganske fint fjernsyn du har købt, som. Måske endda holder længere end et nyt til 4000 kroner i dag.
6. Uanset hvad du køber af elektronik - nyt eller brugt - så er det forældet i det sekund du betaler og du ser det dagen efter til "halv pris". Det nytter ikke noget at ærgre sig. Glæd dig i stedet over dit nye "legetøj".
Klaus (med et endnu ældre tv)
------------- Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk" rel="nofollow - http://modelbaneeuropa.dk Min hjemmeside, http://moppe.dk" rel="nofollow - http://moppe.dk
|
Skrevet den: 22-Oktober-2013 kl. 16:17
Jamen kig inde på dba.. folk vil have 1500-2000 for sådan et tv idag... de ved åbenbart ikke noget om markedet så eller hvad?
Ja jeg glemte at høre jer herinde inden køb.. hvis jeg havde gjort det, så havde jeg ikke købt det.. ved godt jeg har fået et godt tv, som jeg kan have i mange år endnu, synes bare det er meget stort og sådan..
Synes også det er grumset og farverne er ikke så gode.. Har prøvet med noget indstilling, men det hjælper ikke..
Nogen der kan hjælpe mig der måske? 
|
Skrevet den: 22-Oktober-2013 kl. 16:25
Kralle7800 skrev:
Synes også det er grumset og farverne er ikke så gode.. Har prøvet med noget indstilling, men det hjælper ikke..
|
Billedet på de paneler fejlede bestemt ikke noget, når det blev stillet korrekt, grumset.? På ingen måde, medmindre det var på et dårligt Analogt signal.
|
Skrevet den: 22-Oktober-2013 kl. 16:30
Nej panelet fejler heller ikke noget.. ja synes det er grumset.. har desværre kun anolog signal har ingen boks.. men når man ser film fra computeren eller dvd så er det også grumset.. hvilken indstilling skal det stå på?
|
Skrevet den: 22-Oktober-2013 kl. 16:43
Jeg har for længe siden glemt de indstillinger som det var kallibreret til, men der blev brug Biograf indstillingen som udgangspunkt for kallibreringen, skarphed skruet helt ned, farve var vist omkring 50%, resten kan jeg ikke huske. Har aldrig oplevet at det var som du skriver, grumset, det blev kun brugt til Digitale signaler på Tuner, og med HDMI på øvrigt udstyr.
PS: Ved kallibrering, skal det huskes at der er seperate indstillinger for hvert Input.
|
Skrevet af: tipsen
Skrevet den: 22-Oktober-2013 kl. 16:43
Der er jo stor forskel på hvad folk mener en vare er værd og hvis I er blevet enige om at handle TV'et til den aftalte pris og det er i den beskrevne stand, kan jeg ikke se noget problem. Der vil altid være stor forskel på vurdering af brugte stumper og hvad der er en god handel for én er det ikke nødvendigvis for en anden! Det er muligt du kunne have købt det specifikke TV billigere andetsteds, men derfor er det jo ikke sikkert at sælger bevidst har snydt dig - det kan være han går rundt nu og tænker at han måske solgte det for billigt... (En levering er vel også et par hundrede værd?)
En anden gang må du lave fodarbejdet og finde ud af hvad det er værd for dig og hvad du vil give - og så forhandler du ud fra det - det nytter ikke bagefter at spørge andre hvad de mener det er værd.
|
Skrevet den: 22-Oktober-2013 kl. 16:54
Jeg vil lige prøve indstille det lidt senere med det som du har skrevet.. og håber det vil hjælpe..
|
Skrevet den: 22-Oktober-2013 kl. 16:55
Når vi ser tv bruger vi anolog da vi ingen boks har.. HDMI bruger vi kun når vi ser film fra computeren.. scart når vi ser dvd..
|
Skrevet den: 22-Oktober-2013 kl. 16:57
Ja selvfølgelig.. jeg har lært noget den her gang.. har prøvet at sætte det til salg selv nu.. håber der kommer en køber.. så jeg kan finde et andet tv.. vil gerne have det nye de har nede i expert til 5000 hvor man sparer 2000.. det er et panasonic.. det er et lækkert tv som har det hele.. 3d osv :)
|
Skrevet den: 22-Oktober-2013 kl. 17:02
Jeg kan ikke lige finde det inde på experts hjemmeside, så kunne jeg lige vise jer det og så kunne i skrive om det var et godt tv eller ej... det koster normalt 7000 men det har det på tilbud nu til 5000... jeg så det nede i deres butik og synes det havde et virkelig godt billede og det hele :)
|
Skrevet af: ubeslutsom
Skrevet den: 22-Oktober-2013 kl. 17:04
KlausDM skrev:
1. Du kan måske finde et brugt tv til 500 kroner (hvilket jeg maksimalt ville give for et 5 år gammelt tv i den kvalitet), men så let er det heller ikke at finde dem til den pris.
2. Hvis sælger mener at fjernsynet er 1600 kroner værd (incl levering), så er det sælgers mening. Det har intet med at snyde at gøre.
3. Der er ingen der har tvunget dig til at købe det tv.
4. Det er tilladt at undersøge markedet for priser og udbud, inden man køber.
5. Det er et ganske fint fjernsyn du har købt, som. Måske endda holder længere end et nyt til 4000 kroner i dag.
6. Uanset hvad du køber af elektronik - nyt eller brugt - så er det forældet i det sekund du betaler og du ser det dagen efter til "halv pris". Det nytter ikke noget at ærgre sig. Glæd dig i stedet over dit nye "legetøj".
Klaus (med et endnu ældre tv) |
Er fuldstændig enig i ovenstående. Og uanset alder/pris/kvalitet er analogt signal ikke værd at kigge på på en fladskærm. Og DVD tilsluttet med scart heller ikke godt. Da jeg gik fra det gamle billedrørstv til fladskærm for 1½ år siden måtte jeg opgradere det tilsluttede udstyr og til HD-kanaler for at få et ordentligt billede på skærmen.
|
Skrevet den: 22-Oktober-2013 kl. 17:05
Det blev ikke indstillet bare ved brug af øjenene alene, der blev brugt en DVD specielt til formålet (DVE), med den kan man få det ganske optimalt.
Husk som skrevet det er ALLE inputs der skal have samme omgang, da de ikke har en fælles indstilling, det gælder også Tuner, der kan der så ikke bruges DVDen, men der blev brugt gennemsnittet for de øvrige indstillinger. Tuner blev kun brugt til Digital modtagelse indtil MPEG2 blev lukket, så kunne den jo ikke bruges mere.
|
Skrevet den: 22-Oktober-2013 kl. 17:26
Hvis du gerne vil ha en mening om det TV fra Expert, må du komme med et model nr
|
Skrevet af: zczc
Skrevet den: 22-Oktober-2013 kl. 17:36
Skrevet den: 22-Oktober-2013 kl. 17:45
Jeg har ikke model nummeret på det tv fra expert desværre, men det kan jeg finde ud af hvis jeg tager derned
|
Skrevet af: lahan
Skrevet den: 22-Oktober-2013 kl. 17:46
Hvorfor køber du et gammelt tv til overpris, når der er et nyt hos expert til 5000 du hellere vil have ?
Nå i det mindste lider dit nye tv ikke af alle de problemer som nye Panasonic tv ofte har.
|
Skrevet den: 22-Oktober-2013 kl. 17:46
Det er en ældre dvd afspiller jeg har som ikke har hdmi.. bruger kun hdmi når jeg ser film fra computeren..
|
Skrevet af: Torben Rasmussen
Skrevet den: 22-Oktober-2013 kl. 17:48
Vi har et par grundlæggende forslag til justering af Px80 her: http://www.flatpanels.dk/test.php?subaction=showfull&id=1213261291#6 - http://www.flatpanels.dk/test.php?subaction=showfull&id=1213261291#6
------------- FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
|
Skrevet af: Rasmus8D
Skrevet den: 22-Oktober-2013 kl. 17:48
Okay først og fremmest - jeg har selv et Panasonic px80 et eller som er 5-6 år gammelt tror jeg. Det har jeg givet lige knap 10.000kr for. Hvis jeg skal være ærlig så havde jeg sgu også troet det var mellem 1-2.000kr værd... Så at kalde ham alt muligt synes jeg ikke du kan være bekendt. At vurdere det til sølle 500 kr er omvendt utrolig lavt sat... Det ryger min i hvert fald ikke for, så hellere få tv et andet sted.
Generelt er der en tendens til folk herinde skambyder helt ekstremt, så du kan ikke altid regne de vurderinger der kommer herinde, dba og det man kan kalde det mere reelle marked er tit højere end de fleste ting bliver vurderet til herinde... MEN uanset hvordan vi vender den og drejer det, så er det bare simpelt spørgsmål om udbud/efterspørgsel... Kan folk få deres ting solgt, så har prisen nok ikke været skæv?
Noget helt andet, er du sikker på du overhovedet har tænkt det her køb igennem? Nu snakker du om et tv i en helt anden prisklasse og med helt andet udstyr, bevares, man kan altid fortryde køb, det gør jeg selv ofte ;).
Men hvorom alting er - der er et kanon godt billede på de gamle plasmaer, og udover bedre sort niveau, så det ikke fordi jeg tænker "hold da op hvor må jeg skynde mig og brænde 15k af" på en af de nyere modeller... Det i hvert fald ikke så meget bedre efter min ydmyge mening.
Jeg tror du har nogle problemer med dine ting der er tilkoblet. En dvd via scart er absolut ikke optimalt - bare for at starte, og analog signal ind? Det gør ikke ligefrem det hele bedre, prøv lige og smæk en god blu Ray på med HDMI og se så om ikke tv'et kan leverer, for det synes jeg bestemt de kan ;)
Pøj pøj med det...
Mvh
------------- Audiovector Mi3 Super / Ki3 center / Kx-x / Earthquake FF 12 / Nad T758
|
Skrevet af: aerik
Skrevet den: 22-Oktober-2013 kl. 17:52
Forstår ikke helt, sagde du til sælger, at han skulle komme med tv'et og så forsøgte du at prutte om prisen, da han stod hos dig?
|
Skrevet af: TobiasKM
Skrevet den: 22-Oktober-2013 kl. 17:56
Jeg er helt fuldstændig enig med Rasmus.
Skal vi ikke lige blive enige om en ting, du er ikke blevet snydt Kralle. Du fik den vare han beskrev, i den tilstand han beskrev, til den pris han sagde. At du så ikke har gjort dit hjemmearbejde godt nok står 100% for din egen regning.
Jeg har også stadig mit PX80, og det er et glimrende TV. Mit blev heller ikke solgt for 500 kroner, der er jeg godt nok også med Rasmus.
Måske du bare skulle tage en slapper, og gøre dit hjemmearbejde før du laver større elektronik køb. Det er i hvert fald det jeg gør - når jeg skal bruge den slags penge, så undersøger jeg i hovede og røv hvad der er af muligheder, så jeg får mest ud af de penge jeg vil bruge.
|
Skrevet den: 22-Oktober-2013 kl. 18:15
Jamen jeg har som sagt ikke en dvd afspiller med hdmi... så det kan jeg ikke lave om på lige nu.. så skal jeg have fat i en anden afspiller, men nu går jeg lige ned i expert og får model nummeret på det panasonic jeg har kigget på..
skriver lige når jeg er hjemme igen.
|
Skrevet den: 22-Oktober-2013 kl. 18:16
Vi skrev om prisen inden han kom med det og spurgte ham også da han kom med det om han ville gå ned i pris men det ville han ikke..
|
Skrevet af: anoz
Skrevet den: 22-Oktober-2013 kl. 18:31
Kralle7800 skrev:
Vi skrev om prisen inden han kom med det og spurgte ham også da han kom med det om han ville gå ned i pris men det ville han ikke..
|
Det vil sige, at I har aftalt en pris inkl levering og så prøver du alligevel at få ham ned i pris, når han kommer med det? Det er edder-#"€%& dårlig stil 
------------- | sony vpl-hw40es | marantz sr7010 | 3*mk s-150 | 4*mk s-150t | 2*xtz s2 atmosphere | 2*mk mx350 mkii | ps4 | logitech harmony companion |
|
Skrevet den: 22-Oktober-2013 kl. 18:35
Kan måske ikke få bedre billede da vi bruger scart når vi ser dvd og ikke har nogen boks så vi kan se digitalt.
|
Skrevet den: 22-Oktober-2013 kl. 18:39
Nej vi aftalte ikke en pris inden han kom med det..
|
Skrevet af: Sejrsen
Skrevet den: 22-Oktober-2013 kl. 18:42
anoz skrev:
Det vil sige, at I har aftalt en pris inkl levering og så prøver du alligevel at få ham ned i pris, når han kommer med det? Det er edder-#"€%& dårlig stil 
|
Enig.
Det er ikke sælger, men derimod dig der er galt på den her. Du har fået et godt tv til rimelige og aftalte penge. At du hr fortrudt, kan ikke være sælgers problem.
Tør øjnene, kom videre og nyd dit tv (igennem hdmi)
Held og lykke med det.
|
Skrevet den: 22-Oktober-2013 kl. 18:42
DVD via scart på et lavopløseligt panel som det du har i px80 er ganske fint. Hvis ellers det er en ordentlig afspiller.
Klaus
------------- Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk" rel="nofollow - http://modelbaneeuropa.dk Min hjemmeside, http://moppe.dk" rel="nofollow - http://moppe.dk
|
Skrevet den: 22-Oktober-2013 kl. 18:49
Model nummer på det nede i expert er txl-e6 led tv 42
|
Skrevet den: 22-Oktober-2013 kl. 18:50
Det er en gammel afspiller.
|
Skrevet den: 22-Oktober-2013 kl. 18:54
Kan i finde noget på det model nummer?
|
Skrevet af: kloppern
Skrevet den: 22-Oktober-2013 kl. 18:54
Jeg solgte mit PX80 for 2 måneder siden til 900 kr, det synes jeg var ganske rimeligt og væsntlig billigere end de andre der var til salg.
Jeg synes du skal trække vejret og forsøge dig med de indstilinger Torben linker til, dvs. dem jeg har vedhæftet nederst. Px 80 har et rimelige dårlig billede i standardindstillingerne, men bliver virkelig godt når du får det indstillet rigtig (start med at indstille den indgang hvor du har tilsluttet computeren via HDMI). Jeg tvivler på at du kan finde et bedre billede til under 2000 kr, så glæd dig over at du har købt dig et fremragende tv til få penge. | Efter kalibrering | Profil: | Biograf | Kontrast | 1 til venstre | Lys: | Uændret eller 1 til venstre | Farve: | Uændret | Skarphed: | 0 | Farvetemperatur | Varm | Farvestyring | Fra | P-NR | Fra
|
|
Skrevet den: 22-Oktober-2013 kl. 18:57
Skrevet af: Rasmus8D
Skrevet den: 22-Oktober-2013 kl. 18:59
Har samme indstillinger som kloppern, er det dem fra flatpanels?
------------- Audiovector Mi3 Super / Ki3 center / Kx-x / Earthquake FF 12 / Nad T758
|
Skrevet den: 22-Oktober-2013 kl. 19:04
Kan i finde noget om det model nummer jeg har skrevet? Det er det Panasonic jeg har kigget på nede i expert..
|
Skrevet den: 22-Oktober-2013 kl. 19:05
Skriver det lige igen. Panasonic TXL-E6 42 led tv. Er det et godt tv?
|
Skrevet den: 22-Oktober-2013 kl. 19:11
Du kan jo selv læse. https://www.google.dk/#q=Panasonic+42+TXL-E6&spell=1 - https://www.google.dk/#q=Panasonic+42+TXL-E6&spell=1
|
Skrevet den: 22-Oktober-2013 kl. 20:43
Der er ikke adgang til hdtvtest
|
Skrevet af: doit
Skrevet den: 22-Oktober-2013 kl. 20:48
Mon ikke en mere "korrekt" pris for det TV er omkring 1.000 kr.? Så har du reelt set kun smidt 600 kr. væk.
Er det virkelig værd at bruge så meget tid og energi på? Sket er sket...
Smid TV'et i soveværelset og køb et nyt hvis du har fortrudt dit køb af et ældre TV og lad sagen passere. Mon ikke du snolder 600 kr. væk ret hurtigt på andre ligegyldige ting? =)
|
Skrevet den: 22-Oktober-2013 kl. 20:58
Der er jo mange. Hvilken skal man vælge? Er det er godt tv eller?
|
Skrevet den: 22-Oktober-2013 kl. 21:40
Du må da være i stand til, som os andre at danne dig et indtryk af det ved at læse de reviews og tests der skrives om TVet, det koblet med at se det i funktion. Det sidst nævnte er ikke uvæsentligt.
|
Skrevet af: kloppern
Skrevet den: 22-Oktober-2013 kl. 22:50
Kralle, jeg synes nu stadig at du har et godt tv! Hvis du dog har besluttet dig for at købe et nyt, så overvej med dig selv hvad der er vigtigt for dig: Hvor stort skal det være? Hvor vigtigt er det, at det er superfaldt? Hvor vigtigt er det at du får det bedst mulige billede til prisen? Har du brug for 3D? Har du brug for Full HD? Ser du mest film, sport eller? Hvor lyst er der i dit tv rum (altså hvor meget lys reflektere kommer til at reflektere i skærmen)? Hvor meget vil du betale? Og ikke mindst, hvad er det du savner i dit nuværende tv?
Jeg er i tvivl om jeg må linke til andre forums og testsider, så for at være på den sikre side. Prøv at google "tv test". Klik på det første resultat, så er der masser af test, viden og et stort forum til at hjælpe dig.
|
Skrevet den: 22-Oktober-2013 kl. 23:00
Ja det er et lækkert tv jeg har købt. Altså det bedre 5d når det er tyndt og ikke fylder noget. Behøves ikke 3d, men full hd skal det have. Ser ikke meget sport, mest film. Der kommer lys ind direkte fra vinduet, men set et ikke meget. Vil gerne betale 5000, men så skal det også være på tilbud. Du kan sende det til mig i en privat besked :)
|
Skrevet af: Strange
Skrevet den: 22-Oktober-2013 kl. 23:11
Det er et fint tv du har købt. Det havde jeg og dengang og der kostede det som Rasmus skriver 10.000... Faktisk 10.999. Mener jeg. Jeg vil desuden give Rasmus ret i at entusiaster som os herinde har en tendens til at sige at ting er noget mindre værd end de er for resten af befolkningen.... Så jeg synes bestemt ikke du kan postulere du er blevet snydt....
|
Skrevet den: 23-Oktober-2013 kl. 00:01
http://www.trustedreviews.com/panasonic-tx-l42e6b_TV_review_performance-and-conclusions_Page-3 er det et godt eller dårligt tv?
|
Skrevet af: Henrik Nygaard
Skrevet den: 23-Oktober-2013 kl. 00:18
Beklager "Kralle", men jeg kan simpelthen ikke dy mig oven på den her omgang salte tårer og (tilsyneladende) uberettigede beskyldninger:
Du har købt en brugt vare uden at undersøge noget som helst, og velvilligt betalt den pris, som sælgeren forlangte for den. Om prisen så er for høj, lav eller lige i skabet ifht. gennemsnittet for et PX80, er sådan set komplet irrelevant. Du har dummet dig - længere er den ikke. Med mindre der direkte er tale om fejl eller mangler på varen, så har sælger hverken snydt dig eller løjet for dig. Han har sat varen til det han mente, at den var værd, og det er han i sin fulde ret til.
Den eneste der har snydt dig, er dig selv. Så æd lorten, lær af din fejl og kom videre i livet! 
|
Skrevet af: madass32
Skrevet den: 23-Oktober-2013 kl. 08:47
må også tilslutte mig andre.
en ting/TV er det værd folk vil give for det. så dit TV er altså ca. 1600 kr. værd specielt hvis alle de andre PX80 på dba.dk står til 15-2000 kr.
en px80 har et mindst lige så godt billed som nyt 4000,- LCD har i dag (har sammenlignet lidt).
hvis billedet ser lidt grumset ud skal du sikre dig:
billidenstillinger er korrekte, se indlæg fra flatpanels.dk
når du ser film fra PC modtager TVét 720P fra din pc? (tryk på "i" knappen) er dine film på pc HD-film (mkv) eller divX. som minimum skal en film fra pc have en størrelse på 6 GB i HD for at det ser fint ud, hvis det skal i nærheden af blue-ray kval skal du over 12 GB. BTW glem alt om DivX på fladskærme.
til TV, skal du have en digital boks, typen kommer an på hvilke TV udbyder du har. Er ret sikker på du har mulighed for Digital. hvis den er helt gal og du kun har analog tv signal, betyder splittere og dårlige/billige kabler sindsygt meget.
en sidste ting:-) erstat din gamle DVD afspiller med en Blue-ray spiller. en 500,- model er bedre end mange gamle almindelige DVD-afspillere på grund af den rene digitalvej gennem HDMI.
------------- LG 55C7, Primare SPA22, ELAC 403, Raumfeld, Project carbon pladespiller.
|
Skrevet af: Gooferen
Skrevet den: 23-Oktober-2013 kl. 09:00
Jeg har også købt et 42" PX80, hvilket jeg gav 10.000 kr for og så var det uden levering :) Det er godt nok over 5 år siden nu, men det er stadig et godt tv, der har et super godt billede.
Fjernsynet er nu blevet degraderet til vores lille stue og erstattet af et 55" men, selve tv'et fungere fortsat som det skal.
Du har muligvis givet lidt for meget for det, men set i lyset af at det fra begyndelsen har kostet over 10.000 kr, så har du alligevel sparet over 8.500 kr.
|
Skrevet af: Ukke
Skrevet den: 23-Oktober-2013 kl. 10:10
Jeg vil ikke lige oprette en ny tråd, da mit spørgsmål nogenlunde relaterer til tråd-starterens emne.
Mit spørgsmål er så, hvor meget en 42" G20 er værd i dag? Den har ingen buzz og der resterer stadig 2 års garanti/total forsikring.
|
Skrevet den: 23-Oktober-2013 kl. 10:13
Se den kan koste de 1600kr, da det er et nyere og bedre TV
|
Skrevet af: Gooferen
Skrevet den: 23-Oktober-2013 kl. 10:27
Kampus skrev:
Se den kan koste de 1600kr, da det er et nyere og bedre TV | + at der er garanti, dermed en sikkerhed for at det fungere eller mulighed for at afhjælpe fejlen.
|
Skrevet den: 23-Oktober-2013 kl. 10:33
Gooferen skrev:
Kampus skrev:
Se den kan koste de 1600kr, da det er et nyere og bedre TV | + at der er garanti, dermed en sikkerhed for at det fungere eller mulighed for at afhjælpe fejlen. | Ok, ja det er et stort plus, så prisen kan vel godt komme op på 2000kr max. Et nyt koster Pana koster stadig fra 4k
|
Skrevet den: 23-Oktober-2013 kl. 10:37
Ukke skrev:
Jeg vil ikke lige oprette en ny tråd, da mit spørgsmål nogenlunde relaterer til tråd-starterens emne.
Mit spørgsmål er så, hvor meget en 42" G20 er værd i dag? Den har ingen buzz og der resterer stadig 2 års garanti/total forsikring. |
Jeg vil mene at det skulle sættes til salg for 2500 kroner, så er der plads til et 500 kroners afslag i prisen. Køber vil få et skide godt tv, for 1000 kroner om året i afskrivning, inden garantien udløber, hvilket jeg finder fair.
Klaus
|
Skrevet den: 23-Oktober-2013 kl. 10:38
Kampus skrev:
Et nyt koster Pana koster stadig fra 4k |
Hvilket Pana plasma er det?
Klaus
|
Skrevet den: 23-Oktober-2013 kl. 10:58
KlausDM skrev:
Kampus skrev:
Et nyt koster Pana koster stadig fra 4k |
Hvilket Pana plasma er det?
Klaus | Faktisk starter priserne ved 3k for entry modellen
http://www.pricerunner.dk/cl/2/TV?man_id=17&attr_2=6627
|
Skrevet den: 23-Oktober-2013 kl. 11:06
Og du mener at et X60 er lige så godt som et G20?
Klaus
|
Skrevet den: 23-Oktober-2013 kl. 11:15
KlausDM skrev:
Og du mener at et X60 er lige så godt som et G20?
Klaus | Nej hvor står det henne?
|
Skrevet den: 23-Oktober-2013 kl. 11:53
Du skriver at det kan indbringe 1600, da et nyt tv koster 4000 (3000 kroner).
Det vil sige at en 2år gammel Audi A6 højest kan koste 300.000, da en ny Skoda Octavia kan fås til den pris?
|
Skrevet den: 23-Oktober-2013 kl. 12:14
KlausDM skrev:
Du skriver at det kan indbringe 1600, da et nyt tv koster 4000 (3000 kroner).
Det vil sige at en 2år gammel Audi A6 højest kan koste 300.000, da en ny Skoda Octavia kan fås til den pris?
| Jeg skriver "fra" 4000
|
Skrevet af: chico
Skrevet den: 23-Oktober-2013 kl. 12:57
Skøn tråd - vi kommer hele vejen rundt!!
Trådstarter skriver ikke noget om planer om at udskifte den gamle DVD med scart - så giver det vel ikke så meget mening med et nyt TV og den programkilde?
Analogt signal og PX80 giver vel heller ikke meget mening, hvis man ønsker lidt mere end blot at kunne se TV.
Jeg har set på et nyt tv hos den lokale forhandler til kr. 12.000 - nu kan jeg se at jeg kan købe det på nettet for kr. 10.000 - bliver jeg så snydt hvis jeg køber hos den lokale forhandler????????
Hold PX80 et halvt års tid og overvej, hvad du vil med TV og ikke mindst dine programkilder - du er nødt til at forny hele kæden, hvis du vil have det fulde udbytte ud af et nyt TV - sælg PX80 når det halve år er gået for kr. 800-1.000 hvis du kommer frem til at et nyt TV er det rigtige for dig - så har du haft billigt TV i den periode og ikke mindst du har lært en masse!!!!!!!!!! - husk din købspris var incl. levering!!! og med ubrugt fod - det er vist ved at være en sjældenhed for den årgang.
------------- Panasonic 37PX80 | Panasonic DMR EX87 | Onkyo 606 | Pioneer PD 204 | Harman Kardon HKTS 11 | Sagem ITD84 HD MPEG4 boks m/TV2 abb.
|
Skrevet af: madass32
Skrevet den: 23-Oktober-2013 kl. 15:57
Et 42GT20 er nok ikke bedre end et nyt 42ST60 til 5500,-
Så er det et par år gammelt så der skal nok 50% af så det må blive ca. 2200,- kr.
------------- LG 55C7, Primare SPA22, ELAC 403, Raumfeld, Project carbon pladespiller.
|
Skrevet af: Supergris
Skrevet den: 23-Oktober-2013 kl. 20:21
Precious skrev:
Jeg er ikke 100% sikker på at du kan købe det for 500 kr, lad os sige 1000 kr hvis det er i god stand.
Så har du kun betalt 400 kr som en overpris. Det er altså ikke så galt som du får det til at lyde.
Vær nu bare glad for det :-)
|
Hvordan får du det regnestykke til at passe, hvis trådstarter har oplyst, at han har betalt 1.600 kr. for det???
|
Skrevet den: 23-Oktober-2013 kl. 21:08
Hans pris var 1500 hvis jeg selv hentede det og 1600 hvis han skulle levere det til mig, og det gjorde han. Derfor gav jeg 1600 for ham.. og han ville ikke gå ned i pris da jeg spurgte om han ville det.. men sket er sket og jeg har købt det.. er skam også glad for det.. det er bare meget tykt.. men det er et meget godt tv til den pris
|
|