iPad 5 vs. iPad 4
Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Visnings- og lytte-udstyr
Forumnavn: Apple udstyr
Forumbeskrivelse: Apple grej baseret på iOS som iPhones, iPads og iPod Touch
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=127019
Udskrevet den: 24-November-2024 kl. 13:48
Emne: iPad 5 vs. iPad 4
Skrevet af: Strange
Emne: iPad 5 vs. iPad 4
Skrevet den: 22-Oktober-2013 kl. 23:16
Jeg vidste jeg ville få denne fornemmelse efter aftenens event. Jeg har en iPad 4 fra april og sidder nu med en lyst til at sælge den og købe en Air men prøver alligevel at mane mig selv til besindighed... Men det et bare svært når den koster ca. Det samme som 4eren kostede.. MEN, så er det også jeg lige trækker vejret og tænker, er der virkelig den store forskel på de to, og er det mon værd at udskifte...?
Hvad er jeres tanker og hvad gør I?
|
Svar:
Skrevet af: Henrik Nygaard
Skrevet den: 22-Oktober-2013 kl. 23:51
Byt til nyt! Fuldstændigt unødvendigt, men desværre den eneste effektive behandling for gadget-feber!
|
Skrevet den: 23-Oktober-2013 kl. 00:25
Jeg tror lige jeg sover på det. Men hører gerne fra jer andre... :) Den er fuldstændigt som ny den jeg har nu.
|
Skrevet af: TobiasKM
Skrevet den: 23-Oktober-2013 kl. 00:45
Objektivt set er det ret svært at retfærdiggøre, men det kommer jo an på hvor meget det hiver i dig.. :P
Du kommer jo ikke til at kunne noget nyt på Air modellen, udover at den er kraftigere og har en mindre form faktor :)
|
Skrevet af: KlausDM
Skrevet den: 23-Oktober-2013 kl. 06:13
Strange skrev:
Jeg tror lige jeg sover på det. Men hører gerne fra jer andre... :) Den er fuldstændigt som ny den jeg har nu. |
Det passermig meget fint, formin mor ønsker sig en 4'er. De kommer til at rasle ned i pris og brugtmarkedet oversvømmes af dem.....
Klaus
------------- Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk" rel="nofollow - http://modelbaneeuropa.dk Min hjemmeside, http://moppe.dk" rel="nofollow - http://moppe.dk
|
Skrevet af: Sylvest
Skrevet den: 23-Oktober-2013 kl. 06:47
Jeg købte den helt store 4'er i april selvom jeg godt vidste at der sandsynligvis ville komme en ny ipad-mini inspireret udgave her i efteråret. Så min gadgetfeber er ikke så stor, og som TobiasKM skriver så kan du jo ikke noget nyt på den. Der er jo ikke fingeraftrykslæser eller andet på den, så tage det roligt. Glæd dig i stedet over at der nu er en masse tilbehør der kommer på udslag fordi de passer til den 'gamle' formfaktor :-) < ="cosymantecnisbfw" co="cs" id="SILOBFWID" style="width: 0px; height: 0px; display: block;">
------------- .
|
Skrevet den: 23-Oktober-2013 kl. 06:55
Jeg skal lige prøve at have den i hånden. Jeg kan egentlig godt lide at den er lidt robust 4eren. Jeg synes næsten den lyder for tynd og let den nye... Men nu må jeg se. Klaus. Jeg synes nu aldrig at Apple produkter falder ekstraordinært i pris på brugtmarkedet. Så det tror jeg ikke du skal regne med. Slet ikke en 4er. Min egen ville eksempelvis ikke ryge for mindre end 3000.
|
Skrevet af: Torben Rasmussen
Skrevet den: 23-Oktober-2013 kl. 11:13
Da de gik fra 3'eren til 4'eren var der også et boost i eks. grafikhåndteringen på 100%, men jeg har begge modeller derhjemme og indtil nu har der ikke været tilfælde, hvor den ene har været at foretrække frem for den anden. De kører begge tingene lige godt. Jeg tænker, at Air-modellen vil være same-same.
------------- FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
|
Skrevet af: dr gonzo
Skrevet den: 23-Oktober-2013 kl. 11:34
Hvis jeg var dig, vil jeg venter et par generationer mere, så du rent faktisk vil opleve en forskel.
Jeg går selv fra iPhone 4 til 5S på fredag, og jeg har helt bevist hoppet to generationer over.
|
Skrevet af: Stougaard
Skrevet den: 23-Oktober-2013 kl. 14:36
Rent performance mæssigt vil der nok ikke være det store at mærke. MEN den er jo blevet 200 gram lettere og det er jo helt sikkert noget man vil kunne mærke !
|
Skrevet af: BaSsE_-
Skrevet den: 23-Oktober-2013 kl. 20:10
dr gonzo skrev:
Hvis jeg var dig, vil jeg venter et par generationer mere, så du rent faktisk vil opleve en forskel.
Jeg går selv fra iPhone 4 til 5S på fredag, og jeg har helt bevist hoppet to generationer over. |
Det gør jeg også, glæder mig til et boost....
------------- BaSsE_- Samsung - Yamaha RX-A1010 - Optoma HD20 - Pioneer BDP-150 - MED600X3D - Højtalere & Sub er Diy -
|
Skrevet den: 23-Oktober-2013 kl. 20:37
Har også bestemt mig til at vente medmindre jeg får 3000 kr. For den jeg har nu.
|
Skrevet af: BubbiBubbi
Skrevet den: 07-November-2013 kl. 10:25
Jeg er gået fra en iPad 3 til en iPad Air, og hold da op der er fart på nu. Det er jo helt vildt så meget power der er i den iPad Air.
Se fx et bechmark resultat af Futuremarks benchmark app på de forskellige Apple enheder:
http://peecee.dk/uploads/112013/image4.jpg">
Men rigtigt nok er der ikke megen forskel fra iPad 4 til Air, og så alligevel. Da jeg pakkede min iPad Air ud, og holdte den for første gang, var jeg sikker på det var en tom demo model Humac havde solgt mig. :) Den vejer INTET i forhold til iPad 3'en. Med det cover og smart cover vi havde på iPad 3'en, og det Smart Case vi nu har på Air'en, har jeg målt et vægt tab på 254 gram, og det kan virkelig mærkes!
------------- 55" Samsung UE55ES8005 | iPad Air 4G 128GB | iPhone 4S 16GB | Synology DS212j 2x3TB WD RED | Boxee Box & AppleTV2 | Philips Hue Starter Kit | Stofa Komplet TV | Stofa 150/15 mbit | Xbox One
|
Skrevet den: 12-November-2013 kl. 13:43
Så har jeg prøvet at have en iPad air i hånden. Den er godt nok let, men er det bare mig, eller føles den pga. Det ikke også lidt skrøbelig...den har blandt andet kun et lag glas.
Det fede ved den er at den har stereo højttalere, men hvad hjælpe det når de sidder lige ved siden af hinanden i bunden. Den spiller, efter hvad jeg kunne høre, ikke højere end min iPad 4 der jo kun har en højttaler?
Er vi ikke også enige om at hvis jeg tager et par høretelefoner i min iPad kommer lyden vel også ud i stereo?
Min iPad 4 er fra april måned og jeg er stadig i tvivl om hvorvidt jeg skal udskifte eller ej... Har andre fundet ud af hvad i gør, altså jer der har en 4er?
Og er der kommet noget frem om om der er ulemper ved air fremfor iPad 4?
|
Skrevet af: Andersss
Skrevet den: 12-November-2013 kl. 14:05
Jeg var forbi en Humac (næsten helt tilfældigt) for at gramse lidt på en iPad Air. Wow. Havde nærmest besluttet mig for en iPad Mini Retina, men den her var da godt nok bare lige lidt mere lækker end en iPad mini. De gør ikke valget let for mig!
|
Skrevet den: 12-November-2013 kl. 14:10
Nu tænker hev jo iPad 4 vs. Air
|
Skrevet af: Andersss
Skrevet den: 12-November-2013 kl. 14:11
Ren lækkerhedsmæssigt er der ingen sammenligning mellem en overvægtig iPad 4 og en iPad air. Jeg stod med en iPad 2 (lettere end 4) i den ene hånd og en iPad Air i den anden, og der var en verden til forskel. Det sagt, så havde jeg ikke skiftet en iPad 4 ud med en Air, men jeg havde ikke købt en 4 når man kan købe en Air.
|
Skrevet af: Thomas Jensen
Skrevet den: 12-November-2013 kl. 17:12
.
------------- AV-udstyr: Apple iPad 9th gen. 64 GB / Apple iPhone SE 3rd gen. 64 GB / JBL Charge 3
|
Skrevet af: spawn
Skrevet den: 12-November-2013 kl. 18:16
Jeg har lige skiftet fra en iPad 2 til en iPad Air sammen med det officielle Air smart Case i læder.
------------- Philips 65OLED705/12 - ATV4K
|
Skrevet af: Lennon
Skrevet den: 12-November-2013 kl. 18:38
spawn skrev:
Jeg har lige skiftet fra en iPad 2 til en iPad Air sammen med det officielle Air smart Case i læder.
|
Det samme her. Og det er i sandhed en opgradering man bemærker . . .
------------- Samsung PS63C7705 Samsung HDbox Pioneer LX86 Jamo D8 surround m SUB Nikon D7100 DELL 2408WFP skærm
|
Skrevet den: 12-November-2013 kl. 19:19
Jojo, der er naturligvis forskel fra en 2 til en air. Det jeg siger er bare at fra 4 til air har jeg svært ved at retfærdiggøre.
Hvad kostede dit lædercover?
|
Skrevet den: 12-November-2013 kl. 19:21
PS. Læg lige mærke til at det jeg siger med skrøbelig ikke er helt forkert. Synes eks. At hvis man trykker en anelse hårdt på skærmen er det tydeligt der kun er et lag glas.
|
Skrevet af: spawn
Skrevet den: 12-November-2013 kl. 19:39
http://store.apple.com/dk/product/MF047/ipad-air-smart-case-brown - http://store.apple.com/dk/product/MF047/ipad-air-smart-case-brown
599,-
Enig Strange, også lyden hvis man "tapper" med en negl på skærmen - så lyder det mindre hårdt i forhold til iPad 2
Jeg har ikke haft lejlighed til at prøve en iPad 4 men kan heller ikke rigtigt se nogen særlig grund til at skifte fra en iPad 4 til en Air.
------------- Philips 65OLED705/12 - ATV4K
|
Skrevet af: Allan Jensen
Skrevet den: 12-November-2013 kl. 22:36
Har også skiftet fra iPad 2 til iPad Air og må tilstå ar jeg ikke kan fornemme særlig stor forskel.
|
Skrevet af: kbaggen
Skrevet den: 13-November-2013 kl. 13:32
Tror det er ved at være tid til at skifte Ipad 1 ud :-)
|
Skrevet af: Brixen
Skrevet den: 13-November-2013 kl. 13:43
kbaggen skrev:
Tror det er ved at være tid til at skifte Ipad 1 ud :-) |
Enig. Det har jeg lige gjort
Der ER altså forskel. Men iPad 1 kører også kun iOS 5.
------------- Venlig hilsen KB
|
Skrevet den: 13-November-2013 kl. 14:19
Allan, hvad mener du med du ikke kan mærke forskel? Er det på ydeevne eller skrøbelighed du mener? Jeg har mere eller mindre bestemt mig til at beholde min 4er. Synes vitterligt ikke der er andet end vægten at komme efter og den ved jeg egentlig når alt kommerciel alt om er en god eller dårlig ting.
|
Skrevet af: Rasmus8D
Skrevet den: 13-November-2013 kl. 14:55
Vi gik fra en iPad 2 til air, vi havde også købt en mini, da jeg døjede med at få ondt i mine håndled når jeg brugte iPad 2eren.
Air er bare genial, den lidt større skærm, men langt mindre vægt er perfekt. Denne iPad kan jeg holde ud og sidde med, også i længere tid, bevares jeg døjer lidt med mine led, men det må betyde meget for andre også?
Så er der skærmopløsning power osv. det hele går op i en højere enhed :) Vi er super tilfreds med at have byttet 2eren og minien ud med en air :)...
Men som med iphone 5, så er der ikke meget belæg for at skifte til 5s, så hvis man ikke ser vægt / størrelse som et issue, så har jeg svært ved at forestille mig der er sket det vilde fra 4 til air... :)
------------- Audiovector Mi3 Super / Ki3 center / Kx-x / Earthquake FF 12 / Nad T758
|
Skrevet af: Allan Jensen
Skrevet den: 13-November-2013 kl. 14:56
@Strange
Helt ærligt så syntes jeg at du skal beholde din iPad 4. Som jeg skrev tidligere, så er der altså ikke så stor forskel fra min iPad 2 og den nye iPad Air. Der er selvfølgelig størrelsen, vægten og så er den en anelse hurtigere, men det retfærdiggør ikke et køb fra iPad 4 til den nye iPad Air efter min mening.
|
Skrevet den: 13-November-2013 kl. 15:27
Jeg var (igen) inde og kigge på Air i dag, og står stadig ved, at jeg ville have udskiftet 4'eren med sådan en uden at tøve. Der er en verden til forskel! Den har det design, som fik mig til at hoppe med på Mini-vognen. Og jeg har meget svært ved at beslutte mig for, om jeg skal opgradere til en Mini Retina eller skifte til Air.
På sidelinjen står dog også en potentiel indskiftning i form af Nexus 10 (2013), som må være lige på trapperne. Jeg foretrækker klart Android frem for iOS, men elsker Apples byggekvalitet. Hvis bare man kunne luske Android ind på en iPlade, så havde jeg været mere end lykkelig!
|
Skrevet af: Treated
Skrevet den: 13-November-2013 kl. 16:31
vi har 2 stk ipad 2 og vi forventer ikke at skifte dem ud endnu, kan ikke se grunden til opgradering når de kører fint som de er nu. At den er så meget lettere bekymrer mig da lidt, for jeg synes ikke den skulle være lettere end de er i forvejen. Føler simpelthen den vil bøje :)
Så vi opgraderer ikke til air istedet for ipad 2. Synes os det er helt vil at skifte sin 4 ud til en air, har man virkelig brug for den extra ydelse??
------------- http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=91668&title=treateds-hjemmebio-nu-med-sonos-playbar - Min hjemmebio
|
Skrevet den: 13-November-2013 kl. 18:13
Treated skrev:
vi har 2 stk ipad 2 og vi forventer ikke at skifte dem ud endnu, kan ikke se grunden til opgradering når de kører fint som de er nu. At den er så meget lettere bekymrer mig da lidt, for jeg synes ikke den skulle være lettere end de er i forvejen. Føler simpelthen den vil bøje :)
Så vi opgraderer ikke til air istedet for ipad 2. Synes os det er helt vil at skifte sin 4 ud til en air, har man virkelig brug for den extra ydelse?? |
- skærm og internethastighed er bare SÅ meget bedre på air i forhold til Ipad 2 . Med mit brugsmønster bemærker jeg overhovedet ikke at air skulle være mere skrøbelig . .
------------- Samsung PS63C7705 Samsung HDbox Pioneer LX86 Jamo D8 surround m SUB Nikon D7100 DELL 2408WFP skærm
|
Skrevet den: 13-November-2013 kl. 18:47
Treated skrev:
Så vi opgraderer ikke til air istedet for ipad 2. Synes os det er helt vil at skifte sin 4 ud til en air, har man virkelig brug for den extra ydelse?? |
Prøv den lige først.. Jeg synes at opløsningen sutter på min Mini, og at den det meste af tiden hænger en del i bremserne. Den oplevelse kan jeg ikke ligefrem forestille mig bliver bedre, når skærmdiagonalen hæves fra 7,9" til 9,7"!
Dem der skifter fra iPad 4 til Air tror jeg heller ikke gør det så meget for ydelsen, men nærmere fordi at Air er pakket meget mere elegant og kompakt ind. Jeg tog rimelig godt fat i en Air i dag, og jo, man kan da mærke en ganske lille smule flex i kabinettet (hvilket man ikke kan på en 4'er). Men jeg synes ikke, at den på nogen måde virker skrøbelig. Flexet et minimalt ifht. f.eks. Xperia Z og Note/Tab 10,1.
|
Skrevet den: 13-November-2013 kl. 20:42
Henrik Nygaard skrev:
Treated skrev:
Prøv den lige først.. Jeg synes at opløsningen sutter på min Mini, og at den det meste af tiden hænger en del i bremserne. Den oplevelse kan jeg ikke ligefrem forestille mig bliver bedre, når skærmdiagonalen hæves fra 7,9" til 9,7"!
Dem der skifter fra iPad 4 til Air tror jeg heller ikke gør det så meget for ydelsen, men nærmere fordi at Air er pakket meget mere elegant og kompakt ind. Jeg tog rimelig godt fat i en Air i dag, og jo, man kan da mærke en ganske lille smule flex i kabinettet (hvilket man ikke kan på en 4'er). Men jeg synes ikke, at den på nogen måde virker skrøbelig. Flexet et minimalt ifht. f.eks. Xperia Z og Note/Tab 10,1. |
Vil bare sige at det som vi bruger ipad´en til, er rigtig fint til vores behov. De par timer jeg sidder med den i sofaen om ugen overlever jeg nok at skulle vente 5 minutter mere total set :)
Er jo et spg om hvor vigtig det er for en selv, hvis man bruger den flere timer om dagen så er en opgradering til sin ret.
------------- http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=91668&title=treateds-hjemmebio-nu-med-sonos-playbar - Min hjemmebio
|
Skrevet den: 15-November-2013 kl. 23:16
Har besluttet mig for at beholde min 4'er fra april. Synes simpelthen ikke der er noget der retfærdiggører et skifte. Men hvad mener I med skærmstørrelsen, skærmen på en 2, 4 og Air er da ens?
|
Skrevet den: 16-November-2013 kl. 16:38
Strange skrev:
Har besluttet mig for at beholde min 4'er fra april. Synes simpelthen ikke der er noget der retfærdiggører et skifte. Men hvad mener I med skærmstørrelsen, skærmen på en 2, 4 og Air er da ens?
|
Nej, skærmen på iPad 2 er 1024 x 768, på 4 og AIr er det 2048 x 1536 pixler.
|
Skrevet af: KlausDM
Skrevet den: 16-November-2013 kl. 19:16
Nu var det størrelsen og ikke opløsningen der spørges om.....
Klaus
------------- Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk" rel="nofollow - http://modelbaneeuropa.dk Min hjemmeside, http://moppe.dk" rel="nofollow - http://moppe.dk
|
Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 16-November-2013 kl. 19:20
Der er forskel på str af skærmen/fronten da der er smallere langsider
|
Skrevet den: 17-November-2013 kl. 00:52
Altså om det er en 4er eller en air så er størrelsen vel 9,7 tommer?
|
Skrevet den: 17-November-2013 kl. 02:11
Strange skrev:
Altså om det er en 4er eller en air så er størrelsen vel 9,7 tommer? |
Ja, selve skærmen har samme størrelse på 2, 4 og Air. Men som Kampus skriver, så er kanterne mindre på Air. Forskellen er opløsningen og vægten.
|
Skrevet den: 17-November-2013 kl. 09:19
Apple kar magtet at proppe samme skærmstørrelse i et noget mindre og lettere kabinet . .
|
Skrevet den: 17-November-2013 kl. 23:47
Ja, opløsning fra 2 til Air er bedre på Air... Men ikke fra 4 til Air hvor opløsning er den samme. Så er vi enige.
|
Skrevet den: 18-November-2013 kl. 07:11
Lennon skrev:
Apple kar magtet at proppe samme skærmstørrelse i et noget mindre og lettere kabinet . . |
Personligt foretrækker jeg at de beholder samme størrelse, så de kan få plads til mere batteri :) synes den størrelse de havde var fin, kan ikke forstå alting skal være mindre og mindre og mere skrøbeligt.
|
Skrevet af: Brian E
Skrevet den: 18-November-2013 kl. 17:28
Jeg skiftede min 2'er ud med en mini pga. vægten, og nu har jeg skiftet mini'en ud med en Air. Hvorfor tror du, den er mere skrøbelig? Det er den sædvanlige Apple-kvalitet, og at jeg nu kan få en acceptabel vægt med en stor skærm, er en kæmpeforbedring. Længere batterilevetid ville også være rart, men jeg tror de har valgt helt rigtigt ved at prioritere den lavere vægt. Samme vægt og 50% bedre batter havde i hvert fald ikke fået mig til at overveje at skifte :-)
|
|